Full version: GLADTRÅD 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
gnon49
Lite glad blev jag allt, för visst är dom granna. Men efter fotot blev dom bortjagade. Fast Höstfloxen smakade säkert mumma. Vad små dom blev.
[attachment=71572:S5030844.JPG]
Lokan
Vilken vacker bild gnon!! tummenupp.gif
hattstugan

Vackra djur men helst inte i trädgården!

Bilden är jätte fin!
Monarda
Jag är glad och lättad att sonen äntligen har fått studentlägenhet efter att ha köat ett antal år.
silos
Jag är glad för att idag skiner solen och att jag mår bra!
merlin68
CITAT (Monarda @ 25-07-2012, 19:40) *
Jag är glad och lättad att sonen äntligen har fått studentlägenhet efter att ha köat ett antal år.

Stort grattis till sonen. Det är bedrövligt vilka väntetider det är på studentlägenheter!

Idag smakade jag första körsbäret från mitt ganska nyplanterade Gårdebo-körsbärsträd - också det en mycket trevlig upplevelse som gör mig glad smile.gif
merlin68
När jag gick ut för att vattna växterna i morse såg jag att tre av fikonträdets fikon är på väg att mogna. Härligt smile.gif Det är en "vit" fikonsort jag tog som stickling på Sicilien förra sommaren och den hade redan en omgång frukter tidigare under sommaren.
Ugglemormor
Jag glömde bort hela vattningen igår, när det var så tungt. Har gjort det idag......

Jag är dock så glad att lilla hunden slipper plågas mera....... smiley_small_hug.gif men man får väl gråta när det kommer på en. Sämre är det med maken, han får ingen ro, ränner runt som ett jehu ...... trostar.gif
Så gjorde han också förra gången, men det kommer att lätta...... det brukar det göra ......

Jag är glad åt alla dem som kände den lilla hunden har hört av sig, även att det inte är så roliga samtal, men den omtanken de visar det tackar jag för...... thanks.gif
Monarda
Glad att få börja jobba på måndag efter 5 veckors semester. biggrin.gif
hattstugan

Glad för att den första knoppen på Änglatrumpeten slagit ut! Och den blir Laxrosa!!
Ugglemormor
Glad att dottern kommer hem till helgen för att trösta oss...... thanks.gif .
hattstugan

Glad för att jag lyckades ladda in bild på forumet på en blomma för ID hjälp!

Är första gången jag gör det själv biggrin.gif
gunsta
CITAT (hattstugan @ 14-08-2012, 09:33) *
Glad för att jag lyckades ladda in bild på forumet på en blomma för ID hjälp!

Är första gången jag gör det själv biggrin.gif

Grattis hattstugan smile.gif
Krolliljan
Idag är jag glad för att jag har pallkragarna och en massa krukor flyllda med växter jag köpt och framförallt plockat från mina egen land där de stod lite tätt.
Jag känner mig så "rik" när jag har en massa växter som kan planteras ut.
hattstugan
Det här gör mig glad!
hattstugan
Änglatrumpeten som blommar och gör mig glad!
hattstugan

Glad för att ha chattat med en av mina vänner och vi ska ses senare i dag på en kaffe!

En tid sedan vi gjorde det!
Myosotis
Jag har en liten Nattens Drottning!! yaay.gif yahoo.gif
hattstugan

Glad att ha en vän som muntrar upp mig när det känns tungt!
Aqvakul
CITAT (hattstugan @ 01-09-2012, 08:53) *
Glad att ha en vän som muntrar upp mig när det känns tungt!

tummenupp.gif

(blev "dubbelt"..)
Krolliljan
Jag är så glad för att solen skiner.
Jag ska gå ut och njuta nu i sensommaren. rolleyes.gif
Monarda
Jag är både glad och ledsen idag. Sonen har flyttat till en jättefin studentlägenhet och är helnöjd och jag har separationsångest smile.gif -cry-.gif
Nu går jag ut och gräver i trädgården, det brukar bota det mesta!
hattstugan
Glad att jag har Kisse som tröstar mig nu när det känns tungt!
silos
Jag är väldigt glad för att jag kunde vända ledsna tankar till goda och kärleksfulla tankar imorse efter att jag mött en inte så trevlig människa på vovvarnas och min morgonpromenad!
hattstugan

Glad för att solen skinit idag och jag fått mycket gjort ute!

Och att döttrarna varit här gör mig också glad!
hattstugan

Känner mig glad för att det börjar hända saker igen på forumet! Har känt mig lite ensam här ibland!
Ugglemormor
Jag blev glad när dottern sms och frågade hur det går med mig och läkarna, hon är ju på semester.......

Morgonens surkärring fick sig vad hon tålde, men nu var det en annan tonläge när hon inte kunde komma undan min make .... heh.... flirting.gif .

självaste överläkaren ringde hem till mig och nu ska jag åter rtg på något vis och sen blir jag omhändertagen före deras den "jäkla kön", nu känner jag mig glad ...... smiley_small_hug.gif Nu under helgen ska vi gå igenom vad som ska sparas/kastas ute i växthuset/trädgården, så att det inte blir så mycket sedan efteråt.

Min operation kommer blir större än det vi snackade om, Elisabeth och jag, men nu har jag en framtidsplan att följa ...... det gör allt lättare att kunna stå ut med......

Jag är glad, för att jag beställde mer konstböcker från adlibris, sådana jag kommer att behöva........ tummenupp.gif

Detta var det bästa av hela denna dag ---- jag tas hand om/så fort och orkar jag så åker lilla ritblocket med till sjukhuset ......... smiley_small_hug.gif
Natur liv
Jag är glad för att helgen ser ut att bli solig och fin. Det blir härligt att vara ute i trädgården, åka till sjön för att fiska och tända grillen när hungern faller på.
Ugglemormor
Va bra att det blir bättre väder, försöker få hjälp med att kasta alla växterna som jag inte vill vinteförvara, och det blir en orentlig tippalass.
Sedan är det ju Formel 1 fr. Italien, som vi följer, men innan och efter hinns väl med att få lite ordning här hemma så att det inte blir för mycket efteråt........... tummenupp.gif
gunsta
Idag blev jag glad av vädret, en liten resa och att lunchmaten i Tierp blev en sådan positiv överraskning smile.gif - en röd lysande cyklamen gör mig glad nu.
Små enkla vardagliga saker - tur att man inte behöver mer.
silos
Jag är glad för att jag får finnas till och jag prisar Jesus för det! smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
Jag är glad för så ska man ju vara ........... smiley_small_hug.gif ska ut på en mils snabbspring ...... whistling.gif
Ugglemormor
Jag är glad ----- för nu åkte det överflödiga ur mina garderober till tippen...... plockade undan en del i samråd med min goda väninna för hennes behov........glad att göra en annan glad........ kompiskram.gif

Vi fick, sent igårkväll en glad nyhet ----- vår dotter sa ja till frieriet!!!!!! wub.gif De är på semester och egentligen anade jag detta, vilket hon nämnde att"du, morssan, vet ju allt innan det händer så det är inte lönt att överraska dig, det har man lärt sig"..... yes.gif . men maken blev förvånad .......... :giggle

Läkaren ringde nyss o allt har sin gilla gång ---- first clas prioritering, yes! ........ tummenupp.gif dock hänger risken över mig att behöva åka in akut, men vad gör det? De är förberedda även på det....... whistling.gif

Känner mig så glad att saker och ting ordnar sig ..........
hattstugan

Känner glädje för att småprat lever igen!

Tack!
Wilmer
Känner glädje över att ni är så goa Odlaiter bjuder ofta på skratt kompiskram.gif förutom kunskap om ALLT.
hattstugan

Tja jo men efter en mer än trist sommar så är jag mer än glad åt bla Wilmer och Biggans återkomst!

Då händer det saker igen! Främst mycket skratt och det behöver vi i höstmörkret!

Säkert fler än jag som saknat er och naturligtvis är många fler ännu saknade!

Men kommer tid kommer råd även där!!
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 05-10-2012, 00:34) *
Tja jo men efter en mer än trist sommar så är jag mer än glad åt bla Wilmer och Biggans återkomst!

Då händer det saker igen! Främst mycket skratt och det behöver vi i höstmörkret!

Säkert fler än jag som saknat er och naturligtvis är många fler ännu saknade!

Men kommer tid kommer råd även där!!

kompiskram.gif

CITAT (Wilmer @ 05-10-2012, 00:28) *
Känner glädje över att ni är så goa Odlaiter bjuder ofta på skratt kompiskram.gif förutom kunskap om ALLT.

kompiskram.gif
hattstugan

Alla återvändare är värda kompiskram.gif och smiley_small_hug.gif
Wilmer
giggle.gif Tack, tycler jag med. Håll tummarna för att datorn hänger i tummenupp.gif Den krånglade i går men kanske kan få hjälp snart med upprensning.
Skruttis
Idag blev jag väldigt glad när jag läste att Karlstads katthem i Grava kommer att klara sig ett tag till.
Snälla människor har skänkt så mycket pengar att de klarade sig igenom den här pengakrisen.
Applåder från mig till alla som skänkt pengar. bravo.gif
hattstugan

Idag har jag fått veta att jag ska bli Farmor också!! I vår någongång blir det!!
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 13-10-2012, 22:37) *
Idag har jag fått veta att jag ska bli Farmor också!! I vår någongång blir det!!

Men grattis till det! blomma.gif Så kul!
hattstugan

Tack Biggan!! Har väntat på att få bli farmor då sonen är äldst!
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 14-10-2012, 00:49) *
Tack Biggan!! Har väntat på att få bli farmor då sonen är äldst!

Jaha! Så du är "bara" mormor nu då? Jag kan tyvärr inte bli farmor, men mormor är underbart att vara! wub.gif
hattstugan

Jo är mormor till tre! Två killar och en tjej!

Mormor/farmor är inte illa! Vilket det än är så är det super!!
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 14-10-2012, 01:05) *
Jo är mormor till tre! Två killar och en tjej!

Mormor/farmor är inte illa! Vilket det än är så är det super!!

tummenupp.gif
malcolm
Jag ser utan glasögon, åtminstone på avstånd.
Biggan_
CITAT (malcolm @ 14-10-2012, 01:08) *
Jag ser utan glasögon, åtminstone på avstånd.

bravo.gif tummenupp.gif kompiskram.gif
hattstugan

Härligt malcolm!! kram2.gif

Biggan_
yahoo.gif Jag är så glad att bilen gick igenom utan anmärkning på besiktningen igår! bravo.gif
Jag har två fasansfyllda händelser varje år. Det är bilbesiktningen i oktober och tandläkaren i juni! fear.gif
Anledning till detta fasansfyllda är att om man har otur så kostar det skjortan oftast! -fear-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon