Full version: Rödtotten
Sidor: 1, 2, 3, 4
Red Top
Åsa Romson heter hon och åtminstone jag ser att hon deltar i alla möjliga sammanhang. Men vi kanske inte följer samma media. g.gif

andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 04-10-2011, 17:06) *
MP nämndes tidigare. Jag undrar verkligen hur det går för dem och de nya språkrören. För det är väl två? Fridolin känner jag till (vilket namn - Här dansar Fridolin han är full av det söta vin...biggrin.gif Inte hans fel dock) men han har väl en kvinnlig kompis också? Mer eller mindre osynlig, jag har glömt vad hon heter. Han är också ganska blek. I jämförelse med Maria och Peter. Där blir det tufft i uppförsbacken.

Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen... är så trött på Åsa är med överallt hur är det möjligt att du missar henne?
Aqvakul
Jag tycker att både Gustav och Åsa är duktiga och har potential att höja Mp ytterligare...
Huggorm
Jag har heller knappt sett till Åsa Romson. Kanske för att jag inte läser fackföreningstidningar och Aftonbladet rolleyes.gif
Red Top
CITAT (Huggorm @ 04-10-2011, 19:23) *
Jag har heller knappt sett till Åsa Romson. Kanske för att jag inte läser fackföreningstidningar och Aftonbladet rolleyes.gif

confused.gif
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 04-10-2011, 19:23) *

Vad har dom med Äsa Romson att göra????
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 04-10-2011, 19:35) *
Vad har dom med Äsa Romson att göra????

Tja, vart annars är det hon figurerar konstant och som jag inte ser? De där debattprogrammen på TV där alla pratar i mun på varandra ser jag inte heller, så det kan också vara en plats där hon brukar vara?
malarmaster
måste erkänna att jag inte heller ser så mycket av åsa eller fridolin,ändå köper jag kvällstidning(kvällsposten) varje dag o försöker följa åtminstone ett nyhetsprogram varje kväll,debattprogram tittar jag sällan på då det för det mesta bara är kackel.
tror inte att jag för min del missar något då jag är oerhört skeptisk till MP,senaste utspelet ikväll med deras budgetförslag i nyheterna,ökade skatter på transport o drivmedel,vem blir förvånad?
enda ljuspunkten var deras småföretagarprogram med minskade arbetsgivaravgifter o borttagning av sjukersättningskravet för fåmansbolag(förs.kassan får ta det direkt).flirt med borgarna? sammanbrottet för de rödgröna är nog definitivt. ulf
Huggorm
Fast ökade avgifter för transporter kanske inte är så dumt. Lastbilarna sliter på vägarna och släpper ut en massa avgaser. Dessutom betyder mindre lastbilar mindre kinaimport och mera lokalt producerat.
gnon49
Jo mycket i MP:s skuggbudget gillade jag. Ok, inte bensinhöjningen men mycket av det övriga andas mer borgerligt än vad jag faktiskt trott.Dessutom vill man skjuta restaurangmomsen på framtiden och istället gynna pensionärerna, det gillar jag. Rut o Rot vill man ju utöka. Förstår inte vad man hade i vänsterkoalitionen att göra. Det bor nog en liten MP:are i mig, fast bara liten.
Gossen Ruda
Jag tittar på Rapport och Västnytt. Läser GP. Nada där. Utöver detta ser jag på vetenskapsprogram och en del natur. Jag har ungefär samma inställning till debattprogram som huggis.
gnon49
Så här strax efter valet är knappast politikerna intresserade av att övertyga väljarna om än det ena än det andra. Det är snart glömt ändå. Politik har blivit en färskvara. Tids nog lär vi få se dom poppa upp och argumentera för sin sak. Den moderna tidens krämare.Fast i dagens turbulenta värld är det inte säkert att den vinner som lovat mest. Och så är det ju det här med trovärdigheten, en egenskap svår att sätta fingret på. Vissa politiker har den, andra inte. Och egentligen säger den ingenting, bara en känsla.
Gita
CITAT (gnon49 @ 04-10-2011, 20:29) *
Jo mycket i MP:s skuggbudget gillade jag. Ok, inte bensinhöjningen men mycket av det övriga andas mer borgerligt än vad jag faktiskt trott.Dessutom vill man skjuta restaurangmomsen på framtiden och istället gynna pensionärerna, det gillar jag. Rut o Rot vill man ju utöka. Förstår inte vad man hade i vänsterkoalitionen att göra. Det bor nog en liten MP:are i mig, fast bara liten.

Rent värderingsmässigt har väl MP alltid varit övervägande borgerliga vilket säkerligen kommer att bli tydligare under Fridolins ledning. Vänsterkoalitionen grundade sig nog i en taktisk missbedömning av främst Wetterstrand som trodde sig satsa på vinnande lag.
Gita
Betr. restaurangmomsen så kommer MP inte att rösta mot det borgeliga förslaget enl. ett uttalande av Per Bolund i dagens SVD.
Gita
tomas99
CITAT (Gita @ 05-10-2011, 08:29) *
Rent värderingsmässigt har väl MP alltid varit övervägande borgerliga vilket säkerligen kommer att bli tydligare under Fridolins ledning. Vänsterkoalitionen grundade sig nog i en taktisk missbedömning av främst Wetterstrand som trodde sig satsa på vinnande lag.
Gita
Betr. restaurangmomsen så kommer MP inte att rösta mot det borgeliga förslaget enl. ett uttalande av Per Bolund i dagens SVD.
Gita

Ja det stämmer.
malarmaster
kommer att bli en intressant utveckling om miljöpartiet snackar ihop sig med alliansen,som det verkar är de nya språkrören mer borgerligt inriktade och reinfeldt har ju flörtat hej vilt med fridolin.
innebär att resten av oppositionen blir marginaliserade och kommer att få svårt att få ihop ett alternativ till nästa val. bra jobbat,reinfeldt. Ulf
*Stintan*
Tyvärr tror jag att miljöpartiet skjuter sig själv i foten om man lutar sig för mycket mot alliansen.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 05-10-2011, 09:57) *
Tyvärr tror jag att miljöpartiet skjuter sig själv i foten om man lutar sig för mycket mot alliansen.

Jag tror att de siktar in sig på en mitten-/vågmästarposition... Alternativen, att bli för beroende av en skakig socialdemokrati eller av en trött regering, är ingen bra väg...
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 05-10-2011, 09:57) *

jepp,man kan hoppas. Ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon