Full version: GLAD tråd 2013
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
hattstugan

Ja och inte skvallrar de eller är avundsjuka heller! tummenupp.gif
Peztis
CITAT (hattstugan @ 23-03-2013, 00:49) *
Ja och inte skvallrar de eller är avundsjuka heller! tummenupp.gif

Joho då! De kan visst vara avundsjuka! Min kissemissa (som gick bort för 1,5 år sedan) ansåg att jag var hennes och när sonen föddes var hon INTE glad.

Jag är glad åt att jag fick ha henne så läge som jag gjorde, hon blev stolta 21,5 år!

Kan tillägga att hon hette Pezt (därav Peztis)
silos
Jag är glad för att få finnas till!
Ugglemormor
Jag är glad för den jag är ....... tummenupp.gif .
Jag blir jätteglad när jag kan ge någon något de blir glada att få ..... gillar att överraska andra med positiva saker.
Det behöver inte vara jättestort, för även en liten sak kan göra nytta ....

Jag är glad att trots allt har/gått igenom har jag kunnat ha den givandes gåvan i mitt liv ...... kompiskram.gif

Älskar djur och deras egenskap att de ser inte ner på mig, kritiserar inte utan finns där ........
silos
CITAT (Ugglemormor @ 23-03-2013, 10:34) *
Jag är glad för den jag är ....... tummenupp.gif .
Jag blir jätteglad när jag kan ge någon något de blir glada att få ..... gillar att överraska andra med positiva saker.
Det behöver inte vara jättestort, för även en liten sak kan göra nytta ....

Jag är glad att trots allt har/gått igenom har jag kunnat ha den givandes gåvan i mitt liv ...... kompiskram.gif

Älskar djur och deras egenskap att de ser inte ner på mig, kritiserar inte utan finns där ........

Jag är glad för att du är min vän! smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
Det är jag också glad med att få vara din vän, silos...... du känner mig bäst som den jag är ...... rose.gif
silos
CITAT (Ugglemormor @ 23-03-2013, 10:55) *
Det är jag också glad med att få vara din vän, silos...... du känner mig bäst som den jag är ...... rose.gif

smiley_small_hug.gif wub.gif smiley_small_hug.gif
hattstugan

yahoo.gif Har fått en månad till förlängt på Städfirman! Visserligen "bara" 10,5 tim/vecka men bättre än inget!!
Ugglemormor
Blir glad när andra blir det och att saker och ting ordnar sig för dem.......

hattstugan ----- är glad för din glädje, bra med de bättre dagar när allt går lättare ....... smiley_small_hug.gif
Anma
Jag är glad över att jag nu hamnat i jobb och utvecklingsgarantin, det betyder att jag har mer möjligheter och har bara att vinna på att jobba kväll och helg och korta dagar. På a-kassa försvann en hel dag när man jobbade 5 timmar en dag, så det hände att jag förlorade på att jobba.
malcolm
Fick deklarationsblanketten idag och preliminärt kommer jag att få tillbak drygt 20.000 kr. bravo.gif
Eva i Skåne
Härligt Malcolm. Grattis!
Rosrup
Fick tillbaks mitt körkort idag cool.gif

Efter 23 års väntan eller nåt wacko.gif
Ugglemormor
Härligt Malcolm ...... det är bara o ta emot och just du behöver dem bättre än mera ........ kompiskram.gif

Jag har noll koll när allt skötes av firmans jusrister/maken ....... så finns inget att klaga, men blev glad för din skull när jag såg detta ....... smiley_small_hug.gif
Peztis
CITAT (malcolm @ 25-03-2013, 21:04) *
Fick deklarationsblanketten idag och preliminärt kommer jag att få tillbak drygt 20.000 kr. bravo.gif

Grattis! Glad å dina vägnar. Preliminärt skulle jag betala 26:- eller vad det nu var... biggrin.gif
Ingela i Segersberg
Tidigt i morse hörde jag koltrasten sjunga för första gången i år wub.gif och för en liten stund sedan såg jag den första nässelfjärilen wub.gif yahoo.gif
Peztis
Fjärilar! WOW!
pejori
Är glad att jag klarat en månad som ickerökare. yahoo.gif yahoo.gif
Peztis
Vad duktig du är!

Jag är glad för att jag är ledig till på måndag!
hattstugan

yahoo.gif Har idag blivit erbjuden ett 3 mån vik på Ungdomshem i köket och med Lokalvård! Börjar i slutet på maj!
Uggi
Vad härligt! smiley_small_hug.gif
gunsta
CITAT (hattstugan @ 03-04-2013, 15:53) *
yahoo.gif Har idag blivit erbjuden ett 3 mån vik på Ungdomshem i köket och med Lokalvård! Börjar i slutet på maj!

Men så roligt Hattstugan - ett stort GRATTIS till dig. blomma.gif
Anki på Öland
Grattis hattstugan!!
hattstugan

Tack alla!
Känns helt otroligt bra efter div motgångar under vintern! Nu ser det lite ljusare ut igen!
Eva i Skåne
Jag instämmer i kören. Grattis Hattstugan! smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
Jag är både glad och förväntansfull (trots den tanden) att få åka till mitt andliga hem på jorden, slottet i England och nog kommer det bli flera resor dit under året, beroende hur jag orkar o inget händer med ryggen mer...... shy.gif

Jag är glad att det har varit så soligt att det har tagit på snön och en solig dag gör en så varm ändå in i hjärterötterna....... wub.gif .

Fick mina beställda aftonkläder till kursen, visste inte om att man piffar upp sig till middagen med glitter och smink (måste skaffa en vattenfast mascara och en kajalpenna) .....men nu är jag förberedd .... yes.gif
gunsta
Jag är glad för din skull Ugglis - hoppas du får det trevligt i England med mycket mingel smile.gif.
hattstugan

Lyckliga dig Ugglemormor som får åka till England!! Avundsjuk nääe inte jag inte rolleyes.gif

Ännu mera glad är jag för idag blev jag äntligen Farmor till en liten kille!!
Extra kul med datumet för sonen skulle varit född den 5/4 men väntade en vecka till med sin ankomst!
malcolm
Idag skall jag inleda grillsäsongen, har precis penslat köttet, karré. bravo.gif
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 03-04-2013, 15:53) *

Grattis! blomma.gif
Ugglemormor
Tack alla goa forumister och jag skulle gärna ta med mig någon/några av er och få uppleva en fridfull, glad och kärleksfull miljö på slottet...... kompiskram.gif
Hoppaqs att jag hinner se mer av de salar vilka är stängda/privata, men visas vid ett tillfälle för oss....
Tyvärr är det förbjudet att ta foton där inne...... angry.gif

Jag är glad för att får mitt nästa besök till hösten och till nästa vår ordnad så som jag helst vill med enkelrum o toa.......
hattstugan

Kan jag inte få åka med i bagaget?
Anma
Jag är glad över att jag äntligen tog mig tålmodet att ge min hund tiden det tar att lära sig att hålla min takt. Detta innebär att han nu kan följa med mig och springa. smile.gif
Lillskitan lär hata mig, men nu är det hennes tur. Hon hatar all form av motion, trots att hon är en hund. smile.gif
hattstugan

giggle.gif Tror jycken kommer över det!
Ugglemormor
CITAT (hattstugan @ 06-04-2013, 21:15) *
Kan jag inte få åka med i bagaget?

Japp, tänkte just på dig när jag skrev detta och inte att förglömma några andra, men det finns plats i min resväska, men Ryanair väger ju allt, så vi får packa så det gnökar .......det skulle inte vara dumt att ta med någon annan dit och låta personen leva och njuta av allt och si god mat har de och pubben är öppen halva natten ...... tjiii..... smiley_small_hug.gif
Klint
Jag är glad för abf hade en annons i lokaltidningen "Trädgårdsintresserad? Vi träffas på måndag och odlar vårt intresse"
Den annonsen har jag längtat efter och ser framemot måndagen med glädje!
Ugglemormor
Detta ska ju vara en gladtråd, men vet inte var jag ska börja ..... har så mix-max känslor när jag kollade min post och satte mig vid datorn.....

Jag har haft en underbar vecka i England och fåt med mig massor av goda saker samt nya vänner. Vi var från hela världen där, de som rest längst kom från Australien.
Att få ha denna förmånen att få umgås med dessa kärleksfulla personer vilka bär ljuset vidare till sitt och tiden som vi hade tillsammans där gav så mycket att tänka på.

Att se/läsa i en del trådar nu här gör mig så betryckt och ledsen för att man inte ta vara på det goda man kan dela med sig till andra, men vet också att livet är inte så enkelt, det finns alldeles många som vill förgöra sina medmänniskor.
Det svenska kynnet/avudsjukan/missnöjet brukar man tas upp av en del lärare och mellan oss elever och många som kommer från andra länder säger rakt ut att ni har det gott men inser det inte utan ger er på varandra både irl och olika forum gm anonymitetens skydd, men det skyddet är så lätt att genomskåda...

Jag blev så glad att de hade ändrat rummet åt mig pga min rygg och fick en vacker en-suite room för mig själv.
Jag blev även glad när syrran hade meilat till min make om sitt 3:e barnbarn. Hon föddes under tiden jag var inte hemma. Det blev en ljuspunkt i hennes liv.
Jag kommer att träffa dom till våren ..... wub.gif
Ock till sist --- dottern kommer snart hit till oss en sväng........ kompiskram.gif
Anma
Jag är glad över att jag äntligen kunde springa igår utan att få ont i knäet. Har haft problem med den i någon vecka och därför inte sprungit särskilt mycket. Igår sprang jag i 15 minuter, knäet är ok. Imorgon ska jag springa i 20 minuter. Snart är det dags för loppet jag anmält mig till.
Ugglemormor
Jag är bara sååååå himla glad, den varma känslan har jag mede mig och till min stora glädje kommer det bli en grupp, mest på FACEBOOK enbart med oss som studerar där på AFC, samt att jag träffade några fr. förra året och vi ska träffas och hålla kontakten med varandra ........ kompiskram.gif

DELAD GLÄDJE ÄR DUBBELT SÅ STORT!
Anma
CITAT (Ugglemormor @ 22-04-2013, 21:49) *
Jag är bara sååååå himla glad, den varma känslan har jag mede mig och till min stora glädje kommer det bli en grupp, mest på FACEBOOK enbart med oss som studerar där på AFC, samt att jag träffade några fr. förra året och vi ska träffas och hålla kontakten med varandra ........ kompiskram.gif

DELAD GLÄDJE ÄR DUBBELT SÅ STORT!

Vilket intressant ställe AFC i Stansted verkar vara. (googlade)
En svenskvecka, spännande!
Klint
Glad för att jag kom iväg på träffen i går.Vi var 7 tanter som har lite olika odlaerfarenheter och förutsättningar.Helt plötsligt sa jag att vi kunde vara hos mej nästa ggn,jag har inte så mycket att visa men kanske kan ni kom med tips och förslag! Ojoj! men iofs kanske bäst de kommer hit först så har man inget att jämföra med!Hoppas det blir trevliga träffar framöver!
Ugglemormor
CITAT (Anma @ 22-04-2013, 22:05) *
Vilket intressant ställe AFC i Stansted verkar vara. (googlade)
En svenskvecka, spännande!

Japp, det finns mycket att både se och uppleva där, men som turist kommer man inte så lätt in. Det kallas för "svenskveckan" pga dem från de nordiska länderna som behöver tolkas och många av dem kan inte engelska så det är för deras skull, och kul för dom.
Under större föreläsningar (vi fr. andra grupper) översätts då och det är väldigt nyttigt info. Men vi andra som klarar oss bättre, kan söka till andra intresanta kurser och jag har fått flera påstötningar att komma, men vågar inte lita ännu på min hälsa, utan låter tiden visa vad som kommer i min väg.....

Har en jättebibba "läxböxker" + annat kul med mig att roa mig med. Kom hem med en ordentlig influenssa och där fick jag kosmisk healing och det hjälpte alltig ca en halv dag, men nu har fått pc för dubbelsidig lunginflammation. Det är nog min nedsatta immunförsvar....
Förresten, plockade med mig fr. flygplatsen om brosyrer, en del kanalturer, men har inte kollat dem ännu.
Det finns rätt så skapliga boendeforner och i olika prisklasser i byn.....

Nästa års vecka är redan nästan fullsatt och jag är med där, oberoende om jag söker till någon annan kurs när kroppen och knoppen orkar med.... tummenupp.gif
Anma
Idag är jag glad över att jag fixade att springa i en halvtimme utan att knät började bråka som det gjort senaste veckorna. Det finns hopp om mitt knä också. smile.gif
Stretch på rätt sätt var vad som behövdes.
hattstugan

Glad för att jag kunnat köpa en annan bil! Hämtade den idag! yahoo.gif
pejori
Idag är det nio veckor sedan jag slutade röka..
Är glad för det. yahoo.gif
Ugglemormor
hattstugan,

Lycka till med din nya bil och att du får ha den utan större problem och att den kommer att ge dig mycket glädje .......... kompiskram.gif

Jag har inte orkat bestämma mig för min bil, men ska iväg o göra en koll när jag blir friskare...... whistling.gif

Jag är GLAD för alla goa vänner fr. jordens alla hörn som vill bli FB- vänner, men någonstans måste man begränsa dem, lägga i grupper el likn.
Jätteglad för vidare info om detta. Saknar redan allesammans och även "skotten" med amaizing grace med säckpipa..... giggle.gif

Pejori,

Tummen upp för dina ansträngningar och att du kommer att lyckas med det hela vägen..... tummenupp.gif

Sånt gör en extra glad att få veta....... kompiskram.gif
gnon49
CITAT (pejori @ 25-04-2013, 15:43) *
Idag är det nio veckor sedan jag slutade röka..
Är glad för det. yahoo.gif

Framförallt skall du vara stolt. För mig var det rädslan för kol o andra hemskheter som avgjorde. Först nu, efter dryga året, känner jag att flåset är bättre. Kroppen är fantastisk till att reparera sig. Nu har väl även den värsta abstinensen klingat av för dig misstänker jag.
pejori
CITAT (gnon49 @ 25-04-2013, 15:54) *
Framförallt skall du vara stolt. För mig var det rädslan för kol o andra hemskheter som avgjorde. Först nu, efter dryga året, känner jag att flåset är bättre. Kroppen är fantastisk till att reparera sig. Nu har väl även den värsta abstinensen klingat av för dig misstänker jag.

Jamen.
Jag känner inte av röksuget varje dag längre.
Nu dyker det upp som en liten påminnelse då och då, som är över på någon sekund.
Jag märker redan av flåset redan, och hostar inte längre alls.

Slutade med ersättningsprodukter också, då jag tror dom "drar ut på plågan" och man behåller röksuget längre.

Är riktigt stolt över mig själv.
Berith
Och jag är glad över att inte vara nån av dom där sura griniga medlemmarna som hackar och hackar och hackar på andra medlemmar här så fort dom skriver nåt som sura griniga medlemsgruppen gaddar ihop sej mot.

Toppenskönt att klara mej själv och inte behöva ha andra bakom ryggen för att finnas här. tummenupp.gif
Anki på Öland
CITAT (Berith @ 26-04-2013, 07:50) *
Och jag är glad över att inte vara nån av dom där sura griniga medlemmarna som hackar och hackar och hackar på andra medlemmar här så fort dom skriver nåt som sura griniga medlemsgruppen gaddar ihop sej mot.

Toppenskönt att klara mej själv och inte behöva ha andra bakom ryggen för att finnas här. tummenupp.gif

Ja det är tur vi har just dig här på forumet rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon