Full version: LCHF
Sidor: 1, 2, 3, 4
Elisabeth-Västkustkolonisten
Christa på vad sätt var jag uförskämd? För att ja ssa att du bara frågade och frågade?
Christa
CITAT (Gossen Ruda @ 13-09-2011, 17:13) *
Förstår inte?
Jag har inga siffror men kroppen förmår att magasinera en hel del glykogen, dessutom så innehåller också sockerstinna matvaror egentligen inte så mycket socker. Förmodligen kommer man att kissa ut en del överskottsglykogen eller rentav glykos. Det var ju så man förr i tiden konstaterade sockersjuka. Urinen var söt.

När det kommer ut glukos i urinen då har man långt framskriden diabetes. Man kan lagra ca 100 gram glykogen i levern och ca 400 gram i musklerna men är lagren fulla vilket dom ofta är hos personer som inte rör sig så mycket så kan man inte lagra något alls.

400 gram är den siffra som brukar anges i fysiologiböcker men det är ju en genomsnittssiffra så det finns säkert många som har betydligt mindre lagringskapacitet än så plus att lagren ofta är fulla.

Jag håller ju med dig och Jordgubbe om att det är fettet som lagras i första hand men att omvandling av kolhydrater till fett skulle vara så ovanligt ställer jag mig tveksam till.
*Stintan*
CITAT (acacia @ 13-09-2011, 17:26) *
Jag tror inte att en del bantnings metoder passar alla sorters människor. Vi har olika föräldrar,olika DNA,olika förbränning i kroppen. och olika kroppsbyggnad. crying.gif

Det har ingen påstått heller!
Lena i Torslanda
CITAT (*Stintan* @ 13-09-2011, 15:56) *
Men Elisabeth sa ju att dom inte skulle använda olja ur mörka flaskor vi waranbehandling. Det blir ju tvärtemot det du säger. confused.gif

Sorry Stintan - uttryckte mig nog lite slarvigt, jag menar inte att man ska använda de mörka flaskorna. Det jag eg ville säga var att man inte får utesluta K-vitaminet helt utan hålla intaget på en låg jämn nivå. Det finns fortfarande tillräckligt i den klara flaskan.
*Stintan*
CITAT (Lena i Torslanda @ 13-09-2011, 18:06) *
Sorry Stintan - uttryckte mig nog lite slarvigt, jag menar inte att man ska använda de mörka flaskorna. Det jag eg ville säga var att man inte får utesluta K-vitaminet helt utan hålla intaget på en låg jämn nivå. Det finns fortfarande tillräckligt i den klara flaskan.

okidoki biggrin.gif lätt att det blir förvirrande.
Christa
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-09-2011, 17:31) *
Christa på vad sätt var jag uförskämd? För att ja ssa att du bara frågade och frågade?

Du skrev så här

Christa nu är du där igen. Du frågar och frågar och ifrågasätter allt.....

och så här

Och nång gång får man också litar på det dom säger och inte alltid försöker att vara bättre.

och så här

Man kan inte går genom livet att bara ifrågasätta allt och alla.

Gossen Ruda
Min tur att fråga för jag vet inte. Vad händer om man inte äter kolhydrater men för mycket fett, mer än man kan förbränna? Lagras det eller skvalpar omkring i blodet och kroppen?
*Stintan*
Man blir proppmätt biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Christa @ 13-09-2011, 18:13) *
Du skrev så här

Christa nu är du där igen. Du frågar och frågar och ifrågasätter allt.....

och så här

Och nång gång får man också litar på det dom säger och inte alltid försöker att vara bättre.

och så här

Man kan inte går genom livet att bara ifrågasätta allt och alla.

Och det tycker du att det är oförskämd.... du alltid bara frågar och frågar och ifrågasätter allt, ine bara jag som har ifrågasatt det

Elisabeth
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 13-09-2011, 18:32) *
Man blir proppmätt biggrin.gif

Inget mer?
Cacki
CITAT (Gossen Ruda @ 13-09-2011, 20:10) *
Inget mer?

...och spyfärdig!
Gossen Ruda
CITAT (Cacki @ 13-09-2011, 20:15) *
...och spyfärdig!

Jaja, då kanske man får kraft att sluta med alla knasiga dieter. Rudan kör med LCLF och mår bra på det. Bon apetit.
Cacki
CITAT (Gossen Ruda @ 13-09-2011, 21:54) *
Jaja, då kanske man får kraft att sluta med alla knasiga dieter. Rudan kör med LCLF och mår bra på det. Bon apetit.

tummenupp.gif Försöker så gott jag kan, jag me´!
Anma
Katrin, den där som Fuck you Right Back har tydligen ätit LCHF i ett år och tre månader. Jag citerar hennes värden ett par månader efter att hon börjat med LCHF och idag:
---------------------------------------

Totalt kolesterol: November 2010: 5,4 September 2011 4,8

LDL (dåligt kolsesterol): November 2010: 3,6 September 2011 3,4

HDL (bra kolesterol): November 2010: 1,4 September 2011 1,2

Triglycerider: November 2010: 0,96 September 2011 0,55

-----------------------------------
En kommenterare på samma ställe:

LDL (det farliga kolesterolet) Nu 2,3 tidigare 4,0 (Lågt är bra)
HDL (det goda kolesterolet) Nu 1,74 tidigare 1,24 (Högt är bra)
LDL/HDL Nu 1,3 tidigare 3,2 (Lågt är bra)
Triglyceriderna Nu 0,6 tidigare 1,5 (Lågt är bra)
Totalkolesterol Nu 4,3 tidigare 5,9 (Lågt är bra)
----------------------------------------------------

Intressant. Jag ska själv ta alla mina värden och sedan äta LCHF och jämföra.
Hoppas att jag fixar LCHF hela vägen bara, jag är tyvärr en sån som faller tillbaka i gamla idiotvanor väldigt lätt.
Anki på Öland
CITAT (Anma @ 18-09-2011, 12:11) *

Dom siffrorna är från en annan blogg, från en kille som hårdtränar.anteckning 13 september
Anma
CITAT (Anki på Öland @ 18-09-2011, 20:02) *
Dom siffrorna är från en annan blogg, från en kille som hårdtränar.anteckning 13 september

Och han hade kommenterat under Katrins inlägg med dessa siffror och därifrån kopierade jag dem.
Anki på Öland
CITAT (Anma @ 18-09-2011, 20:04) *
Och han hade kommenterat under Katrins inlägg med dessa siffror och därifrån kopierade jag dem.

Jodå, jag såg det - ville bara länka till bloggen också smile.gif
Anma
CITAT (Anki på Öland @ 18-09-2011, 20:08) *
Jodå, jag såg det - ville bara länka till bloggen också smile.gif

Ok! Tänkte inte så långt... smile.gif

Konstigt att ingen LCHF-motståndare kommenterat dessa siffror.
Anki på Öland
CITAT (Anma @ 18-09-2011, 20:11) *
Ok! Tänkte inte så långt... smile.gif...........

Mest bara för att han tränar så mycket och hårt och det är ju många som är övertygade att man inte kan träna och äta lchf.... fast det är flera aktiv idrottsmänniskor som äter så.
Christa
CITAT (Anma @ 18-09-2011, 12:11) *
Katrin, den där som Fuck you Right Back har tydligen ätit LCHF i ett år och tre månader. Jag citerar hennes värden ett par månader efter att hon börjat med LCHF och idag:
---------------------------------------

Totalt kolesterol: November 2010: 5,4 September 2011 4,8

LDL (dåligt kolsesterol): November 2010: 3,6 September 2011 3,4

HDL (bra kolesterol): November 2010: 1,4 September 2011 1,2

Triglycerider: November 2010: 0,96 September 2011 0,55

Intressant. Jag ska själv ta alla mina värden och sedan äta LCHF och jämföra.
Hoppas att jag fixar LCHF hela vägen bara, jag är tyvärr en sån som faller tillbaka i gamla idiotvanor väldigt lätt.

Det hade ju varit intressant att veta vad hon åt tidigare. Det är också intressant att veta hur mycket personerna motionerar osv.

Anki på Öland
CITAT (Christa @ 18-09-2011, 20:24) *
...........intressant att veta hur mycket personerna motionerar osv.

Läs då bloggen som jag la in en länk till, är som jag sa i tidigare inlägg en hårdtränande kille som skriver!
merlin68
Psst... finns också många idrottsmän/kvinnor som är veganer, t ex

•Sally Eastall, maratonlöpare

•Keith Holmes,världsmästare i boxning

•Carl Lewis, löpare som vunnit 9 olympiska mästerskap

•Martina Navratilova, tennisspelare - en av de mest framgångsrika i tennishistorien

•Dave Scott, sex gånger champion i Ironman

•Lucy Stephens, triathlon

tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (merlin68 @ 18-09-2011, 21:27) *

•Martina Navratilova, tennisspelare - en av de mest framgångsrika i tennishistorien

tummenupp.gif

Och???
Anki på Öland
CITAT (merlin68 @ 18-09-2011, 21:27) *

tummenupp.gif

Vad har det med lchf att göra?? Säger man att man inte kan träna om man är vegan också??
Christa
CITAT (Anki på Öland @ 18-09-2011, 21:03) *
Läs då bloggen som jag la in en länk till, är som jag sa i tidigare inlägg en hårdtränande kille som skriver!

Sidan funkar inte hos mig just nu. Kan hända att jag har för mycket igång. Står det exakt vad han tidigare kost bestod av?

Jag skulle ju bli förvånad om en kille som hårdtränar får höga blodfetter men människor som hårdtränar kan ibland drabbas av samma hälsoproblem som dom som rör sig för lite. Trodde dock inte det skulle gälla just blodfetter men det beror på vad han ätit tidigare förståss.
Anki på Öland
CITAT (Christa @ 19-09-2011, 07:25) *
Sidan funkar inte hos mig just nu. Kan hända att jag har för mycket igång. Står det exakt vad han tidigare kost bestod av?

Jag skulle ju bli förvånad om en kille som hårdtränar får höga blodfetter men människor som hårdtränar kan ibland drabbas av samma hälsoproblem som dom som rör sig för lite. Trodde dock inte det skulle gälla just blodfetter men det beror på vad han ätit tidigare förståss.

Suck... misstror du precis alla andra och vad alla andra säger?
Vad som står på bloggen får du läsa själv, är inte så intresserad att jag läst den.
Christa
CITAT (Anki på Öland @ 19-09-2011, 09:00) *
Suck... misstror du precis alla andra och vad alla andra säger?
Vad som står på bloggen får du läsa själv, är inte så intresserad att jag läst den.

Vad är det du menar att jag misstror? Självklart kan man sänka blodfetterna om man äter LCHF. Varför skulle man inte kunna det?
*Stintan*
CITAT (Christa @ 19-09-2011, 10:09) *
Vad är det du menar att jag misstror? Självklart kan man sänka blodfetterna om man äter LCHF. Varför skulle man inte kunna det?

Tror inte du kan hitta nånstans där det står exakt vad folk ätit tidigare men förmodligen har det väl varit en blandad kost med diverse inslag av onyttigheter, dvs så som de flesta äter. Jag förstår inte ditt intresse för det. Det viktigaste är ju att dom visar vad som hänt när de gjort en kostomläggning. Jag tycker också att det verkar som om du misstror alla som berättar om de positiva verkningarna av sin kostomläggning till LCHF.
Man kan ju undra varför eftersom det är en kost som ändå inte är aktuell för dig.
Christa
CITAT (*Stintan* @ 19-09-2011, 10:48) *
Tror inte du kan hitta nånstans där det står exakt vad folk ätit tidigare men förmodligen har det väl varit en blandad kost med diverse inslag av onyttigheter, dvs så som de flesta äter. Jag förstår inte ditt intresse för det. Det viktigaste är ju att dom visar vad som hänt när de gjort en kostomläggning. Jag tycker också att det verkar som om du misstror alla som berättar om de positiva verkningarna av sin kostomläggning till LCHF.
Man kan ju undra varför eftersom det är en kost som ändå inte är aktuell för dig.

Konstigt, kan det vara så att en del förväntar sig att man skall vara negativ till LCHF? Att jag är intresserad beror på att jag är intresserad av kost ur ett vetenskapligt perspektiv.
Jubbe063
Lite lustigt att det så lätt bildas olika läger inom kosthållning där man vill misskreditera andra.

Spelar ingen roll fysiskt sett vad man äter så länge man får i sig alla näringsämnen i lagom dos (inte för mycket eller för lite) och tar hänsyn till sina egna förutsättningar (kunskapsmässigt, medicinskt etc) och att man är fysiskt aktiv.
tomas99
Som svar, det finns ingen hällsosam lchf kost.
Red Top
CITAT (Christa @ 19-09-2011, 11:26) *
Konstigt, kan det vara så att en del förväntar sig att man skall vara negativ till LCHF? Att jag är intresserad beror på att jag är intresserad av kost ur ett vetenskapligt perspektiv.

Jag tror att du skulle få bättre svar på ett annat forum, där man bara pratar om kostfrågor. Om du googlar på LCHF forum eller kolhydrater i fokus hittar du flera.
Christa
CITAT (Jubbe063 @ 19-09-2011, 11:35) *
Lite lustigt att det så lätt bildas olika läger inom kosthållning där man vill misskreditera andra.

Spelar ingen roll fysiskt sett vad man äter så länge man får i sig alla näringsämnen i lagom dos (inte för mycket eller för lite) och tar hänsyn till sina egna förutsättningar (kunskapsmässigt, medicinskt etc) och att man är fysiskt aktiv.

Det ligger väldigt mycket i det du säger.
Red Top
CITAT (tomas99 @ 19-09-2011, 11:37) *

Vad grundar du det tvärsäkra uttalandet på??

Är du kostexpert, läkare eller forskare?

Hittills finns det, mig veterligt, inte några studier som stödjer din teori. Inte heller några som stödjer motsatsen.
*Stintan*

Men vi här kan ju inte göra annat än tala om det vi vet och våra erfarenheter samt att ge dig diverse länkar men tyvärr verkar det ju som om du inte vill kolla upp dom. Jag säger som Red Top, leta upp forum där LCHF står i focus. Det finns flera. Det finns även en massa andra sidor på nätet där det står om LCHF. Det finns även böcker.

CITAT (tomas99 @ 19-09-2011, 11:37) *

Vad grundar du det på?
Christa
CITAT (*Stintan* @ 19-09-2011, 11:53) *
Men vi här kan ju inte göra annat än tala om det vi vet och våra erfarenheter samt att ge dig diverse länkar men tyvärr verkar det ju som om du inte vill kolla upp dom. Jag säger som Red Top, leta upp forum där LCHF står i focus. Det finns flera. Det finns även en massa andra sidor på nätet där det står om LCHF. Det finns även böcker.
Vad grundar du det på?

Jag har läst mycket om LCHF. Där finns nog inte så mycket som jag inte känner till.
Red Top
CITAT (Christa @ 19-09-2011, 12:20) *
Jag har läst mycket om LCHF. Där finns nog inte så mycket som jag inte känner till.

Varför frågar du då? confused.gif
Christa
CITAT (Red Top @ 19-09-2011, 12:33) *
Varför frågar du då? confused.gif

Jag har frågat hur LCHF-förespråkare ställer sig till vegetabiliska oljor men annars minns jag inte att jag frågat något om LCHF-kosten.

Är det något särskilt du tänker på?
*Stintan*
CITAT (Christa @ 19-09-2011, 12:36) *
Jag har frågat hur LCHF-förespråkare ställer sig till vegetabiliska oljor men annars minns jag inte att jag frågat något om LCHF-kosten.

Du vill ju veta hur folk som gått över till LCHF ätit innan i detalj och det borde du väl kunna få svar på i något av de forum som finns om den kosten. Om du redan vet allt så förstår jag inte alls dina frågor här. Beträffande vegetabiliska oljor står det ju om det också i kostråden.
Christa
CITAT (*Stintan* @ 19-09-2011, 12:46) *
Du vill ju veta hur folk som gått över till LCHF ätit innan i detalj och det borde du väl kunna få svar på i något av de forum som finns om den kosten. Om du redan vet allt så förstår jag inte alls dina frågor här. Beträffande vegetabiliska oljor står det ju om det också i kostråden.

Om man skall jämföra före och efter en kostomläggning så måste man ju veta sammansättningen både före och efter annars säger ju värdena ingenting.

*Stintan*
CITAT (Christa @ 19-09-2011, 12:52) *
Om man skall jämföra före och efter en kostomläggning så måste man ju veta sammansättningen både före och efter annars säger ju värdena ingenting.

Finns nog ingen som håller reda på det exakt om man äter blandad kost. Jag skulle inte kunna redogöra för sammansättningen av min tidigare blandkost. Jag vet bara att det var alldeles på tok för mycket kolhydrater men det tänkte jag ju inte på då. Tror inte vanligt folk håller på och mäter och väger maten så att det blir exakta sammansättningar varenda måltid. Äter man blandkost så gör man och ena dagen kan det bli mer av det ena och mindre av det andra och vice versa. Det är ju först när det finns en anledning att lägga om kosten, vilket kan vara högst individuellt, som man inser att man kanske ätiti fel.
Red Top
CITAT (Christa @ 19-09-2011, 12:36) *

Alla de frågor du har, får du säkert bättre svar på i något av de fora jag nämnde. Annar finns det ju också ett antal net-doktorer att fråga.

Här är några andra frågor du ställt i den här tråden. Orkar inte titta i alla andra trådar du startat inom samma ämnesområde.

"Hur borde då kostråd för hälsosam LCHF se ut?"
"En del går över till LCHF i syfte att gå ner i vikt men gör inte det ändå. Vad gör dom för fel?"
"Vad använder du som energikälla i din kost?"
"Är det lika farligt att äta för mycket när man äter LCHF som när man äter blandkost?"
"Om man äter som vid LCHF men hoppar över grädde, smör, creme fraische osv så undrade jag vilken energikälla som användes. "
"Hur ställer sig förresten LCHF-anhängarna till rapsolja och olivolja? "
"Har du någon åsikt om vilken olja som är bäst? Olivolja eller rapsolja? Alltså för dom som inte äter blodförtunnande medel. Jag ställde den frågan tidigare i tråden. Ville bara påminna. Det stod ju inte så mycket i länken du gav mig. Det var ju bara instruktioner till dom som äter LCHF."
"Det hade ju varit intressant att veta vad hon åt tidigare. Det är också intressant att veta hur mycket personerna motionerar osv."

Till sist två citat till, som får mig att vilja sluta svara på dina frågor, eftersom jag inte har något behov av att hjälpa dig med din "vetenskapliga bok" om kosthållning.

CITAT (Christa @ 19-09-2011, 12:20) *

Christa
CITAT (*Stintan* @ 19-09-2011, 13:22) *
Finns nog ingen som håller reda på det exakt om man äter blandad kost. Jag skulle inte kunna redogöra för sammansättningen av min tidigare blandkost. Jag vet bara att det var alldeles på tok för mycket kolhydrater men det tänkte jag ju inte på då. Tror inte vanligt folk håller på och mäter och väger maten så att det blir exakta sammansättningar varenda måltid. Äter man blandkost så gör man och ena dagen kan det bli mer av det ena och mindre av det andra och vice versa. Det är ju först när det finns en anledning att lägga om kosten, vilket kan vara högst individuellt, som man inser att man kanske ätiti fel.

Jag har aldrig menat att man skall väga och mäta. Om man åt socker och mjölmat känner man väl dock till. Om man åt chips, ostbågar och pomesfrites vet man ju också.

Sedan är det ju många som gått ner i vikt efter att dom lagt om kosten också och under tiden man går ner i vikt så kan ju värdena bli helt annorlunda än om man inte gör det.

Det är ju många parametrar som har betydelse för hur blodfetter och annat blir.
Christa
CITAT (Red Top @ 19-09-2011, 13:42) *
Alla de frågor du har, får du säkert bättre svar på i något av de fora jag nämnde. Annar finns det ju också ett antal net-doktorer att fråga.

Här är några andra frågor du ställt i den här tråden. Orkar inte titta i alla andra trådar du startat inom samma ämnesområde.

"Hur borde då kostråd för hälsosam LCHF se ut?"
"En del går över till LCHF i syfte att gå ner i vikt men gör inte det ändå. Vad gör dom för fel?"
"Vad använder du som energikälla i din kost?"
"Är det lika farligt att äta för mycket när man äter LCHF som när man äter blandkost?"
"Om man äter som vid LCHF men hoppar över grädde, smör, creme fraische osv så undrade jag vilken energikälla som användes. "
"Hur ställer sig förresten LCHF-anhängarna till rapsolja och olivolja? "
"Har du någon åsikt om vilken olja som är bäst? Olivolja eller rapsolja? Alltså för dom som inte äter blodförtunnande medel. Jag ställde den frågan tidigare i tråden. Ville bara påminna. Det stod ju inte så mycket i länken du gav mig. Det var ju bara instruktioner till dom som äter LCHF."
"Det hade ju varit intressant att veta vad hon åt tidigare. Det är också intressant att veta hur mycket personerna motionerar osv."

Till sist två citat till, som får mig att vilja sluta svara på dina frågor, eftersom jag inte har något behov av att hjälpa dig med din "vetenskapliga bok" om kosthållning.

Ok, jag skall välja ett annat forum. Kolhydrateri Focus är dock ett forum där framförallt människor som gått över till LCHF diskuterar med varandra. Det skulle vara intressantare att hitta ett forum där man diskuterar kost utan att ta ställning för eller emot ett visst koncept.
*Stintan*
CITAT (Christa @ 19-09-2011, 13:47) *
Jag har aldrig menat att man skall väga och mäta. Om man åt socker och mjölmat känner man väl dock till. Om man åt chips, ostbågar och pomesfrites vet man ju också.

Sedan är det ju många som gått ner i vikt efter att dom lagt om kosten också och under tiden man går ner i vikt så kan ju värdena bli helt annorlunda än om man inte gör det.

Det är ju många parametrar som har betydelse för hur blodfetter och annat blir.

Män äter man blandkost så äter man väl allt möjligt. Blandkost innebär väl inte att man utesluter socker och mjölmat eller ens chips o pomesfrites eller godis och läsk.

Är man överviktig och äter enligt LCHF-kostråden så går man ner i vikt. Så småningom stabiliseras vikten och därmed värdena. Du säger att du vet allt om LCHF, jag tycker det verkar som att du inte läst på ett dugg och ännu mindre har du läst alla svar du fått i dina många trådar om samma sak.
Är det en vetenskaplig avhandling du håller på med så får du nog söka svaren någon annanstans och är det till din tilltänkta bok så hoppas jag att den aldrig kommer på pränt.
Christa
En sista fråga. Vad är det ni tror att jag inte tror på? Flera av er har ju skrivit att jag ifrågasätter osv men vad är det då ni menar att jag ifrågasätter eller inte tror på?
levstarkt
Hej Lev Starkt här!

Jag såg att ni diskuterade mina kolesterol värden och om vad jag åt tidigare och hur mycket jag tränar.

Så här ser mina kolesterol värden ut idag: http://levstarkt.areaventyr.se/?p=1044
Vad jag ungefär åt tidigare en vanlig dag kan ni se här: http://levstarkt.areaventyr.se/?p=539
Vad jag ungefär äter idag: http://levstarkt.areaventyr.se/?p=529
Hur mycket jag har tränat de 2 senaste månaderna: http://levstarkt.areaventyr.se/?cat=12

Mer frågor?

Lev Starkt
Jubbe063
CITAT (*Stintan* @ 19-09-2011, 14:08) *
Män äter man blandkost så äter man väl allt möjligt. Blandkost innebär väl inte att man utesluter socker och mjölmat eller ens chips o pomesfrites eller godis och läsk.

Nej, inte nödvändigtvis. Finns inget som säger att man äter vare sig godis eller pomesfrites eller dricker läsk bara för att man äter blandkost. Man behöver inte äta osunt och skräpmat som blandkostare. Blandkost kan vara väldigt nyttigt och sunt med väl balanserat intag mellan olika fetter, kolhydrater och proteiner.
*Stintan*
CITAT (Jubbe063 @ 19-09-2011, 17:24) *
Nej, inte nödvändigtvis. Finns inget som säger att man äter vare sig godis eller pomesfrites eller dricker läsk bara för att man äter blandkost. Man behöver inte äta osunt och skräpmat som blandkostare. Blandkost kan vara väldigt nyttigt och sunt med väl balanserat intag mellan olika fetter, kolhydrater och proteiner.

Visst men om man nu äter en så sund välbalanserad blandkost så har man förmodligen inte behov av att lägga om sin kost.
Jubbe063
CITAT (*Stintan* @ 19-09-2011, 17:28) *
Visst men om man nu äter en så sund välbalanserad blandkost så har man förmodligen inte behov av att lägga om sin kost.

Säg inte det. Jag åt välidgt sunt och välbalanserat men bytte kost i alla fall av ideologiska skäl till Raw Food. Vet andra som gör det av hälsoskäl på grund av celiaki, laktosintollerans, mjölkproteinintollerans, diabets eller något annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon