Full version: App Lapp Sa
Sidor: 1, 2, 3, 4
Carl

Bee!
Min heter Bubble
silos
Skulle mer än gärna ha en sådan om jag bara hade råd!
Anki på Öland
Köpte min för 900:- och då ingick kontantkort med 100:- laddat på och 1 års gratis surf värt 499:- så egentligen kostade den bara 300:- tycker jag var billigt smile.gif
Meriona
Jaha, nu var det bestämt och beställt. Ifån. Kanske kan jag lära mig att tycka om den, sonen blev iallafall avundsjuk.
KRT
Tja, ge den en chans och ha ett öppet sinne..... Jag älskar min, fast jag egentligen inte alls ville ha en så stor och klumpig sak från början.
Meriona
Nä det blir nog bra. Och det sägs att den här nya varianten ska vara mindre än 3:an. Hopp finnes!
KRT
Den är något tunnare och mer stram i linjerna. Större skärm, och MYCKET snabbare smile.gif
Meriona
kan man ringa med den? ohmy.gif
Wilmer
Skaffa silikonskydd till den med en gång, eller vad det nu är för material. En gemensam bekant till oss hade sönder sin på jobbet efter ett par dagar. De tål inte att tappas, skärmen spricker väldigt lätt. 2000 kr för att laga, så det blev inte gjort.
KRT
CITAT (Meriona @ 29-02-2012, 20:16) *
kan man ringa med den? ohmy.gif

Självklart, man kan också "facetima" dvs ringa videosamtal med folk som har andra iPhone, IPad eller mac-dator... Man kan också synkronisera den med sin dator så man alltid har koll på sina kontakter!
Meriona
Wilmer, jag ska köpa alla skydd som finns! Jag är så klantig ju... tongue.gif
KRT
Finns massor med skydd i alla möjliga former, färger och material - frågan är väl snarast hur du kommer använda telefonen. Kommer du ha den med dig alltid i fickan? I ett separat fodral (finns snygga som ser ut som handväskor i miniatyr som man kan hänga över axeln)? Arbetar du utomhus, inomhus, vid ett skrivbord? Kommer du ha den med när du är ute med hunden, joggar eller gör trädgårdsarbete?

De är inte speciellt tåliga för att tappas och inte heller för fukt - så vet man med sig att man kommer utsätta den för situationer som det - skaffa ett vattenresistent tapp-säkert fodral smile.gif. Om den alltid kommer ligga i handväskan bredvid skrivbordet - då är det snarare ett repskydd du behöver...

Själv har jag ett sådant här på önskelistan http://www.mulberry.com/#/storefront/searc...reviews/iphone/
(men jag inser att den önskan inte kommer förverkligas med mindre än att jag vinner på lotto, och eftersom jag aldrig spelar kommer jag inte heller att vinna, men man kan ju drömma smile.gif )
skånepåg
En app om ni vill ha taxi snabbast och billigast och hamna först i kön ^^ http://taxiappen.se/ Gratis såklart =)
Meriona
Iförrgår fick jag min ifån. Jag köpte ett knallila skal och nån specialplast man ska sätta på rutan. Jag har redan lyckats ladda ner 3 appar, det ni! tongue.gif Facebook, FruitNinja och en ringsignal. biggrin.gif

Jag skulle vilja ha en bra GPS-app också, är det någon som har tips? Räcker om det är över Sverige och det gör ingenting om den kostar lite, bara den inte är tokdyr. Men den måste tala, kartor har jag redan. Please?

Kanske blir jag lika omvänd med detta som med fejsbok, man vet aldrig! wink.gif
skånepåg
Du får säkerligen väldigt snart tips på olika gps tjänster men de kostar ju men det var ingen fara =) Men vissa appar kostar ju men de flesta är gratis, så snart du lärt dej allt och hittat allt bra/smidiga så kommer du älska din smart telefon ^^
Meriona
Ja får man bara in lite roliga spel så... biggrin.gif FruitNinja var kul.
skånepåg
Haha läste om det fruitninja idag eller igår men hann bara 3 rader sen bytte jag sida biggrin.gif Just mobilspelen är jag inte intresserad av de flesta är så tråkiga, jag är mest ute efter hur man kan ladda upp allt och synca allt till datorerna och tv så snabbt som möjligt var man än är =) Snackar med en på G+ just nu om dropbox och picasa och andra tjänster, de är ju smidiga för vissa saker men jag vill ha för större filer =/
Men finns ju hur mycket som helst, även massor av läroprogram som du kan lära dina barn/barn-barn tekniken är fantastisk idag wub.gif Jag antar du har kollat in app-store? =)
Meriona
Vet ni vad? Jag börjar tycka om min ifån jättemycket! biggrin.gif
Hihi, det trodde jag aldrig....
Bettis
Jag har haft min ca 1 år och är väldigt nöjd och jag har tappat den i golvet några gånger men den funkar ändå.
Meriona
Wordfeud. coolgleam.gif
caprifol
CITAT (Meriona @ 13-03-2012, 18:03) *
Wordfeud. coolgleam.gif

Toppen! Men farligt vanebildande! Jag älskar min iPhone och ännu mer min iPad! Hade just beställt en läsplatta när jag plötsligt "blev med" iPad. Trodde aldrig jag skulle bli så biten...
Gossen Ruda
CITAT (caprifol @ 13-03-2012, 18:27) *
Toppen! Men farligt vanebildande! Jag älskar min iPhone och ännu mer min iPad! Hade just beställt en läsplatta när jag plötsligt "blev med" iPad. Trodde aldrig jag skulle bli så biten...

Va, bits di jävlarna?
caprifol
CITAT (caprifol @ 13-03-2012, 18:27) *
Toppen! Men farligt vanebildande! Jag älskar min iPhone och ännu mer min iPad! Hade just beställt en läsplatta när jag plötsligt "blev med" iPad. Trodde aldrig jag skulle bli så biten...Men resultatet blev att jag avbokade läsplattan och iPadden är inte så behaglig att läsa böcker på. Men vad gör det när man kan köra Wordfeud?!

Ber om ursäkt - det/jag trasslar. Skulle korrigera/komplettera men råkade citera.
Meriona
Ja Ruda, man blir biten. wink.gif

De lurar i vassen - gäddorna!
ängsvädd
Jag tillhör relikerna och har en "vanlig" - eller numera ovanlig - mobiltelefon - en ca 10 år gammal ericsson. Men jag funderar på att skaffa en ifån - så att jag blir lika fånig som nutidsmänniskorna giggle.gif
Meriona
Gör det Ängsvädd! smile.gif Jag är totalt omvänd!

w00t.gif

Framförallt Wordfued är skitkul. biggrin.gif VIll nån spela?
ängsvädd
Hmmm, ja, jag börjar bli sugen på en smartphone.

En fråga: Är android detsamma som smartphone? Jag behöver nödvändigtvis inte ha en iphone - de är väl dyrare?

Jag såg att på prisjakt.nu kan man skriva in en massa sökkriterier, bla SAR-värde, det är väl strålningen antar jag, samt taltid smile.gif
KRT
Android är ett "operativsystem" för mobiltelefoner, på samma sätt som Windows för datorer. Många olika tillverkare har telefoner med android - tex Sony (Ericson) och Samsung. IPhone är ett "märke" deras operativsystem heter något annat (kommer inte ihåg det).
Har många runt mig med olika smartphones, men vet flera som bytt från olika märken till IPhone eftersom den erbjuder bättre prestanda, enklare gränssnitt och mer "användarvänlighet". Därmed inte sagt att den är bäst för just dig!
Meriona
IOS heter det operativsystem som Apple har för Iphone.

Det var en artikel i Aftonbladet igår som påstod att säkerheten mot intrång var mycket bättre hos just Iphone, om det är sant vet jag inte, men det stod så.

Hittade en app igår som förvisso kostade 22 kronor, men var väl värd pengarna. Kvitter+ hette den och där kan man söka och höra fågelsång och lära sig vilken fågel som sjunger vad. Väldigt användbart såhär när våren kommer. smile.gif
Eva i Skåne
Jag har fallit för trycket. Ska hämta ut min smartis idag. smile.gif
Sen blir det ett jobb för sönerna att försöka lära mig. Det är så lätt säger alla. Haha, det tror jag när jag ser det. Ibland tror jag att jag är obildbar vad gäller moderniteter. Men eftersom jag köpt en har jag väl ändå ett visst hopp om att kunna få nytta av den... rolleyes.gif
KRT
CITAT (Meriona @ 15-03-2012, 08:26) *
IOS heter det operativsystem som Apple har för Iphone.

Det var en artikel i Aftonbladet igår som påstod att säkerheten mot intrång var mycket bättre hos just Iphone, om det är sant vet jag inte, men det stod så.

Hittade en app igår som förvisso kostade 22 kronor, men var väl värd pengarna. Kvitter+ hette den och där kan man söka och höra fågelsång och lära sig vilken fågel som sjunger vad. Väldigt användbart såhär när våren kommer. smile.gif

Alla Mac-produkter är bättre ur virussynpunkt än microsoft eller android etc. Exakt varför får man nog fråga en expert om, men så ska det tydligen vara enligt de som begriper sig på det smile.gif Tror det är något med kod och att tillåta saker att "komma in".

CITAT (Eva i Skåne @ 15-03-2012, 08:44) *
Jag har fallit för trycket. Ska hämta ut min smartis idag. smile.gif
Sen blir det ett jobb för sönerna att försöka lära mig. Det är så lätt säger alla. Haha, det tror jag när jag ser det. Ibland tror jag att jag är obildbar vad gäller moderniteter. Men eftersom jag köpt en har jag väl ändå ett visst hopp om att kunna få nytta av den... rolleyes.gif

Klart du inte är obildbar, och många smartphones är faktiskt riktigt användarvänliga också! Min pappa har en hyfsat ny Xperia, och han reder ut den alldeles utmärkt. Och vad gäller IPHones, så lärde sig vår äldsta son att hantera våra när han inte var mer än 3 år smile.gif Så det ska nog gå utmärkt!!!
Carl
Har Samsung Galaxy mini den använder Android. Kostar cirka 950SEK. Kan allt som dyrare telefoner kan. Telefon tiden på telefonerna är lika dåliga på alla. Är du uppköpplad så drar det ström då måste du ladda varje natt.
KRT
CITAT (Carl @ 15-03-2012, 08:59) *
Har Samsung Galaxy mini den använder Android. Kostar cirka 950SEK. Kan allt som dyrare telefoner kan. Telefon tiden på telefonerna är lika dåliga på alla. Är du uppköpplad så drar det ström då måste du ladda varje natt.

Min man har den och jämfört med SE Xperia active och IPhone är det ingen höjdare enligt honom...... Men bra pris och bra format, speciellt jämfört m IPhone.
Anki på Öland

Har också den och är jättenöjd. Den uppfyller mina telefonbehov alldeles utmärkt smile.gif
Betalade 990:- och fick 1 års gratis surf -värt 499:- (tror jag det var) och kontantkort med 100:- laddat på. Mycket prisvärt tycker jag!
ängsvädd

OK, tack. Men taltiden är inte densamma på alla mobiler - titta i prisjakt.nu:s sökkriterier om du inte tror mig. Jag tror det beror på hur starkt batteriet är samt hur mycket el telefonen drar. Det är ungefär detsamma som att olika datorer har olika lång batteritid beroende på vilket batteri det är samt hur mycket el datorn drar. Samt vad man gör med datorn - spel drar mycket batteri.

Hmm, så apples produkter är säkrare ur intrångssynpunkt - vad jag har hört tidigare är att det beror på att inte så många har det jämfört med microsoft, men nu kanske inte det gäller längre. Men hmm, det får kanske bli en ifån i så fall. Får fundera vidare.

Tillägg: Samsung Galaxy mini verkar ju klart prisvärd iaf.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Monaxe @ 21-02-2012, 12:41) *
Älskar min Iphone!

Ska erkänna att jag var skeptisk till den i början men nu är jag helt frälst! Skulle inte klara mig utan den, har tillgång till min bank, kartor, gps, väder, nyheter, almanacka, anteckningar och kom ihåg. Hela min adressbok ligger i mobilen, så det är tur att man ibland måste synka den mot datorn, skulle jag bli av med mobilen då har jag inte ett telefonnummer kvar, därför viktigt att uppdatera den via PC med jämna mellanrum.
Har inga speciella spel, men älskar wordfued! Har skype i mobilen vilket är förträffligt när jag pratar med kompisen i USA eller när sonen nu senast var i Fillipinerna.
Ficklampa som kan ställas in på SOS signal samt morse (fast vem kan morse idag?)
Jag har min musik och även ett träningsprogram.
Och- ja jag har även facebook!

Jag är beroende av min Iphone wub.gif

Jag skulle inte heller kunna vara utan min, jag har inte alls spel eller så många ''onödiga'' trams appar. Däremot är där mycket som jag använder varje dag och det är ju väldigt enkelt och smidigt att ha allt med sig.

Exempel kan jag ta fram kart-appen och få in exakt var jag är och så kan jag skriva in vart jag ska och så visar den exakt hur jag ska gå, helt ensam och med min iphone har jag lyckas ta mig till både sjukhus och affärer som legat en bit bort. Hade jag inte haft mobilen hade jag varit nervös och säkert kommit bort.

Och sedan har man ju västtrafik appen där man kan köpa biljetter och har alla tidtabeller i telefonen väldigt praktiskt.

Och så använder jag dagligen dom vanliga som kalender, hotmail, väder och tidningar. Och så en massa roliga recept appar enkelt att handla. bara kolla och så har man hela inköpslistan.

Jag är också beroende av min wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (KRT @ 15-03-2012, 08:51) *
Alla Mac-produkter är bättre ur virussynpunkt än microsoft eller android etc. Exakt varför får man nog fråga en expert om, men så ska det tydligen vara enligt de som begriper sig på det smile.gif Tror det är något med kod och att tillåta saker att "komma in".

Hittade detta
http://blogg.tkj.se/intervju-mac-virus-f-secure/

http://www.idg.se/2.1085/1.135988

Jag är helt såld på mac och tycker dom har mer fördelar än PC, och dessutom har man redan deras produkter som Iphone så synkroniserar dom ju med varandra på ett helt annat sätt än med en PC.

Och vad jag har förstått så är mac ganska ''gröna'', åtminstone deras nyare produkter. Vilket låter bra.
ängsvädd
Flaxss: Den sista länken du nämnde är från 2007 så den är nog inte aktuell nu.

Jag vill nog ha en större skärm än Samsung galaxy mini iaf, har lite problem med synen.
Mollis
Här är en rykande färsk test som publiceras på IDG just nu

2012 års bästa mobil
KRT
Batterier ryker olika fort beroende på vad man gör med telefonen - så enkelt är det! Sitter jag och spelar Angry Birds i en timme medan jag väntar på en buss tar det mycket batteri, mycket mer än om jag sitter och läser tidningen eller inte använder telefonen alls. MEN att man skulle behöva ladda telefonen varje natt håller jag inte med om.

Sedan är olika batterier olika bra, och olika telefoner använder batteriet olika bra.

Mollis - testet var intressant, dock vill jag inte hålla på att pilla, ställa om och förändra min telefon - så då har jag helt precis rätt nämligen en IPhone smile.gif
Alexander-VG-zon3
Min gamla iphone fick jag ladda varje natt, den blev sämre och sämre, den nya iphonen jag har nu är klart mycket bättre, dock laddare jag den varje natt ändå. Känner mig säkrare då.
KRT
Jag har en Iphone 4, ca 1 år gammal men jag laddar bara den var 3-4 dag.... Det är faktiskt inte helt bra för batteriet att ladda hela tiden, man bör låta den laddas ur emellan varven också (inte helt dock, bara så symbolen går ner på det röda) smile.gif Iaf är det vad jag hört och alltid kört efter, och jag tycker det fungerar bra att göra så. Batteriet håller bra tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
Jo jag vet det med att man ska det, men jag bara måste ladda den varje natt, fast min nya kan gå några dagar utan att laddas så gör jag det ändå. Det är nåt psykologiskt. Men den andra var värdelös när den var nyladdad på morgonen så gick det ner ganska mycket i staplen på eftermiddagen. Fast den har fått sina smällar i marken så det kan vara det med giggle.gif g.gif
Blomstertanten
CITAT (ängsvädd @ 15-03-2012, 11:08) *
OK, tack. Men taltiden är inte densamma på alla mobiler - titta i prisjakt.nu:s sökkriterier om du inte tror mig. Jag tror det beror på hur starkt batteriet är samt hur mycket el telefonen drar. Det är ungefär detsamma som att olika datorer har olika lång batteritid beroende på vilket batteri det är samt hur mycket el datorn drar. Samt vad man gör med datorn - spel drar mycket batteri.

Hmm, så apples produkter är säkrare ur intrångssynpunkt - vad jag har hört tidigare är att det beror på att inte så många har det jämfört med microsoft, men nu kanske inte det gäller längre. Men hmm, det får kanske bli en ifån i så fall. Får fundera vidare.

Tillägg: Samsung Galaxy mini verkar ju klart prisvärd iaf.

Men jisses, kan man ringa med den också??? naughty.gif
Meriona
CITAT (KRT @ 16-03-2012, 15:55) *
Jag har en Iphone 4, ca 1 år gammal men jag laddar bara den var 3-4 dag.... Det är faktiskt inte helt bra för batteriet att ladda hela tiden, man bör låta den laddas ur emellan varven också (inte helt dock, bara så symbolen går ner på det röda) smile.gif Iaf är det vad jag hört och alltid kört efter, och jag tycker det fungerar bra att göra så. Batteriet håller bra tummenupp.gif

Det där att batterierna mår bäst av att ladda ur gäller inte moderna apparater, varken mobiler, bärbara telefoner eller skruvdragare.

Kvitter +. Ladda ner den. Jag lär mig nya vårfågelsånger hela tiden. biggrin.gif
Biggan_
Nu kan du skaffa ajfånhållare till cykeln också Meriona!
Meriona
Hihi, finns det adapter till min gamla 40-talare då?
Biggan_
Glömde länken! slap.gif Ajfånhållare till cykel

CITAT (Meriona @ 16-03-2012, 22:43) *
Hihi, finns det adapter till min gamla 40-talare då?

Jag antar att du menar 40-talscykel! Menar du 40-talstelefon så får du ha bra lång sladd! rotfl.gif
netha
CITAT (Meriona @ 16-03-2012, 21:00) *
Det där att batterierna mår bäst av att ladda ur gäller inte moderna apparater, varken mobiler, bärbara telefoner eller skruvdragare.

Kvitter +. Ladda ner den. Jag lär mig nya vårfågelsånger hela tiden. biggrin.gif

Jag laddar min precis närsomhelst ... har ingen betydelse för iphopnes livslängd. Kanske det är största skillnaden med Microsoft.. vad vet jag.?
netha

Vill inte rekommendera Samsung Galaxy mini till någon! Barnbarnet 8 år fick en sån i julklapp och är jättebesviken!
Idag fick hon en iphone och ordningen är iordningsställd!
Inget slår iphone!

Jag har min bank och nästan hela mitt liv i min ... alla tider att passa och massor av recept och nästan
bäst av allt ... jag messar helt gratis med imessage med alla som har iphone och icloude ... så har jag fattat det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon