Sidor: 1, 2, 3
Ingela i Segersberg
Jag är inte ett dugg avundsjuk på U. Bara jäkligt trött på skrytet!
pejori
CITAT (Biggan_ @ 26-10-2012, 17:30) *
Ja det får väl du tycka som du vill, men jag är iallafall trött på skrytet eftersom det upprepas i det oändliga i var och varannan tråd. Man slipper liksom inte undan om man vill vara i småpratsavd.

Jag också.
Monaxe
CITAT (Ingela i Segersberg @ 26-10-2012, 17:45) *
Jag är inte ett dugg avundsjuk på U. Bara jäkligt trött på skrytet!

Helt enig.
Ugglemormor
Det som ni ser som "skryt", finns inte ens i mina tankar ...., det är er egen åsikt, men behåll den då för er själva.
Det är ju ni som tyder texten på ert sätt...... det är ju inte mitt fel hur ni tolkar ....... ranting.gif ..

Tror jag att ingen vill byta med mig ..... ni skulle bara veta hur ont man har och hur det tär på mig..... sick.gif
inte ens jag vill ha detta liv..... tummenupp.gif
Tapio
Halaj!

Nu följer jag ju inte det här forumet särskilt väl, och vad gäller U brukar jag oftast använda scrollhjulet (borde fler prova, tror jag, det fungerar bra) på musen, förbi U:s inlägg.

Men ni som har koll, och retar er: finns det nånstans något belägg för att det finns någon substans bakom U:s berättelser?

Alltså, jag börjar mer och mer tro att U:s inlägg är inte alls rapporter om livet h*n lever, utan om livet h*n skulle vilja leva.

//T
Tapio
Halaj!

Öhh, jo. inlägget ovan mitt förra talar väl sitt språk.
Allting står inte rätt till, helt enkelt.

//T
Cacki
CITAT (Tapio @ 26-10-2012, 19:58) *
Halaj!

Nu följer jag ju inte det här forumet särskilt väl, och vad gäller U brukar jag oftast använda scrollhjulet (borde fler prova, tror jag, det fungerar bra) på musen, förbi U:s inlägg.

Men ni som har koll, och retar er: finns det nånstans något belägg för att det finns någon substans bakom U:s berättelser?

Alltså, jag börjar mer och mer tro att U:s inlägg är inte alls rapporter om livet h*n lever, utan om livet h*n skulle vilja leva.

//T

Spekulationer! Säg att du har fel, hur provoserande skulle inte det kännas för ugglis??
Vi kanske bara är en samling fantasifigurer allihop.....
Gita
CITAT (Biggan_ @ 26-10-2012, 17:30) *
Ja det får väl du tycka som du vill, men jag är iallafall trött på skrytet eftersom det upprepas i det oändliga i var och varannan tråd. Man slipper liksom inte undan om man vill vara i småpratsavd.

Scrolla!
Gita
Alba
CITAT (Ugglemormor @ 26-10-2012, 19:38) *
Det som ni ser som "skryt", finns inte ens i mina tankar ...., det är er egen åsikt, men behåll den då för er själva.
Det är ju ni som tyder texten på ert sätt...... det är ju inte mitt fel hur ni tolkar ....... ranting.gif ..

Tror jag att ingen vill byta med mig ..... ni skulle bara veta hur ont man har och hur det tär på mig..... sick.gif
inte ens jag vill ha detta liv..... tummenupp.gif

Vi är många som vet vad det innebär att leva med värk - du är inte ensam om det.

Du bad om råd hur man ska vara på ett forum för att passa in (ung. så beskrev du det).
Du fick så många fina råd och det såg ut som du tog det på rätt sätt och ville verkligen försöka förändra saker.

Börja nu inte och säg tex " behåll den för er själva" utan fortsätt på den väg du började förut så ska du se att forumet blir så mycket trevligare och du kommer att bemötas bra från andra.
Suz
Precis som andra varit inne på handlar det nog inte alls så ofta om avundsjuka att man retar sig på de som har det gott ställt.
Jag tror att det helt och hållet beror på HUR man säger/skriver det och framförallt hur ofta man lägger fram det.

Att ständig tjata om att man är förmögen är varken ödmjukt eller respektfullt.

Har man det risigt ekonomiskt är det inte så kul att läsa hur andra bara kan köpa sig den bästa sjukvården mm.
Det är en sorg man bär när man inte har råd att ge varken sig själv eller familjen självklara saker, som är nog så tung att bära.

Att då ständigt få höra hur en del bara klampar förbi hela ”systemet” bara för att de ”kan” och har ekonomin till det, (och gärna med en överlägsen ton och nedlåtande blick)
att personen sen dessutom talar om att den handlar en massa saker som kan te sig onödiga mm, det känns orättvist när man själv bara försöker överleva.

Min personliga erfarenhet är att de som verkligen slitit sig till sin förmögenhet pratar sällan eller aldrig om det, gör ingen sak av det hela, tvärtom är man mån om andra och vet hur det är på ”andra sidan” !

Tvärtom de som gift sig till en förmögenhet eller kanske vunnit en massa pengar är väldigt måna om att ALLA ska få veta hur bra man har det och hur mycket och precis vad man kan köpa!
Nu vet jag att jag generaliserar stort men detta är mina personliga spekulationer!

//Suz
Tapio
CITAT (Cacki @ 26-10-2012, 20:16) *
Spekulationer! Säg att du har fel, hur provoserande skulle inte det kännas för ugglis??
Vi kanske bara är en samling fantasifigurer allihop.....

Halaj!

Jomen, jag gör ju inget påstående, utan framför en undran.
Blir U förnärmad är det väl upp till U att leverera:
Bilder på guldtackorna i valvet
Bilder på uppfarten till huset, med Ferrari till mannen, och Rolls-Royce till frugan
25-meterspoolen?
Se och hör-reportage där Bingo Rimer går runt och fotar alla celebriteter som vistar U:s fest?

//T
Cacki
CITAT (Tapio @ 26-10-2012, 20:31) *
Halaj!

Jomen, jag gör ju inget påstående, utan framför en undran.
Blir U förnärmad är det väl upp till U att leverera:
Bilder på guldtackorna i valvet
Bilder på uppfarten till huset, med Ferrari till mannen, och Rolls-Royce till frugan
25-meterspoolen?
Se och hör-reportage där Bingo Rimer går runt och fotar alla celebriteter som vistar U:s fest?

//T

Varför skulle h*n göra det?? För att stilla din nyfikenhet eller??
Tapio
CITAT (Cacki @ 26-10-2012, 20:44) *
Varför skulle h*n göra det?? För att stilla din nyfikenhet eller??

Halaj!

För att visa att inläggen inte bara är varm luft (för att prata svengelska).

Men det är klart, bara för att man inte har alla paddlarna i vattnet s.a.s. behöver det ju inte betyda att man inte är rik.

//T
Cacki
CITAT (Tapio @ 26-10-2012, 20:54) *
Halaj!

Men det är klart, bara för att man inte har alla paddlarna i vattnet s.a.s. behöver det ju inte betyda att man inte är rik.

//T

Glöm inte forumreglerna....
Gita
CITAT (Tapio @ 26-10-2012, 20:54) *
Halaj!

//T

Vet du inte att en av fördelarna med att vara rik är att man faktiskt ha råd att kosta på sig att"inte ha alla paddlarna i vattnet"
Gita
P.s Tycker att det börja lite likna någon slags drev mot U, varför inte bara låta henne vara som hon är, hon är väl inte jobbigare än dem som hela tiden skriver om vilket elände de har. D.s
Tapio
CITAT (Cacki @ 26-10-2012, 20:58) *
Glöm inte forumreglerna....

Halaj!

Nädå.
Och detta är absolut inget jag har nån lust att driva heller. Jag fick bara en liten räv bakom örat för stunden. whist.gif

//T
Biggan_
CITAT (Gita @ 26-10-2012, 20:21) *
Scrolla!
Gita

Jag har snart slitit ut scrollern! angel_not.gif
gnon49
Köper du hus idag så blir du ju per automatik miljonär. Så Sverige vimlar ju av miljonärer på papperet. Att vara fattig idag är ju oftast inte samma som för några dec. sedan samtidigt som medelsvensson av idag nog ansågs vara välbeställd för några dec. sedan.
Aqvakul
CITAT (Anma @ 26-10-2012, 16:44) *
Det är förbjudet att ha dubbla nick i forumet samtidigt.

Fuchsian har senast varit inloggad 17 /03 2011 på forumet.

Ugglemormor registrerade sin användare 17/07 2011

Om dessa två har samma person bakom är totalt irrelevant för att det har inte brutits mot några forumregler då dessa inte varit aktiva samtidigt i forumet.

I egenskap av moderator undanber jag vidare diskussioner i forumet angående dubbla signaturer, oavsett vem det gäller. Det tillför inget egentligt intresse för forumet att komma med sådana insinuationer.
Om man har misstankar om att någon använt olika signaturer samtidigt i forumet blir vi moderatorer tacksamma för tips om det för att kunna kolla upp om så är fallet.

Väl mött i forumet!

/moderator

Jag har ingen önskan att höja temperaturen i en redan infekterad tråd, men jag förstår inte ditt resonemang riktigt. Rent principiekllt undrar jag över följande: Visst, ingen får ha två nick samtidigt.
Men om man har haft flera nick tidigare och blivit avstängd som dessa för dåligt uppträdande och börjar om med ett nytt nick, har man då inget eget ansvar längre för vad man gjort under sina tidigare nick?
Är det förbjudet för andra medlemmar att diskutera detta?
Monaxe
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2012, 21:42) *
Jag har ingen önskan att höja temperaturen i en redan infekterad tråd, men jag förstår inte ditt resonemang riktigt. Rent principiekllt undrar jag över följande: Visst, ingen får ha två nick samtidigt.
Men om man har haft flera nick tidigare och blivit avstängd som dessa för dåligt uppträdande och börjar om med ett nytt nick, har man då inget eget ansvar längre för vad man gjort under sina tidigare nick?

Bra och relevant fråga!
Gita

Hur vet man med säkerhet att det är samma person under två eller flera olika nick? De flesta av oss har väl tillgång till ett antal olika datorer/ip-adresser, eller hur? Vi kan ha hur många mailadresser som helst som vi dessutom kan nå från vilken dator som helst via webmailen. Blir det inte i slutänden bara en massa spekulationer? Rätta mig gärna om jag har fel.
Gita
Huggorm

Det har så vitt jag vet inte sagts något om vad den officiella hållningen i den frågan är. Själv tycker jag att det är okej att komma tillbaka under ett nytt, men kanske inte på en gång. Och jag förutsätter att man uppför sig bättre än man gjort innan man stängts av. Att diskutera frågan är naturligtvis inte förbjudet, men man kanske skall ta den diskussionen i en särskild tråd?

CITAT (Gita @ 26-10-2012, 21:59) *
Hur vet man med säkerhet att det är samma person under två eller flera olika nick? De flesta av oss har väl tillgång till ett antal olika datorer/ip-adresser, eller hur? Vi kan ha hur många mailadresser som helst som vi dessutom kan nå från vilken dator som helst via webmailen. Blir det inte i slutänden bara en massa spekulationer? Rätta mig gärna om jag har fel.
Gita

En person som är smart och kan tekniken kan man naturligtvis inte avslöja. Men det vanliga är att folk loggar in med olika nick från samma dator, och då är det bara att göra en enkel sökning på IP-adressen.
Aqvakul
Gita

Det blir spekulationer om man inte vet. Ogrundade spekulationer är något som ska undvikas.Administrationen har naturligtvis större möjligheter att överblicka detta än en enskild medlem. Om personen i fråga själv berättat detta för en eller flera medlemmar, är det också mer än spekulationer. Om man har uppträtt under flera nick är det enligt min mening bättre att vara öppen med detta. Alla ska få flera chanser!
Anma
Gita

Som sagt, vi har precis börjat med moderatorer på odla och allt är inte självklart ännu.
Men vi ska inte godtyckligt kunna stänga av folk bara för att man misstänker något.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 26-10-2012, 22:04) *
Det har så vitt jag vet inte sagts något om vad den officiella hållningen i den frågan är. Själv tycker jag att det är okej att komma tillbaka under ett nytt, men kanske inte på en gång. Och jag förutsätter att man uppför sig bättre än man gjort innan man stängts av. Att diskutera frågan är naturligtvis inte förbjudet, men man kanske skall ta den diskussionen i en särskild tråd?

Jag har aktualiserat frågan i moderatorernas tråd i Support, där den kan diskuteras mer principiellt. Avstår från att diskutera detta vidare här.
Anma
Nu lyfter vi diskussionen angående moderatorernas arbete in i tråden där sådan diskussion är avsedd att hållas inne i supportavdelningen.
http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=118060

/Moderator
Aqvakul
CITAT (Anma @ 26-10-2012, 22:26) *
Nu lyfter vi diskussionen angående moderatorernas arbete in i tråden där sådan diskussion är avsedd att hållas inne i supportavdelningen.
http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=118060

/Moderator

Var det inte det jag sa alldeles nyss? confused.gif

Anma
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2012, 22:28) *
Var det inte det jag sa alldeles nyss? confused.gif

Vi skrev samtidigt.
Det tog bara längre stund för mig för att jag letade fram tråden för att länka till den. biggrin.gif
Motti
I Sverige får man absolut inte tala om att man har pengar ! bara visa det visuellt .Sedan är det inte självklart att dom som glänser har pengar !de kan lika väl leva på kredit för att hålla skenet uppe utåt .
Aqvakul
CITAT (Anma @ 26-10-2012, 22:38) *
Vi skrev samtidigt.
Det tog bara längre stund för mig för att jag letade fram tråden för att länka till den. biggrin.gif

smiley_small_hug.gif
Huggorm
CITAT (Motti @ 26-10-2012, 22:51) *
I Sverige får man absolut inte tala om att man har pengar ! bara visa det visuellt .Sedan är det inte självklart att dom som glänser har pengar !de kan lika väl leva på kredit för att hålla skenet uppe utåt .

Precis, men det får inte visas för tydligt heller, det skall skötas diskret. Absolut inga guldkedjor, och ingen porsche heller. Vill man ha en påkostad bil bör man välja en ur exempelvis audis S-serie som är dyrare än de ser ut
hattstugan
Aha! Det var därför folk kom med konstiga kommentarer när jag körde Mercedes?

Var inte då stadd vid kassa och är det inte nu heller! Men Mercan är såld!!

ändrat stavfel
Huggorm
CITAT (hattstugan @ 26-10-2012, 23:06) *
Aha! Det var därför folk kom med konstiga kommentarer när jag körde Mercedes?

Var inte då stadd vid kassa och är det inte nu heller! Men Mercan är såld!!

ändrat stavfel

Precis. Kör gärna en sprillans volvo S80 för 500.000kr, men köper du en begagnad merca för 100.000kr är du en elak kapitalist
hattstugan

Jo nu säger ingen något om bilen!

En Volvo från 1988!!!! (avskyr egentligen den)
Anma
CITAT (Huggorm @ 26-10-2012, 23:11) *
Precis. Kör gärna en sprillans volvo S80 för 500.000kr, men köper du en begagnad merca för 100.000kr är du en elak kapitalist

Hahaha! På pricken!
Pappa hade en tyskmerca i 150.000 kr klassen. Oj oj oj vad det stack i ögonen på vissa. Sen köpte han en ett år gammal Volvo, för hur mycket vet jag inte. Då minsann var det ingen som gnällde på kapitalism. Men han sålde Volvon ganska fort och skaffade Merca igen. Gissa vad som hände då... biggrin.gif
hattstugan

Johodå vet precis vad som hände jag!

Merca sticker i ögonen på folk! En av de bästa bilar jag haft och har haft både Volvo och SAAB! Så det så'!
Anma
CITAT (hattstugan @ 26-10-2012, 23:23) *
Johodå vet precis vad som hände jag!

Merca sticker i ögonen på folk! En av de bästa bilar jag haft och har haft både Volvo och SAAB! Så det så'!

Jag är ingen kapitalist i alla fall för jag gillar inte pappas märrssa... Den är för stor helt enkelt. Allt är så långt bort från mig. Till och med ratten. Kan bero på att jag är typ en och en halvmeter... biggrin.gif

Bästa bil jag haft är SAAB. Den har vi i detta nu. Älskar den. Tyvärr börjar den bli till åren, 13 fyller den snart.
hattstugan

AHA! En tonåring? Börjar krångla då? flirting.gif
Anma
CITAT (hattstugan @ 26-10-2012, 23:39) *
AHA! En tonåring? Börjar krångla då? flirting.gif

Vi har försökt att uppfostra den väl med regelbunden service med mera så jag hoppas inte det. biggrin.gif
Motti
ja men precis så är det !det där med bilar :)Glömmer aldrig min mors bilar ,hon köppte en folka för hon tyckte den var smidig att köra och parkera ,sedan rasade motorn på den och då köppte hon en Merca som hon tyckte var för stor och otymplig !Saken är den att när hon hade Folkan fick hon gå ur bilen och tanka själ sad.gif men när hon köppt Mercan slapp hon gå ur bilen den blev själklart tankad av personalen på Macken ?hon fick både bilrutan och lycktorna tvättade utan att behöva stiga ur bilen confused.gif
Anma
CITAT (Motti @ 26-10-2012, 23:45) *
ja men precis så är det !det där med bilar :)Glömmer aldrig min mors bilar ,hon köppte en folka för hon tyckte den var smidig att köra och parkera ,sedan rasade motorn på den och då köppte hon en Merca som hon tyckte var för stor och otymplig !Saken är den att när hon hade Folkan fick hon gå ur bilen och tanka själ sad.gif men när hon köppt Mercan slapp hon gå ur bilen den blev själklart tankad av personalen på Macken ?hon fick både bilrutan och lycktorna tvättade utan att behöva stiga ur bilen confused.gif

Jag har alltid fått tanka själv trots att jag tankat pappas merca en och annan gång... smile.gif
Huggorm
Jag fick också tanka själv, det var aldrig någon ville hjälpa mig med min gamla smutsiga och rostiga dieselmerca no.gif
Anma
CITAT (Huggorm @ 26-10-2012, 23:56) *
Jag fick också tanka själv, det var aldrig någon ville hjälpa mig med min gamla smutsiga och rostiga dieselmerca no.gif

Taskigt... kompiskram.gif
Motti
I dag är det lite anorlunda :)det här var i början på 70-talet då man bedömdes efter vad man körde för bil hur du var klädd osv ,tyvär är det så än i dag att du bedöms efter bil och ditt ytre .Skillnaden är att i dag kan du vara belånad över huvudet och leva över dina tillgångar på kreditkort se "rik ut" utan att ha ett öre på banken och vara skuldsatt till max !Man har ju set Lyxfällan !I dag kan du inte avgöra på bilar hus och kläder vem som har pengar ! Finns dom som har det väldigt gott ställt i dag som är enkla både till bil och kläder och annat som inte vill skryta eller visa upp sig .Ibland undrar man hur en del har råd att leva som de gör särskillt om man läst Taxeringskalendern !
hattstugan

Så sant så Motti!

Här i trakten finns flera adliga som ser ut som vem som helst! Såg en av dem senast idag på bolaget!

I det här området är det inte såå vanligt att man dömer hunden efter håren men jag som ensamstående kvinna skulle absolut inte komma i en Merca!
silos
Jag kör med min rollator!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag kör också med rollator och vår gamla Toyota Yaris verso som är den bästa bilen vi har haft.

Stora fina bilar imponerar inte på mig. Hade en killkompiss som alltid hade fina bilar. Han var som ett litet barn när han köpte sind porschen och kom direkt och hämtade mig till en provrunda.

På kvällen sen gick vi ut, vi var 2 tjejer och han. När vi kom hem sedan ville dom ha en fika hos mig. OK det gjorde vi. När vi sedan gick ut, var rutan i porschen inslagen. Vad är det då för nytta med en fin bil när man inte få ha den ifred.

En annan gång bytte vi bil för han ville lite spionerar på sind tjej. Så han lånade min Nissan Cherry och jag fick en av hans fina bilar. En arbetskompiss sprack nästan av avundsjuka när hon såg mig komma. Hon trodde så klart att det var min bil giggle.gif

Elisabeth
gnon49
Utan fåfänga skulle bilindustrin klappa ihop. Gäller nog mycket annat också.
Ugglemormor
Det kanske inte alltid gäller fåfänga med större bilar ....... tummenupp.gif
Det finns undantag i de olika valen.

Jag skulle inte överlevt krocken med "älghelvetet" med en liten, eller gammal bil. Nu hade jag turen att ha en bil som räddade mitt liv. Polisen hade konstaterat detta fakta till honom när han hade snackat med dom.

Visst sticker det i ögonen, som här hos en granne när han sade till gubben min att duger inte en billig biljävel till din kärring ---- så svarade han att jovisst, du gör som du vill, men jag vill att min fru är så säker som det går på vägarna......Det är en prioritetssak...och om du inte är mer rädd om din kärring så är det upp till dig själv att köpa vad du vill, ... kompiskram.gif
Huggorm
CITAT (Ugglemormor @ 28-10-2012, 18:03) *
Det kanske inte alltid gäller fåfänga med större bilar ....... tummenupp.gif
Det finns undantag i de olika valen.

Jag skulle inte överlevt krocken med "älghelvetet" med en liten, eller gammal bil. Nu hade jag turen att ha en bil som räddade mitt liv. Polisen hade konstaterat detta fakta till honom när han hade snackat med dom.

Visst sticker det i ögonen, som här hos en granne när han sade till gubben min att duger inte en billig biljävel till din kärring ---- så svarade han att jovisst, du gör som du vill, men jag vill att min fru är så säker som det går på vägarna......Det är en prioritetssak...och om du inte är mer rädd om din kärring så är det upp till dig själv att köpa vad du vill, ... kompiskram.gif

Visst, man sitter säkrare i en stor bil om man krockar. Men hur går det med en vanlig eller liten bil om du krockar med den? Sedan är det miljöaspekten också, stora bilar drar mer bränsle.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon