Full version: 2011 års Gladtråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Mollis
CITAT (Meriona @ 11-07-2011, 19:20) *
Var det en lång mörk snygging? shy.gif OM så, varför händer det aldrig mig?

Näe, den enda långa mörka snyggingen jag känner är min son och han var det i alla fall inte biggrin.gif
Krolliljan
Jag är så glad för jag har just varit och köpt ett körsbärsplommonträd, Spidola.
Jag har ett redan men detta var ett fynd och stort och fint. smile.gif
Nu får man gå ut och gräva.
Eva i Skåne
Jag är glad för att dottern kommer på besök från Turkiet. yahoo.gif Ska hämta henne i natt vid tåget från Kastrup.
malcolm
Hämtade sonens moppe på verkstaden idag och nu funkar den IGEN! Kostade iof. sig 2000:-men so what, grabben är glad! bravo.gif
Meriona
Jag e glad att min semester börjar nu! yahoo.gif
Keka64
CITAT (malcolm @ 13-07-2011, 16:55) *
Hämtade sonens moppe på verkstaden idag och nu funkar den IGEN! Kostade iof. sig 2000:-men so what, grabben är glad! bravo.gif

Kul med moppar som går, Jag fick en spricka i den bakre variatorn så det skramlade som s*t*n. Den nya kom idag och kostade 548 slantar. Jag baxade i den direkt, så nu gasar man gladligen igen.

Moppen är en billig kina-puff, Boatian classic, har kört ca 500 mil på 4år. Kör ej på vintern....

yahoo.gif
Motti
Barnbarna har varit här sedan i söndags !ja de två älsta då 6 och 8 år det har vi varit glada för fast vi är dödströtta nu :)Men vart får de all energi ifrån de små ?nu är det bara Morfar och jag igen tomt blev det också efter dom små trollen kompiskram.gif
Natur liv
Så glad för att jag hann måla klart takbrädorna innan regnet började igen. Men det finns förstås ett antal kvar nere i förrådet ...

... det får bli en annan timme. Nu vill jag ta det lugnt.
Skruttis
Jag är såååå glad över att vi äntligen hittat ett sätt att få i katten medicinen han behöver.
Hur i hela friden kan man göra en kattmedicin som är cm-stora tabletter som stinker pest på ett par meters håll, t o m för en människonos??? duh.gif
Tror de verkligen att en katt ska äta detta..... Han känner ju stanken från andra sidan trädgården, stackarn.
Eva i Skåne
CITAT (Skruttis @ 24-07-2011, 08:48) *
Jag är såååå glad över att vi äntligen hittat ett sätt att få i katten medicinen han behöver.
Hur i hela friden kan man göra en kattmedicin som är cm-stora tabletter som stinker pest på ett par meters håll, t o m för en människonos??? duh.gif
Tror de verkligen att en katt ska äta detta..... Han känner ju stanken från andra sidan trädgården, stackarn.

Så skönt att ni löst det. Hur? Är det en tillfällig kur så är den väl snart slut confused.gif
Det är nog lättare med hundar och medicin, åtminstone de flesta hundar. Inlindat i en bit skinka skulle vi få vår vovve att äta precis vad som helst.

Det där med stinkande får mig att minnas när barnen var små och man skulle ha i dom flytande penicillin. Illaluktande och illasmakande sick.gif Tur att dom sköter eventuell medicinering själv numera giggle.gif
Meriona
Inte är det alltid lätt att peta i avmaskningsmedel och penicillin i en liten gerbil heller. sad.gif En del är små änglar, andra är små demoner.

Har bara gett piller till kompisens katt, men han var hur schysst som helst. wub.gif
Skruttis
CITAT (Eva i Skåne @ 24-07-2011, 14:00) *
Så skönt att ni löst det. Hur? Är det en tillfällig kur så är den väl snart slut confused.gif
Det är nog lättare med hundar och medicin, åtminstone de flesta hundar. Inlindat i en bit skinka skulle vi få vår vovve att äta precis vad som helst.

Det där med stinkande får mig att minnas när barnen var små och man skulle ha i dom flytande penicillin. Illaluktande och illasmakande sick.gif Tur att dom sköter eventuell medicinering själv numera giggle.gif

Det är en kur på 10 dagar, 2 ggr per dag.

Vi tar fram tabletten ett dygn innan det är dags så att det får "lufta bort" lite av stanken. Bryter sedan ner den i så mikroskopiskt små bitar som är möjligt. Skär rå kycklingfilé i pyttesmå bitar, pillar i en tablettbit och "geggar ihop" kycklingbiten runtom så att ingen del av medicinen sticker ut.
Sedan är det bara att dra ut på kycklingskärarproceduren så pass länge att han är jätteivrig och stampar runt på mina fötter och nästan skriker för att det tar så lång tid. Kyckling, både rå och kokt, är favoritmat.
Ner med tallriken med endast de preparerade bitarna. Då kastar han i sig utan att tänka, och i o m att bitarna är så små, knappt inte tuggar heller. När de är borta så får han ren kyckling i lite större bitar, så han tuggar ordentligt, som belöning.
Förhoppningsvis funkar det här hela kuren ut. whistling.gif
Det är inte lätt för de stackars djuren när de inte förstår att man försöker hjälpa dem. no.gif

CITAT (Meriona @ 24-07-2011, 15:53) *
Inte är det alltid lätt att peta i avmaskningsmedel och penicillin i en liten gerbil heller. sad.gif En del är små änglar, andra är små demoner.

Har bara gett piller till kompisens katt, men han var hur schysst som helst. wub.gif

Ge gerbiler medicin. Bevare mig väl. De är ju ännu mindre.... crying.gif
Jag är inte avundsjuk på dig Meriona.

Vi har gett honom medicin förut som han glatt tuggade i sig. Men då luktade inte den så här hemskt heller.
Anki på Öland
Är så himla glad att sista 2 valparna äntligen hittat egna hem och att alla 5 fått det så bra yahoo.gif Det var riktigt svårt att lämna dom sista, 5 månader gamla och så himla mysiga, men jag känner mig trygg med dom familjer dom kom till!
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 25-07-2011, 12:16) *
Är så himla glad att sista 2 valparna äntligen hittat egna hem och att alla 5 fått det så bra yahoo.gif Det var riktigt svårt att lämna dom sista, 5 månader gamla och så himla mysiga, men jag känner mig trygg med dom familjer dom kom till!

Skönt att dom kommit till bra hem, men fy vad du får tyst i huset nu då! dunno.gif
merlin68
Våra husdjur (hund och katt) blev så himla glada när vi kom hem från semestern. Nästan ingenting går upp mot denna glädje wub.gif
Eva i Skåne
Fick några tusenlappar extra i lönekuvertet idag efter en retroaktiv höjning. yahoo.gif
Anki på Öland
CITAT (Biggan_ @ 25-07-2011, 12:20) *
Skönt att dom kommit till bra hem, men fy vad du får tyst i huset nu då! dunno.gif

Ja, så tyst men lite skönt att kunna ägna sig lite mera åt dom fyra vuxna smile.gif Han blev förresten Skåning smile.gif
Meriona
CITAT (Anki på Öland @ 25-07-2011, 12:16) *

Det var gott Anki, grattis! smiley_small_hug.gif
Anki på Öland
Tack Meriona!
Meriona
CITAT (Skruttis @ 25-07-2011, 09:09) *
Det är en kur på 10 dagar, 2 ggr per dag.
.... Samma här. Men flytande. Plus en lika stor dos med goda bakterier för att magen inte ska krascha. Så 4 sprutor per dag.

Ge gerbiler medicin. Bevare mig väl. De är ju ännu mindre.... crying.gif
Jag är inte avundsjuk på dig Meriona.

Med de invanda små djuren brukar det inte vara några problem, de litar på matte när de blivit gamla nog. Men den som får nu har vi bara haft en månad, och dessutom var han gammal och otam när han kom och jag har inte haft tid att ändra på det faktumet heller. Det gick ändå hyfsat i morse, får se hur det går om nån timma. sad.gif

Så konstigt det blev med citatet? Nåja, ni fattar nog.
Skruttis
Citat Meriona
"Med de invanda små djuren brukar det inte vara några problem, de litar på matte när de blivit gamla nog. Men den som får nu har vi bara haft en månad, och dessutom var han gammal och otam när han kom och jag har inte haft tid att ändra på det faktumet heller. Det gick ändå hyfsat i morse, får se hur det går om nån timma. "

Jag tror att katten litade på mig innan det här. Första gången försökte jag preparera han älskade fiskportion. Blicken jag fick när han kastade sig över fisken som vanligt, spottade ut den igen och blängde på mig. -Matte, VAD HAR DU GJORT MED MIN FISK????
Jag kände mig hemsk som förstört hans favoritmat. crying.gif

Hur har det gått för dig Meriona?

Meriona
Det har gått skapligt. Första två gångerna hamnade det utanför och jag fick preppa nya sprutor. Imorse gick det bättre, men han är för söt, jag önskar ni kunde se honom. Varje gång man för sprutan mot munnen så kniper han med munnen och tar sin lilla tass och puttar bort sprutan. giggle.gif

Äntligen nåt bra! Fick brev från försäkringsbolaget idag, det är klart med ersättningen för vår avbrutna Stockholmsresa! yahoo.gif Har inte ångrat en dag att jag tog det där Resplus-tillägget för ett par år sen, det har verkligen betalat sig!
Meriona
Nu är jag glad igen. De där grejerna från Ikea jag vill köpa gick inte att få med hemleverans. Trist! Men min gulliga kompis bad sin sambo att ta med kärran när han jobbar i Göteborg nästa gång, så ska han hjälpa mig att hämta hem det! Själv har jag inte drag och har aldrig kört med släp, det skulle jag inte våga. Det är samma gulliga kille som åkte en omväg från Stockholm för att hämta en bur jag köpt på nätet. Tänk att såna toppenkillar finns! wub.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 05-08-2011, 13:56) *
Nu är jag glad igen. De där grejerna från Ikea jag vill köpa gick inte att få med hemleverans. Trist! Men min gulliga kompis bad sin sambo att ta med kärran när han jobbar i Göteborg nästa gång, så ska han hjälpa mig att hämta hem det! Själv har jag inte drag och har aldrig kört med släp, det skulle jag inte våga. Det är samma gulliga kille som åkte en omväg från Stockholm för att hämta en bur jag köpt på nätet. Tänk att såna toppenkillar finns! wub.gif

Sådana vänner är guld värda! wub.gif
Skruttis
Jag är jätteglad över att våra blåbärsbuskar ger en stor skörd även i år. yahoo.gif
Dessutom så verkar det som om (peppar peppar, ta i trä) vi själva kommer att få äta av bären.
Förra året fick vi inte ett enda bär med, så det är extra mumsigt i år.
merlin68
Var i växthuset och såg att vintersquashen "Sweet Dumpling" har fått jättefina små frukter. Det är första året jag odlar den, fick fröerna av en väninna i våras:)
omk
Är glad att gårdagens kräftskiva blev SÅ lyckad !

Jag är också glad för att jag har så OTROLIGT trevliga vänner och grannar !
omk
Idag är jag glad för att sonen (21 år) förmodligen har fått jobb !! bravo.gif

Han ska på en, rent formell, intervju imorron. Han har redan fått ett ja från närmsta chefen under själva chefen, så det verkar mycket lovande, skall jag säga ...
Klint
yes.gif Glad bara, det har inte hänt nåt men känner mej bara så glad och lite tacksam för min man min son och hans familj mamma som är så pigg o gla just nu är jag bara såå glad bäst att skriva för det kan gå över snabbt flirting.gif
Tikka
O jag är glad för imorgon åker jag till Flen över helgen för att träffa bla Lokan o 5 andra svampnördtjejer.
Vi träffas 1 gång om året o kommer från olika hörn av Sverige, plockar svamp äter o dricker gott o ska bara vara mitt i skogen i en stuga biggrin.gif Läääängtar o är glad i kroppen!!!!
Cacki
CITAT (Tikka @ 07-09-2011, 20:03) *
O jag är glad för imorgon åker jag till Flen över helgen för att träffa bla Lokan o 5 andra svampnördtjejer.
Vi träffas 1 gång om året o kommer från olika hörn av Sverige, plockar svamp äter o dricker gott o ska bara vara mitt i skogen i en stuga biggrin.gif Läääängtar o är glad i kroppen!!!!

Va´mysigt det låter!
merlin68
CITAT (omk @ 15-08-2011, 23:29) *
Idag är jag glad för att sonen (21 år) förmodligen har fått jobb !! bravo.gif

Han ska på en, rent formell, intervju imorron. Han har redan fått ett ja från närmsta chefen under själva chefen, så det verkar mycket lovande, skall jag säga ...

Hoppas det gick bra med sonens jobb, att han trivs och att han är "i arbete" tummenupp.gif
omk
CITAT (merlin68 @ 07-09-2011, 20:13) *
Hoppas det gick bra med sonens jobb, att han trivs och att han är "i arbete" tummenupp.gif

Tack Merlin ! Jodå, han fick det !! bravo.gif
Har jobbat sen förra måndan. Han går, just nu, lite "bredvid" vilket betyder att han, tyvärr, mest får "dela" den ordinarie personens jobb, vilket kan bli lite "stå-och-titta-tråkigt".
Men hans "handledare" har redan fattat att han är, i princip, självgående, bara han får reda på vad som ska göras, så det kommer att bli mycket bättre, förmodligen redan nästa vecka.
Biggan_
CITAT (omk @ 08-09-2011, 00:03) *
Tack Merlin ! Jodå, han fick det !! bravo.gif
Har jobbat sen förra måndan. Han går, just nu, lite "bredvid" vilket betyder att han, tyvärr, mest får "dela" den ordinarie personens jobb, vilket kan bli lite "stå-och-titta-tråkigt".
Men hans "handledare" har redan fattat att han är, i princip, självgående, bara han får reda på vad som ska göras, så det kommer att bli mycket bättre, förmodligen redan nästa vecka.

Så härligt! Grattis till sonen! blomma.gif
omk
Tack Biggan ! Ska hälsa till honom ! biggrin.gif
Tikka
CITAT (Cacki @ 07-09-2011, 20:06) *
Va´mysigt det låter!

smile.gif Det blev gör mysigt !!! Stugan lång vid en sjö så bada gjorde jag några gånger o så rodde vi över sjön för att plocka svamp!
God mat o dryck o natur som gjorde en glad i själen denna helg.
Känner mig gör glad o rik ! Rik på bla svarttrumpetsvamp! Vi plockade nog minst 15 kg tillsammans på vår svamp träff runt Flen i helgen o nu har jag ikväll torkat de sista o lagt i burkar. Är glad biggrin.gif
Vi hittade annat oxå som ett par blomkålssvampar mandelriskor mm. Alla var nöjda o glada!
Krolliljan
Så glad jag är för att mina sticklingar av klätterkallan har tagit sig.[attachment=64762:IMG_0001_942.JPG]
Satte dem i april. Tur för "moderplantan" ser vissen och tråkig ut.
Skruttis
Träffade ortoped igår. Bestämdes då att han går in i höger knä och tittar och rensar bort det som behövs.
Blir gjort redan om några veckor. Vänster knä samma sak, om ett tag.
ÄNTLIGEN kan jag komma någon vart med knä/benträningen. yahoo.gif
Jag är verkligen jätteglad!! yes.gif
Myosotis
Härligt Skruttis!

Själv är jag så glad för att två av mina tuppkycklingar flyttade till sitt nya hem igår och det verkar som om de andra två också får hem. Jag blir så fäst vid dem så det hade varit hemskt om de hade slaktats.
Jubbe063
Glad över att äntligen kunna se det vackra i att allt är förgängligt.
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 15-09-2011, 10:25) *
Härligt Skruttis!

Själv är jag så glad för att två av mina tuppkycklingar flyttade till sitt nya hem igår och det verkar som om de andra två också får hem. Jag blir så fäst vid dem så det hade varit hemskt om de hade slaktats.

Nu blev jag ännu gladare när jag fick höra det.
Jättekul Myosotis! tummenupp.gif
silos
Jag är glad att mina hundar mår bra!
Tikka
O jag är glad att solen strålar o det blåser inte något här i Gbg så svamp turen blev inställd....vi tar o åker ut med båten o fiskar makrill istället farsan o jag smile.gif Min sista lediga fredag.....
Myosotis
yahoo.gif Jag har just vunnit 6. pris i en fototävling! Bensinkort med 500:-!
Ingela i Segersberg
Grattis Myosotis! bravo.gif Vad var det för fototävling?
Myosotis
CITAT (Ingela i Segersberg @ 22-09-2011, 15:08) *
Grattis Myosotis! bravo.gif Vad var det för fototävling?

Tack! Jag har skaffat tankkort och de hade en tävling, man skulle fota kortet i valfri omgivning så det blev ju med hönsen såklart, fick det att se ut som om favorithönan med kycklingar stod runt och tittade på det. Annars är jag emot sånt där, att liksom sälja sin kreativitet, låter bli att tävla så fort jag ser att man måste motivera med 20 ord varför produkten är så bra eller nåt. Men det här kändes okej, deras tema "vi finns där du minst anar det" passade ju bra i hönsgården plus att jag faktiskt tycker det är bra och viktigt att kunna tanka på landsbygden. Och lite kul om världens bästa höna kanske hamnar på ett plakat. Copyrighten som jag är så noga med annars spelade inte heller nån roll för jag tog ju bilderna bara till tävlingen.
silos
Jag är glad över att alla mina hundar är friska!
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 22-09-2011, 15:02) *
yahoo.gif Jag har just vunnit 6. pris i en fototävling! Bensinkort med 500:-!

GRATTIS! blomma.gif
silos
Och jag är mycket glad för att jag har blivit osynlig här och upptäckt att de osynliga småpratare kan hålla sina ord vad det gäller mig förutom Stintan!
[attachment=64984:danserska.png]
Lokan
Grattis Myo! bravo.gif Fast jag tycker nog du borde ha kommit högre upp än femma.... yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon