|
Tror ni allt är en konspiration för att knäcka kungahuset eller tror ni att kungen är någon som aldrig skulle gå på Porrklubb ?Eller tycker ni att han har rätt till ett privatliv där vi inte har rätt att snoka ,har han rätt att leva sitt liv som han väljer att dela med sina vännere ?Eller tror ni han blåljuger för att skydda sig.Ja jag undrar hur det igentligen står till ?eller vad gränsen går i kungligheternas privatliv.Mig gör det inte ett skit om vår Kung varit på porrklubb han lär inte vara ensam om det bland Kungligheter eller vanligt folk heller för den delen,det som berör mig illa är att det då skulle vara kriminella som är inblandade i härvan,och då är det omdömeslöst av vår kung och hans vänner,att tro att ingen skulle få veta
Överbölingen
02-06-2011, 00:09
Ett elakt mediadrev oavsett vad som ligger bakom. Hur officiell man är skall man få ha något privat. Gränsen för grävande journalistik gick vid Mona Sahlins dobblerone. 0,1 p. Rätt nivå är Watergateaffären. =10 p.
*Stintan*
02-06-2011, 07:58
En storm i en gödselstack. Ett mediadrev utan dess like, toblerone släng dig i väggen, som helt saknar proportioner. Inte ens en onödig kung som festat loss med sina polare ibland har gjort sig förtjänt av denna mediastorm. Än värre är att media gör grovt kriminella till någon sorts hjältar när dom bara är ute efter att tjäna pengar. Granskande journalistik i all ära men det här är ett lågvattenmärke.
Anki på Öland
02-06-2011, 08:04
CITAT (*Stintan* @ 02-06-2011, 08:58)  En storm i en gödselstack. Ett mediadrev utan dess like, toblerone släng dig i väggen, som helt saknar proportioner. Inte ens en onödig kung som festat loss med sina polare ibland har gjort sig förtjänt av denna mediastorm. Än värre är att media gör grovt kriminella till någon sorts hjältar när dom bara är ute efter att tjäna pengar. Granskande journalistik i all ära men det här är ett lågvattenmärke. Håller med dig, och jag struntar högaktningsfullt i vad kungen gör privat tillsammans med vänner. Kan nog inte tänka mig något mera ointressant.
Huggorm
02-06-2011, 08:05
Jag råkade lyssna på lokalradion en stund här om dagen, och de hade ett program om kungaaffären där folk fick ringa in och säga sin mening. Person efter person ringde in och skällde ut journalistkåren och tyckte hela grävandet var en skam för Sverige. Ingen tyckte det var bra att det här avslöjandet gjorts, och man hörde på programledarna att de blev allt mera irriterade för varje samtal som kom. Programmet tog inte alls den vändning som de önskat.
Personligen är jag fortfarande hängiven rojalist, och har den största tillit och förtroende för vår monark oavsett vad som kanske hänt. Sveriges journalistkår har jag däremot väldigt lite förtroende kvar för.
Aqvakul
02-06-2011, 08:45
Kungens erotiska eskapader - privat
Kungens kompisars kontakter med kriminella - mkt olämpligt
Ev. kungliga lögner - potentiellt mkt farligt för monarkin
Min uppfattning är att hovet skött dessa "affärer" synnerligen klumpigt. Varken kungen eller hans medhjälpare verkar förstå hur man hanterar media...
Platinum
02-06-2011, 09:17
Skandaler säljer heter det väl när det gäller media, extremexempel på mediadrev är väl paparazzidrevet som var med i samband med lady Di:s dödsolycka.
Vad gäller vår kungliga majt:s eventuella porrklubbsbesök så bryr jag mig inte ett dugg, han är väl inte mer karl än andra som går på porrklubb...för jag kan ju aldrig tro att han gjorde det i representativt syfte... Även kungliga högheter torkar sig nog i arslet när dom skiter och om det skulle jag inte heller vilja läsa i tidningen.
Däremot är det beklagligt att man så högt upp i leden rör sig i kriminella kretsar, å där struntar jag egentligen i huruvida man är kungliga högheter, ministrar eller dylikt. Högståndspersoner skall följa lagen precis som vanligt folk och bör straffas därefter.
Misstänker att den som verkligen lider av det här är vår drottning. Vad har hon för val annat än låtsas om ingenting, åtminstone utåt. Att ens äkta hälft löper gatlopp i media vill nog ingen uppleva, kunglig eller ej. Fast kungen borde väl ha lekt rommen av sig vid det här laget.
herkules
02-06-2011, 10:34
jag tycker inte att det sk mediadrevet är överdrivet, kungen (och kungahuset/familjen/vännerna) får finna sig i att bli synade under lupp. grejar de inte det får de se till att hålla en lägre profil. sorry knugen, förhoppningsvis är din tid på tronen ute nu och modernare tider stundar.
Eva i Skåne
02-06-2011, 10:53
Royalist är jag inte precis, men jag tycker alla har rätt till ett privatliv och för min del bryr jag mig inte om kungen gått på porrklubbar Ljuga kan han uppenbart inte och om det verkligen läggs fram några bevis måste han nog avgå, om kungahuset ska bestå. Givetvis är detta som pågår en pärs för hela familjen.
Piccante
02-06-2011, 11:24
Tycker hela idén med kungahuset framstår som allt mer befängd. I alla tider har kungahuset haft affärer till höger och vänster vilket resulterat i div oäkta kungabarn i vart landskap. Men ändå ska hovet försöka upprätthålla en "gloria" runt kungen och hans familj att de skulle vara högre stående förebilder för nationen!
Att kungen gjort bort sig (igen) hade man väl kunnat leva med för det var ju på 90-talet det hände men att hans vänner är beredda till mutor till kriminella och att författare o journalister som granskar har blivit utskällda tycker jag är oerhört lågt.
Det har gått historier om kungen i många år. När jag studerade på universitetet var det t.ex. en tjej som påstods vara "kungens älskarinna", och som hade fått en lägenhet inne i stan av henne. En kamrat till mig sa sig personligen ha sett kungen besöka henne. Tyska tidningar har av och till publicerat liknande historier, och en avlägsen äldre släkting underhöll mig för flera år sen med historier om kungens festande och porrklubbsbesök.
Sanningshalt? Vem vet, men viskats har det definitivt.
Personligen tror jag kungen är rik, mänsklig, har gott om fritid, är omgiven av folk som vill ställa in sig, och kanske trodde att svenska media aldrig skulle publicera skandalhistorier om honom på det sätt engelska media gör om det brittiska kungahuset.
malarmaster
02-06-2011, 19:15
CITAT (Aqvakul @ 02-06-2011, 09:45)  Kungens erotiska eskapader - privat
Kungens kompisars kontakter med kriminella - mkt olämpligt
Ev. kungliga lögner - potentiellt mkt farligt för monarkin
Min uppfattning är att hovet skött dessa "affärer" synnerligen klumpigt. Varken kungen eller hans medhjälpare verkar förstå hur man hanterar media... håller helt med.jag hoppas att kungen inte ljuger,då rasar hans förtroende helt,kan ju faktiskt tvingas abdikera,en statschef måste vara hederlig. ulf
Halaj!
Kungen: en gubbslemmig horbock. Silvia: åker årligen (till brasilen) till en plastikirurg för en lyftning. Victoria: haft slängar av anorexia. Väl dokumenterat. Inte konstigt alls. Madde: åkte till New York för att slippa eländet. Knull----äh, hoppar detta. Philip: allmänt smygbög.
Ser man till helheten framträder en störd, dysfunktionell familj.
//T
merlin68
02-06-2011, 20:28
CITAT (Tapio @ 02-06-2011, 21:25)  Halaj!
Kungen: en gubbslemmig horbock. Silvia: åker årligen (till brasilen) till en plastikirurg för en lyftning. Victoria: haft slängar av anorexia. Väl dokumenterat. Inte konstigt alls. Madde: åkte till New York för att slippa eländet. Knull----äh, hoppar detta. Philip: allmänt smygbög.
//T
merlin68
02-06-2011, 20:39
CITAT (merlin68 @ 02-06-2011, 21:28)  Jag reagerade mest på den kungens arroganta framtoning, både när han talade med media efter jakten och nu när han fick obekväma frågor. Kanske lever han i ett annat universum eller kan det vara så illa att han tror han är förmer än resten av mänskligheten? Buuuu  Sanningen kommer snart fram det hade varit klokast att erkänna direkt och gå vidare, "vända blad"
Jag tycker också att det är ett media drev av dess like ,jag tycker kungen har rätt till ett privatliv precis som vi andra ,den här journalisten som skrivet "Den ofrivillige kungen "är totalt ute och seglar enligt min personliga åsikt ,vad är han ute efter ?jo att sälja sin smörja till bok och inte nog med det han annklagar Kungen för att ljuga !och sen kan man ju undra då i andra hand vem som har kontakter i den kriminella världen?det torde vara journalisten eller hur. De flesta män som någon gång haft chansen i Tyskland flera gånger och där är det gängse att gå på Stripklubb med "gängetförsäljare" inget ovanligt precis,skillnaden är att en del smyger med det min man har alltid talat om vad han gjort och varit på de här Mässorna.Låt Kungen ha sitt privatliv och låt han ta det med sin familj som vi andra får göra !Inte nog med att det går det går ett drev mot vår Drottning också,lägg märke till att vår drottning då var typ tre fyra år gammal .ska hon nu stå till svars för vad hennes far gjorde på 40-talet,hur många här i Sverige var inte Nazistvänliga då ?Nä det här liknat en personförföljese utan hänsyn och totalt politisk ,även kungligheter har känslor familj och barn precis som vi andra .
*Stintan*
02-06-2011, 21:49
CITAT (Tapio @ 02-06-2011, 21:25)  Halaj!
//T Man må tycka vad man vill om kungafamiljen men för den skull behöver man inte häva ur sig vad som helst. För övrigt verkar du mer välunderrättad än de flesta trots att du inte gillar dom. Varför bryr du dig? Har dom gjort dig något ont? Själv är jag totalt ointresserad av deras privata förehavanden och ödslar därför ingen tid till bry mig om vad dom pysslar med.
Bakom all pompa o ståt o förmögenheter är nog vår kungligheter som en helt vanlig familj med sina fel o brister men även förtjänster. Pengar är alltid bra att ha men det är inte universalmedlet för lycka eller perfekt familjeliv. Skulle tro att detta ebbar ut och stödet för monarkin fortsatt är stark i Sverige.
mamamaggan
02-06-2011, 22:09
Bryr mig inte men gillar inte att vi ska försörja dem , de får väl börja ta betalt av de som de jobbar för d v s företag mfl. Konspirationsteorin tycker jag är det löjligaste jag hört .
herkules
02-06-2011, 22:09
snacka om att försöka lägga fokus på annat, är det fel att media rapporterar om att att kungen springer på horhus och hans polare gör affärer med gamla kåkfarare?
mamamaggan
02-06-2011, 22:13
Är väl inget som man blir förvånad över ? Har de möjligheten att hålla på med en massa skit så gör de det så klart och så håller de varandra om ryggen som vanligt .
Det är inte vår sak att bedöma !huvudsaken är att kungen och silvia sköter sitt jobb och det tycker jag de gör med bravur "  det finns många skenheliga svenskar som springer på Horhus men det läggs inte upp på löpet ! kanske vi ska börja göra det !hänga ut alla vanliga "kåtgubbar som ränner på horhus och porrklubbar .Min man har varit ute på mässor runt om i Europa om ni bara visste vilka rötägg som finns som sen åker hem skenheliga med parafym och pressenter till sina fruar och småbarn .
mamamaggan
02-06-2011, 22:24
Och hur vet du att de sköter sitt jobb ? Har du frågat några av de företag de gör reklam för ?
Men Mammamaggan !det är ju allmänt känt i världen hur bra representanter det Svenska Kungahuset är för Sverige och dess Industri !det trodde jag alla visste som läser tidningarna och titta på TV ?
mamamaggan
02-06-2011, 22:46
JaSå ? Man ser att de är på olika ställen och smilar men vilken nytta de gör det vi väl inte ?
Inte du heller tydligen eftersom du refererar till att det talas om det i medierna.
Trodde du hade inside information om vilken exakt nytta de gör/har gjort eftersom du gör sådana uttalanden som du gör !!!
Är inte du personlig vän med kungahuset ?
Du förnekar dig inte Mammamaggan lika stridslysten som alltid du gillar att mucka gräl va ?nu tänker jag gå och lägga mig och sova gillar inte att bråka se du !
Trampendal
03-06-2011, 01:09
Jag tycker mest synd om kungen. Han är ju så uppenbart obekväm och besvärad inför media, jag får mest lust att säga: -Lilla gubben, kom så kramas vi lite.
Hans senaste uttalande till TT var ju bara plågsamt att se, *jag säger varken bu eller bä så kan jag kanske försvara mig när sanningen uppdagas*. Han såg ut och betedde sig som femåringen som ertappats med fingrarna i syltburken. Bara patetiskt.
Men att vara en dålig lögnare kan kanske ses som en merit.
Han har ju inte bett om att vara där han är, men om han nu ska envisas med att vara kvar och bli försörjd av samhället måste han naturligtvis bete sig som en vuxen människa!
Om den här porrklubbshistorien är nåt som försiggick på tidiga 70-talet, OK! Men om han ränner runt där nu. Näää!
Antingen måste han skaffa sig en skitbra mediatränare, som kan lära honom att uttala sig med pondus och självklarhet, vare sig han ljuger eller talar sanning eller så får han lämna över till nästa generation.
malcolm
03-06-2011, 05:22
Jag tycker smutskastningen av kungen är vidrig, förstår inte varför man vill göra honom och hans familj illa till varje pris. Kungen var rätt tafflig i början av sin "karriär" men han har växt med uppgiften vartefter åren gått, är personligen ingen monarkist men vill ändå att Sverige skall ha ett kungahus med tanke på den good will de sprider utomlands, vet att kungahuset sponsras vis skattemedel men det rör sig bara om någon krona per år och medborgare och det anser jag att vi gott och väl får tillbaka i form av PR för landet.
Aqvakul
03-06-2011, 06:31
CITAT (Trampendal @ 03-06-2011, 02:09)  Jag tycker mest synd om kungen. Han är ju så uppenbart obekväm och besvärad inför media, jag får mest lust att säga: -Lilla gubben, kom så kramas vi lite.
Hans senaste uttalande till TT var ju bara plågsamt att se, *jag säger varken bu eller bä så kan jag kanske försvara mig när sanningen uppdagas*. Han såg ut och betedde sig som femåringen som ertappats med fingrarna i syltburken. Bara patetiskt.
Men att vara en dålig lögnare kan kanske ses som en merit.
Han har ju inte bett om att vara där han är, men om han nu ska envisas med att vara kvar och bli försörjd av samhället måste han naturligtvis bete sig som en vuxen människa!
Om den här porrklubbshistorien är nåt som försiggick på tidiga 70-talet, OK! Men om han ränner runt där nu. Näää!
Antingen måste han skaffa sig en skitbra mediatränare, som kan lära honom att uttala sig med pondus och självklarhet, vare sig han ljuger eller talar sanning eller så får han lämna över till nästa generation. Bra sammanfattat, tycker jag!
Halaj!
Bättre får du prestera. Jag blev inte triggad alls, faktiskt.
//T
*Stintan*
03-06-2011, 09:56
CITAT (Tapio @ 03-06-2011, 10:12)  Halaj!
Bättre får du prestera. Jag blev inte triggad alls, faktiskt.
//T Du låtsas citera mig men tar bort min text och skriver in något som jag inte sagt.....fy fan va lågt och ynkligt!
Median borde skriva om viktigare saker här i världen och låta Kungen med familjen vara ifred!
andersen
03-06-2011, 15:55
CITAT (silos @ 03-06-2011, 15:36)  Median borde skriva om viktigare saker här i världen och låta Kungen med familjen vara ifred! tvärt om,media skall inte vika ner sig bara för att det handlar om kungen. Men för min del så kan han lämna över till Victoria, kanse inte pga ev skandal utan mera för att han har haft sin tid som monark.
CITAT (*Stintan* @ 03-06-2011, 10:56)  Du låtsas citera mig men tar bort min text och skriver in något som jag inte sagt.....fy fan va lågt och ynkligt!  Halaj! Njäe, det var en omskrivning av vad du skrev. Inte ordagrann, och något kort kanske, men täcker väl in din andemening, som ju är det viktiga. Jag gjorde det av omtanke för dig. För om du går tillbaka och läser igen och inser hur patetiskt ditt försök till att mucka var, vill du kanske radera det. Om jag då har citerat det är det ju ingen mening med det, ditt inlägg finns ju ändå kvar i mitt citat i så fall. Jag vill ju ge dig en chans till: ”gör om, gör rätt” //T
*Stintan*
03-06-2011, 18:15
CITAT (Tapio @ 03-06-2011, 18:43)  Halaj!
Njäe, det var en omskrivning av vad du skrev. Inte ordagrann, och något kort kanske, men täcker väl in din andemening, som ju är det viktiga.
Jag gjorde det av omtanke för dig. För om du går tillbaka och läser igen och inser hur patetiskt ditt försök till att mucka var, vill du kanske radera det. Om jag då har citerat det är det ju ingen mening med det, ditt inlägg finns ju ändå kvar i mitt citat i så fall.
Jag vill ju ge dig en chans till: "gör om, gör rätt"
//T Citerar man någon så får man inte ändra i texten det säger sig självt. Jag vet inte hur du läser, om du får det jag skrev till det du säger, för andemeningen var precis det jag skrev och inget annat. Du sitter och hittar på något annat och lägger i min mun. Varför skulle jag vilja radera mitt inlägg? Mitt inlägg finns överhuvudtaget inte i det du låtsades citera! Jag har inte heller varit ute efter att mucka gräl. Är det någon som är patetisk så är det du. Jag kommer att anmäla detta till admin bara så att du vet.
Meriona
03-06-2011, 18:21
Att låtsas-citera är tammefan mycket fulare än allt som kungen nånsin kan tänkas gjort. Fy Tapio, fy!
Huggorm
03-06-2011, 19:29
Det är väll skillnad på olika sätt att ändra ett citat. I det här fallet tyckte jag inte det var mycket att bråka om. Det är värre om man skriver ihop något som en person skulle kunna ha sagt, och hävda att det verkligen sades. Det här var ju som Tapio sedan skrev en sammanfattning, där citatfunktionen användes för att man skall se vilket inlägg som ursprungligen menades.
*Stintan*
03-06-2011, 19:59
CITAT (Huggorm @ 03-06-2011, 20:29)  Det är väll skillnad på olika sätt att ändra ett citat. I det här fallet tyckte jag inte det var mycket att bråka om. Det är värre om man skriver ihop något som en person skulle kunna ha sagt, och hävda att det verkligen sades. Det här var ju som Tapio sedan skrev en sammanfattning, där citatfunktionen användes för att man skall se vilket inlägg som ursprungligen menades. Hur du kan få det till en sammanfattning är obegripligt eftersom det han skrev in i citatet inte har ett dugg med vad jag skrev att göra. Inte ens om det hade varit en sammanfattning så är det OK att göra så. Att citera någon innebär att man kopierar det någon annan sagt inget annat, annars kan man låta bli att citera och formulera sin egen text så att det framgår vad man svarar på. För den som inte orkar läsa alla inlägg, och det är många, ser det ju ut som om det var jag som sa så trots att jag i verkligheten inte ens tänkt tanken utan skrev något helt annat.
Meriona
03-06-2011, 20:05
CITAT (Huggorm @ 03-06-2011, 20:29)  Det är väll skillnad på olika sätt att ändra ett citat. I det här fallet tyckte jag inte det var mycket att bråka om. Det är värre om man skriver ihop något som en person skulle kunna ha sagt, och hävda att det verkligen sades. Det här var ju som Tapio sedan skrev en sammanfattning, där citatfunktionen användes för att man skall se vilket inlägg som ursprungligen menades. Jag såg ingen som helst likhet alls med nåt av det Stintan skrivit. Och man använder inte citatfunktionen för att hänvisa till nåt om man byter ut texten, det säger ju sig självt.
andersen
03-06-2011, 23:18
CITAT (Huggorm @ 03-06-2011, 20:29)  Det är väll skillnad på olika sätt att ändra ett citat. I det här fallet tyckte jag inte det var mycket att bråka om. Det är värre om man skriver ihop något som en person skulle kunna ha sagt, och hävda att det verkligen sades. Det här var ju som Tapio sedan skrev en sammanfattning, där citatfunktionen användes för att man skall se vilket inlägg som ursprungligen menades. Fast det protesterar jag imot. För det är ju Tapios sammanfattning, en sammanfattning skall man väl vara överens om, man brukar ju säja så här i talspåk... kan vi sammanfatta det så här? eller?
Anders zon 1
04-06-2011, 20:36
Citat är citat = absolut inget ändras i det man citerar (men man kan dock välja att bara ta med en del av en text i ett citat). Att ändra en text och kalla det för citat är däremot helt oacceptabelt och att betrakta som förfalskning! Vill man sammanfatta en text får man stå för den sammanfattningen alldeles själv. Här finns lite mer om citat för den som behöver läsa på: http://sv.wikipedia.org/wiki/Citat
Törnsångare
04-06-2011, 20:39
Jag är totalt ointresserad av kungen och hans familj. Att han är som vilken person som helst är väl uppenbart. Porrklubbsbesök och utomäktenskapliga affärer har väl fler än han haft. Det gör mig varken upprörd eller moraliskt indignerad. Jag tycker faktiskt synd om honom och hans familj som manglas och förnedras i media. Däremot är hela idén med att ha ett kungahus helt förlegad och hör inte hemma i en demokrati. Det är något som hör hemma i historien och i sagorna. Inte i Sverige 2011. Å andra sidan, om alternativet är Reinfeldt som president...  då vete sjutton om jag inte tummar på mina principer, kör huvudet i sanden och håller käften!
Överbölingen
04-06-2011, 20:48
Granska prästerskapet i stället. Det är ännu snaskigare och dem har ju större delen av folket förtroende för. De snedsprången är värre än icke bevisade kungliga affärer. Och för övrigt så undrar man ju hur många ättlingar tidigare kungar har framställt. En jävla gnälltid vi lever i.
Eva i Skåne
04-06-2011, 21:15
CITAT (Törnsångare @ 04-06-2011, 21:39)  Jag är totalt ointresserad av kungen och hans familj. Att han är som vilken person som helst är väl uppenbart. Porrklubbsbesök och utomäktenskapliga affärer har väl fler än han haft. Det gör mig varken upprörd eller moraliskt indignerad. Jag tycker faktiskt synd om honom och hans familj som manglas och förnedras i media. Däremot är hela idén med att ha ett kungahus helt förlegad och hör inte hemma i en demokrati. Det är något som hör hemma i historien och i sagorna. Inte i Sverige 2011. Å andra sidan, om alternativet är Reinfeldt som president...  då vete sjutton om jag inte tummar på mina principer, kör huvudet i sanden och håller käften! Vill bara instämma
Aqvakul
04-06-2011, 21:15
CITAT (Törnsångare @ 04-06-2011, 21:39)  Jag är totalt ointresserad av kungen och hans familj. Att han är som vilken person som helst är väl uppenbart. Porrklubbsbesök och utomäktenskapliga affärer har väl fler än han haft. Det gör mig varken upprörd eller moraliskt indignerad. Jag tycker faktiskt synd om honom och hans familj som manglas och förnedras i media. Däremot är hela idén med att ha ett kungahus helt förlegad och hör inte hemma i en demokrati. Det är något som hör hemma i historien och i sagorna. Inte i Sverige 2011. Å andra sidan, om alternativet är Reinfeldt som president...  då vete sjutton om jag inte tummar på mina principer, kör huvudet i sanden och håller käften!
Huggorm
04-06-2011, 22:01
CITAT (Törnsångare @ 04-06-2011, 21:39)  Å andra sidan, om alternativet är Reinfeldt som president...  då vete sjutton om jag inte tummar på mina principer, kör huvudet i sanden och håller käften! Presidentsposten vore väll en bra pensionssyssla för Mona Sahlin. Det vore verkligen ett bra ansikte utåt för Sverige. Hur många kan på rak arm säga vad Tysklands president heter? Nej, det är inte Angela Märkel.
Monica M zon 4
05-06-2011, 07:16
Det är för jäkligt att vårt statsöverhuvud har en sån unken kvinnosyn så det är helt ok att gå på stippklubb och ha kaffeflickor på fester. Mansgriseri på högsta nivå. Och tillråga på allt sponsras dom av mina skattepengar!
Nä, avskaffa monarkin och låt oss välja en värdigare representant för landet. (Det är inte alls självklart att statsministern blir president, så det måste inte bli Reinfelt!)
Å visst kan man granska prästerskapet och svenska kyrkan också! Fast den föreningen kan man välja om man vill vara med i och sponsra med skattepengar. Själv gick jag ur kyrkan när jag fyllde 18!
Huggorm
05-06-2011, 08:18
CITAT (Monica M zon 4 @ 05-06-2011, 08:16)  Nä, avskaffa monarkin och låt oss välja en värdigare representant för landet. (Det är inte alls självklart att statsministern blir president, så det måste inte bli Reinfelt!) Vem skall vi ha som president då? Det blir ju vårt ansikte utåt, så det måste vara en värdig och folkkär person, gärna någon som har kontakter på hög nivå internationellt. Personligen anser jag Carl Bildt vara ett klockrent val.
Red Top
05-06-2011, 08:21
 är vad vissa inlägg den här tråden får mig att tänka på. För min inre syn dyker även de tandlösa kärringarna; framför giljotinen under franska revolutionen, upp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|