CITAT (Motti @ 15-12-2012, 02:25)

Sverige är det enda landet i Eu som har hårda vintrar som gör det svårt för köttdjur att gå ute året runt .I Irland Brasilien Nya Zeland osv där går djuren ute året runt och därför är inte djurhållningskostnaderna lika höga !därav billigare drifft och billigare kostnader .Vi köper aldig impoterat kött .
CITAT (Motti @ 07-11-2012, 19:42)

Vilket föredra ni ? själv köper jag i stort set bara svenskt kött med få undantag kan det hända att det blir Dansk fläskfile på sommaren då vi är många .Köpte en vaccumförpackad Entrecote på Willys som det stog Naturkött på det var det sämsta smörja till Entrecote jag set ,när jag öppnat förpackningen var det en stor sleta sladdrig och fyll av hinnor ,fick ut en liten ynka riktig köttbir och den var superseg :(aldrig mer !
Nu har vi hittat en Bonde som vi köper både fläskkött av stämplat och besiktigat och det är att föredra på många vis vi ger 45 kr kilot då är allt styckat och klart för infrysning .
Personligen tycker jag det är viktigt att stötta Svenska Bönder så vi slipper allt impoterat kött !lite vansinigt att impotera från tex Nya Zeland eller Brazilien när vi har bra kött här !
CITAT (Motti @ 24-11-2012, 23:06)

Vi har köppt så kallat kött från Brasilien och det köttet är rena rama smörjan !superstressat sladdrigt och fullt av senor och hinnor !köper aldrig mer det kan jag säga .I dag syndade jag och köpte en dansk fläskfile Willys här har öppnat spliter ny affär så de sålde Dansk fläskfile för 30 kr kilot !och mest var det för allt var nytt och man inte hittade och jag och min vännina hade varit typ 7 timmar på A6 ,man ville bara hem.
Jag får inte ihop det riktigt!