Full version: Vädertråden 2016
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
sparvuggla
Klimatet har förändrats.
Både december och februari kändes varmare än april............ Julen kan vara varmare än midsommar nuförtiden........

Mars hade många fina varma dagar iofs..
hattstugan

Mars var den varmaste på 136 år! Här regnar det och har gjort sedan tidig morgon
Gossen Ruda
April känns som den kallaste under samma tidsperiod.
hattstugan

Blåsigt och ruggigt, hoppas på bättre väder senare idag
hattstugan

Blåsigt men +12 och mestadels sol
Gossen Ruda
Morgonen var grå och mulen med duggregn men nu har alla moln försvunnit bort mot öster och efterlämnat en stor BLÅ himmel.
hattstugan

Växlande moln och behagligt varmt utan elaka vindar
Uggi
En skön Första Majdag med bra trädgårdsarbete.
hattstugan

+ 15,3 och sol
Huggorm
27 grader har det varit idag, varmt som i en bakugn
Gossen Ruda
Vidrigt. Var tvungen att ta premiärdoppet för att svalka ner mig. 14 grader är överkomligt när värmeslaget känns nära.
Uggi
CITAT (Gossen Ruda @ 08-05-2016, 18:57) *
Vidrigt. Var tvungen att ta premiärdoppet för att svalka ner mig. 14 grader är överkomligt när värmeslaget känns nära.

Bra gjort, i insjö eller vid kusten?
Skall upp till stugan och jobba så det blir nog ett dopp även för mig.
Gossen Ruda
Insjö. Havet är kallare.
hattstugan

För varmt! + 26 i skuggan
Åsa, mälardalen zon 2
En aning varmt är nyligen magopererad och min balkong har sol hela dagen. Försökte sitta där i tunn klänning men blev alldeles svettig efter bara 15min fick gå in och vila.
hattstugan

Soligt och vindstilla
hattstugan

+ 6 och halvklart
Aqvakul
Kyligare idag, 10 grader jämfört med 15 grader så här dags igår morse
hattstugan

Drygt + 10 och mulet idag
Bengalow
Soligt och 26 grader inne på gården. Med hyperhydrosi är det ingen tanke på att gå ut...
Uggi
Vart tog värmen vägen, nu har jag bara 6 grader och en kylig nordanvind samt några regnstänk.
Berith
Här kom det 10 mm i natt och det regnar fortfarande nu med knappt 6 plus. Ja vad ska man säga...? dunno.gif Dom senaste dagarna var ju helt fantastiska med långt över 20 grader och stekande sol. Vad var det för fel med det? Fel månad kanske, det kändes mer som juli än maj.

Är nog många brudar som fryser aschlet av sig idag. blush.gif
hattstugan

Kommer en och annan regnskur och kyligt
Gossen Ruda
Växlingsrikt väder. Igår när jag kom till landet var klädseln kortbyxor och en skärmmössa för att skydda skallen mot solen. Idag långbyxor, vinterjacka och varm mössa. Vinden ligger på rätt från norr. Bara lite enstaka regnstänk.
hattstugan

Regnar och blåser, ca +8
hattstugan

Regnar och är +6 samt hård byig vind
Gossen Ruda
Mest sol, 16 grader och lite lätt vind. Sverige är stort.
Berith
Efter några dagars regnande ser jag nu den där... den där.... ööh... äh! Solen är det ju som jag ser! Solen! tummenupp.gif Hade nästan glömt bort vad den heter efter flera dagars frånvaro.

9 plusgrader, hoppas på det dubbla.
Uggi
Inneväder, mulet och hård blåst, har hjälpt frugan att storstäda 2 rum.
hattstugan

+ 13 och regnar
Uggi
21 grader och en konstig himmel det kan bli både regn och åska.
hattstugan

Regnar och är +12
hattstugan

Mulet och ca + 11, har kommit närmare 20 mm de senaste dagarna
Uggi
Har väntat hela dagen på att det skulle bli åska och regn, nu är kl 18,45 och det har inte kommit en enda droppe.
Gossen Ruda
Sabla värme. Jag tyckte det var varmt i sovrummet där jag lagt mig att vila efter maten. 25-26 grader. Öppnade ett fönster för att vädra men stängde det direkt när jag kände värmen slå emot mig. Över 27 grader ute. Vi skulle behöva lite regn men regnvädret som drog norrut inatt och idag höll sig utanför kusten.
Berith
Men Ruda, det är ju det här vi har längtat efter. yahoo.gif Det är ju så mycket jag vill göra nu när det är så här fint väder men jag måste göra annat istället. *morr* angry.gif

Men ni som har tid att njuta nu - gör det!!
Gossen Ruda
Vilka "vi"? tongue.gif Jag vill helst inte ha över 25, det här är för mycket. Nu på morronen har jag haft tvärdrag i huset så jag har fått ner tempen till 21-22. Får se hur länge det räcker.
hattstugan

+ 16 och svag vind bådar om ännu en solig dag!
Gossen Ruda
Här är det ganska mulet, vilket jag tackar för. Förvånar mig inte, luftfuktigheten ligger på 60-70%.
Gossen Ruda
Solen har tidvis varit besvärande varm idag, för mig, men nu är det ändring på gång. Tor är ute och kör med sina bockar, han kom upp från söder/sydost.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2016, 17:53) *
Solen har tidvis varit besvärande varm idag, för mig, men nu är det ändring på gång. Tor är ute och kör med sina bockar, han kom upp från söder/sydost.

Vi har haft ett par helt otroliga dagar med feberhetta och gassande sol. Kan iofs hålla med om att det är lite i varmaste laget, man orkar inte göra så värst mycket varken ute eller inne. Vi har sluppit Tor, och hoppas också slippa honom i framtiden.

Förresten var han ju ute och for på helt fel dag, det är ju inte torsdag förrän i morgon. Det var ju tisdag igår och det är väl då man ska äta semlor...? unsure.gif
Uggi
TOPPEN!
Aqvakul
Sölvesborg: 22 grader kl 9, lite skyigt och blåst... wub.gif
Gossen Ruda
23 grader och höga tunna moln som solen skiner igenom. Blåsten har återkommit, efter åskan igår var det vindstilla. Tor får skaffa sig en almanacka så han inte tar fel på dag igen.
Gossen Ruda
Det är ju lite galet, fortfarande kl 7 är det över 27 grader varmt.
Berith
Ja och nu är klockan över åtta och det är 26 grader här.

Ni får gärna påminna mig om den här värmen längre fram i sommar när jag klagar över att det är kallt och ruggigt och regnigt. sleep.gif
Mjärden
Det kanske är sommaren vi har nu - framåt semestern börjar nog den vanliga svenska sommaren med regn o blåst.
Jag trivs bra i torr o fin värme, det är först när åskan drar in och luftfuktigheten ökar, som jag tycker värmen är besvärande. I juli-augusti kan det ibland vara sån tung värme, då allt klibbar och svetten stannar på kroppen.

Så det gäller att njuta medans tid är. smile.gif
Gossen Ruda
Det är för vaaaaaaaaaaaaaaaarmt.
Uggi
Det är skööööööööööööönt!
hattstugan

+ 12 sol och en del vind
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon