|
Myosotis
11-10-2011, 13:16
Jaa verkligen!
CITAT (skånepåg @ 11-10-2011, 14:03)  Hehe mjo man fick ju hjälp tillslut men akuta besök på sjukhus och psyk sen tog de tag i det, de vill ju igentligen inte hjälpa psykist sjuka personer bara sätta de på tunga mediciner tyvärr  Men just antabus och naltrexon dricker man en öl på dem så spyr man gärnet men som grav alkohollist så drack man ju nästan ett flak smuggel öl om dagen, men nu är jag fri från allt och köpt min egen lägenhet men en fylla ibland är ju mysigt ^^ Så ligger man bakis i soffan dagen efter och ser filmer ^^ Men som sagt det finns inte mycket att göra om man är missbrukare, vissa klarar ta ett stopp direkt, dock inte jag =/ Efter månaders med piss och blodprov så får man testa nån medicin men inget som skulle funka för mej för jag har gått igenom halva fass nästan både lagligt och olagligt, jag skulle vilja testa nån centralstimulantia men då får jag ju lämna pisseprov 3 gånger i veckan och gå in till stan 4km bort 3ggr i veckan, men har ju inte råd med busskort för det och orka gå in  Så bara det är ett problem, jag vill inte ens till affären, jag går så fort de öppnat för brukar ju vara uppe om nätterna så lika bra då är där inte så mycket folk ^^ Oj, mitt hjärta blöder när jag läser din livssituationsbeskrivning! Men tusan vilken stark kämpe du är!...och ändå så positiv i din utstrålning! F-n, du är beundransvärd grabben!!! Jag önskar dej allt gott i livet! Krama din lille missevän från mej och tala om vilken viktig liten varelse h*n är!
skånepåg
11-10-2011, 13:46
CITAT (Cacki @ 11-10-2011, 14:40)  Oj, mitt hjärta blöder när jag läser din livssituationsbeskrivning! Men tusan vilken stark kämpe du är!...och ändå så positiv i din utstrålning! F-n, du är beundransvärd grabben!!! Jag önskar dej allt gott i livet! Krama din lille missevän från mej och tala om vilken viktig liten varelse h*n är! Tack men jag är stark och kan det mesta om rättsväsendet, har kunniga folk som är kända i sverige som hjälper mig så living highlife lite, bara få det som kan hjälpa mig också skulle vara bra, har ju självmedicinerat mig med alkohol och annat i halva livet nästan
Malcolm! Jag hoppas verkligen att du ror det här iland också! Du verkar otroligt stark som orkat med alla smällar som livet gett dej så jag tror absolut att du klarar av att bli befriad från alkoholberoendet också. Känner du att du är på väg att tappa sugen så hämta för guds skull lite ny energi från oss andra här på Odla. Vi har massor av peppning på lager åt dej!!
skånepåg
11-10-2011, 14:00
Men du Malcom din son har rätt till LSS Så han kan få hjälp i hemmet med mat och tvätt och städandet medans du är på behandlingshemmet, jag har haft lss ett tag men hatar ju social kompetens så kasta ju kastruller efter dem
malcolm
11-10-2011, 14:50
Jag skall höra mig för om lite hjälp till sonen om det blr aktuellt med ett behandlingshem långt borta, idag var vi och pantade ölburkar, det blev 109 kr men dessa pengar fick sonen behålla. Lite skrämmande är det dock om man betänker att varje burk kostat 11 kr i inköp och det var inte så himla länge sedan vi pantade minst lika många men vi fick inte med oss alla då och så skäms man lite för att ha så många burkar av samma märke då man kan ana missbruk lång väg.
skånepåg
11-10-2011, 15:12
Needå, det är ju en halv förmögenhet på pantburkar, jag fyller lätt 2 kassar i veckan och där är ju 60 spänn ^^
Eva-Helene
11-10-2011, 19:32
Malcolm, jag och guben håller både tummar och tår för att du får adekvat hjälp snart!
skånepåg...ja du vet ju själv om ditt problem. Om du "hoppar över" fyllan eller iaf låter det gå längre och längre tid emellan gångerna, så kan du ju ändå få medicin... Min ena grabb fick Citalopram förra hösten. Nu klarar han bättre av att vistas ute bland folk. Förut fick han panikångest och agressions-"attacker"... Jovisstja - han har Aspergers han också.
Malcolm och Skånepåg....jag vill skriva så mycket men just nu infinner sig inget annat än: OJ vad ni är starka och modiga som går ut med det här och berättar!!! Jag beundrar er verkligen!!!
Jag vet inte heller riktigt vad jag skall säga. Ditt liv så här långt väcker en massa känslor inom mig och det gör ont. Du skulle inte behövt hamna i den här situationen du borde haft hjälp mycket mycket tidigare. Jag skäms över att vi med alla våra resurser sviker så fast vår lagstiftning är mycket tydlig - att det inte får vara så här. Trots det tar du ansvar för ditt liv och orkar vidare. Jag vet inte vad jag skulle kunna säga som ger dig lite hopp, men du är erfaren och har mycket kunskap som du kan använda bara du får hjälp att komma ur dödläget. Jag kom att tänka på att det finns ett behandlingshem i Höör i Skåne som jag inte kommer ihåg vad det heter, men det skulle nog kunna motsvara vad du behöver det tillhör i alla fall Björkviksgruppen. Det är ingen renodlad behandling mot beroende utan är anpassad för personer med funktionshinder eller psykisk sjukdom. Jag har varit där på besök en gång och lyssnat på deras beskrivning av hur deras behandlingsplaner ser ut och det fick jag förtroende för. Det är väldigt flexibelt och utgår i från vad personen behöver. Du kanske redan vet det här men om du inte gör det kanske det kan vara något.
skånepåg
12-10-2011, 02:51
Just Autism asså det är en svår (Sjukdom) Man är blyg så in i helvete, just nu har jag druckit en del hade inte vågat annars, samma med alla annan forum inlaägg/märkelse anars blir det bara en bild eller så annars ^^ Det har ni själva märkt och tror malcom känner igen lite i det ^^ Men ska inte ta över tråden för hans helvete för mitt skit men förstår ni det bara så ni förstår det med, den är ett rätt brett aspekt, många vågar inte säga att jag vågare eller anat, jag stoltserar gärna stolt med min adhd så fuck you typ  kan man nästan säga acceptera mig som jag är  Jag har ju tipsat om Attention och Medaljong til Solis och annat förr men finns mycket mer, jag har gått många föreläsningar och läst upp mina betyg till gymnasienivå nu och massor annar skadar inte ha en massa kompisar som har hand om massor med föreläsningar och kontakter i olika skolor =) Tog över det lite men nu vet ni lite mer
malcolm
12-10-2011, 05:41
Jag tycker inte alls att du försökt "ta över min tråd" skånepåg och jag känner igen det där med att inte våga säga något på nykter kaluv även om jag inte lider av autism men min son gör fast han har aldrig druckit så mycket som en lättöl i hela sitt 22-åriga liv. Tycker det är bra att även du vågar berätta om dina problem och tillkommakortande för hur skall folk runt omkring annars kunna förstå och lära sig att inte vara så fördömande.
Igår kväll var jag på ett AA-möte och skall på ett till ikväll igen, de som varit nyktra länge brukar säga att man skall gå på 90 möten på 90 dagar när man är nynykter men så många vet jag inte om jag pallar med. Tur att jag bor i Sthlm i alla fall för här finns möten varje dag från norr- till söderort och man kan tom. gå till AA på julafton om man vill. Rätt märkligt hur fort man kan hämta sig egentligen, har bara varit alkoholfri i några dagar men börjar redan må bättre fast det var ingen sinekur i måndags precis. Det var någon som sa att de tre första dagarna är värst och det tar ungefär en vecka innan man sover som man skall igen och det stämmer faktiskt men suget försvinner aldrig helt och hållet så därför är det noga med att underhålla sin nykterhet med AA-möten för att bibehålla sin nykterhet. Nu kan man kanske tycka att det tar en himla massa tid att springa på möten stup i ett men der är ändå ingenting mot den tid det tar att sitta och dricka utan att få något vettigt gjort. Nu skall jag dock inte rusa åstad och försöka reda upp min tillvaro på några få veckor utan det får ta den tid det tar och det gäller att skynda långsamt för att inte trilla dit igen.
KatteLatte
12-10-2011, 06:04
Vad ledsen man blir när man läser era historier.... Snacka om att helt oförskyllt ha fått riktigt taskiga startförutsättningar här i livet. Stor  till er, för vad det nu är värt. Önskar er verkligen allt det bästa att få både hjälp och ork att få rätsida på situationen och att få det bra.
malcolm
12-10-2011, 06:13
CITAT (KatteLatte @ 12-10-2011, 07:04)  Stor  till er, för vad det nu är värt. Önskar er verkligen allt det bästa att få både hjälp och ork att få rätsida på situationen och att få det bra. TACK!
Myosotis
12-10-2011, 08:19
CITAT (malcolm @ 12-10-2011, 06:41)  Nu skall jag dock inte rusa åstad och försöka reda upp min tillvaro på några få veckor utan det får ta den tid det tar och det gäller att skynda långsamt för att inte trilla dit igen. Det låter klokt, det kommer förmodligen att ta tid. Om du ska till Höör kan du komma och hälsa på  CITAT (skånepåg @ 12-10-2011, 03:51)  acceptera mig som jag är Ja jag tycker att du verkar trevlig precis som du är  och jag tycker inte heller att du "tar över" Malcolms tråd, och om han inte själv tycker det så är det bara att fortsätta skriva, ni har ju lite liknande problem.
malcolm
13-10-2011, 12:13
Igår kväll var jag på ett AA-möte igen och om jag orkar och hinner blir det ett möte ikväll också, beror på om jag lyckas få igång min elpanna som inte ger någon värme till elementen trots att det finns varmvatten i kranarna. Om en halvtimme skall jag till beroende centrum och få min dos av Antabus så än så länge fungerar det bra med nykterheten fast det har ju bara gått 5 dagar än så länge.
Biggan_
13-10-2011, 12:28
CITAT (malcolm @ 13-10-2011, 13:13)  Igår kväll var jag på ett AA-möte igen och om jag orkar och hinner blir det ett möte ikväll också, beror på om jag lyckas få igång min elpanna som inte ger någon värme till elementen trots att det finns varmvatten i kranarna. Om en halvtimme skall jag till beroende centrum och få min dos av Antabus så än så länge fungerar det bra med nykterheten fast det har ju bara gått 5 dagar än så länge. 5 dagar är väl en strålande början! Kanske bra att elpannan strular, så har du fått något annat att tänka på!
Myosotis
14-10-2011, 08:30
CITAT (malcolm @ 13-10-2011, 13:13)  ...det har ju bara gått 5 dagar än så länge. Det är väl inte så bara, det är ju jättebra!!!  De första dagarna är väl värst vad jag har förstått? Du klarar det [attachment=65506:heja.gif]
malcolm
14-10-2011, 13:07
Nu har det tom. gått 6 dagar, en vecka imorgon. Det går bra men jag är tröttare nu än förr (hur det kan vara möjligt), sköterskan tror att det beror på den psykiska omställningen.
Eva i Skåne
14-10-2011, 13:07
Håller tummarna för en lyckad fortsättning också
Chamomille
14-10-2011, 13:29
CITAT (malcolm @ 13-10-2011, 13:13)  Igår kväll var jag på ett AA-möte igen och om jag orkar och hinner blir det ett möte ikväll också, beror på om jag lyckas få igång min elpanna som inte ger någon värme till elementen trots att det finns varmvatten i kranarna. Om en halvtimme skall jag till beroende centrum och få min dos av Antabus så än så länge fungerar det bra med nykterheten fast det har ju bara gått 5 dagar än så länge. Har du provat att lufta elementen Malcolm? Har pumpen till värmen varit avstängd under sommaren så kan den "fastna". Då får man veva igång den med en skruvmejsel. Det brukar gå bra  Lycka till med allt!
malcolm
14-10-2011, 13:34
Jag har inte orkat titta på pannan ännu, är fruktansvärt trött numera och ställde upp några lösa elelement igår för att jaga bort den värsta fuktigheten ur huset.
Eva-Helene
14-10-2011, 15:16
Bra malcolm! En dag i taget, så går det! Tröttheten kan bero både på den psykiska omställningen och på att kroppen nu kan återhämta sig efter alkoholens biverkningar. Det är ju mycket som "går på tok" i kroppen när man dricker alkohol... Att det tar på krafterna kan man väl förstå! Levern t.ex. har massor att ta hand om nu som den "lagt åt sidan".
malcolm
15-10-2011, 11:26
CITAT (Eva-Helene @ 14-10-2011, 16:16)  Bra malcolm! En dag i taget, så går det! Tröttheten kan bero både på den psykiska omställningen och på att kroppen nu kan återhämta sig efter alkoholens biverkningar. Det är ju mycket som "går på tok" i kroppen när man dricker alkohol... Att det tar på krafterna kan man väl förstå! Levern t.ex. har massor att ta hand om nu som den "lagt åt sidan". Konstigt nog var mina blod- och levervärden bra men jag fick en B-vitaminspruta i rumpan eftersom alkoholister brukar ha brist på det vitaminet. Trött idag också trots att jag sovit länge och orkade inte gå på förmiddagsmötet som började kl. 10:30 men jag var på möte igår kväll.
malcolm
17-10-2011, 20:32
Idag hade jag blivit inbokad på samma tid på två olika ställen, dels på beroende centret för min måndagsdos av Antabus och dels på ett annat möte med biståndsenheten (har hand om hemtjänst och liknande). Antabusen blev uppskjuten tills imorgon så om jag hade velat hade det gått att dricka alkohol idag men jag avstod då jag tycket jag är på rätt väg efter 10 dagars total avhållsamhet och det vore synd att sabba det.
Var inne på nätet för att kolla om Antabus och hittade en massa trix för att undvika effekterna från det, allt från att äta en massa citroner till Lergigan. Tänker inte testa någon av dessa huskurer för vem lurar man då om inte sig själv, det finns inget tvång att gå och ta denna medicin så vill man dricka så är det bara att avstå från medicineringen och supa på vilket åtminstone jag inte vill.
Biggan_
17-10-2011, 20:40
CITAT (malcolm @ 17-10-2011, 21:32)  Idag hade jag blivit inbokad på samma tid på två olika ställen, dels på beroende centret för min måndagsdos av Antabus och dels på ett annat möte med biståndsenheten (har hand om hemtjänst och liknande). Antabusen blev uppskjuten tills imorgon så om jag hade velat hade det gått att dricka alkohol idag men jag avstod då jag tycket jag är på rätt väg efter 10 dagars total avhållsamhet och det vore synd att sabba det.
Var inne på nätet för att kolla om Antabus och hittade en massa trix för att undvika effekterna från det, allt från att äta en massa citroner till Lergigan. Tänker inte testa någon av dessa huskurer för vem lurar man då om inte sig själv, det finns inget tvång att gå och ta denna medicin så vill man dricka så är det bara att avstå från medicineringen och supa på vilket åtminstone jag inte vill. Klokt tänkt av dej!  ...och 10 dagar är ju 10 dagar på rätt väg, och varje dag är viktig! En stöttekram från mej!
Eva-Helene
17-10-2011, 20:57
Bra gjort malcolm!
Bra av dig! Min bror gjorde ett annat trix han gömde den någonstans i munhålan och spottade ut den på vägen hem. Jag hade skjutsat honom till Huddinge sjukhus när jag var på besök hade flyttat söderut annars är jag f d huddingepudding. Det visar ju hur dum i huvudet man blir av sprit, Han dog 1987 (54år gammal) när han hade börjat komma ur missbruket på allvar hjärtat bara stannade, Jag saknar honom varje dag han var världens bästa bror, son, pappa och morbror.
KatteLatte
18-10-2011, 06:17
10 dagar - härligt, Malcolm, låter som om du är på rätt väg! Heja,heja,heja; håller verkligen tummarna för dig!
Eva i Skåne
18-10-2011, 08:10
Du är stark Malcolm! Är det biståndsenheten som ska hjälpa dig att röja upp i huset?
malcolm
18-10-2011, 08:15
CITAT (Eva i Skåne @ 18-10-2011, 09:10)  Du är stark Malcolm! Är det biståndsenheten som ska hjälpa dig att röja upp i huset? Ja det är väl tänkt så vad jag har förstått men när vet jag inte och inte heller i vilken omfattning.
Myosotis
18-10-2011, 09:15
malcolm
18-10-2011, 11:10
Fick ett samtal idag när jag kom hem, nu är det på gång med behandlingshem enl. Minnesotamodellen, skulle få besked i veckan Håller tummarna för att det skall gå vägen.
*Stintan*
18-10-2011, 11:14
Blomstertanten
18-10-2011, 11:51
CITAT (malcolm @ 18-10-2011, 12:10)  Fick ett samtal idag när jag kom hem, nu är det på gång med behandlingshem enl. Minnesotamodellen, skulle få besked i veckan Håller tummarna för att det skall gå vägen. Håller både tummar och tår!
skånepåg
18-10-2011, 12:32
Vet du hur länge du blir placerad där? Det kan vara allt från ett par månader till ett halvår
Krolliljan
18-10-2011, 12:47
Vet inte vad jag ska skriva men måste få skicka en kram till både Malcom och skånepåg
Kör hårt Malcolm. Din uppriktighet och insikt om problemet är faktiskt beundransvärd.
malcolm
18-10-2011, 14:18
CITAT (skånepåg @ 18-10-2011, 13:32)  Vet du hur länge du blir placerad där? Det kan vara allt från ett par månader till ett halvår  Ingen aning men det brukar vara 6-8 veckor.
Biggan_
18-10-2011, 19:39
CITAT (gnon49 @ 18-10-2011, 14:44)  Kör hårt Malcolm. Din uppriktighet och insikt om problemet är faktiskt beundransvärd. Insämmer helt och hållet om detta!
skånepåg
18-10-2011, 20:29
Vad bra kör hårt, du löser det ^^
malcolm
19-10-2011, 05:20
Var på ett AA-möte igår kväll och fick veta av en annan medlem i pausen vars dotter går på Forum 4 att det finns behandling här i min egen kommun och det vore ju bra med tanke på sonen.
ninnisky
19-10-2011, 05:30
håller tummarna för dig!
Ingela i Segersberg
19-10-2011, 05:41
Jag också!
Myosotis
19-10-2011, 11:20
Håller också tummarna!
*Stintan*
19-10-2011, 12:01
CITAT (malcolm @ 19-10-2011, 06:20)  Var på ett AA-möte igår kväll och fick veta av en annan medlem i pausen vars dotter går på Forum 4 att det finns behandling här i min egen kommun och det vore ju bra med tanke på sonen. Det kan dock finnas en poäng med att komma iväg hemifrån en tid under behandlingen så att man kan bryta invanda mönster och få ett perspektiv på hela sin livssituation. Din son kan säkert få hjälp under tiden med det han behöver så tänk på dig själv nu i första hand.
Härligt Malcolm du fixar det! Och vi finns här också... !!!
malcolm
19-10-2011, 15:54
CITAT (xlxl67 @ 19-10-2011, 13:12)  Härligt Malcolm du fixar det! Och vi finns här också... !!!  Tack för det! Nu skall jag duscha och åka på ett möte och imorgon blir det beroende center igen.
merlin68
19-10-2011, 18:20
Du ska och kommer klara det här! Styrkekramar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|