|
Red Top
23-07-2011, 22:34
CITAT (Motti @ 23-07-2011, 23:24)  Som jag skrev så hade vi gäster och ägnade ingen tid att titta på nyheter då efter som vi hade fullt upp med matlagning och umgänge.Men i dag har jag tittat på alla extra nyhetsutsändningar och tydligen var inte vi de enda i världen som trodde att det var en hämnd aktsion från Bin Ladens anhängare .Man sitter ju inte precis klistrad vid Tv:n när man har gäster att ta hand om . Men när du väl parkerade dig vid datorn hade du ju alla möjligheter att kolla in nyheter från både när och fjärran. Synd att du inte underbyggde dina hätska utfall med fakta innan du lät fingrarna spela polka på tangentbordet.
herkules
24-07-2011, 07:34
CITAT (Monaxe @ 23-07-2011, 22:59)  Eh...vi hade fel? Det var du Motti som gastade om muslimska hämndaktioner och dårar som skulle vara inspärrade och allt vad det var.
Det var helt klart i går kväll att det var en blond norrman som stod bakom dessa vansinnes då, inte några terrorister från den muslimska världen. Fast du kanske inte tittade på nyheterna? man läser det man vill läsa - motti skrev att de hade fel liksom MÅNGA andra vilket ju stämmer, hela internet var nedlusat med människor som trodde sig veta vilken terrorgrupp det var som sprängde i olso. till och med "experter" på tv namngav tänkbara grupper.
Huggorm
24-07-2011, 07:47
CITAT (herkules @ 24-07-2011, 08:34)  man läser det man vill läsa - motti skrev att de hade fel liksom MÅNGA andra vilket ju stämmer, hela internet var nedlusat med människor som trodde sig veta vilken terrorgrupp det var som sprängde i olso. till och med "experter" på tv namngav tänkbara grupper. Till och med Stoltenberg höll ett tal där han talade om att norge inte skulle böja sig för islamistisk terror
herkules
24-07-2011, 13:41
CITAT (Huggorm @ 24-07-2011, 08:47)  Till och med Stoltenberg höll ett tal där han talade om att norge inte skulle böja sig för islamistisk terror  precis, och så visade det sig vara en tokig jävla norrman som hatade socialdemokrater och svartskallar!
CITAT (herkules @ 24-07-2011, 08:34)  man läser det man vill läsa - motti skrev att de hade fel liksom MÅNGA andra vilket ju stämmer, hela internet var nedlusat med människor som trodde sig veta vilken terrorgrupp det var som sprängde i olso. till och med "experter" på tv namngav tänkbara grupper. Fast det var väl inte så många som fortsatte på det spåret efter att det framkom att den de tagit in var norrman, blond och talade norska utan brytning? CITAT (Motti @ 23-07-2011, 00:51)  Oavset så var det väntat från mig !hämdens timma är slagen för avrättningen på "Usaama Bin Laden" ,inte ska vi gå här och tro att inte hämden kommer var så säker det här är bara början det kommer mer .Att Ussama dog innerbär inte att "Al Kaida är dött tvärt om !hämden kommer var så säker.Dom har ingen som helst empati eller bryr sig om vilka hämden drabbar.Undrar just vad profeterna skulle tänka i dag tex Muhamed  Säger som Strindberg :det är synd om människan .Vart kommer allt hat ifrån. Norrmannen var redan i polisens förvar när detta inlägg skrevs, eller hur?
herkules
24-07-2011, 15:14
CITAT (Monaxe @ 24-07-2011, 15:48)  Fast det var väl inte så många som fortsatte på det spåret efter att det framkom att den de tagit in var norrman, blond och talade norska utan brytning?
Norrmannen var redan i polisens förvar när detta inlägg skrevs, eller hur? jodå, det var många på olika sajter som trodde på svartmuskiga terrorister trots den blonde norrmannen  sen finns det ju dom som inte häckar framför tv/dator 24/7, lätt att missa saker o ting då.
Meriona
24-07-2011, 15:16
Men då ska man väl vara lite försiktig med att uttala sig?  Då kan man åtminstone lägga till ett "fast jag är inte säker, för att..."
CITAT (herkules @ 24-07-2011, 16:14)  jodå, det var många på olika sajter som trodde på svartmuskiga terrorister trots den blonde norrmannen  sen finns det ju dom som inte häckar framför tv/dator 24/7, lätt att missa saker o ting då. Om man, som du uttrycker det, inte häckar framför tv'n 24/7 kanske man ska vara lite mer försiktig med hur man uttrycker sig. Om man uttalar sig om sådant som man faktiskt inte vet, utan bara tycker är sant, ja då kan då bli väldigt konsigt. Men om man inte läser svaren i alla trådarna som man deltar i, kanske man inte heller tittar på alla nyheter, man har ju redan sin åsikt klar. Det finns tillräckligt många islamofober i detta landet ändå utan att det behöver spädas på genom klantiga inlägg.
*Stintan*
24-07-2011, 15:31
CITAT (herkules @ 24-07-2011, 16:14)  jodå, det var många på olika sajter som trodde på svartmuskiga terrorister trots den blonde norrmannen sen finns det ju dom som inte häckar framför tv/dator 24/7, lätt att missa saker o ting då. På vilket sätt skulle det rättfärdiga liknande spekulationer här när det redan skrivits i tråden att dom gripit en blond norrman för massakern på ön?
Var det inte en islamistisk org. som först tog på sig dådet? Här i Norden har vi ju inga etniska konflikter så internationell islamisk terrorism är nog det första man tänker på. Ganska naturligt efter alla tidigare terrordåd i Europa. Ingen terrorgrupp är oskyldig så vem man i början pekar ut saknar betydelse. Knappast någon oskyldig grupp som drabbas. Om man inte går på SD propaganda och innefattar helt oskyldiga människor förstås.
En tanke bara nu när journalistkåren plöjt igenom hela internet efter norrmannens förehavande.
"Främlingsfientlig grönsaksodlare" var kan man hitta det?
Även om ni inte kan hålla tand för tunga för att det är det "***" att göra. Kan ni kanske fundera över dom avtryck ni lämnar på internet.
Gossen Ruda
24-07-2011, 17:23
Där ser man vad en förvriden hjärna kan hitta på. Lite märkligt att en person som hatar utlänningar och islam själv använder deras metoder, inte konstigt att alla spekulationer gick fel från början. En fruktansvärd sak men ändå, resten av världen har inte stannat. Rapport tjatar inte om något annat, hur många vet exempelvis att all järnvägstrafik runt Norrköping har stått stilla hela helgen pga översvämning? Inget blir bättre för att man ältar saker i all oändlighet. Jag försöker vända blad och gå vidare när något otrevligt eller värre hänt. Då mår jag bättre.
CITAT (Rihane @ 24-07-2011, 17:36)  En tanke bara nu när journalistkåren plöjt igenom hela internet efter norrmannens förehavande.
"Främlingsfientlig grönsaksodlare" var kan man hitta det?
Även om ni inte kan hålla tand för tunga för att det är det "***" att göra. Kan ni kanske fundera över dom avtryck ni lämnar på internet. Hur menar du?
Piccante
24-07-2011, 17:47
CITAT (gnon49 @ 24-07-2011, 17:06)  Var det inte en islamistisk org. som först tog på sig dådet? Här i Norden har vi ju inga etniska konflikter så internationell islamisk terrorism är nog det första man tänker på. Ganska naturligt efter alla tidigare terrordåd i Europa. Ingen terrorgrupp är oskyldig så vem man i början pekar ut saknar betydelse. Knappast någon oskyldig grupp som drabbas. Om man inte går på SD propaganda och innefattar helt oskyldiga människor förstås. Det är rätt vanligt vid stora terrorattacker att en eller flera grupper tar på sig ansvaret utan att ligga bakom dådet. Många små grupperingar i förskingringen har små resurser och skulle aldrig komma in i Norge utan en minutiös planering men att skicka falska pressmeddelanden till en tv-station kräver ingen ansträngning. Så får de sina 2 min i rampljuset och tror kanske att de har skrämt någon... att detta inte var ett islamistisk dåd var ju ganska uppenbart då Auf inte är någon naturlig måltavla för dom. Att rikta dådet mot en ö där Gro Harlem Brundtland talat dagen innan och statsministern var på väg till tyder ju på ett hat främst mot Arbeiderpartiet.
CITAT (Monaxe @ 24-07-2011, 18:26)  Hur menar du? Var less på att somliga fortfarande försvarar dom främlingsfientliga inläggen med att dom var så många. Det är riktigt skrämmande bara det. Läskigt att inlägg på inlägg ändå på något sätt fortfarande lyckas få det till att den är islamisternas fel Se bara på GR-inlägg. Han säger felaktigt att tillvägagångssättet var islamistiskt och lyckas klämma åt islamister ett varv till. Någon sa tidigt att bomben påminde om UMA-bombarens, så det stämmer inte ändå framhåller han det i inlägget. Med samma grova generalisering som brukar vara om muslimer, är norrmannen en "främlingsfientlig grönsaksodlare" och på odla.nu kanske man kan hitta några sådana? Det är att gå långt och jag menar naturligtvis inte att det finns några terrorister här. Men jag undrar om Säpo börjar smyga ute bland grönsaksodlarna för att se hur det går med skörden.
CITAT (Rihane @ 24-07-2011, 20:49)  Var less på att somliga fortfarande försvarar dom främlingsfientliga inläggen med att dom var så många. Det är riktigt skrämmande bara det. Läskigt att inlägg på inlägg ändå på något sätt fortfarande lyckas få det till att den är islamisternas fel Se bara på GR-inlägg. Han säger felaktigt att tillvägagångssättet var islamistiskt och lyckas klämma åt islamister ett varv till. Någon sa tidigt att bomben påminde om UMA-bombarens, så det stämmer inte ändå framhåller han det i inlägget.
Med samma grova generalisering som brukar vara om muslimer, är norrmannen en "främlingsfientlig grönsaksodlare" och på odla.nu kanske man kan hitta några sådana?
Det är att gå långt och jag menar naturligtvis inte att det finns några terrorister här. Men jag undrar om Säpo börjar smyga ute bland grönsaksodlarna för att se hur det går med skörden. Aha!
herkules
24-07-2011, 22:35
klantiga inlägg var det ja ... det MÅSTE alltid hackas på någon på det här forumet va?
Blomstertanten
25-07-2011, 04:58
CITAT (Gossen Ruda @ 24-07-2011, 18:23)  Där ser man vad en förvriden hjärna kan hitta på. Lite märkligt att en person som hatar utlänningar och islam själv använder deras metoder, inte konstigt att alla spekulationer gick fel från början. En fruktansvärd sak men ändå, resten av världen har inte stannat. Rapport tjatar inte om något annat, hur många vet exempelvis att all järnvägstrafik runt Norrköping har stått stilla hela helgen pga översvämning? Inget blir bättre för att man ältar saker i all oändlighet. Jag försöker vända blad och gå vidare när något otrevligt eller värre hänt. Då mår jag bättre. Att järnvägstrafiken står still runt Norrköping känns rätt fjuttigt i jämförelse!!!!! Ältar i oändlighet, när det hände i fredags????
Red Top
25-07-2011, 07:01
Jag tror att det är en vanlig reaktion, när något så fasansfullt händer, Blomstertanten. Det fasansfulla terrordådet är så ofattbart i sitt omfång, att det känns tryggare att fokusera på små katastrofer på ännu närmare håll. Små katastrofer, som man utan större ansträngning och engagemang kan ta till sig och förstå. Inte ens Rudan kan vara så empatilös att han menar att det är värre med tågstopp i Sverige. Det var nog bara mer lättförståeligt och ett sätt att lätta lite på ventilen. Själv har jag, för ovanlighetens skull, varit klistrad vid etermedia varje vaken sekund och följt nyhetsflödet, teorierna och spekulationerna på radio, TV och internet under varje vaken sekund, sedan det hände. Samtidigt som jag sysslat med annat. Det som hänt är alldeles för allvarligt för att bara rycka på axlarna och gå vidare. Terrordådet kommer att få återverkningar i våra liv och våra samhällen på många sätt, och lång tid framöver. I både positiv och negativ riktning. Mina tankar är fortfarande hos de drabbade i Norge.
Gossen Ruda
25-07-2011, 09:44
Jag upplever ganska snabbt en mättnadskänsla när något händer och vill gå vidare istället för att älta saken om och om igen. Tågstoppet kanske inte har samma dignitet men de som drabbas vill nog gärna veta vad som hände där men allt fokus ligger på Oslo. Världen och livet går vidare.
Jag råkade nämna muslimer igen och vips fick jag en släng av moralsleven. Jag nämner dem igen med tanke på RT:s ironi som jämförde med kristna kyrkan. Den haltar en hel del. Det är sällan man från kristna predikanter hör någon som uppmanar till heligt krig mot oliktänkare. Undantaget vissa amerikanska galninger. Skulle en prälle i Sverige uppmana till heligt krig blir h*n förmodligen åtalad för hets. I muslimska länder går det dock utmärkt och statsmakterna gör inget, de kanske tom uppmuntrar saken. DET är skillnaden. Nu drar jag mig tillbaka.
Myosotis
25-07-2011, 09:51
Jag har inte läst hela tråden. Som alla andra tycker jag naturligtvis att det är hemskt, men det blir inte bättre av att prata om det. Men en sak undrar jag vid varje stor katastrof där många dör. Idag kl. 12 ska det vara en tyst minut. Det är landssorg och flaggor på halvstång och statsministern talar och alla är i chock och uttalar sitt deltagande, och det är ju helt naturligt och bra. Men jag får alltid en känsla av att det på något sätt är mer synd om dem som dör när många andra dör samtidigt. De anhöriga och överlevande får stöd och tröst, det finns krisgrupper och öppna kyrkor och allt vad det är, även det är viktigt och precis som det ska, men får anhöriga samma stöd när det bara är en som omkommer? Föräldrarna till en omkommen ungdom har ju samma sorg oavsett om några andra dog i samma terrordåd/katastrof? Hur många ska dö för att fotbollslag ska spela med svart armbindel? Jag hoppas att de som förlorat en familjemedlem i någon mindre omskriven olycka inte känner sig åsidosatta.
malcolm
25-07-2011, 10:16
Du har alldeles rätt i dina reflektioner Myo coh det något som även jag tagit upp både här och på andra ställen, minns när jag miste min son -81 på detmest tragiska sätt och då fanns det minsann ingen krisgrupp att tillgå. Inga flaggor på halv stång någonstans och det fanns ingen vettig psykologkontakt att få, olika personer varje gång man kom till mottagningen så man fick dra allting från början och de flesta verkade nästan rädda för att prata om saken.
Tro nu inte att jag missunnar de drabbade i Norge all hjälp de kan få men nog är det konstigt att folk som är långt borta verkar "bry" sig mest medan de som är i en drabbads närhet helst går undan och inte vill tala om saken. Även jag har tänkt en hel del på det som hänt i Norge och det är fruktansvärt för alla inblandade men som sagt, var är alla när en ensam enskild människa blir drabbad..?
*Stintan*
25-07-2011, 10:36
Det är väl helt naturligt att det blir mer prat och skriverier när det inträffar en stor tragedi än om det "bara" är en person som omkommit. Många känner stor sorg och jo Myo det hjälper att prata om det för väldigt många men en del stänger sorgen imom sig. På vilket sätt skulle det hjälpa att inte prata om det? Dessutom är det väl bra om folk öppnar sina ögon och inser att liknande kan hända även här. Sverige är inte förskonat från idioter. Om en person omkommer behövs oftast inte öppna kyrkor och krisgrupper även om jag varit med om det flera gånger då unga människor dött i olyckor. Det finns stöd att få också för anhöriga och berörda även i sådana fall.
Meriona
25-07-2011, 10:49
Under de senaste åren har sonen mist en klasskamrat i självmord, det fanns krisgrupper att tillgå dygnet runt för de kamrater och anhöriga som behövde, det ordnades minnesstunder och samtalsgrupper lång tid efteråt. Två andra barn på skolan omkom också under högstadiet, en i cancer och en i en olycka, även då fanns samma stöd att tillgå för de som behövde. Så åtminstone här funkar stödet även om det "bara" är ett barn som ryckts bort.
*Stintan*
25-07-2011, 11:47
Jag har samma erfarenhet.
andersen
25-07-2011, 11:48
CITAT (Meriona @ 25-07-2011, 11:49)  Under de senaste åren har sonen mist en klasskamrat i självmord, det fanns krisgrupper att tillgå dygnet runt för de kamrater och anhöriga som behövde, det ordnades minnesstunder och samtalsgrupper lång tid efteråt. Två andra barn på skolan omkom också under högstadiet, en i cancer och en i en olycka, även då fanns samma stöd att tillgå för de som behövde. Så åtminstone här funkar stödet även om det "bara" är ett barn som ryckts bort. Ja Traumabearbetning är mycket viktigt, och det borde vara lag på arbetsplatser mm, vad man ofta glömmer ar dom som har varit med att hjälpa dom drabbade, att det även där finns behov av Traumabearbetning.
Myosotis
25-07-2011, 12:07
Intressant med era synpunkter och erfarenheter. CITAT (*Stintan* @ 25-07-2011, 11:36)  ...det hjälper att prata om det för väldigt många men en del stänger sorgen imom sig. På vilket sätt skulle det hjälpa att inte prata om det?... Jag försökte verkligen vara tydlig men det finns fortfarande utrymme för missförstånd, ber om ursäkt att jag inte kan skriva bättre. Jag menade bara att jag har inte läst hela tråden och jag känner inget behov att prata om det. Självklart ska de drabbade prata så mycket de behöver! Det lägger väl inte jag mig i. Att det är jättehemskt och att jag tycker oändligt synd om dem är så självklart så det behöver inte sägas, tycker jag.
*Stintan*
25-07-2011, 12:12
CITAT (Myosotis @ 25-07-2011, 13:07)  Intressant med era synpunkter och erfarenheter.
Jag försökte verkligen vara tydlig men det finns fortfarande utrymme för missförstånd, ber om ursäkt att jag inte kan skriva bättre. Jag menade bara att jag har inte läst hela tråden och jag känner inget behov att prata om det. Självklart ska de drabbade prata så mycket de behöver! Det lägger väl inte jag mig i. Att det är jättehemskt och att jag tycker oändligt synd om dem är så självklart så det behöver inte sägas, tycker jag. Sorry
Meriona
25-07-2011, 12:21
CITAT (andersen @ 25-07-2011, 12:48)  Ja Traumabearbetning är mycket viktigt, och det borde vara lag på arbetsplatser mm, vad man ofta glömmer ar dom som har varit med att hjälpa dom drabbade, att det även där finns behov av Traumabearbetning. Ja det är sant. Att höra allt detta gång på gång och ändå kunna trösta kräver nog att man själv får hjälp att pysa ut.
CITAT (Meriona @ 25-07-2011, 13:21)  Ja det är sant. Att höra allt detta gång på gång och ändå kunna trösta kräver nog att man själv får hjälp att pysa ut. De som har som yrke att hjälpa andra, får hjälp att bearbeta när de känner att de behöver det. De personer JAG tänkte på, när jag läste Andersens inlägg, är de privatpersoner som hjälper till INNAN yrkesfolk är på plats. DESSA glöms nog väldigt ofta bort i villervallan kring en händelse. De kan vara minst lika traumatiserade som de direkt inblandade och må nog så dåligt. Framför allt tänker de nog mycket på om de gjorde rätt åtgärder, om de skulle kunnat gjort nånting bättre och hur det gick sen.
Huggorm
25-07-2011, 16:30
Men hur gick det nu med den andra gärningsmannen, vart tog han vägen? Jag gissar att polisen pressat ur identiteten ur Breivik, så det är märkligt att inte "wanted-affischer" med namn och bild spridits överallt
Piccante
25-07-2011, 16:53
CITAT (Huggorm @ 25-07-2011, 17:30)  Men hur gick det nu med den andra gärningsmannen, vart tog han vägen? Jag gissar att polisen pressat ur identiteten ur Breivik, så det är märkligt att inte "wanted-affischer" med namn och bild spridits överallt Har också funderat på det! Eftersom de väljer att inte gå ut med efterlysning så är de antingen inte helt säkra än att det finns medhjälpare eller så vill de inte offentligt gå ut med något för att den/ de inte ska förstå att de är jagade och fly landet ifall de sitter och trycker i något gömställe i Oslo. Kan tänka mig att polisen går ut med detaljer först när någon är gripen i så fall.
skånepåg
25-07-2011, 18:28
Jag har laddat ner hans Manifest nu men 1518 sidor orkar jag nog inte läsa, har läst lite om hur han hatar sverige och våran politik och blandar in oss för andra, en kommentar var om Malmö att det bor fler utlänningar där än svenskar så det liknar ett nytt Bosnien  Får se hur mycket man orkar läsa =/
Gossen Ruda
25-07-2011, 18:52
En konsekvens av detta dåd kommer förmodligen att bli den motsatta mot vad som var meningen. Folk sluter sig samman mot högerkrafterna och alla nazister och liknande kommer att få mycket mindre utrymme i samhället.
Eva i Skåne
25-07-2011, 18:54
CITAT (Gossen Ruda @ 25-07-2011, 19:52)  En konsekvens av detta dåd kommer förmodligen att bli den motsatta mot vad som var meningen. Folk sluter sig samman mot högerkrafterna och alla nazister och liknande kommer att få mycket mindre utrymme i samhället. Hoppas att du har rätt i detta
Meriona
25-07-2011, 19:00
CITAT (Gossen Ruda @ 25-07-2011, 19:52)  En konsekvens av detta dåd kommer förmodligen att bli den motsatta mot vad som var meningen. Folk sluter sig samman mot högerkrafterna och alla nazister och liknande kommer att få mycket mindre utrymme i samhället. Ja halleluja till det om det nu är en följd av detta! Då vore det nåt gott som kom ut av det ändå. ALlra helst om de försvann helt, suddigummi från ovan.
Camelian
25-07-2011, 19:07
CITAT (malcolm @ 25-07-2011, 11:16)  Du har alldeles rätt i dina reflektioner Myo coh det något som även jag tagit upp både här och på andra ställen, minns när jag miste min son -81 på detmest tragiska sätt och då fanns det minsann ingen krisgrupp att tillgå. Inga flaggor på halv stång någonstans och det fanns ingen vettig psykologkontakt att få, olika personer varje gång man kom till mottagningen så man fick dra allting från början och de flesta verkade nästan rädda för att prata om saken. Vill bara ge dig de varmaste sympatier i det svåra som hänt dig.
Huggorm
25-07-2011, 19:21
CITAT (Gossen Ruda @ 25-07-2011, 19:52)  En konsekvens av detta dåd kommer förmodligen att bli den motsatta mot vad som var meningen. Folk sluter sig samman mot högerkrafterna och alla nazister och liknande kommer att få mycket mindre utrymme i samhället. Riktiga nazister och liknande har redan hållits extremt kort i åratal, och jag tror inte det går att hålla dem ännu kortare. Den ganska utbredda folkliga motviljan mot invandring i allmänhet och islam i synnerhet tror jag inte heller kommer förändras av ett dåd som detta. Folk var redan fullständigt emot galningar som dödar en massa oskyldiga ungdomar, så det som nu hänt förändrar ingenting. Tror jag i alla fall.
Sådana här grupperingar i samhället har nog alltid funnits och kommer att finnas, även framledes. I ändarna av vänster-högerskalan finns dessa grupper av fanatiker. Anarki, revolution, samhällsomstörtning är knappast något en vanlig sunt tänkande människa ställer sig bakom. Så supporterskaran är nog liten men konstant, vilket är oroande nog.
Min svärsons syster bor i Norge Trondheim och just nu är hon här med sin dotter och dotterns kompis ,kompisen Mare hade kompisar på ön !i lördags fick hon veta att kompisarna hade överlevt men på söndagen fick hon veta att en kompis var skjuten men överlever ,Mare var här i dag och åkte badring och vi tog särsillt hand om henne hon hade det tungt det lilla hjärtat men badrings åket fick henne att skratta en stund och glömma .
Skruttis
26-07-2011, 07:40
Vill ni vara med och hålla handen? Vi holder sammen
Klipp från facebook
"Mördaren från Utøya har uttalat sig i sitt "manifest" att han hellre vill bli hatad än glömmas bort. Ja, då glömmer vi honom, tillsammans. Vi avtalar med varandra att vi inte säger hans namn, vi skriver det inte, vi googlar det inte. Ser vi hans namn i tryck så hoppar vi över det. Vi kommer hellre ihåg dem som förtjänar att bli ihågkomna! "
Biggan_
26-07-2011, 11:21
CITAT (Monaxe @ 26-07-2011, 12:15)  Klipp från facebook
"Mördaren från Utøya har uttalat sig i sitt "manifest" att han hellre vill bli hatad än glömmas bort. Ja, då glömmer vi honom, tillsammans. Vi avtalar med varandra att vi inte säger hans namn, vi skriver det inte, vi googlar det inte. Ser vi hans namn i tryck så hoppar vi över det. Vi kommer hellre ihåg dem som förtjänar att bli ihågkomna! "  Absolut! Hade media också gjort detsamma så hade det varit toppen! Men så är det tyvärr inte!
*Stintan*
26-07-2011, 11:22
CITAT (Biggan_ @ 26-07-2011, 12:21)   Absolut! Hade media också gjort detsamma så hade det varit toppen! Men så är det tyvärr inte!
Myosotis
26-07-2011, 11:22
CITAT (Monaxe @ 26-07-2011, 12:15)  Ja, då glömmer vi honom, tillsammans. Vem då?
Red Top
26-07-2011, 11:56
CITAT (Skruttis @ 26-07-2011, 08:40)  Vill ni vara med och hålla handen? Vi holder sammenSjälvklart! Håller så hårt jag kan.
Ugglemormor
26-07-2011, 12:57
Jag hänger med er att hålla handen och glömma idioten! Men min empati går till dessa som överlevde trots att de såg vad som hände. Måtte vara en mardrömsbild! Samt tankarna till dom som mist sina barn, det finns inte tillräckligt ord men hoppas att de blir omgärdade med kärlek fån sina nära för att fortsätta. Detta berör för det ligger ju så nära oss här i norden. Orkar inte ta in allt, så sitter jag inte framför TV hela tiden, men kollar läget. Så mycket tröst det behövs att kunna ge dem.........
Meriona
26-07-2011, 16:17
När jag var och handlade på Konsum förut så stod det ett tänt ljus på en disk. Det var fint tycker jag.
Huggorm
26-07-2011, 17:00
Det går inte att glömma ett dåd där 76 personer mördats, oavsett hur många som försöker.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|