|
Meriona
06-04-2012, 17:31
Jag funderar på om jag ska pillra lite på paketomslaget redan ikväll?
Meriona
06-04-2012, 21:31
Jag lyckades låta bli.... men nu är det inte många timmar kvar! Imorgon bitti pillras det!
Anki på Öland
07-04-2012, 08:14
Haha... nu har jag öppnat  ojojoj vad fin, passade ju perfekt till mig. [attachment=68981:pask_1.jpg] Försöker mig på en liten gissning fast inte många ledtrådar kommit.... CITAT (omk @ 01-04-2012, 17:16)  Det BLEV det jag tänkte på först ! När jag fått min mottagare och hade "spionerat" lite på personen, så insåg jag att det passar PERFEKT !  Kan det vara du omk??
ninnisky
07-04-2012, 09:15
Fick ett jätteläckert halsband i svart med gröna läckra blommiga pärlor och en påse salladsfrö! Tack snälla haren Haren skrev att h*n skulle på semester.. kan det vara du Noak?? för visst skulle du åka bort! Nej, haren skrev inte alls att h*n skulle på semester utan att h*n hade bråttom.... såg jag nu ! [attachment=68998:03_09_11...800x600_.jpg]
Myosotis
07-04-2012, 09:48
CITAT Påsken infaller på söndagen närmast efter den ecklesiastiska fullmåne som infaller på eller efter 21 mars. Källa*Vägrar envist att fira påsk före påsk*
Oj oj mitti prick!! Jag fick nåt jag inte ens visste fanns en hamburgervagga  Jag tänkte det måste va från nån som känner mej väl!! Jag är nämligen en sån som knappt kan äta utan att spilla.Det är nåt jag brukar få kommentarer om.Jag fick ett fint kort också med påskliljor och fjädrar där haren hade skrivit lite om denna eminenta produkt att den var bra till barn som kladdar och i båten,nu har jag inga egna små barn men väl min första båt +som sagt jag behöver den själv,det stod också att den var återanvändbar stämmer det har den en given plats i min handväska  TACK SNÄLLA PÅSKHAREN!! Har ingen aning om vem du är så lite ledtrådar vore på sin plats
anne-li i olofstorp
07-04-2012, 12:46
Jag har fått en påskklapp från en konstnärlig hare[attachment=68991:X1.JPG]!!!! Kolla mina foton!!! Nu skall jag fundera och återkommer senare!!!! [attachment=68992:x2.JPG] [attachment=68993:x3.JPG] Nu kan jag offentligtgöra: Har inga häxkatter (mest för att kamouflera att jag faktiskt är en häxa) Duktyngderna var underbara !!!! Tack snälla haren!!! - undrar vem du är!!!
Meriona
07-04-2012, 13:07
Oj så fint din hare kan teckna Anne-Li! Min hare var väldigt generös, jag fick 3 paket i ett!  Tack haren! Ett jättefint bokmärke, tre små kycklingar med hucklen och massa söta klistermärken! VEM kan vara min hare tro?
Eva-Helene
07-04-2012, 13:15
Åh! Jag fick en jättesöt gul uggla  Den har läppbalsam inuti sig (lock i botten). Och i det platta paketet var det en nyckelring med en "tag". På ena sidan är det en hund och texten "Jag vet inte om jag är mörkrädd, jag somnar alltid innan det börjar." På andra sidan är en katt och texten "Det är coolare ju senare man somnar." Kom precis på en sak: ugglan passar precis in på mig som är "nattuggla"...som dessutom har katter (se katt-texten)
Meriona
07-04-2012, 17:10
 Titta så sött!  Tack haren! Jag har klurat och undrar om det kanske är Anne-Li som är min hare? Ledtråd 1: Min mottagare har öppnat sitt paket.
anne-li i olofstorp
07-04-2012, 17:56
Men! Meriona!!!! Du är ju inte nåt rolig alls!!!!! Hur kunde du gissa så fort denna gången då????? Hmmmmffffp! Nåja - denna gången öppnade du i alla fall paketet innan du gissade!!! Rätt!!!!
Nämen det är bara för mycket, jisses vilken hare jag fått! Någon av er som är väldigt händig tror jag. Även om de ursöta skorna (tofflorna) är köpta så var paketet snajsigt ihopsytt. Någon som vet att jag väntar smått och gillar kor, det tror jag i allafall, eller vad tror ni? Men, hinner man göra sådan fina saker på så kort tid, det undrar jag.. Någon som hade på lager? Och vad är den lilla runda "blomman" till för? paketet.jpg Hm... Kommer på en massa lätta ledtrådar... Ska börja med en liiite mer avancerad. Hm... Vad skulle det kunna vara.. Jag har inte pysslat mer än minimalt. Och är lite förvirrad ibland. Pssst jag gissa på Eva-Helen, för du är pysslig och bor norröver
CITAT (Myosotis @ 07-04-2012, 10:48)  Källa*Vägrar envist att fira påsk före påsk* Firar du jul först på juldagen också?
CITAT (Anma @ 07-04-2012, 19:06)  Firar du jul först på juldagen också?   tänkte det samma. Det GÖR ju vissa folkslag på jordklotet.. firar på juldagen, sicket fölk!
CITAT (Wilmer @ 07-04-2012, 19:15)   tänkte det samma. Det GÖR ju vissa folkslag på jordklotet.. firar på juldagen, sicket fölk! Ja egentligen är det ju rätt. Julafton är ingen röd dag...
Anki på Öland
07-04-2012, 18:56
Ledtråd: dotters uppfinning...
CITAT (Anma @ 07-04-2012, 19:53)  Ja egentligen är det ju rätt. Julafton är ingen röd dag... Men man är alltidledig om man inte har specialjobb då ju? Samma med påskafton?
CITAT (Wilmer @ 07-04-2012, 20:18)  Men man är alltidledig om man inte har specialjobb då ju? Samma med påskafton? Ja så är det ju, för mig är det Påsk på Påskafton och jul på Julafton.
Meriona
07-04-2012, 20:06
Hihi, var jag först att avslöja?  TACK snälla Anne-Li, det var perfekt!
emmas matte
07-04-2012, 21:26
Jag fick en söt duk, av ..haren den låg i en påse med snör-handtag och lila påskfjädrar, vackra färger ihop. tack. sedan ska man gissa.... kan inte.. får tämka lite först
ledtråd:en del påsk och en del inte...
Oh, jag fick PERFEKTA hjärtformade burkar !! Tre-i-en som "ryska gummor". Visste nån av er, att det är en jäkla röra bland mina knappar och att jag VERKLIGEN behöver få sorterat ??  De kommer att bli knapp-burkar ! I den innersta burken fanns Lavendelfrön ! VITA ! Här vet någon definitivt att jag älskar vita, doftande blommor !! Påskharen på det medsända fotot är väldigt lik en röd kudde-katt som har en kompis som är svart-vit. Kaaan det vara Myo som är min Påskhare ?  Edit; ledtrådar, ja ... Ledtråd 1 var att presangen passar min mottagare väldigt väl (tror jag !) Ledtråd 2 är: ren och torr.
CITAT (Anki på Öland @ 07-04-2012, 09:14)  Haha... nu har jag öppnat  ojojoj vad fin, passade ju perfekt till mig. [attachment=68981:pask_1.jpg] Försöker mig på en liten gissning fast inte många ledtrådar kommit.... Kan det vara du omk?? Nej, Anki, det är inte jag som är din Påskhare ! Men vilken fin "vad-som-händer-skylt" du fått !!
Eva-Helene
08-04-2012, 00:39
Jaha...så var man avslöjad såhär direkt då! Så går det när man är ensam deltagare från "Umeå-stämpel-området" *suck* Jodå Wilmer nog är det jag som totat ihop skorna. "Blomman" där slank visst med fastän jag bestämt mig för att skippa den - skulle sys fast som "Converse"-märke, men jag tror att det skulle skava på bäbisfötter *erfaren mor har talat*. Ser också att jag gjorde ett liiitet fel...men jag har ju din adress så jag kan rätta till misstaget innan bäbisen tittar ut Jahaja...undrar vem som kan vara min hare då....tycker inte nån ledtråd som lämnats hittills stämmer. Fler ledtrådar tack!
Anki på Öland
08-04-2012, 08:13
CITAT (omk @ 08-04-2012, 01:01)  Nej, Anki, det är inte jag som är din Påskhare !
Men vilken fin "vad-som-händer-skylt" du fått !! Jättefin, hänger på ytterdörren Jag hade ju öppnat mitt paket när du skrev Meriona, kan det vara du som är min påskhare??
Meriona
08-04-2012, 08:47
Nix Anki, jag är inte din hare. Tyvärr.
Ledtråd två är det dags för: Något klurigt och något klokt.
Jag är ju officiellt inte med, men inofficiellt kom hemliga haren med en grej till mig också, det finaste påskägget ever! Nu vet jag ju att Myo målar sådana Sorbiska ägg så jag gissar direkt på att Myo varit olydigt givmild?
Eva-Helene
08-04-2012, 14:36
CITAT (Meriona @ 08-04-2012, 09:47)  Ledtråd två är det dags för: Något klurigt och något klokt. Hmmm... Är du min hare Meriona? Klurigt = nyckelringstag-texten, klokt = uggla. Det stämmer ju...eller hur?
anne-li i olofstorp
08-04-2012, 16:38
Hmmmm....... Emmas matte, kan du vara minn hare?????
Meriona
08-04-2012, 17:11
CITAT (Eva-Helene @ 08-04-2012, 15:36)  Hmmm... Är du min hare Meriona? Klurigt = nyckelringstag-texten, klokt = uggla. Det stämmer ju...eller hur? Hmmmmm.. säkert att du inte behöver en ledtråd till? Jo det stämmer.
Tack Haren för en jättefin påskbonad! Den ska upp över kökssoffan direkt!
Och nu börjar det värsta...gissningarna....
ninnisky
08-04-2012, 17:58
CITAT (Noak @ 08-04-2012, 16:23)  Tack Haren för en jättefin påskbonad! Den ska upp över kökssoffan direkt!
Och nu börjar det värsta...gissningarna.... Ja här gissas det också--- Noak var du min hare med det jätteläckra halsbandet????
Ja, det är jag som är din hare, Ninnisky. Det blev lite för bråttom för riktigt tankearbete, men du har kanske barn eller barnbarn som gillar halsband om inte du gör det...
Ååå, tack Eva-Helen! Sååå gulliga, men han du göra dem själv från det att du fick mig på din lott? Det är overkligt.. Vad kan du ha missat tro? Du blev mycket gissad på för det stod UMEÅ som posttstämpel. Det ihop med kreativiteten Ledtråd 2; min mottagare gissar inte....................
ninnisky
08-04-2012, 20:15
CITAT (Noak @ 08-04-2012, 17:43)  Ja, det är jag som är din hare, Ninnisky. Det blev lite för bråttom för riktigt tankearbete, men du har kanske barn eller barnbarn som gillar halsband om inte du gör det... Jag gillar halsbandet väldigt mycket och hade det på mig idag  Och sallad brukar vara det enda jag sår i en kruka att ha på terassen
Oj jag var ute och rockenrollade igår på nyfixade golv.men nu ska jag gissa Kan vara du Anki för att det är en uppfinning jag fått,men sen när jag läser din ledtråd omk så stämmer ju den med! Jag gissar på Anki först,är det du som är minpåskhare?
Jag funderar på om det är Nostalgia som är min hare, tror att h*n bor i Värmland, Karlstad ligger i Värmland, poststämpeln började på Kar...
Anki på Öland
08-04-2012, 21:11
CITAT (Klint @ 08-04-2012, 21:18)  Oj jag var ute och rockenrollade igår på nyfixade golv.men nu ska jag gissa Kan vara du Anki för att det är en uppfinning jag fått,men sen när jag läser din ledtråd omk så stämmer ju den med! Jag gissar på Anki först,är det du som är minpåskhare? Japp  Det är min dotters "uppfinning" - en vacker dag kanske hon får tid att lansera den mer än i några affärer i Stockholm. Själv tycker jag den är toppen när man smaskar ihop en grillmiddag  Om någon undrar vad vi pratar om - hamburgervagga
emmas matte
08-04-2012, 22:16
nej Anne-Li, jag är inte din påskhare, sorry
Wilmer är du min påskhare????
Jag har skrivit i första inlägget nu vem som fått av vem på de som är klara.
CITAT (emmas matte @ 08-04-2012, 23:16)  nej Anne-Li, jag är inte din påskhare, sorry
Wilmer är du min påskhare???? Nej, tyvärr inte Emmas matte.. Jag ger inga fler ledtrådar innan min mottagare visar sig här igen
Anki på Öland
08-04-2012, 22:50
Kan emmas matte var min påskhare då?? påskkalendern var ju påskigt och skylten var det inte...
Nostalgia
08-04-2012, 22:56
Hjärtligt  till min påskhare för den jättefina kökshandduken med det läckra tupp motivet på  jag blev sååå glad  för den och även för godispåsen med en av mina favoriter Polly  Hm  hur visste du det haren ? ( lägger upp en bild på allt ihop senare, har kameran utlånad just nu ) Min ledtråd : Det första kan ätas det andra kan läsas Nej Noak jag är INTE din hare ! WILMER är du min hare ?
Jag behöver ledtrådar! Eller har jag fått ledtrådar fast jag inte fattat det? Måste jag gå igenom hela tråden IGEN?
Skruttis
09-04-2012, 07:15
 Jippppiiie! Jag har öppnat min present. Det är ett jättesnyggt handmålat ägg. Alldeles för fint för att bara ha framme till påsk. Det ska ligga i vitrinskåpet, fullt synligt året runt. Stort tack, snälla påskharen! Myosotis, är det du som är min påskhare?
Skruttis
09-04-2012, 07:26
Ledtråd: Kanske det kan ses som elegant.
Uj uj, så dålig. Kommer inte på något bättre just nu.
Anki på Öland
09-04-2012, 07:54
CITAT (Nostalgia @ 08-04-2012, 23:56)  ............Min ledtråd : Det första kan ätas det andra kan läsas  ........... Gissar igen fast jag inte fått något svar från emmas matte  Nostalgia?? Kan du vara min påskhare - ätbart i kalendern och man kan läsa på skylten??
emmas matte
09-04-2012, 08:16
Nej Anki på Öland ,jag är inte din påskhare.
Anki på Öland
09-04-2012, 08:18
CITAT (emmas matte @ 09-04-2012, 09:16)  Nej Anki på Öland ,jag är inte din påskhare. OK, passade på att gissa igen medan jag väntade på svaret
emmas matte
09-04-2012, 08:20
SKRUTTIS är du min ...hare?
Myosotis
09-04-2012, 08:44
CITAT (Anma @ 07-04-2012, 19:06)  Firar du jul först på juldagen också?  Nej, jag firar på julafton men är medveten om att det är "fel" egentligen. När mamma var liten firade de på juldagens morgon. CITAT (Anma @ 08-04-2012, 15:25)  olydigt givmild  Mycket har jag blivit kallad men aldrig "olydigt givmild", det var en kul formulering  Påskharen tyckte synd om dig som inte hann vara med fast det är du som organiserar alltihop.  Hoppas du är frisk nu och ägget är kvar. Eller var det en hallucination? CITAT (Skruttis @ 09-04-2012, 08:15)  Myosotis, är det du som är min påskhare?  Jag blir alltid så lättad över att höra att ett ägg kommit fram helt  Titta vilka fina grejor jag fick! [attachment=69026:12.jpg] Det passar mycket bra, jag sysslar med påskägg, gillar (och samlar lite på) vackra servetter och är väldigt barnslig  Ankorna låter när man trycker på dem!  Jättesöta! Tack snälla haren!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|