|
Gossen Ruda
14-07-2012, 15:32
CITAT (Anki på Öland @ 14-07-2012, 15:01)  Att "fara illa" av något som skrivs av främlingar i ett forum är något man väljer själv. Man väljer att gå i svaromål och man väljer den ton man själv anger i sina inlägg och man väljer om man ska ta åt sig personligt av det som skrivs. Far man illa och väljer att fortsätta att delta och besöka forumet är det ju en självvald plåga. En sak som även jag funderat över. Antingen är man en självplågare eller så ingår det i en del människors sätt att vilja framstå som offer samtidigt som man själv klampar på. Jag tänker exempelvis på individen bakom "Reserv" som klagade och hade sig.
Huggorm
14-07-2012, 15:36
CITAT (Gossen Ruda @ 14-07-2012, 16:32)  En sak som även jag funderat över. Antingen är man en självplågare eller så ingår det i en del människors sätt att vilja framstå som offer samtidigt som man själv klampar på. Jag tänker exempelvis på individen bakom "Reserv" som klagade och hade sig. Jag är imponerad över att du kommer ihåg alla gamla medlemmar som kommit, klagat och försvunnit igen
mamamaggan
14-07-2012, 15:43
CITAT (Anki på Öland @ 14-07-2012, 15:01)  Att "fara illa" av något som skrivs av främlingar i ett forum är något man väljer själv. Man väljer att gå i svaromål och man väljer den ton man själv anger i sina inlägg och man väljer om man ska ta åt sig personligt av det som skrivs. Far man illa och väljer att fortsätta att delta och besöka forumet är det ju en självvald plåga. Exakt ! Varför göra sig själv till martyr ? För mig är det klart att det gör man bara om man vill vara offer och att andra ska tycka synd om " martyren" . Inte äter man t ex något som man inte tål och beklagar sig sedan över att man mår dåligt ? Tål du t ex inte mjölk så dricker du inte mjölk , punkt slut .
Men hörrni...det här med bråket om bråket på Odla... Det är ett förskräckligt ältande om att det finns ett gäng som mobbar andra medlemmar och det är tröttsamt för alla att behöva läsa om det i var och varannan tråd.
Utan att på något vis se mej som felfri själv (för det vet jag att jag inte är), och utan att ta parti för någon (stötta kan man göra på bättre sätt än att bara högljutt hålla med, tror jag. Om inte annat så kan det ju få den effekten att det bara övertygar den utsatte om "oförrätternas" existens ytterligare. Det i sin tur kan göra att "offret" känner sej ännu mer sårad.)
Men en lite fråga till er som känner er påhoppade och illa behandlade. Vart vill ni egentligen komma med att hela tiden föra det på tal?
Är ni ute efter en ursäkt av de s.k. "mobbarna"? Då kanske ni märker själva att det inte kommer någon och då kanske ni bara får acceptera det. För det skulle väl heller inte kännas speciellt bra om det ändå inte "från hjärtat, utan mer som ett "förlåt då för f-n", eller?
Är ni ute efter att få andra medlemmars sympatier på er sida? Har ni i så fall tänkt på att ältandet kanske t.o.m bara har motsatt effekt Ju mer man tjatar om en och samma sak desto mer tröttnar folk. Går ni dessutom till fula motangrepp, så ser ju folk det och det tror jag faktiskt inte att ni vinner något på.
För er egen skull, kan ni inte testa och se vad som händer om ni bara försöker strunta i att skriva något mer om det här? Som det är nu så präglas hela diskussionen av långsinthet eftersom det är ni som hela tiden tar upp det om och om igen. Ur långsintheten föds bitterheten och den gör man nog bästi att försöka hålla ifrån sej.
PS. Ert prat om att "elakingarna" skrämmer bort medlemmar från Odla blir ganska ihåligt när ni själv hälsar nya medlemmar välkomna med ett "Hej och välkommen till Odla, här mobbas det hej vilt!" Skrämmer inte det bort folk redan i dörren, så vet jag inte vad...
Alla skall givetvis ha en möjlighet att regga sig även om man tidigare blivit avstängd. Åtminstone efter en tid. Sedan är risken kanske större att man blir avstängd igen eftersom det är svårt att ändra attityd o personlighet hur mycket som helst. Sedan känns man alltid igen, oavsett nytt nick. Det skrivna ordet är som ett foto av en person.
malcolm
14-07-2012, 17:21
Jag tror inte det finns någon som kan fungera som moderator, det är en uppgift som är övermäktig de flesta. Människor är som de är och att låta någon vara ordningsman fungerar helt enkelt inte, det kan tyckas lätt att utse någon som skall hålla ordning men handlar det om att stänga av någon så funkar det inte. Visst finns det tillfällen där vissa beter sig utstuderat illa men det är inte så ofta så att utse någon till "bödel" är inte relevant utan detta kan odlapersonalen sköta själv.
andersen
14-07-2012, 17:52
CITAT (malcolm @ 14-07-2012, 18:21)  Jag tror inte det finns någon som kan fungera som moderator, det är en uppgift som är övermäktig de flesta. Människor är som de är och att låta någon vara ordningsman fungerar helt enkelt inte, det kan tyckas lätt att utse någon som skall hålla ordning men handlar det om att stänga av någon så funkar det inte. Visst finns det tillfällen där vissa beter sig utstuderat illa men det är inte så ofta så att utse någon till "bödel" är inte relevant utan detta kan odlapersonalen sköta själv. Håller inte med, odlapersonalen som du säjer, är ju inte närvarande och har aldrig varit aktiva här på forumet. Jag vill ha en ordningsman här och det tror jag skulle fungare om man gör om forumet till bara för medlemmar dvs man måste logga in för att läsa och skriva på forumet så fungerar det på andra forum som jag är med i, vem som skall vara ordningsman vet jag inte men jag vill inte ha någon som begår en vendetta här.
malcolm
14-07-2012, 17:57
Då röstar jag på dig, vet ju var du bor och kan alltid sparka sönder din bil
andersen
14-07-2012, 18:03
CITAT (malcolm @ 14-07-2012, 18:57)  Då röstar jag på dig, vet ju var du bor och kan alltid sparka sönder din bil  Ha ha, nä jag vill inte vara moderator, och är nog inte heller lämplig som en sådan.
Gossen Ruda
14-07-2012, 19:57
CITAT (Huggorm @ 14-07-2012, 16:36)  Jag är imponerad över att du kommer ihåg alla gamla medlemmar som kommit, klagat och försvunnit igen Bara de värsta.
Jag tycker Odla.se skall plocka en moderator från Familjeliv.se. Det finns flera fördelar:
1. Det är samma ägare (Stampen, som även äger GP) så det borde inte vara så svårt rent administrativt.
2. På Familjeliv har det bråkats (bråkas?) en hel del på sina ställen (enl sonhustrun som hänger där) så en tänkt moderator därifrån borde/torde veta hur man skall agera som moderator.
3. En Mod från Familjeliv är inte involverad i nicken på Odla. Känslomässigt bra för alla parter således.
Piccante
15-07-2012, 20:40
CITAT (Bee @ 15-07-2012, 21:27)  Jag tycker Odla.se skall plocka en moderator från Familjeliv.se. Det finns flera fördelar:
1. Det är samma ägare (Stampen, som även äger GP) så det borde inte vara så svårt rent administrativt.
2. På Familjeliv har det bråkats (bråkas?) en hel del på sina ställen (enl sonhustrun som hänger där) så en tänkt moderator därifrån borde/torde veta hur man skall agera som moderator.
3. En Mod från Familjeliv är inte involverad i nicken på Odla. Känslomässigt bra för alla parter således.  bra förslag!
Huggorm
15-07-2012, 21:26
Problemet är bara att moderatorer är volontärer, så det är inte bara att plocka in någon till ett forum som behandlar något ämne de inte är intresserade av. En moderator bör ha relativt stor närvaro, och det tror jag bara man får om man är intresserad av forumets inriktning
tomas99
16-07-2012, 10:41
CITAT (Huggorm @ 15-07-2012, 22:26)  Problemet är bara att moderatorer är volontärer, så det är inte bara att plocka in någon till ett forum som behandlar något ämne de inte är intresserade av. En moderator bör ha relativt stor närvaro, och det tror jag bara man får om man är intresserad av forumets inriktning +1 Så rösta på mej.
Hur i all sin da kan någon ens tänka Stinta som moderator eller Huggorm ? hur tänker ni då ? Aqvakul som påstår sig vara lärare vet inte ens vad Diplomati är ! en bra Moderator är en medmänniska som inte kommer med en massa spydiga komentarer och trycker ner folk som har en åsikt en bra Moderator tillrättavisar och säger till när det går för långt .Dom som borde fått chansen till att bli Moderator här har skrämts bort för länge sedan . Vill också påpeka att min önskan att bli avstäng här står kvar men inte en jäkel här lyfter ett finger för att för att göra något åt det, locket på !därför fortsätter jag att ha åsikter här .Att ha ett så pass stort Forum som Odla och inte ha en Moderator visar på svaghet !Och Göran har tydligen bara intresse för vad som händer när han har tid eller lust !Om de vill bevara Odla .nu så får väl någon skärpa sig och ta tag i saker här och reda ut hur de vill att Forumet ska vara .Kan de inte det så ta bort småprat och konsentrera Odla på just att Odla
Piccante
16-07-2012, 23:42
CITAT (Motti @ 17-07-2012, 00:35)  Hur i all sin da kan någon ens tänka Stinta som moderator eller Huggorm ? hur tänker ni då ? Aqvakul som påstår sig vara lärare vet inte ens vad Diplomati är ! en bra Moderator är en medmänniska som inte kommer med en massa spydiga komentarer och trycker ner folk som har en åsikt en bra Moderator tillrättavisar och säger till när det går för långt .Dom som borde fått chansen till att bli Moderator här har skrämts bort för länge sedan . Vill också påpeka att min önskan att bli avstäng här står kvar men inte en jäkel här lyfter ett finger för att för att göra något åt det, locket på !därför fortsätter jag att ha åsikter här .Att ha ett så pass stort Forum som Odla och inte ha en Moderator visar på svaghet !Och Göran har tydligen bara intresse för vad som händer när han har tid eller lust !Om de vill bevara Odla .nu så får väl någon skärpa sig och ta tag i saker här och reda ut hur de vill att Forumet ska vara .Kan de inte det så ta bort småprat och konsentrera Odla på just att Odla  En moderator ska definitivt inte vara en diplomat. Bråkas det i en tråd ska man inte gå in som moderator och försöka medla eller gå båda sidor till mötes. En moderator ska säga att nu är det stopp! Så enkelt är det. Antingen följer man reglerna eller inte och gör man inte det ska en tråd låsas.
Tyckte faktiskt att det var precis det jag skrev i mitt inlägg Marckus ! Vill du påstå då att Diplomati inte fungerar här ?
Trampendal
17-07-2012, 00:30
CITAT (Motti @ 17-07-2012, 00:48)  Tyckte faktiskt att det var precis det jag skrev i mitt inlägg Marckus ! Vill du påstå då att Diplomati inte fungerar här ? Nej, det var inte det du skrev i ditt inlägg! Börja med att läsa ditt inlägg igen och sen Markus inlägg igen och om du inte ser skillnaden har du ett problem att hantera. En moderator ska såklart inte "vara diplomat och medla". Moderatorn sätter ner foten och säger stopp!
tomas99
17-07-2012, 07:08
CITAT (Markus_H @ 17-07-2012, 00:42)  En moderator ska definitivt inte vara en diplomat. Bråkas det i en tråd ska man inte gå in som moderator och försöka medla eller gå båda sidor till mötes. En moderator ska säga att nu är det stopp! Så enkelt är det. Antingen följer man reglerna eller inte och gör man inte det ska en tråd låsas. Helt rätt en moderator måste ha mod att slänga ut mobbarna. Dom har ju haft fria händer att mobba här på forumet under en rad av år.
*Stintan*
18-07-2012, 07:55
CITAT (tomas99 @ 17-07-2012, 08:08)  Helt rätt en moderator måste ha mod att slänga ut mobbarna. Dom har ju haft fria händer att mobba här på forumet under en rad av år. Det kommer aldrig att åligga en moderator att slänga ut medlemmar från forumet utan det är en sak som endast forumansvariga kan göra, så är det den enda anledningen till att du önskar bli moderator så lär du bli grymt besviken. För övrigt tror jag inte tråden var avsedd för en massa påhopp på medlemmar som inte visat minsta intresse av att påta sig uppgiften som moderator. Därför borde den vara låst!
CITAT (*Stintan* @ 18-07-2012, 08:55)  Det kommer aldrig att åligga en moderator att slänga ut medlemmar från forumet utan det är en sak som endast forumansvariga kan göra, så är det den enda anledningen till att du önskar bli moderator så lär du bli grymt besviken.
För övrigt tror jag inte tråden var avsedd för en massa påhopp på medlemmar som inte visat minsta intresse av att påta sig uppgiften som moderator. Därför borde den vara låst! Håller med dig Stintan här att tråden bör vara LÅST och att det är endast forumets ägare som kan kasta ut medlemmar!
Anser att Diplomati behövs här ! att medla och inte ta med politisk tillhörighet i sitt sätt att bedöma vad som skrivs på forumet alltså ska man uppträda opolitiskt men samtidigt säga ifrån bestämt vad som inte tolereras och vad gränsen går .Har svårt att se att det finns någon här som skulle passa för den uppgiften !Men kanske det finns någon ny här som är opåverkad av allt som hänt på ODLA som är bra för Forumet :)Det vore toppen !
herkules
25-07-2012, 11:09
CITAT (silos @ 24-06-2012, 15:00)  Jag skulle vilja se Herkules som moderator! tack för förtroendet solis men rodda det här forumet har jag ingen tid till. att moderera ett forum är ganska enkelt, man behöver inte vara diplomat som motti envist hävdar, man behöver inte ens vara utan åsikter. huggis är en bra kandidat, gossen likaså. sen finns det flera kloka tjejer, monica i nässjö är en av dem  kör hårt!
skogstroll
01-08-2012, 06:56
skogstroll kanske?
CITAT (skogstroll @ 01-08-2012, 07:56)  skogstroll kanske?  Det tror jag vore en MYCKET god ide!
Anki på Öland
01-08-2012, 10:26
CITAT (skogstroll @ 01-08-2012, 07:56)  skogstroll kanske? 
Ugglemormor
02-08-2012, 10:09
Ja, varför inte? Hon/han verkar ju vara en sympatisk person, så jag gillar det ........ MEN kom inte sedan med något trollsnack, det passar inte alls ..... de som har trollfobi borde hålla sig lugnare.......
Jag har läst trådarna här nästan alla !men att föreslå Stintan som Moderator ! HALLÅ hur tänker ni då ?hon är ju den som är den största uppviglaren på Odla den som trycker ner alla som inte tycker som hon snälla någon hur tänker ni ? ! !har ni inget annat bättre förslag ? ja då kan ju Odla småprat lägga ner .Alla dom som var potenstiella Moderatorer är bortskrämda ,men om jag skulle få välja någon så skulle det vara Malcom han verkar ha distans och ger sig inte på någon ,han verkar helt enkelt vara moderat jag har inte set någon visa någon som helst Diplomati här de flesta går i andras ledband .En moderator ska vara som en Diplomat politiskt oberoende och har förmågan att se vilka som jäklas och vilka som vill gott och inte ha några förutfattade meningar !Gud bevare Odla som ska försöka utnämna en Moderator .Mitt tips är att ta någon helt utomstående från ett annat Forum .
Har aldrig varit med om maken till skitsnack på ett Forum !tycker synd om de forumannsvariga här för det finns ingen här som har status som moderat förutom Malckom
Piccante
03-08-2012, 00:17
Uppenbart har du inte läst alla trådar Motti... Men detta var inte tänkt so men tråd för att diskutera enskilda personer.
Aqvakul
03-08-2012, 07:23
CITAT (Motti @ 03-08-2012, 00:57)  Jag har läst trådarna här nästan alla !men att föreslå Stintan som Moderator ! HALLÅ hur tänker ni då ?hon är ju den som är den största uppviglaren på Odla den som trycker ner alla som inte tycker som hon snälla någon hur tänker ni ? ! !har ni inget annat bättre förslag ? ja då kan ju Odla småprat lägga ner .Alla dom som var potenstiella Moderatorer är bortskrämda ,men om jag skulle få välja någon så skulle det vara Malcom han verkar ha distans och ger sig inte på någon ,han verkar helt enkelt vara moderat jag har inte set någon visa någon som helst Diplomati här de flesta går i andras ledband .En moderator ska vara som en Diplomat politiskt oberoende och har förmågan att se vilka som jäklas och vilka som vill gott och inte ha några förutfattade meningar !Gud bevare Odla som ska försöka utnämna en Moderator .Mitt tips är att ta någon helt utomstående från ett annat Forum .
Har aldrig varit med om maken till skitsnack på ett Forum !tycker synd om de forumannsvariga här för det finns ingen här som har status som moderat förutom Malckom Moderator = moderat?
Huggorm
03-08-2012, 08:37
CITAT (Aqvakul @ 03-08-2012, 08:23)  Moderator = moderat?  Ja, vi var väll ute efter en förståndig och klok person?
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-08-2012, 08:40
CITAT (Piccante @ 03-08-2012, 01:17)  Uppenbart har du inte läst alla trådar Motti... Men detta var inte tänkt so men tråd för att diskutera enskilda personer. Nej det kan hon inte ha gjort eller hon ville bara jäklas nu med forumet. Tycker inte heller att man skall diskutera enskilda personer här
*Stintan*
03-08-2012, 09:10
CITAT (Huggorm @ 03-08-2012, 09:37)  Ja, vi var väll ute efter en förståndig och klok person? 
Hjortronsylt
03-08-2012, 16:40
Tror rent teoretiskt att alla som fått någon form av varning genom åren inte komme rha någon chans att bli moderator. Det gäller att vara "fläckfri". Så ni som oroar er för att stintan kommer ta över som högsta hönset kan gott ta och lägga er tillbaka i hängmattan igen och njuta av trädgården.
Jo visst !den dagen jag talade om att jag är Moderat !det syns direkt här och du Aqvakul visade direkt hur du tänker när det gäller vad jag står för !märkligt för innan gillade du ju mig ! ,just sådana Moderatorer behöver vi inte som trycker ner folk för deras politiska åsikter. Jag röstar på Malckom han har ett gott hjärta och ser allt från ett normalt perspecktiv .Men det som är bäst för det här forumet är att ta någon som är helt ny som inte har några bestämda åsikter om något någon helt utifrån ! All sin da !Man kan faktiskt ragga en Moderator från ett annat Forum !det skulle behövas här .Tycker synd om de Forumannsvariga här som måste sitta och läsa allt skitsnack .
Aqvakul
05-08-2012, 01:59
He ä int lätt att förklara för nån som int begrip...
Hjortronsylt
05-08-2012, 03:30
Har kommit fram till lite teorier om ämnet såhär på nattkvisten, kanske lite väl vilt spekulerande men som sagt, forumet är fritt ioch öppet för alla. obs obs obs Aggressiva svar undanbedjes. De som vill ha malcolm som moderator räknas endast bara som sympatiröster pga hans svåra liv. De som röstar på stintan är de ormyngel som inte vågar ha en egen åsikt utan håller med henne om allt även när hon har fel. De som röstar på gossen_ruda gör det enbart för att de kan jämföra sina egna udda fetishar med han och på så vis känna sig ett med gubben. De som röstar på huggorm är väl de som är/tror sig vara politiskt korrekta.
CITAT (Hjortronsylt @ 05-08-2012, 04:30)  Har kommit fram till lite teorier om ämnet såhär på nattkvisten, kanske lite väl vilt spekulerande men som sagt, forumet är fritt ioch öppet för alla. obs obs obs Aggressiva svar undanbedjes. De som vill ha malcolm som moderator räknas endast bara som sympatiröster pga hans svåra liv. De som röstar på stintan är de ormyngel som inte vågar ha en egen åsikt utan håller med henne om allt även när hon har fel. De som röstar på gossen_ruda gör det enbart för att de kan jämföra sina egna udda fetishar med han och på så vis känna sig ett med gubben. De som röstar på huggorm är väl de som är/tror sig vara politiskt korrekta. Intressant teori du kom med,men som sgat bara teori som inte ha någon grund! Har du förresten tänkt på att varenda människa titta på världen genom sina egna känsloögon och detta gör att man ser bara sig själv överallt! Jag för min del ser bara människor med olika sätt att finnas till och alla är värdefulla!
Huggorm
05-08-2012, 07:55
CITAT (Hjortronsylt @ 05-08-2012, 04:30)  De som röstar på huggorm är väl de som är/tror sig vara politiskt korrekta.  Hur kom du fram till det? Det vore intressant att få ta del av det resonemanget
*Stintan*
05-08-2012, 08:36
Av någon anledning känns det plötsligt väldigt lockande att skicka in en intresseanmälan för moderatoruppdraget
CITAT (Hjortronsylt @ 05-08-2012, 04:30)  Har kommit fram till lite teorier om ämnet såhär på nattkvisten, kanske lite väl vilt spekulerande men som sagt, forumet är fritt ioch öppet för alla. obs obs obs Aggressiva svar undanbedjes. De som vill ha malcolm som moderator räknas endast bara som sympatiröster pga hans svåra liv.
De som röstar på stintan är de ormyngel som inte vågar ha en egen åsikt utan håller med henne om allt även när hon har fel.
De som röstar på gossen_ruda gör det enbart för att de kan jämföra sina egna udda fetishar med han och på så vis känna sig ett med gubben.
De som röstar på huggorm är väl de som är/tror sig vara politiskt korrekta.Glömde du inte den där Hjortronsylt? H*n som tydligen redan halvvägs är på väg att klättra upp på domarstolen eftersom h*n tydligen t.o.m redan hunnit få förfrågan om ett utlåtande om föreslagna motkandidaters väljarkrets. ( Själv tycker jag faktiskt inte ens att man ska belasta en moderatorskandidat med något sådant. Det skulle räcka gott med att vederbörande har god förmåga, att utifrån ett objektivt och neutralt perspektiv, kunna urskilja och rensa bort uppenbara troll och regelvidriga inlägg.)
Anki på Öland
05-08-2012, 10:33
CITAT (Motti @ 05-08-2012, 01:52)  Jo visst !den dagen jag talade om att jag är Moderat !det syns direkt här och du Aqvakul visade direkt hur du tänker när det gäller vad jag står för !märkligt för innan gillade du ju mig ! ,just sådana Moderatorer behöver vi inte som trycker ner folk för deras politiska åsikter. Jag röstar på Malckom han har ett gott hjärta och ser allt från ett normalt perspecktiv .Men det som är bäst för det här forumet är att ta någon som är helt ny som inte har några bestämda åsikter om något någon helt utifrån ! All sin da !Man kan faktiskt ragga en Moderator från ett annat Forum !det skulle behövas här .Tycker synd om de Forumannsvariga här som måste sitta och läsa allt skitsnack . Sånt jä**a bladder..... och vad har åsikter med saken att göra??? CITAT (Cacki @ 05-08-2012, 09:49)  ..........Det skulle räcka gott med att vederbörande har god förmåga, att utifrån ett objektivt och neutralt perspektiv, kunna urskilja och rensa bort uppenbara troll och regelvidriga inlägg.)
Hur var det nu?  Fick man "rösta" på medlemmar eller hade vi sagt punkt där för att det varför känsligt för vissa medlemmar som fick för sig att det handlade mer kompisutnämning och utfrysning?
*Stintan*
05-08-2012, 12:24
CITAT (abbbe @ 05-08-2012, 12:41)  Hur var det nu?  Fick man "rösta" på medlemmar eller hade vi sagt punkt där för att det varför känsligt för vissa medlemmar som fick för sig att det handlade mer kompisutnämning och utfrysning? Du ser ju hur tråden urartat till rena personpåhopp. Det kanske var den risken Admin ville eliminera när man utformade huvudinlägget och bara efterlyste intresserade att anmäla sig till dem. Varför hålla på och rösta på medlemmar som ingen har en aning om ifall de är intresserade? Eller tycker du att det är OK med personpåhopp på icke-kandidater vilket vi sett diverse i tråden.
Piccante
05-08-2012, 12:40
CITAT (*Stintan* @ 05-08-2012, 13:24)  Du ser ju hur tråden urartat till rena personpåhopp. Det kanske var den risken Admin ville eliminera när man utformade huvudinlägget och bara efterlyste intresserade att anmäla sig till dem. Varför hålla på och rösta på medlemmar som ingen har en aning om ifall de är intresserade? Eller tycker du att det är OK med personpåhopp på icke-kandidater vilket vi sett diverse i tråden. Jag uppfattade Abbbe som ironisk i sitt inlägg. Tror inte att Abbbe vill ha personpåhopp heller.
*Stintan*
05-08-2012, 14:00
CITAT (Piccante @ 05-08-2012, 13:40)  Jag uppfattade Abbbe som ironisk i sitt inlägg. Tror inte att Abbbe vill ha personpåhopp heller. Ahhh ....borde jag förstått
sqrulan
05-08-2012, 17:05
 I denna tråd ser man ganska väl vilka som INTE bör bli moderator i alla fall. Får man verkligen skriva vad som helst här??? Det har ju helt spårat ur nu anser jag, fast jag själv skrivit hemska saker ibland.
CITAT (*Stintan* @ 05-08-2012, 13:24)  Du ser ju hur tråden urartat till rena personpåhopp. Det kanske var den risken Admin ville eliminera när man utformade huvudinlägget och bara efterlyste intresserade att anmäla sig till dem. Varför hålla på och rösta på medlemmar som ingen har en aning om ifall de är intresserade? Eller tycker du att det är OK med personpåhopp på icke-kandidater vilket vi sett diverse i tråden. Syftade på vissa andra som vägrar ge upp.
*Stintan*
05-08-2012, 20:03
CITAT (abbbe @ 05-08-2012, 20:53)  Syftade på vissa andra som vägrar ge upp. Jo jag insåg det lite försent
Hjortronsylt
05-08-2012, 22:23
CITAT (silos @ 05-08-2012, 07:58)  Intressant teori du kom med,men som sgat bara teori som inte ha någon grund! Har du förresten tänkt på att varenda människa titta på världen genom sina egna känsloögon och detta gör att man ser bara sig själv överallt!
Jag för min del ser bara människor med olika sätt att finnas till och alla är värdefulla! Jo alla är värdefulla, men bara för det kan man inte acceptera vad som helst av en annan människa. CITAT (Huggorm @ 05-08-2012, 08:55)   Hur kom du fram till det? Det vore intressant att få ta del av det resonemanget Ditt sätt att skriva och dina åsikter får mig att tycka det. CITAT (Cacki @ 05-08-2012, 09:49)  Glömde du inte den där Hjortronsylt? H*n som tydligen redan halvvägs är på väg att klättra upp på domarstolen eftersom h*n tydligen t.o.m redan hunnit få förfrågan om ett utlåtande om föreslagna motkandidaters väljarkrets.
( Själv tycker jag faktiskt inte ens att man ska belasta en moderatorskandidat med något sådant. Det skulle räcka gott med att vederbörande har god förmåga, att utifrån ett objektivt och neutralt perspektiv, kunna urskilja och rensa bort uppenbara troll och regelvidriga inlägg.) Jag talar bara för hela forumet. Sanningen kan kanske vara svår att ta på ibland, speciellt om man känner hur sitt ego tappar höjd. CITAT (sqrulan @ 05-08-2012, 18:05)   I denna tråd ser man ganska väl vilka som INTE bör bli moderator i alla fall. Får man verkligen skriva vad som helst här??? Det har ju helt spårat ur nu anser jag, fast jag själv skrivit hemska saker ibland. Nu har du allt trasslat till det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|