Full version: Melodifestivalen
Sidor: 1, 2, 3, 4
Blomstertanten
Nu ska man tvingas stå ut med detta tjat om melodifestivalen och en massa konstiga artister igen! I flera månader!!! help.gif
Alltså Ranelid och Torsten Flink?????? rotfl.gif -cry-.gif Ska man skratta eller gråta?
Det var bättre förr!!!! När det var riktig schlager med riktiga sångerskor och sångare som sjöng på svenska! sleep.gif
mamamaggan
Man blir ju så trött på eländet så man kan spy !

De pengarna som läggs på detta jippo skulle nog räcka till flera andra program.

Det var bättre förr när det bara var ett program där det bestämdes vilken sång som ska representera oss.
Huggorm
Usch, jag tänker då inte se programmen
Gossen Ruda
Jag skall försöka tvinga mig igenom uttagstävlingarna för att se och höra vad som pågår i musikvärlden, men direkt efter uppspelningarna stänger jag av för omröstningen intresserar mig inte.
xlxl67
Det är succe med deltävlingar! Hellre 40 roliga svenska hits och tv-show i 5 veckor från sveriges alla hörn än 40 låtar från europas alla märkliga hörn... smile.gif

Efter den svenska uttagningen så dör allting helt...Hur kul är det med konstiga låtar man inte kan relatera till från ex irland, turkiet, makedonien...

Det var kul på 60-70-80-talet med eurofestivalen men idag slår den svenska uttagningen allt motstånd överlägset...
Inte konstigt att vi blir besvikna efter varje final...
Blomstertanten
CITAT (xlxl67 @ 03-02-2012, 21:02) *
Det är succe med deltävlingar! Hellre 40 roliga svenska hits och tv-show i 5 veckor från sveriges alla hörn än 40 låtar från europas alla märkliga hörn... smile.gif

Efter den svenska uttagningen så dör allting helt...Hur kul är det med konstiga låtar man inte kan relatera till från ex irland, turkiet, makedonien...

Det var kul på 60-70-80-talet med eurofestivalen men idag slår den svenska uttagningen allt motstånd överlägset...
Inte konstigt att vi blir besvikna efter varje final...

Men alltså det är ju mer cirkus och teater än en musiktävling!!!! Ju mer man spökar ut sig ju bättre känns det som wacko.gif
xlxl67
Fast ex Flinck/teater, Af ugglas/grym sångerska, Pay-TV, Poodles känns mer äkta än klassisk Bert Karlsson/Lasse Holm-produkter....
Låtarnas kvalitet är det samma 2010 som 1970 men det är bredare idag... wink.gif
Blomstertanten
Det var bättre förr! tongue.gif
Sillstryparn: Doing the omoralisk schlagerfestival
Huggorm
Dom kunde slå ihop det med pridefestivalen och sända alltihop i ett enda program
zaaritha
Jag kollar inte längre!
Jag är för gammal; 62 i år.
Och som alla gamlingar, så blir jag nostalgisk
o anser att det var mera "melodi" på deltagande; förr......
Nu finns inga låtar man (jag) fastnar för!
Inget man kan gå o nynna på, tyvärr!
Meriona
Jag ska inte se i år tror jag. Genomled alla delfinalerna förra året, bara för att vara "med i snacket", men jag skiter nog i det iår. Räcker att se finalen.

Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 21:45) *
Dom kunde slå ihop det med pridefestivalen och sända alltihop i ett enda program

Aha, minska ner programmen man inte behöver se till ett! biggrin.gif
Keka64
DET GÅR INTE ATT TÄVLA I MUSIK, SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT FATTA DET!!!
När de väl är i den STORA finalen så röstar ändå bara grannländerna på varandra.
ursäkta att jag tog i så, men jag kände att jag ville få ut det.

Man undrar vad dom tänker med när en banan och Flink och Ranelid får vara med.

Pajas-STATUS så det sjunger om det (där fick jag till de hehehe) ja jag vet det är inte första gången men det tycks bara bli värre....

NEJ, jag skall inte se på PAJASELÄNDET!!! även att Abalone dots från min stad.
Blomstertanten
CITAT (Keka64 @ 04-02-2012, 17:00) *
DET GÅR INTE ATT TÄVLA I MUSIK, SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT FATTA DET!!!
När de väl är i den STORA finalen så röstar ändå bara grannländerna på varandra.
ursäkta att jag tog i så, men jag kände att jag ville få ut det.

Man undrar vad dom tänker med när en banan och Flink och Ranelid får vara med.

Pajas-STATUS så det sjunger om det (där fick jag till de hehehe) ja jag vet det är inte första gången men det tycks bara bli värre....

NEJ, jag skall inte se på PAJASELÄNDET!!! även att Abalone dots från min stad.

Banan?????? Ska bananer i pyjamas var med i år? confused.gif naughty.gif
xlxl67
CITAT (Blomstertanten @ 04-02-2012, 18:10) *
Banan?????? Ska bananer i pyjamas var med i år? confused.gif naughty.gif

Offtopic: Bananer i pyjamas måste väl vara bland det värsta som ngnsin producerats rent musikaliskt.
Klass med Macarena, makalösa manicken typ biggrin.gif

Ska ha melodifestivalen i bakgrunden här. Alltid finns det ngt att prata om efter festivalen. Kommentatorer, skämten, artisterma, låtarna, kläderna.... Trycker på "Gilla" tummenupp.gif
Pius
Nej men vad är ni för tråkmånsar? Det är ju kul ju! tummenupp.gif

Jag har lyssnat igenom alla kvällens låtar. Det är lättare sen när man ser på tv.

Kvällens låtar

Jag får erkänna att jag gillar Sean Banan, hur barnslig den än är. yahoo.gif

Jag kommer att sitta som klistrad.

Pius
Anma
Jag ska titta för första gången på länge.
Tror inte att jag sett nägon delfinal faktiskt.
Huggorm
Det är tre avsnitt i rad av Family Guy på sexan annars, om ni vill se något bättre
merlin68
CITAT (Anma @ 04-02-2012, 19:33) *
Jag ska titta för första gången på länge.
Tror inte att jag sett nägon delfinal faktiskt.

Samma här. Programmet har precis börjat, jag ska ge det en chans smile.gif Annars byter jag till Family guy på sexan giggle.gif
Blomstertanten
Men jisses, hur kunde de låta Sara Dawn Finer ha en sån klänning??? confused.gif
Man blir ju alldeles bländad!

Men allvarligt!!! rotfl.gif Jean Banan, det kan ju inte vara möjligt att nån valt ut honom att vara med. Kunde de inte hitta nåt bättre bland alla insända bidrag? duh.gif
merlin68
Haha mycket blingbling i klänningarna giggle.gif Killen som sjunger nu är ju såååå dålig "dingiding???? fear.gif
Gossen Ruda
Stöööön. Två låtar genomlidna, det började på botten och fortsatte neråt. laugh.gif
merlin68
Ska ut med hunden nu så slipper jag höra nästa låt tummenupp.gif
Blomstertanten
Afrodite gick väl an! Men fattar inte de där trasiga lakanen de dragit över huvet unsure.gif confused.gif
xlxl67
1a låten var helt ok. Betyg 2,5 av 5.
2a låten riktigt tråkig - kan inte bli mycket tråkigare 1,5 av 5.
3e helt ok men tam 2 av 5
4e Afrodite 3
5e hårdrockslåten 4 - riktigt bra - en av få hårdrocksballader som är bra!
6e Överpretentiöst. 2
7e Flink - mkt bra! 4 Vilken röst, barfota, härlig orgel som påminner om 60-70-tal...
Kanske ingen refräng men en trubadurlåt av högsta klass! Kul att han var så bra!
8 Tråkig europop/schlagermusik. 2 Kanske man vill få in lite Celine dion i dt hela men tråkigt.
Keka64
Ojojoj råkade bläddra för bi snabbt och fick se någon sorts programledare som såg ut som ISTERBAND. puh snabbt zippa jag vidare till en annan kanal.
Gossen Ruda
Det blev trångt på min jumboplats, frågan är om någon platsar högre upp? biggrin.gif Trots att den var tjatig höjde sig Marie S lite tillsammans med Monikern men det är bara gradskillnader i det varma stället. TV:n är AVSTÄNGD.
Anki på Öland
Saknar definitivt inte min TV en sån här kväll - slipper sitta och zappa och svära över att det bara är sk*t på alla kanaler. Har aldrig sett en Schlagerfestival, varken deltävlingar eller finaler eller stora tävlingen......
Anma
Skicka Torsten till Azerbajdzjan!
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 04-02-2012, 21:11) *
Skicka Torsten till Azerbajdzjan!

Enkel biljett? rolleyes.gif
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 04-02-2012, 21:14) *
Enkel biljett? rolleyes.gif

Nu är du inte snäll! nono.gif
herkules
jag gillar loreens låt, framträdande och utseende.
merlin68
Loreen och hårdrockarna går vidare. Har svenska folket valt rätt eller fel confused.gif
herkules
helt rätt tycker jag! smile.gif
Gossen Ruda
Helt fel men jag bryr mig inte. biggrin.gif När alla låtar är så här usla behövs det inte så mycket för att segra. När alla svenska hårdrockare röstat på sina idoler räckte det.
Överbölingen
OK, jag blir 75 i år men är hängiven melodifreak.
Eva i Skåne
Jag har inte alls tittat och jag inser av era inlägg att det var rätt val.
Motti
tycker Melodifestivalen har "ballat" ur för mycket av allt .
Gossen Ruda
Istället för att skapa riktig musik försöker alla mer eller mindre att sticka ut med knasiga låtar och knasigt utseende. Man måste skilja sig från mängden men det gör ju alla så snart kanske den riktiga musiken kommer tillbaka.
xlxl67
CITAT (Gossen Ruda @ 04-02-2012, 22:30) *
Istället för att skapa riktig musik försöker alla mer eller mindre att sticka ut med knasiga låtar och knasigt utseende. Man måste skilja sig från mängden men det gör ju alla så snart kanske den riktiga musiken kommer tillbaka.

Tycker ändå det är roligare idag än för 20-30 år sedan. Alla musik/konstformer får vara med och det blir ofta bättre o mer mångfasesterat än det gamla klassiska schalgerstuket....
Gossen Ruda
Ojdå, jag trodde det var just musik man tävlade i. Man kanske även skulle låta konstnärer få vara med. De kan få göra en tavla.
xlxl67
CITAT (Gossen Ruda @ 04-02-2012, 22:48) *
Ojdå, jag trodde det var just musik man tävlade i. Man kanske även skulle låta konstnärer få vara med. De kan få göra en tavla.

Aja tycker ändå det var bra låtar med idag. De som gick vidare och Flinck som med sin röst o scennärvaro höjde pulsen. Musik är ju inte altid bara en trallvändlig melodi utan ett framförande också, kanske en text också... smile.gif
Monarda
Den här smörjan har överlevt sig själv, för länge sedan. Lägg ner eländet!
Motti
Håller med Monarda ! lägg ner smörjan slap.gif
Tikka
CITAT (herkules @ 04-02-2012, 21:26) *
jag gillar loreens låt, framträdande och utseende.

Så tyckte jag med smile.gif
Azur
Haha visst, klaga ni - men ni vet lika bra som jag att ni kommer att se alla deltävlingar, sitta och hoppas att den minst sämsta låten klarar sig bra, och bli upprörda när fel låt vinner! biggrin.gif

Blomstertanten
CITAT (Azur @ 04-02-2012, 23:25) *
Haha visst, klaga ni - men ni vet lika bra som jag att ni kommer att se alla deltävlingar, sitta och hoppas att den minst sämsta låten klarar sig bra, och bli upprörda när fel låt vinner! biggrin.gif

Avslöjade! blush.gif

tongue.gif
Monarda
Dom enda som verkar bli upprörda över resultaten är journalisterna på våra kvällstidningar. Dom kan verkligen koka soppa på en spik.
Gita
Det var värst vilket intresse ni har för Melodifestivalen, man skulle kunna tro att det är något livsviktigt och inte bara ett tv-program som man kan välja att se eller att inte se.
Själv "halvsåg" jag det och tyckte att Loreen var jättebra. Låten, framförandet, hennes röst, hennes klädsel
och utseende, allt stämde!
Gita
Berith
Jaaa.... blink.gif Vad ska man säga? Innan sa jag att jag var besviken på att just dom tre blev programledare men tänkte att det går ju alltid att stänga av ljudet när man inte vill höra. Och Helena Bergström gillar jag inte även utan ljud, hon ska ju bara snyfta och böla vad hon än gör. Sa jag innan alltså... Och nog fasen skulle hon spela över och böla även här! Det bästa hon gjorde i hela programmet var väl när hon spelade den där Fet-Mats eller vad han hette (utan att förolämpa den verklige Fet-Mats). Vem bestämmer egentligen vilka som ska tillfrågas som programledare? Antar att Christer Björkman har en väldigt stor bestämmanderätt i allt som rör programmet.

Christer Björkman ja... Han borde bytts ut för flera år sen. Är det bara han som bestämmer eller är det nån slags kommitté som styr hur festivalen ska utformas? Nej, bort med han och hans ideér. Skulle heller inte förvåna mej om det är han som bestämmer vilka låtar och artister som ska vara med också.

Ja vad ska man då säga om årets startfält. Att ha med töntar och annat sånt drar ju bara ner dom artister som går in för det här med största allvar. Huvudsaken med Melodifestivalen är väl att Sverige ska visa upp sej i övriga Europa och pusha fram artister och låtar och låtskrivare för att gynna svensk musikindustri? Så om detta är det bästa Sverige har så befinner vi oss verkligen i kris.

Hittade väl inte några guldkorn alls igår... Det mesta var väl bara "men guuu...! slap.gif " även om några av dom försökte. Undrar om nån av låtarna kommer att spelas på radio? Marie S kanske... Moniker var nästan en dålig kopia på sej själv. Afrodite körde väl med dom diskostegen redan i vinnarlåten för evigheter sen? Jag vill gärna höra vad dom säger/sjunger men Loreen trodde nog att huvudsaken är att man rör sej på scenen. Har redan glömt dom andra bidragen.

Ja just det! Flinck. Usch. Rent ut sagt... Synd att G-son sjunker så lågt som att skriva en låt till nåt ännu lägre.

Behöver väl inte säga att jag blev lika besviken igår som dom senaste åren. Strunt samma! Jag kommer att kolla in dom andra deltävlingarna ändå. Nooooga! naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon