Full version: Vädertråden 2018
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
hattstugan

Soligt men kallt!
Gossen Ruda
Bedrövligt väder. När jag öppnade tittgluggarna i morse vitnade det för blicken, 5 cm snö hade det kommit under natten. Lyckligtvis kom solen fram och med vindens hjälp försvann det mesta snabbt. Gräsmattorna är dock fortfarande mest vita. Tempen orkade upp till ett par plusgrader. Nu skall det visserligen bli kalla nätter men plus på dagarna så jag hoppas på det bästa. Men det blir en kall påsk.
hattstugan

Soligt men kallt dock vindstilla idag!
Aqvakul
Malmö: Börjat blåsa på.. Snöoväder på väg in till frukost. Gäller att hålla sig inne idag....
Berith
-1 grad, lite vind, lite moln, lite sol...
Mjärden
I morgon vinter, sen verkar vårvärmen vara på gång med upp mot +10 grader. En skidtur till, sen blir det att lägga in laggarna.....
Berith
+3 grader nu, soligt och lugnt
Gossen Ruda
Nu har regnet kommit. Lite märkligt att 3-4 plusgrader och regn kan ses som positivt men efter den envisa vintern är detta fint väder. Och det skall tom bli varmare i morgon.
Gossen Ruda
Vaknade till ett härligt väder, en dubbel6:a. 6 grader, plus, och 6 mm i regnmätaren sen igår.
hattstugan

+ 11 i skuggan med lätta moln och en del vind!
Berith
+4 grader nu och grått men dom senaste dagarna har det varit mer soligt. Härligt med sol!
hattstugan

Verkar att klarna upp efter morgonens regn! Är iaf flera grader +
hattstugan

Soligt och fint så snart är all snö väck!
Berith
13 grader - plus! - lite sol, lite vind. All snö vi hade i trädgården är nu puts väck. Härligt!
hattstugan
Sol men fy vad blåsigt i Malmö!
hattstugan

Hemma igen! Grått men flera grader +
Berith
Sommaren har kommit! I alla fall om man ser till solen och den fantastiska värmen. Wow! Det är ju inte alls länge sedan det var snö i trädgården och nu har det varit runt 20 plus några dagar.
Gossen Ruda
Jo, fast torsdag och fredag var nästan FÖR varmt. Lördag fin sol men blåsigt men idag har det varit fint. Fullfart i trädgårdsarbetet. Potatislandet omgrävt mm.
Gossen Ruda
Just nu har det börjat regna och åska över Göteborg. Sommaren är här.
hattstugan

Efter några fina varma dagar är det + 10,grått och blåsigt!
Uggi
Idag har det småregnat nästan hela dagen, men jag tycker att det känns bra.
hattstugan

Sol men ännu ingen direkt värme!
Berith
Det regnar. Tömde 8mm klockan 8. Nu är det 8 grader. Många träd och buskar har börjat slå ut, det gröna börjar dominera.
Uggi
Har varit ute och gödslat gräsmattan för en timma sedan och nu regnar det här hoppas att det fortsätter så inatt. tummenupp.gif
Gossen Ruda
Hos mig har det åskat i omgångar. Och regnat. 11 mm. Jag ligger i sängen och löser korsord, ganska skönt.
Huggorm
Ja, det var länge sedan det regnade ordentligt nu, de hemska minnena från andra halvan av förra året har redan bleknat. Ett rejält regn och sedan värme så blir det nog en bra vår. Verkar inte bli några bakslag i alla fall, inga sena frostknäppar som förstör allt grönt.
hattstugan

ca + 8 och svarta moln tornar upp sig, blåser gör det också!
Gossen Ruda
Risken finns dock för en blöt vår. 20 mm nu och det fortsätter lite grann.
hattstugan

Regnar och är bara ngr grader +
hattstugan

Strålande sol och redan +13,5 i skuggan
Uggi
Nu är det fina dagar solen skiner från en klarblå himmel och det är 25 grader varmt. (ute) tummenupp.gif
Berith
Efter några sommarvarma dagar med massor med grader kom det regn i natt och i morse. Tömde 5 mm.
Uggi
Ser åter ut att bli en fin sommardag. tummenupp.gif
Gossen Ruda
Göteborg tycks vara varmast i landet just nu, 28 grader. Skall det verkligen vara nödvändigt? rolleyes.gif
Gunilla T
Här var det 28,3 grader på eftermiddagen, torkan har gjort entré. Jag avskyr den här värmen, trädgårdsarbete är inte att tänka på, bäst inomhus.
hattstugan

Ännu en solig och varm dag har börjat!
Uggi
CITAT (hattstugan @ 15-05-2018, 08:22) *
Ännu en solig och varm dag har börjat!

tummenupp.gif
Huggorm
Inte en droppe regn i tiodygnsprognosen blink.gif Det är allt eller inget nu för tiden, det kan regna månader i streck eller så blir det torka. Det kanske blir som förra året med en knustorr försommar som sedan abrupt övergår i ett halvårs regnande.
hattstugan

Idag betydligt bättre utomhus! Inga 30-35 grader + utan mera normala +15! Dock blåser det ganska hårt från norr!
Mjärden
Jag besväras inte av värmen när det är torrt i luften och en lätt bris även om termometern börjar närma sig 25 gr. Den senaste veckan utom onsdag, söndag, onsdag har jag varit i kolonilotten och jobbat mellan kl 12-2 i kortbyxor, bar överkropp, solglasögon och tidvis i keps som skydd mot solen. Första dagarna var jag lite matt, men har vant mig vid solen nu. Enda nackdelen med värmen har varit att jag svettats lite några nätter, men igår kväll tog jag ett kallbad i badkaret och sov utan att vakna till framåt 5-tiden, även om det kräver viljestyrka att komma ner i badet, känns det bra efteråt.
hattstugan

En solig men blåsig dag har passerat och nu endast + 10!
Uggi
Vad kan man säga om vädret? Jo att det är toppen!
Berith
Förlåt Solen för att jag sätter mig i skuggan ute och njuter...

sad.gif
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 26-05-2018, 14:57) *
Förlåt Solen för att jag sätter mig i skuggan ute och njuter...

sad.gif

Det är tillåtet.
Mjärden
Jag tillhör inte regnälskarna, men idag kom ett efterlängtat regn efter den senaste torrperioden, visserligen bara 3 mm, men man får vara nöjd med det lilla. smile.gif
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 26-05-2018, 16:07) *
Det är tillåtet.

Tack snälla Ruda!
Gossen Ruda
Det regnar och åskar över Göteborg. Härligt.
Gossen Ruda
Nu tycks det vara över för den här gången. Både jag och SMHI fick 11-12 mm. Tyvärr vaknade sniglarna till av regnet så jag fick stampa 2 gånger nu när jag var ute en sväng.
Mjärden
Det kom 2 mm till, så totalt 5 mm,vilket var i minsta laget. Men växterna och även sniglarna piggnade till (tog 30 i söndags kväll), men igår kväll fick det bli en vattningsrunda. Får se om kallfronten på torsdag ger något regn.
hattstugan

Blir bara varmare och varmare! Inget regn i sikte här inte!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon