Full version: 2011 års Gladtråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
malcolm
CITAT (omk @ 20-02-2011, 22:12) *
Bilen gick igenom besiktningen i fredags !!! yahoo.gif

Grattis! Min gick igenom den 9:e efter byte av avgassystem. bravo.gif
Mollis
Det här får mig alltid att skratta, George som jobbar på en IT-helpdesk skriver väldigt lustiga/obegripliga beskrivningar i ärendesystemet. l

http://chroniclesofgeorge.nanc.com/tickets1.htm
Alba
CITAT (Mollis @ 02-03-2011, 11:17) *
Det här får mig alltid att skratta, George som jobbar på en IT-helpdesk skriver väldigt lustiga/obegripliga beskrivningar i ärendesystemet. l
http://chroniclesofgeorge.nanc.com/tickets1.htm

rotfl.gif

Inte lätt att få till det snabbt via telefon. Säkert tänker han själv också - vad menar jag med det här ?
fuchsian
Jag känner mig så glad!!! Det är så länge sedan som jag kände mig så här ...... angel_not.gif vet inte om orsaken, men tror jag att det har med att göra att jag börjar bli mig lik igen så smått, men ännu är det lite för tidigt att sia något och det vill jag inte heller göra.
Vill endast känna denna varma känsla i mitt hjärta som får mig att le ....... yahoo.gif ... Fuchsian ......
netha
Fel tråd. smile.gif
hattstugan
Är glad för att krisen verkar vara över för min syster! Och att jag äntligen sagt upp mig från ett visserligen bra jobb men som bara gör mig sjuk!
hattstugan

ÄR GLAD FÖR ATT DET BÖRJAR VARA SOM FÖRUT HÄR
Skruttis
Jag är glad över att våran "hittekatt" (som visade sig vara en han),har börjat leka. Igår fick makens strumpor sig en omgång och ett hörn av en matta visade sig vara en tuff motståndare.
Alldeles nyss låg alla köksmattor på sniskan ihopskrynklade och en mycket nöjd och trött katt tassade till studsbollen en sista gång och sen in under sängen för att sova ut. wub.gif
silos
Jag är glad för att jag har underbara barnbarn att leka med,hundar som jag kan gå ut med,ett hem som jag trivs i,att jag hardet varmt inomhus och mycket mera!
Red Top
Jag är så glad!

-Solen skiner, +7,8o kl 07.00 i morse

-Fåglarna twittrar i kör

-Frösådderna växer

och sist men inte minst,

Odla är riktigt trivsamt igen och många gamla medlemmar har dykt upp igen.

Varmt välkomna tillbaka [attachment=59104:th_tweet...comeback.gif]allesammans! [attachment=59102:welcomeflowrs.gif]

Och tack alla ni, som kämpat här hela tiden. [attachment=59103:JC_Hi5.gif]

Edit: Glömde ju det viktigaste. Och alllt beror på att våren är här!
Biggan_
OBOY vilket vackert väder
jlw
Jag är så glad, för att min lille son, har plockat blommor till mig.
Red Top
CITAT (Biggan_ @ 22-03-2011, 13:51) *

Nu blev jag ännu gladare. [attachment=59110:smiley_happy093.gif]

En så'n go gubbe kan man inte annat än älska. wub.gif

omk
Idag har jag lämnat över kassörsjobbet i den historiska föreningen till min efterträdare. Har varit kassör i snart 10 år.
Det känns befriande, måste jag säga, även om det inte varit direkt betungade.

Det känns riktigt bra och jag är glad för det ! smile.gif
Mollis
Lär dig att bygga en dator smile.gif

http://www.datadocktorn.nu/se_desktop1.php
Meriona
Jag är oerhört glad att jag har min bror. wub.gif
Tikka
Är glad då granne kom in med lite go choklad från Flickorna Kanolds igår för att vi tagit hand om deras tidning i 1v smile.gif
Efter det kom nästa granne med mer presenter som jag vattnat blommorna för i 14 dagar. Goa Grannar smile.gif

Biggan_
yahoo.gif Såg vårens första två humlor idag! yahoo.gif
Aqvakul
Två arbetsdagar, sen blir det lite ledighet.. yahoo.gif
Eva i Skåne
Aha, är det nu du ska åka iväg och bli äldre? flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 04-04-2011, 07:38) *
Aha, är det nu du ska åka iväg och bli äldre? flirting.gif

Precis!
Meriona
MÅSTE BARA SKRIKA:
JAG HAR NAPP PÅ EN LÄGENHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Har inte sett den än, men jag måste skrika ändå! wink.gif
Olle A
Härligt, Meriona! Hoppas den blir riktigt bra! smiley_small_hug.gif

Olle
ninnisky
GRATTIS Meriona! hörde jubelskriket ända hit...
Meriona
Tack kompisar, ni är välkomna sen på besök om det går i lås! kompiskram.gif
Tikka
Håller tummarna att det går i lås Meriona biggrin.gif
Meriona
Frågan är vad jag ska göra med mina utemöbler och alla krukor. wacko.gif Loppis?
anne-li i olofstorp
CITAT (Meriona @ 05-04-2011, 15:44) *
Frågan är vad jag ska göra med mina utemöbler och alla krukor. wacko.gif Loppis?

Grattis!!

Ta med dom till Surte i maj, då måste du väl veta hur det går!!!
Meriona
Nej jag vill nog njuta på balkongen sista försommaren där. smile.gif Får bli familj och vänner som får plocka åt sig istället. smile.gif
Skruttis
Igår blev jag jätteglad när vi hittade ett älghorn. yahoo.gif
Det är jättesnyggt och kommer att bli en fin prydnad här hemma.
Hoppas bara att älgen blivit av med det andra också, annars kommer han att få gå med huvudet på sne, så tungt som det här var.
Mollis
Min bror ska vara med som statist i den amerikanska millenium-filmen de håller på att spela in i sthlm nu, de behövde en läkare och så valde dom honom av alla :-)
Aqvakul
Vi vann i bridgen igår. Det var andra tävlingen i rad med toppresultat, efter fem dåliga tävlingar...

Härligt när det vänder... yahoo.gif
Tikka
Grattis AQ smile.gif

Jag har gått o blivit med jobb efter 2 år vikariat...fastanställning yahoo.gif
sommarhumla
Jag är glad för att jag fick min "fasta" telefon att funka idag...det var inte så svårt...kontakten hade (av någon, vet ej vem) dragits ur... blush.gif
Skruttis
CITAT (Tikka @ 06-05-2011, 20:59) *
Jag har gått o blivit med jobb efter 2 år vikariat...fastanställning yahoo.gif

GRATTIS Tikka! blomma.gif
mamamaggan
GRATTIS Tikka !

Jag är glad för att vår yngste son ställer upp mer och mer och hjälper oss när krafterna sviker . I dag ska han följa med mig på möte i sommarstugeföreningen för att " lära " sig lite om hur det funkar .
Tikka
Tack Skruttis o mamamaggan smiley_small_hug.gif
Känns otroligt skönt efter 2 års slit att visa framfötterna o innan dess ganska så lång arbetslöshet.

Idag var jag o såg kosläpp sååå skoj det gjorde mig glad idag hihihi biggrin.gif
fixarn
Jag är så glad och tacksam att ha´ sluppit gipset på min arm nu i dagarna och kan "jobba" lite försiktigt i min älskade trädgård igen! Hurraaaaaaaaaaa!!!!!!
Skruttis
Jag är jätteglad över att vår skogsödla som styr över växthuset med bestämd tass, har vaknat till igen. wub.gif
Ännu gladare blev jag när jag upptäckte att våran katt går bra ihop med henne. Han bryr sig inte ett skvatt om att hon finns där.
merlin68
Persikoträdet blommar så underbart så man blir helt betagen wub.gif och så såg jag att plommonträdet som jag tog som pytteliten rotstickling på visingsö för 7 år sedan ska blomma för första gången. Är sååååå glad över detta hurra hurra hurra vill hoppa jämfota av glädje yahoo.gif
Aqvakul
CITAT (merlin68 @ 10-05-2011, 18:34) *
Persikoträdet blommar så underbart så man blir helt betagen wub.gif och så såg jag att plommonträdet som jag tog som pytteliten rotstickling på visingsö för 7 år sedan ska blomma för första gången. Är sååååå glad över detta hurra hurra hurra vill hoppa jämfota av glädje yahoo.gif

Så kul! tummenupp.gif yaay.gif
Klint
Svalorna har kommit!! yes.gif
aanderss
solen skiner !
Klint
Vi har sålt huset yahoo.gif Precis som vi ville snabb affär utan mäklare!
Anki på Öland
CITAT (Klint @ 17-05-2011, 22:23) *
Vi har sålt huset yahoo.gif Precis som vi ville snabb affär utan mäklare!

Grattis!!
Myosotis
[attachment=61250:anbet.gif] [attachment=61249:M.jpg]
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 03-06-2011, 10:38) *
[attachment=61250:anbet.gif] [attachment=61249:M.jpg]

Åh Myo, blommar dom nu?(vilken dum fråga)

Så vacker! wub.gif

Jag har ingen tumme med dom! -cry-.gif
Myosotis
CITAT (Biggan_ @ 03-06-2011, 12:06) *
(vilken dum fråga)

biggrin.gif

Jaa yahoo.gif den första blomman har slagit ut idag! Du får komma och titta! Sååå vackert!!! [attachment=61265:5.gif]

Och nej, jag har inte heller hand med meconopsis, vet inte hur många gånger jag har försökt fröså. Dessa plantor fick jag av en snäll odlait för två år sen.

Biggan_
CITAT (Myosotis @ 03-06-2011, 12:20) *
biggrin.gif

Jaa yahoo.gif den första blomman har slagit ut idag! Du får komma och titta! Sååå vackert!!! [attachment=61265:5.gif]

Och nej, jag har inte heller hand med meconopsis, vet inte hur många gånger jag har försökt fröså. Dessa plantor fick jag av en snäll odlait för två år sen.

Hade jag bara haft tid så....

Det får bli i höst när jag är pensionär! Du har ju en del pippiar jag gärna vill hälsa på!
Aqvakul
sommar och sol och barnbarn... wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon