skånepåg
03-01-2012, 01:40
Tröttheten kan bero på olika saker, men efter alkoholen efter 12 veckor tror jag knappast? Kanske Depprision? Men lita inte på mej, det kan bara vara omställning för mat och annat med, vad vet jag? Kan ha många olika faktorer ^^
Tror att just depprision och andra problem leder till alkoholmissbruk att döva smärtan man bär i sig !båda skulle nog behandlas samtidigt igentligen inte var för sig .
skånepåg
03-01-2012, 01:59
Tror nåt liknande, kan ju bero på flera olika saker
Krolliljan
03-01-2012, 18:08
Grattis malcolm!
malcolm
11-04-2012, 17:56
Jösses, nu har det gått drygt 27 veckor (över ett halvår) och inte ett enda felsteg, blir bara ögonen bra så kanske det kan ordna sig med annat också.
Det gör det grattis1
malcolm
11-04-2012, 22:21
Har faktiskt funderingar att gå med på någon slags kontaktsajt om/när ögonen blir bra. Skulle vara trevlig med sällskap i kanoten om inte annat.

[attachment=69117:Bild046.jpg]
Jag har ingen erfarenhet av sådant men det låter som en bra idé, Livsandarna har vaknat på allvar det är härligt att höra.
malcolm
12-04-2012, 14:13
Humöret går upp och ned men idag är det inget vidare eftersom jag ser sämre än vanligt men det kanske blir bättra framåt kvällen och imorgon skall jag till beroendecentrum igen.
heinrich_stubel
12-04-2012, 17:27
Ja, psykvården etc är bedrägligt dålig i Sverige. Det är tyvärr ett välkänt fenomen
Du har en fantastisk förmåga att se det svåra i vitögat och ändå lyckas vända om och se att det finns glädje och lycka bakom nästa hörn. Jag känner igen det väl eftersom jag också gör så. Jag vet inte var har fått det i från men är tacksam för att det är så.
malcolm
12-04-2012, 23:11
Jag har en slags svart humor som hjälpt mig många gåmger, skulle inte förvåna mig om jag drog ett skämt på dödsbädden.
Inte jag heller humor och självdistans kommer man långt med. Vi kör vidare så länge det går.
malcolm
16-04-2012, 23:32
Ja, det går inte att ge upp nu men jag har slutat gå på AA då det precis som här tenderade att bli en klubb för inbördes beundran på sina håll. Beroendecenter fortsätter jag dock med och skall dit imorgon för min dos av Antabus, skall träffa en läkare där också.
Det blir så ibland med grupper. Sök upp en ny grupp det är din livlina.
malcolm
17-04-2012, 08:21
Jag har besökt flera olika grupper i min närhet och tyvärr är det ungefär samma personer på alla möten men det gå bra som det är nu, har ingen längtan efter alkohol och tänker knappt på det.
Ok ! Du känner bäst själv jag är bara rädd om dig.
malcolm
18-04-2012, 06:02
Tack för omtanken men det fungerar bra vad det gäller alkoholen just nu, var till beroendecenter igår och fick även träffa en av läkarna där och de tyckte som jag att alkoholen är mitt minsta problem just nu. Det är mycket värre med ögonen och jag skall till ögonmottagningen vid Huddinge sjukhus imorgon. Inte för att jag tror på några mirakel där heller men vi får se vad de kommer fram till. Kan inte ha det så här längre eftersom det blir svårare och svårare att sköta allt här hemma och jag har börjat halka efter med räkningarna då jag inte ser ordentligt och knappt klarar av att logga in på internetbanken längre. Har faktiskt ett förstoringsglas bredvid datorn för att kunna se inloggningssiffrorna och har köpt en sk. C-pen för att kunna scanna in OCR-numren.
Bra ! Hoppas någon som vet vad de sysslar med kan hjälpa dig, det är på tiden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.