Full version: 2011 års Gladtråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Tikka
Jag är glad att solen skiner på det nya årets första dag smile.gif
Aqvakul
CITAT (Tikka @ 01-01-2011, 13:08) *
Jag är glad att solen skiner på det nya årets första dag smile.gif

jag med.. yahoo.gif
fuchsian
Jag är trots all elände glad att jag inte gjorde något dumt igår (med tabletter) .. tummenupp.gif .. Fuchsian ....
Solstorm
Här var +10 grader mot söderväggen idag. Vindstilla. Gnistrande snö och solsken. Satt ute med kaffe och sudoku. Herrejösses så skönt och efterlängtat det var.
Suz
Är så glad och lycklig för att jag har så söta ungar (tonåringar/halvvuxna) omkring mig (både egna och andras) som skickar gulliga sms första dagen på nya året och tackar för att just jag alltid finns där för dem och alltid ställt upp!!
Och då grinar jag massor förstås wub.gif
zissi
Jag är så glad för att min nya surdegsgrund börjar ta fart så ordentligt yahoo.gif . Har dubblerat sin storlek bara idag. Vi älskar surdegsbröd tummenupp.gif men min förra surdeg dog för ett tag sedan.
[attachment=57424:Advent_o...egsgrund.JPG]
Meriona
Vilken fin deg zissi!

Jag är glad för att jag inte är som andra, utan bara som jag själv är. smile.gif
Irene_L
CITAT (zissi @ 08-01-2011, 19:09) *
Jag är så glad för att min nya surdegsgrund börjar ta fart så ordentligt yahoo.gif . Har dubblerat sin storlek bara idag. Vi älskar surdegsbröd tummenupp.gif men min förra surdeg dog för ett tag sedan.
[attachment=57424:Advent_o...egsgrund.JPG]

Toppen, Zissi! tummenupp.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 08-01-2011, 19:20) *
Jag är glad för att jag inte är som andra, utan bara som jag själv är. smile.gif

Det är verkligen tur! kompiskram.gif
Olle A
CITAT (Meriona @ 08-01-2011, 19:20) *

Det är tur, tycker jag med! smiley_small_hug.gif

Olle
Meriona
NÄmen vad ni är snälla, nu blev jag generad på riktigt. blush.gif Men jag tror att det gäller er båda också. smile.gif

Inte generet (?) då utan att ni är som ni är.
Rebecca
Jag är glad för jag återupptäckte The Cure idag. Kärlek till det bandet!
bergvallmo
Jag är glad för att jag fått vara på Bali i två veckor. Jag är även glad för att åka hem i morgon. Borta bra men hemma bäst wub.gif
Skruttis
Jag är väldigt glad över att inte sitta på akuten med ett kvastskaft i ögat.
Sopade altangolvet när helt plötsligt skaftet gick mitt av. Jag snubblade till framåt och kände hur den vassa nederänden repade till på kinden precis nedanför ögat.
Mycket glad är jag att jag hade sådan tur. yes.gif
Tikka
Oj det kunde gått illa sad.gif Men vilken tur att det gick bra smile.gif
Idag är jag glad över att det är två lediga dagar framför mig att göra vad jag vill på biggrin.gif

Biggan_
CITAT (Skruttis @ 14-01-2011, 12:11) *
Jag är väldigt glad över att inte sitta på akuten med ett kvastskaft i ögat.
Sopade altangolvet när helt plötsligt skaftet gick mitt av. Jag snubblade till framåt och kände hur den vassa nederänden repade till på kinden precis nedanför ögat.
Mycket glad är jag att jag hade sådan tur. yes.gif

Det kunde gått riktigt illa! Du har nog en liten skyddsängel! innocent.gif
Skruttis
CITAT (Biggan_ @ 14-01-2011, 19:04) *
Det kunde gått riktigt illa! Du har nog en liten skyddsängel! innocent.gif

Det tror jag också att jag har. wub.gif
Så många olyckor jag varit med om och ändå klarat mig med livet i behåll.
Hoppas bara att min lilla ängel inte lämnar mig. Jag behöver den verkligen.
Meriona
Hua mig Skruttis, så du skräms. fear.gif Kvastskaft i ögat, jag trodde först att du råkat ut för en vettvilling.
VIlken tur att det gick bra! smile.gif
fuchsian
Glad, att det inte värker längre efter kirpr. behandling och att fått fler fröer att ta hand om. ...Fuchsian....
Olle A
Jag är glad att en affär i Stenungsund rear ut äpplen nu. Undras vad äppleodlarna i Sydtyrolen skulle säga om de visste att delar av deras skörd gick till svenska rådjur? rolleyes.gif

[attachment=57551:_ppleodling.jpg]

Olle
Skruttis
Läste precis på AB att forskare lyckats bota råttor från tinnitus.

YES!!!
yahoo.gif Helt plötsligt finns det hopp. Jag är jätteglad just nu. biggrin.gif
sommarhumla
Att min familj och mina goa vänner mår bra, samt att en av mina polare bara har 7 veckor kvar till sin förlossning, och hon har fått kämpa för att bli gravid. Jag är bara så superglad för hennes skull. yahoo.gif
fuchsian
Jag är glad att få åka iväg snart igen. Hoppas att makens besök går bra, så då skulle vi iväg, lovade han, men nu tar vi denna dag och morgondagens besök först. Sen är jag glad över att dottern låter oss vara ifred. ..... Fuchsian ....
Myosotis
CITAT (Skruttis @ 17-01-2011, 15:02) *
Läste precis på AB att forskare lyckats bota råttor från tinnitus.

YES!!!
yahoo.gif Helt plötsligt finns det hopp. Jag är jätteglad just nu. biggrin.gif

Hur då? Håller tummarna för alla er som är drabbade att det går att överföra till människor tummenupp.gif
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 17-01-2011, 23:58) *
Hur då? Håller tummarna för alla er som är drabbade att det går att överföra till människor tummenupp.gif

Tack för tumhållningen Myo! blomma.gif

De stimulerade vagusnerven i nacken på råttorna och nervcellerna återgick till sitt ursprungliga skick. Då försvann ljudet.
Jag har inte hunnit läst mer om det men jag ska leta.
Kan man göra detta på människor, jag vet inte vad jag ska säga.....Bara tanken att kunna bli av med eländet....... yes.gif
Eller i a f få tyst för en liten stund.

Här är länken till AB artikel.
Forskare har tystat tinnitus
Myosotis
Intressant! Det låter ju som om de bara stimulerade nerven vid ett enda tillfälle och därmed borde det vara ganska enkelt?
gnon49
Solen strålar från en klarblå himmel. snön smälter och snart är det dags för frösådd. yahoo.gif
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 18-01-2011, 11:15) *
Intressant! Det låter ju som om de bara stimulerade nerven vid ett enda tillfälle och därmed borde det vara ganska enkelt?

Hoppas verkligen att det är enkelt då jag googlade på Vagusnerven och enligt Wikipedia är den människans längsta kranialnerv, samt att den dämpar aktiviteten i icke viljestyrda kroppsfunktioner. Genom vagusnerven påverkas struphuvudet, hjärtat, lungorna, magsäcken och tarmarna. Alltså ganska så viktig och det skulle kännas lite nervigt att mickla alltför mycket med den.
Jag vet fortfarande inte hur själva "ingreppet" går till eller hur stora risker man tar. g.gif
zissi
Jag är så lycklig för jag har ett nytt arbete på gång yahoo.gif !

Jag har varit arbetslös precis 1 år nu. Med min 25% arbetsförmåga är det inte helt lätt att hitta arbete. Arbetsgivaren var glad att jag hade färsk erfarenhet av just de här arbetsuppgifterna också. Det jag är utbildad till och arbetat med i 24 år kan jag tyvärr inte gå tillbaka till p.g.a. en kronisk sjukdom som ger mig vissa arbetshandikapp.
fuchsian
Jag är glad att jag lyckades att få min ängel till min avatar, den har väntat länge nog. Nu ska jag kolla hur jag lyckas få ner bilder till mina bilder i forumet enl. de anvisningar jag fått. Solen skiner ute, men mkt halt. Skulle gå ut, men väntar tills maken handlat färdigt och kan gå tillsammans. .... tummenupp.gif ..Fuchsian....
Irene_L
CITAT (zissi @ 24-01-2011, 13:34) *
Jag är så lycklig för jag har ett nytt arbete på gång yahoo.gif !

Jag har varit arbetslös precis 1 år nu. Med min 25% arbetsförmåga är det inte helt lätt att hitta arbete. Arbetsgivaren var glad att jag hade färsk erfarenhet av just de här arbetsuppgifterna också. Det jag är utbildad till och arbetat med i 24 år kan jag tyvärr inte gå tillbaka till p.g.a. en kronisk sjukdom som ger mig vissa arbetshandikapp.

Vad kul med ett nytt jobb!! tummenupp.gif Grattis! Jag blir så glad för din skull!!! kompiskram.gif

CITAT (fuchsian @ 24-01-2011, 15:04) *
Jag är glad att jag lyckades att få min ängel till min avatar, den har väntat länge nog. Nu ska jag kolla hur jag lyckas få ner bilder till mina bilder i forumet enl. de anvisningar jag fått. Solen skiner ute, men mkt halt. Skulle gå ut, men väntar tills maken handlat färdigt och kan gå tillsammans. .... tummenupp.gif ..Fuchsian....

Vad kul att du fixade det!! tummenupp.gif Grattis!
fuchsian
Japp.

Nu tror jag att jag kan fixa resten också, men ger ett meddelande sen .... OK? ..... tummenupp.gif .Fuchsian...
omk
Ikväll är jag SÅ glad att Isis kommit hem igen (en av katterna ...)

Hon har varit "borta" sen i onsdagskväll och räven har spankulerat förbi flera ggr de sista dgr. Visst tror jag att kattklor KAN hålla stånd mot en hungrig räv, men om räven är desperat ??? Dessutom finns ju vägen nedanför ...

Iaf, nu är hon hemma, har ätit (massor), kelat lite och nu ligger hon och sover i soffan framför kaminen. Jag är SÅ lättad !!
Klint
Åh vad skönt omk! Jag känner igen det där det är väl inte första gången och man intalar sej att hon kommer nog hen denna ggn med.Men det är en orolig känsla som blir till en oerhörd lättnad när hon kommer hem biggrin.gif
omk
Tack Klint kompiskram.gif

Tänk om dom kunde berätta var de varit och vad som hänt ...
fuchsian
Försöker hitta något att vara glag för, och det finns det säkerligen, just nu hittar jag dem inte. ---Fuchsian...
Meriona
Jag är jätteglad för mina vänner som är mitt stöd i livet när det är jobbigt! Ni vet nog vilka ni är. smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 26-01-2011, 19:09) *
Jag är jätteglad för mina vänner som är mitt stöd i livet när det är jobbigt! Ni vet nog vilka ni är. smiley_small_hug.gif

trostar.gif smiley_small_hug.gif
....och jag säger detsamma!
Skruttis
I morse blev jag glad.
När vår lilla "hittekatt" kom för att äta, då fick vi stå innanför köksdörren och titta på för första gången. wub.gif
hattstugan
Är glad för att 2 av mina övervintrade Afrikas Blå Lilja visar livs tecken och även flera av Änglatrumpeterna också!

Och det är nästan ljust och klockan är över 17!

Det blir nog vår i år också!
sommarhumla
Jag är glad för att jag får gå en intressant kurs i handledarskap och att jag fick vara flex-ledig idag på eftermiddagen när det var så soligt och härligt väder smile.gif
Myosotis
Idag sålde de äntligen Elise-äpplen i affären!!
Tikka
Idag en liten egen stund för mig själv vid havet o kika på isen o lyssna på tystnaden smile.gif
Sånt gör mig glad.
Eva i Skåne
Vi har länge pratat om att byta ner oss till en mindre lägenhet sedan barnen är mer eller mindre utflugna och jag tycker det är ett spring med tvåplans och hyran är för hög. Sen har vi inte kommit till skott att göra nåt. Så igår när vi kom hem från sommarstugan var det en familj som varit och satt upp lappar och var intresserad av byte till större.
Jag ringde och vi var och tittade hos varandra igårkväll och nu är det i princip bara kontrakten som ska skrivas om (kommunalt bostadsbolag)
och sen röjningen förstås och det blir ett jobb. Puuhh. Vi har bott här i 23år, men gud så roligt det ska bli att komma till nåt "nytt".

smile.gif
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 14-02-2011, 16:43) *
Vi har länge pratat om att byta ner oss till en mindre lägenhet sedan barnen är mer eller mindre utflugna och jag tycker det är ett spring med tvåplans och hyran är för hög. Sen har vi inte kommit till skott att göra nåt. Så igår när vi kom hem från sommarstugan var det en familj som varit och satt upp lappar och var intresserad av byte till större.
Jag ringde och vi var och tittade hos varandra igårkväll och nu är det i princip bara kontrakten som ska skrivas om (kommunalt bostadsbolag)
och sen röjningen förstås och det blir ett jobb. Puuhh. Vi har bott här i 23år, men gud så roligt det ska bli att komma till nåt "nytt".

smile.gif

Härligt, önskar er lycka till med er "nystart".. kompiskram.gif
Tikka
Grattis va roligt smile.gif
omk
Jag är SÅ glad !! biggrin.gif
Makens son är hemma hos oss igen, efter drygt 20 månaders arbete i Mocambique, Afrika. Han är sig lik, men det märks att han "vuxit" och vet vad han klarar av !!
Skruttis
Idag blev jag glad när vi gjorde ett litet framsteg med vår hittekatt.

När hon satt på trappsteget (där vi bäddat och alltid har maten) och åt av grädden så fick vi samtidigt öppna dörren lite och ställa ut en skål med torrfoder också.
Hon var lite orolig men fortsatt ändå äta hela tiden. wub.gif
Ser fram emot den dagen hon accepterar oss fullt ut.
omk
Bilen gick igenom besiktningen i fredags !!! yahoo.gif
Skruttis
Jag är jätteglad över de framsteg vår smarta hittekatt gör. wub.gif
Nu har vi lyckats locka in henne hela två meter in i köket för att äta. Det gick t o m att stänga dörren fast hon var inomhus.
Vi fick dessutom stryka på henne utan att hon backade.
Hon har nu även lärt sig när vi ropar på henne, hur rasslet av mat låter, var torrfodret finns och vad som finns i kylskåpet, nämligen grädden.
När hon ville gå ut igen så gick hon lugnt fram till dörren och markerade lite med tassen. Ingen som helst panik.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon