|
Full version: GLADTRÅD 2012
Myosotis
08-05-2012, 21:27
Grattis, vad roligt! Var försiktig nu med vattnet så inte de små stjälkarna ruttnar nerifrån!!
merlin68
09-05-2012, 20:13
CITAT (Myosotis @ 08-05-2012, 22:27)  Grattis, vad roligt! Var försiktig nu med vattnet så inte de små stjälkarna ruttnar nerifrån!! Ja det ska jag. Tack för fröna myo, ska skicka "dina" lejongapsfröer när de blir mogna i sommar
Jag är glad att jag jobbar halvdag i morgon för att vid lunch gå på Lisebergs trädgårdsdagar med min bästa vän
Skeppsråttan
10-05-2012, 20:12
Grattis Tikka, det blir nog kul!
Ugglemormor
11-05-2012, 15:37
Fick ett samtal fr. dottern igår kväll och fattade endast hälften av det .....  men hon hade visst blivit nominerad som den bästa avd. chef i företaget av flera tusen likn. i Norge.......  snabbringde fr. en tillställning där detta hade skett igårkväll utan att hon visste om det i förväg ..... men som sagt var hon får förklara det bättre på ren svenska när hon lugnat ner sig .......  min norska är inte så bra att hänga med i dessa former ......  Dock så roligt att hennes arbetsinsats belönas så bra.....
hattstugan
17-05-2012, 10:36
Glad för att nu är det äntligen försommar!! Näktergalen har anlänt och det är ett säkert tecken!
Och det går att vara ute utan tjocka kläder!!!
Hörde Göken för första gången idag. Då kan man inte låta bli att dra på smilbanden. Koko
CITAT (gnon49 @ 17-05-2012, 14:52)  Hörde Göken för första gången idag. Då kan man inte låta bli att dra på smilbanden. Koko Åhh va roligt grattis
merlin68
30-05-2012, 19:23
Mitt japanska vinhallon Rubus phoenicolasius får bär för första gången. Blev glad när jag såg det på trädgårdsrundan idag, ska bli spännande att smaka frukterna
merlin68
31-05-2012, 21:14
Glad att jag tog mig samman och frostade av frysen. Nu finns där plats för årets rabarberskörd
merlin68
01-06-2012, 16:06
Blev glad idag när 18-årige sonen bad gamla mamma (jag alltså) att klippa honom. Han litar inte på frisörers omdöme påstod han - för de lyssnar inte på hans önskemål  Grabben fick en efter en del förhandlingar en sk "brat-frisyr" med sidorna kort och längre upptill och såg nöjd ut när det var färdigt Annars är jag också nöjd och glad, maten ska snart värmas i ugnen och jag har verkligen kunnat vila upp mig idag
Ugglemormor
01-06-2012, 16:19
Jag är glad att dottern har fått sitt eget hus och att hon kommer snart och hälsar på. Glad att ha kommit så långt att tyget till min klänning har kommit, modellen har jag redan bestämt. Det blir roligt att åka till bröllopet senare i sommar. Brudparet firar sin smekmånad i huset vi lånar ut till dem, men bröllopet sker inte i "våran lilla by". Jag är glad att lill-syrran får nu ordentlig vård för sitt knä. Det har jag sett till att det ska funka. Jag hoppas att jag får ett positivt svar för ryggen. Livet är så härligt när man kan undvika trassel.
Myosotis
01-06-2012, 17:43
 Blev äntligen av med de jobbiga blinkande annonserna på odla!! Tack skånepåg!
Ugglemormor
03-06-2012, 10:09
Det var ju tur, har inte haft några tokigheter i mina datorer, än i alla fall.
merlin68
03-06-2012, 14:32
Glad för jag köpte ett klädskåp billigt på blocket och det är jättefint och ser helt ny ut  Det är till sonens alla kläder och grejer, han blev jättenöjd. Sedan gick jag en runda i trädgården och upptäckte att mitt plommonträd som jag tog med mig hem från visingsö för 8 år sedan äntligen bär en massa kart. När jag tog det som rotskott var det 10 cm och transporterades hem i en liten plastmugg  Nu är det drygt 2 meter högt och har blommat de senaste tre åren. Förra året fick det också några få kart med de föll av...I år har det några hundra kart så jag håller tummarna att det åtminstone blir några frukter av dem
Ugglemormor
03-06-2012, 14:41
Jag är glad att ryggen värker inte så mycket när jag har inte gjort mer än vilat. Men är dock orolig. För rtg-svaret..
merlin68
05-06-2012, 18:00
Glad för att allting växer så enormt bra nu tack vare det ihärdiga regnet och så slipper man vattna  . Blir det lite sol och värme ovanpå allt regn så kommer det bli rekordskördar i år
hattstugan
05-06-2012, 22:45
Glad för att jag finns!
Ugglemormor
07-06-2012, 12:59
Glad åt alla goda vänner som finns kring mig. Dottern skulle komma hitåt, för flytten har gott bra. Glad att hon slapp hyra lägenhet vilket hon inte egentligen ville. Vi hjälpte henne ekonomiskt med huset och den är skriven så att det är hennes privata egendom. Man vet ju inte i framtiden om någon sambo-idiot tror sig att få del i det.... Vill endast trygga allt för henne och hon uppskattar det........
Oiiiihh !!  Jag har påbörjat min semester sen 4,5 timma !!
Glad att jag blivit utlånad till en annan avdelning på jobbet o helt plötsligt har jag lugn o ro runt mig, bra arbetsuppgifter o glada kollegor som uppskattar mig
Underbart att höra!  Tänk vad viktigt det är att man har det ok på jobbet då man lägger den bästa tiden på dagen varje dag på arbetet... Nej inför 6 timmar snart... Samt trivselförsäkring...
Ja va bra förslag xlxl
Biggan_
11-06-2012, 20:54
CITAT (omk @ 08-06-2012, 23:41)  Oiiiihh !!  Jag har påbörjat min semester sen 4,5 timma !!  Så skönt omk! Ha det så gott!
Myosotis
12-06-2012, 00:19
Mina kycklingar kläcks!
GRATTIS!
Myosotis
12-06-2012, 00:34
Tack  Det kommer bilder sen i hönstråden.
Ugglemormor
14-06-2012, 16:48
Det känns som man fått "sommarlov" från träning, helt härligt trots att inte fått besked fr. Min läkare än. Just de senaste dagarna har dock stressen lättat och jag kommit igång med skriveriet. Skulle nog tacka fotbollen för det? På med lurar och bara skriva....... Vad glad man blir av det hela och har fixat backupp så att jag kan spara det tryggt. Helt underbart och precis lagom blev det i trädgården också och nu är även segelbåten vid kajen...... Vilken lycka att följa med när det börjar bli lite bättre väder och det mesta börjar blomma..  ... Glädjen att ha vid sängbordet den första vita rosenknoppen......
merlin68
14-06-2012, 18:26
CITAT (Ugglemormor @ 14-06-2012, 17:48)  Det känns som man fått "sommarlov" från träning, helt härligt trots att inte fått besked fr. Min läkare än. Just de senaste dagarna har dock stressen lättat och jag kommit igång med skriveriet. Skulle nog tacka fotbollen för det? På med lurar och bara skriva....... Vad glad man blir av det hela och har fixat backupp så att jag kan spara det tryggt. Helt underbart och precis lagom blev det i trädgården också och nu är även segelbåten vid kajen...... Vilken lycka att följa med när det börjar bli lite bättre väder och det mesta börjar blomma..  ... Glädjen att ha vid sängbordet den första vita rosenknoppen......  Det ska nog gå bra med beskedet från din läkare ska du få se  Och hoppas din bok blir klar och att man i sinom tid får möjlighet att läsa den! Här i Roslagen börjar trädgården ta sig, jag är ute i den och "skräpar runt" varenda dag. Brukar göra en lite större insats med rensning och gräsklippning en gång i veckan, annars vattnar jag bara och njuuuuter. Vi har en damm i trädgården och där brukar jag sitta och titta på koikarparna som har växt till sig något enormt på två år  Även vi har fritidsbåt (motorbåt ingen segelbåt) och jag ser fram emot att åka ut när det blir lite bättre och stabilare väder Dagens glädjeämne var förresten upptäckten att min nu frösådda tvååriga fattigmansginseng har börjat växa riktigt rejält
Eva i Skåne
14-06-2012, 18:43
Sonen har inte precis velat ha några nya kläder eftersom han är arbetslös och känner att han mest belastar vår ekonomi, men nu ska han doktorandfest i Skottland och behövde verkligen lite nytt. Vad passar då bättre än 40% på Dressmann? Kavaj, byxor, 2 skjortor och en t-shirt för 1200:- Kanon.
Ugglemormor
15-06-2012, 10:19
Tack merlin68, Kommer att kolla under dagen om svaret har kommit och att den är enbart "naturliga" orsaker. Har nu mindre ont när jag varit mer i stillhet. Det är att slå 2 flugor på en smäll, har paxat mitt skrivande vid sängen. - vila o nytta på samma gång...... Jag hoppas att jag kommer så långt under sommaren att manuset kan lämnas iväg, äntligen. Kommer nog nämna det när man har kommit så långt att den ska ut. Ämnet passar ju tiden, så vi tror på den. Det är sol ute så jag ska knippas nästa rosenknopp att ha bredvid mig. Den vita blommar ju endast just nu så det gäller att njuta av dem, sen kommer dom andra rosorna i efterhand. Jag tycker att det är en gåva att kunna ta in av det vackra......
hattstugan
16-06-2012, 21:24
Glad för att jag fått träffa mina barnbarn idag!!
äppeltjejen
18-06-2012, 11:29
Har nyss tingat en underbar liten goldenvalp, känns som man svävade hem på små moln
Ugglemormor
18-06-2012, 12:04
Jag är både glad o lite ledsen....... Min doktor ringde nyss o berättade om vad som de hittat i min rygg. Själva operationsstället är opåverkad, inga skador, men nedanför det har det bildats mer pålagringar i de små benen mellan kotorna, men inga klämda nerver än, dock observera det. Den kotan som byggdes om, finns mycket kompositmassa vilket kan ge smärtor, särskilt vid för mycket ansträngning, men den hindrar inte de större nervbanorna, endast mindre. Han gick igenom allt som hade kommit med svaret o följden blir att man kanske måste gå in och rensa nedanför det stelopererade om jag inte blir smärtfri........ Stoppa i sig smärtlindrande är inte lösningen..... Jag får nu dela den lilla tabletten för blodtrycket och i augusti ev bli av med den helt....... Jag hade rätt att det var något som spökade i min rygg, men glad att "skrotet" är orubbad på sin plats.......
Jag är SÅÅÅ glad över våra fantastiska grannar !!!
Ugglemormor
23-06-2012, 10:11
Så glag att åka bort ett tag o endast rå om mig själv,...men Tottetoken följer med mig..... Glad trots att der inte var så bra med ryggen men förstår att det får framtiden visa och hoppas att det dröjer.... Klarar av den smärtan som jag får när/ om jag tagit i för mycket, men det gäller att njuta av livet och ta det sedan....... Dottern börjar sin 2 veckors semester, och gör en visit även hos mig.........
merlin68
23-06-2012, 18:38
CITAT (äppeltjejen @ 18-06-2012, 12:29)  Har nyss tingat en underbar liten goldenvalp, känns som man svävade hem på små moln  Grattis! Hoppas du får mycket glädje av din nya familjemedlem i många år framåt och att valpen inte biter sönder alla dina skor och gnager på bordsbenen Själv blev jag glad under morgonpromenaden med min hund. Det vär så roligt att se honom smyga genom det höga gräset på en äng - man kunde verkligen se hur han "lekte" att han var ute på jakt  Tror att det är hans Rhodesian Ridgeback gener som spökar...
Jag är glad för idag börjar min semester på 5v. Efter dom 5 veckorna har jag 5 lediga fredagar att ägna enbart åt svamp o bärplockning o fiske
Monarda
06-07-2012, 21:51
5 veckors semester även för mig, inleder med några dagar borta från familjen för att varva ner med långa skogspromenader och en packe böcker.
Monarda
07-07-2012, 18:19
Och nu är jag glad igen! Inbjuden till bröllop så nu får jag damma av hembygdsdräkten. [attachment=71197:DSC_0259.jpg]
hattstugan
12-07-2012, 18:27
Är GLAD för att äntligen visar sig en knopp på min stora Änglatrumpet så den kanske hinner blomma innan det blir kallt och jag får se vilken färg den har!!
merlin68
12-07-2012, 19:18
CITAT (hattstugan @ 12-07-2012, 19:27)  Är GLAD för att äntligen visar sig en knopp på min stora Änglatrumpet så den kanske hinner blomma innan det blir kallt och jag får se vilken färg den har!! Blev så full i skratt för jag hade tänkt skriva samma sak  Min svärflörtade änglis har nämligen också visat upp sin första knopp och spänningen växer .... Blir lite extra glad för det blir plantans första blomma någonsin...har haft den i flera år men den har liksom stampat och stampat och inte velat blomma tidigare...Det ska bli en laxrosa Charles Grimaldi
Eva i Skåne
13-07-2012, 07:13
Superglad för att semestern börjar om 45 minuter
Ugglemormor
13-07-2012, 10:18
Jag är glad att ha fått jobba/skriva i lugn o ro denna veckan. Trots allt annat som kommit emellan under min vistelse så känns det gott att få åka hem igen....... Jag har haft en underbar tid o det kommer jag ta med mig hem....... Hoppas att det blir lite bättre väder att kunna använda båten......dock är det underbart att enbart kunna mysa i den trots dåligt väder......
malcolm
14-07-2012, 10:22
Jag är glad för att mitt dubbelseende har gått över och att ansiktsförlamningen nästan är borta, nu behöver jag inte tejpa igen vänster öga längre.
Ugglemormor
14-07-2012, 15:03
Va gott Malcolm, en plåga mindre att dras med....... Kanske det blir mer positivt för dig....... Alltid gott när det börjar lätta till i någon ände......
mamamaggan
14-07-2012, 15:45
Glad för att det inte är så mycket " akut " som ska göras så jag kan ta mig en välbehövlig tupplur.
hattstugan
22-07-2012, 20:56
Är glad för att barnbarnen varit här på eftermiddagen!
Blev glad när jag såg väderprognosen. Bara hoppas att det slår in o blir värme o sol.
merlin68
23-07-2012, 17:40
Glad för att en stor del av vinbären är plockade
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|