Sidor: 1, 2
aram22
ni vet väl om ni har läst historia att det inte enast handade om religösa saker som e.xp korståget,hitlers jude hat .allt deta var hemskt fel allså enligt mig en stor misstolknig av biblen. jag tycker inte ens att dom vaar rigtiga kristna för då gör man inte så. det var ine jesus mening. skyll inte på kristedomen skyll på dom som missbrukar den. tack för mig slut diskutera ps jag är inte hjärn tvättat ulf ekman är det crazy.gif

CITAT (*Stintan* @ 13-04-2011, 16:07) *
Du låter mycket omogen och tyvärr något hjärntvättad.

jag är inte hjärn tvättad confused.gif omogen??? vad väntar du dig av en 13åring ska jag prata som en vuxen??
aram22
tänk på att jag är ett barn fotfarande så tänk lite vad ni skriver som e.xp att jag skulle vara hjärntvättad?? jag menar det står i min profil hur gammal jag är så

förlåt om jag verkar störande
Gossen Ruda
CITAT (aram22 @ 13-04-2011, 19:33) *
tänk på att jag är ett barn fotfarande så tänk lite vad ni skriver som e.xp att jag skulle vara hjärntvättad?? jag menar det står i min profil hur gammal jag är så

förlåt om jag verkar störande

Nåja, du går ut ganska hårt själv så det är naturligt att du får moteld även om en del här kanske laddar för hårt. Hoppas du inte tycker att jag har gjort det.
Aqvakul
CITAT (aram22 @ 13-04-2011, 19:24) *
jag är inte hjärn tvättad confused.gif omogen??? vad väntar du dig av en 13åring ska jag prata som en vuxen??

kompiskram.gif tummenupp.gif
Cacki
Jag tycker inte att du är störande, men vill du ha en konstruktiv diskussion så kanske du inte ska sätta en sådan rubrik som du gjorde när du skapade tråden. Du började med en indirekt anklagelse om respektlöshet och då får du nog räkna med att människor går i försvar.
Min personliga åsikt om bibeln är att syftet från början var nog gott. Jag tror däremot att vi är fel ute om vi tar den för bokstavligt med alla dess historier. Vill man lära sej något av den så ska man nog försöka se sensmoralen i den istället för att stirra sej blind på sagorna.
Det är många kulturer som använder sej av fantasifull berättarkonst för att förmedla rättesnören att försöka efterleva.
Du tog upp själva skapelseberättelsen och det är absolut en sådan sak som många anser är en ren saga. Så även jag. Är det något i bibeln jag inte tror på så är det just det.
Rihane
CITAT (aram22 @ 13-04-2011, 15:56) *
nej ! så mena jag inte du måste ha misstolkat mig. jag menar tolka om typ vad menar dom i texten och tolka det fattar du??? förut var det prästerna iden katolska kyrkan som skrämde folk med helvetet och så men dom bara utnyttjade religonen tyvärr:( därför har ni denna synen på religon tack vare katolikerna. ps SJÄLV ÄR JAG PROTESTANT mot den katolska kyrkan pgr av övergreppen som dom inte gjorde ett piss åt. så förstår du nu=?? mvh aram=)

Är dina föräldrar protestanter också?
Red Top
ni vet väl om ni har läst historia att det inte enast handade om religösa saker som e.xp korståget,hitlers jude hat .allt deta var hemskt fel allså enligt mig en stor misstolknig av biblen. jag tycker inte ens att dom vaar rigtiga kristna för då gör man inte så. det var ine jesus mening. skyll inte på kristedomen skyll på dom som missbrukar den. tack för mig slut diskutera ps jag är inte hjärn tvättat ulf ekman är det crazy.gif

När du blir äldre kanske du förstår våra synpunkter, men du behöver självklart bilda dig en egen uppfattning om religion.

Jag tror inte att någon ifrågasätter din barnatro, utan alla här pratar med varandra och dig, som vuxna människor brukar göra på internetforum. Alla lägger fram de fakta, som de anser vara de riktiga.

En diskussion om religion kan nog vara lite för mycket att bita i för dig som 13-åring.

Det finns många goda kristna, som ägnar sitt liv åt att hjälpa medmänniskor i nöd. De människorna har min fulla respekt.

Sen finns det de, som påstår sig lyda bibelns bokstav och därför tar sig rätten att förfölja och förnedra människor, som inte är som dem.

De föraktar och förnedrar till exempel människor av annan tro, eller av annan sexuell läggning, än den hetrosexuella normen. De använder religionen som vapen för att tillskansa sig makt och egendomar.

De människorna anser jag inte vara goda kristna.

Men, aram22, stå du fast vid din tro, så länge du mår bra av det. Du kan ju inte på något sätt lastas för vad egoistiska, peninningsugna och maktgalna människor gjort genom århundraden i religionens tecken.

Det blir lättare att kämpa för en sak ju äldre du blir. Självkänsla och självförtroende kommer med åren.

Du kan ju läsa och fundera över alla åsikter, som framförts här. Du kommer nog fram till att ingen har egentligen gett sig på dig. Det är alla vidrigheter och allt mygel, som kyrkan stått för, som folk reagerar på. Sen finns det ju renodlade ateister och agnostiker också. smile.gif

Och glöm inte att du har många likasinnade i fina kristna församlingar världen runt.

aram22
tack så mycket nu förstår jag tack att ni är så förståliga smile.gif

Sen finns det de, som påstår sig lyda bibelns bokstav och därför tar sig rätten att förfölja och förnedra människor, som inte är som dem.

håller med dig där uppe smile.gif

CITAT (Cacki @ 13-04-2011, 19:53) *
Jag tycker inte att du är störande, men vill du ha en konstruktiv diskussion så kanske du inte ska sätta en sådan rubrik som du gjorde när du skapade tråden. Du började med en indirekt anklagelse om respektlöshet och då får du nog räkna med att människor går i försvar.
Min personliga åsikt om bibeln är att syftet från början var nog gott. Jag tror däremot att vi är fel ute om vi tar den för bokstavligt med alla dess historier. Vill man lära sej något av den så ska man nog försöka se sensmoralen i den istället för att stirra sej blind på sagorna.
Det är många kulturer som använder sej av fantasifull berättarkonst för att förmedla rättesnören att försöka efterleva.
Du tog upp själva skapelseberättelsen och det är absolut en sådan sak som många anser är en ren saga. Så även jag. Är det något i bibeln jag inte tror på så är det just det.

respekterar dig fullt ut smile.gif

CITAT (Rihane @ 13-04-2011, 20:17) *
Är dina föräldrar protestanter också?

ja smile.gif

CITAT (Gossen Ruda @ 13-04-2011, 19:43) *
Nåja, du går ut ganska hårt själv så det är naturligt att du får moteld även om en del här kanske laddar för hårt. Hoppas du inte tycker att jag har gjort det.

nej då du gick inte så hårt smile.gif mvh aram
varghem
Har ni också funderad på en sak??? OM bibeln stämmer är vi alla inavel vare sig vi vill eller inte....

Jag håller hårt på evolutionsteorin jag också....
*Stintan*

Dumt av mig att uttrycka mig som jag gjorde, ber om ursäkt men du gick ju ut ganska hårt själv. Religion är alltid knepigt att diskutera.
aram22
CITAT (varghem @ 13-04-2011, 20:52) *
Har ni också funderad på en sak??? OM bibeln stämmer är vi alla inavel vare sig vi vill eller inte....

Jag håller hårt på evolutionsteorin jag också....

ingen har nekat inavel i biblen

CITAT (*Stintan* @ 13-04-2011, 20:53) *
Dumt av mig att uttrycka mig som jag gjorde, ber om ursäkt men du gick ju ut ganska hårt själv. Religion är alltid knepigt att diskutera.

ok förlåt mig att jag gick ut så hårt :/

att det blev e så många komenaterar hade jag inte räknat med .

menar inget ila med detta inlägg bara så ni vet

ha det götttt ielefall tummenupp.gif naughty.gif a0a.gif
*Stintan*
Det är nog ingen som tror att du menar något illa kram2.gif
aram22
CITAT (*Stintan* @ 13-04-2011, 21:05) *
Det är nog ingen som tror att du menar något illa kram2.gif

ok tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (Cacki @ 13-04-2011, 19:53) *
Min personliga åsikt om bibeln är att syftet från början var nog gott.

Hur uppstod egentligen bibeln och kristendomen? Fanns det ett gott syfte, eller var det som så många av dagens nystartade religioner och sekter att det egentligen fanns en ekonomisk eller politisk baktanke?
gnon49
Jordnära religioner som är invävda i vardagslivet har jag respekt för. Förr kallade vi dom hedningar men dom vördade ofta konkreta saker som avgjorde deras överlevnad. Djur, växter, vinden, solen mm.
Cacki
CITAT (Huggorm @ 13-04-2011, 21:24) *
Hur uppstod egentligen bibeln och kristendomen? Fanns det ett gott syfte, eller var det som så många av dagens nystartade religioner och sekter att det egentligen fanns en ekonomisk eller politisk baktanke?

Vill man se det från ett positivt perspektiv så ligger nog en moralisk baktanke närmare tillhands. Men visst har hela idén gått snett under vägen...väldigt snett.
Fast precis som Red Top så respekterar jag tillfullo alla kristna som verkligen hänger sej till att göra gott för sina medmänniskor.
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 13-04-2011, 21:24) *

Jag tror ursprunget ligger långt tillbaka i tiden. Det startade nog när människoarten var ung och började fundera på hur världen skapats och varför. Grunden till kristendomen är judendomen och grunden till den är kanske från zoroastrerna. Tror inte att det från början var något som skulle hålla befolkningen i herrans tukt och förmaning utan mer ett försök till beskrivning av världen. Sen har det utvecklats och missbrukats. Nu när vetenskapsmän och forskarna börjar fatta hur det ligger till har man ett jättearbete framför sig att övertyga alla religiösa som hellre tror på en dammig gammal lunta.
Överbölingen
aram22!
Förstår lite ditt grundinlägg. Respekt är ett krävande ord. Även du måste visa respekt för oliktänkande. De flesta människor har respektför livet, medmänniskor, naturens gång och även plötsliga ,tragiska händelser. En del gör ont och andra ger glädje. Låt var och en ha sin egen uppfattning om vem/vad som styrt skeendet till händelsen.

För mig är det fullkomligt egalt vad någon tror på. Att pådyvla en tro är det största fel som världsreligionerna har gjort. Det är och förblir var människas rättighet att lägga sin tro var man vill. Men att bestraffa den som ändrar uppfattning är fel.

Ingen människa är hedning. Ingen människa är rättrogen mer än andra. Inte ens präster. Pedofilismen inom katolska kyrkan är en effekt av celibatet. Hur är läget på nunnesidan? Har det utretts? Tvivlar på att vår egen kyrka har helt rent mjöl i påsen. Konfirmationsläger?

Den tro vi har skall vi ha i fred för andras tyckanden. Dörrknackarna får enkel biljett till varmare trakter.Det är inte på det viset som religion skall spridas. Här i byn ringer grannarna och förvarnar.
aram22
CITAT (Överbölingen @ 13-04-2011, 21:51) *
aram22!
Förstår lite ditt grundinlägg. Respekt är ett krävande ord. Även du måste visa respekt för oliktänkande. De flesta människor har respektför livet, medmänniskor, naturens gång och även plötsliga ,tragiska händelser. En del gör ont och andra ger glädje. Låt var och en ha sin egen uppfattning om vem/vad som styrt skeendet till händelsen.

För mig är det fullkomligt egalt vad någon tror på. Att pådyvla en tro är det största fel som världsreligionerna har gjort. Det är och förblir var människas rättighet att lägga sin tro var man vill. Men att bestraffa den som ändrar uppfattning är fel.

Ingen människa är hedning. Ingen människa är rättrogen mer än andra. Inte ens präster. Pedofilismen inom katolska kyrkan är en effekt av celibatet. Hur är läget på nunnesidan? Har det utretts? Tvivlar på att vår egen kyrka har helt rent mjöl i påsen. Konfirmationsläger?

Den tro vi har skall vi ha i fred för andras tyckanden. Dörrknackarna får enkel biljett till varmare trakter.Det är inte på det viset som religion skall spridas. Här i byn ringer grannarna och förvarnar.

jag är inte jehovas vittne som ringer på folks dörrar. sen så respekterar jag atieister efter som mina vänner nästan alla är det. jag skrev ju att alla har ju sin upfattning i första inlägget.

CITAT (Cacki @ 13-04-2011, 21:31) *
Vill man se det från ett positivt perspektiv så ligger nog en moralisk baktanke närmare tillhands. Men visst har hela idén gått snett under vägen...väldigt snett.
Fast precis som Red Top så respekterar jag tillfullo alla kristna som verkligen hänger sej till att göra gott för sina medmänniskor.

sant! tummenupp.gif det gick mycket snett för folk missbrukade religonen

[quote name='Överbölingen' date='13-04-2011, 21:51' post='1391159']
aram22!

själv klart respekterar jag oliktänkande smile.gif
abbbe
x
bergvallmo
I begynnelsen var myten.

* "Ett folks mytologi är inte detsamma som dess religion, men den står i närmaste samband med religionen och kan inte rätt förstås utan kännedom om religionen, lika lite som ett folks religion kan förstås utan kännedom om dess mytologi".

*Erland Ehnmark och Jan-Öjvind Svan

Tror myten erbjuder en länk, mellan ett förbryllande universum fyllt av händelser och mänskligheten. Det okända är skrämmande, genom myten blir dessa händelser mer välbekanta och därmed inte lika oroväckande. Om myten är sanning eller lögn är omtvistat bland de lärde, men det ena går in i det andra och en sak är säker, den har haft en stor universell betydelse. smile.gif
aram22
efter mycket tankar o så valde jag att sluta tro på Gud så jag håller med er alla (Jag är fri ingen kan bestämma över mig mer jag är en självtänkande människa nu!
aram22
jag har bildat min egen uppfattning sen förra året min slutsats är att Gudkanske finns men att religion är rent påhitt.
Ugglemormor
Sedan som liten har jag trott på ett högre makt, men även då kunde jag "göra bort mig" när jag inte trodde på den straffande guden som pastorer och mina föräldrar prackade på mig....
Jag kunde helt enkelt fatta att Gud skulle ha tid att lurpassa mig och slå mig om jag inte lydde ...... yes.gif

För mig blev min barndoms Gud den högsta kärleken som förlåter och älskar alla, oberoende vad man tror eller inte. Jag tar inte bibeln bokstavligt pga de felen som finns i den utan jag lyssnar till mitt eget hjärta och litar/tror på den högste, sen kvittar vad de kallar honom men för mig räcker det gott med densamme Gud som jag har haft med mig hela mitt liv ....... trostar.gif

Man ska inte döma någon, alla har vi vår fria vilja, så respektera varandra och visa kärlek i dina handlingar, det är mitt rättesnöre ....... kompiskram.gif

Kram på dig, aram22 ........ smiley_small_hug.gif
Azur
CITAT (aram22 @ 12-04-2011, 16:55) *
det var ju dom gameldaxa kristna jag tycker att dom var fanatiker och att dom tolkade biblen fel

Förutom då att det fortfarande är dödsstraff på att vara ateist i stora delar av världen, och tillräcklig grund för att t.ex. avskeda en anställd i USA, och även här i Sverige är det ett hatbrott att förlöjliga religion.

Sen tror jag att de "gammeldax kristna" tolkade bibeln precis som de som skrev den avsåg att den skulle tolkas, det är de "moderna kristna" som har förändrat innebörden. Och det ska vi väl för all del alla vara tacksamma för.

För övrigt håller jag med detta citat av kejsar Marcus Aurelius (som han förmodligen aldrig egentligen sa, men det är fortfarande bra sagt):
Live a good life. If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by. If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them. If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life that will live on in the memories of your loved ones.
Huggorm
CITAT (Azur @ 27-03-2012, 20:53) *
Förutom då att det fortfarande är dödsstraff på att vara ateist i stora delar av världen, och tillräcklig grund för att t.ex. avskeda en anställd i USA, och även här i Sverige är det ett hatbrott att förlöjliga religion.
Förutom kristendomen då, den förlöjligas ju hela tiden i både media och andra sammanhang.
Lokan
Klok karl den där Marcus Aurelius! tummenupp.gif
Motti
Jag har respekt för dom som verkligen är troende kristna och som försöker leva som de lär men dom kan man lätt räkna och det gäller alla religioner !de flesta är lika giriga och pengasugna som vem som helst sen kan man göra som många gör skylla på guds vilja osv .Jag är själv uppvuxen i en kristen familj och har burit med mig dess värderingar så gott jag har förmått ! men ingen är fullkomlig dom där äkta troende träffar man på mer sällan .Den musslimska tron hajar jag inte alls tycker den är mer motsägelsefull än vår kristna och den tolkas hit och dit beroende vilket musslimskt land du bor i och vilka präster som styr .Här i Sverige väljer vi i alla fall själva om vi vill tro eller inte !om vi nu inte tror så blir vi inte fängslade torterade och könstympade som i många andra länder där Ah la styr .
Azur
CITAT (Huggorm @ 27-03-2012, 21:03) *
Förutom kristendomen då, den förlöjligas ju hela tiden i både media och andra sammanhang.

Kristendomen omfattas av samma lagstiftning, så det är väl bara att börja anmäla.
Huggorm
CITAT (Azur @ 27-03-2012, 23:35) *
Kristendomen omfattas av samma lagstiftning, så det är väl bara att börja anmäla.

Ja, man kanske skulle göra det. Verkar ju vara enkla pengar att hämta hem genom att anmäla sig kränkt till jämo och liknande organisationer
Motti
Antingen är man troende och kristen i Sverige eller så är man det inte ! men inte blir du torterad och skändad för det !tycker det är ganska allmänt här i Sverige att inte ha någon tro = atteist eller mitt imellan eller helkristen vad det nu är ?.Men ingen blir förföljd i Sverige i dag på grund av sin tro !
Huggorm
CITAT (Motti @ 27-03-2012, 23:59) *
Antingen är man troende och kristen i Sverige eller så är man det inte ! men inte blir du torterad och skändad för det !tycker det är ganska allmänt här i Sverige att inte ha någon tro = atteist eller mitt imellan eller helkristen vad det nu är ?.Men ingen blir förföljd i Sverige i dag på grund av sin tro !
Jodå, det förekommer fortfarande. Malmös judar till exempel, de har det inte speciellt lätt. Muslimer som konverterat till kristendom råkar också illa ut här i fredliga Sverige.
Motti
Malmös Judar !dom är väl inte tillhörande vår kristendom ?de hör ju till judedomen för sjutton !Och att Musslimer skulle konventera till Kristendom är ju skitsnack !vad i all sin da ha du läst det ?i så fall lägg in den länken här ?
Huggorm
CITAT (Motti @ 28-03-2012, 00:46) *
Malmös Judar !dom är väl inte tillhörande vår kristendom ?de hör ju till judedomen för sjutton !Och att Musslimer skulle konventera till Kristendom är ju skitsnack !vad i all sin da ha du läst det ?i så fall lägg in den länken här ?

Läs din sista rad, du skriver att ingen blir förföljd för sin tro i Sverige idag. Och det blir faktiskt Malmös judar. Vidare finns det en del muslimer som konverterat till kristendom och hotats till livet, du kan exempelvis kolla den här länken: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/reza-zar...rige_607323.svd
*Stintan*
CITAT (Motti @ 28-03-2012, 00:46) *

Det finns både judar och muslimer som blir förföljda, hotade och angripna i Sverige. Hur kan du påstå att ingen blir förföljd för sin tro i Sverige? Det kan du läsa i tidningarna så gott som dagligen.
Huggorm
Här är en god anledning att vara religiös: http://www.dn.se/nyheter/varlden/stor-unde...gor-dig-lycklig
*Stintan*
Hahaha amerikaner är ett släkte för sig...
Huggorm
Klart man blir lycklig av att vara religiös. Tänk vad skönt att slippa oroa sig, gud ser ju till att allt blir bra så man slipper eget ansvar.
heinrich_stubel
CITAT (Huggorm @ 28-03-2012, 11:41) *
Klart man blir lycklig av att vara religiös. Tänk vad skönt att slippa oroa sig, gud ser ju till att allt blir bra så man slipper eget ansvar.

Fel. Huruvida man blir lyckligare eller inte av att vara religiös går inte att säga, eftersom det är så många andra faktorer inblandade. En specifik grupp av religiösa är däremot lyckligare, för att de itne oroar sig över något etc. Exakt samma sak med ateism.

Jag själv är ateist, men kan erkänna att om jag skulle trott blint att jag var bäst på allting, aldrig kan misslyckas, och om jag gör det är det bara för nåt bättre väntar, alltid tror det bästa osv, så hade jag varit lyckligare ja. Visst, det är oftast vissa religiösa som tror detta,men kan även vara ateister - fast som tror det av andra orsaker.

Hur som helst så känns det även bra att vara logisk, även om det i vissa fall är bättre att vara dum i huvudet och inte ha vett att inse att något negativt skall inträffa.

CITAT (*Stintan* @ 28-03-2012, 01:14) *
Det finns både judar och muslimer som blir förföljda, hotade och angripna i Sverige. Hur kan du påstå att ingen blir förföljd för sin tro i Sverige? Det kan du läsa i tidningarna så gott som dagligen.

Ja det finns det. Det finns även ateister som blir förföljda - om än inte lika stor utsträckning. Om alla i en familj är muslimer/kristna eller vad det nu handlar om, och deras ena barn säger sig vara ateist, så kan det bli en jävla förföljelse om det villsig illa. Fast när det skrivs om detta så är det under ett annat namn.
*Stintan*
CITAT (heinrich_stubel @ 28-03-2012, 11:50) *
Ja det finns det. Det finns även ateister som blir förföljda - om än inte lika stor utsträckning. Om alla i en familj är muslimer/kristna eller vad det nu handlar om, och deras ena barn säger sig vara ateist, så kan det bli en jävla förföljelse om det villsig illa. Fast när det skrivs om detta så är det under ett annat namn.

Ateister som blir förföljda blir det väl snarare för sin otro än för sin tro isåfall.
Gossen Ruda
Lustigt att frågan kommit upp nu för idag fick jag besök av två herrar som ville göra reklam för ett möte om Jesus. Helt meningslöst hos mig eftersom jag är vetande, tvärtom mot troende. De var dock inte påstridiga utan gick iväg när jag avböjde. Kanske var de från Jehovas, jag var inte intresserad av denna uppgift så jag frågade inte.
skånepåg
Dessa religion anhängare har inte mycket att tillföra och tror blint på nåt tongue.gif
Universums födelse är kanske snart färdig påkommet, man vet inte riktigt säkert än men mer än particklar och annat som bara hände just då så poff sa det så skapade de ett större ytrymme, sen utvecklades allt, bara hur jorden gick till tongue.gif Vi kommer alla från astroider som krascha här för en miljard år sen efter vi var en brinnande stjärna som svalna typ med vatten molekyler och allt utvecklades i sin takt, hur uppstår bara växt livet?
Det är en så lång process som är bevisad och vad mer behöver man?
Men för övrigt, jag har avsagt mej från kyrkan och den enda sanna och intressanta religionen är Kopimism, ingen gud bara teknik, Vad mer behöver man?
Falsk tro som handlar om att döda alla som inte tror det samma? Haha lite fel men så var det förr och även fortfarande, se på Islam som det nämndes, vad är bra med den religionen?
Det har utvecklats lite men samma i grunden, tongue.gif
Kristendomen var med riktigt rå, bara läs bibeln, är det sånt man ska lära ut?
Lite kul men också skrämmande tongue.gif
Farbror Blå
Huvudsaken man tillåts tro på vad man vill.
Vetenskapen måste var tionde år omvärdera sina "absoluta fakta" eftersom dess inte längre kan bevisas, så inte ens vetenskapsmän kan ofta förklara eller berätta hur saker skett/ kommer att bli.
addo
CITAT (Farbror Blå @ 28-03-2012, 17:46) *
Vetenskapen måste var tionde år omvärdera sina "absoluta fakta" eftersom dess inte längre kan bevisas, så inte ens vetenskapsmän kan ofta förklara eller berätta hur saker skett/ kommer att bli.

Det finns väldigt få absoluta fakta inom vetenskapen, det man omvärderar är teorierna.
Gossen Ruda
CITAT (addo @ 29-03-2012, 09:45) *
Det finns väldigt få absoluta fakta inom vetenskapen, det man omvärderar är teorierna.

Dessutom sker det fortlöpande och inte vart tionde år. Religioner omprövas ALDRIG, de skulle inte ens klara ett ytligt ifrågasättande.
heinrich_stubel
CITAT (Farbror Blå @ 28-03-2012, 17:46) *

Fel. Det enda som betraktas som exakt fakta är i princip axiom.

Inte längre kan bevisas? Kunde man det innan eller? Här lär man sig nya saker!! Kan inte du definiera vad ett bevis är så att vi andra lär oss. Snälla!!

... slap.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon