Full version: Vädertråden 2016
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
hattstugan

+ 2,9 och soligt
Gossen Ruda
Skapligt väder idag, ett par plusgrader och solen skymtar igenom molnen. Men redan till kvällen skall det komma snö som sen fortsätter i morgon. 5-15 cm hotar SMHI med. Vart tog våren vägen?
Berith
Efter flera dagar i grått kom det regndroppar och snöflingor i går. mad.gif Det täcker inte marken helt men det var ju helt onödigt ändå. Grått idag också med 2 plusgrader nu.
hattstugan

4-5 + grader och grått och trist
Berith
Nollgradigt, snöflingigt. Det har kommit närmare 1 dm snö i natt trots att ingen har beställt det. Ännu mad.gif .
Uggi
CITAT (Berith @ 04-03-2016, 08:34) *
Nollgradigt, snöflingigt. Det har kommit närmare 1 dm snö i natt trots att ingen har beställt det. Ännu mad.gif .

Samma här, snart dags för snöskottning.
Gossen Ruda
Bedrövligt. Igår kväll regnade det lite lätt men jag blev lite misstänksam för det var snöblandat ibland. Idag vaknar jag till en vit värld. Visserligen bara nån cm men snö. Dessutom faller det ett fint snöfall. Hallå, det skall vara vår nu. Jag klagade på Twitter och fick svar att det är molnigt men varmt i Tokyo.
Berith
Håller med - helt bedrövligt. Nu har det snöat i evigheter och det ser inte ut att sluta än på länge.

Jag tycker att sommarhalvåret är alldeles för kort och börjar alldeles för sent.
Gossen Ruda
Solsken och 7 grader varmt idag, de fåtaliga snöfläckarna är utrotningshotade.
hattstugan

Nu kommer solen och fåglarna anar vår i luften
Uggi
Har varit en strålande dag, men nu har det mulnat på.
Uggi
Minus 8 grader i natt, men nu kommer solen och värmer, det blir nog åter en fin dag. tummenupp.gif
Gossen Ruda
Instämmer.
hattstugan

+ 5 och sol med svag vind
Berith
Hoppas det blir en fin vårdag. 0 grader nu men det ska väl bli en hel del plusgrader på dagen. Och sol! Det har vi haft dom två senaste dagarna så det tar jag gärna emot idag också.

Åskilliga cm snö finns kvar men det får solen och värmen göra något åt.
hattstugan

Solen gör ett försök att få undan molnen
Gossen Ruda
Grått.
hattstugan

Grått och svaga vindar men plusgrader
Berith
Grått och svaga vindar här också, och 4 plus nu.
hattstugan

En grå dag har börjat med regnet hängande i luften
Uggi
CITAT (Berith @ 13-03-2016, 14:55) *
Grått och svaga vindar här också, och 4 plus nu.

Samma väder här i Falköping idag.
Gossen Ruda
Grått här också men ljusgrått. Solen gör försök med genombrott. Tempen passerat 5 grader och är stigande. Natten har också varit skapligt mild.
Gossen Ruda
Solen börjar bryta igenom. 8 grader.
hattstugan

Här är det + 9,5 nu och solen gör ett försök att tränga bort molnen
Uggi
CITAT (Gossen Ruda @ 14-03-2016, 11:39) *
Solen börjar bryta igenom. 8 grader.

tummenupp.gif
Gossen Ruda
Tempen var uppe och nosade på 10 grader. Hoppas värmen står sig så att snön försvinner vid sommarstugan. Jag hade 10 cm på gräsmattan i helgen och det är bara 2 mil dit.
Gossen Ruda
Götapetter, klockan är inte 11 än och det är över 11 grader hos mig.
hattstugan

Mulet och + 9
Uggi
Vad fint det är, solsken och endast en svag vind +10 grader, och jag har en envis förkylning.
hattstugan

Här skiner solen från en klar himmel och vindstilla
Aqvakul
Soligt och stilla även här i Malmö... 8 grader
Berith
I går var det jättehärligt, jag jobbade ute i nästan två timmar. I t-shirt!!! yahoo.gif
hattstugan

Solen skiner även idag från en klar himmel!
Aqvakul
6 grader hittills och strålande sol - dags för en tvåtimmars promenix...
Gossen Ruda
Dagen började med helmulet och duggregn och 5 grader men nu börjar solen skymta fram.
hattstugan

Molnen kommer och går och grangrenarna vajar i den svaga vinden
Berith
Vårdagjämning! tummenupp.gif

Lugnt, ganska soligt, 9 plus. Småfåglarna hackar i dom små snöhögar som finns kvar. Är det deras sätt att dricka vatten?
Uggi
Fin måndag fm solen skiner från en klarblå himmel och det är endast en svag vind.
hattstugan

Snöar
Uggi
Tunga mörka moln nederbörd på gång.
hattstugan

+ 3,5 och mulet
hattstugan

Soligt och fin med svag vind
Uggi
Lite mer sol idag men kylslaget +3 grader och en svag vind.
hattstugan

En halvklar dag tar sin början
Uggi
Blev en riktigt bra dag förutom den hårda blåsten, 12 grader.
hattstugan

Regn och ca +5
Uggi
Lite grådaskigt men lugnt ca 5 grader.
hattstugan

Har varit en behaglig dag vid Tåkern men nu regnar det!
Aqvakul
mörkt ute, ser inte ett dugg... crazy.gif
hattstugan

Hemma i Enköping igen efter en regnig natt vid Tåkern! Här är det grått och ca + 9
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon