|
Full version: GLAD tråd 2013
Ugglemormor
26-04-2013, 10:22
Och jag är GLAD att norrmännen får en egen vecka på AFC från nästa år. Jag tror att även de är glada åt detta för att det pågår även andra kurser/verksamhet där under t.ex. nu under den sk. svenska veckan.
Trots alla goa norrmän med massor av kramar, kunde de inte följa med när tolken de hade var svensk och de flesta av dem hade lite för dåligt med engelskan.
Bäst går det utan tolk och slippa dom pausserna, men meningen är väl att ge andra möjligheter att delta där, för de svenska "lärarna" här i landet är lite för stelbenta och arroganta och det gillas inte.....för mycker ego-mentalitet, kanske ......
SÅ DETTA GÖR MIG GLAD BLA. IODAG......
Jag är glad över att jag inte är sur och grinig! Och så är jag glad att en gammal vän ringde, vi har nog inte pratat sen i höstas nån gång.
*Stintan*
26-04-2013, 14:37
CITAT (Berith @ 26-04-2013, 07:50)  Och jag är glad över att inte vara nån av dom där sura griniga medlemmarna som hackar och hackar och hackar på andra medlemmar här så fort dom skriver nåt som sura griniga medlemsgruppen gaddar ihop sej mot. Toppenskönt att klara mej själv och inte behöva ha andra bakom ryggen för att finnas här.  Vilken tur att du har något att vara glad över. Kan glädja dig ytterligare med att du just klarade inträdesprovet till "sura griniga medlemsgruppen" vilken det nu är. Själv är jag glad över att jag varken är sur eller grinig.
Idag är jag glad över att jag fått ett paket från Odla.nu med mina nya växter. Uppskattar raden där en leverans uteblir med texten "ej godkänd kvalité "
Jag fick mig ett gott skratt nyss. Jag ser lite dåligt på håll och när jag tittade ut på altanen så trodde jag att det låg en död Gråtrut där, men det var min stora vita/ljusgråfläckiga katt som hade intagit en alldeles helknasig position, borde ha fotat
mamamaggan
30-04-2013, 13:14
Glad över att jag i går orkade åka till plantskolan och kolla lite på vildrosor. En daggros valde att följa med hem , kul . Får åka dit senare , om jag orkar , för att hitta fler vildrosor.
Mindre glad för att jag mår dåligt i dag p g a utflykten men känner trots allt glädje över rosen .
Ja du Mammamaggan ! man får vara glad över det lilla i livet  Jag väntar på att bli farmor för första gången nu i juli .Och om två veckor ska vi åka till Norge och hämta vår lilla valp Thea  sådant som får en att kämpa på och tycka att det finns bra mycket fint omkring en i alla fall  Men jag vet att det är lätt att ge upp när man har ont men det kommer bra dagar också
Åh nu är jag riktigt glad i hela kroppen!! Häromdagen letade jag efter ett recept, men jag hittade aldrig det, Igår kväll skulle jag ta fram mitt kuvert med frön  aalltså jag letade så jag blev tokig tog ut lådorna i köket och kolla så att det inte hade ramlat bakom, i en byrå låg färdig skrivna namnskyltar där borde väl påsen ligga.?? Nä den byrån blev välstädat iallafall. Återstod att gå uti bodar. En kasse med sparade mjölkpaket, en med tidningar, en bunke med olika jordlösa allt revs ut men icke! Det är ett brunt vadderad kuvert, som mamma skickat fröer ifrån Spanien i +fröer från Irene och såna sommar köpt det var många! Idag fortsatte jag att leta började misstänka att jag slängt av misstag. Gubben så släpp det jag brukar kunna det men detta bara malde o malde, kunde inte ta mig till att göra nåt LETAT tom i nattduksbordet ja överallt. MEN äntligen fann jag dem i en annan bytta prydligt ihop med omplanteringskrukor Att en människa kan bli så lycklig var det påsen eller var det att jag inte är fullt så rörig som jag var rädd för? Iallafall nu är det jag som bjuder gubben på middag på lokal, detta ska firas!
Eva i Skåne
05-05-2013, 14:39
Jag är glad för att svärfar vill ge mig alla sina dahlieknölar
Jag är glad för att jag har krattat halva gräsmattan! (Den andra halvan tillhör en annan tråd...)
Och så är jag glad för att det liksom börjar kännas som att det är vår och snart sommar!
Och så är jag oerhört glad för att jag har tagit tre dagar ledigt så att jag är ledig kommande vecka! Då ska vi äntligen ta tag i lite arbete med huset. Fint väder - ute, regn och rusk - inne. Nu ska listan börja prickas av, minsann!
Ugglemormor
05-05-2013, 17:47
JAG ÄR SÅ GLAD att jag inte har värk längre och träningen är roligt....
jAG ÄR GLAD ÖVER att äntligen bestämt mig vad jag ska beställa till mina målningar.....
jAG ÄR ÄVEN GLAD ÅT att få en ny bil.....
Jag är även glad att jag kan börja studera i halvfart till hösten.
Jag blev glad idag när jag såg Irenes fina fjäril! Blir alltid så glad när jag ser fint hantverk. Och så är jag faktiskt glad för att jag har tömt några lådor på saker och sålt för nästan 1500:- på Tradera! Dags att ta tag i nästa omgång... Och vilket shortsväder vi hade idag! (Fast hur man ser ut om benen tillhör Argtråden!  ) Edit: lagt till länk till Irenes fjäril
hattstugan
07-05-2013, 17:18
Glad över att vara hemma hos Katten igen!
Irene_L
07-05-2013, 19:02
CITAT (Peztis @ 06-05-2013, 21:16)  Jag blev glad idag när jag såg Irenes fina fjäril! Blir alltid så glad när jag ser fint hantverk. Och så är jag faktiskt glad för att jag har tömt några lådor på saker och sålt för nästan 1500:- på Tradera! Dags att ta tag i nästa omgång... Och vilket shortsväder vi hade idag! (Fast hur man ser ut om benen tillhör Argtråden!  ) Edit: lagt till länk till Irenes fjäril Jag blev glad när jag såg att min fjäril gjorde dig glad!
Ingen som varit glad på ett tag? Jag är i alla fall glad över att jag prickade in rätt vecka att vara ledig på! Vi fick en hel del gjort utomhus på huset och det är ju jättebra. Nu ska vi bara ta tag i resten... Idag så har jag träningsvärk i armarna efter att igår ha skrapat rent fyra fönster, grävt om och gödslat landet samt skurat växthuset och möblerna där. Idag orkade jag bara kitta och måla om tre av fönstren...
Jag är glad att jag fortfarande är rökfri..
Aqvakul
13-05-2013, 04:49
CITAT (pejori @ 13-05-2013, 00:41)  Jag är glad att jag fortfarande är rökfri.. 
Biggan_
14-05-2013, 19:39
CITAT (pejori @ 13-05-2013, 00:41)  Jag är glad att jag fortfarande är rökfri..  Med all rätt! Hoppas du är stolt också!
CITAT (Biggan_ @ 14-05-2013, 20:39)  Med all rätt! Hoppas du är stolt också! Mycket stolt är jag. Börjar tro att jag ska klara att vara rökfri i framtiden.
mamamaggan
14-05-2013, 22:01
Du är jätteduktig Pejori !
Är så glad att jag avverkat två tråkiga och jobbiga undersökningar , en i går och en i dag, och i morgon får jag sova hur länge jag vill.
Nu är det bara att vänta på svaren .
CITAT (mamamaggan @ 14-05-2013, 23:01)  Du är jätteduktig Pejori ! Är så glad att jag avverkat två tråkiga och jobbiga undersökningar , en i går och en i dag, och i morgon får jag sova hur länge jag vill.
Nu är det bara att vänta på svaren . Tack. Då håller vi tummarna för glada besked då.
malcolm
15-05-2013, 13:04
Jag är glad för att mitt ekonomisaneringslån har blivit beviljat av min bank, leker lyxfällan på egen hand.
Eva i Skåne
16-05-2013, 05:59
Grattis till det Malcolm! Det måste kännas som en lättnad för dig.
malcolm
16-05-2013, 08:32
Absolut, skall till banken och skriva på alla papper på måndag.
I måndags blev jag jättesur för att någon snott alla skor i träningscentret där sonen tränar judo. Som tur är hade jag tagit mina nyinköpta skor i handen men sonens plastsandaler för 49:- stod kvar. Eller inte - de blev snodda så han fick gå i strumplästen till bilen. J-A IDIOTER! (Sorry, det här inlägget tillhör nog argtråden...)
Men i onsdags blev vi i alla fall glada för då kunde vi sno tillbaka hans sandaler, de stod prydligt på stället där man ställer ifrån sig ytterskor.
Och ja, vi vet att det var hans eftersom han egenhändigt har skrivit sitt namn på båda.
Eg skulle man ha suttit kvar och kollat vem som fick gå i strumplästen hem i onsdags - där hade vi väl tjuven som plockat åt sig mängder med skor.
Natur liv
17-05-2013, 08:16
Jag är glad för att jag äntligen har fått tag i en billig, begagnad motionscykel. Efter att ha ringt på ett antal blocket-annonser har jag förstått att det gäller att knacka på dörren istället för att ringa. Annars hinner man inte först.
Jag har provcyklat och den kommer definitivt hjälpa mig att komma igång med mina leder på morgonen. Lättare att röra igång lederna när man är varm. Inte tar den stor plats heller, framför teven vid balkongdörren får den plats alldeles utmärkt och behöver inte rullas undan till vardags.
hattstugan
17-05-2013, 21:51
Glad för att mina 2 äldsta barnbarn varit här nästan hela dagen!
Eva i Skåne
18-05-2013, 13:00
Idag är jag så glad åt att vi har sommar
mamamaggan
18-05-2013, 13:21
Och jag är glad för att det regnar , vi behöver lite väta. Årets första åskväder , fast det blev bara några få smällar .
Eva i Skåne
18-05-2013, 14:06
Ja regn behövs verkligen Mamamaggan. Jag blir glad om det regnar i natt
Myosotis
19-05-2013, 09:59
Det regnar!
Eva i Skåne
19-05-2013, 10:43
Ja, regn behöver vi verkligen. Jag får väl vara glad att mannen var vaken och hann ut och plocka ner allt tvätt som hängde ut sen igår
Myosotis
19-05-2013, 15:51
Jaha var det du som gjorde att det blev regn!  Ja det brukar ju hjälpa att hänga ut tvätt men jag har försökt, det har inte funkat denna gången.
Jag är glad för att jag fått jobb!
Anki på Öland
20-05-2013, 22:39
GRATTIS ANMA!!!
hattstugan
22-05-2013, 17:44
Glad över att växter jag trott inte klarat vintern lever!
Monarda
22-05-2013, 18:41
Glad för att jag träffade en underbar sköterska på vårdcentralen idag som verkligen tog mig på allvar och till och med tyckte synd om mig. CRP visade på 160 mot det normala värdet 5 och jag har äntligen fått medicin. Tänk om man tagit detta prov redan i fredags, men då hamnade jag hos en buffel som inte kunde lyssna!
hattstugan
29-05-2013, 17:56
Glad för att äldsta dottern har fått några dagars jobb iaf!
hattstugan
20-06-2013, 21:33
Är GLAD för att äntligen få uppskattning på ett jobb för det jag gör!
Biggan_
20-06-2013, 21:45
CITAT (hattstugan @ 20-06-2013, 22:33)  Är GLAD för att äntligen få uppskattning på ett jobb för det jag gör!  Härligt med uppskattning, det ger energi!
Natur liv
27-06-2013, 18:45
Jag är glad för att kunna se på SVT på internet eftersom det är helt omöjligt att se vad alla vimsiga rutor på teven är för någonting. Men nu ska jag se på TV4 och ... vips ... så är det bra bild på teven. Tacka vet jag den gamla goda analoga tiden, då kunde man se en bild i rutan ...
Jag är glad över 'våra' bålgetingar - dom bor på samma ställe som tidigare (lilla utrymmet ovanpå verandan). Stora brummande getingar - lite nyfikna men väldigt lugna. Ett djur jag gillar och är mycket rädd om.
CITAT (gunsta @ 04-07-2013, 22:42)  Jag är glad över 'våra' bålgetingar - dom bor på samma ställe som tidigare (lilla utrymmet ovanpå verandan). Stora brummande getingar - lite nyfikna men väldigt lugna. Ett djur jag gillar och är mycket rädd om. ... och jag är livrädd för dem  . Bara ljudet av dem gör att jag flyr. Kan bero på att min ena grabb höll på att stoppa en bålgeting i munnen när han var 7-8 månader. Han kröp på golvet och det var med nöd och näppe jag hann hindra honom. Vet inte hur giftiga de är, men ändå. Men jag är desto gladare att jag hittade ett fint barnbord med två små stolar till i gediget trä för 100:- idag på vår fina second hand-butik här i byn.
Bålgetingar! Huuuu! De brukar gilla vår skorsten så varje sommar är det ett högt surrande därifrån. Är också rätt rädd för dem!
hattstugan
19-07-2013, 19:56
Glad att få en veckas semester  Har även ett halft löfte om att få fortsätta som vikarie efter nästa vikariatsperiod!
Eva i Skåne
19-07-2013, 20:30
CITAT (hattstugan @ 19-07-2013, 20:56)  Glad att få en veckas semester  Har även ett halft löfte om att få fortsätta som vikarie efter nästa vikariatsperiod!
Aqvakul
24-07-2013, 14:03
Jag har just blivit trippelmorfar! Om några dagar kan jag bli farfar också...
Glad för att vi äntligen tagit tag i huset, har hantverkare här som skuttar runt på taket mm. Och glad över att jag äntligen har börjat ta tag i att fixa lite inomhus också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|