Full version: Terrorism!
Sidor: 1, 2, 3
Gita
CITAT (segelbåt @ 20-07-2016, 19:18) *
Intressant. Så du anser att partiprogrammet speglar partiets vilja medans din partikamrat ruda anser att det inte gör det... Verkar inte som sossarnas röstare vet vilken politik som skall föras. Hur kan man lägga sin röst på ett sådant vilseledande parti? Eller har ruda fel och du rätt?

Min tolkning är att Rudan faktiskt läst partiprogrammen och precis som jag kommit fram till att skillnaden är minimal.
Hur komma runt detta nu? Jomen visst, han hävdar att partiprogrammen inte står för partiernas politik , de finns ju bara för att lura naiva väljare.
Kanske inte så väldigt smart tänkt, Rudan.

När det gäller Stintan så tror jag inte att hon ens bemödat sig att läsa programmen, hon anser sig veta allt ändå och dundrar på i vanlig känd stil. Inte så väldigt smart av dig heller, Stintan.
Motsägelsefullt blev det dock.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 20-07-2016, 21:26) *
Min tolkning är att Rudan faktiskt läst partiprogrammen och precis som jag kommit fram till att skillnaden är minimal.
Hur komma runt detta nu? Jomen visst, han hävdar att partiprogrammen inte står för partiernas politik , de finns ju bara för att lura naiva väljare.
Kanske inte så väldigt smart tänkt, Rudan.

När det gäller Stintan så tror jag inte att hon ens bemödat sig att läsa programmen, hon anser sig veta allt ändå och dundrar på i vanlig känd stil. Inte så väldigt smart av dig heller, Stintan.
Motsägelsefullt blev det dock.

Du tror väldigt mycket du och oftast tror du fel, men vad vet du? Nej du Gita jag aspirerar inte på att ta ifrån dig förstaplatsen som allvetare. Dock är jag läskunnig till skillnad från dig som bara ser tomrummen mellan raderna och därför hittar på en massa rappakalja precis som din fiskande vapendragare
segelbåt
CITAT (*Stintan* @ 20-07-2016, 22:23) *
Du tror väldigt mycket du och oftast tror du fel, men vad vet du? Nej du Gita jag aspirerar inte på att ta ifrån dig förstaplatsen som allvetare. Dock är jag läskunnig till skillnad från dig som bara ser tomrummen mellan raderna och därför hittar på en massa rappakalja precis som din fiskande vapendragare

Var blev din förklaring om SD = högerextremister av?

Edit:

Då du verkar att ha missat mitt inlägg slå klipp och klistrar jag in det här nedan:

Vad är det som gör SD till ett högerextremistiskt parti och vad är din tolkning av ett högerextremistiskt parti?
Observera att jag frågade om dina åsikter, inte vad du kan googla fram på någon obskyr vänstersida.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 20-07-2016, 19:29) *
En rättelse, det är samtliga partier utom V som tagit över deras invandringspolitik. Det är ju partierna i regeringsställning som från och med idag genomför en betydligt hårdare invandrings- och asylpolitik. Förmodligen mot de flest av MP-medlemmarnas vilja, men lille Fridolin sålde visst sig för makten.

Att du hela tiden, om och om igen, påstår att det är moderaterna som övertagit SD:s politik gör det inte mera sant, det gör bara dig tröttsm och tjatig och allt mindre trovärdig.

Nu har du i inlägg efter inlägg hållit på att tjata om högerextremism utan att på en enda punkt kunnat visa på vad i SD:s partiprogram eller officiella uttalanden som är högerextremt.

Så om du vill framstå som det minsta trovärdig bör du kunna ta fram fem punkter där du styrker högerextremism?
Så Stintan, låt oss nu en gång för alla få se vad du har att komma med.
Gita

Fasligt vad känsligt det verkar för dig att säga att SD är ett högerextremt parti. Kan förstå det om du har dina sympatier där.

Vet du jag skiter fullständigt i om du anser mig trovärdig eller ej då du inte är värd någon som helst respekt.
segelbåt
CITAT (*Stintan* @ 20-07-2016, 22:38) *
Fasligt vad känsligt det verkar för dig att säga att SD är ett högerextremt parti. Kan förstå det om du har dina sympatier där.

Vet du jag skiter fullständigt i om du anser mig trovärdig eller ej då du inte är värd någon som helst respekt.

Hahahaha, du springer runt i tråd efter tråd och skriker att SD är högerextremister och så visar det sig att du inte har en susning om partiet. Fantastiskt!

Du har säkert läst på någon sossetidning att de minsann är högerextremister och det räcker för att du skall basunera ut detta, men du har ingen aning om varför.

Förstår du nu varför jag kallar dig hjärntvättad och att du rapar ut den vises ord utan att begripa vad du egentligen säger?

Stackars lilla stintan. Så ensam och så bortgjord...
*Stintan*
CITAT (segelbåt @ 20-07-2016, 22:45) *
Hahahaha, du springer runt i tråd efter tråd och skriker att SD är högerextremister och så visar det sig att du inte har en susning om partiet. Fantastiskt!

Du har säkert läst på någon sossetidning att de minsann är högerextremister och det räcker för att du skall basunera ut detta, men du har ingen aning om varför.

Förstår du nu varför jag kallar dig hjärntvättad och att du rapar ut den vises ord utan att begripa vad du egentligen säger?

Stackars lilla stintan. Så ensam och så bortgjord...

Vilken fantasi du har. Finns ju ingen sanning i det du skriver. Skriker är det minsta jag gör. Du bara trampar vatten.
Bengalow
Segelbåt, när fyller du 17 år? 1;a april? Du har kunskaper som en 15-åring - d.v.s. "vet allt" innan barnmorskan ens torkat dig bakom öronen. Jag gissar att du seglar Optimistjolle i juniorklassen. Glöm inte flytvästen, och säg till mamma o pappa när du ger dig ut!
segelbåt
CITAT (Bengalow @ 20-07-2016, 23:22) *
Segelbåt, när fyller du 17 år? 1;a april? Du har kunskaper som en 15-åring - d.v.s. "vet allt" innan barnmorskan ens torkat dig bakom öronen. Jag gissar att du seglar Optimistjolle i juniorklassen. Glöm inte flytvästen, och säg till mamma o pappa när du ger dig ut!

Igen med de dåliga förolämpningarna? Borde du inte förklara den förra först innan du går vidare till nästa?

CITAT (*Stintan* @ 20-07-2016, 23:18) *
Vilken fantasi du har. Finns ju ingen sanning i det du skriver. Skriker är det minsta jag gör. Du bara trampar vatten.

Oj, nu motbevisade du minsann mig att du visst vet vad du pratar om... Herrejösses. Jag får kramp som jag garvar... laugh.gif

Som jag sagt innan, man borde införa ett kunskapstest för att få rösta. Fast risken är väl stor att både stintan och bengalo blivit inlåsta i en madrasserad cell och det vore ju synd om vi inte skulle få njuta av deras inlägg på forumet längre.

Jag sätter på popcornen och hoppas på fler kvalitativa inlägg från superduon.
*Stintan*
CITAT (segelbåt @ 20-07-2016, 23:39) *
Igen med de dåliga förolämpningarna? Borde du inte förklara den förra först innan du går vidare till nästa?

Oj, nu motbevisade du minsann mig att du visst vet vad du pratar om... Herrejösses. Jag får kramp som jag garvar... laugh.gif

Som jag sagt innan, man borde införa ett kunskapstest för att få rösta. Fast risken är väl stor att både stintan och bengalo blivit inlåsta i en madrasserad cell och det vore ju synd om vi inte skulle få njuta av deras inlägg på forumet längre.

Jag sätter på popcornen och hoppas på fler kvalitativa inlägg från superduon.

Kramp när man trampar vatten är ingen bra kombination så så hoppas att du har flyvtäst på dig.

Då får vi hoppas att det är en stor cell annars lär det bli trångt för du och Gita lär väl hamna där ni också.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 21-07-2016, 04:19) *
Kramp när man trampar vatten är ingen bra kombination så så hoppas att du har flyvtäst på dig.

Då får vi hoppas att det är en stor cell annars lär det bli trångt för du och Gita lär väl hamna där ni också.

Ser att du sitter uppe på nätterna föra tt formulera ihop en massa dumheter. Gå och lägg dig istället så kanske du vaknar något mera klarsynt.

Skällsord är du bra på, men fem punkter om SDs högerextremist det klarar du uppenbarligen inte av.

Vet du vad, du saknar de mest elementära kunskaper och anklagar mig för att läsa in mellan raderna.
Kan man vara mer tydlig än att be dig redogöra för minst fem punkter enl. ovan?

Jodå, nu kommer du att skrika ut att du behöver minsann inte redogöra något för mig( som så ofta förr när du inte har något att komma med). Det behöver du självfallet inte, men i så fall tycker jag att du skall lägg ner ditt evinnerliga tjatande om än det ena och det andra för då faller den lilla rest av trovärdighet du har kvar.

Visst du får gärna kalla mig SD-sympatisör( vet att du använder det som nedlåtande skällsord), men eftersom SD i mina ögon bara består aven bunt besvikna och bittra gammelsossar så står jag själv ganska långt från dem. Men höger- eller för den delen vänsterextremister är de inte. Så att som du Stintan, kalla dem för högerextremister utan att på en enda punkt stärka dina påstående är bara löjligt.
Gita
P.s Din vapendragare Tok-Bengalow har i denna tråd tappat sista gnuttan förnuft så honom lägger jag inte energi på att bemöta längre. D.s

CITAT (*Stintan* @ 20-07-2016, 22:23) *

Herregud människa! Du är ju faktiskt korkad, på riktigt! Du kan inte bättre eller hur?
Gita
Gita
CITAT (*Stintan* @ 20-07-2016, 22:38) *

Vilken extremt lysande debattör du är Stintan!! Det är en fröjd att få ta del av dina inlägg. Snart når du ju upp till Bengalows nivå.
Gita

CITAT (*Stintan* @ 20-07-2016, 23:18) *

Nja, det där är väl inte riktigt sant. Det är ju fakiskt du som i inlägg efter inlägg tjatar om högerextremism.
Vi ber dig bara tydliggöra dina påstående med några exempel.
Gita
*Stintan*
God morgon Gita!
Lämnar tråden för andra göromål. Du gillar att retas med andra och jag håller med dig det är ganska kul ibland men nu är det bara tjatigt. Beger mig ut i friska luften med vovven istället. Ha en bra dag!
Gita
CITAT (*Stintan* @ 21-07-2016, 09:14) *
God morgon Gita!
Lämnar tråden för andra göromål. Du gillar att retas med andra och jag håller med dig det är ganska kul ibland men nu är det bara tjatigt. Beger mig ut i friska luften med vovven istället. Ha en bra dag!

Fast jag hade förstås gärna velat ha dina exempel/förtydligande av vad du anser vara högerextremist. Tycker att det är ganska allvarliga anklagelser.
Tycker att du smiter, men för all del.
Gita
sparvuggla
Gita som förnekar bestämt att högerextremisten Anders Brejviks 77 mord på politiskt aktiva och barn var terrordåd, hoppas hon har tittat på TV idag och släppt in lite känslor inombords. Om hon kan annat än bara "trolla" här........

Jag har iaf. gråtit framför TV:n..............
Gita
CITAT (sparvuggla @ 22-07-2016, 17:04) *
Gita som förnekar bestämt att högerextremisten Anders Brejviks 77 mord på politiskt aktiva och barn var terrordåd, hoppas hon har tittat på TV idag och släppt in lite känslor inombords. Om hon kan annat än bara "trolla" här........

Jag har iaf. gråtit framför TV:n..............

Nu är jag inte ensam om att inte klassa ett fruktansvärt dåd utfört av en ensam galning som terrorism,
Det verkar som du anser att det är ett försvar för handlingen att kalla det hemskaste massmord i modern tid för vad det är dvs.just massmord. Lyssnade just på SVT2 -nyheterna och där kallade man händelsen för en massaker

Snälla du, att du säger dig gråta framför TV hjälper inte någon på något sätt.
Däremot är det säkert fler än jag som tycker att ditt sätt att försöka göra politik av denna oerhört tragiska händelser som riktigt äcklig och inte minst respektlöst mot offren.
Gita
sparvuggla
CITAT (Gita @ 22-07-2016, 17:49) *
Nu är jag inte ensam om att inte klassa ett fruktansvärt dåd utfört av en ensam galning som terrorism,
Det verkar som du anser att det är ett försvar för handlingen att kalla det hemskaste massmord i modern tid för vad det är dvs.just massmord. Lyssnade just på SVT2 -nyheterna och där kallade man händelsen för en massaker

Snälla du, att du säger dig gråta framför TV hjälper inte någon på något sätt.
Däremot är det säkert fler än jag som tycker att ditt sätt att försöka göra politik av denna oerhört tragiska händelser som riktigt äcklig och inte minst respektlöst mot offren.
Gita

Va? Har jag gjort politik av det??
............. Men efter lite betänketid, kan det vara så att du påstår det för att det var erkänt högerextremist som låg bakom dådet? Då känner du att det var dom som du så hårt håller håller på? Så måste det ju vara.

Jag kan liksom inte skriva tex. liberal eller vänster extremist för det är ju inte sant, han var högerextremist med kopplingar till nazismen. Jag ljuger aldrig.

Du är en människa helt utan känslor.
Huggorm
Och igår kväll var det alltså dags igen, en iranier började skjuta vilt omkring sig i München. Det kommer tätare och tätare nu. Jag väntar bara på att det skall hända i Sverige, vi har varit märkligt förskonade här.
Gita
CITAT (sparvuggla @ 23-07-2016, 06:43) *
Va? Har jag gjort politik av det??
............. Men efter lite betänketid, kan det vara så att du påstår det för att det var erkänt högerextremist som låg bakom dådet? Då känner du att det var dom som du så hårt håller håller på? Så måste det ju vara.

Jag kan liksom inte skriva tex. liberal eller vänster extremist för det är ju inte sant, han var högerextremist med kopplingar till nazismen. Jag ljuger aldrig.

Du är en människa helt utan känslor.

Du kan mala på hur mycket du vill, det ändrar inget. Kalla Breivik för terrorist och högerextremist om du vill han var och kommer att förbli en ensam galning som hittills inte kunnat knytas till någon organisation.
Som du förhoppningsvis vet ä jag långt ifrån ensam med min definition av Breivik som ensam galning. Tycker vi lägger ner den debatten för hur ditt sätt att se är inte mer rätt än mitt. Du väljer att göra politik och att göda Breiviks ego av en tragedi, det gör inte jag.
Men när du försöker jämföra tragedin i Norge med dagens välorganiserade terror-(krigshandlingar) från ISIS då är du ute på farliga vägar. Paris, Bryssels, Nice och nu München, kanske blir det Stockholm nästa gång.

Sen tycker jag att din debattnivå faktiskt ligger på fjortisnivå, du "ljuger" kanske aldrig, men du har ofta fruktansvärt fel. Och det där att tro sig kunna tolka känslor med inlägg på ett debattforum som grund är faktiskt riktigt naivt, okunnigt och pubertalt.

Jag kommer inte bemöta fler inlägg från dig om Breivik eller liknande där du tjatar på om samma sak om och om.
Gita
Aqvakul
Varför alla dessa personangrepp? -cry-.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
killen i münchen war i alla fall ingen terrorist utan en galning som gillade tydligen masskjutningar.

jag följde hela kvällen dramat på tysk tv och i en tidning från münchen samt polisens hp

lyssnade idag även på presskonferensen från polisen.
men vad svensk media hörde allt, har dom inte sagd, det är bedrövligt att dom inte fattar bättre. likaså med översättningar.

jag har lite svårt att skriva för att jag inte kan använda högerhanden några veckor

elisabeth
Gita
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-07-2016, 19:15) *
killen i münchen war i alla fall ingen terrorist utan en galning som gillade tydligen masskjutningar.

jag följde hela kvällen dramat på tysk tv och i en tidning från münchen samt polisens hp

lyssnade idag även på presskonferensen från polisen.
men vad svensk media hörde allt, har dom inte sagd, det är bedrövligt att dom inte fattar bättre. likaså med översättningar.

jag har lite svårt att skriva för att jag inte kan använda högerhanden några veckor

elisabeth

Dessutom såg han massmördaren (inte terroristen) Breivik som en förebild. Vissa medier påstår att hans dåd var avsett som en hyllning till Breivik.

Vad har hänt med din hand?
Gita
CITAT (Gita @ 23-07-2016, 20:49) *
Dessutom såg han massmördaren (inte terroristen) Breivik som en förebild. Vissa medier påstår att hans dåd var avsett som en hyllning till Breivik.

Vad har hänt med din hand?
Gita

det var sveska medier som började spekulera om breivik. förövraren var mest förtjust i skolsjutningar. särskilt den i winnenden för några år sedan.

igårmorse hämtade ju polisen hans dator och lite annat i hans hem och allt måste ju noga undersökas. innan det är klart skall det inte spekuleras för mycket.

inte heller förstår jag hur människor tänker när dom ringer in falsklarm. det var flera som gjorde det.
men polisen försöker att få fram eventuellt vem det var.

gita jag har ett brutet nyckelben och därför en campbandage på överkroppen där högra armen är fastbunden.

bara att få pekaren dit jag vill ha den är svårt nen vänster

elisbeth
Gossen Ruda
Jag såg och hörde i TV en tysk polis av något slag som nämnde att det skedde på 5-årsdagen av Breiviks massaker.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 24-07-2016, 11:20) *
Jag såg och hörde i TV en tysk polis av något slag som nämnde att det skedde på 5-årsdagen av Breiviks massaker.

Klassar du killen i Tyskland som terrorist eller som en ensam galning och massmördare?
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 24-07-2016, 11:20) *

ja det tänkte jag också på för tidigare såg jag en del från oslo.

wenn han skall t.o.m. ha åkt till winnenden men allt utvärderas fortfarande.

men vad jag undrar är om inte föräldrar märkte nåt.... sånt kan ju intr gåspårlöst förbi när man bor ihop i en lägenhet.

Aqvakul
CITAT (Gita @ 24-07-2016, 14:05) *
Klassar du killen i Tyskland som terrorist eller som en ensam galning och massmördare?
Gita

(Jag vet att frågan ställdes till Gossen Ruda, men jag vill gärna kommentera det ändå.)

Det krävs väl betydligt mer info för att avgöra. I läge 1, utgick media från att han hette Ali och därmed var jihadistisk terrorist. Eftersom han är död kommer det att bli svårare att fastställa motivbilden. Just nu pekar väl mycket på att han är en ensam galning, vilket vi i det här läget väl helst tror...
polisen säger fortfarandeatt motivet är oklart. låt dom göra sitt jobb.
gita nu är du lite väl tjatig.....

är det viktigare för dig att få rätt än vad som hände osv
Gita
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-07-2016, 15:05) *
gita nu är du lite väl tjatig.....

är det viktigare för dig att få rätt än vad som hände osv

Vad syftar du på?
Gita
Bengalow
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-07-2016, 15:05) *
gita nu är du lir väl tjatig.....

Inte bara nu...Det ligger i hennes personlighet. Hade hon levt för länge sedan, så hade nog hennes nick varit Xantippa...

Ali i München hade Breivik som "idol" på sin dator, och dessutom hans "manifest". Det säger mycket om honom. Det gamla ordspråket från förr gäller ännu: "-Våld föder våld", men vad kan vi göra åt det, när vi inte vet i förväg vad människor tänker göra? Skapa en polisstat?

Att sedan babbla om vad som är terrorism eller galenskap, är en strid om påvens skägg, ett hårklyveri, där alla naturligtvis har rätt i sin egen tolkning. Benämningen skiljer ju inte de onda handlingarna åt - de är lika galna hur som helst.

Jag känner igen Gita från hennes benämning "cyclops" (cykloper), där hon av någon anledning inte gav sig. En kärring mot strömmen i alla tider, oavsett vad som behandlas. Att diskutera med henne är som att uppfinna perpeetum mobile, d.v.s. en omöjlighet
Gita
CITAT (Bengalow @ 24-07-2016, 15:21) *
Inte bara nu...Det ligger i hennes personlighet. Hade hon levt för länge sedan, så hade nog hennes nick varit Xantippa...

Jag känner igen Gita från hennes benämning "cyclops" (cykloper), där hon av någon anledning inte gav sig. En kärring mot strömmen i alla tider, oavsett vad som behandlas. Att diskutera med henne är som att uppfinna perpeetum mobile, d.v.s. en omöjlighet

Jaha du gamle surgubbe, personpåhopp är ju mer vana än undantag från dig och dina gelikar så..........
det är väl lika bra tt ni får forsätta med det (enda) ni verkar kunna.
Gita

CITAT (Bengalow @ 24-07-2016, 15:21) *

Ali i München hade Breivik som "idol" på sin dator, och dessutom hans "manifest". Det säger mycket om honom. Det gamla ordspråket från förr gäller ännu: "-Våld föder våld", men vad kan vi göra åt det, när vi inte vet i förväg vad människor tänker göra? Skapa en polisstat?

Att sedan babbla om vad som är terrorism eller galenskap, är en strid om påvens skägg, ett hårklyveri, där alla naturligtvis har rätt i sin egen tolkning. Benämningen skiljer ju inte de onda handlingarna åt - de är lika galna hur som helst.

bengalow hur vet du vad ali hade på sin dator?

polisen håller fortfarande på och utvärderar den. jag var precis inne på deras hemsida och där sägas bara att dom håller på med sina unersökningar.

Bengalow
Det stod faktiskt i tidningen, att i den beslagtagna datorn fanns Breiviks "manifest" och en profilbild av honom. Lägger man ihop 1+1 så är sannolikheten att det skall bli 2 ganska stor. Det var ett referat från en tysk tidning, efter ett uttalande av en polis i München. JAG vet nada i frågan. Jag bara tar tillvara information från media. Och, svenska och tyska tidningar är lika (o)trovärdiga, om sanningen skall fram.
sparvuggla
Vad jag läst senast, så hade han planerat dådet i ett år!
Han sköt besinningslöst alla som kom i hans väg.
Han var inte nån jihaddist eller högerextrem, inte organiserad på nåt vis.

En galen man bara, oklart om han hade nån motiv alls, han ville bara döda.

Förresten nu tror man att piloten på det malaysiska planet störtade av egen vilja. Hade tränat det hemma i flygsimulator. Det har inget med terrorism eller fel på flygplanet att göra, eller liknande , är bara är en del av alla galna dåd. Han tog ju så många andra oskyldiga med sig..........
för nästan 2 timmar sedan tittade jag på tyska nyheter igen. där var också en av polisens utredare med.

dom hittade bilder från winneden i hans kamera som han ha tagit när han besökte mordplatsen där.

han sa också att han planerade dådet under 1år. han sköt 57 skott och hade omkring 300 patroner knar i ryggsäcken.

han har också varit inlagd på en klinik för psykiska problem. men som han sade, dom är långt ifrån klara.

pistolen kommer från slovakien köpt via det s.k. darknet.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon