|
Eva-Helene
22-10-2011, 13:02
Skickar en styrke- Håll ut! Du kommer att klara det! En dag i taget
Ni är fantastiska, Malcom och Skånepåg!
Styrka och insikt i problemen är en fördel att ha med sig, och det har ni bägge två.
All heder till er som så öppet beskriver problem som så många lider av, men så få vågar berätta om.
Man måste våga prata om vår psykiatriska ohälsa på samma sätt som vår fysiska ohälsa, missbruk är ju jättevanligt som en flykt från ångest och andra jobbiga problem.
Håller alla tummar jag kan!
merlin68
22-10-2011, 14:56
CITAT (skånepåg @ 12-10-2011, 03:51)  Just Autism asså det är en svår (Sjukdom) Man är blyg så in i helvete, just nu har jag druckit en del hade inte vågat annars, samma med alla annan forum inlaägg/märkelse anars blir det bara en bild eller så annars ^^ Det har ni själva märkt och tror malcom känner igen lite i det ^^ Men ska inte ta över tråden för hans helvete för mitt skit men förstår ni det bara så ni förstår det med, den är ett rätt brett aspekt, många vågar inte säga att jag vågare eller anat, jag stoltserar gärna stolt med min adhd så fuck you typ  kan man nästan säga acceptera mig som jag är  Jag har ju tipsat om Attention och Medaljong til Solis och annat förr men finns mycket mer, jag har gått många föreläsningar och läst upp mina betyg till gymnasienivå nu och massor annar skadar inte ha en massa kompisar som har hand om massor med föreläsningar och kontakter i olika skolor =) Tog över det lite men nu vet ni lite mer  All respekt skånepåg, tycker det är kanonbra att du skriver om dig här på forumet. Finns nog ett stort mörkertal på forumet med samma problem som inte har vågat berätta....Människor som du och Malcolm ger andra styrka och i förlängningen även mod att berätta själva om de vill.
malcolm
01-11-2011, 13:52
Jag kämpar på med min nykterhet och idag har det gått 22 dagar utan så mycket som en droppe alkohol, går fortfarande till beroende centrum och får Antabus två ggr i veckan och imoron skall jag på en intervju för att få reda på hur det går med Forum 4 som jag ansökt till. Är obeskrivligt trött och orkar ingenting vilket jag tycker är konstigt men har remiss för provtagning så vi får se vad de kan tänkas komma fram till där.
herkules
01-11-2011, 13:54
CITAT (malcolm @ 01-11-2011, 13:52)  Jag kämpar på med min nykterhet och idag har det gått 22 dagar utan så mycket som en droppe alkohol, går fortfarande till beroende centrum och får Antabus två ggr i veckan och imoron skall jag på en intervju för att få reda på hur det går med Forum 4 som jag ansökt till. Är obeskrivligt trött och orkar ingenting vilket jag tycker är konstigt men har remiss för provtagning så vi får se vad de kan tänkas komma fram till där. tröttheten är kanske en form av abstinens? tumme upp i alla fall - du är en kämpe!
Myosotis
01-11-2011, 14:12
CITAT (malcolm @ 01-11-2011, 13:52)  ...22 dagar utan så mycket som en droppe alkohol...  Det är ju helt fantastisk!! Du verkar inte riktigt medveten vilken prestation detta är, du bör vara stolt över dig! Det finns säkert en förklaring till tröttheten och den kommer säkert att gå över. Håll ut!
Malcolm, en dag i taget har redan blivit 22! Du inspirerar!
Biggan_
01-11-2011, 16:13
En stor styrkekram till dej Malcolm!  Bra jobbat!
malcolm
01-11-2011, 17:05
Häromdagen var det en som firade 14 år som nykter på ett AA-möte, jag har kvar ett tag tills dess och skall bege mig av på ett möte så snart jag har duschat.
Biggan_
01-11-2011, 17:11
CITAT (malcolm @ 01-11-2011, 17:05)  Häromdagen var det en som firade 14 år som nykter på ett AA-möte, jag har kvar ett tag tills dess och skall bege mig av på ett möte så snart jag har duschat. Den personen började liksom du med att ta ett steg i taget en dag i sänder. Det går ju, om man bara ger sej fan på det. Jag tycker du har startat strålande!
Jag har varit med i gemenskapen sedan 1998 under dessa år har rörelsen mognat. Numera känner jag många som har varit nyktra både tio tjugo år och mer. I början när jag var med i AA:s studiecirkel för beroende och anhöriga frågade jag mycket en del handlade om hur det började och varför mina anhöriga inte visste om AA. Då var det en man som stack en bok i handen på mig som heter AA:s historia i Sverige. Det började med en finne som hade varit på sjön och blivit nykter genom AA. Han satt ensam i en källare på Kadettgatan i Helsingborg under ganska lång tid och hade möte med sig själv. Så småningom kom det en kille till och de var två utan gemensamt språk men förstod varann ändå så var AA i Sverige igång. Efter det har det gått upp och ner men har varit stabilt i många år nu. Jag funderade på vad det var som hände och kom fram till att det tog fart när de friska kom med, det betydde mycket när överläkaren på Karolinska skrev förordet till AA:s stora bok. Det öppnades behandlingshem som baserades på de tolv stegen i Minnesota och fler och fler hörde talas om det. Nu tror jag att det flesta vet att beroende är en sjukdom och att den är behandlingsbar kunskapsnivån har höjts helt enkelt. Heja Malcolm inte konstigt att du är trött men du är på väg.
malcolm
30-11-2011, 09:26
Tänka sig att det snart har gått fyra veckor (på lördag) och den infernaliska trötthet jag lidit av håller på att släppa, vet inte om detta beror på att jag skippat alkoholen eller att jag börjat sköta min medicinering mot diabetes bättre. Blev uppringd av Forum 4 igår och på fredag skall jag dit för mer information viket jag ser fram emot.
Precis som fvd säger så är alkoholism en sjukdom som även drabbar de anhöringa, det hela är så fyllt av skuld och skam att även de anammar den sjukes beteende med lögner och undanflykter för att hålla det hela hemligt. Bra att det finns anhöriggrupper dit anhöriga kan gå och den som är intresserad kan gå in på aa.se för att läsa mer.
Red Top
30-11-2011, 09:35
Jättebra Malcolm! Det borde gå lättare framöver, så länge du inte drabbas av ytterligare bekymmer och motgångar. Håller både tummar och tår, för att du lyckas. Jätteskönt att du mår bättre också.
Vad glad jag blir när du har kommit litet längre och orkar förflytta dig får både du och din son gärna komma och hälsa på. Det finns många vänner i gemenskapen här.
skånepåg
30-11-2011, 11:13
Blev tipsad om Asperger forumet förra året av Lotta Abrahamsson som är en jäkligt bra föreläsare om npf folk och alla diagnoser och skrivit bra böcker, även god vän till min styvmamma som har hand om Attention och massor annat. Så i sommras började jag läsa lite men mer de senaste månaderna och desto mer jag läser desto argare blir jag, jag blev diagnostiserad med Asperger och selektiv Autism när jag var runt 12 och skola har aldrig funkat har ju knappt gått i skolan för bara skolka och de dagar jag ville vara hemma ringde min mamma min pappa som man fick stryk av för minsta lilla och gick jag inte till skolan blev man dragen till bilen och påklädd med våld och körd till skolan  Och ett par dagar i veckan satt man på Bup i deras soffa och lyssna på sin freestyle så rymde därifrån några gånger också för vad fan skulle jag göra där? Så undrar om inte centralstimulantia skulle varit nåt för mej redan då så man kunde fokuserat sej på att läsa och vara lite piggare och gladare? Frågade Lotta det med förra veckan men om jag ens skulle få det för min läkare vilket jag inte tror så måste jag gå in till stan varje dag för min dos i flera år för det tar flera månader innan man hittat rätt dos sen om det är ens rätt medecin för ibland får man kombinera olika så det kan ta några år innan man får rätt, jag som inte ens får utskrivet Imovane men de hjälper ju inte iheller, svagare sömnmedecin finns ju inte  Bara för man har självmedecinerat sej med cannabis som yngre för sin panik ångest som kan slå till för minsta lilla, jag kan inte ens gå till affären om jag inte är onykter och jag måste sovit bra och må bra då med  Och när det slår till då snurrar det i huvet och jag måste ligga ner och spy i 1-2 timmar, jag har testat allt, var nykter och drogfri i nästan 2 år men lika stark ångest ändå för typ 10 år sen, skulle testa plugga för soc ville sätta mej på sysselsättning men det funka inte hoppa av efter några månader så hamna på nån smyckestillverkning och annat för vikingasaker, det var kul att lära sig men jag satt bara i ett eget rum och gjorde mina saker i några månader sen hoppa jag av det med, sociallt missanpassad som hatar människor!! Haha det blev långt
Gud vad jag känner igen det där du har rätt att vara arg. Ett barn som får ta emot alla vuxnas problem och själv är i stort behov av stöd och hjälp. Jag vet inte om du någonsin kan förlåta men du måste komma vidare i alla fall du har mycket att ge. Jag kommer ihåg hur lättad jag blev när skolläkaren stöttade mig när alla andra tyckte att jag skulle skälla på min son när han glömde saker och gick hem i från skolan. Det var otroligt pressande. Sedan de följande tonåren med otroligt mycket träffar och åtgärder som till slut bara blev en vante. Jag kan inte säga vad du skall göra men du har så mycket sunt tänkande och du är dessutom smart så jag hoppas att du kan hitta ut för du kommer ha mycket att ge andra. Jag har sett min unga granntjej åka i väg med ambulans flera gånger p g a panikångest så jag har fattat att det är ett helvete. Jag och mina grannar tycker att hon är en jättegullig tjej och har försökt att närma oss. Hon gillar oss men sätter upp stopptecken än så länge och hon får hjälp det kan vi se och hon vet att vi finns där. En sak ser jag när jag läser vad du skriver du har ingen som står på din sida och talar för dig fast du försöker så går du in i återvändsgränder hela tiden. Du behöver en sådan person som alltid står vid din sida och förstår att du behöver lång tid på dig.Jag tycker fortfarande att behandlingshemmet i Höör är något som skulle kunna passa dig. Det kostar ca 3000/dygn och det låter ju vansinnigt men det skall ställas mot vad du kommer kosta som människa resten av ditt liv en investering alltså. Om inte det går så måste du hitta den person som inledningsvis kan ta kontakter och hjälpa dig att sortera. Det är bäst om den personen kommer från någon avdelning på socialen boendestöd brukar ligga närmast till hands. Jag läste något i en tidigare tråd om att du brukar kasta grejor på dem så du kanske skall be om en ny person som du kan motivera och slita på. Ge inte upp !!
skånepåg
30-11-2011, 12:41
Jag har väldigt bra personer i min närhet nuförtiden men det är mest min läkare som sätter käppar i hjulen, för jag kan få hjälp, kanske, det var snart 10 månader sen jag träffa han för då snacka vi och min godman som varit med sen 10 år tillbaks som jag även hade ett förhållande med ett par månader och själv varit igenom tvångsinläggning och droger och annat, men det var för typ 7 år sen för hon bodde i en husvagn utan värme så bjöd hem henne och vi bara drack och snacka hela dagarna, men mötet var mest om ångesten för det blir man trött på ibland men man har ju lärt sig leva med det  men det är ju narkotiska preperat, jag har ju inga problem med narkotika som numera jag dricker 2,8% som idag, för man får ett flak för 80 spänn på Lidl så billigt och man blir inte för full för man bara stavar fel och spiller och trillar sen får jag såna blackouts av för mycket alkohol, jag gillar inte dricka längre iheller för för det mesta efter de första 5 ölen så spyr för jag vill inte dricka egentligen så nåt psykiskt är det men det hjälper så mycker för min autism annars kunde jag inte skrivit detta, då hade jag bara legat i soffan och sett tv/film Jag klarar inte ens av socialt samspel (rätt ord?) Utan nån form av drog för jag är ju så blyg, därför skola och annat aldrig funkat  Behandlingshem vill jag inte till det är fullt med människor och mina sociala skills är åt helvete så jag skulle bara ligga i sängen och inte säga ett skit till nån som jag gjort i 20 år av mitt liv
skånepåg
30-11-2011, 14:49
Några notiser om en av de smartaste och finaste människor jag vet i tidningar delvis ena godmannen ^^ http://www.sydsvenskan.se/lund/article5649...dskontrakt.htmlhttps://sverigeidag.wordpress.com/tag/malin-widerlov/Bara en google sökning ger er svar, hon är en offentlig person och jobbar med mycket numera, bla. mig  Hennes nya bok ska handla lite om mej med
skånepåg
30-11-2011, 15:05
Och Ewa Lönn (min styvmamma) Och Lotta Abrahamsson, de är bland mina närmsta och mest kunniga i dessa områden så jag har mycket hjälp runtomkring och en enkel googling ger er en jäkla massa information hur bra och kunniga de är, bara kunna utnyttja dem också men läkaren och så men med dagens okunnighet i psyk och annat är så tråkigt, men får se vad som händer på nästa möte för jag måste få nåt subtitut för alkoholen men gå in till stan 3km varje dag i flera år sen hem med  Snart vinter med och bussar har jag åkt 2ggr de senaste 5åren, orkar inte med alla människor! Får se vad idioten säger på nästa möte, annars för lille Malin köra mej varje dag och få kompensation för det annars klarar jag inte det, jag går inte utanför min dörr
Eva-Helene
30-11-2011, 16:20
Du skånepåg, ta och ansök om färdtjänst! Iofs så får du motion om du ska gå 3 km (X2) varje dag, men...det vet vi båda två, att då skiter du i medicinen och tar alkohol istället. Min son har stor hjälp av Citalopram, hans panikångest har dämpats rejält och är nu "bara" att han gruvar sig inför vad-han-nu-ska-göra. Han har t.o.m. kunnat gå med i föreningen "Gränslöst ledarskap" och blivit utbildad till cirkel-ledare! Ett stooort steg! Malcolm, en  och  till dina vita dagar!!! Bra gjort!
skånepåg
30-11-2011, 16:24
Haha jo färdtjänst hade jag ett litet tag för runt 5 år sen men ändå massor med folk i de bussarna, jag gillar inte mäniksor
Eva i Skåne
30-11-2011, 16:33
Man kan visst ansöka om enskild färdtjänst också Skånepåg. Vi hade det på tal till en av sönerna som inte klarade att åka buss och inte sitta i färdtjänstbuss bland pratsjuka gamlingar. Nu blev det inte av här, men fråga! Det ska gå!!!
skånepåg
30-11-2011, 16:45
Hmm men ändå okända människor, jag vill inte gå utanför dörren  Får slänga iväg ett mail till ena godmannen som har hand om det mesta, hon kan ju kolla upp men det är ju inte så aktuellt men annars åker jag heldre med henne för hon har ju precis fått bil och körkort och har känt henne i 10 år så henne kan man ju om måste åka med  Och passa tider!? De håller ju sällan tiderna iheller så står man ju där och väntar  Nej usch
Krolliljan
30-11-2011, 18:50
Så skönt att höra att du är lite piggare Malcolm. En  till dig. Usch så jobbigt för dig skånepåg. Skickar en styrkekram  och håller tummarna för att det ska lösa sig med skjutsen.
skånepåg
30-11-2011, 19:01
Psykvården och annat är ett skämt, de vill inte hjälpa egentligen, sen bara för det är narkotiska piller vad fan annars hjälper? Lotta Abrahamsson har börjat föreläsa och ge sociala hjälp nu får att handha med alla fall, det är ju tusentals i varje kommun men hon är ju överallt då och då, senast för några veckor sen i finland, och sociala skulle behöva all hjälp, de kan ju lika mycket som min mamma
Ja det var ju bra att det inte var så illa som jag trodde. Du har flera människor som du kan tänka dig att vara med. Många goda råd om färdtjänsten också från medlemmarna. Du vill inte till behandlingshem för att det är för många på en gång. Det viktigaste är nu att får ordning på kommunikationen med läkaren och sedan rätt medicinering. Har jag fattat detta rätt nu så håller jag tummarna för att det går bra.
skånepåg
30-11-2011, 22:29
Skrev ju ett långt mail till godmannen som har god kunskap om detta och jag vistse ju redan svaren, hon ringde för nån timme sen fråga ju direkt om jag vill fullfölja en behandling och jag sa ju direkt det tar ju 5 år! Så om jag om jag vill må dåligt i 2 år och bara ligga i soffan och se tv bara för att bevisa min drog/alkohol frihet bara för att få medecin för att jag ska må bra som jag kunde få för 20 år sen? Jag vet inte men får testa, men har föga hopp
Du bör träffa den godemannen så att hon/han på allvar förstår ditt problem med att träffa nya människor. Om det inte känns bekvämt med honom/henne tar du med en av de personer du har förtroende för. Du behöver hjälp med att kommunicera med läkaren repetera gärna vad ni skall säga och vad du ger henne/honom för mandat innan ni går dit. Det finns alltid utvägar om man lyckas få kontakt. Det går att anpassa vården till någon modell som du klarar av. Det viktiga är att du övertygar läkaren om att du menar allvar med att vill komma ur ditt missbruk och tänker satsa. Att du inte kan få centralstimulerande medicin under pågående missbruk är inte konstigt för den skulle du direkt börja missbruka också. Taskigt sagt kanske men då skulle du komma ur askan i elden. Läkaren kan inte heller sätta sig i den sitsen då kan han anmäld och bli av med sina rättigheter. Fortsätt fajtas !
Du bör träffa den godemannen så att hon/han på allvar förstår ditt problem med att träffa nya människor. Om det inte känns bekvämt med honom/henne tar du med en av de personer du har förtroende för. Du behöver hjälp med att kommunicera med läkaren repetera gärna vad ni skall säga och vad du ger henne/honom för mandat innan ni går dit. Det finns alltid utvägar om man lyckas få kontakt. Det går att anpassa vården till någon modell som du klarar av. Det viktiga är att du övertygar läkaren om att du menar allvar med att vill komma ur ditt missbruk och tänker satsa. Att du inte kan få centralstimulerande medicin under pågående missbruk är inte konstigt för den skulle du direkt börja missbruka också. Taskigt sagt kanske men då skulle du komma ur askan i elden. Läkaren kan inte heller sätta sig i den sitsen då kan han anmäld och bli av med sina rättigheter. Fortsätt fajtas !
Hoppsan jag upprepade mig visst var för snabb i fingrarna. Jag kom på en annan sak har du haft någon kontakt med NA ? Annars tycker jag att det är en bra idé att gå in på deras forum de kan säkert komma hem till dig också om känner att du får bra kontakt.
skånepåg
01-12-2011, 10:09
Hehe jo men det är ändå kontakt med människor, Jag vill bara testa på en medecin som skulle kunnat hjälpt mej sen 20 år sen. Jag vill ju sluta dricka idag! och det ser jag inget större problem med men alkoholen har ju hjälpt min autism de senaste åren, så måste ju först bevisa jag kan sluta i 1-2 år sen kanske jag kan få medecin  Jag ska få handlat så slipper gå till affären för det kommer gå åt helvete annars, annars blir det som de sista 20 åren jag ligger i soffan och flyr till mina filmer  Men får se vad som händer och hur det slutar, men jag har ju inga större hopp för psyk. Det fans ett problem för 20 år sen men okunnigiga föräldrar och läkarare utan nån nån hjälp, jag vågade ju inte ens fråga mina föräldrar nåt på grund av taskiga uppväxten och med mina sociala problem så hade jag 1 kompis och vi snacka bara tv spel ibland, så jag visste ju inte vart jag skulle vända mej eller vad jag skulle göra.
malcolm
03-12-2011, 09:40
Igår var jag till Forum 4 och fick lite mer information, det är bekräftat nu att jag kommer att få en plats så fort det blir någon ledig och det hela beräknas starta någon gång i januari. Det enda jag oroar mig för är att det börjar redan kl. 8.15 på morgnarna och jag vet ju hur trött jag är men det skall nog lösa sig på något sätt. Det är i alla fall inte långt dit så jag funderar på att börja promenera både dit och hem vilket inte skulle vara så dumt med tanke på min usla kondition. Där serveras både frukost och lunch vilket kan vara bra med tanke på min något knapphändiga kosthållning, bra att kanske få in lite rutiner vad det gäller den biten och förhoppningsvis tar jag med mig dessa rutiner hem även då jag inte skall dit. Behandlingen betalas av kommunen så jag behöver inte tänka på att det kommer att kosta mig något men i väntan på att det skall börja fortsätter jag att gå på beroende center och att besöka AA regelbundet och jag skall på ett möte om en liten stund.
Eva i Skåne
03-12-2011, 09:48
Kanon Malcolm  Skönt för dig att veta ungefär när behandlingen kommer igång. Du har så goda föresatser och jag tror på dig. de kommande helgerna är tuffa för alla med missbruksproblem, men bara du fortsätter med besöken på AA och beroendecenter kommer det säkert gå bra. Önskar dig verkligen lycka till
Blomstertanten
03-12-2011, 09:49
CITAT (malcolm @ 03-12-2011, 09:40)  Igår var jag till Forum 4 och fick lite mer information, det är bekräftat nu att jag kommer att få en plats så fort det blir någon ledig och det hela beräknas starta någon gång i januari. Det enda jag oroar mig för är att det börjar redan kl. 8.15 på morgnarna och jag vet ju hur trött jag är men det skall nog lösa sig på något sätt. Det är i alla fall inte långt dit så jag funderar på att börja promenera både dit och hem vilket inte skulle vara så dumt med tanke på min usla kondition. Där serveras både frukost och lunch vilket kan vara bra med tanke på min något knapphändiga kosthållning, bra att kanske få in lite rutiner vad det gäller den biten och förhoppningsvis tar jag med mig dessa rutiner hem även då jag inte skall dit. Behandlingen betalas av kommunen så jag behöver inte tänka på att det kommer att kosta mig något men i väntan på att det skall börja fortsätter jag att gå på beroende center och att besöka AA regelbundet och jag skall på ett möte om en liten stund. Är så glad för din skull!
Ett etappmål till ett fantastiskt jobb du gör. Jag glömde säga att det är gratis här också när det blir så dags vi har gott om plats. Konventet som jag berättade om innan är som en minisemester vid havet. Det kommer människor från hela landet familjer mc-knuttar ungdomar - alla sorters människor.
Krolliljan
03-12-2011, 11:02
CITAT (malcolm @ 03-12-2011, 09:40)  Igår var jag till Forum 4 och fick lite mer information, det är bekräftat nu att jag kommer att få en plats så fort det blir någon ledig och det hela beräknas starta någon gång i januari. Det enda jag oroar mig för är att det börjar redan kl. 8.15 på morgnarna och jag vet ju hur trött jag är men det skall nog lösa sig på något sätt. Det är i alla fall inte långt dit så jag funderar på att börja promenera både dit och hem vilket inte skulle vara så dumt med tanke på min usla kondition. Där serveras både frukost och lunch vilket kan vara bra med tanke på min något knapphändiga kosthållning, bra att kanske få in lite rutiner vad det gäller den biten och förhoppningsvis tar jag med mig dessa rutiner hem även då jag inte skall dit. Behandlingen betalas av kommunen så jag behöver inte tänka på att det kommer att kosta mig något men i väntan på att det skall börja fortsätter jag att gå på beroende center och att besöka AA regelbundet och jag skall på ett möte om en liten stund. Så skönt att höra. Lycka till  CITAT (skånepåg @ 01-12-2011, 10:09)  Hehe jo men det är ändå kontakt med människor, Jag vill bara testa på en medecin som skulle kunnat hjälpt mej sen 20 år sen. Jag vill ju sluta dricka idag! och det ser jag inget större problem med men alkoholen har ju hjälpt min autism de senaste åren, så måste ju först bevisa jag kan sluta i 1-2 år sen kanske jag kan få medecin  Jag ska få handlat så slipper gå till affären för det kommer gå åt helvete annars, annars blir det som de sista 20 åren jag ligger i soffan och flyr till mina filmer  Men får se vad som händer och hur det slutar, men jag har ju inga större hopp för psyk. Det fans ett problem för 20 år sen men okunnigiga föräldrar och läkarare utan nån nån hjälp, jag vågade ju inte ens fråga mina föräldrar nåt på grund av taskiga uppväxten och med mina sociala problem så hade jag 1 kompis och vi snacka bara tv spel ibland, så jag visste ju inte vart jag skulle vända mej eller vad jag skulle göra. Håller tummarna för att det ska lösa sig för dig
Biggan_
03-12-2011, 13:30
Känn dej stolt Malcolm, över vad du åstadkommit så här långt! Jag önskar dej Lycka Till på färden!
Eva-Helene
03-12-2011, 18:06
Härligt malcolm! Grattis! Apropå att gå dit och hem: börja med några små promenader redan nu så att du inte tar ut dig redan första behandlingsdagen! Det är ju lätt att tappa gnistan då.
Myosotis
04-12-2011, 11:00
CITAT (malcolm @ 03-12-2011, 09:40)  Igår var jag till Forum 4 och fick lite mer information, det är bekräftat nu att jag kommer att få en plats så fort det blir någon ledig...  Va bra! Du klarar det här! Kram till Skånepåg  hoppas verkligen att du kan få hjälp!
malcolm
04-12-2011, 11:06
CITAT (Myosotis @ 04-12-2011, 11:00)   Va bra! Du klarar det här!  Tack för uppmuntran! Just nu känns det inte som om det är alkoholen som är det största problemet utan min orkeslöshet och varför jag har så svårt att gå några längre sträckor. Skall träffa min husläkare imorgon och ta upp mina bekymmer där så får vi se vad hon säger. Kan vara bra med Forum 4 eftersom det är en grupp och då lär jag få träffa en del nya människor och vem vet, det kanske kan leda till några nya bekantskaper som jag så väl behöver.
Myosotis
04-12-2011, 11:13
CITAT (malcolm @ 04-12-2011, 11:06)  Just nu känns det inte som om det är alkoholen som är det största problemet utan min orkeslöshet och varför jag har så svårt att gå några längre sträckor... Alltså jag kan ju inget om sånt, men det kan inte hänga ihop med att du har slutat ändå? Det är ju en stor omställning för kroppen, skulle vara konstigt om det inte kändes. Men bra att du ska träffa läkare
malcolm
01-01-2012, 17:47
Insåg idag att det gått 12 veckor, tiden går fort när man har roligt. Hoppade av Forum 4 (är dock välkommen tillbaka om jag vill) då jag insåg att jag inte orkade med det också eftersom det är så mycket med läkarbesök och annat just nu men jag fortsätter med att gå på AA-möten och till beroende center för att få min Antabus. Känner inget som helst sug efter alkohol längre och kan inte riktigt förstå hur det kunde uppfylla mitt liv så totalt. Tyvärr har jag inte blivit av med tröttheten och den håglöshet jag drabbats av men det kanske ger med sig så småningom och idag började jag faktiskt fundera på om jag skulle så lite fröer till våren. Har både torvkrukor och minidrivhus hemma och nu när alla krukväxter har dött i vardagsrummet har jag gott om plats i fönstret för allehanda sålådor och "drivbänkar".
God fortsättning på ditt nyktra liv
Eva i Skåne
01-01-2012, 19:42
Grattis Malcolm! 12veckor är kanonbra! Jag förstår att det kan bli för många ställen att besöka och AA och antabus är säkert en bra kombination, men var det inte via Forum 4 du skulle få komma till behandlingshem? Det går att komma från missbruk ändå, men det är kanske synd att missa chansen, eller?
Myosotis
02-01-2012, 10:56
CITAT (malcolm @ 01-01-2012, 17:47)  Känner inget som helst sug efter alkohol längre...  Underbart! Frösådder låter som en bra idé! Vad funderar du på att så?
Malcolm, viket underbart jobb du gjort! Jag tror på dig och din förmåga.
malcolm
02-01-2012, 17:12
CITAT (Eva i Skåne @ 01-01-2012, 19:42)  Grattis Malcolm! 12veckor är kanonbra! Jag förstår att det kan bli för många ställen att besöka och AA och antabus är säkert en bra kombination, men var det inte via Forum 4 du skulle få komma till behandlingshem? Det var Forum 4 som var själva "behandlingshemmet", jag skulle vara där kl. 8.20 varje dag (må - fre) och det serverades frukost och lunch utan kostnad men som sagt, jag orkade inte. Nu har det dock gått bra i tolv veckor med Antabus och AA så jag fortsätter så. CITAT (Myosotis @ 02-01-2012, 10:56)  Frösådder låter som en bra idé! Vad funderar du på att så? Inget märkvärdigt, blir ettåringar i så fall, tagetes är tacksamma liksom paprika men det blir ingenting med latinska namn för sådana blommor/växter är för avancerade för mig.
Eva i Skåne
02-01-2012, 17:48
Aha, jag hade inte fattat riktigt detta med Forum 4
Biggan_
02-01-2012, 18:32
Grattis till 12 veckors nykterhet! Bra jobbat! Jag undrar om inte lite av din trötthet och håglöshet går över nu när ljuset återkommer. Försök att ta en lång promenad varje dag så att du får frisk luft och lite dagsljus.
Härligt att höra att du mår så bra det har du förtjänat efter alla eländen du gått igenom. Jag önskar dig många härliga vårdagar nu när det ljusnar. Jag är också trött jämt men jag vet vad det beror på och accepterar. Hur det är med din trötthet kanske du får reda på så småningom. Om den inte försvinner helt gör som jag låtsas att du lever lyxliv. En del morgnar är jag så trött så jag sover helt enkelt en gång till. Andra dagar bara slappar jag hela dagen..
Skickar dig en liten ängel från mig Malckom  !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|