|
CITAT (Huggorm @ 04-11-2010, 16:56)  Mellan Uppsala och Sundsvall Uppsala ligger i Svealand... Norrland börjar lite söder om Gävle. Så det så. Blanda inte in sörlänningar!
Jag är med i fler forum ffa trädgårdsforum. Har (tror jag) samma nick i alla. Jag försöker vara lite restriktiv med alltför detaljerad info om mej som person, vill inte ju inte att man ska bli funnen hur lätt som helst. Fast jag har inte heller något att dölja.... Har varit på flera Odla väst träffar och det har varit jätteroligt att få träffa så många, och ffa allt, alla är så trevliga! Flera av Odlaiter har blivit nära vänner till mig IRL Jag har också flera odlaiter som vänner på fb, och det känns helt rätt, för det är det dom är, vänner.
Huggorm
04-11-2010, 18:27
CITAT (Noak @ 04-11-2010, 17:59)  Uppsala ligger i Svealand... Norrland börjar lite söder om Gävle. Så det så. Blanda inte in sörlänningar! Man kan också säga att Uppsala ligger lite söder om Gävle
Irene_L
04-11-2010, 18:30
På trädgårdsmässan i Älvsjö har jag träffat flera från Odla! Då brukar vi fika tillsammans! Det är lika roligt varje gång att träffas!!!
Jan Lindgren
04-11-2010, 19:10
Hej! Eftersom jag skriver under eget namn så händer det att jag träffar nätbekanta på olika växtmarknader. Några mycket trevliga personer har också varit här och hälsat på. Det finns alltid kaffe eller te och en macka för er som vill hälsa på hos oss.
Trots att jag skriver under eget namn så har det aldrig varit någon som varit otrevlig. En person har känt sig tvungen att ta reda på hur gammal jag är. Ganska oskyldigt men det var kanske avsett som hotfullt. MVH Jan Lindgren
CITAT (Huggorm @ 04-11-2010, 17:00)  Det går nog bra, så kan vi skicka dit armén sedan så kan dom träna strid i ökenterräng
CITAT (Huggorm @ 04-11-2010, 18:27)  Man kan också säga att Uppsala ligger lite söder om Gävle  Men likväl ligger de två städerna i olika landskap.  Jag är helt övertygad om att jag skulle uppfattas gladare, trevligare och roligare IRL än vad jag uppfattas här på Odla.
kerstin z5-6
04-11-2010, 20:03
Japp har träffat en hel del och då på Trädgårdsmässan:) Det var väldigt trevliga möten!
Själv har jag så svårt att känna igen ansikten att det är rent pinsamt. Känns nästan som en sjukdom. har många gånger fått höra hur snorkig jag är som inte hälsar. Vadå? Var möttes vi? Skulle jag träffa någon från odla irl så kan jag nog gå förbi densamme nästa dag med känslan, vem var det nu igen. Pinsamt på min ära.
Eva i Skåne
04-11-2010, 21:29
Eva i Skåne - det stämmer faktiskt  även om jag delar namn/landskap med tiotusen andra. Jag använder mig av det nicket i andra nätsammanhang också och är inte hemlig på nåt sätt, men har sedan en del år tagit bort mina privata uppgifter i profilen. Detta efter lite tråkigheter. Jag har också träffat ett tiotal Odlamedlemmar och alla har varit bra och trevliga människor. Inte många av dom är aktiva här på Odla längre, tyvärr. En av dom är numera min bästa vän irl och en annan har jag mycket privat kontakt med via mail och räknar också in i min närmaste vänkrets.
Eva-Helene
05-11-2010, 02:44
En odlait har jag träffat irl. En annan odlait har jag både chattat och pratat med. Två andra odlaiter har jag också kontakt med. Ytterligare en odlait har jag haft regelbunden mailkontakt med i några år, så vi känner varandra rätt väl. Och så har vi Facebook då...där har jag några odlaiter på vänlistan En odlait har jag stött på i ett annat forum. En från odla har jag lyckats "lura" in på ett pärlforum  och en annan fanns på det forumet före mig. Från andra forum så har jag träffat 2 medlaemmar som jag umgås rätt regelbundet med irl. Jag (och guben, hoppas jag...) planerar att ta en Sverige-resa och hälsa på en del av mina forum-bekanta. Det blir en resa som heter duga det!  En resa som jag verkligen längtar efter!
fuchsian
05-11-2010, 09:26
Ja, allting går att ordna med sin bästa vilja. Som jag nämnde innan, har jag troligen inte mött några Odlaiter i det verkliga livet. Jag är ännu så ny i forumet och hos några en obekväm person, så jag tänker så här att de jag har fått ett mjuk kontakt med, ligger ju närmast till hands att kunna träffa någon gång i framtiden, men jag låter tiden att visa hur det går, tar det lite pianissimo och känner mig för. Dottern har avrådd både facebook och plogger, men hon sade också att det tar vi när vi träffas och helst i min nya lap-top, som jag kommer att ha med mig vid resor o sånt. Min dotter ville väl och varnade mig att inte trassla mej in utan den kunskapen som hon har och jag litar på henne. ....  ... fuchsian ......
Solstorm
05-11-2010, 09:34
CITAT (fuchsian @ 05-11-2010, 09:26)  Ja, allting går att ordna med sin bästa vilja. Som jag nämnde innan, har jag troligen inte mött några Odlaiter i det verkliga livet. Jag är ännu så ny i forumet och hos några en obekväm person, så jag tänker så här att de jag har fått ett mjuk kontakt med, ligger ju närmast till hands att kunna träffa någon gång i framtiden, men jag låter tiden att visa hur det går, tar det lite pianissimo och känner mig för. Dottern har avrådd både facebook och plogger, men hon sade också att det tar vi när vi träffas och helst i min nya lap-top, som jag kommer att ha med mig vid resor o sånt. Min dotter ville väl och varnade mig att inte trassla mej in utan den kunskapen som hon har och jag litar på henne. ....  ... fuchsian ...... Nämnde hon inget om att man ska akta sig för att berätta för mycket privata saker i ett allmänt forum?
fuchsian
05-11-2010, 09:55
CITAT (Solstorm @ 05-11-2010, 09:34)  Nämnde hon inget om att man ska akta sig för att berätta för mycket privata saker i ett allmänt forum? Det gjorde hon och därför ville hon inte att jag börjar med varken den ena eller den andra tills´hon kan hjälpa mig och berätta om vad/hur jag ska iakta och vilken fakta om mig själv jag skulle lägga i den (minsta möjliga i börja med, sa hon) och ta med dom jag har tillit till och de av mina vänner som jag känner rätt väl, samt att jag måste göra en sida till mina "elever", så de kan fråga på direkten. Flera år sen råkade hon illa ut på sin FB och som tur var, flyttade hon till sin dåvarande kille som hon är gift med. Hon är rädd just sånt här och vet att jag är inte så hemma i finesserna. Detta var mina tankegångar efter att hon snackade med mig (tog tid till mina frågor) och förklarade på ett ungefär som dessa skulle funka, men hon sa att det är bättre när hon sätter sig vid mina datorer och visar mig hur osv....  .. Fuchsian .....
bergvallmo
05-11-2010, 09:59
CITAT (Gossen Ruda @ 04-11-2010, 15:24)  Vissa här kanske skulle kunna mötas vid en paintbollbana för att göra upp. Gå med i en skytteförening och träffa likasinnade.  Jag har paintbollutrustning till flera och bana hemma hos mig. Kanske skulle ordna en odlaturnering
Solstorm
05-11-2010, 10:29
CITAT (fuchsian @ 05-11-2010, 09:55)  Det gjorde hon och därför ville hon inte att jag börjar med varken den ena eller den andra tills´hon kan hjälpa mig och berätta om vad/hur jag ska iakta och vilken fakta om mig själv jag skulle lägga i den (minsta möjliga i börja med, sa hon) Du har ju berättat precis hur mycket som helst om dig själv, din familj, din släkt, dina grannar här. CITAT vilken fakta om mig själv jag skulle lägga i den Aha, det är inte fakta du lagt ut här, bara fiction
fuchsian
05-11-2010, 11:06
CITAT (Solstorm @ 05-11-2010, 10:29)  Du har ju berättat precis hur mycket som helst om dig själv, din familj, din släkt, dina grannar här. Aha, det är inte fakta du lagt ut här, bara fiction Nääääe, snälla nån! Hon menade det jag skulle presentera mig i plogg, FB, på ett enkelt sätt, vem är jag? Hon rådde mig att börja på så vis och sedan låta tiden gå, dom IRL vet och känner mig så väl, så där finns inget att vara rädd för. Hon menade bara väl, min tjej och jag uppskattar det. Det som har kommit fram i forumet ÄR min verklighet och sanning, men förstår det nu att det blev för mycket att jag skriver och tänker sedan -typ.....  Så enkelt är det. ...Fuchsian....
*Stintan*
05-11-2010, 11:08
CITAT (fuchsian @ 05-11-2010, 09:55)  Det gjorde hon och därför ville hon inte att jag börjar med varken den ena eller den andra tills´hon kan hjälpa mig och berätta om vad/hur jag ska iakta och vilken fakta om mig själv jag skulle lägga i den (minsta möjliga i börja med, sa hon) och ta med dom jag har tillit till och de av mina vänner som jag känner rätt väl, samt att jag måste göra en sida till mina "elever", så de kan fråga på direkten. Flera år sen råkade hon illa ut på sin FB och som tur var, flyttade hon till sin dåvarande kille som hon är gift med. Hon är rädd just sånt här och vet att jag är inte så hemma i finesserna. Detta var mina tankegångar efter att hon snackade med mig (tog tid till mina frågor) och förklarade på ett ungefär som dessa skulle funka, men hon sa att det är bättre när hon sätter sig vid mina datorer och visar mig hur osv....  .. Fuchsian ..... Varför har du då inte tagit till dig det hon sa? Du lämnar ju ut hur mycket som helst om dig själv hela tiden. Eller det kanske inte är fakta du lagt ut om dig själv utan bara en massa påhitt? Ooops såg inte Solstorms inlägg.
fuchsian
05-11-2010, 11:20
CITAT (*Stintan* @ 05-11-2010, 11:08)  Varför har du då inte tagit till dig det hon sa? Du lämnar ju ut hur mycket som helst om dig själv hela tiden. Eller det kanske inte är fakta du lagt ut om dig själv utan bara en massa påhitt?
Ooops såg inte Solstorms inlägg. Det är ju bara knappt 2 veckor sedan hon ringde till mig och då kunde vi snacka igenom det hela. Har sms henne innan och bad henne ringa när hon har tid med mig. Hon jobbar undan för att kunna få ledigt, först till London n.v och från julen och framåt åker de ett helt gäng till Thailand 3 veckor, resten stannar hela 6 veckor. Så, Stintan, infot är ju pinfärskt från henne ....  ... Fuchsian .....
Myosotis
05-11-2010, 11:34
CITAT (Eva-Helene @ 05-11-2010, 02:44)  Jag (och guben, hoppas jag...) planerar att ta en Sverige-resa och hälsa på en del av mina forum-bekanta.
*Stintan*
05-11-2010, 11:38
CITAT (fuchsian @ 05-11-2010, 11:20)  Det är ju bara knappt 2 veckor sedan hon ringde till mig och då kunde vi snacka igenom det hela. Har sms henne innan och bad henne ringa när hon har tid med mig. Hon jobbar undan för att kunna få ledigt, först till London n.v och från julen och framåt åker de ett helt gäng till Thailand 3 veckor, resten stannar hela 6 veckor.
Så, Stintan, infot är ju pinfärskt från henne ....  ... Fuchsian ..... Varför berättar du det jag fetmarkerat? Tror du att någon är intresserad av det? Det angår väl bara er i familjen eller hur? Nej fuchsian det är inget nytt. Även många här på forumet har ju sagt åt dig att inte skriva så mycket om dig själv och sådant som angår bara dig. Vi har sagt det åt dig ända sedan du började på Odlaforumet. På facebook eller en blogg kan du åtminstone själv helt bestämma vilka som ska få läsa det du skriver men det kan du inte på ett forum som Odla. Här kan hela världen gå in och läsa allt! Antingen läser du inte vad folk skriver till dig eller så har du ingen läsförståelse alls.
Ja Stintan, det där var ett väldigt bra exempel på sådant som man INTE bör skriva. Dels för att det inte är intressant för utomstående att läsa, och dels för att det faktiskt är en rent farlig sak att lägga ut! Fuchsian, tänk om någon här vet vem du är på riktigt. Personen behöver inte ens vara odla-medlem utan kan bara vara här för att läsa. Och nu har du precis berättat att "Hon jobbar undan för att kunna få ledigt, först till London n.v och från julen och framåt åker de ett helt gäng till Thailand 3 veckor, resten stannar hela 6 veckor." I princip har du nu meddelat potentiella brottslingar när det är lämpligt att göra inbrott hos din dotter och hennes reskamrater.  Det är verkligen jättefarligt att berätta sånt här för hela världen!
fuchsian
05-11-2010, 12:10
CITAT (*Stintan* @ 05-11-2010, 11:38)  Varför berättar du det jag fetmarkerat? Tror du att någon är intresserad av det? Det angår väl bara er i familjen eller hur?
Nej fuchsian det är inget nytt. Även många här på forumet har ju sagt åt dig att inte skriva så mycket om dig själv och sådant som angår bara dig. Vi har sagt det åt dig ända sedan du började på Odlaforumet. På facebook eller en blogg kan du åtminstone själv helt bestämma vilka som ska få läsa det du skriver men det kan du inte på ett forum som Odla. Här kan hela världen gå in och läsa allt! Antingen läser du inte vad folk skriver till dig eller så har du ingen läsförståelse alls. Näee, men skit i det då, för faasen? ...F.....
fuchsian
05-11-2010, 12:16
CITAT (Fny @ 05-11-2010, 11:59)  Ja Stintan, det där var ett väldigt bra exempel på sådant som man INTE bör skriva. Dels för att det inte är intressant för utomstående att läsa, och dels för att det faktiskt är en rent farlig sak att lägga ut! Fuchsian, tänk om någon här vet vem du är på riktigt. Personen behöver inte ens vara odla-medlem utan kan bara vara här för att läsa. Och nu har du precis berättat att "Hon jobbar undan för att kunna få ledigt, först till London n.v och från julen och framåt åker de ett helt gäng till Thailand 3 veckor, resten stannar hela 6 veckor." I princip har du nu meddelat potentiella brottslingar när det är lämpligt att göra inbrott hos din dotter och hennes reskamrater.  Det är verkligen jättefarligt att berätta sånt här för hela världen! Fny, Det vore roligt om någon fr. forumet kände mig i IRL, då kunde personen informera det att jag inte ljuger. det vore en bra sak. Dom potentiella brottslingarna har ingen pejling var hon bor, vad hon heter osv. , men jag förstår att det får vänta med både i FB el. plogg - grejen. OK. Det får nog bli enstaka ord med massa nickar...............F........
*Stintan*
05-11-2010, 12:23
CITAT (fuchsian @ 05-11-2010, 12:10)  Näee, men skit i det då, för faasen? ...F..... Varför tror du att man alltid jävlas? Det är ju för din egen skull! Det är inte jag om kan råka illa ut på grund av att du skriver en massa privata saker utan du själv och din familj! Vem som helst, även såna med ond avsikt, kan ta reda på vem du är och du har gjort det lättare för dem genom dina ledtrådar.
Biggan_
05-11-2010, 12:25
CITAT (Myosotis @ 04-11-2010, 11:54)  två har t.o.m. så dålig smak så de har frivilligt träffat mig flera gånger  Vill bara påpeka att du i så fall har lika dålig smak!
Chamomille
05-11-2010, 12:27
CITAT (fuchsian @ 05-11-2010, 12:10)  Näee, men skit i det då, för faasen? ...F..... Men herregud
fuchsian
05-11-2010, 12:31
Hej,
Saken är ok. Fortsätt ni bara med erat. Ni känner inte sanningen. Den behåller jag själv. Har ingenting att diskutera.
Fuchsian......
Fuchsian, det här är faktiskt allvar. En person som vet vem du är kan lätt ta reda på vad din dotter heter och var hon bor. Det jag skrev i förra inlägget handlar inte om vad JAG tycker, det här är allmänna rekommendationer till ALLA som tas upp gång på gång i internetsäkerhetssammanhang. Kom ihåg att det är en sak att berätta om dig själv, för skulle något trots allt hända så kan du helt enkelt skylla dig själv. Men att berätta om andra människor.... det är bara inte bra.  Det här är ett verkligt problem, och jag säger det här i all välmening.
fuchsian
05-11-2010, 12:53
CITAT (*Stintan* @ 05-11-2010, 12:23)  Varför tror du att man alltid jävlas? Det är ju för din egen skull! Det är inte jag om kan råka illa ut på grund av att du skriver en massa privata saker utan du själv och din familj! Vem som helst, även såna med ond avsikt, kan ta reda på vem du är och du har gjort det lättare för dem genom dina ledtrådar. Du Stintan, vore den första att jubla högt om det hände mig något. Jag tror icke att du ens kan tänka på mig mer än i negativa toner. Det är mig likgiltigt. Vet, att känslan säger annat. Jag går med den i livet. .....fuchsian......
fuchsian
05-11-2010, 13:01
CITAT (Fny @ 05-11-2010, 12:31)  Fuchsian, det här är faktiskt allvar. En person som vet vem du är kan lätt ta reda på vad din dotter heter och var hon bor. Det jag skrev i förra inlägget handlar inte om vad JAG tycker, det här är allmänna rekommendationer till ALLA som tas upp gång på gång i internetsäkerhetssammanhang. Kom ihåg att det är en sak att berätta om dig själv, för skulle något trots allt hända så kan du helt enkelt skylla dig själv. Men att berätta om andra människor.... det är bara inte bra.  Det här är ett verkligt problem, och jag säger det här i all välmening. OK, Inte tala om mig, Inte tala om något. Inte bli ett problem. Undvika. Skriva KORT om man skriver. Kan inte endast kallprata om väder och vind. Har inte lärt mig att endast klabbra tomt. Dålig på tomgång. Ingen i forumet talar om sig själv, tråd efter tråd. Forum inget akutmottadning. Inte ska ta illa upp. fuchian...
CITAT (fuchsian @ 05-11-2010, 13:01)  OK, Inte tala om mig, Inte tala om något. Inte bli ett problem. Undvika. Skriva KORT om man skriver. Kan inte endast kallprata om väder och vind. Har inte lärt mig att endast klabbra tomt. Dålig på tomgång. Ingen i forumet talar om sig själv, tråd efter tråd. Forum inget akutmottadning. Inte ska ta illa upp.
fuchian... Tänk om det var sant också... slippa läsa om Fuchsian i alla möjliga trådar... Mvh Fenja
Myosotis
05-11-2010, 13:15
Och tänk om alla kunde sluta citera människan i alla trådar  Blir så meningslöst med blockeringen då. Och jag trodde att man inte skulle mata trollen.
Ja dom flesta har väl såpass sunt förnuft att dom vet vad som gäller på nätet. Och det utan att oroligt fråga barnen. Är man så paranoid tycker jag man skall sälja datorn o göra något annat. Att skylla eller hänvisa till en tredje person är ett klassiskt sätt att slippa stå för det man sagt.
*Stintan*
05-11-2010, 13:31
CITAT (fuchsian @ 05-11-2010, 12:53)  Du Stintan, vore den första att jubla högt om det hände mig något. Jag tror icke att du ens kan tänka på mig mer än i negativa toner. Det är mig likgiltigt. Vet, att känslan säger annat. Jag går med den i livet. .....fuchsian...... Så jävlig är inte ens jag fuchsian! Ibland spelar visst din intuition och känsla dig små spratt. Jag har annat att göra än att tänka på dig men du är lite svår att undvika eftersom du syns överallt. (Ignorera-funktionen gillar jag nämligen inte eftersom jag tycker trådarna blir så konstiga.) Förlåt Myo men jag var tvungen eftersom det kom flera inlägg emellan.
fuchsian
05-11-2010, 15:38
CITAT (Myosotis @ 05-11-2010, 13:15)  Och tänk om alla kunde sluta citera människan i alla trådar  Blir så meningslöst med blockeringen då. Och jag trodde att man inte skulle mata trollen. Helt rätt Myosotis, Det vore den enklaste lösningen. Då slapp jag få massa pungar fr, Fenjas feta, snea katt och de andra som tror sig veta för vetandes skull.  ...Fuchsian.....
fuchsian
05-11-2010, 15:49
CITAT (gnon49 @ 05-11-2010, 13:22)  Ja dom flesta har väl såpass sunt förnuft att dom vet vad som gäller på nätet. Och det utan att oroligt fråga barnen. Är man så paranoid tycker jag man skall sälja datorn o göra något annat. Att skylla eller hänvisa till en tredje person är ett klassiskt sätt att slippa stå för det man sagt. Nä du, Jag har all min rätt att diskutera med min dotter om datorer pga att hon kan det hela och har en kunnig arbetskollega ifall nåt behövs frågas. Jag är inte det minsta paranoid, springer inte efter en annan medlem men nåns pung. Varför skulle det vara så fel att inte kunna få utnjyttja sin dotter för hjälp, det är väl inget att snacka om???? Och vad har ni med det att göra???? Jag har inget sagt och dottern är inte en fantasi för att inte stå vad jag har sagt. Jag behöver inte gå bakom ryggen på mågon om jag nu inte behärskar allt. Alla är väl nybörjare många gånger under sin livstid, eller hur? Föddes ni och sattes i barnstol framför datorn och sen kunde skriva??? Jag behöver mina datorer, inte en bil till. ....Fuchsian ......
Fuchsian, det här blir nog det sista jag skriver till dig. Från dag ett har jag bara försökt ge dig goda råd, enbart välmenande och seriösa. Men du besvarar mina råd aggressivt och anklagande, ja till och med förolämpande. Vissa inlägg om dig som gjorts av andra människor här tycker jag är över gränsen, och jag förstår att du tappar tålamodet och blir arg. Och genom dina aggressiva svar driver du även bort oss som faktiskt har försökt acceptera dig, som tycker att du självklart också har rätt att skriva här. Det är så väldigt tråkigt, och jag hade helt klart trott att en människa som så mycket ser till ljuset och lyssnar till det inre skulle förstå när hon faktiskt får goda råd.
fuchsian
05-11-2010, 16:18
Dock är jag en människa som har sin väg att gå. Jag har förstått din välmening, det har inte gått mig förbi.
Att jag lever i ljuset, gör mej inte till en mes.
Jag gillar inte att det ska klistras några märken på mig och att jag sen efter andras tycke och tanke skulle agera. Då är jag ju "död" invärtes. Det jag är kommer jag att vara om jag inte får fler saker att uträtta från den högste. då kan jag inte gömma mig, uta n lyssna och försöka, detta pågår under hela livet. .Fuchsian....
*Stintan*
05-11-2010, 16:49
Chamomille
05-11-2010, 16:57
CITAT (*Stintan* @ 05-11-2010, 16:49)  Jaa. Det kan man säga
fuchsian
05-11-2010, 16:59
CITAT (Fenja @ 05-11-2010, 13:09)  Tänk om det var sant också... slippa läsa om Fuchsian i alla möjliga trådar... Mvh Fenja Enbart sant blir det om du letar upp den jävla pungen, sen slipper du mig. ....Fuchsian.....
CITAT (*Stintan* @ 05-11-2010, 16:49)  Nu är tungomålen nog inte långt borta. hallelulia.
CITAT (fuchsian @ 05-11-2010, 15:49)  Nä du,
Jag har all min rätt att diskutera med min dotter om datorer pga att hon kan det hela och har en kunnig arbetskollega ifall nåt behövs frågas. Jag är inte det minsta paranoid, springer inte efter en annan medlem men nåns pung.
Varför skulle det vara så fel att inte kunna få utnjyttja sin dotter för hjälp, det är väl inget att snacka om???? Och vad har ni med det att göra???? Jag har inget sagt och dottern är inte en fantasi för att inte stå vad jag har sagt. Jag behöver inte gå bakom ryggen på mågon om jag nu inte behärskar allt. Alla är väl nybörjare många gånger under sin livstid, eller hur? Föddes ni och sattes i barnstol framför datorn och sen kunde skriva??? Jag behöver mina datorer, inte en bil till. ....Fuchsian ...... Utnyttja - usch
CITAT (fuchsian @ 05-11-2010, 16:59)  Enbart sant blir det om du letar upp den jävla pungen, sen slipper du mig. ....Fuchsian..... Som om jag skulle vara skyldig dig något din jävla fjant!!! Glömde du inte bort att du har iggat mig nu? Förresten det där med din dotter känner vi ju igen sedan tidigare, kanske dags att klippa navelsträngen nu Mvh Fenja
fuchsian
05-11-2010, 17:08
CITAT (gnon49 @ 05-11-2010, 17:02)  Nu är tungomålen nog inte långt borta. hallelulia. Hörru du, jag använder inte det skenheliga och falska sätt som vissa församlingar gör för att visa HUR DUKTIGA de är och sedan efter gudstänsten sitter de med sin kaffe och snackar skit om andra. Jag föraktar sånt beteende, och därför besöker inte heller dessa ställen, fy faaaasen! ...Fuchsian ... OCH jag bryr mig inte om jag nu råkar trampa på någons ömma tå, det vore ett nöje.
sqrulan
05-11-2010, 17:17
fuchsian
05-11-2010, 17:23
CITAT (Alba @ 05-11-2010, 17:02)  Utnyttja - usch Snuskhummer!!!!
andersen
05-11-2010, 17:36
CITAT (fuchsian @ 05-11-2010, 17:23)  Snuskhummer!!!! Räcker det inte nu?förstår inte varför forumsansvarig sätter stopp, risken är stor att folk flyr odla.nu. Jag vet att det inte är bara en persons fel, men något borde göras annars så dör det här forumet sotdöden.
Jösses! Ännu en tråd kapad av F.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|