Full version: Konstnärer
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
fuchsian
Det var fantastiska teckningar, RitRat, det är lön för mödan att ha lite rittillbehör med sig på semestern och bara njuta och sen kunna teckna det ögat ser.
Jag har haft min akvarellåda och även rittillbehör med mig när vi reser.

Det blir fina semesterminnen att sen ta fram det senare hemma. Kanske nåt att tänka på de som är på tråden med sina konstverk, men jag tror nog att dessa slinker med om personen är i målarstämning.
Vackert blir det. har du färglagt några av dem? ... Fuchsian.....
sqrulan
slap.gif Man blir alldeles förstummad över hur duktiga ni är, ni måste förstå det!
zissi
Så skickliga konstnärer vi har här tummenupp.gif

Jag har tyvärr stannat i 4-årsstadiet när det gäller det här området.
fuchsian
CITAT (zissi @ 10-11-2010, 14:00) *
Så skickliga konstnärer vi har här tummenupp.gif

Jag har tyvärr stannat i 4-årsstadiet när det gäller det här området.

Snälla, det är inte fel alls och var inte ledsen över det för du kan mer än du tror. Börja med att skissa och få se hur det fungerar.
tummenupp.gif .. Fuchsian ....
Alla barn i början, men alla kan en del.... lycka till!
Fenja
Från eldsprutande draken till dagisfröken på nolltid... jisses! rotfl.gif Är det någon som bett Fuchsian att kommentera allt som skrivs på detta forum tro...
Mvh
Fenja
Carl

Mina barn var väldigt imponerad av mina teckningar upp till tvåårsåldern. När dom insåg att pappas teckning av en elefant lika väl kunde vara en gris eller tom en fågel
sqrulan
CITAT (Fenja @ 10-11-2010, 15:41) *
Från eldsprutande draken till dagisfröken på nolltid... jisses! rotfl.gif Är det någon som bett Fuchsian att kommentera allt som skrivs på detta forum tro...
Mvh
Fenja

Hispan nästa! giggle.gif Dubbelnatur kanske/ skitsofren?
Rebecca
Jag gillar att skissa och rita men fantasin finns inte riktigt där... jag vet liksom inte vad jag ska rita för nåt.
*Stintan*
Mvh
Fenja

Nej men att inte.... cool.gif
sqrulan
CITAT (Rebecca @ 10-11-2010, 15:59) *
Jag gillar att skissa och rita men fantasin finns inte riktigt där... jag vet liksom inte vad jag ska rita för nåt.

Det finns massor med bilder på nätet och förr så brukade jag titta i gamla brodyrkataloger, affichtidningar och sånt. Gå en sväng på biblioteket och titta, där finns massor.

Jag har massor med ideér, lust och mycket fantasi men då jag ska måla eller rita nåt så blir det stopp. Jag målar alltid av nåt som jag sett nånstans för jag kan annars hålla på i evighet med att försöka komma på nåt!? Konstigt nog!?
Fny
CITAT
Från eldsprutande draken till dagisfröken på nolltid... jisses! Är det någon som bett Fuchsian att kommentera allt som skrivs på detta forum tro...
Mvh
Fenja

Men kom IGEN, har du inget bättre för dig än att tracka fuchsian? mad.gif Hur var det där med att hålla sig till ämnet? Och inte komma med irrelevanta och personliga kommentarer? ninja.gif
Fenja
CITAT (Fny @ 10-11-2010, 16:14) *
Men kom IGEN, har du inget bättre för dig än att tracka fuchsian? mad.gif Hur var det där med att hålla sig till ämnet? Och inte komma med irrelevanta och personliga kommentarer? ninja.gif

Vem fan har bestämt att det är så?!!
Mvh
Fenja
sqrulan
CITAT (*Stintan* @ 10-11-2010, 16:07) *
Nej men att inte.... cool.gif

rotfl.gif

Fny! Jag tycker faktiskt att fuchian skriver utan att tänka och är taskig mot oskyldiga så jag är nog på Fenjas sida i denna sak!
Jag har tagit upp saker i bråktråden!
Fny
Jag har inte heller alltid varit alltför förtjust i fuchsians inlägg, men att bemöta henne med otrevliga påhopp när hon faktiskt skriver helt normala och trevliga saker, det tycker jag är att gå för långt. Vad är poängen? Det är en sak att säga emot och inte hålla med, det är en helt annan sak att hoppa på en annan så fort hon öppnar munnen...
fuchsian
CITAT (Rebecca @ 10-11-2010, 15:59) *

Hej Rebecca,

Kul att också du har tankar kring detta. Men som det har visat sig att här så ska jag inte ge råd.

Tidigare var det en tråd om virkning och allt och det var ju många som kom med sina kunskaper och delade med sig, samma här -- ge och ta --- och verkligen se på alla bilder, det är ju helt makalöst!!!!
Ingen är färdig Rembrant, men man är färdig och belåten att bara våga, du kan, det känner jag på mig, sen är det upp till dig hur/när, var du kommer att ha ditt. Sätt i gång bara när du hinner! ..Fuchsian.....
sqrulan
yes.gif Se bråktråden!
Fny
CITAT
Se bråktråden!

Hela poängen är ju att jag vill behöva läsa MINDRE bråk och påhopp, så jag tänker inte SÖKA UPP mer bråk! smile.gif

sqrulan
CITAT (Fny @ 10-11-2010, 16:30) *
Hela poängen är ju att jag vill behöva läsa MINDRE bråk och påhopp, så jag tänker inte SÖKA UPP mer bråk! smile.gif

smiley_small_hug.gif
Fny
kompiskram.gif
fuchsian
till Fny,

smiley_small_hug.gif kompiskram.gif fr. Fuchsian .....

silos
Mvh
Fenja

Är det någon som har bett DIG att kommentera Fucshian och det på ett elakt sätt!?! LÄGG AV!!!
Och njut av livet och acceptera människornas olikheter!!!
*Stintan*
Värst vad många kritiker det dök upp ohmy.gif
sqrulan
Konstkritiker! Konsten att bete sig som en idiot är väl också en konst kanske! g.gif
silos
CITAT (sqrulan @ 10-11-2010, 18:51) *
Konstkritiker! Konsten att bete sig som en idiot är väl också en konst kanske! g.gif

HA HA HAAAA!!! Och DET är DU verkligen BRA på!!!!!

Annars tycket jag att denna tråd är trevlig och så fantastiska konstnärer som det finns här!!!
Jag blir riktigt glad över att titta på era alster!!!
smiley_small_hug.gif
Aqvakul
CITAT (Carl @ 10-11-2010, 15:47) *
Mina barn var väldigt imponerad av mina teckningar upp till tvåårsåldern. När dom insåg att pappas teckning av en elefant lika väl kunde vara en gris eller tom en fågel

giggle.gif Känner igen det!
fuchsian
CITAT (sqrulan @ 10-11-2010, 15:53) *
Hispan nästa! giggle.gif Dubbelnatur kanske/ skitsofren?

Jag är inte det minsta förvånad.
sqrulan
angry.gif Lägg av!!!

CITAT (silos @ 10-11-2010, 19:00) *

Annars tycket jag att denna tråd är trevlig och så fantastiska konstnärer som det finns här!!!
smiley_small_hug.gif

Jag skapade denna tråd och hoppades att slippa er, du och F. Samma skrot och korn!!!!
fuchsian
Enkelt,

Skriv i början av tråden du startar att vi får inte delta i det. ....Fuchsian...
Egentligen visar du hela din egen dumhet, men vem bry sig... God natt!
gnon49
CITAT (silos @ 10-11-2010, 19:00) *
smiley_small_hug.gif

Jag blir glad av att titta på dina alster Silos.
sqrulan
thumbdown.gif Men inte jag! Gissa varför??

Fast jag är den som startade tråden så avslutar jag nu mitt engagemang, ni andra får gärna fortsätta att skriva o visa era fina saker! Jag är allergisk mot idioter som inte fattar nåt! rtfm.gif
Jag vill inte att denna tråd förstörs, som många andra trådar har gjort där dom där "två" far fram.
silos
CITAT (gnon49 @ 10-11-2010, 20:56) *
Jag blir glad av att titta på dina alster Silos.

Tack goadig!

CITAT (sqrulan @ 10-11-2010, 21:01) *

Berätta!
silos
Ritandet av dessa mina naiva bilder gillar jag allra bäst!
Jag kan absolut inte måla så där som till.ex. du sqrulan gör,dina bilder är mycket bra!!!

vinter vinter.jpg

CITAT (sqrulan @ 10-11-2010, 21:01) *

Fast jag är den som startade tråden så avslutar jag nu mitt engagemang, ni andra får gärna fortsätta att skriva o visa era fina saker! Jag är allergisk mot idioter som inte fattar nåt! rtfm.gif
Jag vill inte att denna tråd förstörs, som många andra trådar har gjort där dom där "två" far fram.

sad.gif
fuchsian
Dom 2 bilder som squran visade, kände min make igen som verk av en annan känt konstnär. Detta är ett noterande och inget annat. ...Fuchsian....

Silos,
du är en riktig glädjespridare i höstmörkret med massor av glada färger som värmer. ...Fuchsian ....
Aqvakul
CITAT (fuchsian @ 10-11-2010, 21:40) *
Dom 2 bilder som squran visade, kände min make igen som verk av en annan känt konstnär. Detta är ett noterande och inget annat. ...Fuchsian....

Kan maken inte heller läsa? Sqrulan berättade ju att hon målar av kända verk....

CITAT (sqrulan @ 07-11-2010, 14:00) *
Jag har ju målat lite då och då i mitt liv men bara för att jag tycker det är kul, jag har ett litet spirande intresse som har legat på hyllan i flera år.
Har ni någon bild eller konstnär som ni tycker om?
Visa gärna vad NI gillar och kanske vad ni målat, ritat m.m...
Jag har ingen bra fantasi så jag brukar försöka att måla av andra "storheter" och denna tycker jag om och ska försöka mej på nångång.
[attachment=56092:Marta_Go...na_20766.jpg]

Denna målade jag förra året:
[attachment=56093:IMG_0359.JPG]
fuchsian
Han såg bara bilderna och sket i att läsa i dem. Det var ju Sqrulans förnedrande tillmälen om mig han var ute efter --- absolut inte av den som bär sig illa åt. ... faasen, att hon förföljer en med sitt, ..Fuchsian....
silos
Det är bättre med glädje än bråk!

livet.jpg

*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 10-11-2010, 21:40) *

Synd att han har lika dålig läsförståelse som du då? Läs hennes inlägg en gång till innan du kommer med insinuationer ranting.gif
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 10-11-2010, 21:50) *
Han såg bara bilderna och sket i att läsa i dem. Det var ju Sqrulans förnedrande tillmälen om mig han var ute efter --- absolut inte av den som bär sig illa åt. ... faasen, att hon förföljer en med sitt, ..Fuchsian....

Men låt bli att skriva i hennes tråd då!
Snöflinga
CITAT (sqrulan @ 09-11-2010, 08:26) *
Åh vad du är duktig Myosotis! Vilken perfekt häst, jag brukar inte lyckas att få till benen. giggle.gif
Har du gjort den i blyerts? Du är riktigt proffsig!

Nån som vet om det finns något bra ställe på nätet där man kan få lite tips och vägledningar om hur man målar?
Jag har ett syskonbarn som målar helt otroligt där man ser varenda fjäder på en fågel och varje hårstrå på en hund, jag skulle så gärna vilja bli bra och lära mej lite tekniker.

Prova med akvarell.se så finner du allt vad du söker tummenupp.gif

Beklagar verkligen att Fuchsian lyckats förstöra denna tråd också thumbdown.gif Har inte kommenterat hennes virriga inlägg tidigare eftersom jag vet att det är som att tala med en vägg sick.gif
Fenja
Och verbalonanisten still goes strong... håller liksom hov för andra mindre bemedlade och förklarar hur man gör... halleluja!! Så fint, så oändligt omtänksamt, jag tror att jag blir tårögd.
Mvh
Fenja
abbbe
Vad är konst?
Det finns ett sätt att göra så att den frågan blir lättare att besvara, man ställer om frågan så här: Är konst subjektivt eller objektivt?
silos
CITAT (abbbe @ 10-11-2010, 22:54) *
Vad är konst?
Det finns ett sätt att göra så att den frågan blir lättare att besvara, man ställer om frågan så här: Är konst subjektivt eller objektivt?

Det var en mycket bra fråga,vad är konst i själva verket?
För mig är hela livet en underbar konst-verk och det vill säga:hur jag alltså upplever och ser på livet och allt som där finns!

För mig måste nog konst vara subjektiv,eftersom jag tittar på all konst inifrån mina kännslor om jag har uppfattat ordet subjektivt korrekt.

CITAT (Fenja @ 10-11-2010, 22:50) *
Och verbalonanisten still goes strong... håller liksom hov för andra mindre bemedlade och förklarar hur man gör... halleluja!! Så fint, så oändligt omtänksamt, jag tror att jag blir tårögd.
Mvh
Fenja

Tyvärr så hittade jag inte ordet "verbalonanist" i svenska synonymer,men du kan nog berätta vad du vill säga med det ordet!

Så DU har en alldeles egen hov här inne! bravo.gif
Anma
Jag vet inte vad konst är, mycket av det jag inte tycker är konst är riktigt "fin" konst. Men i mina ögon blir det inte mer konst för det. smile.gif
ninnisky
CITAT (silos @ 11-11-2010, 11:17) *
Tyvärr så hittade jag inte ordet "verbalonanist" i svenska synonymer,men du kan nog berätta vad du vill säga med det ordet!

om du särskriver ordet kanske du lättare förstår vad som menas......
Pia L
Silos: Jag försöker mig på en egen tolkning av ordet "verbalonanist" och skaparen av ordet får gärna rätta mig om jag har fel, men det är MIN tolkning efter att ha läst otaliga trådar i småprat på sista tiden.

Ordet verbal = någon som kan och vill prata/skriva mycket och gärna gör en hel utläggning om något, trots att det kunde skrivas/sägas kortare.

Ordet onanist = någon som tillfredsställer sig själv.

Verbalonanist = någon som skriver/pratar i onödan och alldeles för mycket (gärna om sig själv) för att få egen tillfredsställelse.

OBS. det är MIN uppfattning.
silos
Konst som jag gillar allra mest är outsider art,raw art,primitive art och folk art.
När jag tittar på sådan konst får jag massor av kännslor,funderingar och inspiration till min egen konst!
När jag första gången såg sådana här bilder föll jag direkt och visste hurudan konst jag ville göra!
[attachment=56215:Ricardo_...aive_Art.jpg]
[attachment=56212:tomd07.jpg]
[attachment=56210:outsider_art.jpg]
[attachment=56211:outsider...ark_hula.jpg]
[attachment=56214:Ricardo_...aive_Art.jpg]
[attachment=56216:BENITA_F...aive_Art.jpg]
[attachment=56218:Ricardo_...aive_Art.jpg]
[attachment=56219:Helga_Ho...aive_Art.jpg]
[attachment=56220:Katharin...aive_Art.jpg]

silos
CITAT (Pia L @ 11-11-2010, 11:46) *
Silos: Jag försöker mig på en egen tolkning av ordet "verbalonanist" och skaparen av ordet får gärna rätta mig om jag har fel, men det är MIN tolkning efter att ha läst otaliga trådar i småprat på sista tiden.

Ordet verbal = någon som kan och vill prata/skriva mycket och gärna gör en hel utläggning om något, trots att det kunde skrivas/sägas kortare.

Ordet onanist = någon som tillfredsställer sig själv.

Verbalonanist = någon som skriver/pratar i onödan och alldeles för mycket (gärna om sig själv) för att få egen tillfredsställelse.

OBS. det är MIN uppfattning.

Oj oj oj...då är jo jag en verbalonanist,eftersom jag gillar mig själv och allt som jag gör och inte skäms jag för det heller......borde jag kanske det???
*Stintan*
Den här tråden har spelat ut sin roll precis som så många andra har gjort senqaste månaderna.
silos
CITAT (*Stintan* @ 11-11-2010, 12:22) *
Den här tråden har spelat ut sin roll precis som så många andra har gjort senqaste månaderna.

Och det är upp till dig att bestämma???

[attachment=56223:Namnl_s.jpg]
*Stintan*
gör du dina bilder i datorn Silos?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon