|
Piccante
05-08-2012, 22:54
CITAT (Motti @ 05-08-2012, 01:52)  Jo visst !den dagen jag talade om att jag är Moderat !det syns direkt här och du Aqvakul visade direkt hur du tänker när det gäller vad jag står för !märkligt för innan gillade du ju mig ! ,just sådana Moderatorer behöver vi inte som trycker ner folk för deras politiska åsikter. Jag röstar på Malckom han har ett gott hjärta och ser allt från ett normalt perspecktiv .Men det som är bäst för det här forumet är att ta någon som är helt ny som inte har några bestämda åsikter om något någon helt utifrån ! All sin da !Man kan faktiskt ragga en Moderator från ett annat Forum !det skulle behövas här .Tycker synd om de Forumannsvariga här som måste sitta och läsa allt skitsnack . Ett svar jag skrev tidigare idag föll bort... Om du känner såhär Motti så borde du underrätta Malcolm i ett pm och uppmana honom att frivilligt själv ansöka om att bli moderator för denna tråden är ingen omröstningstråd. Sen kan du reda ut ditt agg mot Aqvakul via pm med honom så slipper vi läsa pajkastning här i tråden. CITAT (Hjortronsylt @ 05-08-2012, 23:23)  Jag talar bara för hela forumet. Sanningen kan kanske vara svår att ta på ibland, speciellt om man känner hur sitt ego tappar höjd. Jag talar gärna för mig själv, behöver inte dig som ombud...
kerstin z5-6
05-08-2012, 22:57
Jissus.. Välkommen nya medlemmar! är ni intresserade av odling finns massor av underavdelningar som behandlar varje aspekt av det ,ofta på ett seriöst sätt.Är ni intresserade av småtjafs , med mera som inte handlar om odling..och annat finns små prat för sånt.Välj avdelning som det passar dej. Välkommen hursom!
Hjortronsylt
05-08-2012, 23:59
CITAT (Piccante @ 05-08-2012, 23:54)  Jag talar gärna för mig själv, behöver inte dig som ombud... MEN vad näsvist svarat av dig!
Red Top
06-08-2012, 06:14
Den bästa lösningen på moderatorproblemet är, enligt min mening, att ta bort "Småprat" från forumet.
Det vimlar av pajkastningsforum på internet, dit de som är roade av sånt, kan söka sig.
Det finns också seriösa forum för andra intressen än odling, som många av medlemmarna här har.
Forumet har tappat väldigt många duktiga, seriösa och trevliga människor det sista året, pga allt tjafs i "Småprat" som har skvimpat över i de seriösa odlingstrådarna.
Är man dessutom mest intresserad av att prata om sig själv och allt man råkar ut för; glädje, ilska, sorg, sjukdom eller annnat elände, kan man öppna ett konto på FB eller börja blogga/twittra.
Om man är ett infernaliskt internet-troll, kanske man borde söka professionell hjälp.
Mitt förslag är alltså: Lägg ner "Småprat"!
Gossen Ruda
06-08-2012, 07:22
Den här tråden visar klart att dels behövs det en moderator, dels varför. Nämligen för att stoppa alla försök till personangrepp i sin linda. Räcker det inte med en tillsägelse är det bara att ta fram stora suddgummit och radera dylika inlägg tills bråkstakarna fattat, eller dragit vidare till andra lekplatser. Just att personangrepp tillåtits utvecklas till rena vendettor skadar forumet. Nu försöker enskilda medlemmar tillrättavisa bråkstakarna men det är lönlöst och resulterar bara i mer bråk, titta bara hur vårt nuvarande troll är insyltad i de flesta ordväxlingar. Blubb.
Krolliljan
06-08-2012, 11:23
CITAT (Red Top @ 06-08-2012, 07:14)  Den bästa lösningen på moderatorproblemet är, enligt min mening, att ta bort "Småprat" från forumet.
Det vimlar av pajkastningsforum på internet, dit de som är roade av sånt, kan söka sig.
Det finns också seriösa forum för andra intressen än odling, som många av medlemmarna här har.
Forumet har tappat väldigt många duktiga, seriösa och trevliga människor det sista året, pga allt tjafs i "Småprat" som har skvimpat över i de seriösa odlingstrådarna.
Är man dessutom mest intresserad av att prata om sig själv och allt man råkar ut för; glädje, ilska, sorg, sjukdom eller annnat elände, kan man öppna ett konto på FB eller börja blogga/twittra.
Om man är ett infernaliskt internet-troll, kanske man borde söka professionell hjälp.
Mitt förslag är alltså: Lägg ner "Småprat"! Har tillbringat en del tid i småprat i det vissa kallar tramstrådar men som jag har haft stort nöje av ordass bl a , Men jag är benägen att hålla med dig. Lägg ner småprat? Javisst. Kommer att saknavädertråden men den kan man kanske ha under natur???
andersen
06-08-2012, 12:28
CITAT (Red Top @ 06-08-2012, 07:14)  Den bästa lösningen på moderatorproblemet är, enligt min mening, att ta bort "Småprat" från forumet.
Mitt förslag är alltså: Lägg ner "Småprat"! Om man inte skulle lägga ner småprat så skulle man kunna gå tillbaka till ett trådat forum, med inga avd så hadde vi ju det här åxå i begynelsen av odla, då rinner "tok" och "tramstrådar" rakt igenom forumet. Annars så tror jag på att göra forumet bara öppet för medlemmar,dvs det är bara dom som kan läsa och skriva i forumet, då skulle "trollen inte få samma möjlighet att föröka sig". Det är jobbigt att söka på ämnen i forumen pga trådarna blir förstörda av trams och ändrad inriktning, det är något för en Admin att styra upp, annars är det ingen ide att ha sök på forumet.
Jag tror att man löser problemen bara till en liten del om man lägger ner småprat. Tjafsen kommer att dyka upp i andra trådar då.
Glöm inte att vi har haft många roliga stunder i småprat och det tror jag vi kan få även i fortsättningen men då med hjälp av en moderator som kan avstyra i god tid.
Lägg inte ner småprat men se till att få en bra moderator.
Aqvakul
06-08-2012, 14:57
CITAT (Alba @ 06-08-2012, 13:57)  Jag tror att man löser problemen bara till en liten del om man lägger ner småprat. Tjafsen kommer att dyka upp i andra trådar då.
Glöm inte att vi har haft många roliga stunder i småprat och det tror jag vi kan få även i fortsättningen men då med hjälp av en moderator som kan avstyra i god tid.
*Stintan*
06-08-2012, 15:13
CITAT (Alba @ 06-08-2012, 13:57)  Jag tror att man löser problemen bara till en liten del om man lägger ner småprat. Tjafsen kommer att dyka upp i andra trådar då.
Irene_L
06-08-2012, 15:13
Anki på Öland
06-08-2012, 15:24
Jag förstår egentligen inte allt prat om moderatorer eller lägg ner forumet osv. Har ju sagts såååååå många gånger förut, gillar man inte småprat behöver man inte gå hit utan kan hålla sig i Trädgårdsdelen. Bråktrådar uppstår enbart för att folk vill bråka - vill man inte det så ger man inte svar på tal i diskussionen i just den tråden, enkelt! Det är ju valfritt! Tar jag illa vid mig av sånt som jag ser som elakheter så upptäcker jag ju ganska fort hur läget är i just den tråden, då är det ju bara att hoppa över den efter det.
CITAT (Anki på Öland @ 06-08-2012, 16:24)  Jag förstår egentligen inte allt prat om moderatorer eller lägg ner forumet osv. Har ju sagts såååååå många gånger förut, gillar man inte småprat behöver man inte gå hit utan kan hålla sig i Trädgårdsdelen. Bråktrådar uppstår enbart för att folk vill bråka - vill man inte det så ger man inte svar på tal i diskussionen i just den tråden, enkelt! Det är ju valfritt! Tar jag illa vid mig av sånt som jag ser som elakheter så upptäcker jag ju ganska fort hur läget är i just den tråden, då är det ju bara att hoppa över den efter det.  för den här gången, och  för alla andra gånger. Helt rätt!
CITAT (Anki på Öland @ 06-08-2012, 16:24)  Jag förstår egentligen inte allt prat om moderatorer eller lägg ner forumet osv. Har ju sagts såååååå många gånger förut, gillar man inte småprat behöver man inte gå hit utan kan hålla sig i Trädgårdsdelen. Bråktrådar uppstår enbart för att folk vill bråka - vill man inte det så ger man inte svar på tal i diskussionen i just den tråden, enkelt! Det är ju valfritt! Tar jag illa vid mig av sånt som jag ser som elakheter så upptäcker jag ju ganska fort hur läget är i just den tråden, då är det ju bara att hoppa över den efter det. Precis, svårare än så behöver det inte vara! Att välja någon aktiv debattör till moderator kommer ju inte att fungera. Gita
Hjortronsylt
06-08-2012, 19:41
CITAT (Gossen Ruda @ 06-08-2012, 08:22)  Just att personangrepp tillåtits utvecklas till rena vendettor skadar forumet. Nu försöker enskilda medlemmar tillrättavisa bråkstakarna men det är lönlöst och resulterar bara i mer bråk, titta bara hur vårt nuvarande troll är insyltad i de flesta ordväxlingar.Blubb. Du är inte lite fräck du.  Tagga ner egot lite är du snäll. Just nu sitter du på alltför höga hästar vilket inte klär dig så bra.
CITAT (Hjortronsylt @ 06-08-2012, 20:41)  Du är inte lite fräck du.  Tagga ner egot lite är du snäll. Just nu sitter du på alltför höga hästar vilket inte klär dig så bra. Grattis, en hel månad som medlem. Ack ja, vad tiden går fort ibland. Hipp hipp hurra.
Hjortronsylt
06-08-2012, 21:38
CITAT (gnon49 @ 06-08-2012, 22:10)  Grattis, en hel månad som medlem. Ack ja, vad tiden går fort ibland. Hipp hipp hurra. Åh, tack.
sqrulan
07-08-2012, 11:17
Hördu du Hjortronblask!!!  Nu är det dax att du skärper dej! Är du bara här för att göra saker värre så kan du söka dej nån annanstans, du är då den hittills värsta bråkstake som jag har mött på ett forum, du borde skämmas eller gå till en psykolog innan du skadar någon irl ! Hoppas att du förstår hur ovälkommen du är!!!! Här "bråkar" vi mer normalt............
CITAT (sqrulan @ 07-08-2012, 12:17)  Hördu du Hjortronblask!!!  Nu är det dax att du skärper dej! Är du bara här för att göra saker värre så kan du söka dej nån annanstans, du är då den hittills värsta bråkstake som jag har mött på ett forum, du borde skämmas eller gå till en psykolog innan du skadar någon irl ! Hoppas att du förstår hur ovälkommen du är!!!! Här "bråkar" vi mer normalt............  Rätt ord ur rätt mun!
Hjortronsylt
07-08-2012, 13:41
CITAT (sqrulan @ 07-08-2012, 12:17)  Hördu du Hjortronblask!!!  Nu är det dax att du skärper dej! Är du bara här för att göra saker värre så kan du söka dej nån annanstans, du är då den hittills värsta bråkstake som jag har mött på ett forum, du borde skämmas eller gå till en psykolog innan du skadar någon irl ! Hoppas att du förstår hur ovälkommen du är!!!! Här "bråkar" vi mer normalt............  Jag vill inte ens känna mig välkommen av ett övervägande gäng mobbare. Ni mobbare kan hållas med varandra, jag vill inte ha något med er att göra ändå. Jag hoppas ni inte mobbar sådana som inte ingår i er mall även irl, då är det skamligt. Jag tycker jag inte är värre än någon annan här, så därför förstår jag inte riktigt ditt hat mot mig? Skillnaden är väl mer den att jag inte gaddar ihop mig med någon annan. CITAT (abbbe @ 07-08-2012, 12:37)  Rätt ord ur rätt mun!  men snälla, kom med något eget istället.
CITAT (sqrulan @ 07-08-2012, 12:17)  Hördu du Hjortronblask!!!  Nu är det dax att du skärper dej! Är du bara här för att göra saker värre så kan du söka dej nån annanstans, du är då den hittills värsta bråkstake som jag har mött på ett forum, du borde skämmas eller gå till en psykolog innan du skadar någon irl ! Hoppas att du förstår hur ovälkommen du är!!!! Här "bråkar" vi mer normalt............  Vad håller du på med? Tycker att du skall lägga av, för vet du vad? Jo alla har samma rätt som du att yttra sig så länge det gäller ett fritt, öppet forum Gita
andersen
07-08-2012, 17:52
CITAT (sqrulan @ 07-08-2012, 12:17)  Hördu du Hjortronblask!!!  Nu är det dax att du skärper dej! Är du bara här för att göra saker värre så kan du söka dej nån annanstans, du är då den hittills värsta bråkstake som jag har mött på ett forum, du borde skämmas eller gå till en psykolog innan du skadar någon irl ! Hoppas att du förstår hur ovälkommen du är!!!! Här "bråkar" vi mer normalt............  Sluta med det här. Du ha passerat gränsen för all hyfs på ett forum, med vilken rätt hänvisar du folk till psykolog?
Hjortronsylt
07-08-2012, 18:00
Skönt att det finns undtantag på forumet iaf, av de 2 senaste inläggen i tråden att döma. (Vet iofs om fler medlemmar på forumet här som jag tycker är/verkar vettiga). Hade det funnits fler av den vettiga sorten så tror jag att forumet överhuvudtaget hade varit lugnare än vad det är nu. Och jag hade förmodligen inte retat upp de som redan är kapabla till att vara riktiga rötägg.
CITAT (abbbe @ 07-08-2012, 12:37)  Rätt ord ur rätt mun!  Ironi?
Mitt inlägg var enbart ironi, s hör inte till de trevligaste här själv. Ingen kan ironi här?
Hjortronsylt
07-08-2012, 19:49
CITAT (abbbe @ 07-08-2012, 20:18)  Mitt inlägg var enbart ironi, s hör inte till de trevligaste här själv. Ingen kan ironi här?  Ber om ursäkt , missuppfattade dig totalt.
CITAT (Hjortronsylt @ 07-08-2012, 20:49)  Ber om ursäkt , missuppfattade dig totalt.  Du är förlåten!
ryss_борис
07-08-2012, 21:50
10 sidor text, men få vettiga inlägg. Less is more, lär er det.
Hjortronsylt
08-08-2012, 10:40
CITAT (ryss_бори @ 07-08-2012, 22:50)  10 sidor text, men få vettiga inlägg. Less is more, lär er det. Jo jag tackar! Fast å andra sidan tycker jag att tråden kommit fram till mycket bra saker också, t.ex. att Gossen ruda, stintan och skrulan skulle vara fullkomligt olämpliga som moderatorer.  CITAT (abbbe @ 07-08-2012, 22:31)  Du är förlåten!  Bra!
*Stintan*
08-08-2012, 11:58
CITAT (Hjortronsylt @ 08-08-2012, 11:40)  Jo jag tackar! Fast å andra sidan tycker jag att tråden kommit fram till mycket bra saker också, t.ex. att Gossen ruda, stintan och skrulan skulle vara fullkomligt olämpliga som moderatorer.  Antalet personpåhopp du levererat under din första månad som medlem är iallafall svårslaget.
Piccante
08-08-2012, 12:06
CITAT (Hjortronsylt @ 08-08-2012, 11:40)  Jo jag tackar! Fast å andra sidan tycker jag att tråden kommit fram till mycket bra saker också, t.ex. att Gossen ruda, stintan och skrulan skulle vara fullkomligt olämpliga som moderatorer.  Bra!  För att vara så ny som medlem har du väldigt mycket nedärvda aggressioner mot andra medlemmar. Är det gamla konflikter från "tidigare liv" som kommer upp nu när någon gammal avstängd medlem har reinkarnerat som sylt? Jag tycker fortfarande att vi INTE SKA DISKUTERA PERSONERS LÄMPLIGHET I DENNA TRÅDEN!Eftersom det mest blir negativ kampanj mot personer som inte bett om att få bli moderatorer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|