Full version: ODLAS PÅSKHARE 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Noak
Wilmer! Är du min hare?
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 08-04-2012, 20:38) *
min mottagare gissar inte.................... rtfm.gif

Nu gissar jag. Är du min hare?

Haha Noak, du hann emellan biggrin.gif
Skruttis
CITAT (emmas matte @ 09-04-2012, 09:20) *
SKRUTTIS är du min ...hare?

Emmast matte
: Nix, det är inte jag.

Myosotis: Stort tack snälla du! Det är otroligt fint och jättekul att ha fått ett från dig.
Maken är också imponerad.
Nu är jag lite nyfiken bara, vad är det för ras på pippin som värpt det?
Anma
Ja, det undrar jag också, vad för höna det är, det är ju så litet. Nästan som vaktelägg. smile.gif
Myosotis
CITAT (Skruttis @ 09-04-2012, 12:11) *
Myosotis: Stort tack snälla du! Det är otroligt fint och jättekul att ha fått ett från dig.
Maken är också imponerad.
Nu är jag lite nyfiken bara, vad är det för ras på pippin som värpt det?

Antwerpen skägghöna:

Klint
ledtråd 1
CITAT (Klint @ 31-03-2012, 14:53) *
Har man inget vadderat kuvert som passar kan man ta nåt annat man har hemma och slå in i, kanske glömmer man bort att skriva att det inte är fulpapper också confused.gif ,så står det inget kanske man ska låta bli att öppna dunno.gif

ledtråd 2
CITAT (Klint @ 08-04-2012, 21:18) *
Oj jag var ute och rockenrollade igår på nyfixade golv.

Tack Anki!Mycket smart dotter du har yes.gif
omk
Nämen, vem kan det vara då, som är min påskhare ?
Nu tror jag att jag gått igenom alla ledtrådar IGEN ...
Två kvar att gissa på (TROR jag) ... Ninnisky !! Är DU min Påskhare ?

Ytterligare ledtråd från mig: det händer att min mottagare kan gissa nu ...
ninnisky
Nej, omk, jag är inte din påskhare!
Svårt det här!
omk
Hmmm, emmas matte; är det DU ??
emmas matte
Nininsky är du min ...hare?????
Skruttis
Ledtråd: En del kan både attrahera och skrämma iväg en del bevingade typer.
omk
Nämen, vänta nu; är det WILMER som är min Påskhare ??
ninnisky
CITAT (emmas matte @ 09-04-2012, 13:59) *
Nininsky är du min ...hare?????

Ja, det är jag!
emmas matte
Tack för den söta duken Nininsky

omk jag är inte din Påskhare
Wilmer
CITAT (Nostalgia @ 08-04-2012, 23:56) *
Hjärtligt thanks.gif till min påskhare för den jättefina kökshandduken med det läckra tupp motivet på wub.gif jag blev sååå glad yahoo.gif för den och även för godispåsen med en av mina favoriter Polly yes.gif Hm g.gif hur visste du det haren ? smile.gif

( lägger upp en bild på allt ihop senare, har kameran utlånad just nu )

Min ledtråd : Det första kan ätas det andra kan läsas biggrin.gif

Nej Noak jag är INTE din hare ! WILMER är du min hare ? smile.gif

Nope, tyvärr inte.

CITAT (Noak @ 09-04-2012, 09:44) *
Wilmer! Är du min hare?

Näää, inte du heller! Tyvärr!

CITAT (Myosotis @ 09-04-2012, 09:46) *
Nu gissar jag. Är du min hare?

Haha Noak, du hann emellan biggrin.gif

Nix pix, inte du heller eller inte jag heller eller......

CITAT (omk @ 09-04-2012, 17:37) *
Nämen, vänta nu; är det WILMER som är min Påskhare ??

Nej, inte jag heller, tyvärr...

Ledtråd igen då, min mottagare har inte visat sig i tråden på en stund! Innan denne gör det kommer inga lättare ledtrådar naughty.gif
anne-li i olofstorp
Wilmer! Är du den som tecknat så fint?
omk
NU tror jag att polletten trillat ner, trots att jag inte riktigt fattar alla ledtrådarna wacko.gif

Det är ju Mösskatten "in disguise" !! duh.gif
Skruttis; det är ju DU !!
Noak
Efter noggrannare efterforskningar av Sveriges geografi kommer jag med en ny gissning: Emmas matte- är DU min påskhare?
Skruttis
CITAT (omk @ 09-04-2012, 22:06) *
NU tror jag att polletten trillat ner, trots att jag inte riktigt fattar alla ledtrådarna wacko.gif

Det är ju Mösskatten "in disguise" !! duh.gif
Skruttis; det är ju DU !!

yes.gif biggrin.gif
Anki på Öland
Gissar en gång till för säkerhets skull, min gissning har hamnat på förra sidan och jag ser att Nostalgia inte varit inne sen jag gissade.
Nostalgia, är du min påskhare?
Myosotis
CITAT (omk @ 01-04-2012, 17:16) *
Det BLEV det jag tänkte på först !
När jag fått min mottagare och hade "spionerat" lite på personen, så insåg jag att det passar PERFEKT ! biggrin.gif

omk, är du min hare?

CITAT (Noak @ 05-04-2012, 23:07) *
Poststämpeln på mitt paket börjar med Kar... Karlskrona? Karlstad? Karakorum?

Karakorum är det säkert. yes.gif
Klint
Ibland kanske man ska kolla vad som inte står på paketet...
emmas matte
Noak ,jag är inte din påskhare...
Noak
Nähä, då fortsätter jag att bara gissa, förstår mig inte på ledtrådar tror jag...
Klint, är du min påskhare?
Klint
Javisst är jag din påskhare Noak!

CITAT (Klint @ 31-03-2012, 14:53) *
Har man inget vadderat kuvert som passar kan man ta nåt annat man har hemma och slå in i, kanske glömmer man bort att skriva att det inte är fulpapper också confused.gif ,så står det inget kanske man ska låta bli att öppna dunno.gif

Jag skrev ju inte nåt om fulpapper och hade slagit in det i en pappersduk

[quote name='Klint' post='1536796' date='08-04-2012, 21:18']Oj jag var ute och rockenrollade igår på nyfixade golv. lquote]

tänkte på roll/rulle och sen bonade golv lite långsökt jag vet men whistling.gif

edit: fixar inte 2 citat utan får ta ett itaget!
Noak
TACK, snälla! JAg började fundera åt ditt håll med den fina påskduken som var omslag, men så långt som till roll hade jag nog aldrig kommit. blush.gif
(Får jag fråga var du postade? Blir så nyfiken på vad Kar... står för...)
omk
CITAT (Myosotis @ 10-04-2012, 09:19) *
omk, är du min hare?

Nix !
Wilmer
CITAT (anne-li i olofstorp @ 09-04-2012, 21:14) *
Wilmer! Är du den som tecknat så fint?

Hmm.... Snällt att du säger det, hade tänkt ha en ledtråd till, nämligen att mina föräldrar träffades på konstfack giggle.gif Tyvärr har det inte smittat på mig, men eftersom DU tyckte det så.

JAAA jag är din hare! Men det är inte duktyngder tror jag, utan ska hänga tex. i riset.....
omk
CITAT (Skruttis @ 10-04-2012, 07:29) *
yes.gif biggrin.gif

TACK Skruttis !!! kompiskram.gif Fast jag fattar ff inte riktigt ledtråd 1; "elegant" ... Aha, du menar lavendeldoften !! duh.gif

Jag skäms lite, att jag inte insåg att det var din FIF (Förste Inspektör av Fönsterbrädor), som var Påskharen på bilden. Snöade helt in på Myos röde ... Ge FIF en puss från mig, som ursäkt !

Ny ledtråd från mig; kuckeliku !!!
Klint
Noak ja la på det på väg till jobbet alltså i Bengtsfors,tror breven går till nån stor sortering i Karlstad fast det kanske är dumt att säja med tanke på ev.kommande hemligheter slap.gif fast kanske har jag nån släkting i Karakorum naughty.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (Wilmer @ 10-04-2012, 14:59) *
Hmm.... Snällt att du säger det, hade tänkt ha en ledtråd till, nämligen att mina föräldrar träffades på konstfack giggle.gif Tyvärr har det inte smittat på mig, men eftersom DU tyckte det så.

JAAA jag är din hare! Men det är inte duktyngder tror jag, utan ska hänga tex. i riset.....

Tack! Tack! Tack!
Insåg det själv när jag öppnade plasten,,,,, blush.gif men har en idé att sätta ihop två och två och sen nån form av nypa i snöret!!! Men så jättesöta dom är!!!!
Dessutom är det så att jag beundrar alla som med bara några streck får harar att se levande ut!!! giggle.gif

Kram och tack!!! smiley_small_hug.gif

Nostalgia
CITAT (Anki på Öland @ 10-04-2012, 09:05) *
Gissar en gång till för säkerhets skull, min gissning har hamnat på förra sidan och jag ser att Nostalgia inte varit inne sen jag gissade.
Nostalgia, är du min påskhare?

Förlåt Anki att jag inte svarat, har haft lite fullt upp med både plantor och smått i hönsgården, JA jag är din påskhare smile.gif kompiskram.gif

Undrar vem MIN påskhare är confused.gif får sova på det inatt d010.gif
Anki på Öland
CITAT (Nostalgia @ 10-04-2012, 23:44) *
Förlåt Anki att jag inte svarat, har haft lite fullt upp med både plantor och smått i hönsgården, JA jag är din påskhare smile.gif kompiskram.gif

Undrar vem MIN påskhare är confused.gif får sova på det inatt d010.gif

Vad kul med smått i hönsgården smile.gif
Tack, skylten var jättekul och pryder sin plats bredvid dörren smile.gif Chokladen delade jag med mitt barnbarn.... mest till honom....
Skruttis
CITAT (omk @ 10-04-2012, 15:08) *
TACK Skruttis !!! kompiskram.gif Fast jag fattar ff inte riktigt ledtråd 1; "elegant" ... Aha, du menar lavendeldoften !! duh.gif

Jag skäms lite, att jag inte insåg att det var din FIF (Förste Inspektör av Fönsterbrädor), som var Påskharen på bilden. Snöade helt in på Myos röde ... Ge FIF en puss från mig, som ursäkt !
Klippte bort lite../Skruttis

Varsågod omk. Kul att det passade med lavendeln.
Jag vet att ledtrådarna var dåliga. Med "elegant" tänkte jag på namnet på lavendeln, Ellgance Ice.
Andra ledtråden, bevingade saker, lavendeln attraherar fjärilar utomhus och används som avskräckande medel på mal i garderober t ex.
crazy.gif Jag vet, förlåt, jag ska bättra mig till nästa gång. yes.gif
Tänkte först ge dig kortet i färg, men tyckte att det kunde bli för enkelt om du fick se färgen på pälsen.

Jag gav FIF , giggle.gif , en puss från dig. Han tvättade mig i pannan som tack. wub.gif Jag vidarebefordrar det blöta fiskdoftande tacket till dig.....
Nostalgia
CITAT (omk @ 10-04-2012, 15:08) *

Ny ledtråd från mig; kuckeliku !!!

duh.gif duh.gif duh.gif Kuckeliku blush.gif hur dum får man bli, skyller på min blonda kalufs rolleyes.gif Tänkte faktiskt på dig Omk när du skrev att ditt paket passade perfekt till mottagaren för det var ju precis vad mitt gjorde , men tänkte då att NÄ den ledtråden var för lätt smile.gif

Tack omk, kökshandduken är sååå läcker smiley_small_hug.gif
Myosotis
emmas matte, är du min hare? Det måste du väl vara?

CITAT (Nostalgia @ 11-04-2012, 08:49) *
...kökshandduken är sååå läcker...

rtfm.gif Vi vill se bildbevis!!
emmas matte
MYOSOTIS visst är jag din påskhare..... hade för mej att du gillar fåglar, kunde ju inte gå in och kolla, för då hade jag avslöjat mej direkt. Jag gillade de små ankorna, hoppas att de får bada med dej wub.gif tongue.gif rolleyes.gif
Myosotis
CITAT (emmas matte @ 11-04-2012, 12:19) *
MYOSOTIS visst är jag din påskhare..... hade för mej att du gillar fåglar, kunde ju inte gå in och kolla, för då hade jag avslöjat mej direkt. Jag gillade de små ankorna, hoppas att de får bada med dej wub.gif tongue.gif rolleyes.gif

yahoo.gif Tack! Jag förstod nästan att det var du eller omk men så gissade jag fel först så klart. Ja visst gillar jag fåglar! Även kycklingservetterna är jättesöta. Jag har inget badkar tyvärr, så antingen får ankorna duscha med mig eller så får de låna myskankornas badkar därute biggrin.gif Än så länge står de på köksbordet med påskdekorationerna. wub.gif
omk
CITAT (Nostalgia @ 11-04-2012, 08:49) *
duh.gif duh.gif duh.gif Kuckeliku blush.gif hur dum får man bli, skyller på min blonda kalufs rolleyes.gif Tänkte faktiskt på dig Omk när du skrev att ditt paket passade perfekt till mottagaren för det var ju precis vad mitt gjorde , men tänkte då att NÄ den ledtråden var för lätt smile.gif

Tack omk, kökshandduken är sååå läcker smiley_small_hug.gif

Vassego !! kompiskram.gif

Tänkte på handduken inför en ev Påskhare och när det blev du ... Kunde bara inte bli fel !
Och att det sen blev favoritgodiset, rena turen, det är MIN favorit också ! flirting.gif
omk
CITAT (Skruttis @ 11-04-2012, 08:31) *
Jag gav FIF , giggle.gif , en puss från dig. Han tvättade mig i pannan som tack. wub.gif Jag vidarebefordrar det blöta fiskdoftande tacket till dig.....

thanks.gif
omk
.
Anma
Om jag har koll så är det bara Noak och Skruttis som inte hittat sina harar.
Kanhända har de det men jag missat. smile.gif
Noak
Jamen, jag har ju hittat min snälla påskhare!
Klint!
Skruttis
CITAT (Anma @ 12-04-2012, 09:18) *
Om jag har koll så är det bara Noak och Skruttis som inte hittat sina harar.
Kanhända har de det men jag missat. smile.gif

Jodå, jag har hittat min hare. Det är Myosotis.

Vill passa på och tacka dig Anma för att du anordnat Påskharen. thanks.gif smiley_small_hug.gif
Anma
Då var det jag som inte hade koll! biggrin.gif
Tack för den här omgången och jättetack Myo för det superfina ägget! Den ska jag vårda ömt.

Så här såg det ut i år

Wilmer har fått av Eva- Helene
ninnisky har fått av Noak
Meriona har fått av Anne-li i olofstorp
Klint har fått av Anki på öland
Eva- Helene har fått av Meriona
Emmas matte har fått av ninnisky
omk har fått av Skruttis
Anne-li i olofstorp har fått av Wilmer
Anki på öland har fått av Nostalgia
Myosotis har fått av Emmas matte
Nostalgia har fått av omk
Skruttis har fått av Myosotis
Noak har fått av Klint
Noak
Tack Anma för allt jobb du lagt ner!
Anki på Öland
Tack Anma för jobbet du lagt ner, du var nog värd Myos ägg men jag måste erkänna att jag att smått avis på dig whist.gif Dom är ju så fina!!
Myosotis
Jag kanske ska skicka till dig nästa gång, vem vet... Hoppas ni inte tycker att det blir för tråkigt när jag alltid skickar samma till påsk, lite för lätt att gissa kanske.
Anki på Öland
CITAT (Myosotis @ 12-04-2012, 11:21) *
Jag kanske ska skicka till dig nästa gång, vem vet... Hoppas ni inte tycker att det blir för tråkigt när jag alltid skickar samma till påsk, lite för lätt att gissa kanske.

Kan inte tänka mig att någon har något emot det!! biggrin.gif
Anma
Jag kan inte heller tänka mig att någon har nåt emot! Du kan börja med julägg också, vettja! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon