|
Ugglemormor
05-02-2012, 13:07
Tack wilmer,
Hade ändå tänkt ta med mig det jag dricker o äter för säkerhets skull, i nte för det att det inte skulle duga, men som reserv och att ev. dela med ........ Nu gäller det att kolla med maken när det var han skulle till Göteborg .......
Alexander-VG-zon3
05-02-2012, 14:05
jag anmäler mig också om jag får åka med Iren, dricker inte kaffe och fixar dricka och sånt själv. Och Meriona JAAAAAAAAA vad glad jag blir  att du kommer. Jag skippar Lotteriet och tar med fröer och sånt.
jag tar med mig Annika svensson också
CITAT (LottaJo @ 05-02-2012, 12:48)  Personligen är jag väldigt svag för semlor å andra sötsaker så jag gav upp det där för många år sedan och laddar nu i stället för Bitch 2012...  Den var riktigt bra, Lottajo, får jag "låna" den:-)? CITAT (flaxss @ 05-02-2012, 15:05)  jag anmäler mig också om jag får åka med Iren, dricker inte kaffe och fixar dricka och sånt själv. Och Meriona JAAAAAAAAA vad glad jag blir  att du kommer. Jag skippar Lotteriet och tar med fröer och sånt. Klart du får åka med flaxss:-)!
Meriona
05-02-2012, 20:48
CITAT (flaxss @ 05-02-2012, 14:05)  ..... Och Meriona JAAAAAAAAA vad glad jag blir  att du kommer. .... Hihi - gulledej! Detsamma! Nu kan jag ju inte backa ur ens om jag är döende!
Tror jag har rätt i listan? Annars får ni hojta högt! Det kan ni säkert  Välkomen Annika svensson, och Flaxss! Stavade ditt namn fel såg jag nu Flaxss, ändrar det.. Ugglemormor, kolla med gubben!
LottaJo
06-02-2012, 15:19
CITAT (Iren @ 05-02-2012, 15:40)  Den var riktigt bra, Lottajo, får jag "låna" den:-)? Den bjuder jag på!
Oj så kul att så många kommer  jag får nog köra igång två kannor med kaffe  Det finns the och drickor om någon vill ha det..
Låter trevligt! Jag tar ändå med en thermos med kaffe med mycket mjölk, det blir nog över med.
Meriona
07-02-2012, 11:00
Nu är det inte så många dagar kvar!
Lina och Olav
07-02-2012, 18:24
Finns det plats för en till? Eller är jag för sent ute?
Lina
Jag tror inte att det finns någon sista anmälningsdag, bara Bettis vet ungefär hur mycket kaffe hon ska koka. Det ska bli kul att träffas igen! Jag ska försöka få med mig följande: 1 stjärnflocka till Ninnisky 1 stjärnflocka tilll EKLO 3 trädgårdsiris till EKLO 3 rosenbräcka (vit) till EKLO Kanske några fler perenner Lite krukväxter om det blir mildväder (inte särskilt troligt) Diverse gamla frön 2 påsar toarullar till Meriona Vykort med egna djurmotiv Hoppas jag fick med allt nu. Och att jag får med det när jag åker.  Olle
CITAT (Lina och Olav @ 07-02-2012, 18:24)  Finns det plats för en till? Eller är jag för sent ute?
Lina Jag sätter upp dig på listan Lina, välkommen! Vi (Bettis) behöver bara veta ungefär hur mycket kaffe som ska kokas, jag hoppas BETTIS hojtar om hon vill ha någon form av hjälp. JAA nu är det snart dags!
CITAT (Lina och Olav @ 07-02-2012, 18:24)  Finns det plats för en till? Eller är jag för sent ute?
Lina Kul Lina att du kan komma:-)! Du kan få lite kaffe av mig om du vill!
Lina och Olav
08-02-2012, 09:16
CITAT (Wilmer @ 07-02-2012, 19:41)  Jag sätter upp dig på listan Lina, välkommen! Tack! Det ska bli jättekul! Irene - jag tar gärna en kopp kaffe av dig tack!!
CITAT (Wilmer @ 05-02-2012, 12:45)  Lottajo, den tävlingen kan vi nog haka på de flesta, kanske inte Olle då  Vilken tävling?? Jag som också tänkte anordna en liiten en.... Och så snackar ni semla? Berätta nu för en som är med första gången vad menas??
Jag tror inte att tävlingen var så allvarligt menad.  För mig får du gärna ordna en liten om du vill. Traditionen är att alla tar med sig en semla och äter till kaffet som Bettis fixar. Jag tror dock inte att det är omöjligt att få tillstånd att ta med något annat om man hellre vill ha det.  Olle
Dementi!!! Vi lägger någon krona för kaffet, självkostnadspris. Semla är ett måste, fast vissa fegar ur och äter smörgås (jag åker långt och äter BÅDE och).
Tävling missade jag Sylvia vad de babblar om, men LOTTERI är frivilligt att delta i, se regler tidigare i tråden, eller var det i första inlägget de står? En liiten tävling, det låter superkul!! Alla initiativ välkomna.
Olle- vykorten hakar jag på!! Så kul! (att få del av dina fina bilder).
Nu har jag lagt Ulricas information om lotteri i första inlägget, det står så här;
Vårt traditionella lotteri, det är roligt! För de som inte vet hur det fungerar: Var och en tar med en liten vinst, det kan vara frön, en växt, en begagnad bok, något hemmagjort eller något annat som har med trädgård att göra. Om du köper något nytt ska det inte kosta mer än 20:- Sedan får alla var sitt nummer. Det nummer som dras först får välja vinst först och så vidare. Alla får alltså en vinst med sig hem.
Ingen anmälan till detta... Bara att ta med sig pryl!
Var på klubben idag och vattnet hade fryst igen  , det var väl så något annat år har jag för mig, nu kanske vi har tur att det hinner tina innan lördag jag åker dit på fredag och kollar. Det är ju ingen panik kaffevatten kan jag ta med, men det är ju det med toan då  , kan ju behövas lite vatten om man vill spola efter sig (och det brukar man ju vilja), men som sagt jag hör av mig på fredag.
jag kan ta med mig en dunk med vatten Bettis. Jag har ju själv fruset vatten (igen) så jag vet precis hur illa detkanbli. Männen med tredje benet får gå ut och revirmarkera, det tackar de nog ändå inte nej till efter de höga debatterna som förs här. Kvinnfolket får antingen knipa eller gå på toa med vatten i behållaren. Huvudsaken att avloppsrören inte är frusna!!
Gossen Ruda
08-02-2012, 16:43
CITAT (Bettis @ 08-02-2012, 15:35)  Var på klubben idag och vattnet hade fryst igen  , det var väl så något annat år har jag för mig, nu kanske vi har tur att det hinner tina innan lördag jag åker dit på fredag och kollar. Det är ju ingen panik kaffevatten kan jag ta med, men det är ju det med toan då  , kan ju behövas lite vatten om man vill spola efter sig (och det brukar man ju vilja), men som sagt jag hör av mig på fredag. För två år sen.
Jag kan också ta med dunk, van vid frysning här också..
Meriona
08-02-2012, 20:54
Du Wilmer - ska du kanske förtydliga att det är vatten i dunken du ska ta med? Så att folk inte får falska förhoppningar?
Jaja, det värmer gött med dunksprit  Nej fy, vatten tar jag med!!
Meriona
08-02-2012, 21:14
 Annars kunde det kanske tina upp isproppen?
Ja det förståss... Får väl sniffa om det luktar mäsk någonstans här på bygden...
Ni é allt roliga
Var är den ??  Jag har plitat en lista på allt jag INTE skulle glömma att ta med, men jag hittar inte listan ! Vad jag däremot hittat är några fröpåsar där jag inte har en aning om vad det är i ! Ja, fröer, naturligtvis  , men vad ska de bli ?? Jag plockar lite, så får det som skulle med, enl listan, komma med eller ej ... Tar med en dunk vatten, för säkerhets skull. Edit;  GNAGET !! Ska genast plocka fram ...
Som det ser ut nu så kommer jag absolut med, ev följer LindaLunda med, kanske tom min son! Problem är att jag absolut inte har något spännande i växtväg att ta med, inte ens några fröer jag jag hitta...  Får man komma ändå?
Meriona
09-02-2012, 18:50
Så klart ni får komma ändå! jag ska inte ha ett jota med mig, inte ens till lotteriet. Och inte köpa nåt heller. Bara sno med allt gnag jag bara kan komma åt.
Alexander-VG-zon3
09-02-2012, 21:23
Jag har inget gnag med mig  Det har redan blivit upp gnagt av andra. CITAT (omk @ 09-02-2012, 17:09)  Var är den ??  Jag har plitat en lista på allt jag INTE skulle glömma att ta med, men jag hittar inte listan ! Vad jag däremot hittat är några fröpåsar där jag inte har en aning om vad det är i ! Ja, fröer, naturligtvis  , men vad ska de bli ?? Jag plockar lite, så får det som skulle med, enl listan, komma med eller ej ... Tar med en dunk vatten, för säkerhets skull. Edit;  GNAGET !! Ska genast plocka fram ... Roligt att träffa fler från Mark
CITAT (flaxss @ 09-02-2012, 21:23)  Roligt att träffa fler från Mark  Jag håller med !!
CITAT (Meriona @ 09-02-2012, 18:50)  Så klart ni får komma ändå! jag ska inte ha ett jota med mig, inte ens till lotteriet. Och inte köpa nåt heller. Bara sno med allt gnag jag bara kan komma åt.  Va??! Inget lotteri?? Det får jag ordna åt dig tant! Jag tar med lite skott och fröer det är i allafall något
CITAT (Wilmer @ 09-02-2012, 22:26)  Va??! Inget lotteri?? Det får jag ordna åt dig tant! Jag tar med lite skott och fröer det är i allafall något  Jag kommer också helt tomhänt, känns lite pinsamt med jag har inget att ta med...
CITAT (Monaxe @ 09-02-2012, 22:27)  Jag kommer också helt tomhänt, känns lite pinsamt med jag har inget att ta med... Inte alls pinsamt!! Du kan få en fröpåse av mig om du vill ha något i näven.. KUL om du får med dig LindaLunda och sonen!! Hejja på dem!
Tyvärr måste jag dra mig ur detta, eftersom jag har blivit sjuk. Vi får ses på Surtemarknaden i stället, om inte förr. Ha det så trevligt i morgon!
Olle
Å så trist!
och så dålig timing av baciller och basilusker.
må du friskna snarast!
Eklo
Meriona
10-02-2012, 10:00
Nääää det var ju trist Olle!  Krya på dig!
ninnisky
10-02-2012, 10:06
Så tråkigt! Och jag som skulle fått sällskap med dig i bilen - nu får jag köra ensam. Men som sagt, krya på dig!
Ja jag kommer inte med denna gången heller,fast det har ni väl räknat ut redan Hat så kul En semla ska jag iallafall klämma i mej!
Nu har jag satt kamerabatterierna på laddning så nu vet ni vad som gäller i morgon! :-P Alla, kör försiktigt!
Jag har rensat fram fröer och tagit sticklingar, nu ses vi snart! Ska uppdatera manfallet på förstasidan  krya på er ni som är sjuka. Kamera... Hm... Då måste jag duscha och föna håret alltså Ps. rumpan är större än någonsin, om Monaxe dyker upp kan ni få ta en före (första träffen) och efter-bild på oss  OJOJ! Han ni se tummen ner efter manfallet så blev det fel (som vanligt) skulle vara tummen upp!
Biggan_
10-02-2012, 21:08
Jag önskar er alla en riktigt trevlig träff i morgon! Synd att det är så långt bort, men ni fotar väl och lägger in bilder i tråden!
anne-li i olofstorp
10-02-2012, 21:10
Glöm inte att vi blir tre pers! Anne-Li, Gun-Britt och Ann-Charlotte!!! Dubbelnamnens riddare nr 1, 2 och 3!!! Hihihi!
Meriona
10-02-2012, 21:35
Härligt Anne-Li! Och glöm nu inte knapparna, ni som har! Jag ska genast kila till pajformen och se om den ligger där i år också.
Måste till uthuset och hämta knappen...
Tack Biggan, Sverige ÄR för avlångt, så är det!
Meriona
10-02-2012, 22:21
Jag hittade min knapp nu! Men den var inte i pajformen, utan i en annan låda. Skyller på att jag flyttat sen sist.
anne-li i olofstorp
10-02-2012, 22:24
OK! Du har bakat paj sedan förra året!!! Eller ok, flyttat dårå!!!
CITAT (anne-li i olofstorp @ 10-02-2012, 22:24)  OK! Du har bakat paj sedan förra året!!! Eller ok, flyttat dårå!!! Undrar var hon lägger den när hon bakar paj...
anne-li i olofstorp
10-02-2012, 23:06
ahhahhah!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|