Sidor: 1, 2, 3, 4
Peztis
Jodå, förstår precis hur du menar. biggrin.gif
Motti
Undrar bara vad svaja hit och dit innebär för vissa här ?`ingen som undrat över vart alla tagit vägen sista åren och varför ,de kanske tycker det svajar för mycket i så fall ?Vad jag set har det knappt tillfört några nya här !
Motti
För mig personligen så verkar det som en del får härja fritt här på Forumet utan att någonsin få några som helst represalier eller varningar från Moderatorerna !andra får gärna försvinna men dom "andra "får stanna .Blir väl så till slut att det bara är ett fåtal personer som loggar in här och få ha sitt egna Forum i fåtal .Man kan ju bara gå in och titta på medlemslistan så får man lite perspecktiv på hur många som lämnat Odla !ingen som tycker det är konstigt ? Verkar som en del här till och med håller Moderatorerna i schack ,ja inte alla moderatorerna för det finns Moderatorer här som vågar sticka ut hakan men inte är det många av dom .Jag bara tycker det är för jäkla tråkigt att vissa ska få husera hur de vill här utan en reprimand ,jag kallar sådana för "bullis" översittare .Till och med Aqvakul har lämnat forumet och fler med han .Dax för Moderatorerna att Moderera och bestäma vilket forum de villa ha,ett tremanns forum är inget jag ställer upp på längre.Jag saknar dom trevliga människorna här men dom försvann .
*Stintan*
CITAT (Motti @ 05-11-2013, 00:16) *
Undrar bara vad svaja hit och dit innebär för vissa här ?`ingen som undrat över vart alla tagit vägen sista åren och varför ,de kanske tycker det svajar för mycket i så fall ?Vad jag set har det knappt tillfört några nya här !

Ja inte har det att göra med att vissa diskussioner svajar lite att folk försvunnit härifrån. Tror de allra flesta håller till på Facebook.
*Stintan*

Då har du nog inte förstått vad svaja betydde. Det var att diskussioner kan bölja lite hit och dit. Precis som hemma vid köksbordet för inte sitter man väl en hel kväll och bara pratar om exakt samma sak hela tiden utan man halkar in på andra spår så till slut har man pratat om många saker.

Tror knappast det är sånt som fått folk tröttnat och gått över till facebook. Tror faktiskt fb lockar mer eftersom det finns så mycket olika saker man kan göra på ett och samma ställe.

Jag bråkar inte!
Berith
CITAT (*Stintan* @ 04-11-2013, 15:16) *
---Diskussioner kan ju utvecklas åt olika håll och bör så få vara utan utan personliga påhopp.

Rätta mig gärna om jag tänker fel.

Nej rättar dej absolut inte, du tänker helt rätt där. Personliga påhopp är så trist när ämnet i diskussionerna är intressanta och spännande. Kämpa på! tummenupp.gif
Anki på Öland
CITAT (Motti @ 05-11-2013, 00:48) *
.........håller Moderatorerna i schack ,ja inte alla moderatorerna för det finns Moderatorer här som vågar sticka ut hakan men inte är det många av dom .Jag bara tycker det är för jäkla tråkigt att vissa ska få husera hur de vill här utan en reprimand ,jag kallar sådana för "bullis" översittare .Till och med Aqvakul har lämnat forumet och fler med han .Dax för Moderatorerna att Moderera och bestäma vilket forum de villa ha,ett tremanns forum är inget jag ställer upp på längre.Jag saknar dom trevliga människorna här men dom försvann .

Vad menar du här - vi har 2 moderatorer hur kan då en del hållas i schack och en del våga stick ut hakan??

Hur vet du vilka som får reprimander och vilka som inte får det???

Vi saknar nog alla dom trevliga människorna - undrar vem som tjafsat så dom tröttnat???
Gita
CITAT (Anki på Öland @ 05-11-2013, 09:13) *
Vi saknar nog alla dom trevliga människorna - undrar vem som tjafsat så dom tröttnat???

En inte allt för vild gissning är att det nog är intoleransen mot det/dem som är annorlunda samt alla försök att tolka vissa inlägg så negativt som det bara går som de flesta tröttnat på.
gita
pejori
CITAT (Gita @ 05-11-2013, 11:12) *
En inte allt för vild gissning är att det nog är intoleransen mot det/dem som är annorlunda samt alla försök att tolka vissa inlägg så negativt som det bara går som de flesta tröttnat på.
gita

Ja, antingen det eller alla "översittarfasoner och härskarteknik" som också förekommit/er. crying.gif
"Snorkighet" är lika irriterande som inollerans. whistling.gif
hattstugan

Har städat lite bland inläggen!
/Moderator
Gita
CITAT (pejori @ 05-11-2013, 12:36) *
Ja, antingen det eller alla "översittarfasoner och härskarteknik" som också förekommit/er. crying.gif
"Snorkighet" är lika irriterande som inollerans. whistling.gif

Ja, eller hur?
Gita

CITAT (hattstugan @ 05-11-2013, 16:04) *

Har städat lite bland inläggen!
/Moderator

Men har jag missar något nu igen?
Gita
CillaM
Med alla "städningar" som förekommer i olika inlägg kan man knappast påstå att det är högt i tak. Fy satan vad trist när de som verkligen borde motas i grind får fortsätta att skriva vad fan de vill. Inte undra på att fler o fler lämnar det här tramsiga forumet.
Forumvärd
En av punkterna som skrevs upp av mig och som önskades av er och moderatorerna, var att deras jobb här inne inte skall ifrågasättas. Jag påminner om det och vill inte att det upprepas. Har ni synpunkter på hur moderatorerna sköter sitt (inte helt enkla) arbete här inne, är ni välkomna att höra av er till mig. Moderatorerna och jag håller kontakt och om jag ser något olämpligt från deras sida så pratar jag givetvis med dem, vilket än inte har förekommit.

/Fanny, forumvärd
Gossen Ruda
Hmmm. Inse att vi har en del, åtminstone en, medlemmar här inne som kan skriva vad som helst, och som även gör det. Fast ni kanske vill att pedofillänkar skall finnas kvar? Tjafsa inte om och med moderatorerna, de behövs.
CillaM
CITAT (Forumvärd @ 06-11-2013, 14:18) *
En av punkterna som skrevs upp av mig och som önskades av er och moderatorerna, var att deras jobb här inne inte skall ifrågasättas. Jag påminner om det och vill inte att det upprepas. Har ni synpunkter på hur moderatorerna sköter sitt (inte helt enkla) arbete här inne, är ni välkomna att höra av er till mig. Moderatorerna och jag håller kontakt och om jag ser något olämpligt från deras sida så pratar jag givetvis med dem, vilket än inte har förekommit.

/Fanny, forumvärd

Jag ifrågasatte inte moderatorernas verk, jag ogillar det bara helt enkelt. Det får iväg allehanda bra medlemmar till andra forum eller fb.

CITAT (Gossen Ruda @ 06-11-2013, 15:09) *
Hmmm. Inse att vi har en del, åtminstone en, medlemmar här inne som kan skriva vad som helst, och som även gör det. Fast ni kanske vill att pedofillänkar skall finnas kvar? Tjafsa inte om och med moderatorerna, de behövs.

Självklart ska vi inte ha medlemmar som lägger upp pedofillänkar men därifrån till att yttra sig i trådar är väl ändå steget enormt stort? Och du, tjafsar det kan du göra bra själv.
Gossen Ruda
VET du verkligen vad som står i alla borttagna inlägg? Jag betvivlar det men kasta skit går bra ändå.
*Stintan*
♫♪ ♫♪ ♪♫ nu ska vi vara nu ska vi vara snälla ♫♪ ♫♪ ♪♫ tongue.gif
CillaM
Hur sjutton ska jag veta vad som står i borttagna inlägg?! Jag hinner ju aldrig läsa dom! För mig ter det sig verkligen som godtycklig rensning och ställer nog inte bara mig som ett frågetecken. O kastar skit gör jag inte, jag känner det istället mer och mer som en hårt censurerad mini-ryssland.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 06-11-2013, 18:52) *
♫♪ ♫♪ ♪♫ nu ska vi vara nu ska vi vara snälla ♫♪ ♫♪ ♪♫ tongue.gif

Jag är såååååååå snäll. angel_not.gif biggrin.gif Jag finner det dock märkligt att klaga på borttagna inlägg när man bara är inne då och då. Man ser bara röken men knappast vad som brann.
CillaM
Jag är inne varje kväll, skriver här o där så det är märkligt att du skriver som du gör. Själv ser jag bara askan av inläggen, dvs. moderatorns slutinlägg. -fear-.gif confused.gif thumbdown.gif nuke.gif sick.gif
Gossen Ruda
Varje kväll? Dygnet har 24 timmar. rolleyes.gif Jag är övertygad om att OM du hade sett inläggen hade du viljat att de skulle bort. Lita på moderatorena, de plockar inte bort relevanta inlägg.
CillaM
jaja, samma som jag litar på Reinfeldt och company? Självklart är jag inte online 24/24 men lite ska man väl ändå hinna med att läsa innan tråden är låst anser jag. Nä... Jag litar inte på nån här inne som jag inte träffat irl. sick.gif
Gossen Ruda
Knappast någon vits att låta opassande inlägg ligga några dagar innan de raderas för att alla skall hinna läsa. smile.gif Skönt att du litar på mig, det värmer.
CillaM
Öhö? Har jag träffat dig? Inte vad jag minns. Men nu skiter jag i denna tråd, jag förstår mer nu efter vad du skrivit, o det är inte det du skrivit utan det du inte skrivit.
Gossen Ruda
Tur att du förstår vad jag inte skrivit för jag förstår knappt vad du skriver. smile.gif Jodå, vi har snabbträffats på Odla Västs möte en gång uppe i Öjersjö.
CillaM
Tur för mig så har jag inget minne av det tongue.gif Men det är ju så att det är svårare för män att förstå kvinnor än vad det är för kvinnor att förstå män.
Gossen Ruda
CITAT (CillaM @ 06-11-2013, 21:44) *
Tur för mig så har jag inget minne av det tongue.gif Men det är ju så att det är svårare för män att förstå kvinnor än vad det är för kvinnor att förstå män.

Man kan lätt inbilla sig saker också.
mormor mona
CITAT (CillaM @ 06-11-2013, 18:29) *
Jag ifrågasatte inte moderatorernas verk, jag ogillar det bara helt enkelt. Det får iväg allehanda bra medlemmar till andra forum eller fb.
Självklart ska vi inte ha medlemmar som lägger upp pedofillänkar men därifrån till att yttra sig i trådar är väl ändå steget enormt stort? Och du, tjafsar det kan du göra bra själv.

Pedofillänkar? Klippet jag la upp va ren ful parodi stort SKÄMT. Men ja kan nu såhär i efterhand tycka att jag gick lite för långt. Eller vilken pedofilänk syftar du på?

pejori
Suck no.gif no.gif

mormor mona
CITAT (pejori @ 06-11-2013, 22:36) *
Suck no.gif no.gif

Konstigt att Youtube tillåter pedofil-videos btw... slap.gif
För det var nämligen ett YOUTUBE-klipp ja la upp.
pejori
Tror den här tråden har gjort sitt nu. Vi kommer inte längre, verkar det som.
hattstugan

Stänger tråden nu då den gjort sitt!
/Moderator
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon