Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
segelbåt
CITAT (*Stintan* @ 16-07-2015, 17:03) *
Här ser man ju klart hur viktigt det är att HBTQ-rörelsen uppmärksammas. Så mycket anti, fördomar och intollerans som finns bara på detta lilla forum. Här ber man ju bokstavligen en stor grupp människor att krypa in i garderoben igen. Jag förstår inte varför denna homofobi. Vad är ni rädda för? Skulle ni resonera på samma sätt om det gällde er egen son/dotter, syster/bror som kom ut? Det är ju på grund av såna här fördomar som massor av folk sitter fast i garderoben och tvingas leva med en livslögn. Det är väl för mycket begärt att folk tar sig en liten funderare på hur det skulle kännas att behöva gå genom livet och hela tiden låtsas vara någon annan än man egentligen är.

Fördomar? Är det fördomar bara för att man är trött på att höra hur fint det är att vara homo?
Bättre om folk håller sina sexliv för sig själv, för ingen annan är intresserad. Du ser aldrig mig iförd läder-raffset ståendes på ett lastbilsflak skrikandes vilken liten slampa jag är.

Bengalow
Stintan, jag kan umgås med åtminstone HBT utan bekymmer, men när dom skriker mig i örat, att dom är det, så går jag därifrån. Jag vill inte veta av detta stockholmssyndrom, att ropa ut sina sexuella böjelser - nästa fas är att tidelag skall vara "normalt". Stackars grisar, och då menar jag inte de fyrbenta stackarna.
segelbåt
Denna bilden la ett företag upp på sin facebook. De var dock tvungna att ta bort den igen då motståndare (hbtq-rörelsen) mordhotade företagets anställda.
Vem är det som har fördomar egentligen?

https://www.facebook.com/nordicwear.se
*Stintan*
CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 17:18) *
Fördomar? Är det fördomar bara för att man är trött på att höra hur fint det är att vara homo?
Bättre om folk håller sina sexliv för sig själv, för ingen annan är intresserad. Du ser aldrig mig iförd läder-raffset ståendes på ett lastbilsflak skrikandes vilken liten slampa jag är.

Hur många % står och skriker på ett lastbilsflak. Jag har aldrig sett någon men har inte sett någon prideparad heller. Det är inte det det handlar om.
Fanns det inga fördomar , diskriminering, hot m.m. så hade det inte behövts några prideparader.

CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 17:26) *
Stintan, jag kan umgås med åtminstone HBT utan bekymmer, men när dom skriker mig i örat, att dom är det, så går jag därifrån. Jag vill inte veta av detta stockholmssyndrom, att ropa ut sina sexuella böjelser - nästa fas är att tidelag skall vara "normalt". Stackars grisar, och då menar jag inte de fyrbenta stackarna.

Ja antagligen har du umgåtts med HBT personer hela ditt liv utan att du vet om det. Många förmodligen ganska olyckliga.

CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 17:28) *
Denna bilden la ett företag upp på sin facebook. De var dock tvungna att ta bort den igen då motståndare (hbtq-rörelsen) mordhotade företagets anställda.
Vem är det som har fördomar egentligen?

https://www.facebook.com/nordicwear.se

Och hur vet du att det är HBTQ-rörelsen som skulle ligga bakom dessa hot?
segelbåt
CITAT (*Stintan* @ 16-07-2015, 17:42) *
Hur många % står och skriker på ett lastbilsflak. Jag har aldrig sett någon men har inte sett någon prideparad heller. Det är inte det det handlar om.
Fanns det inga fördomar , diskriminering, hot m.m. så hade det inte behövts några prideparader.
Ja antagligen har du umgåtts med HBT personer hela ditt liv utan att du vet om det. Många förmodligen ganska olyckliga.
Och hur vet du att det är HBTQ-rörelsen som skulle ligga bakom dessa hot?

Enligt de anställda kom hoten från hbt och vänstern. Trodde du att det var Jehovas vittne som stod för mordhoten?

Nu finns tydligen pridetåg för barn. Är det rätt att förklara för 3-åringar om sexuella läggningar?

http://www.expressen.se/gt/forskolan-hagah...erade-pridetag/
Bengalow
Stintan! Visst har jag umgåtts med HBT i hela livet. En tid utan att veta om det, helt klart, men de senaste 10-20 åren har jag lärt mig att klara det. Varför skulle dom vara olyckliga i sin tro? Dom jag träffat har absolut inte varit olyckliga - tvärtom, överdrivet glättiga och "lyckliga", utom en transa på båten till Helsingör: "-Han var ledsen, för han hade fått slut av sin vän. Korviga nylonstrumpor, röda lackskor, 20 kg övervikt, läppstift ända upp till näsan och skäggstubb förklarar väl varför han var olycklig...tillika syntes brösthåret ovanför behån.
*Stintan*
CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 18:00) *
Enligt de anställda kom hoten från hbt och vänstern. Trodde du att det var Jehovas vittne som stod för mordhoten?

Nu finns tydligen pridetåg för barn. Är det rätt att förklara för 3-åringar om sexuella läggningar?

http://www.expressen.se/gt/forskolan-hagah...erade-pridetag/

Jag har naturligtvis ingen aning och tror uppriktigt sagt inte att du har det heller.

Låter som ett speciellt dagis men antar att det sker i samförstånd med föräldrarna. Vet du hur, vad och på vilket sätt saker och ting förklaras?
Bengalow
Stintan! Visst har jag umgåtts med HBT i hela livet. En tid utan att veta om det, helt klart, men de senaste 10-20 åren har jag lärt mig att klara det. Varför skulle dom vara olyckliga i sin tro? Dom jag träffat har absolut inte varit olyckliga - tvärtom, Överdrivet glättiga och "lyckliga", utom en transa på båten till Helsingör: han var ledsen, för han hade "fått slut av sin vän". Korviga nylonstrumpor, röda lackskor, 20 kg övervikt, läppstift upp till näsan och 2-3 dagars skäggstubb förklarar kanske varför han var olycklig...tillika syntes brösthåret ovanför behån.
Varför skall man inte ta in ett P i rörelsen, för pedofiler. Dom har ju sin läggning också.
Nästa steg blir alltså HBTQTP. De sista bokstäverna för tidelagare och pedofiler. Man kanske skulle lägga till en annan "olycklig" grupp: impotenta...
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 18:19) *
Stintan! Visst har jag umgåtts med HBT i hela livet. En tid utan att veta om det, helt klart, men de senaste 10-20 åren har jag lärt mig att klara det. Varför skulle dom vara olyckliga i sin tro? Dom jag träffat har absolut inte varit olyckliga - tvärtom, Överdrivet glättiga och "lyckliga", utom en transa på båten till Helsingör: han var ledsen, för han hade "fått slut av sin vän". Korviga nylonstrumpor, röda lackskor, 20 kg övervikt, läppstift upp till näsan och 2-3 dagars skäggstubb förklarar kanske varför han var olycklig...tillika syntes brösthåret ovanför behån.
Varför skall man inte ta in ett P i rörelsen, för pedofiler. Dom har ju sin läggning också.
Nästa steg blir alltså HBTQTP. De sista bokstäverna för tidelagare och pedofiler. Man kanske skulle lägga till en annan "olycklig" grupp: impotenta...
Glöm inte N för nekrofiler.
*Stintan*
CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 18:16) *
Stintan! Visst har jag umgåtts med HBT i hela livet. En tid utan att veta om det, helt klart, men de senaste 10-20 åren har jag lärt mig att klara det. Varför skulle dom vara olyckliga i sin tro? Dom jag träffat har absolut inte varit olyckliga - tvärtom, överdrivet glättiga och "lyckliga", utom en transa på båten till Helsingör: "-Han var ledsen, för han hade fått slut av sin vän. Korviga nylonstrumpor, röda lackskor, 20 kg övervikt, läppstift ända upp till näsan och skäggstubb förklarar väl varför han var olycklig...tillika syntes brösthåret ovanför behån.

Hur de som går och bär på sin hemlighet i ensamhet år ut och år in, kanske ett helt liv, vet du ju inte. Tror inte de är varken glättiga eller lyckliga.

Tycker diskussionen hamnat på så låg nivå så jag utgår.
segelbåt
CITAT (*Stintan* @ 16-07-2015, 18:17) *
Jag har naturligtvis ingen aning och tror uppriktigt sagt inte att du har det heller.

Låter som ett speciellt dagis men antar att det sker i samförstånd med föräldrarna. Vet du hur, vad och på vilket sätt saker och ting förklaras?

Intressant att du hänger upp dig på vem som hotat och struntar i sakfrågan denna gången. Du försvarar mer än gärna hbt-rörelsen men du missade att komma till kärnfamiljens försvar när den angrips.

Vad hände med de fina orden "Så mycket anti, fördomar och intollerans" du så gärna använde i ditt hbtq-försvar?

Förklara gärna för mig på vilket sätt sexuella preferenser bör förklaras för 3-åringar... Och varför.
Ska vi ha obligatorisk sexualundervisning för 3-åringar numera? Eller bara för de barn vars föräldrar stödjer hbt-rörelsen.
Bengalow
Faller dom inte in under Q=quer=skruvade, liksom masochister och andra underligheter? Det är synd om dom...får inte fram sitt budskap i media
Bengalow
"homofili" har en urgammal tradition. Redan "de gamla grekerna" och romarna ägnade sig åt lekar med yngre och äldre pojkar, ända tills kyrkan lade sin våta handduk över ämnet. Det straffades hårt under en lång tid, och prästerna och munkarna var fritagna från detta "brott". Även in idag, så läser man om kyrkans män, som utnyttjar pojkar. Den moraltes som kastats över manligt, och för den delen kvinnliga förbindelser, har grunden i den moral som vi intutats från barnsben.
Det nya är att "komma ut" och prata om det. Hade det gjorts på ett förnuftigt sätt, så hade inte människor berörts så illa av "rörelsen". Vad dom gör under täcket behöver inte alla andra veta av. Det är, enligt mig den grövsta missen i deras "marknadsföring".
*Stintan*
CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 18:34) *
Intressant att du hänger upp dig på vem som hotat och struntar i sakfrågan denna gången. Du försvarar mer än gärna hbt-rörelsen men du missade att komma till kärnfamiljens försvar när den angrips.

Vad hände med de fina orden "Så mycket anti, fördomar och intollerans" du så gärna använde i ditt hbtq-försvar?

Förklara gärna för mig på vilket sätt sexuella preferenser bör förklaras för 3-åringar... Och varför.
Ska vi ha obligatorisk sexualundervisning för 3-åringar numera? Eller bara för de barn vars föräldrar stödjer hbt-rörelsen.

Svårt att diskutera något man inte vet något om. Såklart inte acceptabelt att någon hotas och angrips oavsett vem det är. Det framgår dock ingenstans att HBTQ-rörelsen skulle ligga bakom.

Varför ska jag svara på dina fåniga frågor? Har det överhuvudtaget varit fråga om sexualundervisning för 3-åringar?

CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 18:35) *
Faller dom inte in under Q=quer=skruvade, liksom masochister och andra underligheter? Det är synd om dom...får inte fram sitt budskap i media

Nu är du bara dum. Jag är övertygad om att du fattar vilka jag menar.
segelbåt
CITAT (*Stintan* @ 16-07-2015, 18:53) *
Svårt att diskutera något man inte vet något om. Såklart inte acceptabelt att någon hotas och angrips oavsett vem det är. Det framgår dock ingenstans att HBTQ-rörelsen skulle ligga bakom.

Varför ska jag svara på dina fåniga frågor? Har det överhuvudtaget varit fråga om sexualundervisning för 3-åringar?
Nu är du bara dum. Jag är övertygad om att du fattar vilka jag menar.

Igen så väljer du att ifrågasätta vem som hotat istället för att stödja deras budskap om kärnfamiljen.

Fåniga frågor? Det var du som skrev "antar att det sker i samförstånd med föräldrarna. Vet du hur, vad och på vilket sätt saker och ting förklaras?"
Jag frågade dig bara hur dessa sexuella preferenser bör förklaras för 3-åringar då du tydligen anser att det finns "rätt sätt" eftersom du attackerade mitt ifrågasättande.
*Stintan*
CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 19:02) *
Igen så väljer du att ifrågasätta vem som hotat istället för att stödja deras budskap om kärnfamiljen.

Fåniga frågor? Det var du som skrev "antar att det sker i samförstånd med föräldrarna. Vet du hur, vad och på vilket sätt saker och ting förklaras?"
Jag frågade dig bara hur dessa sexuella preferenser bör förklaras för 3-åringar då du tydligen anser att det finns "rätt sätt" eftersom du attackerade mitt ifrågasättande.

Jag har inte ifrågasatt någonting och stödjer inget jag inte vet något om. Du verkar ju så insatt så du kan väl svara på frågorna då istället för att fråga mig. Det är ju du som länkar hit o dit. Jag har inte sett det förut och kan således inte ha någon uppfattning varken hit eller dit.
Bengalow
Stintan! Mitt svar avsåg Huggorms inlägg om Nekrofiler...men så kom både ditt och segelbåts inlägg före.
Anki på Öland
CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 18:00) *
..........Nu finns tydligen pridetåg för barn. Är det rätt att förklara för 3-åringar om sexuella läggningar?...........

Det är väl alldeles fantastiskt bra att barnen redan som 3-åringar får lära sig att man får älska vem man vill och att kärlek alltid är vackert! Behövs väl inga mera ingående förklaringar.
Huggorm
CITAT (Anki på Öland @ 16-07-2015, 22:59) *
Det är väl alldeles fantastiskt bra att barnen redan som 3-åringar får lära sig att man får älska vem man vill och att kärlek alltid är vackert! Behövs väl inga mera ingående förklaringar.
Här är jag på Rysslands sida, det är bättre att förbjuda homosexuell propaganda riktad mot barn. Om de verkligen är homo så får de förstås gärna vara det, men hålla det inom sin privata sfär. Alla de som är bisexuella, vilket tydligen är vanligt särskilt bland tjejer, kommer inte påverkas att satsa på folk av samma kön. På det viset kommer vi få flera kärnfamiljer och därmed bättre chanser för en lugn och trygg uppväxt för barnen.
Berith
För att flytta upp frågan lite:

Ni som använder ordet hen, hur gör ni när ni byter ut honom och henne? "Jag såg honom komma gåendes över torget..."
Anki på Öland
CITAT (Huggorm @ 17-07-2015, 06:54) *
..............På det viset kommer vi få flera kärnfamiljer och därmed bättre chanser för en lugn och trygg uppväxt för barnen.

Det där var något av det värsta jag läst här! På vilket sätt skulle en kärnfamilj ge något barn en bättre chans för en lugn och trygg uppväxt????
*Stintan*
CITAT (Berith @ 17-07-2015, 08:37) *
För att flytta upp frågan lite:

Ni som använder ordet hen, hur gör ni när ni byter ut honom och henne? "Jag såg honom komma gåendes över torget..."

Om det är en specifik person behöver man väl inte byta ut honom och henne. Varför skulle man det?
*Stintan*
Här är jag på Rysslands sida, det är bättre att förbjuda homosexuell propaganda riktad mot barn. Om de verkligen är homo så får de förstås gärna vara det, men hålla det inom sin privata sfär. Alla de som är bisexuella, vilket tydligen är vanligt särskilt bland tjejer, kommer inte påverkas att satsa på folk av samma kön. På det viset kommer vi få flera kärnfamiljer och därmed bättre chanser för en lugn och trygg uppväxt för barnen.

Är du på riktigt eller??? Ställer samma fråga som Anki.
Aqvakul

Omoget och ogenomtänkt!
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 17-07-2015, 10:21) *
Omoget och ogenomtänkt!
Lätt att tro om man inte kan se den större bilden och är förblindad av vänsterliberal propaganda.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 17-07-2015, 10:28) *
Lätt att tro om man inte kan se den större bilden och är förblindad av vänsterliberal propaganda.

Ja väldigt lätt att se vad du är förblindad av thumbdown.gif
segelbåt
CITAT (Anki på Öland @ 16-07-2015, 22:59) *

Men pride rfsl hbtq etc handlar inte om att man får älska vem man vill. Det är en enda stor propagandamaskin för de med sexuella avvikelser. Det var inte så länge sedan RFSL hade en arbetsgrupp som hette Pedofila ArbetsGruppen (PAG), dessa lobbade intensivt för kraftigt sänkt byxmyndigålder så att även barn kunde "bli älskade av vem de ville".
Tycker du fortfarande det är fint att barn blir indragna i denna sfären?

CITAT (*Stintan* @ 17-07-2015, 10:48) *
Ja väldigt lätt att se vad du är förblindad av thumbdown.gif

Så om man inte håller med dig och resten av homolobbyns lakejer så är man plötsligt fylld av hat?
Har det verkligen gått så långt numera att man måste utstå spott och spe för man föredrar kärnfamiljen???

segelbåt
Å andra sidan så blev jag medlem här för att snacka trädgård, inte slösa min dyrbara tid på att diskutera pridetåg. Det finns säkert forum som är mer lämpade för det så jag återgår till trädgårdssnack.
Anki på Öland
En rätt meningslös diskussion... att klassa HBTQ-personer efter några exhibitionister i pridefestivalen är som att säga att kärnfamiljer slår ihjäl sina barn eftersom några stycken figurerat i pressen för att dom gjort det.....
Bengalow
Har inte trådämnet spårat ur helt och hållet? Hur förhåller ni er till ordet "hen"...Jag har inget som helst förhållande till ordet, mer än på engelska, men tycker att ordet inte borde användas, då det i språket finns klara skillnader mellan könen - men inte alltid i verkliga livet. Så diskussionen har hamnat snett, sett ur dess grammatiska ställning, som egentligen var frågan. Ibland rivs man med av bara farten, men vi får väl öppna en ny tråd om "inställningen" till HBTQ och andra sexuella avvikelser - för det man väl fortfarande kalla det?
Tapio
CITAT (Bengalow @ 17-07-2015, 14:17) *
HBTQ och andra sexuella avvikelser - för det man väl fortfarande kalla det?

Halaj!

Nej, det tror jag inte. Inte om man skall vara PK iaf. Och där kan jag väl hålla med PK-folket.

Men om jag får fortsätta på avköningsfenomenet så har ju det hittats på fler ord än hen för att åstadkomma detta. MP kallar ju sina högsta höns för språkrör. Ett neutralt och schysst ord tycker jag.

Men om det har hänt nåt i en myndighet, företag, i samhället, mm så skickas det numera fram en talesperson som uttalar sig. Förr hette det talesman.
Talesperson, för mig, låter inte bara neutralt utan också nästan avståndstagande. Den där personen liksom. Ett kallt ord.

Genustalibanerna har gjort framsteg i vad gäller att rumstera om benämningar på yrkesgrupper, men det finns två machoyrken de har kvar att jobba på: poliväsendet och brandförsvaret.
Inom polisen jobbar ju numera många kvinnor. När kommer vi att börja säga polishen isf polisman?
Jag ser ännu inga tecken i den riktningen.
Och brandperson? Hur smakar det ordet i munnen? Väldigt udda än så länge, men kanske det känns helt naturligt om tio år?

//T

Huggorm
CITAT (Tapio @ 17-07-2015, 16:19) *
Men om jag får fortsätta på avköningsfenomenet så har ju det hittats på fler ord än hen för att åstadkomma detta. MP kallar ju sina högsta höns för språkrör. Ett neutralt och schysst ord tycker jag.
De andra partierna använder ju "partiledare", vilket egentligen är maskulint. Men varken Annie Lööf eller Anna Kinberg Batra verkar ha några problem med det. Det verkar nästan som om de fokuserar på viktigare saker än könsneutrala titlar. Ännu finns det hopp.
Tapio
CITAT (Huggorm @ 17-07-2015, 16:51) *
De andra partierna använder ju "partiledare", vilket egentligen är maskulint. Men varken Annie Lööf eller Anna Kinberg Batra verkar ha några problem med det. Det verkar nästan som om de fokuserar på viktigare saker än könsneutrala titlar. Ännu finns det hopp.

Halaj!

Men vad skulle vara alternativet? Partilederska? Nääe, känns konstigt.
För mig känns partiledare neutralt.
MP har ju alltid två högsta höns. Och en ledare kan alltid bara vara en. Man kan ju inte ha två ledare.

//T
Huggorm
CITAT (Tapio @ 17-07-2015, 17:08) *
Halaj!

Men vad skulle vara alternativet? Partilederska? Nääe, känns konstigt.
För mig känns partiledare neutralt.
MP har ju alltid två högsta höns. Och en ledare kan alltid bara vara en. Man kan ju inte ha två ledare.

//T

Halvledare?
Bengalow
Huggorm! Hur långt kom du i "svenska"? Ledare är reale - inget annat.
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 17-07-2015, 18:35) *
Huggorm! Hur långt kom du i "svenska"? Ledare är reale - inget annat.

Ledarinna då?
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 17-07-2015, 18:44) *
Ledarinna då?

Låter ju jättekonstigt.
Bengalow
Huggorm - vet du inte att ledarinna är femininum...allvar? Var någonstans tillbringade du timmarna i svenska? Då vet du kanske inte heller vad pronomen eller genus är.
Huggorm
Hur kan ledare vara reale om ledarinna är femininum? Det borde vara maskulinum.

Jodå, jag läste också svenska i skolan och vet vad pronomen och genus är. Ordklasser var nog det mest meningslösa jag lärde mig under skolåren, det var svårt och tråkigt att lära in och jag har inte haft ett dugg användning av det efteråt. Ett fullständigt slöseri med tid.
Bengalow
Ledare är reale och säger att "den som leder", oavsett genus. Ledarinna är preciserat femininum. Så är det bara. Att du sov på lektionerna är ingen ursäkt. Fakta kan du inte ändra på...men att ifrågasätta är nyttigt för egna intellektet. Ju fler frågor, desto mindre svar. Jfr diminutivform. Och en till fråga: vad är skillnaden på denne och denna? Jag skulle vilja säga att journalistutbildningen har grovt missat detta, för att beskriva vilket kön den "omtalade" har. Svensk grammatik har kommit på efterkälken. Lärarbrist? Pytt Lärarna får inte lära sig själva det grundläggande. Det blir mer och mer svammelska i skolan och på fritiden. Behåll vårt fina språk oböjt! IRL, SMS, jäkla skitspråk...varför inte vara "normal"?
zaaritha
Hen är så löjligt!
Det är att driva allt tjafs om jämlikhet för långt!
Jag är inte emot jämlikhet, men hur långt ska det drivas?
Tapio
CITAT (zaaritha @ 17-07-2015, 22:47) *
Hen är så löjligt!
Det är att driva allt tjafs om jämlikhet för långt!
Jag är inte emot jämlikhet, men hur långt ska det drivas?

Halaj!

In absurdum.
Morsan och plastfarsan har ett klassiskt ojämlikt förhållande. Mor lagar mat och tvättar kläder, medan plastfarsan byter till vinterdäck, klipper gräset och snickrar på huset.
Jag har försökt, men misslyckats förstå vari ojämlikheten ligger.
Kanske blir det bättre om de börjar att kalla varandra för hen?

//T
*Stintan*
CITAT (Tapio @ 18-07-2015, 12:16) *
Halaj!

In absurdum.
Morsan och plastfarsan har ett klassiskt ojämlikt förhållande. Mor lagar mat och tvättar kläder, medan plastfarsan byter till vinterdäck, klipper gräset och snickrar på huset.
Jag har försökt, men misslyckats förstå vari ojämlikheten ligger.
Kanske blir det bättre om de börjar att kalla varandra för hen?

//T

Det är väl bra om var och en gör det den är bäst på. Vore ju väldigt osmidigt och tidskrävande annars. Knepigt blir det först om båda gillar att byta däck och ogillar att laga mat. Skulle dom däremot börja kalla varandra för hen så har dom nog missuppfattat ordets betydelse.
Huggorm
Men just det håller på att lösa sig av sig själv. Många av dagens unga kan varken laga mat eller fixa bilen.
Bengalow
Nej, precis. Det är ju både smutsigt och knogigt...fy farao alltså, för att bli svettig! Att klippa gräs är väl på gränsen. Själv klarar jag det inte, utan måste anlita Veteranpoolen - pigga pensionärer med överskottsenergi.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Bengalow @ 18-07-2015, 14:02) *
Nej, precis. Det är ju både smutsigt och knogigt...fy farao alltså, för att bli svettig! Att klippa gräs är väl på gränsen. Själv klarar jag det inte, utan måste anlita Veteranpoolen - pigga pensionärer med överskottsenergi.

Men Bengalow är du lat? Att klippa gräsmattan kan ju vara avkopplande. Om du vore på något sätt hqandikappad så förstår jag det men då skulle du inte orka med dina resor heller som du gör, säger du i alla fall.

Men jag tycker att veteranpåoolen är bra, mycket bra.
Bengalow
Nej, Elisabeth, jag är inte lat, men med rygg- och fotproblem. Inklämningar i ryggraden, spinal stenos, och ingen känsel i fotbladen, vilket gör att balansen är helt ointakt. Häromdagen ramlade jag i rabatten, och skar upp stora sår i armen, mot beskurna växter. Förr låg jag i trädgården flera timmar om dagen.
På resor finns det mycket folk som gärna hjälper till att dra en väska, hissar till rummet eller hytten, så det är rena avslappningen.
Fötterna är ett helvete. Jag hinner inte med i gruppens förflyttningar, och får ropa till guiden flera gånger, att sakta ned farten.
Det är mina problem...inte lathet. Skall jag dammsuga, så blir det på alla fyra.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Bengalow @ 18-07-2015, 15:18) *
Nej, Elisabeth, jag är inte lat, men med rygg- och fotproblem. Inklämningar i ryggraden, spinal stenos, och ingen känsel i fotbladen, vilket gör att balansen är helt ointakt. Häromdagen ramlade jag i rabatten, och skar upp stora sår i armen, mot beskurna växter. Förr låg jag i trädgården flera timmar om dagen.
På resor finns det mycket folk som gärna hjälper till att dra en väska, hissar till rummet eller hytten, så det är rena avslappningen.
Fötterna är ett helvete. Jag hinner inte med i gruppens förflyttningar, och får ropa till guiden flera gånger, att sakta ned farten.
Det är mina problem...inte lathet. Skall jag dammsuga, så blir det på alla fyra.

Bengalow spinal stenos kan man åtgärda, har jag gjort 2 gånger samt 2 steloperationer. Den första reda<n när jag var en ung kvinna och då fick ligga drygt 4 månader i gipsvagga.
Idag går det mycket smidigare.

Men ja<g har än idag ingen känsel i höger fot. Men vad gör det, måste ändå gå med rollator och min svåra< yrsel gör ju inte saken bättre.

Semesterresorna är sedan flera år inställd men min gubbe vill a<lltid så gärna ta en tur med Stena<line till Kiel. Tidigare åkte vi ibland till ön Fehmarn för en vecka med husbilen.
Nu blir det bara Kiel och gubben min älskar att strosa där i alla affärer.
Nästa< resa blir nästa månad, en försenad resa till gubbens födelsedag

Elisabeth
Bengalow
Förvisso kan man åtgärda det, men det kommer tillbaka. Hos mig är det fettvävnad som växer in emellan kotorna, och trycker på nerverna. Kirurgen sa "-mycket blod och lite verkan", så det väntar vi med. Jag har ännu inte hunnit ifatt någon med rullator, men får jag tränat ett tag så...Resor avstår jag ogärna. Nästa gång blir det en tur från Basel till Amsterdam på Rhen.
Så till frågan: "Varför är inte båtar ett "hen"?
Jubbe063
CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 13:40) *
Jösses så synd om dom då! Dina argument är intorkade och gamla. Kanske gällde det på 50-talet, och så åberopas de idag, när läget är helt diametralt. Jag tror att det finns fler anorektiker än homofiler. Får dom den hjälp som behövs? Nej, dom har ingen som ordnar parader för dom - dom syns inte och hörs inte. Men det gör HBTQ - mer än väl...
Nu lägger jag av den här diskussionen - jag vill vara kärleksfull privat, som ingen har med att göra.

Medmänsklighet gäller alla människor, inte bara inom Sveriges gränser.

CITAT (*Stintan* @ 16-07-2015, 17:03) *
Här ser man ju klart hur viktigt det är att HBTQ-rörelsen uppmärksammas. Så mycket anti, fördomar och intollerans som finns bara på detta lilla forum. Här ber man ju bokstavligen en stor grupp människor att krypa in i garderoben igen. Jag förstår inte varför denna homofobi. Vad är ni rädda för? Skulle ni resonera på samma sätt om det gällde er egen son/dotter, syster/bror som kom ut? Det är ju på grund av såna här fördomar som massor av folk sitter fast i garderoben och tvingas leva med en livslögn. Det är väl för mycket begärt att folk tar sig en liten funderare på hur det skulle kännas att behöva gå genom livet och hela tiden låtsas vara någon annan än man egentligen är.

smiley_small_hug.gif

CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 17:18) *

Det är inte finare eller fulare att vara homo . Men du verkar ju tycka att homo är lägre stående i o m de ordval ni använder i tråden. Ergo homo är sämre än he tro tycks ni mena

CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 18:50) *
"homofili" har en urgammal tradition. Redan "de gamla grekerna" och romarna ägnade sig åt lekar med yngre och äldre pojkar, ända tills kyrkan lade sin våta handduk över ämnet. Det straffades hårt under en lång tid, och prästerna och munkarna var fritagna från detta "brott". Även in idag, så läser man om kyrkans män, som utnyttjar pojkar. Den moraltes som kastats över manligt, och för den delen kvinnliga förbindelser, har grunden i den moral som vi intutats från barnsben.
Det nya är att "komma ut" och prata om det. Hade det gjorts på ett förnuftigt sätt, så hade inte människor berörts så illa av "rörelsen". Vad dom gör under täcket behöver inte alla andra veta av. Det är, enligt mig den grövsta missen i deras "marknadsföring".

Homofobi så det skriker om det. Vad i helvete har djursex eller pedofili med saken att göra? Sett till brottststistiken är det ju heterosexuella män som är överrepresenterade bland pedofiler. Men inte stämplar Jag hela hetrokollektivet för det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon