Full version: Tråkigt forum
Sidor: 1, 2, 3, 4
Gita
CITAT (Aqvakul @ 18-08-2012, 19:44) *
Tack för ditt bidrag. Det är väl just sådana inspirerande och konstruktiva inlägg som lyfter småprat....

Snälla du, nu var inte mitt syfte att vara konstruktiv och inspirerande och inte heller att vara dryg och tillrättavisande. Jag talade bara om vad jag tycker. OK?
Gita
Hjortronsylt
CITAT (*Stintan* @ 18-08-2012, 07:40) *
Jag har lite svårt att förstå detta klagande på forumet. Varför är man här om det är så dåligt? Folk kommer och går...det är väl helt naturligt. Det har alltid varit upp och ner på forumet, ibland händer inte så mycket och ibland händer det mer. Just nu är det ju lugnt och minimalt med tjafs.... är det inte så ni vill ha det? Sen kan man ju undra hur det kommer sig att tjafstrådar är de mest lästa. Självklart har Småpratsavdelningen en funktion att fylla på Odla, både för forumet som sådant och för oss medlemar. Ingen tvingar någon att skriva i småprat!
Beträffande Facebook så är ju det ett helt annat upplägg och det är ju inte bara gamla odlaiter man har kontakt med där utan även ens vänner som inte har samma odlaintresse nås ju av det man skriver och kan vara med i diskussioner. Dessutom kan man vara med i diverse grupper som kanske bara är intressanta för en själv om man vill.
En del här verkar helt nojiga i sin aversion mot Facebook trots att ni inte har en aning om hur det fungerar. Mycket märkligt. Man kan faktiskt vara både på Odla och på Facebook! Skillnaden är att på Facebook kan jag själv välja vilka jag vill diskutera med och slipper därmed folk som bara är ute efter att bråka.

tummenupp.gif
Piccante
CITAT (Flemming @ 18-08-2012, 19:25) *
Meriona,Azur,Olle och garanterat fler har försvunnit,visst händer det men här kan vi snart använda termen massflykt...

Meriona är kvar vad jag vet. Olle lämnade för länge sedan och Azur verkar ha gett upp odla ganska nyss? Hoppas att både Olle och Azur ändå går in och läser på odla för man kan ju få tips och inspiration även om man inte är aktiv medlem. Azur uppskattade jag väldigt mycket som medlem med sin kunskap och trevliga personlighet och Olle lämnade ett stort tomrum i naturavdelningen liksom amaira som var så aktiv där förr.

Blir det bättre ordning på forumet så återvänder kanske gamla bekanta på nytt...

Huggorm
Meriona är väll tillfälligt inaktiv på grund av virusproblemen, om jag förstått rätt

Det är tråkigt med alla kul personligheter som försvunnit, men det har faktiskt kommit en del nya trevliga också
Pappa Piraten
CITAT (Huggorm @ 18-08-2012, 23:56) *
...men det har faktiskt kommit en del nya trevliga också
Tack tack Huggorm. Jag ska göra så gott jag kan. Jag är noll kunnig om trädgårdar och har så vitt jag vet inte särskilt gröna fingrar. Däremot kan jag skriva fort som fasen på tangentbordet! tummenupp.gif
silos
Forumet blir som vi själva gör den och jag för min del gillar denna forum och mina medmänniskor här!
smiley_small_hug.gif
tomas99
CITAT (silos @ 03-09-2012, 10:31) *
Forumet blir som vi själva gör den och jag för min del gillar denna forum och mina medmänniskor här!
smiley_small_hug.gif

+1
Klint
Meriona är inte kvar.som.medlem f.ö. det händer inte mycket här nu,vad är ni inne på för andra forum? Tipsa gärna
Alba
Men vad är detta - har nu även Meriona försvunnit.
Är allt detta beroende på det virus som drabbade Odla ?
Jag vet fler som adlrig vågar gå in här numera.

Hur ska detta sluta ?
Gossen Ruda
Jaha, då kan jag städa i garderoben och slänga allt gnag jag sparat.
*Stintan*
Trist men jag förstår dom som inte vågar gå hit längre. Det verkar vara facebook som gäller.
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 04-09-2012, 12:56) *
Jaha, då kan jag städa i garderoben och slänga allt gnag jag sparat.

Gör inte det! Jag gissar att hon kanske kommer på nån träff i alla fall.
hattstugan
Jahaja som om fb är säkrare då??

Det är därför jag blir drabbad av konstiga saker från de jag känner som har fb!

Men inte här!

Det är väl lika bra att alla andra sajter läggs ner för allt handlar ju om fb idag! Skittråkigt att människor är så förbenat lättpåverkade!!
Krolliljan
CITAT (Klint @ 04-09-2012, 12:26) *
Meriona är inte kvar.som.medlem f.ö. det händer inte mycket här nu,vad är ni inne på för andra forum? Tipsa gärna

Jag vill också gärna ha tips.
Jag försöker vänja mig vid Alltomträdgårds upplägg. Jag har även gluttat lite på Trädgårdsriket sista tiden
Myosotis
CITAT (Klint @ 04-09-2012, 12:26) *
Meriona är inte kvar.som.medlem...

-cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

*Stintan*
Meriona bytte väl namn förut också.
Tur att det finns andra sätt att ha kontakt med sina vänner sleep.gif
Myosotis
CITAT (*Stintan* @ 04-09-2012, 17:28) *

Ja jag får väl hoppas att hon inte slutar prata med mig... men ändå -cry-.gif vad ledsen jag blir, jag hoppades så att hon skulle komma tillbaka. Odla är inte alls lika bra utan henne. -cry-.gif

Det är bara att inse, odla kommer aldrig bli sig likt mer. Kanske bra på ett nytt sätt, men aldrig samma. Jag vet inte om jag vill vara kvar här.
Alba
CITAT (*Stintan* @ 04-09-2012, 17:28) *

Menar du att hon bytte namn här på Odla ?
Huggorm
CITAT (Alba @ 04-09-2012, 17:54) *

Ja det gjorde hon, ett tag innan hon slutade vara aktiv här
*Stintan*
CITAT (Alba @ 04-09-2012, 17:54) *

Ja jag fick för mig att hon gjorde det i våras nångång. Men det har ju ingen betydelse nu eftersom hon avslutat sitt konto. sad.gif
Flemming
Meriona bytte namn till Skeppsråttan innan hon försvann...

Saknar Biggan,även hon var en frisk fläkt på forumet.

Felet är till stor del odlas ledning som inte tog tag i dataviruset när det upptäcktes !
Ett nästan lika stort problem är dom forumsmedlemmar som konstant måste bemöta ett inlägg som inte faller dom i smaken...

Det effektivaste vapnet är tystnaden,låt bli att svara på sådant som upprör dig/er och tjafset självdör !!!

Nu börjar Myosotis känna olusten att vara kvar på odla.se,hur många bra medlemmar skall vi förlora innan den stora skaran tar sig i kragen ???

FÖR HELVETE,VAKNA INNAN DET ÄR FÖRSENT OCH DET GÄLLER SÅVÄL MEDLEMMAR SOM LEDNINGEN !!!

Flemming Ostenfeld
Hjortronsylt
Vilket snyftkalas. Inte konstigt att folk drar härifrån. 000.gif

no.gif
Gossen Ruda
Jag kan förstå att man lämnar forumet för en tid eller för gott pga troll, bråk, virus eller annat men varför göra sig besväret att be admin om att stänga nicket? Man behöver ju inte logga in för att läsa.
Flemming
Hjortronsylt: Nu lägger du ner eller så skall jag se till att du blir portad från forumet.

Du har inte tillfört detta forum något som helst positivt sedan du dök upp !

Hjortronsylt
CITAT (Flemming @ 04-09-2012, 20:41) *
Hjortronsylt: Nu lägger du ner eller så skall jag se till att du blir portad från forumet.

Du har inte tillfört detta forum något som helst positivt sedan du dök upp !

Synd för dig. Kan ju inte direkt påstå att jag sett några ljusare glimtar från din sida heller.

CITAT (Flemming @ 04-09-2012, 19:27) *
Det effektivaste vapnet är tystnaden,låt bli att svara på sådant som upprör dig/er och tjafset självdör !!!

[/b]

Flemming Ostenfeld

Snacka om att motsäga sig själv.... rolleyes.gif
Flemming
CITAT (Hjortronsylt @ 04-09-2012, 21:12) *
Synd för dig. Kan ju inte direkt påstå att jag sett några ljusare glimtar från din sida heller.

Snacka om att motsäga sig själv.... rolleyes.gif

Grattis Hjortronsylt,härmed skickas brev till odlas ledning,du fick chansen men tog den inte !
Hjortronsylt
CITAT (Flemming @ 04-09-2012, 21:25) *
Grattis Hjortronsylt,härmed skickas brev till odlas ledning,du fick chansen men tog den inte !

Jag kan göra samma sak, men så elak är jag inte.
gunsta
CITAT (Flemming @ 04-09-2012, 19:27) *
Meriona bytte namn till Skeppsråttan innan hon försvann...

Saknar Biggan,även hon var en frisk fläkt på forumet.

Felet är till stor del odlas ledning som inte tog tag i dataviruset när det upptäcktes !
Ett nästan lika stort problem är dom forumsmedlemmar som konstant måste bemöta ett inlägg som inte faller dom i smaken...

Nu börjar Myosotis känna olusten att vara kvar på odla.se,hur många bra medlemmar skall vi förlora innan den stora skaran tar sig i kragen ???

FÖR HELVETE,VAKNA INNAN DET ÄR FÖRSENT OCH DET GÄLLER SÅVÄL MEDLEMMAR SOM LEDNINGEN !!!

Flemming Ostenfeld

Bra inlägg Flemming i allt - F ö saknar jag också Biggan.
Gossen Ruda
CITAT (gunsta @ 04-09-2012, 21:40) *
Bra inlägg Flemming i allt - F ö saknar jag också Biggan.

Varför har Biggan lämnat oss, nån som vet?
Anma
Jag saknar många gamla medlemmar. Hoppas varje dag att de återkommit som gubben ur lådan...
Alba
Men.......har Biggan också försvunnit. Det här börjar inte kännas bra. En efter en försvinner.
Usch så tråkigt.
Huggorm
Biggan verkar inte ha avregistrerat sig i alla fall?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tror att alla sitter och väntar vad som händer.

Att det där med virus jagade bort många förstår man ju.
silos
Jag vänta i alla fall inte utan jag gör! biggrin.gif
pejori
Hu blir det ett långt inlägg, så ni som inte orkar läsa gå vidare.

Tråkigt forum? Ja det kan jag hålla med om. Varför har det blivit så?
Att skylla på virus och sommar håller inte.Forumet började dala långt innan virus och sommaren kom.
Tror (OBS JAG tror) att orsaken är allt bråk och tjafs i "småprat"

Småpratet har under åren utvecklats från ett småpratsforum till ett rent debattforum.
Att det dessutom fått Gå ledningen helt förbi och mycket små åtgärder har gjorts, är den största orsaken.

Nu ska forumet modereras, så vad som händer återstå att se.

Alla andra avdelningar klarar sig med smärre påhopp, för där finns något som småprat saknar. En gemensam nämnare.

I vilken avdelning som helst, läser man för att det är ett ämne man är intresserad av, därför tjafsas det inte på samma sätt.

Ska forumet överleva som forum och "småprat" i synnerhet, behövs tydliga och raka regler för, vad som får diskuteras i "småprat"och att moderatorer ser till att reglerna efterlevs.

Det är inte en slump, att antalet aktiva rasat från 200-300 inloggade till 10 st.

Att tycka/säga att medlemmar ska sluta att läsa i "småprat" är inget som gynnar avdelningen.

Att tycka att vi är vuxna människor som kan/bör tänka på, hur man uttrycker sig, håller bevisligen inte heller. (det syns bara i denna tråden)

Vuxna människor ska kunna lägga tjafs bakom sig och diskutera i saklig och vänlig ton, (säkert) Småaktiga och långsinta människor har alltid och kommer alltid att finnas.

Vi fick natur och Husdjursavd, för att hålla "småprat" rent. Låt det då bli just det det var avsett för, nämligen prat i största allmänhet.

CITAT (silos @ 05-09-2012, 11:34) *
Jag vänta i alla fall inte utan jag gör! biggrin.gif

Det märks.
Myosotis
CITAT (Flemming @ 04-09-2012, 21:25) *

Bra tummenupp.gif
silos
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 14:38) *
Det märks.

Hoppas att du menar i positivt sätt!?
*Stintan*
En 5 sidor lång tråd om hur tråkigt forumet är duh.gif Ja ja forumet blir inte bättre än vi gör det till sägs det ju giggle.gif
pejori
CITAT (*Stintan* @ 05-09-2012, 15:19) *
En 5 sidor lång tråd om hur tråkigt forumet är duh.gif Ja ja forumet blir inte bättre än vi gör det till sägs det ju giggle.gif

5??? Jag har bara tre sidor.. giggle.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 15:21) *
5??? Jag har bara tre sidor.. giggle.gif

Oförklarligt - Jag har fem! naughty.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag har också fem
silos
5
Hjortronsylt

Till Mysosotis och Flemming:
Tja, alla kan inte gilla alla. Och det är i min själ att jag inte är rädd för NÅN av er här!!!
Ni kan hota och förolämpa mig bäst ni vill, jag kommer inte svara tillbaka med samma mynt för jag har märkt att mobbningen mot mig endast bara blir värre då. Vill inte bli kränkt ytterligare.
Ska göra anmälan på er 2 nästa gång ni attackerar mig. Så fegt när man sparkar på den som redan ligger ner.
silos
CITAT (Hjortronsylt @ 05-09-2012, 16:55) *
Till Mysosotis och Flemming:
Tja, alla kan inte gilla alla. Och det är i min själ att jag inte är rädd för NÅN av er här!!!
Ni kan hota och förolämpa mig bäst ni vill, jag kommer inte svara tillbaka med samma mynt för jag har märkt att mobbningen mot mig endast bara blir värre då. Vill inte bli kränkt ytterligare.
Ska göra anmälan på er 2 nästa gång ni attackerar mig. Så fegt när man sparkar på den som redan ligger ner.

Men du Hjortronsylt,det går ju alldeles utmärkt att strunta i påhoppen!vad spelar det för roll,livet har oändligt mycket som är både roligt och intressant än människornas åsikter inom forumvärlden!

Men jag undrar på vilket sätt du redan ligger?
xlxl67
Jag tycker fortfarande att det finns potential här att vara det bästa och trevligaste forumet på internet tack vare ALLA trevliga och hjälpsamma användare man snackat med under åren här.

Men att inte moderingen har funnits eller kommit igång är en katastrof.

Bara på denna sida borde en hel del inlägg tagits bort o en moderator borde fört in diskussionen on-topic det räcker. Fortsätter det på samma sätt blir det varningar. Alla andra större forum har flera moderatorer som håller ordning i trådarna.

Odlas småprat är fantastiskt att besöka men måste modereras som ALLA andra större forum. Tycker inte det är medlemmarna som bär skulden om forumet har blivit sämre utan det måste finnas regler helt enkelt. Annars ballar det ur till slut.
*Stintan*
Eller så har medlemmarna blivit känsligare med åren g.gif En del skriker ju "mobbing" så fort dom blir emotsagda och inte får gehör för sina åsikter.
Hjortronsylt
CITAT (silos @ 05-09-2012, 17:19) *
Men du Hjortronsylt,det går ju alldeles utmärkt att strunta i påhoppen!vad spelar det för roll,livet har oändligt mycket som är både roligt och intressant än människornas åsikter inom forumvärlden!

Men jag undrar på vilket sätt du redan ligger?

När ngn väljer att hota så blir det genast en obehagligare stämning. Jag räds inte hoten och personerna bakom de, tycker bara det är onödigt att ta till aggressivitet i sina meningar. Hur ska man förhålla Sig till hot och öppen mobbning när man är ensam om det??
Jag kan erkänna att jag kanske varit lite väl otrevlig mot vissa medlemmar från och till, men inte har jag känt sånt förakt eller hat så jag velat få ut de. Förakt har jag känt från framförallt 3 medlemmar. Och nej, Stintan är faktiskt inte en av de.
silos
CITAT (Hjortronsylt @ 05-09-2012, 18:05) *
När ngn väljer att hota så blir det genast en obehagligare stämning. Jag räds inte hoten och personerna bakom de, tycker bara det är onödigt att ta till aggressivitet i sina meningar. Hur ska man förhålla Sig till hot och öppen mobbning när man är ensam om det??
Jag kan erkänna att jag kanske varit lite väl otrevlig mot vissa medlemmar från och till, men inte har jag känt sånt förakt eller hat så jag velat få ut de. Förakt har jag känt från framförallt 3 medlemmar. Och nej, Stintan är faktiskt inte en av de.

Är det inte så här i livet att så som man ropar i skogen så svarar skogen?
Hjortronsylt
CITAT (silos @ 05-09-2012, 18:15) *
Är det inte så här i livet att så som man ropar i skogen så svarar skogen?

Kan inget annat än beklaga att många här tydligen tycker jag är/varit provicerande.
silos
CITAT (Hjortronsylt @ 05-09-2012, 18:17) *
Kan inget annat än beklaga att många här tydligen tycker jag är/varit provicerande.

Nu är du på rätt väg! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon