Full version: Vädertråden 2016
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
hattstugan

Regnar
Aqvakul
disigt
hattstugan

Regn idag också
Berith
Regn??! Ja det kan man säga. Det har vräkt ner hela natten och gör så fortfarande. Tömde nyss mätaren på 25 mm och det ser inte ut att avta än.
hattstugan

Här har regnet vräkt ner hela dagen men nu är det iaf uppehåll
hattstugan

Efter regn kommer sol
hattstugan

Grått och 3 - 4 grader +
hattstugan

- 2 och soligt
Gossen Ruda
Ser ut att kunna bli en fin dag idag.
Uggi
CITAT (Gossen Ruda @ 10-04-2016, 09:17) *
Ser ut att kunna bli en fin dag idag.

Det tror jag med. tummenupp.gif
Berith
Ser ut att bli en strålande vårdag i dag också. Nollgradigt nu men det blir säkert annat längre fram på dagen.

Igår började vi med minusgrader men solen värmde gott senare.
hattstugan

+ 1,5 och disigt
Uggi
Kan sammanfattas med ett ord, underbart.
[attachment=84867:sol_298x300.jpg]
Gossen Ruda
Nu är det vår eller nästan sommar. Runt 16-17 grader och sol, visserligen lite beslöjad av cirrusmoln. Jag klippte ner lite kvistar och var tvungen att ta av jackan. Skådade första glödsandbina.
Berith
I dag har Tiburtius namnsdag. Förr sa man att det var årets första sommardag, när man delade in året i ett vinter- och ett sommar-halvår. Var det fint väder denna dag skulle sommaren tyvärr bli kall och regnig, och tvärtom antar jag.

Idag är det 7 plus och grått här och då kräver jag en fin, solig och varm sommar. Hör ni det vädergubbar! ohmy.gif
Gossen Ruda
Du får flytta västerut. Här på Bästkusten är det bara lite spridda moln men mest sol och 15 grader.
hattstugan

En kylig dag med temp runt + 8 och ngr snöflingor
hattstugan

+ 4,4 och mulet
Gossen Ruda
Plus 8 och grått och trist och kvällens regn laddar upp väster om Jylland.
Uggi
gräsmattegödningsväder
Gossen Ruda
Japp. Jag har dessutom mängder med aska från våreldningarna att slänga ut. Ett dammigt jobb.
Gossen Ruda
Regnet har nått Landvetter. Det får gärna komma, både askan och gödningen är utströdd.
Gossen Ruda
Det blev bara 2 mm, nu skiner halvmånen från en molnfri himmel. Det kommer väl mer sen...
hattstugan

+ 6,5 och disigt
hattstugan

Sol och blå himmel men iskalla vindar så ute är man inte alls idag
hattstugan

Några + grader, soligt och endast svag vind!
Gossen Ruda
Vädret ser skapligt ut, när man tittar ut. Molnigt men solen tittar fram ibland och 8-9 grader. Men sticker man ut näsan är det föga trevligt, det blåser som attan och är skönast inomhus.
Uggi
Riktigt fin morgon, klarblå himmel och endast en svag vind men i natt var det -2 grader.
Gossen Ruda
Fint här också trots nordanvinden. Tror inte var minus inatt men markfrost i morse.
hattstugan

Regnar
Gossen Ruda
Snälla vädergudar, det är snart Maj och borde vara vår så var passar SNÖN in i så fall. Skärp er.
Gossen Ruda
Vaknar upp till +1 grad och snöfall. Var är idet?
Berith
Håller med dig Ruda, vädergubbarna borde skärpa till sig. Här har det precis slutat snöa nu, det ligger kvar lite vitt på marken. +2 grader, och jag tycker det fattas en nolla där. Eller är det där vädergubbarna kommer in kanske...? Den ena nollan är lik den andra.
Gossen Ruda
Nåja, det har slutat snöa, solen tittar fram och tempen stiger. En lokal elakartad snöby.
Huggorm
Men nu har det börjat snöa här istället. Det vräker ner faktiskt.

CITAT (Berith @ 24-04-2016, 07:40) *
+2 grader, och jag tycker det fattas en nolla där.

+2,0 grader? Viktigt med noggrannheten.
Berith
Ja noggrannhet är viktigt. giggle.gif Jag menade såklart +20 grader med nollan på rätt ställe.

Kommatecknen komma och gå.
hattstugan

Hagel och snö! Blää
Elisabeth-Västkustkolonisten
Nu snöar det igen.
Gossen Ruda
Dagen avslutades med en kraftig by av regn, trindsnö och hagel. Smörjan ligger fortfarande kvar på gräsmattor mm och kommer säkert så att förbli i natt.
hattstugan

-2,5 och sol
Berith
Vi fick 6 mm med regn, snö och hagel igår. I morse var det -3 grader men nu har det blivit +3 i stället. Och sooooool!! bravo.gif
hattstugan

Soligt och vindstilla men iskallt ute så jag håller mig inne
hattstugan

Ingen nederbörd idag men ingen värme heller så vart tog våren vägen?
Gossen Ruda
Den har blåst bort.
hattstugan

På västkusten kanske men inte här!
hattstugan

Mer moln än sol och ca + 1
Uggi
Vädret är inget att skryta med, nollgradigt i natt och nu endast 3 plus och helmulet.
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 27-04-2016, 09:33) *
Vädret är inget att skryta med, nollgradigt i natt och nu endast 3 plus och helmulet.

Dags att öppna skidbacken igen? naughty.gif
Uggi
tummenupp.gif tummenupp.gif
CITAT (Aqvakul @ 27-04-2016, 10:44) *
Dags att öppna skidbacken igen? naughty.gif

Gossen Ruda
Lokal väderleksrapport för Göteborgs horisont: Hagel och åska.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon