Sidor: 1, 2
*Stintan*
CITAT (Markus_H @ 01-06-2012, 22:33) *
tror att Motti ville ge ett praktiskt exempel på projicering där...

Ja Motti är duktig på projicering thumbdown.gif
herkules
CITAT (Aqvakul @ 01-06-2012, 19:59)
1553117[/url]']
Är det inte du som brukar säga att man inte ska göra en massa egna tolkningar och läsa mellan raderna...

jo det brukar jag säga men läser man det som står så borde man begripa vad för ord hon menar. tror dessutom att hon har stavat samma ord på liknande sätt tidigare. du har några skräptecken längst ned i dina inlägg - betyder de samma spottloska som Markus skickar omkring sig?
Motti
Men snälla nån då !kan man inte bara visa ett uns respeckt här ! För allas åsikter !här sitter några bittra missnöjda människor och spyr ut sin galla över alla som inte tycker som dom !och de sabbar hela Odla och skrämer bort folk som bara vill diskutera och ha det lite småkul !Odla skulle verkligen behöva en Moderator som tog bort de här Trollen som jävlas med alla och förstör för alla som bara vill ha det lite trevligt !
Aqvakul
CITAT (Motti @ 02-06-2012, 00:03) *
Men snälla nån då !kan man inte bara visa ett uns respeckt här ! För allas åsikter !här sitter några bittra missnöjda människor och spyr ut sin galla över alla som inte tycker som dom !och de sabbar hela Odla och skrämer bort folk som bara vill diskutera och ha det lite småkul !Odla skulle verkligen behöva en Moderator som tog bort de här Trollen som jävlas med alla och förstör för alla som bara vill ha det lite trevligt !

Vem spyr galla?
Aqvakul
CITAT (herkules @ 01-06-2012, 23:28) *
jo det brukar jag säga men läser man det som står så borde man begripa vad för ord hon menar. tror dessutom att hon har stavat samma ord på liknande sätt tidigare. du har några skräptecken längst ned i dina inlägg - betyder de samma spottloska som Markus skickar omkring sig?

a) Du kan inte veta och tror gör man i kyrkan...
b) Knappast skräptecken för 130 miljoner männislor..
c) Om du bryr dig om att titta efter ser du att det är samma...
kompiskram.gif
Gita
CITAT (*Stintan* @ 01-06-2012, 22:47) *
Ja Motti är duktig på projicering thumbdown.gif

Kanhända det, men när det gäller meningslösa elakheter så tar du som vanligt rekordet.
Gita

CITAT (herkules @ 01-06-2012, 23:28) *

Så klart att man förstår vad hon menar. Jag har svårt att tro att de som nu gör sig lustiga är så urbota korkade att de inte begriper, fast av en del inlägg att döma så är det kanske så ändå.
Gita
Gita
CITAT (Anma @ 01-06-2012, 22:08) *
Jag ser ingen skillnad på att förlöjliga någon för språket eller att förlöjliga någon för dennes åsikter. Men för dig är det uppenbarligen skillnad.

Visst är det skillnad på sak och person, visst kan man tycka att någons åsikter är urlöjliga utan att gå på personen , eller hur. Det är väl just det att så många inte kan skilja på sak och person som gör att de flesta trådar urartar.
Nog är tjafset om ett stavfel i den här tråden ett riktigt lågvattenmärke.
Gita

CITAT (Aqvakul @ 02-06-2012, 02:04) *
Vem spyr galla?

Så magistern är tillbaka igen och hakar genast på drevet i gammal vanlig ordning .
Så det kan bli!!!!!
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 02-06-2012, 05:34) *
Kanhända det, men när det gäller meningslösa elakheter så tar du som vanligt rekordet.
Gita
........

Även om jag försökte skulle det vara omöjligt att nå din nivå. Den enda som kan tävla mot dig i elakheter är Motti.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 02-06-2012, 05:42) *
.....

Så magistern är tillbaka igen och hakar genast på drevet i gammal vanlig ordning .
Så det kan bli!!!!!
Gita

Vadå tillbaka? Har han varit borta?
Aqvakul
Så det kan bli!!!!!
Gita

Vem mobbar?
silos
Samma folk igen och igen i alla tjafs trådar och även jag bara måste hoppa in och tjafsa! rotfl.gif

Nu måste jag börja fundera vad jag får utav att läas och skriva i dessa trådar! confused.gif
herkules
CITAT (Aqvakul @ 02-06-2012, 02:16) *
a) Du kan inte veta och tror gör man i kyrkan...
b) Knappast skräptecken för 130 miljoner männislor..
c) Om du bryr dig om att titta efter ser du att det är samma...
kompiskram.gif

klart att jag inte kan veta men tro kan jag. var som helst.
deras musik är förmodligen inte skräp för dem heller då.
nej, såg inte att det var samma, surfade m mobilen i natt.
Anma
Visst är det skillnad på sak och person, visst kan man tycka att någons åsikter är urlöjliga utan att gå på personen , eller hur. Det är väl just det att så många inte kan skilja på sak och person som gör att de flesta trådar urartar.
Nog är tjafset om ett stavfel i den här tråden ett riktigt lågvattenmärke.
Gita

En person är inte ett stavfel.
malarmaster
.... tittar bara in i rummet och finner att det är fullt krig,stänger tyst dörren och återvänder till verkligheten...
ulf
Krolliljan
Jag tror jag går ut en sväng i trädgården tills det är lite lugnare här.
*Stintan*
CITAT (Krolliljan @ 02-06-2012, 14:34) *
Jag tror jag går ut en sväng i trädgården tills det är lite lugnare här.

rotfl.gif bäst du tar med dig campingutrustning.
*Stintаn*
CITAT (*Stintan* @ 02-06-2012, 14:59) *
rotfl.gif bäst du tar med dig campingutrustning.

biggrin.gif

Och ja, denna användaren får admin blocka. Ville bara testa om det var möjligt att regga ett identiskt, vilket det föga förvånande var tongue.gif
*Stintan*
CITAT (*Stintаn* @ 03-06-2012, 16:39) *
biggrin.gif

Och ja, denna användaren får admin blocka. Ville bara testa om det var möjligt att regga ett identiskt, vilket det föga förvånande var tongue.gif

Fy skäms ryss борис thumbdown.gif det där var väldigt onödigt! Räckte det inte med ett inlägg och i ursprungstråden?
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 03-06-2012, 18:33) *
Fy skäms ryss борис thumbdown.gif det där var väldigt onödigt! Räckte det inte med ett inlägg och i ursprungstråden?

Skrev ju tydligt att det itne var den riktiga. Samt att man ser på registreringdatumet.

Beskyll nu inte mig för att detta går att göra. Jag sade innan att det troligen går, och några motsatte sig det så jag motbevisade dem bara. Är inte mitt fel att forumet är uppbyggt så att det accepterar andra alfabet.
officinalis
Det vore bra ifall man kunde skapa en personlig "vy" där endast odlingsforumen och dess inlägg visas.
*Stintan*
CITAT (officinalis @ 03-06-2012, 20:23) *
Det vore bra ifall man kunde skapa en personlig "vy" där endast odlingsforumen och dess inlägg visas.

Det är ju bara att klicka på minustecknet i gröna listen ovanför småpratsavdelningen.
tomas99
CITAT (Motti @ 02-06-2012, 00:03) *

+1
Ugglemormor
.... tummenupp.gif .... kompiskram.gif .... trostar.gif värna om varandra ....... rose.gif
officinalis
CITAT (*Stintan* @ 03-06-2012, 22:15) *
Det är ju bara att klicka på minustecknet i gröna listen ovanför småpratsavdelningen.

Men de dyker väl ändå upp massa inlägg när jag använder "Nya inlägg"
Red Top
CITAT (officinalis @ 07-06-2012, 20:19) *
Men de dyker väl ändå upp massa inlägg när jag använder "Nya inlägg"

Bästa sättet att bara se nya trådar i trädgårdsdelen är att alltid gå in i forumet via odlas förstasida. Till vänster ser du alla nya trådar.

[attachment=70477:Nya_tr_dar.jpg]
Ugglemormor
Följer med silos och Thomas och tänker inte befatta med dom som spelar Guds allsmäktige här med tillåtelse att förfölja jämt samma medlemmar med sina pekpinnar om man råkar ens fisa åt fel håll så kommer de med sin ska elakheter som brev på posten.
Det finns människor som har tagit till sin uppgift att göra andra illa och då undrar man hur dåligt de mår om de inte få spy galla över andra och detta verkar nog vara deras ställe för det.
De har nog inte annat vettigt att göra........
Jag skiter i dem!
Gita
CITAT (Ugglemormor @ 08-06-2012, 09:43) *
Följer med silos och Thomas och tänker inte befatta med dom som spelar Guds allsmäktige här med tillåtelse att förfölja jämt samma medlemmar med sina pekpinnar om man råkar ens fisa åt fel håll så kommer de med sin ska elakheter som brev på posten.
Det finns människor som har tagit till sin uppgift att göra andra illa och då undrar man hur dåligt de mår om de inte få spy galla över andra och detta verkar nog vara deras ställe för det.
Jag skiter i dem!

Jamen visst, bitterkärringar (av båda könen) som styrs enbart av missunnsamhet och egna tillkortakommanden finns lite överallt.
Men man behöver ju inte bry sig, eller hur?
Gita
Red Top
Jag skiter i dem!

Varför skriver du då i den här tråden?

CITAT (Gita @ 08-06-2012, 20:29) *
Jamen visst, bitterkärringar (av båda könen) som styrs enbart av missunnsamhet och egna tillkortakommanden finns lite överallt.
Gita

Nej, det var länge sedan jag slutade bry mig om vad du skriver. [attachment=70496:2e5nrqf.gif]
Gita
CITAT (Red Top @ 08-06-2012, 20:36) *
Varför skriver du då i den här tråden?
Nej, det var länge sedan jag slutade bry mig om vad du skriver. [attachment=70496:2e5nrqf.gif]

Hahaha.... kul att se vem som högg först. Kanske inte den som jag väntade mig. Räknar du in dig i kategorin "bitterkärringar", eller hur står det till?
Kryddan03
Jag skiter i dem!

CITAT (Gita @ 08-06-2012, 20:29) *
Gita

Red Top
CITAT (Kryddan03 @ 08-06-2012, 21:23) *

[attachment=70498:smilie_g...3_giggle.gif]
*Stintan*
rotfl.gif
silos

Hi hi vilken bra bild och jag måste villigt erkänna att även jag sitter i ett sådant glashus då och då och visst kan jag även bli bitter....med andra ord jag har alla möjliga känslor och uttryck.
Men i den möjligaste mån väljer jag godhet!
Farbror Blå
Komedi

Jag som älskar humor i alla former , utom sex oxh snusk, är så glad över er här på odla.
Att läsa era bråktrådar är riktig humor.
Att ni orkar lägga sån kraft och energi på varandra i vettlösa påhopp och grälsjuka angrepp är roligare än något komediprogram just nu. Ni är roligare än dom på AFV, America's Funniest Homevideos
a0a.gif bravo.gif
Gita
CITAT (Farbror Blå @ 09-06-2012, 15:18) *
Komedi

Jag som älskar humor i alla former , utom sex oxh snusk, är så glad över er här på odla.
Att läsa era bråktrådar är riktig humor.
Att ni orkar lägga sån kraft och energi på varandra i vettlösa påhopp och grälsjuka angrepp är roligare än något komediprogram just nu. Ni är roligare än dom på AFV, America's Funniest Homevideos
a0a.gif bravo.gif

Håller med till 100% och förundras över den lilla klick som tar sig själva på såååå stort allvar, som är såååå präktiga och som blir såååå kränkta om man nu inte råkar tycka som dem, samma lilla klick som kan vara sååå nedlåtande t.o.m. om någon råkar göra ett stavfel. Samma lilla klick som omedelbart ansluter sig till varje antydan till drev mot någon enskild forumist.

Det skall bli spännande att se vem som hugger först nu. Jag gissar på ******* .............!
Gita
Cacki
CITAT (Gita @ 09-06-2012, 19:34) *
Håller med till 100% och förundras över den lilla klick som tar sig själva på såååå stort allvar, som är såååå präktiga och som blir såååå kränkta om man nu inte råkar tycka som dem, samma lilla klick som kan vara sååå nedlåtande t.o.m. om någon råkar göra ett stavfel. Samma lilla klick som omedelbart ansluter sig till varje antydan till drev mot någon enskild forumist.

Det skall bli spännande att se vem som hugger först nu. Jag gissar på ******* .............!
Gita

FEEEEL!!
Det blev jaaaag!
Den snällaste och timidaste lilla varelse på detta forum!
Aqvakul

Gita

Jag tänker inte hugga, men undrar varför du tror att du på något sätt är bättre eller står över bråken. Tyvärr tycker jag det verkar som du njuter av att sprida elaka tillmälen omkring dig på ett synnerligen nedlåtande sätt.
Kryddan03

Gita

Red Top
CITAT (Kryddan03 @ 09-06-2012, 20:56) *

tummenupp.gif
merlin68
Nu har allt tjafs och bråk tagit livet av småpratsforumet sad.gif . Knappt någon som vill skriva här mera...Synd för det brukade vara ett trevligt ställe förr i tiden där alla fick säga sitt utan att det blev omedelbara attacker och där stämningen var positiv, vänlig och god kamratanda kompiskram.gif .
Kryddan03
CITAT (merlin68 @ 09-06-2012, 22:33) *
Nu har allt tjafs och bråk tagit livet av småpratsforumet sad.gif . Knappt någon som vill skriva här mera...Synd för det brukade vara ett trevligt ställe förr i tiden där alla fick säga sitt utan att det blev omedelbara attacker och där stämningen var positiv, vänlig och god kamratanda kompiskram.gif .

Nja, det stämmer inte riktigt utan är nog mer ett idealiserat minne - även om det naturligtvis funnits och finns trevliga trådar på Småprat också. Småprat har alltid mer eller mindre och i perioder varit tjafsigt. Om jag inte minns fel startades väl t o m Allmänt forum och Småprat för att mycket tjafs och den del OT rann över i odlingsforumen när inte Allmänt forum och Småprat fanns som "säkerhetsventil". Det har också så länge jag kan minnas funnits folk som hoppat av och sedan hoppat in igen på forumet p g a bl a Småprat.

Dessutom brukar väl aktiviteten på Småprat gå ner under odlingssäsongen. Kanske får en del ut sina "aggressioner" genom att rensa ogräs och beskära buskar och träd eller också blir odlandet en lisa för själen som stillar odlaiterna. wink.gif

Tjafset på småprat idag är väl närmast knappt hård kuling med tanke på hur det har stormat tidigare. biggrin.gif

Aktiviteten överlag på hela Trädgårdsforumet har också gått ner lite vilket den inte brukar under den här tiden. Tydligen är det något virusliknande som stör en del medlemmar datorer och att flera av dessa inte vågar besöka Odla.nu. Jättetrist och mer trist tycker jag än att småpratsaktiviteten sjunkit. sad.gif
Biggan_

Jag håller med dej! Trist att det blivit så! sad.gif
*Stintan*
CITAT (Kryddan03 @ 09-06-2012, 22:51) *
Nja, det stämmer inte riktigt utan är nog mer ett idealiserat minne - även om det naturligtvis funnits och finns trevliga trådar på Småprat också. Småprat har alltid mer eller mindre och i perioder varit tjafsigt. Om jag inte minns fel startades väl t o m Allmänt forum och Småprat för att mycket tjafs och den del OT rann över i odlingsforumen när inte Allmänt forum och Småprat fanns som "säkerhetsventil". Det har också så länge jag kan minnas funnits folk som hoppat av och sedan hoppat in igen på forumet p g a bl a Småprat.

Dessutom brukar väl aktiviteten på Småprat gå ner under odlingssäsongen. Kanske får en del ut sina "aggressioner" genom att rensa ogräs och beskära buskar och träd eller också blir odlandet en lisa för själen som stillar odlaiterna. wink.gif

Tjafset på småprat idag är väl närmast knappt hård kuling med tanke på hur det har stormat tidigare. biggrin.gif

Aktiviteten överlag på hela Trädgårdsforumet har också gått ner lite vilket den inte brukar under den här tiden. Tydligen är det något virusliknande som stör en del medlemmar datorer och att flera av dessa inte vågar besöka Odla.nu. Jättetrist och mer trist tycker jag än att småpratsaktiviteten sjunkit. sad.gif

tummenupp.gif
Anki på Öland

Inte bara tjafs eller bråk som fått folk att sluta gå in här utan mest virus som inte tagits på allvar.
Rihane
CITAT (Kryddan03 @ 09-06-2012, 22:51) *

Instämmer. Tycker man kan acceptera "säkerhetsventilen" som den funktion den fyller.

Angående det virusliknande. Har haft/(får) något skit i datorn. (användadet av vänsterknappen på musen krånglar) Har kopplat det till odla. Det har börjat krångla igen sedan jag började skriva den här kommentaren. Jag hittar inget när jag gör viruskontroll(Använder Kaspersky) Med hjälp av Kaspersky tar jag bort alla oanvända data på datorn och då fungerar det helt plötsligt(har gjort det nu tex och det fungerar bättre igen).
Har läst virustråden men ser att odla inte tar det på allvar. Dom säger att dom inte hittar problem och när jag får problem som dom påstår inte finns väljer jag att tro på det som verkligen händer.

Jag använder adblock+ och trodde det hjälpte men märker idag att så inte är fallet(har ibland gått in via min mans användarsida eller via webläsare utan adblock+)

Har härmed tyvärr ledsnat. Synd på ett sånt fint forum med så underbara, kunniga människor.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon