|
fuchsian
27-11-2010, 15:12
CITAT (herkules @ 27-11-2010, 15:06)  varför dra in mig som person i ditt resonemang? du och kanske en handfull människor till störs, det är löjligt, läs inte om det inte passar. De kanske inte har lärt sig att bläddra undan det de ogillar? Eller att det finns en njutning att få igång något? Mig kvittar det, och börjar bli trött på skiten. ...Fuchsian .....
CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 14:52)  Hur kan du ens fråga "till vilken nytta". Förstår du inte det själv? Vi kanske skulle kunna få färre förstörda trådar bl.a.(som den här t.ex.)
Jag tror ingen annan här är på ett annorlunda sätt Irl än på forumet. Vad skulle vara vitsen med att visa en annan sida som inte stämmer med verkligheten? Ett gott råd i all välmening, Stintan.  Försök och släpp allt det här du retar dej på. Det är faktiskt jättejobbigt när många trådar blir så här, när det hela tiden ska svaras tebax.
CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 14:52)  Hur kan du ens fråga "till vilken nytta". Förstår du inte det själv? Vi kanske skulle kunna få färre förstörda trådar bl.a.(som den här t.ex.)
Jag tror ingen annan här är på ett annorlunda sätt Irl än på forumet. Vad skulle vara vitsen med att visa en annan sida som inte stämmer med verkligheten? Nej vad har man på ett forum att göra om man bara spelar. Ingen vill ju föra diskussion med en påhittad person.
CITAT (Berith @ 27-11-2010, 15:13)  Ett gott råd i all välmening, Stintan.  Försök och släpp allt det här du retar dej på. Det är faktiskt jättejobbigt när många trådar blir så här, när det hela tiden ska svaras tebax. Jag tycker det är fel att lägga skulden på Stintan.
CITAT (gnon49 @ 27-11-2010, 15:14)  Nej vad har man på ett forum att göra om man bara spelar. Ingen vill ju föra diskussion med en påhittad person. För några år sen var den populäraste personen här en påhittad person.
CITAT (fuchsian @ 27-11-2010, 14:39)  Ja, det är en fråga och visst kan jag visa en annan sida av mig, men till vilken nytta? .....  det har jag faktiskt tänkt på själv också och till en viss del kan jag förstå det hela. Sedan undrar jag att i vilket syfte skulle det gynna oss?Avbryta trådar --- försöker hålla mig undan om jag inte faller i naturligt i ämnen. Vissa ämnen har jag inte de kunskap som skulle till att förstå tråden, så jag håller mig undan. ... Fuchsian ..... Det kallas ärlighet.
CITAT (Alba @ 27-11-2010, 15:17)  Jag tycker det är fel att lägga skulden på Stintan. Men jag gör nog det lite i alla fall. Kolla gärna upp vem som brukar skriva inlägget efter fuchsians.... Oftast så är det Stintan. Men jag gav ändå rådet i all välmening!
CITAT (Berith @ 27-11-2010, 15:17)  För några år sen var den populäraste personen här en påhittad person. Jag skulle vilja påstå att risken att just det upprepar sig är påfallande... För övrigt tycker jag att det är bra att Stintan säger i från! Mvh Fenja
Men om jag skulle göra likadant? Hela tiden kommentera Kalle-Gretas alla inlägg, oavsett ämne. Så fort Kalle-Greta skrev nåt så var jag där och sa att jag tyckte nåt annat. Vem tror ni skulle uppfattas som jobbigast? Jag eller Kalle-Greta?  Jag skulle nog tro att dom flesta skulle tycka att jag var jobbigast med mina kommentarer hela tiden. Skulle ju kunna testa iofs... Får väl se ut nån att hänga efter.
*Stintan*
27-11-2010, 16:10
CITAT (Berith @ 27-11-2010, 15:13)  Ett gott råd i all välmening, Stintan.  Försök och släpp allt det här du retar dej på. Det är faktiskt jättejobbigt när många trådar blir så här, när det hela tiden ska svaras tebax. Du får det att låta som om det bara är jag som svarar på fuchsians inlägg men det är det ju faktiskt inte. Inte fasiken beror det på mig att trådar blir så här och jag tänker även fortsättningsvis svara på precis vilka inlägg jag vill. Du behöver inte tala om vad jag ska göra och inte.
*Stintan*
27-11-2010, 16:18
CITAT (Berith @ 27-11-2010, 15:39)  Men om jag skulle göra likadant? Hela tiden kommentera Kalle-Gretas alla inlägg, oavsett ämne. Så fort Kalle-Greta skrev nåt så var jag där och sa att jag tyckte nåt annat. Vem tror ni skulle uppfattas som jobbigast? Jag eller Kalle-Greta? Jag skulle nog tro att dom flesta skulle tycka att jag var jobbigast med mina kommentarer hela tiden. Skulle ju kunna testa iofs... Får väl se ut nån att hänga efter.  Det är ju inte så att jag går in och har en tvärtemotåsikt i något ämne så fort f skriver något. Det är ju beteendet vi (jo vi är många) kritiserar inte de eventuella åsikterna.
Ingela i Segersberg
27-11-2010, 16:23
CITAT (fuchsian @ 25-11-2010, 17:24)  Det är ju hur man vill ha det. Numera är det för dyrt med slotten om de inte har sköts ekonomiskt som vår väns har. Det går bra utan att behöva släppa oberoende till sina ägor. Ett mindre boende är ju det normala. Vårt hus är ritad av mig och maken gav sina önskemål och byggt som vi vill ha det, även att det var i största laget då vi byggde det. Man behöver inte ha massa prydlar, endast det som passar in och att det blir luftigt för övrigt. Detta är vårt drömhem och av slotten får man sin känsla hos vänner. Spökeriet är en intressant inslag som inte skrämmer mig det minsta, tvärtom. Varför skulle man trycka in sig i en liten etta om man nu inte kan det?? Det är väl upp till mig och vill inte uppleva att väggarna kväver mig. Därför blir det så att jag inte övernattar i de 2 ettor vi har utöver detta och huset nere i Italien. Våra gäster, eller mest dottern använder ettorna när hon är på besök. ...Fuchsian.... Jag har också svarat på Fuchsians inlägg, för allt det här skrytet kan hon ju skriva om i en egen tråd och inte klampa in som en elefant i en porslinsaffär och börja skriva/skryta om sig och sitt i många trådar.
Solstorm
27-11-2010, 17:14
Det går ju inte att jämföra Stintan och fuchian på samma dag. Stintan uppfattar jag som ärlig och varför i herrans namn skulle hon undvika att skriva där fuchian skriver? Fuchia är ju en solklar lögnhals. Under sin förra nick där hon blev elakare och elakare mot människor som ville hjälpa henne skrev hon ju att hon var ute för att djävlas. Det är väl det enda ärliga hon har skrivit.
evelina
27-11-2010, 17:15
CITAT (Alba @ 27-11-2010, 15:17)  Jag tycker det är fel att lägga skulden på Stintan. Kan inget annat än hålla med. Trist att lägga skulden på en person. Jag önskar vi hade en knapp som många andra forum har som man kan anmäla till moderator. Jag har inte varit på Odla sedan 2008 och nu upprepar sig situationen om en person som jag tror bara driver med oss seriösa,"vanliga odla medlemmar".
fuchsian
27-11-2010, 17:35
CITAT (Alba @ 27-11-2010, 15:19)  Det kallas ärlighet. Du vet inte ett skit om ärlighet. Det är endast ett tomt ord för dig att inte vilja ta del i något du inte känner till. Du känner inte mig och vet inget om mitt verkliga liv, så släpp det då! ...F.....
CITAT (Alba @ 27-11-2010, 15:17)  Jag tycker det är fel att lägga skulden på Stintan. Helt enig, låt bli att klaga på Stintan! Stintan är för mig en ärlig person, tack vare sin ärlighet är hon ibland en obekväm person, hon säger vad hon tycker och det med all rätt, det är inte många som vågar vara obekvämt ärliga! Det är många som klagat på F, Stintan ska då verkligen inte ensam bära ansvaret för det! Återigen saknas det en moderator, VÄLDIGT mycket! Det blir sandlådenivå på många inlägg när ingen finns som styr upp inläggen, dessvärre... Odla är ett unikt forum i många avseenden, mestadels positivt, men det negativa är verkligen att många sk medlemmar kan spinna loss totalt och skapa konflikter utan att det finns någon som styr upp det hela. Och, förresten, vem kan styra upp detta forum när man inte ens kan gå in och rätta uppenbara stavfel i en rubrik utan att bli hängd?
CITAT (Alba @ 27-11-2010, 15:17)  Jag tycker det är fel att lägga skulden på Stintan. Så tycker även jag! F fabulerar anser jag och så länge inget annat framkommer fortsätter jag att tycka så! Stintan verkar vara en ärlig person som säger vad hon tycker...på gott och ont, men jag tror mig i alla fall veta var jag har henne En "anmälaknapp" skulle inte vara dumt!
fuchsian
27-11-2010, 18:14
CITAT (Monaxe @ 27-11-2010, 17:52)  Helt enig, låt bli att klaga på Stintan! Stintan är för mig en ärlig person, tack vare sin ärlighet är hon ibland en obekväm person, hon säger vad hon tycker och det med all rätt, det är inte många som vågar vara obekvämt ärliga!
Det är många som klagat på F, Stintan ska då verkligen inte ensam bära ansvaret för det! Återigen saknas det en moderator, VÄLDIGT mycket! Det blir sandlådenivå på många inlägg när ingen finns som styr upp inläggen, dessvärre...
Odla är ett unikt forum i många avseenden, mestadels positivt, men det negativa är verkligen att många sk medlemmar kan spinna loss totalt och skapa konflikter utan att det finns någon som styr upp det hela. Och, förresten, vem kan styra upp detta forum när man inte ens kan gå in och rätta uppenbara stavfel i en rubrik utan att bli hängd? Nej, Stintan är oskylldig så hon har ingen skuld i detta och inte bär det ansvar som jag ska bära! Vill bara göra detta nu klart att om ni ska på någon --- hoppa på mig ---- inte på Stintan. Hon har haft en bra åsikt och jag klagar inte. Nu är det nog för min del. Tänker inte starta något utan stänger ner mig. Detta löser vi inte nu så släpp taget.!!! .Fuchsian.....
Alexander-VG-zon3
27-11-2010, 18:14
CITAT (fuchsian @ 27-11-2010, 14:31)  Det är ju den bedömningen som du kan göra av vad jag har skrivit i forumet och sammanfatta det som du vill, men då berör det inte mig för det är ju inte det som jag är IRL. Ja, bevisa vem jag är om du nu är så säker på din sak. Mig kvittar det för du hittar inte rätt för det, det vet jag. Inget illa ment mot dig, men du tog upp dina bevis och jag håller inte med dig. Enkelt att fatta, eller?  ... Fuchsian .... fatta? men snälla nån det är du som inte fattar vad jag skriver! läs mitt inlägg igen så ser du vad jag har bevis för. inte för dig för det vet jag redan vad du är, och bevis på vem du är har du själv ingen nytta av eller?. hur vet du att jag har rätt/fel, är du en tankeläsare eller (skulle dock inte förvåna mig).
CITAT (fuchsian @ 27-11-2010, 17:35)  Du vet inte ett skit om ärlighet. Det är endast ett tomt ord för dig att inte vilja ta del i något du inte känner till. Du känner inte mig och vet inget om mitt verkliga liv, så släpp det då! ...F..... Men snälla du .......du säger ju själv citat " Ja, det är en fråga och visst kan jag visa en annan sida av mig, men till vilken nytta? ..... det har jag faktiskt tänkt på själv också och till en viss del kan jag förstå det hela. Sedan undrar jag att i vilket syfte skulle det gynna oss?Du medger ju att du har en annan sida som du inte vill visa dvs den sida du nu visar är inte du.....det kallar jag att inte vara ärlig. Du undrar vilken nytta det skulla göra att visa ärlighet............oj oj har du aldrig träffat ärliga människor. Du säger vidare "du känner inte mig och vet inget om mitt verkliga liv". Allt du berättar här på forumet är alltså inte ditt verkliga liv. Kallar du det att vara ärlig. Kom inte och påstå att jag inte är ärlig - att det endast är ett tomt ord för mig. Du avslöjar dig sjäkv bara mer och mer. edit-felstavning
*Stintan*
27-11-2010, 18:35
CITAT (fuchsian @ 27-11-2010, 18:14)  Nej, Stintan är oskylldig så hon har ingen skuld i detta och inte bär det ansvar som jag ska bära! Vill bara göra detta nu klart att om ni ska på någon --- hoppa på mig ---- inte på Stintan. Hon har haft en bra åsikt och jag klagar inte. Nu är det nog för min del. Tänker inte starta något utan stänger ner mig. Detta löser vi inte nu så släpp taget.!!! .Fuchsian..... Passa på och ta dig en ordentlig funderare för den enda som kan lösa detta är du själv.
stintan du borde gå i terapi hos fuchian.
*Stintan*
27-11-2010, 19:01
CITAT (samot1 @ 27-11-2010, 18:53)  stintan du borde gå i terapi hos fuchian. Ännu ett dubbelnick eller?
Näerå stintan försökte bara hjälpa.
Alexander-VG-zon3
27-11-2010, 19:06
CITAT (Fenja @ 27-11-2010, 18:58)  så har jag känt länge
*Stintan*
27-11-2010, 19:08
CITAT (samot1 @ 27-11-2010, 19:03)  Näerå stintan försökte bara hjälpa. Vore jag i behov av terapi så inte skulle jag då gå till en kvacksalvare  För övrigt är jag övertygad om att du har ett annat nick här också.
Okey stintan du är en kille va.
*Stintan*
27-11-2010, 19:11
CITAT (samot1 @ 27-11-2010, 19:09)  Okey stintan du är en kille va. Hurså? Vad får dig att tro det?
Hm,din något burdusa framtoning.
*Stintan*
27-11-2010, 19:18
Det kan du väl knappast veta så mycket om efter 3 inlägg på forumet.
Tjusig entré måste jag säga. Vad odlar du då?
*Stintan*
27-11-2010, 19:26
Blommor precis som 99,9% av övriga medlemmar på forumet. Tomas varför dög inte ditt vanliga nick plötsligt?
CITAT (Berith @ 27-11-2010, 15:17)  För några år sen var den populäraste personen här en påhittad person. Tja, jag tror att det är ganska många som snyggar upp sig själva litegrann, som gör sig själva en aning mer präktiga, goda och oegoistiska personer än de i verkligheten är. Gita Tillägg: Stintan och jag är väl oftast på kollisionskurs men hon hör enligt min mening till de mer ärliga på forumet.
vadå vanliga det här är mitt nick.
herkules
27-11-2010, 19:53
CITAT (Alba @ 27-11-2010, 15:17)  Jag tycker det är fel att lägga skulden på Stintan. det är aldrig ens fel blablabla, stintan har näsa för trådar där fuchsian skriver, där fuchsian är, är också stintan..  CITAT (Berith @ 27-11-2010, 15:17)  För några år sen var den populäraste personen här en påhittad person. det var tider det, då visste man fan inte vad som sant och osant, upp eller ner eller någonting, men skoj var det!
CITAT (Gita @ 26-11-2010, 19:59)  Min gissning är också att F är mytoman, men det som får mig mest förundrad är att alla ni präktiga, rättrådiga vänner av ordning så helt gå i taket. Vad är det som är så vansinnigt provocerande så att många tappar all sans och balans, hon beskriver ju bara ett liv hon drömmer om, en fantasivärld, och dessutom är faktiskt mytomani en sjukdom och bör som sådan bemötas med viss förståelse och medkänsla. Gita Citerar mig själv. Mytomani är en sjukdom, vad är det i denna sjukdom som får många av er så totalt tappa sans och balans. Om ni inte har medkänsla för någon som är sjuk så kan ni väl åtminstone ignorera. Gital
Vem menar du stintan eller fuchsian.
*Stintan*
27-11-2010, 20:20
CITAT (herkules @ 27-11-2010, 19:53)  det är aldrig ens fel blablabla, stintan har näsa för trådar där fuchsian skriver, där fuchsian är, är också stintan..  Vilken tur att du håller reda på var jag är och gör så att du har något bitskt att skriva.
Det här är väl ett forum och inte någon läkarmottagning. Har man en sjukdom får man söka vård. Att tycka synd om en ev mytoman är väl som att bjuda en alkoholist på sprit. Man förvärrar sjukdomen.
CITAT (gnon49 @ 27-11-2010, 20:23)  Det här är väl ett forum och inte någon läkarmottagning. Har man en sjukdom får man söka vård. Att tycka synd om en ev mytoman är väl som att bjuda en alkoholist på sprit. Man förvärrar sjukdomen.
CITAT (herkules @ 27-11-2010, 19:53)  det är aldrig ens fel blablabla, stintan har näsa för trådar där fuchsian skriver, där fuchsian är, är också stintan.. det var tider det, då visste man fan inte vad som sant och osant, upp eller ner eller någonting, men skoj var det! Visst var det skoj ... i början ... men om man betänker att hon/han också var falsk i privat kontakt med medlemmar och grundlurade människor ... sånt är inte kul.
CITAT (gnon49 @ 27-11-2010, 20:23)  Det här är väl ett forum och inte någon läkarmottagning. Har man en sjukdom får man söka vård. Att tycka synd om en ev mytoman är väl som att bjuda en alkoholist på sprit. Man förvärrar sjukdomen. Nej du behöver inte tycka synd om, men vad tror du att du kan åstadkomma genom att motargumentera mot någon som lider av mytomani. Om du i stället väljer att ignorera så riskerar du åtminstone inte att tjafsa sönder hela tråden. Gita
CITAT (Gita @ 27-11-2010, 20:36)  Nej du behöver inte tycka synd om, men vad tror du att du kan åstadkomma genom att motargumentera mot någon som lider av mytomani. Om du i stället väljer att ignorera så riskerar du åtminstone inte att tjafsa sönder hela tråden. Gita
evelina
27-11-2010, 20:42
CITAT (gnon49 @ 27-11-2010, 20:23)  Det här är väl ett forum och inte någon läkarmottagning. Har man en sjukdom får man söka vård. Att tycka synd om en ev mytoman är väl som att bjuda en alkoholist på sprit. Man förvärrar sjukdomen. läser och läser i tråden  återgår till mina beställningar av fröer och äter popcorn!
Okey nu har jag gjort mitt för att hålla liv i en den här tråden. Nu blir de fotboll juventus-fiorentina. Puss o kram samot1.
herkules
28-11-2010, 00:08
CITAT (netha @ 27-11-2010, 20:34)  Visst var det skoj ... i början ... men om man betänker att hon/han också var falsk i privat kontakt med medlemmar och grundlurade människor ... sånt är inte kul.  jo jag vet det där också men man kan inte hålla på och gräva i gammal skit, någon gång måste man glömma det som var trist och bara komma ihåg det roliga, så länge lever man inte så man kan gå och älta sånt som hände för flera år sedan. haha, då skulle en del gå omkring och vara stenförbannade hela livet
CITAT (herkules @ 27-11-2010, 19:53)  det var tider det, då visste man fan inte vad som sant och osant, upp eller ner eller någonting, men skoj var det! Men...!  XXX dog ju 2005. Var du med under dom åren också? Spelar såklart ingen roll egentligen, blev bara lite fundersam... Som vanligt.
herkules
28-11-2010, 11:07
CITAT (Berith @ 28-11-2010, 10:03)  Men...!  XXX dog ju 2005. Var du med under dom åren också? Spelar såklart ingen roll egentligen, blev bara lite fundersam... Som vanligt.  jag har läst här sedan starten.
CITAT (Berith @ 28-11-2010, 10:03)  Men...!  XXX dog ju 2005. Var du med under dom åren också? Spelar såklart ingen roll egentligen, blev bara lite fundersam... Som vanligt.  Näädå, inloggad senast i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|