Full version: Melodifestivalen
Sidor: 1, 2, 3, 4
herkules
CITAT (ängsvädd @ 04-03-2012, 10:53) *
Thorsten Flinck säger jag bara - superbra!

han var fantastiskt bra! jag gillar även hans gitarrist, Kenny Håkansson, gammal Kebnekajsemedlem.
Berith
Hm... g.gif Att jag röstade på Torsten F var bara för att få bort Bananen. Båda lika motbjudande men antar att det är lättare att lägga T F sist i stora finalen. sick.gif Nej näst sist förresten! Sist ska ju Ranelid hamna.
malcolm
CITAT (Berith @ 04-03-2012, 14:00) *
Hm... g.gif Att jag röstade på Torsten F var bara för att få bort Bananen. Båda lika motbjudande men antar att det är lättare att lägga T F sist i stora finalen. sick.gif Nej näst sist förresten! Sist ska ju Ranelid hamna.

Tänka sig att det är du som avgör hur det skall bli. giggle.gif
Anma
CITAT (malcolm @ 04-03-2012, 14:07) *
Tänka sig att det är du som avgör hur det skall bli. giggle.gif

giggle.gif
Berith
Ja man har ju inflytande. blush.gif

Ser nu att han stavar Thorsten med H. Ska tänka på det när jag dissar honom nästa helg. naughty.gif
Aqvakul
Flink spelar i en helt annan division än Ranelid...
ängsvädd
CITAT (herkules @ 04-03-2012, 11:12) *
han var fantastiskt bra! jag gillar även hans gitarrist, Kenny Håkansson, gammal Kebnekajsemedlem.

Aha - jaså, det visste jag inte. Musikerna är fantastiskt skickliga. Jag har förhandsbokat Flincks skiva via hans hemsida samt laddat ner Itunes o laddat ner hans låt i melodifestivalen. Superfans giggle.gif
Biggan_
Jag tycker inte något av bidragen utmärker sej och är speciellt bra.

Tysklands bidrag gillar jag däremot! tummenupp.gif
herkules
CITAT (ängsvädd @ 04-03-2012, 18:44) *
Aha - jaså, det visste jag inte. Musikerna är fantastiskt skickliga. Jag har förhandsbokat Flincks skiva via hans hemsida samt laddat ner Itunes o laddat ner hans låt i melodifestivalen. Superfans giggle.gif

tummenupp.gif
Gossen Ruda
Loreen vann som tippat. För mig är är det mer en tillkrånglad och svårtillgänglig sorts musik men jag kan förstå att den kan vinna, den är annorlunda. Jag var tvungen att titta på finalen med ett halvt öga för att beskåda den igen men omdömet hade inte förändrats. Direkt efter stängde jag av. smile.gif
Eva i Skåne
Jag har inte sett några av programmen, men var idag tvungen att sätta på låten på svt-play. Bara att konstatera, vad jag redan gissat, ingen vinnarlåt för mig.
Carl

Det är inte ofta man känner sig gammal. Men ser man på melodi festivalen så gör man det. Min musik smak stannade av med Beatles, ABBA, Ted Gärestad och Gyllene tider. Cat Stevens leonard Cohen Mamas and Papas. Efter det inte mycket nytt under himlen.
Gossen Ruda
Med vissa få undantag slutade man skriva musik nån gång i slutet av 80-talet, ev lite tidigare.
kerstinbern
4 081 000 tittare såg finalen av melodifestivalen

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3427044.ece
ängsvädd
Fantastiskt - jag undrar om rekordet beror på att även en annan typ av artister var med detta år - Björn Ranelid och Thorsten Flinck som lockade en annan publik än den traditionella? Jag tillhör iaf en av dem som såg mello enbart pga Thorsten Flinck. Det började med att jag var hemma hos en kompis - hon föreslog att vi skulle titta på melodifestivalen, det råkade vara den deltävling som Thorsten Flinck var med i, jag hade ingen aning om vilka artister som skulle vara med - wow, vilken upplevelse, detta - läs denna artist - måste man ju följa smile.gif

Det var en väldig bredd när det gäller artister och därmed en bredd på publiken.
Lokan
... och många som bara var nyfikna på hur det skulle gå för dom i dessa sammanhang främmande fåglarna....
Meriona
Tur att smaken är som baken, jag tyckte Torsten var bedrövlig. Däremot tyckte jag inte att Ranelid var alls så dålig som alla sagt. smile.gif
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 14-03-2012, 14:02) *
Tur att smaken är som baken, jag tyckte Torsten var bedrövlig. Däremot tyckte jag inte att Ranelid var alls så dålig som alla sagt. smile.gif

Jag är benägen att hålla med dig. smile.gif
Gossen Ruda
Det lär finnas gradskillnader även i helvetet. Trots det miserabla startfältet är jag tacksam för de bådas placering. devil.gif
ängsvädd
CITAT (Meriona @ 14-03-2012, 14:02) *

Ja, verkligen tur. Thorstens bästa framträdande var det andra i andra chansen i duellen mot Jean Banan. Revolutionsorkestern icke att förglömma - de är fantastiskt skickliga musiker smile.gif
Meriona
Aha, jag har bara sett just i finalen, det var ju synd att han inte fick till det lika bra där.
heinrich_stubel
Gemensamt för alla melodifestivaler genom åren är att de innehåller tämligen smaklös burkmusik av lägsta kvalitet. Med andra ord inget som får mig att bli vild och slå frivolter direkt.
Överbölingen
Vinnarlåten var väl OK med svenska mått mätt.
Men om Ranelid hade orkat översätta till engelska så hade den säkert gått hem bättre.

Den hade ett klart budskap och ett ovanligt sätt att framföras. Inga töntiga rester av gamla tjatiga budskap som i romantikens tecken anfäktar oss varje gång radion slås på. Visst fanns det "hjärta, smärta, tårar, längtan, glädje här och där men raka linjer i Ranelids budskap som gick hem hos mig. Dock tur att han inte sjöng själv. Och melodi med komp av recitation var ett nytt grepp. Tänk på "Rosen"!

Det handlar inte om schlager. Det handlar om musik.
heinrich_stubel
Så dåligt att det ej förtjänar att kallas musik. Oljud är en korrektare benämning!
Meriona
När är den stora finalen? I maj nån gång?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon