Sidor: 1, 2, 3
Gunilla T
Såhär säger Pär Holmgren om skillnader och svårigheter mellan norr och söder;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8195436.ab
malcolm
CITAT (Gossen Ruda @ 28-11-2010, 20:07) *
Har ni tänkt på att om det blir en normal vinter kommer snön att ligga i 3-5 månader från nu? rolleyes.gif

fear.gif
netha
CITAT (Gunilla T @ 29-11-2010, 16:03) *
Såhär säger Pär Holmgren om skillnader och svårigheter mellan norr och söder;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8195436.ab

Fel 1 ... vi har ca 80 cm snö. Fel 2 ... ganska vanligt att vi har plusgrader och till o med regn i julveckan.

Största skillnaden är att vi här i norr är bättre förberedda.
Ifjol varade vintern länge neråt landet ... men inte är beredskapen ett dugg bättre när det i år upprepas.

Men ... visst förstår jag att slättland, hård vind och snö ger problem som inte vi i kuperad terräng har.
Uggi
Falköping: Här har vi ca 60 cm snödjup.
Christa
Här vräker snön ner igen och nu kollade jag på yr.no och där finns inte minsta flinga inritad. Skall vara sol. Säkraste sättet att få reda på vad det blir för väder är att titta ut genom fönstret...
Alba
CITAT (Christa @ 30-11-2010, 13:13) *
Här vräker snön ner igen och nu kollade jag på yr.no och där finns inte minsta flinga inritad. Skall vara sol. Säkraste sättet att få reda på vad det blir för väder är att titta ut genom fönstret...

Något har hänt med Yr.no. Tidigare var de nästan mitt i prick på klockslaget. Numera stämmer aldrig deras prognos här.
varghem
CITAT (Alba @ 30-11-2010, 13:16) *
Något har hänt med Yr.no. Tidigare var de nästan mitt i prick på klockslaget. Numera stämmer aldrig deras prognos här.

Nasa har sagt upp avtalet med dom... nu är dom lika osäkra som smhi och resten av spågubbarna
Christa
CITAT (varghem @ 30-11-2010, 13:18) *
Nasa har sagt upp avtalet med dom... nu är dom lika osäkra som smhi och resten av spågubbarna

Mycket av prognoserna görs av datorer och inte av människor. Kanske har yr haft människor som gjort prognoser i större utsträckning än SMHI ända tills nu.

Där jag bodde tidigare hade jag en dagstidning där de hade en prognos från smhi. Den stämde så fruktansvärt dåligt så jag kontaktade smhi. Det verkade dock inte bry sig och en orsak till det är nog att så få hör av sig. Om alla hörde av sig när prognoserna oftare är fel än rätt så kanske de skulle använda mänskliga hjärnor i större utsträckning igen.
caprifol
En underbar dag här i Stockholms södra förorter. Vet inte hur många dm snö vi har, men det är MASSOR!
Och vilken snö - kall, torr, knarrar under klackarna! Vid lunchtid var det dessutom sol så hela omgivningen gnistrade, och - under över alla under - det var vindstilla! Måtte, måtte vi få behålla det så här ett bra tag i stället för det vanliga slasket som efter kalla nätter blir isgata. Då skulle vintern gärna få vara i 4-5 månader!
netha
På torsdag ska vi ha nollgradigt. smile.gif Hoppas att det stämmer.
Anki på Öland
CITAT (netha @ 30-11-2010, 22:52) *
På torsdag ska vi ha nollgradigt. smile.gif Hoppas att det stämmer.

På torsdag skall vi ha snöstorm (igen....) - hoppas det inte stämmer för då skall vi iväg med jobbet och få julbord....
netha
CITAT (Anki på Öland @ 30-11-2010, 22:55) *
På torsdag skall vi ha snöstorm (igen....) - hoppas det inte stämmer för då skall vi iväg med jobbet och få julbord....

Håller tummar att ni slipper. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon