Full version: Tråkigt forum
Sidor: 1, 2, 3, 4
Hjortronsylt
CITAT (silos @ 05-09-2012, 18:21) *
Nu är du på rätt väg! tummenupp.gif

Kan inte rå för att folk här är så förbaskat känsliga. smile.gif
silos
CITAT (Hjortronsylt @ 05-09-2012, 18:52) *
Kan inte rå för att folk här är så förbaskat känsliga. smile.gif

Men det skadar inte att vara lite uppmärksam på hur andra uppfattar det som man själv skriver.
Dessutom vet vi ju inte hurudana liv andra lever!
Hjortronsylt
CITAT (silos @ 05-09-2012, 18:59) *
Men det skadar inte att vara lite uppmärksam på hur andra uppfattar det som man själv skriver.
Dessutom vet vi ju inte hurudana liv andra lever!

Att man måste rätta sig efter andra och få sina egna fötter trampade på har jag inte mycket för. wink.gif
Alla fungerar även olika. Att jag som ny medlem väcker den björn som sover hos vissa veteraner är för mig inget jag blir förvånad över heller. Tyvärr är många människor onda i naturen.
Vippan
Hallå där,, en fråga hur gör jag för att avregistrera mig från Odla?
silos
CITAT (Hjortronsylt @ 05-09-2012, 19:05) *
Att man måste rätta sig efter andra och få sina egna fötter trampade på har jag inte mycket för. wink.gif
Alla fungerar även olika. Att jag som ny medlem väcker den björn som sover hos vissa veteraner är för mig inget jag blir förvånad över heller. Tyvärr är många människor onda i naturen.

Sina fötter får man endast påtrampade om man själv tillåter det!Dessutom finns det alltid något som vi människor kan lära oss om oss själva från de "onda"människorna!

Och kom ihåg att du ÄR värdefull,precis som alla andra människor är!
smiley_small_hug.gif
Alba
Ett annat problem är ju om man har dubbla nick är det också lätt att dra på sig andras irritation.
pejori
CITAT (Alba @ 05-09-2012, 20:46) *
Ett annat problem är ju om man har dubbla nick är det också lätt att dra på sig andras irritation.

Så sant så...
Huggorm
CITAT (Vippan @ 05-09-2012, 19:19) *

Hemligt, det är bättre om folk inte vet hur man gör wink.gif
pejori
CITAT (Vippan @ 05-09-2012, 19:19) *

Du skickar ett meddelande till Admin och ber om utträde...

CITAT (Huggorm @ 05-09-2012, 20:56) *
Hemligt, det är bättre om folk inte vet hur man gör wink.gif

Varför det? Vill man inte vara medlem mer, så varför stoppa det?
Ett forums betydelse beror inte på medlemsantal. Aktivitet är nog bättre. (kvalitet före kvantitet)
Gita
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 14:38) *
.

Ska forumet överleva som forum och "småprat" i synnerhet, behövs tydliga och raka regler för, vad som får diskuteras i "småprat"och att moderatorer ser till att reglerna efterlevs.

Jaha, och vilka ämnen skulle inte få diskuteras menar du? Och vem skulle bestämma det?
Ett forum med så lågt i taket att vissa saker inte får diskuteras blir nog inte långlivat.
Gita
Gossen Ruda
Nåja, det finns många forum där ämnena som får diskuteras är få men de klarar sig ändå.
pejori
CITAT (Gita @ 05-09-2012, 21:09) *
Jaha, och vilka ämnen skulle inte få diskuteras menar du? Och vem skulle bestämma det?
Ett forum med så lågt i taket att vissa saker inte får diskuteras blir nog inte långlivat.
Gita

Tack för att du uppmärksammade mitt inlägg.
Som JAG ser det, bör "småprat" vara just småprat.

Kommer en avdelning, där tyngre debatter avgörs. (som jag skrev i frågan om underavdelningar)
Vill på inget vis ha något "tak" på vad som ska diskuteras.
Däremot tycker jag att alla ämnen inte är ämnade för just småprat.
Därför tycker jag, att en underavdelning med namnet "Samhällsdebatter" är en bra idé

Där kan vi som tål och orkar debattera, få fritt spelrum och "småprat" kan vara just det, Småprat om dittan och dattan..
Kryddan03
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 21:26) *
Tack för att du uppmärksammade mitt inlägg.
Som JAG ser det, bör "småprat" vara just småprat.

Kommer en avdelning, där tyngre debatter avgörs. (som jag skrev i frågan om underavdelningar)
Vill på inget vis ha något "tak" på vad som ska diskuteras.
Däremot tycker jag att alla ämnen inte är ämnade för just småprat.
Därför tycker jag, att en underavdelning med namnet "Samhällsdebatter" är en bra idé

Där kan vi som tål och orkar debattera, få fritt spelrum och "småprat" kan vara just det, Småprat om dittan och dattan..

Vilken märklig tankegång, enligt min åsikt. Måste man vara hårdhudad och ha vässade armbågar för att debattera samhällsfrågor? Det låter mer som en boxningsring. Är det något att eftersträva? Att dessutom börja fundera i tankegångar vad som får diskuteras i Småprat känns obehagligt enligt mig. Jag trodde först att du hade skrivit fel och istället menade att det behövs raka regler för hur diskussionerna skall föras och att moderatorerna ser till att reglerna efterlevs. Men, förstår nu att du menade precis som du skrev.

Det är väl inte vad underavdelningen heter som är det viktiga? Här på odla heter det Småprat, andra forum kallar det OT (Off-Topic), en del forum har en OT-del med en småpratstråd. Vad gäller Odla är det väl i så fall underrubriken - i synnerhet den senare delen - som egentligen visar vad Småprat är tänkt för: "Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat!" Om rubriken "Småprat" är missvisande kanske man istället skall börja fundera på att byta ut den. Inget jag själv skulle förespråka då för mig inbegriper småprat precis prat i största allmänhet d v s om allt möjligt - från politik till virkade dockor och allt däremellan. Däremot välkomnar jag moderatorer som på, förhoppningsvis, ett bra sätt kan styra upp hur diskussionerna förs - till allas trevnad.
pejori
CITAT (Kryddan03 @ 05-09-2012, 21:55) *
Vilken märklig tankegång, enligt min åsikt. Måste man vara hårdhudad och ha vässade armbågar för att debattera samhällsfrågor? Det låter mer som en boxningsring. Är det något att eftersträva? Att dessutom börja fundera i tankegångar vad som får diskuteras i Småprat känns obehagligt enligt mig. Jag trodde först att du hade skrivit fel och istället menade att det behövs raka regler för hur diskussionerna skall föras och att moderatorerna ser till att reglerna efterlevs. Men, förstår nu att du menade precis som du skrev.

Det är väl inte vad underavdelningen heter som är det viktiga? Här på odla heter det Småprat, andra forum kallar det OT (Off-Topic), en del forum har en OT-del med en småpratstråd. Vad gäller Odla är det väl i så fall underrubriken - i synnerhet den senare delen - som egentligen visar vad Småprat är tänkt för: "Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat!" Om rubriken "Småprat" är missvisande kanske man istället skall börja fundera på att byta ut den. Inget jag själv skulle förespråka då för mig inbegriper småprat precis prat i största allmänhet d v s om allt möjligt - från politik till virkade dockor och allt däremellan. Däremot välkomnar jag moderatorer som på, förhoppningsvis, ett bra sätt kan styra upp hur diskussionerna förs - till allas trevnad.

Håller med om, det du skriver, men tycker att tyngre "samhällsdebatter" kan få en egen avdelning. Jag personligen backar inte för en diskussion, Men Alla har inte förmågan till det. Därför tycker jag, att "tyngre debatter" om samhället i sig och politik i Synnerhet, bör ha en egen avdelning.
Ingen kan väl tycka att "utförsäkringar" och Moderaternas vara, eller inte vara, Är "Småprat"?
Min tanke är, Den gemensamma nämnaren och tror att det avgör...Småprat...Samhällsfrågor..

Säger tack till dig också Kryddan.
*Stintan*
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 22:05) *
Håller med om, det du skriver, men tycker att tyngre "samhällsdebatter" kan få en egen avdelning. Jag personligen backar inte för en diskussion, Men Alla har inte förmågan till det. Därför tycker jag, att "tyngre debatter" om samhället i sig och politik i Synnerhet, bör ha en egen avdelning.
Ingen kan väl tycka att "utförsäkringar" och Moderaternas vara, eller inte vara, Är "Småprat"?
Min tanke är, Den gemensamma nämnaren och tror att det avgör...Småprat...Samhällsfrågor..

Tror du verkligen att de som inte klarar dylika diskussioner skulle hålla sig därifrån bara för att de låg i en egen underavdelning?
Det märkliga är ju att dessa diskussioner är som någon sorts magneter. Att trådar där vågorna går lite höga drar flest läsare vet vi ju alla vid det här laget så jag är väldigt tveksamt till att en underavdelning "Samhällsfrågor" skulle hålla "känsliga" medlemmar därifrån.
Jag tycker att det känns onödigt för man ser ju ändå på rubrikerna vad det handlar om.
pejori
CITAT (*Stintan* @ 05-09-2012, 22:27) *
Tror du verkligen att de som inte klarar dylika diskussioner skulle hålla sig därifrån bara för att de låg i en egen underavdelning?
Det märkliga är ju att dessa diskussioner är som någon sorts magneter. Att trådar där vågorna går lite höga drar flest läsare vet vi ju alla vid det här laget så jag är väldigt tveksamt till att en underavdelning "Samhällsfrågor" skulle hålla "känsliga" medlemmar därifrån.
Jag tycker att det känns onödigt för man ser ju ändå på rubrikerna vad det handlar om.

Håller med dig där, men tror ändå att en underavdelning kan få dom mest känsliga att avstå ifrån att gå in där..
En utopi kanske. Men vet man med sig att man inte tål en tuffare debatt, utan att drar det vidare till andra avdelningar, KANSKE man avstår från just den avdelningen. (Vet att "bråktrådar" drar många läsare, men har en förhoppning om, att man kan få Odla.nu att bli en kunskapsbank i första hand och ett babbelforum i andra hand.

Tittar man på dom övriga underavdelningar, finns en gemensam nämnare, d.v.s ett intresse för ämnet. I småprat finns inte det, så jag TROR att det kjan gynna odla.nu i allmänhet och småprat i synnerhet.
pejori
CITAT (Kryddan03 @ 05-09-2012, 21:55) *

För mig är "småprat" just det... Lite snack om dittan och dattan. Bevisligen är det något som får medlemmar att fly forumet..
JAG personligen tror att, ett modererat småprat, gynnar dem som sitter på mycket kunskap, men som inte går hit för allt bråk. Personligen tål jag en debatt, men kan också skilja på person och sak (Alla kan inte det) JAG kan också spåra ur, men kan be om ursäkt när jag uttrycker mig fel. (eller förklara om någon inte förstår vad jag menar/avser)
Kryddan03
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 22:05) *

Men, då fokuserar du återigen på vad underavdelningen i det allmänna forumet har fått för namn. Personligen tror jag att det bara är gripet ur luften: "Nä, inte engelska off topic. Det är säkert ingen som fattar! Vad kan man säga på svenska istället? Småprat? Det låter väl bra? Så slipper vi allt som inte handlar om odling i trädgårdsforumet*" Häng inte upp dig på det. Det viktigaste tror jag ändå, som sagt, är att det inte är trädgårdsrelaterat.

Jag tycker inte att "tyngre samhällsdebatter" skall ha en egen avdelning. Däremot att man kan debattera även sådant med hyfs. Där kommer moderatorerna säkerligen in då sådana ämnen ibland tenderar att rendera starka åsikter som ibland ballar ur. Att man på något sätt skulle skydda medlemmar som inte kan (eller vill) diskutera sådant genom att lägga det i en egen avdelning känns också märkligt. Det finns alltid ämnen som vissa har svårt att diskutera - andra inte. Det kan vara barnlöshet, sorg, mental sjukdom, miljö, sexualitet, religion etc etc. Även det nog så "tunga" ämnen. Då skulle man få göra en massa avdelningar som en del folk kan undvika men ändå kommer att gå in på av "nyfikenhet". Kvar i "Småprat" finns meningslösa tråden och vädertråden.

Personligen anser jag inte att rubriken Småprat med underrubriken är svår att förstå vad det handlar om. Men, det kanske ändå är något att fundera över? En del forum har, som sagt, en OT-del med bl a en småpratstråd istället. I OT- delen får allt (inom lagens gränser förstås wink.gif) som inte hör till huvudinriktningen för forumet diskuteras och i tråden Småprat tar man allt möjligt smått och gott som man känner att man egentligen inte vill starta en egen tråd om men ändå vill få lite respons på: "Gaaah! Tanten i kassan på *** är inte klok i huvet!", Vilken härlig dag!", "Är det någon som tycker att kaffe och te är lika gott?", "Visst är Robinson-Leffe snygg?" osv.

* Vilket jag å andra sidan tycker är ett dumt namn då inte alla har trädgård utan man kan odla på många sätt. Där skulle jag däremot förespråka ett namnbyte till Odlingsforum och allt som hör därtill. Nej, jag är inte konsekvent i allt. wink.gif
pejori
CITAT (Kryddan03 @ 05-09-2012, 22:44) *
Men, då fokuserar du återigen på vad underavdelningen i det allmänna forumet har fått för namn. Personligen tror jag att det bara är gripet ur luften: "Nä, inte engelska off topic. Det är säkert ingen som fattar! Vad säger man på svenska? Småprat? Det låter väl bra? Så slipper vi allt som inte handlar om odling i trädgårdsforumet*" Häng inte upp dig på det. Det viktigaste tror jag ändå, som sagt, är att det inte är trädgårdsrelaterat.

Jag tycker inte att "tyngre samhällsdebatter" skall ha en egen avdelning. Däremot att man kan debattera även sådant med hyfs. Där kommer moderatorerna säkerligen in då sådana ämnen ibland tenderar att rendera starka åsikter som ibland ballar ur. Att man på något sätt skulle skydda medlemmar som inte kan (eller vill) diskutera sådant genom att lägga det i en egen avdelning känns också märkligt. Det finns alltid ämnen som vissa har svårt att diskutera - andra inte. Det kan vara barnlöshet, sorg, mental sjukdom, miljö, sexualitet, religion etc etc. Även det nog så "tunga" ämnen. Då skulle man få göra en massa avdelningar som en del folk kan undvika men ändå kommer att gå in på av "nyfikenhet". Kvar i "Småprat" finns meningslösa tråden och vädertråden.

Personligen anser jag inte att rubriken Småprat med underrubriken är svår att förstå vad det handlar om. Men, det kanske ändå är något att fundera över? En del forum har, som sagt, en OT-del med bl a en småpratstråd istället. I OT- delen får allt (inom lagens gränser förstås wink.gif ) som inte hör till huvudinriktningen för forumet diskuteras och i tråden Småprat tar man allt möjligt smått och gott som man känner att man egentligen inte vill starta en egen tråd om men ändå vill få lite respons på: "Gaaah! Tanten i kassan på *** är inte klok i huvet!", Vilken härlig dag!", "Är det någon som tycker att kaffe och te är lika gott?", "Visst är Robinson-Leffe snygg?" osv.

* Vilket jag å andra sidan tycker är ett dumt namn då inte alla har trädgård utan man kan odla på många sätt. Där skulle jag däremot förespråka ett namnbyte till Odlingsforum och allt som hör därtill. Nej, jag är inte konsekvent i allt. wink.gif

Håller med i det du säger.
Babbel om allt och inget är väl ok.
Men när det blir ämnen som är tunga . (som enligt min menig, aldrig går att få rätt i, eller man kan dissktuera tills man dör)
Förslagen du skrev, är väl utmärkta "småpratförslag"

Odla är ju trots allt ett trädgårdsforum och söker man sig hit har man odlingen gemensamt. Nu är det tjafset (google och vissa sökord) som lockar hit medlemmar på bekostnad av kunskapen.
*Stintan*
Som sagt....Småprat är ju redan en underavdelning i Allmänt forum precis som Husdjur, natur och Recept. Jag förstår inte vitsen med att skapa underavdelningar till underavdelningar. Det blir bara rörigt. Om det är" tonen/hyfset" i Småprat man vill åt så är inte underavdelningar lösningen utan moderering.Var ribban ska ligga måste vara upp till Admin att avgöra och klargöra i forumreglerna.
Kryddan03
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 22:56) *
Men när det blir ämnen som är tunga . (som enligt min menig, aldrig går att få rätt i, eller man kan dissktuera tills man dör)

Odla är ju trots allt ett trädgårdsforum och söker man sig hit har man odlingen gemensamt. Nu är det tjafset (google och vissa sökord) som lockar hit medlemmar på bekostnad av kunskapen.

Börjar att bli lite schizo (i ordets ursprungliga bemärkelse från grekiskan) då en i stort sett identisk diskussion försigår i två olika trådar. biggrin.gif
Men, om du läser mitt inlägg i den "andra tråden" tror jag att vi börjar att närma oss något slags överensstämmelse i vad vi tycker och tänker även om det är lite olika. smile.gif
pejori
CITAT (Kryddan03 @ 05-09-2012, 23:09) *
Börjar att bli lite schizo (i ordets ursprungliga bemärkelse från grekiskan) då en i stort sett identisk diskussion försigår i två olika trådar. biggrin.gif
Men, om du läser mitt inlägg i den "andra tråden" tror jag att vi börjar att närma oss något slags överensstämmelse i vad vi tycker och tänker även om det är lite olika. smile.gif

Japp. tummenupp.gif Inga konstigheter alls
Kryddan03
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 23:13) *
Japp. tummenupp.gif Inga konstigheter alls

tummenupp.gif smile.gif
*Stintan*
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 22:56) *

Hur ska man komma runt det? Google kan vi knappast göra något åt och jag har väldigt svårt att tro att Odla inte vill att folk ska kunna hitta hit den vägen. De flesta har väl kanske åtminstone en krukväxt hemma så vem vet vilka som kan vara potentiella "odlare".
hattstugan

Återigen forumet blir vad vi gör det till men en styrning från moderator är behövligt!

Visst har det blivit trist här men ändå så kan det bli bra igen!

Håll ut det blir sol efter regn!
pejori
CITAT (*Stintan* @ 05-09-2012, 23:15) *
Hur ska man komma runt det? Google kan vi knappast göra något åt och jag har väldigt svårt att tro att Odla inte vill att folk ska kunna hitta hit den vägen. De flesta har väl kanske åtminstone en krukväxt hemma så vem vet vilka som kan vara potentiella "odlare".

Det kan man inte komma runt alls. Kom själv via sökforumet hit i början på seklet.
Det jag menar är att nu är det mer är "fel ord" som gör att odla kommer upp. (vette katten hur jag ska förklara det där)

Söker man på "bråk och tjafs" på google, ligger odla.nu på förstasidan.
Inte kanske vad man först söker, men dom som söker det, finns säkert också.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gita @ 05-09-2012, 21:09) *
Gita

Gita är du rädd att det inte finns nåt att bråka i?

Förstår att du gillar hårda ord men det finns många som inte gör men kanske också gärna ville diskutera i vissa trådar. Så säg inte att alla som inte gillar bråk skall hoppa över vissa trådar.

Elisabeth
*Stintan*
CITAT (pejori @ 06-09-2012, 02:51) *
Det kan man inte komma runt alls. Kom själv via sökforumet hit i början på seklet.
Det jag menar är att nu är det mer är "fel ord" som gör att odla kommer upp. (vette katten hur jag ska förklara det där)

Söker man på "bråk och tjafs" på google, ligger odla.nu på förstasidan.
Inte kanske vad man först söker, men dom som söker det, finns säkert också.

Jo jag förstod vad du menade och den risken kommer man ju aldrig undan. Möjligen skulle det vara bättre om Småprat var låst så att bara medlemmar kunde läsa i den avdelningen.
Pia L
Men Stintan, är det inte redan så att man måste bli medlem för att kunna läsa på odla? Fick för mig att dom gjorde så för ett bra tag sedan för att få bukt med alla spam........eller är jag alldeles ute och cyklar nu??
*Stintan*
CITAT (Pia L @ 06-09-2012, 08:19) *
Men Stintan, är det inte redan så att man måste bli medlem för att kunna läsa på odla? Fick för mig att dom gjorde så för ett bra tag sedan för att få bukt med alla spam........eller är jag alldeles ute och cyklar nu??

Ooooops så kanske det är....jag är nog inte riktigt vaken blush.gif
hattstugan
Under en tid för nåt år sedan var du tvungen att logga in för att läsa!

Det var efter att spamrobotorna attakerat forumet!
pejori
CITAT (*Stintan* @ 06-09-2012, 08:16) *
Jo jag förstod vad du menade och den risken kommer man ju aldrig undan. Möjligen skulle det vara bättre om Småprat var låst så att bara medlemmar kunde läsa i den avdelningen.

Det är ju en idé ja..

Under en period var man tvungen att logga in för att kunna läsa ja.
Det behöver man inte numera...
CITAT (hattstugan @ 06-09-2012, 09:41) *
Under en tid för nåt år sedan var du tvungen att logga in för att läsa!

Det var efter att spamrobotorna attakerat forumet!

Jag tror det ändrades igen
Alexander-VG-zon3
CITAT (*Stintan* @ 06-09-2012, 08:16) *

Tyckte jag var ett bra förslag att låsa allmänna avdelningarna för dom som inte är medlemmar/inloggade.

Det är ju synd att låsa trädgårdsbiten.
*Stintan*
En annan sak som jag funderat en del över är varför man fokuserar så in i vassen på det som är "dåligt" i forumet istället för det som är bra. Jag vet inte men man kanske skulle lära sig att rycka på axlarna lite oftare i cybervärlden istället för att klaga på andra, för ofta tycker jag klagandet blir kontraproduktivt. Ungefär som när folk gnäller och tjatar på rökare så röker dom dubbelt så mycket istället.
*Stintan*
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 06-09-2012, 10:32) *
Tyckte jag var ett bra förslag att låsa allmänna avdelningarna för dom som inte är medlemmar/inloggade.

Det är ju synd att låsa trädgårdsbiten.

Ja jag menade att bara småpratsavdelningen skulle vara låst men det kanske är enklare att låsa hela Allmänna forumet så att bara medlemmar/inloggade kan läsa där. Har sett på en del andra forum att man har vissa avdelningar låsta medan andra är öppna.
Ugglemormor
`Är inte så kunnig om olika möjligheterna, gör bara som jag alltid gjort när jag kollar mig hit.....men att kanske en ide att "bråktrådarna" borde vara tillgängliga för dem som inte är här även att ha intresse med växterna.
Så var det för mig, såg en annons om växter i Allt om trädgård, och behövde växtråd.

Som det är nu så har detta blivit mer ett ställe att ha kontakt/något att berätta/ i rent allmänhet, men har upptäckt att toleransen är låg när man tar upp ett ämne av mer udda slag, trots att det finns en del som har något att ge även där.
Vi ska kanske inte döma varandra så hårt när man inte gillar läget/ämnet för alla har inte samma intresse om något udda saker......
Tycker att det är gott att kunna trösta någon som har det svårt för tillfället, men inte låta det gå till en allmän daltande, endast råd, om det finns........
*Stintan*
Fast en del borde nog skaffa sig en blogg att skriva av sig i istället för att vända ut och in på hela sitt personliga liv alltför mycket på ett öppet diskussionsforum, bland en massa vilt främmande människor, som ju småprat är. Jag förstår inte att man inte värnar mer om sin integritet än att man kan lämna ut både sig själv och sina anhöriga på det sätt som ibland sker på forumet. Många gånger bäddar det för tjafs eftersom synpunkter sällan är populära om de inte är av det ömkande slaget.
Ugglemormor
stintan,
Om du menar mig så vet ingen mer om mig i detta forum, endast om det som många andra också berör, så dock känner ingen mig för att kunna bedömma av det jag skrivit vem/hur jag fungerar.......
Dock finns det mvissa som drar massa egna åsikter hur jag är, men de stämmer ju inte och jag har ingen ork att börja rätta till allt som blir galet utan låter det vara........
Ingen av er känner mig irl........
Hjortronsylt
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-09-2012, 07:33) *
Gita är du rädd att det inte finns nåt att bråka i?

Förstår att du gillar hårda ord men det finns många som inte gör men kanske också gärna ville diskutera i vissa trådar. Så säg inte att alla som inte gillar bråk skall hoppa över vissa trådar.

Elisabeth

Måste bara lägga mig i shy.gif
Heta diskussioner behöver inte betyda bråk för det. Det viktga är att man låter bli personangrepp men att man fortfarande kan diskutera hetlivat om själva ämnet som sådant.
*Stintan*
Ugglemormor! Ingen nämnd och ingen glömd. Jag skrev "en del" = fler än en person! Att du svarar tyder dock på att du är väl medveten om att du är en av dem som berättat mest om dig själv och ditt liv här på forumet och jag vill nog påstå att det mesta inte berör andra för fem öre.
.....

Observera att jag inte menade att vara elak mot någon utan det är fenomenet som sådant jag åsyftade. Det påpekas ofta att man ska skilja på sak och person men det blir omöjligt om folk sitter och tar allt personligt.
Ugglemormor
Nejdå Stintan,

Jag upplevde det inte alls som något elakt eller negativt mot mig själv, det är ju så som du säger att man har nog ventilerat det ena och det andra med er alla och jag känner på mig att jag inte tar vid mig på samma sätt som tidigare, men frågar iofs, du vet?...... kompiskram.gif
herkules
att begära inloggning för småprat är en bra idé, kanske en separat registrering också så behöver inte de som bara vill läsa trädgårde ens registrera sig. det finns alltså INGET/INGEN som trycker upp trådarna i nian på folk som säger sig mår dåligt av att läsa småprat, problem solved!

att tramsa om att forumet är tråkigt och att man hittar fula ord när man gogglar - ja det kan man ju göra om man inte har något annat för sig. slap.gif
det är ju inte så att forumet blir ännu(?) tråkigare med allt gnällande, eller hur?

jag för min del gillar odla som det är, förutom virusskitet då.
Ugglemormor
Herkules, ....... tummenupp.gif

Det verkar vettigt om det går att genomföra
Bengalow
Jag måste bara säga, att denna tråden (Tråkigt forum) har dragit ner Odla till ett absolut bottenrekord. Jag har aldrig upplevt så mycket gnäll någonsin på något annat forum. Om man inte har något att skriva om, varför då skriva något alls?
Ugglemormor
Men hej på dig Bengalow ---- solros! ....... smiley_small_hug.gif
Alba
CITAT (herkules @ 06-09-2012, 14:51) *
att begära inloggning för småprat är en bra idé, kanske en separat registrering också så behöver inte de som bara vill läsa trädgårde ens registrera sig. det finns alltså INGET/INGEN som trycker upp trådarna i nian på folk som säger sig mår dåligt av att läsa småprat, problem solved!

att tramsa om att forumet är tråkigt och att man hittar fula ord när man gogglar - ja det kan man ju göra om man inte har något annat för sig. slap.gif
det är ju inte så att forumet blir ännu(?) tråkigare med allt gnällande, eller hur?

tummenupp.gif
CITAT (herkules @ 06-09-2012, 14:51) *

Jag förstår inte hur du tänker. Tycker du att man skall logga in sig här men inte i trädgårdsavdelningen? Och den som går mellan småprat och trädgårdsavdelning måste antingen ha 2 sidor öppen eller går ur den ena och in i den andra......

Kan du krångla till det ännu mera?

När jag går in i forumet så ser man ju först alla trådgårdssidor eller hur. Sedan måste du scrolla neråt för att komma till småprat. Vill man inte se småprat så behöver man ju inte gå ner dit, sedan öppna småprat och öppna olika trådar för att se "all gnäll"

Det gör du helt frivilligt själv.

Elisabeth
herkules
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-09-2012, 19:34) *
Jag förstår inte hur du tänker. Tycker du att man skall logga in sig här men inte i trädgårdsavdelningen? Och den som går mellan småprat och trädgårdsavdelning måste antingen ha 2 sidor öppen eller går ur den ena och in i den andra......

Kan du krångla till det ännu mera?

När jag går in i forumet så ser man ju först alla trådgårdssidor eller hur. Sedan måste du scrolla neråt för att komma till småprat. Vill man inte se småprat så behöver man ju inte gå ner dit, sedan öppna småprat och öppna olika trådar för att se "all gnäll"

Det gör du helt frivilligt själv.

Elisabeth

alltså elisabeth, jag håller helt och hållet med dig, man kan välja själv om man vill läsa småprat eller inte.
jag tänkte bara att en extra inloggning kan hjälpa de här på forumet som tycker illa om småprat och det som skrivs där men ändå inte kan hålla sig därifrån wink.gif

typ stängsel med taggtråd överst smile.gif
Aqvakul
CITAT (herkules @ 06-09-2012, 22:42) *
typ stängsel med taggtråd överst smile.gif

giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon