Full version: Slottsliv
Sidor: 1, 2, 3, 4
*Stintan*
Undrar om det kom med fel kopplingsschema vid leveransen whist.gif
fuchsian
CITAT (flaxss @ 26-11-2010, 12:50) *
ber om ursäkt för mitt offtopic inlägg - ja fuchsian skapa en egentråd och skriv om ditt liv där så ska jag följa den med glädje och svara i den och vara med. tummenupp.gif

Tack, flaxss, men jag avdunstar, men återkommer senare med frågor om det kommer upp med något. . F..
Berith
CITAT (flaxss @ 26-11-2010, 12:50) *
ber om ursäkt för mitt offtopic inlägg - ja fuchsian skapa en egentråd och skriv om ditt liv där så ska jag följa den med glädje och svara i den och vara med. tummenupp.gif

Förbaskat bra skrivet! bravo.gif Skulle också följa den tråden med spänning.
fuchsian
CITAT (Berith @ 26-11-2010, 13:24) *
Förbaskat bra skrivet! bravo.gif Skulle också följa den tråden med spänning.

Det förstår jag att det skulle ni göra. ....Fuchsian..... -cry-.gif
Berith
Jag skulle följa den på ett snällt sätt. Inget annat.... yes.gif
Alexander-VG-zon3
seså fuchsian starta en tråd nu, kommer bli kul kompiskram.gif
fuchsian
CITAT (flaxss @ 26-11-2010, 13:33) *
seså fuchsian starta en tråd nu, kommer bli kul kompiskram.gif

Sover på saken, ok? .. unsure.gif ... Fuchsian .....
Alba
CITAT (fuchsian @ 26-11-2010, 12:12) *
Det var en snarstucken en...... confused.gif På dåligt humör eller svallningar? Låt det inte gå ut över mig i så fall...... thumbdown.gif På tal om "skryt", fattar jag inte att min vardag inte passar. Det är den verkligheten jag lever i och ändra på den, då ljuger jag ju, även för mig själv och då finns det ingen vits att göra så.
Det finns mycket mer, men det avslöjar jag inte här, endast det mest primära i min livssituation. Skulle jag berätta mer om mitt så då skulle jag förstå att det skulle bli svårsmällt för många, så jag avstår för det betyder inte så mycket i det stora hela. .... Fuchsian .....

Jag tror att det är så de flesta gör här. Vi avstår att berätta om vårt liv.
Du kanske skulle skaffa en blogg i stället.
fuchsian
Jag undrar ..... att det finns så mycket onska på nätet, trodde jag inte om, men dottern hade rätt i det att det är genomrutten och svenssons-formad låssasvärld, utan hänsyn till någon. ...Fuchsian ....
Solstorm
CITAT (fuchsian @ 26-11-2010, 15:16) *
Jag undrar ..... att det finns så mycket onska på nätet, trodde jag inte om, men dottern hade rätt i det att det är genomrutten och svenssons-formad låssasvärld, utan hänsyn till någon. ...Fuchsian ....

Vad är det då som lockar dig? Vad är det som du inte kan slita dig ifrån? Hänförs du av ondskan?
malcolm
Som man sår får man skörda. "gammalt odlaordspråk"
Solstorm
CITAT (malcolm @ 26-11-2010, 15:27) *

yes.gif
fuchsian
I viss mån ville jag bilda min egen uppfattning om det hela. Jag har ju många kontakter med olika klienter som söker mig, så jag ville veta mer om vad det är som händer i forumliv när så många blir illa berörda av det.
Man kan väl kalla det som en studie i dagens människor, dom som jag inte träffar i mitt privata liv.

Från början var detta ett ställe att få hjälp med växter och är fortfarande, men jag vet nu tillräckligt mycket om spelet mellan människor bakom skärmen att jag kan förstå bättre mina klienter.

Hur de kan hänga hela sitt välmående i ett forum till något negativt till sig själva ..... i en konstlad värld, det får mig att häpna.
Många svaga råkar rätt illa ut och livet blir jobbigt, det har jag nu sett själv och kan bättre ta itu med när det behövs.
Det är verkligen en salig blandning av människor, har jag kunnat konstatera. .......Fuchsian ....

CITAT (malcolm @ 26-11-2010, 15:27) *

Det borde väl du om någon veta i det här laget bättre än du gör. Det du har berättat till mig och det du skriver sedan ..... urk! Du lär väl inte av dina egna???? ..... Fuchsian ....
Solstorm
Ytterligare ett ämne att ta upp i din egen tråd. Där passar det bättre att skriva om hur dina klienter mår än i denna tråden.

CITAT (fuchsian @ 26-11-2010, 15:50) *
Det borde väl du om någon veta i det här laget bättre än du gör. Det du har berättat till mig och det du skriver sedan ..... urk! Du lär väl inte av dina egna???? ..... Fuchsian ....

Vad menar du? Inte har Malcolm valt att bli sjuk.
fuchsian
CITAT (Solstorm @ 26-11-2010, 15:50) *
Ytterligare ett ämne att ta upp i din egen tråd. Där passar det bättre att skriva om hur dina klienter mår än i denna tråden.

Mina klienter kommer inte att hängas i ett forum! Det är intern info endast för mig. ...Fuchsian....
gnon49
Nej Fucksian. Du kommer aldrig att förstå det sociala samspelet mellan människor. Det är du alldeles för opolerad för. En kurs i vett o etikett kanske skulle sitta bra.
fuchsian
CITAT (Solstorm @ 26-11-2010, 15:51) *
Vad menar du? Inte har Malcolm valt att bli sjuk.

Det får stanna mellan honom och mig. Det är privat och jag tänker inte hänga ut honom på något vis, men det han skrev --- så då får han nog tänka lite till, inget annat. .... Fuchsian....
Alexander-VG-zon3
CITAT (fuchsian @ 26-11-2010, 13:41) *
Sover på saken, ok? .. unsure.gif ... Fuchsian .....

men du har ju så mycket intressant att skriva så det vore ju synd att du inte gjorde en sådan tråd, sov inte på saken skapa en istället nu och se hur du trivs med det. tummenupp.gif
fuchsian
CITAT (gnon49 @ 26-11-2010, 15:55) *
Nej Fucksian. Du kommer aldrig att förstå det sociala samspelet mellan människor. Det är du alldeles för opolerad för. En kurs i vett o etikett kanske skulle sitta bra.

Jag förstår det mer än du anar, men har inte gett sken av det. Jag lever i rätt skyddad värld.

I mitt privata liv med släkt och vänner förekommer det inte alls sådan onska och illvilja som jag har läst här. Verkligen upplysande, för man vet inte allt innan man kollar det själv.
Ingen har klagat om vett och etikett i mitt privata liv. ...Fuchsian.....
evelina
Inte ofta jag blir arg och elak men så här tycker jag!!!!!!

De allra flesta har någon gång i livet mött en mytoman. Säkert har det första intrycket varit positivt. Kanske har man till och med blivit imponerad av denna människas alla fantastiska historier. Vare sig de har handlat om utmaningar inom yrkeslivet, genomlevda svårigheter eller märkliga familjehistorier, har man fascinerat suttit med öppna sinnen och lyssnat. Och lyssnat. Allt för att sedan själv kanske dela med sig av någon självupplevd upplevelse, anekdot eller historia.
Men vad vi än har att komma med så har mytomanen alltid varit med om något farligare, något roligare eller något häftigare. Till en början reagerar vi inte. Vår medfödda tillit till att ingen sitter och ljuger oss rakt upp i ansiktet gör att vi i det längsta försöker släta över. Men så börjar historierna falla isär och hur gärna vi än vill så går det inte längre att hålla ihop väven av lögner. g.gif
*Stintan*
000.gif
fuchsian
Det är ju precis sånt jag får höra från klienterna, det du skriver om.
De stackare har åkt på en blåsning eller har fastnad i det. Detta trodde jag inte existerade i så stor omfattning.
Du har all din rätt bli arg, det har även jag blivit många gånger, men svalt förolämpningarna och tänkt hur ska jag nu göra?
det jag har skrivit har inte varit uppdiktad historia, utan jag har skrivit precis som jag upplevt saker jag berättat, detta med den tanken att jag kan bli sårad --- vilket jag blivit, många gånger. Genom att känna den känslan själv, kan jag bättre förstå vad andra kommer med till mig.

Så har mina klienter också gjort, som jag, skrivit mer saker som inte skulle skrivas och fått skit för det, jag känner igen den känslan och det får en att gråta.
Det hjälper ju ingen att jag lipar här, men jag har blivit fäst vid flera av er i forumet än jag kunde tro i början, även det lär en hel del om andra.
På grund av mina nyligen avslutade studier har jag kunnat handskas bättre med mina egna känslor och låta dom bara skölja över och lära av dem.
Jag vet med mig att jag är inte den "vanliga svenssons-typen", men trots det finns det en värld även för mig att leva i och göra mitt bästa.

Enkelt sagt, jag är tacksam för dessa "läxor" i forumet och har inget negativt att säga av någon av er.
Min lärotid är inte över, men nu vet jag vart jag är på väg med ett område som inte har existerat innan i min värld ---- Forumsområdet. Det har jag inte hunnit med mer än svara på mail och skriva ut mina uppgifter, men hoppas få mer tid att lära mig också denna bit.
Just nu har jag rätt fullt här hemma med sjuk make och om inte det räckte, så fick lill-syrran en propp till i hjärnan, men kanske går det, Beskedet fick jag igår om henne så nu räcker det. Som tur var av stormens skull har en del klienter inte kunnat komma hit och jag har behövt och behöver ha det lugnt.
Så blinda ni är --- mytomanen är inte jag utan en annan där.........
.....Fuchsian ......
Alba
CITAT (fuchsian @ 26-11-2010, 16:16) *
Jag förstår det mer än du anar, men har inte gett sken av det. Jag lever i rätt skyddad värld visserligen, men har fått gå igenom mer än nån anar och att jag deltagit i forumet, var i början enbart för växter, men sen började mitt intresse att växa för jag är forumsovan, men klienterna kunde berätta saker som jag inte kunde tro på riktigt utan av att göra mina egna erfarenheter av det har jag fått fram det jag behöver.
Visst har jag varit provocerande, men med ett baktanke.
I mitt privata liv med släkt och vänner förekommer det inte alls sådan onska och illvilja som jag har läst här. Verkligen upplysande, för man vet inte allt innan man kollar det själv.
Ingen har klagat om vett och etikett i mitt privata liv, men om vett och etikett är detta som ni visar i forum, då vill jag inte veta av det.
Jag har valmöjligheter hur jag vill ha det och den råa mentaliteten passar inte mig, kalla det då vad du vill, men för mig är det bara en ytterligare bekräftelse av det jag får ta hand om sen när någon stackare har kört huvudet i väggen.
Alla passar inte in i dagens råa och agressiva levnadssätt, så enkelt kan det vara. Ingen ska tvingas heller någon till det.......
Det har varit rätt intressant och jag har känsla för fler av er, men jag låter det vara och mogna fram...Fuchsian.....

Om du har en önskan att förstå forumets värld och få vänner så ska du nog inte vara provocerande med baktankar.

Du erkänner ju nu helt att du inte är ärlig.
fuchsian
CITAT (Alba @ 26-11-2010, 17:13) *
Om du har en önskan att förstå forumets värld och få vänner så ska du nog inte vara provocerande med baktankar.

Du erkänner ju nu helt att du inte är ärlig.

Just det, i vissa fall, när jag har blivit provocerad har jag ändrat taktik och det har inte uppfattats direkt, men oärlig har jag inte varit trots detta. Har inte heller medvetet börjat själv att provocera, men iaktagit situtationen hur den utvecklas, men inte velat nån illa. Det ligger djupt i mig att inte göra nån medvetet illa, och när/om det har hänt, har jag bett om ursäkt, vilket inte har noterats som vett och etikett fodrar.
Fuchsian ......
Tikka
Mycket slottsliv va det här crying.gif
*Stintan*
Ja slottsfrun har tagit över som vanligt thumbdown.gif
Fenja
CITAT (evelina @ 26-11-2010, 16:31) *

De allra flesta har någon gång i livet mött en mytoman. Säkert har det första intrycket varit positivt. Kanske har man till och med blivit imponerad av denna människas alla fantastiska historier. Vare sig de har handlat om utmaningar inom yrkeslivet, genomlevda svårigheter eller märkliga familjehistorier, har man fascinerat suttit med öppna sinnen och lyssnat. Och lyssnat. Allt för att sedan själv kanske dela med sig av någon självupplevd upplevelse, anekdot eller historia.
Men vad vi än har att komma med så har mytomanen alltid varit med om något farligare, något roligare eller något häftigare. Till en början reagerar vi inte. Vår medfödda tillit till att ingen sitter och ljuger oss rakt upp i ansiktet gör att vi i det längsta försöker släta över. Men så börjar historierna falla isär och hur gärna vi än vill så går det inte längre att hålla ihop väven av lögner. g.gif

Precis!!
Mvh
Fenja
fuchsian

Gå ni tillbaks i slottsvärlden, jag fortsätter med mitt här hemma. ....... tummenupp.gif .
Jag har sagt som det är och nu lämnar jag detta med att inte orda om det mera. ....Fuchsian.... yes.gif
Fenja
CITAT (fuchsian @ 26-11-2010, 18:38) *
Gå ni tillbaks i slottsvärlden, jag fortsätter med mitt här hemma. ....... tummenupp.gif .
Jag har sagt som det är och nu lämnar jag detta med att inte orda om det mera. ....Fuchsian.... yes.gif

Har precis för mig att du skulle sluta vara här på Odla?
Mvh
Fenja
Gita
CITAT (evelina @ 26-11-2010, 16:31) *

Min gissning är också att F är mytoman, men det som får mig mest förundrad är att alla ni präktiga, rättrådiga vänner av ordning så helt gå i taket. Vad är det som är så vansinnigt provocerande så att många tappar all sans och balans, hon beskriver ju bara ett liv hon drömmer om, en fantasivärld, och dessutom är faktiskt mytomani en sjukdom och bör som sådan bemötas med viss förståelse och medkänsla.
Gita
netha
CITAT (netha @ 10-08-2010, 14:53) *
Jag pratade en gång med en kille som jobbade som kock på lyxkryssare ... en massa stordirektörer och stjärnor träffade han dagligen ... de kom och tackade för otroligt god mat och läckra desserter.

I själva verket gick han på Komvux i Kalix. ... tänkte sätta skrattsmiley ... fast eg borde man gråta. sad.gif

Som sagt.
Meriona
Jag kan helt otrevligt säga att jag inte läst ett enda inlägg i tråden utan enbart svarar på huvudfrågan. JA! Jag älskar programmet och jag vill GÄRNA bo i slott! OM jag hade ekonomin. SÅ hade stallar och hagar fyllts av allehanda kreatur som behandlats illa i sitt tidigare liv. Jag och son hade bott i nån del av slottet som var lagom, resten hade bebotts av personal. Tänk att kunna göra nåt för alla misshandade djur, det är min dröm.
malcolm
Jag har nu sett alla avsnitt av slottsliv och älskar alla avsnitt trots att jag inte passar in i miljöerna men det är hedervärt av de människor som bor på dessa slott och herresäten att de förvaltar ett kulturarv.
herkules
CITAT (netha @ 26-11-2010, 21:04) *
Som sagt.

vad spelar det för roll?

ett slott i skottland, längst ut på en kal klippa - där vill jag bo!
*Stintan*
CITAT (herkules @ 27-11-2010, 09:18) *
vad spelar det för roll?

Så du tycker inte att det spelar någon roll om folk talar sanning eller ljuger?
Märkligt då att det är så viktigt för dig att framhäva din egen ärlighet flirting.gif
fuchsian
CITAT (herkules @ 27-11-2010, 09:18) *
vad spelar det för roll?

Det verkar vara som en bra ide. Vad sen spelar det för roll att berätta om sin vardag när det finns dom som "vet bättre än jag" hur jag lever??? confused.gif
Dessa som säger sig veta vem och hur mitt liv är ---har inte kunnat svara på en enkel fråga ens, så det gör dom inte trovärdiga ---- alltså bevisa det ni säger! --- --- ska det vara så svårt att ni inte kan bevisa det? För mig vore det en enkel sak att ge bevis på vad jag skriver, men det är inte för alla förunnad gåva. Av nån anledning har några fastnat i sin egen lögn, för nåt annat kan jag inte se i det hela. Det finns ju dom som tror sig veta ----- och de har nog fastnat i ett tillstånd som liknar en staty --- ingen utvecklig pågår längre hos dom.

Skit samma, Herkules, jag uppskattar ditt sätt att säga din mening!.... tummenupp.gif --- Fuchsian......
herkules
CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 09:57) *
Så du tycker inte att det spelar någon roll om folk talar sanning eller ljuger?
Märkligt då att det är så viktigt för dig att framhäva din egen ärlighet flirting.gif

om folk jag inte känner broderar ut sina göranden och låtanden rör mig inte i ryggen och har ingenting med mig som person att göra, försök inte hugga stintan, du har inget för det smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (fuchsian @ 27-11-2010, 10:49) *
Det verkar vara som en bra ide. Vad sen spelar det för roll att berätta om sin vardag när det finns dom som "vet bättre än jag" hur jag lever??? confused.gif
Dessa som säger sig veta vem och hur mitt liv är ---har inte kunnat svara på en enkel fråga ens, så det gör dom inte trovärdiga ---- alltså bevisa det ni säger! --- --- ska det vara så svårt att ni inte kan bevisa det? För mig vore det en enkel sak att ge bevis på vad jag skriver, men det är inte för alla förunnad gåva. Av nån anledning har några fastnat i sin egen lögn, för nåt annat kan jag inte se i det hela. Det finns ju dom som tror sig veta ----- och de har nog fastnat i ett tillstånd som liknar en staty --- ingen utvecklig pågår längre hos dom.

Skit samma, Herkules, jag uppskattar ditt sätt att säga din mening!.... tummenupp.gif --- Fuchsian......

för mig spelar det roll

1 - jag tycker det är dålig still att fläka ut sitt fina liv i varje tråd
2 - som inte ens handlar om det du fläkar ut om - handlar en tråd om böcker ska du fläka ut om målning, handlar tråden om mat ska du fläka ut om städning.
3 - du byter ämne snabbare än vinden hinner ändra riktning
4 - du svarar folk konstigt och förvirrande (ena sekunden trevligt och i ena argsint)
5 - jag har bevis för allt detta! mer än du anar! jag kan skriva en hel tråd om bevis!!

enkelt att du ger oss bevis ja det beror ju på hur det ligger till med ditt fina liv, än har du ju inte gett bevis på allt. och du kommer säkert heller ej att göra det. och jag bryr mig inte, och faktiskt undrar jag varföre jag bryr mig att svara ens. men det kan ju kanske göra med att jag är irriterad.
fuchsian
Är du på dåligt humör, eller???? confused.gif Gillar att se allt i mångfaciterad, inte enkelriktad. rotfl.gif .....Fuchian....
*Stintan*
CITAT (herkules @ 27-11-2010, 11:19) *
om folk jag inte känner broderar ut sina göranden och låtanden rör mig inte i ryggen och har ingenting med mig som person att göra, försök inte hugga stintan, du har inget för det smile.gif

Jag har inga intentioner att hugga, synd att du tolkar det så. Bevisligen så störs andra av "broderandet" iallafall även om inte du gör det.
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 27-11-2010, 11:56) *
Är du på dåligt humör, eller???? confused.gif dom punkterna du radar upp visar inte hur jag är i det verkliga livet, så du är lika blind som vissa andra, eller fått nått i dig, kanske????
Det är rätt träffande att vrida till era åsikter och ingen fattar noll...för saken kan ha många sidor, men det kanske är så att nån inte hänger med?! Gillar att se allt i mångfaciterad, inte enkelriktad. rotfl.gif .....Fuchian....

Mångfasetterad jo jag tackar jag, det enda du ser är ju dig själv. Hur sjutton ska någon kunna veta hur du är Irl. Det har väl inte med blindhet att göra eftersom ingen träffat dig. Om du nu är annorlunda i verkliga livet varför kan du inte vara likadan på forumet?
fuchsian
Ja, det var ju en bra fråga, Stintan, och inget är omöjligt, ser mer möjligheter för det mesta om olika saker.
Jag hoppas att du kan tänka dig den tanken att jag öppnar en tråd där man kan ta upp allt möjligt eller ta upp ett speciellt ämne. Har sovit på saken, nämligen. .... tummenupp.gif men är inte klar än vad jag i så fall skulle ta upp som skulle intressera andra? det får jag nog pröva mig fram, i så fall.

Jag har en hel del erfarenhet i bagaget som kanske skulle kunna snackas om och det är inte direkt mig personligen, utan saker som jag undrar över ..... och kanske någon kan vinkla det sedan..... man lär sig av det, precis som man lär sig hela tiden i sitt vardagsliv med umgänge med vänner och andra.

Kanske något att tänka på? tros??? ------ tummenupp.gif jag gillar ju er alla trots allt! ...Fuchsian .....
Monaxe
Trodde att tråden skulle handla om slott, inte om slottsspöken?
*Stintan*
Jag har ju efterlyst att du startar egen tråd många gånger. Det är fritt fram för alla att göra och varför skulle jag ha synpunkter på det. Det är ju så det ska vara. Hellre att man skapar egna trådar än tar över andras som du så ofta gör.

Man tar väl upp sånt som intresserar en själv så får man se sen vilken respons det får. Man kan aldrig veta i förväg vad som intresserar andra och det tycker jag inte heller att man ska ha som utgångspunkt.

Undrar fortfarande varför du inte kan vara likadan här som IRL?
Alexander-VG-zon3
CITAT (fuchsian @ 27-11-2010, 11:56) *
Är du på dåligt humör, eller???? confused.gif dom punkterna du radar upp visar inte hur jag är i det verkliga livet, så du är lika blind som vissa andra, eller fått nått i dig, kanske????
Det är rätt träffande att vrida till era åsikter och ingen fattar noll...för saken kan ha många sidor, men det kanske är så att nån inte hänger med?! Gillar att se allt i mångfaciterad, inte enkelriktad. rotfl.gif .....Fuchian....

jag är på jätte bra humör, jag har ätit frukost tack för omtanken.

nu skriver jag om hur du är på forumet, och det jag skrev tycker jag sammanfattar det bra vad jag tycker.

blind nej jag är inte blind, har läst det mesta du skrivit. och ja det är svårt att hänga med när du skriver.

som sagt vill du ha bevis, så har jag bevis.
fuchsian
CITAT (flaxss @ 27-11-2010, 13:15) *
jag är på jätte bra humör, jag har ätit frukost tack för omtanken.

nu skriver jag om hur du är på forumet, och det jag skrev tycker jag sammanfattar det bra vad jag tycker.

blind nej jag är inte blind, har läst det mesta du skrivit. och ja det är svårt att hänga med när du skriver.

som sagt vill du ha bevis, så har jag bevis.

Det är ju den bedömningen som du kan göra av vad jag har skrivit i forumet och sammanfatta det som du vill, men då berör det inte mig för det är ju inte det som jag är IRL.

Ja, bevisa vem jag är om du nu är så säker på din sak. Mig kvittar det för du hittar inte rätt för det, det vet jag. Inget illa ment mot dig, men du tog upp dina bevis och jag håller inte med dig.
Enkelt att fatta, eller? angel_not.gif ... Fuchsian ....
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 13:05) *
Jag har ju efterlyst att du startar egen tråd många gånger. Det är fritt fram för alla att göra och varför skulle jag ha synpunkter på det. Det är ju så det ska vara. Hellre att man skapar egna trådar än tar över andras som du så ofta gör.

Man tar väl upp sånt som intresserar en själv så får man se sen vilken respons det får. Man kan aldrig veta i förväg vad som intresserar andra och det tycker jag inte heller att man ska ha som utgångspunkt.

Undrar fortfarande varför du inte kan vara likadan här som IRL?

Ja, det är en fråga och visst kan jag visa en annan sida av mig, men till vilken nytta? ..... confused.gif det har jag faktiskt tänkt på själv också och till en viss del kan jag förstå det hela. Sedan undrar jag att i vilket syfte skulle det gynna oss?
Avbryta trådar --- försöker hålla mig undan om jag inte faller i naturligt i ämnen. Vissa ämnen har jag inte de kunskap som skulle till att förstå tråden, så jag håller mig undan. ... Fuchsian .....
*Stintan*
Hur kan du ens fråga "till vilken nytta". Förstår du inte det själv? Vi kanske skulle kunna få färre förstörda trådar bl.a.(som den här t.ex.)

Jag tror ingen annan här är på ett annorlunda sätt Irl än på forumet. Vad skulle vara vitsen med att visa en annan sida som inte stämmer med verkligheten?
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 14:52) *
Hur kan du ens fråga "till vilken nytta". Förstår du inte det själv? Vi kanske skulle kunna få färre förstörda trådar bl.a.(som den här t.ex.)

Jag tror ingen annan här är på ett annorlunda sätt Irl än på forumet. Vad skulle vara vitsen med att visa en annan sida som inte stämmer med verkligheten?

Jag har många sidor som stämmer med min verklighet i livet, det var detta som jag frågade efter, inte börja fabulera något som jag själv inte kan stå för. Det har jag inte menat heller att börja med.
Alla är inte lika, en del är si och andra så i sitt privata liv. En del har fått med sig ytterligare ett annat sätt att se på saker och ting och det kan göra dom udda om man inte känner dom privat. Vi får återkomma senare, har lite till att fixa här hemma. ... tummenupp.gif .....Fuchsian....
herkules
CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 12:08) *
Jag har inga intentioner att hugga, synd att du tolkar det så. Bevisligen så störs andra av "broderandet" iallafall även om inte du gör det.

varför dra in mig som person i ditt resonemang?
du och kanske en handfull människor till störs, det är löjligt, läs inte om det inte passar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon