Full version: App Lapp Sa
Sidor: 1, 2, 3, 4
Cacki
CITAT (Monarda @ 20-02-2012, 19:41) *
Och det är skitkul att plocka fram den när man blir överfallen av alla dessa mobilslynglar som ska pracka på en senaste modellen.
Får jag se vilken telefon du har nu, säger dom. Och då halar jag fram den och väser med min värsta tantröst: Så här ser den ut! Och den ska jag ha tills jag dör!

rotfl.gif Underbaaart!
Trodde att det bara var jag som mest har mobilen för att andra anser att jag behöver den, men jag blir glatt överraskad över att det fortfarande finns människor kvar som ännu inte hunnit bli mobiloholics. tummenupp.gif Min ärvda gamla Nokia 3210 måste jag ha förlagt någonstans antar jag, för en gång när jag tyckte att det kanske vore bra att ha den med mej var den puts väck.
Gubben min tyckte dock inte att jag skulle "gå omkring naken", som han kallar det, och gick och köpte en ny till mej. En Nokia det också men fråga mej inte vad den heter mer. Jag har nog haft den ett år nu och alldeles nyligen upptäckte jag att det t.o.m går att fotografera med den... shy.gif
Anki på Öland
Jag har faktiskt en Samsung Galaxi mini men den använder jag bara till att spela wordfeud...... så jäkla kul!! tongue.gif
Känner samma som du Huggorm skulle jag ha den i fickan skulle jag lyckas förstöra pekskärmen på ett kick..... i fickan har jag en gammal hopvikt LG-mobil som funkar alldeles utmärkt. Har den bara ifall något skulle hända.
Meriona
Cacki! Ge oss ett smakprov! w00t.gif

CITAT (Anki på Öland @ 20-02-2012, 22:03) *
Jag har faktiskt en Samsung Galaxi mini men den använder jag bara till att spela wordfeud...... så jäkla kul!! tongue.gif
Känner samma som du Huggorm skulle jag ha den i fickan skulle jag lyckas förstöra pekskärmen på ett kick..... i fickan har jag en gammal hopvikt LG-mobil som funkar alldeles utmärkt. Har den bara ifall något skulle hända.

Men alltså krockar ni verkligen med trädstammar så ofta? confused.gif Jag har nog aldrig lyckats tror jag....
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 20-02-2012, 22:05) *

Men alltså krockar ni verkligen med trädstammar så ofta? confused.gif Jag har nog aldrig lyckats tror jag....

Fast jag kan tänka mig att det känns som om dom lätt skulle gå sönder, det är ju skärm över hela.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2012, 22:13) *
Fast jag kan tänka mig att det känns som om dom lätt skulle gå sönder, det är ju skärm över hela.

De lär tåla att köras över av en lastbil... Fukt är säkert ett större problem...
Meriona
Jaja, jag svettas inte så mycket i ljumskregionen, kanske det skulle funka då? Fast jag vill ingen ha!
Cacki

Nja, ni får allt vänta tills jag plockat bort skyddsplasten framför linsen först...
Meriona
Den kommer säkert att sitta där till dödagar. sad.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (Ingela i Segersberg @ 20-02-2012, 19:37) *
En sådan har jag också!

Fel av mig! slap.gif Det är en Ericsson R310s jag har. Sådär 10-15 år gammal. Hajfenan kallas den! Klumpig men robust.
Överbölingen
Så länge nuvarande mobil funkar så håller jag nig till den. En vacker dag byter jag upp mig. Kanske är de billigare då.
Avskyr att blänga på en liten ruta. Det räcker med telefonnumret dit jag ringt. Och inte vill jag betala för surf på mobilen. räcker med de få sekunder den kopplat upp sig själv. Av misstag.

Är jag inne på nätet vill jag sitta lugnt för mig själv och skriva och kommetera. Som pensionär så gäller det att hålla nere kostnaderna och mailen kollar jag ändå minst en gång om dagen.

Jag är fullständigt oberoende av alla appar. För närvarande.
Meriona
Men om det kommer en jakt-app kanske, Överbölingen? happy.gif Ellelr en tax-app?
malcolm
Jag har en snart tio år gammal Nokia 6330i som var dåtidens värsting när den kom men det är en tjänstetelefon så jag har inte köpt den själv, betalar inte ens för samtalen. Telefonen har fungerat perfekt under alla år och tom. batteriet är fortfarande juste men jag laddar det aldrig förrän det är tomt. Sonen fick en Samsung Galaxy II för en tid sedan och med den är det bara krångel. Drar massor av batteri, stänger av och sätter på sig själv och jag vet inte vad, GPS:en i den är inget vidare heller och kan inte jämföras med en riktig GPS vilket vi märkte när vi skulle åka och köpa hans moped i somras. I veckan skall mobilen lämnas på verkstad så får vi se vad de säger om den.
Överbölingen
Nix!
gnon49
har min enkla Nokia med kontantkort. Den byts inte förrän den lägger av. Men jag utgår från mina behov, inte behov skapade av reklammakare. Hälsoriskerna vet vi ju lite om också eftersom ett förbud aldrig skulle bli aktuellt oavsett hälsoriskerna. Alla appar som finns att ladda ner till smarta mobilen tror jag kommer att bli vara rena guldgruvan för "tjyvarna". Vi nästan ber om att bli lurade o övervakade helt enkelt.
Överbölingen
Teckna aldrig avtal via telefon!
Meriona
Nej det bör man inte göra.

Men man har alltid ångerrätt om man så ändå skulle göra det.
Wilmer
Vanlig enkel telefon!!! Aldrig en app i mitt hus.. Eller i min fån. Jag vill dock kunna ta foton med den, det är lite kul!
Anki på Öland

Hehe... nej, det brukar jag inte göra så ofta men har nyckelknippa i fickan, tar av jackan och hivar den över en stolsrygg så det säger "klonk" och sådana saker.....
malcolm
[attachment=68040:Bild046.jpg]

Taget med min mobil för några år sedan, förstorar man bilden ser man luftballongerna i horisontem. Kul med kamera i telefonen annars hade jag missat den här bilden.
Wilmer
Tillägg; Jag svettas när jag har mobilen i fickan så den är fuktig rätt ofta. Så fuktkänslig går bort. Springer inte in i träd, men det är betonggolv i stall och där hamnar de då och då.

Dödar mobiler väldigt lätt, en ramlade ur jackfickan, gled mot sidbalken på bilen (satt i sätet) ner på gruset - DÖD! Knappt fallhöjd eller några hårda slag. Men jag har kört över en (den höll) och haft en liggande i en skogsbacke en hel natt i hälregn, den höll. Dagens mobil fyller fyra år i år, det är rekord!!!
Meriona
CITAT (Anki på Öland @ 20-02-2012, 22:53) *
Hehe... nej, det brukar jag inte göra så ofta men har nyckelknippa i fickan, tar av jackan och hivar den över en stolsrygg så det säger "klonk" och sådana saker.....

Det känner jag igen på nåt sätt, det där klonket? confused.gif
Wilmer, håller med! Foton vill jag ta!

Malcolm, vilken underbar bild och vilka underbara minnen du har från det såklart!
malcolm
CITAT (Meriona @ 20-02-2012, 22:58) *
Malcolm, vilken underbar bild och vilka underbara minnen du har från det såklart!

J

Ja det var en perfekt kväll, hoppas jag orkar paddla denna sommar.

CITAT (Meriona @ 20-02-2012, 22:58) *

Ja, det var en perfekt kväll, hoppas jag orkar paddla i sommar.
gnon49
Ja kamera i mobilen skulle jag faktiskt vilja ha. Idag är det väl standard i alla mobiler. Gärna GPS också. Men byta ut min fullt fungerande mobil gör jag bara inte. Suck.
smörblomma
Nokia är bäst!
Wilmer
CITAT (gnon49 @ 20-02-2012, 23:06) *
Ja kamera i mobilen skulle jag faktiskt vilja ha. Idag är det väl standard i alla mobiler. Gärna GPS också. Men byta ut min fullt fungerande mobil gör jag bara inte. Suck.

Det finns utan faktiskt, sist jag kollade.. Claes ohlsson hade då får kanske 300 kr. På många arbetsplatser får man/ fick man inte ha kamera ens i mobilen. Sedan kan man ju välja med lite olika kvalitet på kameradelen.
Biggan_
Jag har en gammal Samsung SGH-X160 som jag köpte för nästan exakt 5 år sedan. En miniliten dubbelvikt sak som bara går att ringa och sms:a på. Jag tror inte jag har pratat i den ens 20 gånger på dessa åren, så några appar har jag nog inte behov av. Jag har den bara med mej i bilen om det skulle hända något när jag är ute och kör.
omk
Jag (och maken) har varsin Nokia sen 7-8 år. Jag kommer inte ihåg modellnummer, eller nåt sånt, och när jag googlade, hamnade jag på sidan 54 (!!) på Nokia och där slussas jag vidare till en sida som heter "kultmobil.se" !!! laugh.gif Tydligen heter de Nokia 5140 ...

Båda fungerar väldigt bra, fortf ... Såhär ser de ut !

Edit; här kan man nog inte ens få in några "appar" ... Och jag bryr mig inte heller !!
*Stintan*
Synd att dom slutar tillverka dom där braiga modellerna efter bara några år.
herkules
jag har hela mitt liv i iphonen, kalendrar, egna och sådana som jag delar m andra på nätet, banken, hela mitt nät-sociala-liv, fejjan, mejl, sms, mms. alla mina bilder tas med iphonen, inköpslistor, påminnelse, spotify, musikvideos, musik, spel, whats app (gratis sms å mms) viber (ringa gratis) radio, tv. positivt eller negativt, det väljer man själv.
omk
CITAT (herkules @ 21-02-2012, 00:45) *
jag har hela mitt liv i iphonen, kalendrar, egna och sådana som jag delar m andra på nätet, banken, hela mitt nät-sociala-liv, fejjan, mejl, sms, mms. alla mina bilder tas med iphonen, inköpslistor, påminnelse, spotify, musikvideos, musik, spel, whats app (gratis sms å mms) viber (ringa gratis) radio, tv. positivt eller negativt, det väljer man själv.

Stänger du av den nångång ?
Inget illa menat, men känns det som om du MÅSTE vara SÅ tillgänglig, alltid ?
Eva i Skåne
Jag har också en gammal Samsung som man viker, liten och smidig, med kamera, men den den tycker jag inte är så bra. Jag ringer mycket och skickar mycket sms och använder kalendern i den. Jag har känt mig jättenöjd med den och tackat nej till byte flera gånger men nu börjar jag vackla... unsure.gif
Det vore lite roligt med vissa finesser som jag sett på sönernas: fritt internet, sparade konversationer, wordfued och andra spel. Jag är ju trög på att kolla upp, men det kan nog bli en modern sak nån gång framöver
herkules
CITAT (omk @ 21-02-2012, 00:52) *
Stänger du av den nångång ?
Inget illa menat, men känns det som om du MÅSTE vara SÅ tillgänglig, alltid ?

jag stänger av min telefon varje kväll/natt när jag går och lägger mig och när när jag vill vara ifred.
så den kan faktiskt vara avstängd en hel helg (och på semestern längre) exvis smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (herkules @ 21-02-2012, 09:03) *
jag stänger av min telefon varje kväll/natt när jag går och lägger mig och när när jag vill vara ifred.
så den kan faktiskt vara avstängd en hel helg (och på semestern längre) exvis smile.gif

Är du inte rädd att den skulle kunna stjälas? Tjuven har hela ditt liv då.
Myosotis
App Lapp Sapp? unsure.gif Lappeldizapp. Trodde först tråden handlade om en tibetansk bön eller nåt.

Min inställning är väl tillräckligt känd men för säkerhets skull kan jag skriva en gång till att jag inte ens använder mobiltelefon. Vad en iphone är har jag bara väldigt diffusa aningar om. App vet jag inte alls och vill inte veta heller.
Eva i Skåne
Ha ha Myo, du låter som min svärmor. 'Nymodigheter, tvi. Jag har minsann klarat mig i 75år utan så vad ska det vara bra för' giggle.gif flirting.gif kompiskram.gif
Myosotis
yes.gif

Fast det är inte nyheten i sig, när mobiltelefoner var alldeles nya var det kul. Det är mera hysterin omkring det hela, alla "måste" ha en, då blir jag anti och gör tvärtom.
skånepåg
Ska snart köpa en ny mobil men blir en av de billigare modellerna som man har råd med, men det finns en hel del till de med. Fanns ju förr telefoner som klara väta men väldigt snart kommer smart telefonerna vara vattentäta för tappa de i toaletter och badkar ska vara ett fenomen? biggrin.gif
De förenklar livet mycket med internet och gps och massor av appar, har inte kollat upp det men om det inte finns så borde man göra det! En app för svampplockarna, bara ta en bild av svampen så får man fram direkt vad det är och annat genom enkelt bildsök biggrin.gif Min ska vara Android så kan jag styra tvn och mediacentern direkt i tvn, smidigt när man vaknar i sängen ^^
*Stintan*
CITAT (skånepåg @ 21-02-2012, 10:44) *
Ska snart köpa en ny mobil men blir en av de billigare modellerna som man har råd med, men det finns en hel del till de med. Fanns ju förr telefoner som klara väta men väldigt snart kommer smart telefonerna vara vattentäta för tappa de i toaletter och badkar ska vara ett fenomen? biggrin.gif
De förenklar livet mycket med internet och gps och massor av appar, har inte kollat upp det men om det inte finns så borde man göra det! En app för svampplockarna, bara ta en bild av svampen så får man fram direkt vad det är och annat genom enkelt bildsök biggrin.gif Min ska vara Android så kan jag styra tvn och mediacentern direkt i tvn, smidigt när man vaknar i sängen ^^

Ja du skånepåg snart kan man kanske tillbringa all sin tid i sängen och fixa allt genom mobilen. Usch hemska tanke!
skånepåg
Hehe njae, riktigt så blir det nog inte, kom tänka på wall-e filmen då de bara sitter ner och äter massa och inte rör sej biggrin.gif Men det förenklar vardagen som tusan ^^
Ohälsan beror ju på så mycket annat som är lätt åtgärdat =)
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi var för inte så länge sedan på ett kalas, vi var 12 eller 14 personer och minst hälften lekte med sina telefoner. Hur trevligt är det? När sen en gubbe ville visa mig och någon gubbe till hur bra dessa smartphoner är, så sa vi bara, behöver vi det? Nej tack........

Man kan inte längre sitter och bara snackar och ha trevligt ihop med andra för alla måste hela tiden kolla sina telefoner. Helt sjukt är det

Jag köpte i julklapp en ny telefon till min sambo. Det blev en doro men med kamera (kameran har han inte använt engång...) Då var det genast några som tyckte varför jag inte köpte en smartphone.
Men han ville ha en telefon som han också ser utan glasögon och som hans tjocka fingrar har det enklare att slå nummret.

Jag har en Samsung och den duger.

Elisabeth

KRT
CITAT (herkules @ 21-02-2012, 00:45) *

Jag har det ungefär likadant, bortsett från att jag vägrar Facebook, inte delar min kalender med någon annan och föredrar Itunes för musik. Kalendern har jag synkad med min jobbdator så jag har alltid koll på möten etc. och vad jag gjorde innan det fanns telefoner med mail vet jag inte.

Och nej, jag stänger inte av telefonen om jag inte flyger - däremot kan jag mycket väl låta bli att svara i den, eller ignorera mail/telefonsamtal/SMS...

Har inte speciellt mycket appar, eftersom jag tycker många av dem är onödiga, men en del är superbra;
Har en app för träning som hjälper mig ha koll på avstånd, tid, hur fort det går olika sträckor etc (vilket är väldigt motiverande för mig!), älskar Angry Birds och har alla tre, men bortsett från det är det ganska tomt.

Det är naturligtvis upp till var och en att ha vilken telefon, men precis vilka tekniska finesser man vill på. Så länge man är nöjd med vad man har.

OM man nu tvingas ha en speciell telefon via jobb så behöver man ju faktiskt inte utnyttja något annat än ringfunktionen. Visst är smartphones ofta en smula större, men det FINNS faktiskt mindre modeller också - Sony Ericson har en Xperia X10 mini som är mindre än alla telefoner jag någonsin har haft (och det är faktiskt inte så många - 4 totalt på över 15 år)....
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 21-02-2012, 09:17) *
Är du inte rädd att den skulle kunna stjälas? Tjuven har hela ditt liv då.

då får jag skaffa mig ett nytt liv smile.gif

vilket jag kanske borde gjort för länge sedan wink.gif
Monaxe
Älskar min Iphone!

Ska erkänna att jag var skeptisk till den i början men nu är jag helt frälst! Skulle inte klara mig utan den, har tillgång till min bank, kartor, gps, väder, nyheter, almanacka, anteckningar och kom ihåg. Hela min adressbok ligger i mobilen, så det är tur att man ibland måste synka den mot datorn, skulle jag bli av med mobilen då har jag inte ett telefonnummer kvar, därför viktigt att uppdatera den via PC med jämna mellanrum.
Har inga speciella spel, men älskar wordfued! Har skype i mobilen vilket är förträffligt när jag pratar med kompisen i USA eller när sonen nu senast var i Fillipinerna.
Ficklampa som kan ställas in på SOS signal samt morse (fast vem kan morse idag?)
Jag har min musik och även ett träningsprogram.
Och- ja jag har även facebook!

Jag är beroende av min Iphone wub.gif
Meriona
Hmmm Monaxe och Herkules har en poäng. Mycket kul saker kan man göra. Jag stör mig på formatet bara - och viftandet.
skånepåg
Haha viftande giggle.gif
Det är ju det som är det smidiga, bara föra fingret för att bläddra och peka, men ska ni vifta så skaffa detta till eran mediacenter biggrin.gif http://www.youtube.com/watch?v=3y0JT0xR_a4
Carl

Har en Samsung Mini kostar runt 900SEK. Tycker att det är bra med en Kamera. Går lätt att skicka bilder snabbt utan gå över datorn. Kalkylatorn och klockan är bra. Använder mig av Hey tell och whats upp gratis program för att ringa MMs och SMS. GPS funktionen är också bra att ha. Har även en kompass och vatten- pass.

Det dumma är att man måste vara uppkopplad och det drar sröm. Måste ladda telefonen varje dag.

Bee
Jag har en Android, en Sony Ericsson Experia Mini Pro. Det jag fastnade för var dels storleken, dels att den har ett riktigt tangentbord! Jag sms:ar inte så mycket och jag lyckades aldrig lära mig vilka bokstäver som fanns vilka siffror så som det var på de äldre telefonmodellerna.
Telefonen är bra men den ÄR liten. Märker att jag kisar en del när jag tex läser sms.
En bra grej är att baksidan är gummerad så den åker inte ur fickan så lätt.
Appar har jag några med det är inte så ofta jag använder dom. Reseplaneraren är bra när man vill veta hur dags bussen går hem när man är på stan tex.

Just nu går jag faktiskt och funderar på att byta upp mig en storlek. Större skärm vore fint.

Förresten Carl, vad heter appen med vatten-pass? Den låter suverän! Är den gratis?
herkules
ihandy level heter min vattpassapp
Klint
CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 19:32) *
Det är ingen app, det kräver hårdvara i form av lysdiod. Inte alla telefoner har ficklampa, men många har det.

Fast på min HTC desire används kamerablixten som ficklampa den går att ställa in olika starkt

Först tänkte jag på en sånhär söting

[attachment=68057:imagesap.jpg]

som jag kallar Apso lapso,fast det hette den ju inte alls,men söt är den!

Meriona
CITAT (Klint @ 21-02-2012, 17:09) *
Fast på min HTC desire används kamerablixten som ficklampa den går att ställa in olika starkt

Först tänkte jag på en sånhär söting

[attachment=68057:imagesap.jpg]

som jag kallar Apso lapso,fast det hette den ju inte alls,men söt är den!

Inte en yuppienalle, men nästan! giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon