Full version: Lundsberg
Sidor: 1, 2, 3
Huggorm
På måndag öppnar Lundsberg igen tummenupp.gif
Jubbe063
CITAT (Huggorm @ 06-09-2013, 14:18) *

Ja, jag skulle nog inte göra "tummen upp" än. Återstår att se om det blir någon förbättring av klimatet och kulturen på skolan först.
Aqvakul

Jo, makten och härskarteknikerna utrotar man inte i en handvändning.. wink.gif
theseraphim
Med tanke på vilket inflytande anhängarna har så är det inte omöjligt tyvärr.
Carl

Alla har möjligheten att välja! Trivs man inte på en skola så kan man byta! Så enkelt är det!
mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 06-09-2013, 14:27) *
Jo, makten och härskarteknikerna utrotar man inte i en handvändning.. wink.gif

Nej och heller inte de inflytande gamla elever = föräldrarna har i dagens samhälle.

Carl , tror du verkligen att man " kommer ut " med hedern i behåll om man väljer att inte gå på Lundsberg ?

Tror inte att det är eleverna själva som väljer Lundsberg , det görs åt dem av deras föräldrar.

Förresten , kan man som minderårig själv välja skola eller byta skola ?
skånepåg

Tänk vad lite pengar och mutor kan göra tummenupp.gif
Huggorm
jimvidar
Man kan ju undra hur många av de anställda på Förvaltningsrätten/Stockholm som har en bakgrund på Lundsberg.
Skolinspektionens beslut
http://www.skolinspektionen.se/Documents/R...bergs-skola.pdf
*Stintan*
CITAT (jimvidar @ 09-09-2013, 07:44) *
Man kan ju undra hur många av de anställda på Förvaltningsrätten/Stockholm som har en bakgrund på Lundsberg.
Skolinspektionens beslut
http://www.skolinspektionen.se/Documents/R...bergs-skola.pdf

Men det var ju Förvaltningsrätten i Göteborg som upphävde Skolinspektionens beslut så vad spelar det för roll vad anställda i Stockholm har för bakgrund.
jimvidar
Förvaltningsrätten tyckte att skolinspektionen hade gjort fel. Man kan därför undra hur många gamla Lundsbergselever som arbetar på Förvaltningsrätten.Stintan jag kan inte se att det är Göteborgs få som har haft detta ärende, har jag fel?
*Stintan*
CITAT (jimvidar @ 09-09-2013, 19:46) *
Förvaltningsrätten tyckte att skolinspektionen hade gjort fel. Man kan därför undra hur många gamla Lundsbergselever som arbetar på Förvaltningsrätten.Stintan jag kan inte se att det är Göteborgs få som har haft detta ärende, har jag fel?

Ja du har fel! Det står till och med längst ner i länken du själv la in.
Motti
Bara undrar ?har du gått på Lundsberg Stintan ?
*Stintan*
CITAT (Motti @ 09-09-2013, 21:20) *
Bara undrar ?har du gått på Lundsberg Stintan ?

Vad har det med saken att göra?
Motti
Jag fick den uppfattningen ! eftersom du verkar ha så mycket info om just Lundsberg .
*Stintan*
CITAT (Motti @ 09-09-2013, 21:41) *
Jag fick den uppfattningen ! eftersom du verkar ha så mycket info om just Lundsberg .

Förstår faktiskt inte vad du är ute efter. Det är väl flera här som har minst lika mycket info som jag.
caprifol
CITAT (Motti @ 09-09-2013, 21:41) *

Men många av oss försöker faktiskt sätta sig in i frågorna innan vi ger oss in i diskussioner - även om det inte är "med livet som insats" så ger det mer (tycker i alla fall jag).
*Stintan*
CITAT (caprifol @ 10-09-2013, 09:18) *
Men många av oss försöker faktiskt sätta sig in i frågorna innan vi ger oss in i diskussioner - även om det inte är "med livet som insats" så ger det mer (tycker i alla fall jag).

tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (caprifol @ 10-09-2013, 09:18) *

Jo, det uppskattas! yes.gif
jaj-51
I kväll 19:40 på tv7 sänds ONSKAN

En film om andan på internatskola.
Har inte sett filmen men läst boken ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon