Full version: Konstnärer
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
silos
CITAT (*Stintan* @ 11-11-2010, 12:59) *
gör du dina bilder i datorn Silos?

Ja,det gör jag och det är väldigt roligt att rita dessa bilder och jag klarar endast av att rita på detta naivistiska sätt,precis som när jag var liten flicka.

Programmet som jag ritlar med heter Paint.
silos
Jag måste nog lägga till en förklaring här:jag tycker inte om allt som Fuchsian skriver och finner faktiskt mycket av hennes skriverier märkligt:
hon är:sjuksköterska,har haft utbildningar i dockmakerier,målandet,är medial,knypplar,håller på i trädgården,har djur,reser en hel del,har hus både här och annanstans,har firma,mannen har en firma har flera datorer,vräker även hon ur sig spydigheter,skriver att hon inte har skrivit i Malcolms tråd,fast hon har gjort det,skyller på andra fastän hon gör likadant själv etc... i det oändliga!

Så visst ser även jag allt detta,MEN jag vill inte fördöma henne eller någon annan här på forumet eller trycka ner någon med hemskheter!
Så nu vet ni det!
Carl

Har hon inte skrivit några böcker också!
fuchsian
Hej Silos,

Det var mycket och så vackert och när man tilla på en av dina målningar, så hittar man ytterligare fler detaljer.
Det är ju så fint när inspirationen flödar och det kan man ana sig till när man ser vad du åstadkommer.
Hoppas att du gör fler tavlor, eller vad som faller i, så upplever man i den positiva sidan av sinnet.....
.... kompiskram.gif och en till smiley_small_hug.gif ... Fuchsian ....

CITAT (Carl @ 11-11-2010, 13:19) *
Har hon inte skrivit några böcker också!

Carl
du diskutera mig över mitt huvud vilket är inte passande.
Jag vet inte om Silos har skrivit någon bok, det har vi nog inte diskuterat.

Om du menar mig så har den 3;e boken på gång så sakterliga. Är det också förbjudet? ..Fuchsian....
silos
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 13:23) *
Hej Silos,

Det var mycket och så vackert och när man tilla på en av dina målningar, så hittar man ytterligare fler detaljer.
Det är ju så fint när inspirationen flödar och det kan man ana sig till när man ser vad du åstadkommer.
Hoppas att du gör fler tavlor, eller vad som faller i, så upplever man i den positiva sidan av sinnet.....
.... kompiskram.gif och en till smiley_small_hug.gif ... Fuchsian ....
Carl
du diskutera mig över mitt huvud vilket är inte passande.
Jag vet inte om Silos har skrivit någon bok, det har vi nog inte diskuterat.

Om du menar mig så har den 3;e boken på gång så sakterliga. Är det också förbjudet? ..Fuchsian....

Jag har skrivit flera böcker MEN inte någon har blivit en "riktig" bok....... det vill säga ännu.
Suz
CITAT (Snöflinga @ 10-11-2010, 22:29) *
Beklagar verkligen att Fuchsian lyckats förstöra denna tråd också thumbdown.gif Har inte kommenterat hennes virriga inlägg tidigare eftersom jag vet att det är som att tala med en vägg sick.gif

Även jag tycker det var jättesynd, ytterligare en bråktråd.
Är detta verkligen Odlas forum eller är det någon enskild medlems forum??? g.gif
Kanske dags att döpa om det??
Känns som det är en viss person som tagit på sig ett heltidsjobb för att styra alla diskussioner!!

Mycket tråkigt!
Aqvakul
CITAT (Suz @ 11-11-2010, 16:58) *
Även jag tycker det var jättesynd, ytterligare en bråktråd.
Är detta verkligen Odlas forum eller är det någon enskild medlems forum??? g.gif
Kanske dags att döpa om det??
Känns som det är en viss person som tagit på sig ett heltidsjobb för att styra alla diskussioner!!

Mycket tråkigt!

yes.gif Jo, tyvärr har det urartat därhän...
Rihane
CITAT (abbbe @ 10-11-2010, 22:54) *
Vad är konst?
Det finns ett sätt att göra så att den frågan blir lättare att besvara, man ställer om frågan så här: Är konst subjektivt eller objektivt?

Konst är väl när något inte bara är funktionellt?

Människor som tycker Darwin är jobbig brukar febrilt försöka hitta egenskaper eller företeelser som särskiljer människan från djuren. Dit hör att göra konst.(Inte helt sant om man synar det. Chimpanser och elefanter kan greppa en pensel och dra några streck, har även sett delfiner måla som uppvisning)

Det finns en tillfredställelse i att skapa och att betrakta andras skapelser.

Bra konst väcker känslor. En del konst är lugnande och harmonisk och annan konst är oroväckande och ger avsmak. Bådadera är konst. Vad som är vad är som smakerna i munnen, olika för varje människa.

Subjektivt är att säga att jag gillar konst som är lugnande och harmonisk och objektivt att kommentera konstnärens tekniska skicklighet.
Gräl runt konst blir det när någon som tror sig vara objektiv i grunden, har subjektiva åsikter om konsten
Suz
CITAT (Aqvakul @ 11-11-2010, 17:03) *
yes.gif Jo, tyvärr har det urartat därhän...

Och ingen ansvarig som bryr sig??
RitRat
Jag plockade bort mina inlägg och bilder. Vill inte vara med på en bråktråd.
ninnisky
tummenupp.gif
Suz
CITAT (RitRat @ 11-11-2010, 19:09) *

Jag förstår dig!
Är bara en tidsfråga innan även jag gör det...i alla trådar och ämnen! sad.gif

Edit, ändrade "gubbe" till en mer passande
fuchsian
CITAT (RitRat @ 11-11-2010, 19:09) *

Det var mycket vettigt av dig att göra, skulle gjort det också själv om jag hade visat något.
detta är inte det som det skulle vara, tyvärr. ... Fuchsian .......
Pia L
NO SHIT!!!! Och VAD kan det bero på??!!
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 19:15) *
Det var mycket vettigt av dig att göra, skulle gjort det också själv om jag hade visat något.

Är du nöjd nu ranting.gif
Alba
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 19:15) *

Och .... du känner dig inte skyldig på något vis confused.gif
herkules
CITAT (silos @ 11-11-2010, 13:12) *
/.../Så visst ser även jag allt detta,MEN jag vill inte fördöma henne eller någon annan här på forumet eller trycka ner någon med hemskheter!
Så nu vet ni det!

tänk om alla var som du solis! tummenupp.gif
Suz
CITAT (herkules @ 11-11-2010, 20:18) *
tänk om alla var som du solis! tummenupp.gif

Ja då hade världen varit fridfull!
Beundrar Solis sätt att se på saker och ting!
Där har jag nåt att lära!
Men nu är det inte så....jag funkar inte så iaf!
Jag vill inte se att i varje tråd jag öppnar där överskriften antyder någonting intressant är en och samma människa och tramsar sönder allt i!
Och jag ber om ursäkt för att jag är en så dålig människa som inte jämt och ständigt är förlåtande eller kan se allt i rosenrött!
silos
Tagit bort!
Anki på Öland
CITAT (Suz @ 11-11-2010, 20:30) *
..............Och jag ber om ursäkt för att jag är en så dålig människa som inte jämt och ständigt är förlåtande eller kan se allt i rosenrött!

Du är i alla fall inte ensam om att inte vara ständigt överseende med allt! Det är fint vi har herkules och silos vi kan försöka ta efter..... fast i och för sig, när herkules diskuterar politik är hon inte lika len i käften mot dom som tycker annat än henne som hon är när hon försvarar f.
silos
CITAT (Suz @ 11-11-2010, 20:30) *
Ja då hade världen varit fridfull!
Beundrar Solis sätt att se på saker och ting!
Där har jag nåt att lära!
Men nu är det inte så....jag funkar inte så iaf!
Jag vill inte se att i varje tråd jag öppnar där överskriften antyder någonting intressant är en och samma människa och tramsar sönder allt i!
Och jag ber om ursäkt för att jag är en så dålig människa som inte jämt och ständigt är förlåtande eller kan se allt i rosenrött!

Tack!Men du,jag är faktiskt inte precis alltid så förlåtande och ser absolut inte allting rosenrött!
Du är lika bra människa som alla andra!
gnon49
Tråkigt om ni tar bort era konstverk. För det är konstverk i allra högsta grad som visats här. Och det var ju meningen med tråden. Att visa upp sina alster. Hur skulle tråden sett ut om ni bara pratat om vad ni målat o tecknat? Ganska trågig tråd. Samma gäller ju trädgårdsdelen. Utan album eller bilder på vad man åstadkommit, med en trevlig presentation av sig själv, skulle det bli ganska andefattigt på forumet. En bild kan vara roligare än en beskrivning i torra ord. Nästan all ämnen på odla behöver bilder då o då för att lätta upp och visa, vad man gjort och hur resultatet blev. Och visst vill vi visa något vi lyckats med. Inte bara prata om det.
Suz
CITAT (gnon49 @ 11-11-2010, 21:00) *
Tråkigt om ni tar bort era konstverk. För det är konstverk i allra högsta grad som visats här. Och det var ju meningen med tråden. Att visa upp sina alster. Hur skulle tråden sett ut om ni bara pratat om vad ni målat o tecknat? Ganska trågig tråd. Samma gäller ju trädgårdsdelen. Utan album eller bilder på vad man åstadkommit, med en trevlig presentation av sig själv, skulle det bli ganska andefattigt på forumet. En bild kan vara roligare än en beskrivning i torra ord. Nästan all ämnen på odla behöver bilder då o då för att lätta upp och visa, vad man gjort och hur resultatet blev. Och visst vill vi visa något vi lyckats med. Inte bara prata om det.

Jag håller med, men jag tog bort min lilla bild iaf för att jag tycker inte denna tråd utvecklades på något positivt sätt!
xlxl67
Men allvarligt fortsätt lägga ut bilder nu!

Låt inget annat förstöra den personliga kreativiten i denna härliga bildtråd.

Och Fuchsian bjud på dig själv du med som målar, skriver böcker...
RitRat
CITAT (xlxl67 @ 11-11-2010, 21:06) *
Men allvarligt fortsätt lägga ut bilder nu!

I så fall får någon skapa en ny konsttråd. Där ska inte finnas något annat än BILDER, möjligen konstnärens egna SMÅ kommentarer. Jag skulle inte ens behöva några svar, varken beröm eller något annat. Allra minst diskussioner. De kan tas i andra trådar.
silos
CITAT (Anki på Öland @ 11-11-2010, 20:44) *
Du är i alla fall inte ensam om att inte vara ständigt överseende med allt! Det är fint vi har herkules och silos vi kan försöka ta efter..... fast i och för sig, när herkules diskuterar politik är hon inte lika len i käften mot dom som tycker annat än henne som hon är när hon försvarar f.

Det finns saker här i livet som man inte skall ha överseende med MEN man kan gå fram på ett vettigt sätt för då får man bättre resultat!Vem vill höra på en rasande människa???

xlxl67
CITAT (RitRat @ 11-11-2010, 21:11) *
I så fall får någon skapa en ny konsttråd. Där ska inte finnas något annat än BILDER, möjligen konstnärens egna SMÅ kommentarer. Jag skulle inte ens behöva några svar, varken beröm eller något annat. Allra minst diskussioner. De kan tas i andra trådar.

Bra förslag. Det intressanta är kreatörens egna ord om sitt verk. smile.gif
Anki på Öland
CITAT (silos @ 11-11-2010, 21:16) *
..............man kan gå fram på ett vettigt sätt för då får man bättre resultat!Vem vill höra på en rasande människa???

Vem går inte fram på ett vettigt sätt??? Vem är rasande??
Snöflinga
Nej vem vill ha sina bilder i en bråktråd angry.gif
Jag har mina bilder i Hönshusets Forum i avdelningen "Kulturknuttekanalen". Så välkomna dit och titta rolleyes.gif Ett trevligt forum, garanterat trollfritt med en deltagande moderator tummenupp.gif
silos
CITAT (Anki på Öland @ 11-11-2010, 21:38) *
Vem går inte fram på ett vettigt sätt??? Vem är rasande??

Jag menar inte någon person här,utan allmänt hur vi människor kan beteer oss i diskussioner både här och IRL.
Anki på Öland
CITAT (silos @ 11-11-2010, 21:46) *
Jag menar inte någon person här,utan allmänt hur vi människor kan beteer oss i diskussioner både här och IRL.

Hm... men nu gällde det ju forumet här!
silos
CITAT (Anki på Öland @ 11-11-2010, 22:04) *
Hm... men nu gällde det ju forumet här!

Förlåt,men jag har ibland svårt att förklara hur jag menar.Men en människa som ofta är med taggarna ut är det ingen som vill lyssna på...tror jag.
RitRat
CITAT (silos @ 11-11-2010, 20:43) *
KOLLA HÄR! yahoo.gif

Oj, tyvärr har det blivit fel på länken, den fungerar inte. Silos bad mig ta bort den, så då gjorde jag det.

Hoppas vi kan se dockorna med en annan länk snart!

I fall jag nu har fattat rätt så har mina konstdockor blivit bland de populärast av outsider art på denna sajt!

Det var roligt! Dina dockor är mycket originella och fulla av fantasi.
herkules
CITAT (Anki på Öland @ 11-11-2010, 20:44) *

klart jag inte är, politik är något helt annat och borgare skall hållas kort!

KOLLA HÄR! yahoo.gif

I fall jag nu har fattat rätt så har mina konstdockor blivit bland de populärast av outsider art på denna sajt!

häftigt solis!
*tumme upp* smile.gif
Fny

bravo.gif
silos
Tack RitRat,herkules och Fny! thanks.gif
Mina barn och flera andra tjata hela tiden att jag måste ställa ut mina dockor och annat som jag gjort,MEN jag vågar inte och det är för att:tänk om jag skulle bli känd fear.gif
herkules
CITAT (silos @ 12-11-2010, 11:10) *
Tack RitRat,herkules och Fny! thanks.gif
Mina barn och flera andra tjata hela tiden att jag måste ställa ut mina dockor och annat som jag gjort,MEN jag vågar inte och det är för att:tänk om jag skulle bli känd fear.gif

jag tror att man blir så känd som man vill bli smile.gif
*Stintan*
Hade du dom inte utställda i nåt skyltfönster nere på stan härom året Silos?
silos
tagit bort
xlxl67
Grattis User208! Det är du väl värd och jag tror du kommer att klättra mkt högre.
Eva-Helene
Hurra silos! Hoppas att du "klättrar" ännu högre i listan, det är du och din konst värd! bravo.gif
Suz
Stor grattis Silos!! bravo.gif
Biggan_
KOLLA HÄR! yahoo.gif

Så trevligt silos! Grattis till den fina placeringen!
Det är kanske så att du kommer att klättra högre i listan. tummenupp.gif
silos
xlxl67,Eva-Helene,Suz och Biggan_

Tack så jätte mycket för era goa ord här,ni skall veta att jag blev mycket glad!!! smiley_small_hug.gif

Vi får se hur det går med placering i framtiden och det vore väldigt roligt om jag klättrare uppåt!

Men era ord är värdefullare för mig än placeringen där på sajten! smiley_small_hug.gif
Ingela i Segersberg
Stort grattis från mig också, Silos. Jag gillar verkligen din konst! tummenupp.gif
silos
CITAT (Ingela i Segersberg @ 12-11-2010, 15:04) *
Stort grattis från mig också, Silos. Jag gillar verkligen din konst! tummenupp.gif

Tack så jätte mycket Ingela! smiley_small_hug.gif
silos
Om nu andra inte skriver här så är det fel att jag skriver och berättar om mitt?
I sådana fall vill jag veta det så att jag kan hålla mig borta härifrån!

Nu har jag lagt ut en del av mina ritade bilder till sajten.
herkules
CITAT (silos @ 13-11-2010, 09:37) *
Om nu andra inte skriver här så är det fel att jag skriver och berättar om mitt?

men hallå, skriv var och vad du vill! smile.gif
*Stintan*
CITAT (silos @ 13-11-2010, 09:37) *

Du behöver väl inte hålla dig borta men du har ju andra trådar du lägger upp bilder i också. Fast den här tråden blev ju inte vad TS önskade så det spelar väl ingen roll längre vem som tar över.
Piccante
Tar mig friheten att ladda upp lite av min impulsiva konst...
[attachment=56287:flyggrisisn_.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon