Full version: Rödtotten
Sidor: 1, 2, 3, 4
Gita
CITAT (*Stintan* @ 30-09-2011, 19:55) *
Kan tro att det vore en önskedröm för dig nu när moderaterna backat 5 % men det är nog knappast sossar som plötsligt går över till borgarblocket.

Inte? Det är väl precis vad som hänt de senaste tio åren. Var har annars ca 15 % av sosserösterna tagit vägen?
Gita
gnon49
Det är långt till valet så olika mätningar visar ju dagens väljaråsikter. Dom olika instituten visar dessutom olika så det enda säkra tror jag är att M och S hela tiden ligger jämsides med lite upp och ner. M har befäst sin ställning och mycket högre kan dom nog inte gå. S har hamnat jämsides och mycket lägre kan dom nog inte gå. En balans i svensk politik som gynnar landet. Att vinna ett riksdagsval skall kosta lite svett , arbete o nytänkande. Annars får man sitta i riksdagen och leka opposition. Maud fick silkessnöret på ett "fint" sätt, Hägglund känner av det och Ohly hänger i det. Framtiden bjuder säkert på fler överraskningar. Och då tror jag främst inom S.
Överbölingen
Oskrivet kort. Helt annonym för mig.
Är hon bra så OK för partiet. Hoppas att hon håller för pressen av ansvaret. Min syn på tingens ordning behöver starka ledfyrar.
Huggorm
Tror rödtotten kan bli bra som ledfyr rolleyes.gif
*Stintan*
CITAT (Gita @ 30-09-2011, 20:23) *
Inte? Det är väl precis vad som hänt de senaste tio åren. Var har annars ca 15 % av sosserösterna tagit vägen?
Gita

Vid valet 1998 fick S 36,9%, 2002 39,85%, 2006 34,99%, 2010 30,66%

Det stora raset var 1998, Göran Perssons första val som partiledare då S backade nästan 10% sedan 1994. Dessa röster borde då gått till de borgerliga partierna enligt dig men moderaterna gick bara fram 0,5% 1998 och de stora vinnarna var KD som ökade 7,7% samt V som ökade 5,83%.
C, Fp och Mp gick alla bakåt i 1998 års val med sammanlagt ca 7%. Då ska vi också ha klart för oss att valdeltagandet sjönk kraftigt 1998 jämfört med 1994 och var ännu lägre 2002. Du gör det alldeles för enkelt för dig om du tror att borgarna tagit 15% S-röster för så är det inte.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 30-09-2011, 22:38) *
Vid valet 1998 fick S 36,9%, 2002 39,85%, 2006 34,99%, 2010 30,66%

Det stora raset var 1998, Göran Perssons första val som partiledare då S backade nästan 10% sedan 1994. Dessa röster borde då gått till de borgerliga partierna enligt dig men moderaterna gick bara fram 0,5% 1998 och de stora vinnarna var KD som ökade 7,7% samt V som ökade 5,83%.
C, Fp och Mp gick alla bakåt i 1998 års val med sammanlagt ca 7%. Då ska vi också ha klart för oss att valdeltagandet sjönk kraftigt 1998 jämfört med 1994 och var ännu lägre 2002. Du gör det alldeles för enkelt för dig om du tror att borgarna tagit 15% S-röster för så är det inte.

Man måste ta med generationsskifte och föryngring av väljarkåren i ekvationen för att man skall förstå vad som hände.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 30-09-2011, 22:42) *
Man måste ta med generationsskifte och föryngring av väljarkåren i ekvationen för att man skall förstå vad som hände.

Det är det väl vid varje val.
herkules
CITAT (Chamomille @ 30-09-2011, 17:48) *
Jaså du säger det. Har du mindre marginaler? Är du empatisk?

du är ungefär lika kul som mensvärk.

CITAT (Aqvakul @ 30-09-2011, 18:49) *
Det är nog ingen generalisering som håller precis... Det handlar nog mer om personliga egenskaper och mindre om ekonomisk förmåga..

jag tror inte det. eller rätttare sagt, jag vet att generaliseringen håller, har sett båda sidor av samhället och vet precis vilka som delar med sig, det är ju inte precis så att 14-rumsvillorna i saltis öppnas upp för exvis hemlösa.
trots att det finns plats.
trist visst.

CITAT (Gita @ 30-09-2011, 19:21) *
Ännu ett oerhört klarsynt inlägg! När man läser sådant som du ger uttryck för ovan så tycker man faktiskt att det skulle vara en god idé att beskatta självgodhet och dumdryghet.
Gita

absolut.

tillbaka t anni nu, jag kan tjata om mina hemlösa någon annanstans. jag har lysssnat på henne, hon rapar gammal skåpmat, var är det nya?
Cacki
Jag tror ändå att det ligger en poäng i vad herkules säger ang empati och nyckelordet är erfarenhet. Har man själv varit och nosat på fattigdom så vet man vad det vill säga. Då är det väl självklart, att om man har något att accosiera till, så är det också lättare att känna empati med dem som befinner sej i den situationen just nu.
Är man däremot född med en silversked i munnen så har man ingen aning. Då kan "fattigdom" vara att inte kunna köpa sej en lika fin ny bil som någon annan i vänskapskretsen. De må till viss del vara förlåtna eftersom det då handlar om ren okunskap.
De värsta människorna i mina ögon är dock de som gjort en klassresa uppåt och som någonstans under vägen glömmer sitt ursprung. De sk nyrika. De som låter sej sänkas som medmänniska av ren egoism och girighet. Tyvärr alltför vanligt!

Ang Annie Lööf så har hon bara hunnit göra en första liten presentation av sej själv så det går egentligen inte att säga varken bu eller bä... och det är långt mellan ord och verkstad.
Tapio
CITAT (herkules @ 30-09-2011, 08:50) *
japp, precis så är det!
människor med mindre marginaler har en mycket större empatisk förmåga än vad redan "välbeställda" människor har.
det är alltid mycket lättare att dela med sig om man har lite än om man har mycket.
no bull.

Halaj!

Befinner man sig på samhällets botten är det ju lättare att känna empati för andra som också är där, så visst. Man vet ju hur det är, liksom.

Men mitt fetstilta blir jag lite förundrad över.
Om jag har en hundring över är det alltså lättare att dela med sig av den, än om jag har en tusenlapp över? Själv tycker jag ju att det borde vara tvärtom, men tydligen inte.
Hur tänker du där?

//T
herkules
CITAT (Tapio @ 01-10-2011, 12:59) *
Halaj!

Befinner man sig på samhällets botten är det ju lättare att känna empati för andra som också är där, så visst. Man vet ju hur det är, liksom.

Men mitt fetstilta blir jag lite förundrad över.
Om jag har en hundring över är det alltså lättare att dela med sig av den, än om jag har en tusenlapp över? Själv tycker jag ju att det borde vara tvärtom, men tydligen inte.
Hur tänker du där?

//T

det är inte tvärtom, även om det naturligtvis finns undantag.
jag vet av det jag ser dagligdags att de som har lite delar med sig medan de som har mycket inte gör det.
det ser man ju också rent politiskt, vilka är det som gärna betalar skatt så att andra kan få vård eller en bostad?
det är INTE de som tjänat mest på skattesänkningarna, dvs höginkomsttagare.
mycket vill ha mer - gammalt-som-gatan-ordspråk.
Gita
CITAT (herkules @ 30-09-2011, 08:50) *
japp, precis så är det!
människor med mindre marginaler har en mycket större empatisk förmåga än vad redan "välbeställda" människor har.
det är alltid mycket lättare att dela med sig om man har lite än om man har mycket.
no bull.

Herregud så inskränkt och fördomsfull du är. Menar du på fullt allvar att förmågan till empati och medkänsla beror på plånbokens storlek? Menar du på allvar att människor som lyckats skapa sig ett bra liv genom eget arbete på något sätt skulle vara en sämre sort? Är du så in i bomben inskränkt att du tror dig vara en bättre människa än de som har borgerliga värderingar? Menar du att du genom dina begränsade personliga erfarenheter/ditt tyckande kan säga vem som är ond och egoistisk och vem som är god och empatisk? Ett så fullständigt kategoriskt tänkande gör mig faktiskt mörkrädd!
Gita
P.s Du talade i ett annat inlägg om 14-rumsvillor och hemlösa, vad gör du själv för de hemlösa? Utan att få betalt för din insats?. Och för övrigt är det nog säkert så att de som har mycket är de som delar med sig mest, bra exempel på detta är t.ex Bill Gates och Percy Barnevik som satsat miljardbelopp på människor i de delar av världen som verkligen behöver hjälp.D.s
Aqvakul
CITAT (Gita @ 01-10-2011, 22:59) *
Herregud så inskränkt och fördomsfull du är. Menar du på fullt allvar att förmågan till empati och medkänsla beror på plånbokens storlek? Menar du på allvar att människor som lyckats skapa sig ett bra liv genom eget arbete på något sätt skulle vara en sämre sort? Är du så in i bomben inskränkt att du tror dig vara en bättre människa än de som har borgerliga värderingar? Menar du att du genom dina begränsade personliga erfarenheter/ditt tyckande kan säga vem som är ond och egoistisk och vem som är god och empatisk? Ett så fullständigt kategoriskt tänkande gör mig faktiskt mörkrädd!
Gita
P.s Du talade i ett annat inlägg om 14-rumsvillor och hemlösa, vad gör du själv för de hemlösa? Utan att få betalt för din insats?. Och för övrigt är det nog säkert så att de som har mycket är de som delar med sig mest, bra exempel på detta är t.ex Bill Gates och Percy Barnevik som satsat miljardbelopp på människor i de delar av världen som verkligen behöver hjälp.D.s

Tråkigt med personliga påhopp!
Gita
CITAT (Huggorm @ 30-09-2011, 15:34) *
Vad är inte fakta?
Floskler skulle jag vilja påstå. De som har det knapert har visserligen stor empati - för sig själv! Vilket man generellt kan säga om alla människor, fattig som rik. Alla är lika goda kålsupare.

Självklart är det så! För att man är fattig är man inte med automatik god lika lite som man med automatik är en egoist som bara ser till sig själv om man råkar vara mera välbeställd. Ett så kategoriskt tänkande är enligt min mening riktigt otäkt och väldigt dumt.
Gita
herkules
CITAT (Gita @ 01-10-2011, 22:59) *
Gita

att hacka på mig i din frustration gör dig bara ännu mer frustrerad och nog finns det annat som du kan lägga din energi på.

samla ihop varma kläder, sovsäckar och filtar och ge till hemlösa istället, visserligen är det varmt nu men snart slår det till och blir kallt igen.

bill gates är en förebild och jag skrev tidigare att det naturligtvis finns undantag.

i usa ägnar man sig åt välgörenhet, vilket vi inte ska göra här i sverige, sverige är bättre än så.
här ska alla människa kunna äta sig mätta, gå till tandläkaren, ha en god bostad och ett jobb, precis så som det var tänkt.
om alla delar med sig.

men annie då? i senaste sifoundersökningen får hon bra siffror men inte bland unga väljare, det är konstigt, jag trodde att hon skulle bli nya idolen nere på stureplan.
Gita
CITAT (Aqvakul @ 01-10-2011, 23:09) *
Tråkigt med personliga påhopp!

Det är inget personligt påhopp, det är helt enkelt dumt, fördomsfullt och väldigt inskränkt att kategorisera människor på det sätt som görs.
För det är väl ändå inte så att du också tycker att de som inte delar dina värderingar eller de som lyckats skapa sig ett bra liv genom egna insatser på något sätt är en sämre sort?
Gita
Gita
CITAT (herkules @ 02-10-2011, 08:40) *
att hacka på mig i din frustration gör dig bara ännu mer frustrerad och nog finns det annat som du kan lägga din energi på.

samla ihop varma kläder, sovsäckar och filtar och ge till hemlösa istället, visserligen är det varmt nu men snart slår det till och blir kallt igen.

bill gates är en förebild och jag skrev tidigare att det naturligtvis finns undantag.

i usa ägnar man sig åt välgörenhet, vilket vi inte ska göra här i sverige, sverige är bättre än så.
här ska alla människa kunna äta sig mätta, gå till tandläkaren, ha en god bostad och ett jobb, precis så som det var tänkt.
om alla delar med sig.

men annie då? i senaste sifoundersökningen får hon bra siffror men inte bland unga väljare, det är konstigt, jag trodde att hon skulle bli nya idolen nere på stureplan.

Du glömmer nog att de som tjänar väldigt bra redan betalar väldigt mycket via skattsedeln. Säkerligen bidrar de där som bor i 14-rumsvillan (ditt exempel) med betydligt mer pengar som bl.a. går till de hemlösa än vad du gör. Tror inte du har någon som helst anledning att anse dig som en bättre människa än dem, inte som en sämre heller naturligtvis.
Gita
P.s När det gäller Annie så är det verkligen inget lätt jobb hon åtagit sig, tiden får utvisa hur hon lyckas. Personligen trorjag inte att hon kommer att plocka väljare från moderaterna snarare bland de socialdemokrater som inser att det gamla idustrisamhället är borta för alltid och därmed också socialdemokratins särställning i svensk politik. D.s
Gita
CITAT (herkules @ 02-10-2011, 08:40) *

Förstår faktiskt inte vad du menar med "din frustration". Förstår inte heller ditt tankesätt, man kan helt enkelt inte dela upp människor i onda och goda på det lättvindliga sätt du gör. För mig är ett sådant tankesätt helt främmande och också direkt skrämmande. Tänk dig att du bytte ut "välbeställda" mot "invandrare" att dela upp människor i grupper så som du gör och sedan ge olika grupper olika egenskaper är nog bland det farligaste man kan göra.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 02-10-2011, 08:52) *
Det är inget personligt påhopp, det är helt enkelt dumt, fördomsfullt och väldigt inskränkt att kategorisera människor på det sätt som görs.
För det är väl ändå inte så att du också tycker att de som inte delar dina värderingar eller de som lyckats skapa sig ett bra liv genom egna insatser på något sätt är en sämre sort?
Gita

Försök inte blanda bort korten.. En ursäkt hade suttit bättre...
Gita
CITAT (Aqvakul @ 02-10-2011, 09:19) *
Försök inte blanda bort korten.. En ursäkt hade suttit bättre...

Nu får du väl ge dig! Att säga att dumheter är dumheter eller att fördomar är fördomar är inget personligt påhopp!. Att jag tycker att Herkules i det här fallet framför en helt förfärlig och livsfarlig människosyn det står jag för och i sådana fall måste man kalla saker vid deras rätta namn och inte låta dumheterna stå oemotsagda.
I stället för att kräva ursäkter från mig vore det kanske på sin plats att du klargjorde var du står i sakfrågan. Tycker du också att man kan dela upp människor på ett så lättvindligt och fördomsfullt sätt? Tycker inte du att man bör bemöta ren dumhet? .Ser med spänning fram emot ditt svar! för det är en viktig fråga. När man börjar se dem som har andra värderingar än en själv som en sämre sort då är man verkligen ute på farliga vägar.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 02-10-2011, 10:03) *
Nu får du väl ge dig! Att säga att dumheter är dumheter eller att fördomar är fördomar är inget personligt påhopp!. Att jag tycker att Herkules i det här fallet framför en helt förfärlig och livsfarlig människosyn det står jag för och i sådana fall måste man kalla saker vid deras rätta namn och inte låta dumheterna stå oemotsagda.
I stället för att kräva ursäkter från mig vore det kanske på sin plats att du klargjorde var du står i sakfrågan. Tycker du också att man kan dela upp människor på ett så lättvindligt och fördomsfullt sätt? Tycker inte du att man bör bemöta ren dumhet? .Ser med spänning fram emot ditt svar! för det är en viktig fråga. När man börjar se dem som har andra värderingar än en själv som en sämre sort då är man verkligen ute på farliga vägar.
Gita

Men nu är du ju igång igen med kategoriska personliga bedömningar.. Luk. 6:14

Det känns bara så tjatigt och förutsägbart....

Gossen Ruda
Det nämns här välgörenhel i USA. En sann historia om detta såg jag på TV för ett antal år sen. Ett tåg körde omkring i Appalachernas berg och passagerarna idkade välgörenhet. Bl.a intervjuvade man en av passagerarna på tåget som satt där fullhängd med juveler och talade sig varm om all välgörenhet man såg i USA och som hon såg som sin livsuppgift. Vad var det för välgörenhet då? Jo, längs bak på en utsiktsplattform stod de rika och slängde ut gotter på spåret som de fattiga kunde plocka upp. Amerikansk välgörenhet! Adios.
Gita
CITAT (Aqvakul @ 02-10-2011, 10:27) *
Men nu är du ju igång igen med kategoriska personliga bedömningar.. Luk. 6:14

Det känns bara så tjatigt och förutsägbart....

Nåja, något vettigt svar hade jag inte förväntat mig, men i mina ögon ter det sig ganska ynkligt att inte kunna tala om vad man står i en så viktig fråga. Både du och alla andra borde lärt av historien hur illa det kan gå om man i stället för att se till individen klistrar på hela grupper olika goda resp. onda egenskaper.

Hur som helst, jag har framfört mina åsikter (fortfarande hade det varit intressant att få ta del av dina åsikter i sak och inte om mig)och jag står för vartenda ord och därmed är denna avvikelse från trådens ämne avslutad för min del, dock är den människosyn som framförs i en del av inläggen verkligen skrämmande.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 02-10-2011, 11:05) *
Nåja, något vettigt svar hade jag inte förväntat mig, men i mina ögon ter det sig ganska ynkligt att inte kunna tala om vad man står i en så viktig fråga. Både du och alla andra borde lärt av historien hur illa det kan gå om man i stället för att se till individen klistrar på hela grupper olika goda resp. onda egenskaper.

Hur som helst, jag har framfört mina åsikter (fortfarande hade det varit intressant att få ta del av dina åsikter i sak och inte om mig)och jag står för vartenda ord och därmed är denna avvikelse från trådens ämne avslutad för min del, dock är den människosyn som framförs i en del av inläggen verkligen skrämmande.
Gita

Läs tillbaks i tråden så ser du vad jag tycker..

Åsikter är bra. Personliga påhopp däremot, brukar du vara väldigt känslig för - åtmonstone när de drabbar dig själv...
herkules
vad är det som är så förfärligt och livsfarligt med att vilja dela med sig?
min människosyn vet du inte ett skit om och det får du nöja dig med smile.gif
håll dig till sak.

gnon49
visst, hade jag haft den möjligheten så hade jag mer än gärna hyrt ut till hemlösa. Men jag hade då också förväntat mig att hyran betalades den sista i varje månad. Det finns ju inga gratisluncher här i livet. Den bästa hjälpen går nog via skattesedel o frivilligorganisationer. Mitt hem är ju trots allt min borg som jag själv byggt upp. Hemlöas har säkert svårt att få en bostad men ofta också svårt att behålla den när tillfälle ges. Hur skall man tackla den biten.
Gita
"vad är det som är så förfärligt och livsfarligt med att vilja dela med sig?
min människosyn vet du inte ett skit om och det får du nöja dig med
håll dig till sak. "

Nu har väl varken jag eller någon annan påstått att det är fel att dela med sig, vad som får dig att tolka debatten så förstår jag inte.
Och beträffande din människosyn så är det helt och hållet de ganska skrämmande åsikter du givit uttryck för här på forumet som jag har reagerat emot. Något annat har jag självfallet inte tillgång till, eller hur?
Gita
tomas99
Många är dåliga på att läsa in vad Gita säjer, ni lägger in andra värderingar än vad Gita skriver.
*Stintan*
CITAT (tomas99 @ 03-10-2011, 07:16) *
Många är dåliga på att läsa in vad Gita säjer, ni lägger in andra värderingar än vad Gita skriver.

Det är nog snarare så att alla inte delar Gitas värderingar. Hur har du det själv med läsförståelsen?
tomas99
CITAT (*Stintan* @ 03-10-2011, 08:45) *
Det är nog snarare så att alla inte delar Gitas värderingar. Hur har du det själv med läsförståelsen?

Jo visst händer det att jag missar, men jag uppfattar att det är det ett drev här ibland
Aqvakul
CITAT (tomas99 @ 03-10-2011, 09:16) *
Jo visst händer det att jag missar, men jag uppfattar att det är det ett drev här ibland

Håller inte med alls i fallet Gita. Hon har flera gånger själv berättat att hon gillar att gå in och provocera.
*Stintan*
Gita ger igen med råge när det finns möjlighet och dessutom gillar hon när det är hettar till lite så du behöver inte vara orolig. Hon sitter ju hemma och skrattar bäde högt och rått över andras inlägg så hon tycker nog bara det är kul.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 03-10-2011, 09:37) *
Gita ger igen med råge när det finns möjlighet och dessutom gillar hon när det är hettar till lite så du behöver inte vara orolig. Hon sitter ju hemma och skrattar bäde högt och rått över andras inlägg så hon tycker nog bara det är kul.

Vilken inrtessant diskussion tråden har utvecklats till! Och vilken intressant person jag verkar vara.Visst tycker jag att det är kul och jag skrattar både rått och gott ibland.
Fast i den här tråden tycker jag nog att ämnet är lite för allvarligt för att skrattas åt, för att klumpa ihop människor i grupper istället för att se till individer och sedan ge hela gruppen specifika egenskaper så som en skribent gjort i den här tråden är väldigt farligt. Ta judeutrotningen i Tyskland som åtminstone delvis hade sin grund i att judarna oftast var relativt välbeställda eftersom de av tradition i stor utsträckning arbetat inom bank- och finansvärlden. Kanske något man bör tänka på ibland.
Gita
*Stintan*
Nå nu är det väl inte bara en skribent som klumpar ihop folk och ger hela gruppen specifika egenskaper. Det verkar mer som om det beror på vem som gör det om det är OK eller inte.
Aqvakul
Alla beskrivningar bygger på generaliseringar. Problem uppstår om man övergeneraliserar, generaliserar på helt osakliga grunder eller behandlar olika grupper väsentligt ojämlikt utifrån dessa generaliseringar. Att hävda att de som själva upplevt fattigdom är mer givmilda, är väl en rimlig generalisering. Att alla judar ska utrotas på grund av sin judiska tillhörighet är däremot helt befängt. Generaliseringen att Europas judar var relativt välbeställda är dock en fördom som utnyttjades av nazisterna mot judarna. Just i Wien fanns det en betydande judisk överklass. I Östeuropa, där nästan alla judar bodde, var de flesta fattiga hantverkare.

Generalisera gärna, men med måtta och utifrån fakta!
Huggorm
Men hur har detta med Rödtotten att göra?
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 03-10-2011, 14:50) *
Men hur har detta med Rödtotten att göra?

Inte ett smack...
herkules
man behöver inte ha upplevt fattigdom för att se och förstå den, det räcker med att besitta ett visst mått av empati.

lööfskan tror hon ska kunna sköta näringslivet med ena handen, vi får väl se hur det blir med det.
Huggorm
CITAT (herkules @ 03-10-2011, 15:03) *
lööfskan tror hon ska kunna sköta näringslivet med ena handen, vi får väl se hur det blir med det.

Ja, jag är tyvärr lite skeptisk. Hon är trots allt ung, oerfaren och saknar egentligen pondus. Lyckades inte Maud så är det tveksamt om Annie Lööf skall göra det heller. Enda sättet är att börja pressa moderaterna och ta en större del av det positiva rampljuset i stället för att bara synas när det handlar om fiasko i kärnkraften och nedläggningshotade bilindustrier.
herkules
håller med om att de ska ta större plats i borgarregeringen, det gäller även de övriga småpartierna.
gnon49
Lööf har sin smekmånad nu men snart kommer allvaret. Skall hon utmana MP så gäller det att ligga i. Småpartierna ligger farligt till i skuggan av M. Ändå tror jag det är dom som avgör om alliansen får förnyat förtroende 2014. I dagsläget är S alltför splittrat för att utgöra något större hot misstänker jag. MP kanske avgör vid nästa val beroende på vem man vill stödja. Kan man komma överens med Alliansen så är saken biff.
Vippan
Förväntningarna är stora på Lööf och och uppbackning har hon så återstå att se hur det hela utvecklas.Den politiska hösten verkar mest handla om ledarskap mera än det politiska innehållet.Läste att Birro var intresserad av att kandidera till Kd men han valde visst Kvällsöppet i stället,det var ett klokt beslut smile.gif .
Aqvakul
CITAT (Vippan @ 03-10-2011, 16:27) *
Förväntningarna är stora på Lööf och och uppbackning har hon så återstå att se hur det hela utvecklas.Den politiska hösten verkar mest handla om ledarskap mera än det politiska innehållet.Läste att Birro var intresserad av att kandidera till Kd men han valde visst Kvällsöppet i stället,det var ett klokt beslut smile.gif .

Fast det jobbet blev han tydligen av med efter att han kungjort sin kandidatur...
Vippan
CITAT (Aqvakul @ 03-10-2011, 16:47) *

Enligt medierna får han sparken från tv4 han kanske trots allt ångrar sig och blir partiledare i stället,det var inte så intelligent att kalla media för idioter.Kanske blir aktuellt att emigrera till Italien istället.
Aqvakul
CITAT (Vippan @ 03-10-2011, 22:10) *
Enligt medierna får han sparken från tv4 han kanske trots allt ångrar sig och blir partiledare i stället,det var inte så intelligent att kalla media för idioter.Kanske blir aktuellt att emigrera till Italien istället.

Det kan inte vara så svårt att bli ledare för ett parti där träbocken Mats Odell är förste utmanare... giggle.gif
Gita
CITAT (Aqvakul @ 03-10-2011, 23:24) *
Det kan inte vara så svårt att bli ledare för ett parti där träbocken Mats Odell är förste utmanare... giggle.gif

För en gångs skull är jag faktiskt enig med dig.
Gita
Vippan
CITAT (Aqvakul @ 03-10-2011, 23:24) *

Där är vi eniga,borde dom inte se sig om efter en något fräschare kandidat.
Huggorm
Ja, ingenting lär bli bättre med Odell på ledarposten
Gossen Ruda
Man skulle kanske behöva en frälsare, fast den siste dog för ca 2000 år sen.
Gossen Ruda
MP nämndes tidigare. Jag undrar verkligen hur det går för dem och de nya språkrören. För det är väl två? Fridolin känner jag till (vilket namn - Här dansar Fridolin han är full av det söta vin...biggrin.gif Inte hans fel dock) men han har väl en kvinnlig kompis också? Mer eller mindre osynlig, jag har glömt vad hon heter. Han är också ganska blek. I jämförelse med Maria och Peter. Där blir det tufft i uppförsbacken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon