|
Full version: App Lapp Sa
Meriona
16-03-2012, 23:03
CITAT (Biggan_ @ 16-03-2012, 22:51)  Glömde länken! Ajfånhållare till cykelJag antar att du menar 40-talscykel! Menar du 40-talstelefon så får du ha bra lång sladd!  Nä hojen såklart!  Netha, det är ingen skillnad på ifån eller microsoft vad gäller batterierna, det gäller alla moderna apparater. bättre grejer numera helt enkelt.
CITAT (Meriona @ 16-03-2012, 23:03)  Nä hojen såklart!  Netha, det är ingen skillnad på ifån eller microsoft vad gäller batterierna, det gäller alla moderna apparater. bättre grejer numera helt enkelt. Utvecklingen går framåt .. och så klart kan den inte säga att vi ska göra som på nittiotalet .. vad gäller mobilbatterier.
CITAT (Anma @ 20-02-2012, 19:05)  Samsung galaxy är mycket bättre.  Det säger min man också! Själv skall jag nu byta till en smartphone , vet inte riktig till vad dock, det finns ju så mycket mer än just Iphone på marknaden. Gita
herkules
17-03-2012, 15:02
ingen här som har en Nokia n9? http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/n9-00/iphone i all ära men den har sina begränsningar och dem är jag rätt less på.
Alexander-VG-zon3
17-03-2012, 18:10
CITAT (herkules @ 17-03-2012, 15:02)  ingen här som har en Nokia n9? http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/n9-00/iphone i all ära men den har sina begränsningar och dem är jag rätt less på. Oj finns Nokia kvar  där finns väl kanske fördelar på deras nyaste (har ingen koll) men gillar inte deras design.
Alexander-VG-zon3
17-03-2012, 18:23
http://valkama.web44.net/MM-nokia.htmlSamma hela vägen egentligen till deras nyaste Lumia. http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardi...mia-800-007.jpgHade en riktigt gammal tegelsten på 90talet och deras Lumia 900 blev en deja vu, en tegelsten för 2012. Varför har man haft Nokia i alla år?
Jag hade två Nokia innan min SE och min IPhone - gillade dem skarpt men deras batteritid var USEL på den tiden  Tom enkla telefoner som man på sin höjd SMSade med fick jag ladda varje natt. Känns som att de har kommit efter en smula, vet inte om det beror på deras felsatsning på Symbian eller om de missade smarphone-tåget när det gick för ett antal år sedan?
Gossen Ruda
17-03-2012, 20:18
Ja tänk vad mycket problem och beslutsvåndor jag slipper med min Nokia 5110.  Jag skulle aldrig i livet ha tid med en "telefon" som är mer än det. Det är väl såna där fjärrstyrda fånar man kan stöta på lite varstans. Förra veckan körde jag om en snubbe som var helt uppslukad av sin ögonsten. Jag trodde att han uppmärksammat att jag kom körande bakom honom på den smala vägen. Icke, när han såg mig smyga förbi hoppade han nästan i diket. Det har också hänt olyckor med apparaterna. För något är sen var det en ung kvinna som helt uppslukad av sin app kröp under bommarna vid en övergång och gick rätt ut framför ett tåg. Ytterligare en streck i dödsstatistiken. När ni använder er käraste egendom så håll fötterna stilla.
Halaj!
Vet inte om bilden syns så bra, men det är iaf. mackapärer man använde 2002 i vänster kolumn och mackapär man använder för samma sak 2012 i höger.
//T
*Stintan*
17-03-2012, 21:05
Halaj!
Ööhh, alltså: i vänster kolumn finns 31 st. grunkor som bara kan göra en enda sak. Men nu, 2012 kan du samla ihop dina äggklockor, ficklampor, MP3spelare, stoppur, väckarklockor, kompaktkameror mm, mm i en stor sopsäck och köra dem till återvinningen. För en pekmobil med lite appar i gör allt det som grunkorna gör, plus tusen saker till, beroende på vad du har för appar naturligtvis.
//T
*Stintan*
17-03-2012, 21:48
Ja men jag förstår inte vad du vill ha sagt med det? Är det konstigt att mobiltelefonerna utvecklats till att mer och mer kunna integreras med internet?
Halaj!
Jag tycker att det är ett ganska starkt argument som talar för pekmobilen, att man kan ha en grunka istället för 31 st. Och lejonparten av dessa appar behöver inte uppkoppling till internet öht.
//T
Halaj!
Rent allmänt uppfattar jag det som att många här inte har fattat grejen med apparna. Att pekmobilen mest används till att spela angry birds och facebooka med. Fel. Jag ger några exempel: Är du hypokondriker? Orolig för hjärtat? Det finns en app för det. Lägg bara pekfingret på kameraobjektivet så talar den om vad du har för puls. Spelar du piano, och behöver öva/lära dig fler ackord? Det finns en app för det. Det dyker upp virtuella pianotangenter på skärmen som du kan trycka på. Ut kommer ackordet du spelar. Spelar du något instrument och behöver en metronom? Nu behöver du inte längre handla en sådan. Ladda bara ner en app till din pekmobil. Hör du en låt nånstans och undrar vad bandet och låten heter? Det finns en app för det. Håll bara upp pekmobilen så att den får lyssna ett tag så talar den sen om allt du vill veta. Har du en scoutböjelse och vill lära dig knutar? Nu behöver du inte gå till biblioteket, utan du kan bara ladda ner en app som har allt du vill veta. Bilder och allt. Jag är övertygad om att det finns en likadan app för svampplockare. Osv. Osv. Det är ingen hejd på vad den där lilla illbattingen till pekmobil kan göra! Det är inte teknologin som sätter gränsen, utan fantasin!
//T
*Stintan*
17-03-2012, 23:04
Frågan är väl om man måste ha allt det där och hur beroende människor blir av sin lilla apparat. Folk kan ju inte ens umgås irl utan att sitta och peta på mobilen. Sen blir dom hyperstressade om dom måste stänga av den ett par timmar. Jag har ingen....än men kommer säkert att skaffa om jag får råd nån gång.
Meriona
18-03-2012, 09:46
Tapio - visst finns det en svamp-app!  Den där du nämnde med att känna igen låtar verkar bra! Jag är kass på sånt!
CITAT (*Stintan* @ 17-03-2012, 23:04)  Frågan är väl om man måste ha allt det där och hur beroende människor blir av sin lilla apparat. Folk kan ju inte ens umgås irl utan att sitta och peta på mobilen. Sen blir dom hyperstressade om dom måste stänga av den ett par timmar. Jag har ingen....än men kommer säkert att skaffa om jag får råd nån gång. Halaj! Nej, man måste inte ha allt det där. Det bestämmer man ju själv. Man skulle ju också, med undantag för väckarklockan kanske, kunna köra de där 31 grunkorna till återvinningen utan att ersätta dem med en pekmobil. Men visst, jag förstår precis vad du menar. Men jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om saken. Om nu folk vill facebooka, twittra och SMS:a i tid och otid så får dom väl göra det då. Det rör mig inte i ryggen. Jag tycker att det är eoner bättre än att de tar upp luren och faktiskt ringer nån med den. Jag åker tåg ibland. Ååhh, vilket h-e det är om man råkar hamna bredvid en fjortis! För man kan ju ge sig f-n på att de antingen ringer nån eller blir uppringda. Det samtalet är en neverending story! Det kan pågå precis hur länge som helst! Och informationsdensiteten i samtalet är så nära noll det bara kan vara! I det läget är man oändligt tacksam för att ha en MP3spelare i sin lur. Det finns bara en sak att göra i det läget. Det är att lyssna på en talbok eller någon nerladdad podcast från sr.se //T
*Stintan*
18-03-2012, 12:58
CITAT (Tapio @ 18-03-2012, 12:35)  Halaj!
Nej, man måste inte ha allt det där. Det bestämmer man ju själv. Man skulle ju också, med undantag för väckarklockan kanske, kunna köra de där 31 grunkorna till återvinningen utan att ersätta dem med en pekmobil.
Men visst, jag förstår precis vad du menar. Men jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om saken. Om nu folk vill facebooka, twittra och SMS:a i tid och otid så får dom väl göra det då. Det rör mig inte i ryggen. Jag tycker att det är eoner bättre än att de tar upp luren och faktiskt ringer nån med den. Jag åker tåg ibland. Ååhh, vilket h-e det är om man råkar hamna bredvid en fjortis! För man kan ju ge sig f-n på att de antingen ringer nån eller blir uppringda. Det samtalet är en neverending story! Det kan pågå precis hur länge som helst! Och informationsdensiteten i samtalet är så nära noll det bara kan vara! I det läget är man oändligt tacksam för att ha en MP3spelare i sin lur. Det finns bara en sak att göra i det läget. Det är att lyssna på en talbok eller någon nerladdad podcast från sr.se
//T Med tanke på hur få funktioner jag använder i min nuvarande mobil så skulle det inte behövas en enda app men det kanske är nyhetens behag så man iallafall måste kolla några om man nu har möjlighet.
CITAT (Meriona @ 18-03-2012, 09:46)  Tapio - visst finns det en svamp-app!  Den där du nämnde med att känna igen låtar verkar bra! Jag är kass på sånt! Halaj! Självklart! Låtigenkänningsappen: http://www.shazam.com/läste nånstans att den har blivit ett partytrick i form av nån slags omvänd karaoke. Man sjunger in i mobilen. Är man tillräckligt tonsäker, nykter och kan texten så känner appen igen låten, annars inte. //T
Eva i Skåne
18-03-2012, 14:16
Jag har laddat min HTC Wildfire S och testat den för första gången i förmiddag. Hjälp vad mycket det finns jämfört med min gamla vikbara Samsung (5-7år gammal ca). Nu vet jag iaf hur man ringer och hur man sms:ar. Det är vad jag använt mig av tidigare, men lite nytt och kul vill jag förstås försöka mig på. Det är ju ingen av HTC:s dyraste, antagligen den billigaste, men säkert mycket mer än jag har nytta av ändå. Sönerna får ett tufft jobb  att lära sin tröga mamma. Märket har dom rekommenderat.
ängsvädd
18-03-2012, 23:21
Där lärde jag mig något nytt - hade aldrig hört talas om det mobilmärket (HTC) Ska kolla in.
Meriona
19-03-2012, 13:20
CITAT (Tapio @ 18-03-2012, 14:12)  Halaj! Självklart! Låtigenkänningsappen: http://www.shazam.com/läste nånstans att den har blivit ett partytrick i form av nån slags omvänd karaoke. Man sjunger in i mobilen. Är man tillräckligt tonsäker, nykter och kan texten så känner appen igen låten, annars inte. //T Tack Tapio, ska kolla in den.
Meriona
21-03-2012, 12:46
Igår stod det i tidningen om en familj som fått en räkning på 50 tusen kronor! Deras barn hade laddat ner en gratis smurfspels-app men förstod inte att skottkärrorna med bär som man kunde köpa för 749 kronor styck kostade i RIKTIGA pengar! Huvvaligen!
Meriona
23-03-2012, 14:35
CITAT (Tapio @ 18-03-2012, 14:12)  Halaj! Självklart! Låtigenkänningsappen: http://www.shazam.com/läste nånstans att den har blivit ett partytrick i form av nån slags omvänd karaoke. Man sjunger in i mobilen. Är man tillräckligt tonsäker, nykter och kan texten så känner appen igen låten, annars inte. //T Nu har jag testat Shazam - den är ju grym! Tack Tapio! Hittat lite annat nyttigt också, en översättningsapp, vattenpass, natthimmelkarta osv. Det verkar inte finnas nåt stopp.....
skånepåg
23-03-2012, 16:09
De där spelen är bara av ondo, är lika dant med surfplattorna och datorerna, men ett tips om ni har smart tv kopplat till mediacenter på datorerna eller xbox eller vad som helst, styra genom surfplatta eller mobil, man förenklar livet mycket ^^
CITAT (Meriona @ 23-03-2012, 14:35)  Nu har jag testat Shazam - den är ju grym! Tack Tapio! Hittat lite annat nyttigt också, en översättningsapp, vattenpass, natthimmelkarta osv. Det verkar inte finnas nåt stopp.....  Halaj! Apropå vattenpasset finns det en annan bra gratisapp för hobbysnickare: http://sv.appbrain.com/app/laser-level/com...kdot.LaserLevelden gröna linjen är fast och ligger som den ligger medan den röda hela tiden ligger exakt horisontellt. Så när du ”filmar” stödmuren du byggde i trädgården så lägger du i displayen den gröna linjen parallellt med muren så visas vinkelskillnaden i den svarta pluppen i hörnet. Apropå översättning, jag hittade en reseparlör (gratisapp) med vanliga turistfraser på alla möjliga språk. Och till skillnad från parlör i bokform kunde man klicka på någon fras och höra den sägas – med perfekt uttal - på det aktuella språket. Kalas! Men så åkte jag utomlands. Då visade det sig att den inte funkade med roamingfunktionen avstängd! Vilket fiasko! Men det är klart, är man riktigt, riktigt nödig och behöver veta hur man säger: var ligger närmsta toalett? på turkiska bryr man sig nog inte om den lilla extra avgiften. //T
skånepåg
27-03-2012, 16:30
Om Iphonen skulle bli stulen finns det en smidig app så polisen kan hitta den till er inom några timmar eller när de kommer ut till platsen http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14591380.ab
Meriona
27-03-2012, 20:17
Smart grej! Men det finns nån inbyggt "find my iphone" som funkar bra, vad är skillnaden tro? Det där med spärrfunktionen kanske och att kunna göra den o-ljudlös? För den inbyggda hittade den och skickade ett sök-ljud, det har jag testat.
skånepåg
27-03-2012, 20:27
Ofan, kan inte Iphone men 2 andra har dem, men du får testa dej fram, ska finnas tjänst för det på nätet som med all annan gps?
Meriona
27-03-2012, 20:39
Jag ska fråga min 22-åriga arbetskompis, hon har koll.
Jag undrar om nån kan hjälpa mej.Jag hae en HTC desire och har laddat ner flera appar med playkanaler nu skulle jag vilja se på dem i datorn (den här datorn är spärrad så det går inte att köra direkt på den)Men jag kopplar in androiden i den sen vet jag inte hur jag ska få fram bilden?
skånepåg
27-03-2012, 21:26
Det är en halv vetenskap, men efter man vet det är det lätt, men kanske http://www.swedroid.se/htcs-sajt-for-att-l...u-online-notis/ Finns massor av olika saker man kan göra för att låsa upp saker och låsa andra saker men det finns hjälpmedel för det... Kolla upp olika Htc forum där finns nog en hel del tips ^^
 Tack du! Men det är nog för avvancerat för mej vi får klara oss me radion på jobbet inatt!
*Stintan*
27-03-2012, 22:02
Klint har du pluggat in telefonen i en usb-port så kan du kan du gå in på Dator och då ska du kunna se telefonen där under enheter/flyttbara lagringsmedia vid en bokstav (t.ex. har min cdspelare (E:) ) Klicka på den och se vad som händer. Jag har ingen sån telefon så jag vet inte men jag gör så när jag ska hämta bilder från min telefon. Berätta om det funkade sen
skånepåg
27-03-2012, 22:11
Flyttbara saker som bilder är lite skillnad mot play kanaler och alla deras information som inte får delas mellan olika medier, bara en tillsägelse ^^
Oj oj nu vart det svettigt ett tag! Jo jag fick klicka på mobilen "montera som diskenhet och den höll på att installera sej men det avbröts för att det var förbjuden åtgärd Prövade med Usb tethering men datorn låste sej blev svart och det var bara ett streck som blinkade HJÄLP!! Stängde av den och efter lite krångel kom jag in igen Då stod det datorn har startats eftyer ett allvarligt fel! Den är ok nu och play funkar på mobilen,kan ju vara som du säjer Skånepåg att det är just rörliga bilder som inte "går" att föra över.Kan också vara vår dator eftersom den är spärrad på play,you tube mm Slutet gott allting gott Har ju er ifall det blir lugnt på jobbet
*Stintan*
27-03-2012, 23:08
Hoppsan ja då funkade spärren i datorn iallafall Vilken tur att datorn funkar igen så jag slipper känna mig skyldig till totalhaveri
skånepåg
27-03-2012, 23:11
Finns lite saker om man har kunskapen att låsa upp allt, så jättesvårt är det inte, som tips, kolla forumen ^^ Händer inte så mycket mer än att det inte går, precis med all annan teknik, men bråkar man fel alldra mest med ihpoen som det har varit tal om här innan, jailbraeka, ingen höjdare om man inte kan det för det låser telefonen, men kan man låsa upp hos en handlare
*Stintan*
27-03-2012, 23:11
Fast man ska nog inte gå in på jobbets dator och meckla med sånt!
skånepåg
27-03-2012, 23:12
Har ingen betydelse, man vill ju överföra saker till var som helst, det är ju telefonen som dummar sej
Nej nej ingen fara,Ni gjorde ju ett gott försök båda 2 och nu efteråt kan man ju säja att lite spänningen i tillvaron är aldrig fel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|