|
Helen i Skåne
15-01-2003, 09:15
Såg på nätet att man numera ska sälja en videofilm som visar hur påverkad Diana Ross var när polisen stoppade henne utanför ett köpcenter. Tydligen var hon asberusad och kunde knappt stå på benen. Varför skulle NÅGON vilja ha en videofilm som visar en trasig människa, känd eller inte? KÖPER folk verkligen sådant och varför? Sitter man hemma i stugan och ser filmen om och om igen och liksom "njuter" av att DR har kraschat? Varför skulle man tycka att det var spännande eller intressant? De flesta av känner henne inte och kan därför inte tycka att "där fick hon minsann" eller vad man nu tänker. Är det någon sorts skadeglädje över att se en beundrad stjärna falla typ "ha, hon är minsann inte bättre än jag"?! Jag blir upprörd och illa berörd av sådant här. Samma sak med Nicole Smith som man visar på TV och där alla tidningar förfasar sig över vad som händer i varje avsnitt och liksom speedar upp publiken så att ALLA måste kolla för att se om det VERKLIGEN är så att hon dricker/kysser kvinnor/juckar mot kuddar osv osv. Varför skulle det vara intressant vad hon gör? Hon är en stackars tjej från ingenstans som har halkat in på fel väg och där blir grovt utnyttjad av allt och alla. Vad är det för spännande eller kul med det?! Hur är vi skapta som tycker att det är "kul"? Är vi tacksamma att det inte är vi... eller händer det så lite intressanta saker i våra egna liv att vi måste ta till sådana TV-program? USCH vad jag blir upprörd och arg!!! Vilka dåliga medmänniskor vi kan vara! Tja detta var ju inte trädgård men jag blev ledsen över vad jag läste...
Mariann
15-01-2003, 09:40
Håller med dig fullständigt. Men hade människor inte köpt div tidningar, videos med skit, så hade det heller inte funnits behov av skiten. Se bara på t.ex. porren av olika slag och de prostistuerade, hade inte behovet funnits hade det dött ut. ALLA som läser de sorters tidn, saiter och utnyttjar andra människor är ANSVARIGA för hur det ser ut på den fronten. Man kan också säga att till viss del är alla som läser skvallerpress ansvariga för Prinsessan Dianas död!
ja de e för sorgligt  att de överhuvudtaget finns ett sådant behov man fattar det inte när jag körde taxi så körde jag hem en tidningsgubbe en natt o han frågade om jag ville ha lite tidningar o jag sa ja förstås,det blir ju en del tid som ska slås ihjäl när man väntar på kunder han jobbade på en skvallerblaska o jag fick en hög me tidningar av den skvallerblaskan o döm om min för våning då jag kollade o såg att alla tio nummren jag fick va framåt i tiden ingen tidning va gammal så dom visste alltså vad som hänt redan innan det hänt där ser man nog har journalisterna del i hyenamentaliteten allt o alla som köper dom, kuligare med dator än me skvallertidningar där kan man välja att inte gå in på allt skit ops stackars alla kändisar jag tror inte at dom riktigt fattar baksidan av att vara kändis förrän dom är där
*Felix matte*
15-01-2003, 10:15
Håller med om att det är förskräckligt att det finns folk som betalar för att se andras elände. Köper aldrig en skvallertidning men får erkänna att jag såg delar av program om Anna Nicole Smith. (stackars utnyttjade människa) Kanske behöver vi ibland se lite elände för att förstå och värdesätta det vi har. Bara en tanke.
Jag har svårt att tycka synd om A-N Smith även om domaren i domstolen som slutligen (?) avgjorde att hon fick behålla ca en miljard (!) av arvet efter maken konstaterade att hon väl är på gränsen till förståndshandikappad.
Mvh/Ulfven
Men hörni: läser ni inte skvallertidningarna hos tandläkarn eller frissan? De brukar ju vara helt utslitna.  Undrar Sassa
Mariann
15-01-2003, 15:01
Det är bara att inse, vi är alla har skyldiga
CITAT (Sassa @ 15-01-2003, 14:59) Men hörni: läser ni inte skvallertidningarna hos tandläkarn eller frissan? De brukar ju vara helt utslitna.  Undrar Sassa joooråå jag va hos doktorn igår o där satt jag i över en timme o visst läste jag men efter en halvtimme tröttnade jag på dessa eländiga blaskor o satt o bara stillade mej raktupponer utan blaska det va rogivande o fick mitt huvud att tänka på andra saker. så jag erkänner men jag skulle aldrig lägga pengar på att köpa dom så man undrar vem som köper dom fast de e ju förstås lite flykt från verkligheten antagligen
*Felix matte*
15-01-2003, 15:44
CITAT (Sassa @ 15-01-2003, 14:59) Men hörni: läser ni inte skvallertidningarna hos tandläkarn eller frissan? Jag går aldrig till frissan och hos tandläkarn har jag aldrig sett skvallerblaskor. Där fyller jag korsord i ICA Kuriren (om jag får vänta) Men ´som sagt, jag ser skvaller på TV
Det har nog i alla tider funnits intresse för andras olycka. En period var det väl t.ex. populärt med tragiska skillingatryck, Elvira Madigan, I en sal på lasarettet, Lejonbruden o.dyl. Kanske är jag lite pervers men jag har svårt att förstå varför en del älskar att se på TV där andra människor vinner massor med pengar och/eller prylar på löpande band...
Annika zon 4
15-01-2003, 23:28
detta kan diskuteras och ventileras hur mycket som helst. Vem gör rätt å vem gör fel. Vem har fel/rätt. DEt viktigaste är tycker jag hur vi bemöter varandra. Bara för att vi ser eller läser lite skit så behöver vi väl inte anamma det. Ta det för vad det är. Alla är vi olika. Vissa vill synas andra inte. Det är tur vi är olika, då har vi ju något att diskutera omkring
*Felix matte*
16-01-2003, 08:29
CITAT (maudan @ 16-01-2003, 00:48) [color=purple]Men jisses...då ligger jag dåligt till här alltså  Inte alls Maudan! Jag läste dem i min ungdom men nu tycker jag att det är mycket kuligare med korsord Är det du på kortet?
Gunvor Nilsson
16-01-2003, 09:06
Och varför blir det alltid "tittköer" så fort det hänt en trafikolycka? Med stor risk för nya krockar och jätteköer! Är det blod dom vill se eller vad? Jag har aldrig fattat varför.  Jämförelsevis så är det väl ganska oskyldigt att sväva ut någon gång i lite skvallerblaskor och såpor - det vet man ju att det bara är ljug.
Helen i Skåne
16-01-2003, 14:51
Jag tycker inte heller att en titt i skvallerblaskorna är hela världen, men det är ju å andra sidan det som gör att tidningarna säljer och att det görs fler "reportage" av den sorten... Jag tycker det är värst när man gör program där man går in för att håna, idiotförklara och skada andra människor. Oavsett om den personen är förståndshandikappad eller mindre smart, det är fult och oansvarigt att utnyttja sitt övertag. Jag är i och för sig osäker på om den som gör programmet är så mycket smartare, kan man inte komma på en bättre programidé så är det väl tveksamt? Jag har svårt att förstå spänningen med att frysa ut någon eller vara elak för att vinna pengar eller "ära". Vad är det för ära att man är elakast eller svinigast? Eller att visa att man vågar vara full och ha sex fast man blir filmad hela tiden... Waow, är det modigt? Jag tycker att de som jobbar som volontärer i Afrika med risk för eget liv är modiga men jag är kanske gammaldags. Jag vill också säga direkt att jag är INTE blyg eller en puritan som tycker att sex är fult. Sex och kärlek är vackert men bara för det måste man väl inte visa upp det för hela världen? Vi människor skulle behöva bli snällare mot varandra och lära oss att stödja och stötta våra medmänniskor och INTE lära oss att det finns pengar i att vara dum och göra illa andra. Dessutom har jag en hel del åsikter om de sk pseudokändisarna som egentligen inte är någon utan bara har deltagit i en såpa men trots det figurerar i alla möjliga och omöjliga sammanhang som om de var viktiga personer. Har svårt att respektera dem... Nä fy farao vad jag känner mig ilsken idag, och otrevlig har jag kanske också varit i mitt inlägg. Hoppas ingen tagit illa upp av alla mina synpunkter! Jag är rätt snäll...egentligen...
Jag brukar också vara väldigt ilsken ibland, ja vissa dar ni vet....  Eller om jag håller på att bli förkyld eller nåt sånt. Nuförtiden håller jag mej inne de kritiska dagarna, annars kanske jag klappar till nån tänker jag. Det är ok att vara arg ibland! Säjer man nåt dumt får man ta tillbaka det så är det borta. tycker Sassa
Helen i Skåne
16-01-2003, 16:32
Det är ju det jaghar gjort, hållit mig inne.... men med internet så!
Annika zon 4
16-01-2003, 16:48
abborrmaster
16-01-2003, 16:52
robinson kan man ju delta i... Då skulle jag plocka såna där kokosnötter med "riktigt" skallager och sedan bli utröstad, sticka hem och så dem..
/Simon
Iris i V-botten
16-01-2003, 17:09
Om vi ser andra människors olycka så känner vi oss "lyckligare"själva . Nöjd att veta att det inte var mig eller de mina som råkade illa ut.
Kändisar är vi väl alla lite avundsjuka på , eller? Vackra och med mycket pengar. ... Att det bakom fasaden, många gånger, döljer sig trasiga människor tänker vi inte på. Vi ser bara glittret.
Men sen vill vi väl alla drömma lite . Gräset är ju nästan alltid grönare hos grannen.
Nu pryder tulpaner mitt köksbord och bredvid ligger en trädgårdstidning. Våren är på väg.....Jag känner mig i alla fall nöjd och glad just nu.
Annika zon 4
16-01-2003, 17:17
CITAT (abborrmaster @ 16-01-2003, 16:52) robinson kan man ju delta i... Då skulle jag plocka såna där kokosnötter med "riktigt" skallager och sedan bli utröstad, sticka hem och så dem..
/Simon  skön inställning.  Jag håller med dej
Helen i Skåne!! Bravo jag skulle vilja spinna vidare men orkar inte  Men säger / ingenting är längre som det var, alla gamla sanningar är slut/ Men ang. lite av sex hujjedamej som det har blivit. .... Hörde ett intervju i TV för ett par år sedan. Peter Birro blev intervjuad av vad hon nu heter som åker i hela världen och intervjuar alla kändisar kommer inte på nu,hon ber ju alltid sina "offer" att hoppa i luften: Nå hon ville veta vad Peter tyckte om sex, och han sa: tycker inte om tjejer eller ännu värre gamla damer som solar neck: Kvinnan skall inte visa allt,.. man vill ju fantisera och man blir mera nyfiken på en flicka som bär lång klänning. Då blev han mer attraherad än av en halvnaken tjej. Det var mer romantiskt. Blev både glad och förvånad. Men han har ju italienskt blod i ådrorna så kanske därför.  För övrigt ett bra botemedel mot ilska är att älska
Håller med Simon, för mig skulle det vara den absolut ENDA anledningen att vara med dessutom!
...men plocka frön kan man ju göra utan att gå omvägen genom Robinson. Vill man att ens fröplockning ska bli TV-mässig kan man säkert sticka ned till just den ö är de är på och plocka i bakgrunden ;-). De äger ju inte ön bara för att de spelar in där...
Tag med en skylt också, som syns ordentligt i rutan. "ODLA.NU PLOCKAR FRÖ" eller liknande.
Annika zon 4
16-01-2003, 18:58
kan vi inte ordna en sådan utflyktresa genom Odla.nu.
Bra idé Annika jag hänger gärna med! Lite värme nu hade varit skönt.
Jag anser att sex är en av livets bästa kryddor men jag har rätt svårt att se något sexigt i porr industrin. Jag blir också så f-bannad när varenda film ska innehålla prostituerade halv eller helnakna kvinnor, ofta mördade eller misshandlade, hjälplösa. Resten av deltagarna är till 99 % män. Vad ger det för signaler till unga tjejer och killar man blir ju helt hjärntvättad. Framför fler filmer med personliga tanter som i "stekta gröna tomater".
CITAT (milla @ 16-01-2003, 20:33) Jag anser att sex är en av livets bästa kryddor men jag har rätt svårt att se något sexigt i porr industrin. Jag blir också så f-bannad när varenda film ska innehålla prostituerade halv eller helnakna kvinnor, ofta mördade eller misshandlade, hjälplösa. Resten av deltagarna är till 99 % män. Vad ger det för signaler till unga tjejer och killar man blir ju helt hjärntvättad. Framför fler filmer med personliga tanter som i "stekta gröna tomater". mmm mera romantiska filmer.... så som jag har skrivit på ett annat ställe; Italienska för Nybörjare. "Sex har kommit för att stanna!" Vem sade det??? Den som svara rätt först ska få en ett pris av mig!
CITAT (Ralf @ 16-01-2003, 22:18) "Sex har kommit för att stanna!"
Vem sade det??? Den som svara rätt först ska få en ett pris av mig! Groucho Marx!!!
Hannele
16-01-2003, 22:38
Samme man som kallar sex för fattigmansnöje! Blir det sex till pris??
Fialotta
16-01-2003, 22:50
CITAT (Felix matte @ 16-01-2003, 08:29) CITAT (maudan @ 16-01-2003, 00:48) [color=purple]Men jisses...då ligger jag dåligt till här alltså  Inte alls Maudan! Jag läste dem i min ungdom men nu tycker jag att det är mycket kuligare med korsord Är det du på kortet?  Tack Agneta!
Jo, det är jag....för en stund sedan
Kurt Olsson frilla
Oj det var en hög allmänbildning här! : ), men så är det ju oxå mkt kvinnor här.
Då kan vi fortsätta frågetävling Vem sade "Fördelen med att onanera är att man har sex med någon man tycker om?"
Här ligger en hund begraven
abborrmaster
16-01-2003, 23:25
hehe... Ett rpligt litet skämt för oss ensamvargar; Sex är bättre än onani Men onani är bättre än ingenting Alltså är onani bättre än sex hihi.... Angående frö/nöt/kärn - plockar resa så kan jag ju säja det att enda anledningen till o va me i robinson e att det e gratis, i jämfört med att man beställer en resa o plockar kokosnötter  Det var faktiskt min polare som kom på det när jag berättade om min kokoskris! /Simon
abborrmaster
16-01-2003, 23:25
CITAT (Ralf @ 16-01-2003, 22:51) Oj det var en hög allmänbildning här! : ), men så är det ju oxå mkt kvinnor här.
Då kan vi fortsätta frågetävling Vem sade "Fördelen med att onanera är att man har sex med någon man tycker om?" prince? hehe... neru ingen aning...
CITAT (Ralf @ 16-01-2003, 22:18) "Sex har kommit för att stanna!"
Vem sade det??? Den som svara rätt först ska få en ett pris av mig! CITAT (Berith @ 16-01-2003, 22:21) | Groucho Marx!!! :)
CITAT (Ralf @ 16-01-2003, 22:51) Oj det var en hög allmänbildning här! : ), men så är det ju oxå mkt kvinnor här.
Då kan vi fortsätta frågetävling Vem sade "Fördelen med att onanera är att man har sex med någon man tycker om?"
Hörrududu Ralf! Vart tog mitt pris vägen?!
CITAT (Ralf @ 17-01-2003, 07:10) Du får en segeltur med mig i sommar! Tack! Har du seglat i närheten av Mstad nångång? Tycker du ska ta en tur i skärgården häromkring...
ja vad är det för fel på massmedia idag så har det updagasts saker med Gudrun Schymans deklaration.
för några månader sedan så gick drevet mot intergrationsminster Jan O Karlsson. Idag lades polisutredningen ner...
Jan O Karlsson behövde väl ej fuska med avdrag när han bodde i Bryssel, han fick väl sin lön skattefritt då---
abborrmaster
23-01-2003, 21:22
CITAT (Ralf @ 23-01-2003, 21:22) ja vad är det för fel på massmedia idag så har det updagasts saker med Gudrun Schymans deklaration.
för några månader sedan så gick drevet mot intergrationsminster Jan O Karlsson. Idag lades polisutredningen ner...
Jan O Karlsson behövde väl ej fuska med avdrag när han bodde i Bryssel, han fick väl sin lön skattefritt då--- Mutningsteori där eller?  /Simon
CITAT idag så har det updagasts saker med Gudrun Schymans deklaration. Att det togs upp var nog Perssons hämnd för hennes insats i partiledardebatten.
abborrmaster
23-01-2003, 21:36
men det var fanimej en HEL del PENGAR!!!
/Simon
ja men finns det något så oportunisktiskt som kommenterade journalister. Avslöjandet verkar ha kommit natt. Per Wendel skerv artikel igår som gick att läsa idag. I den fick GS högst betyg av alla partiledare. Idag säger sama journalist att hon kan inte sitta kvar.
Ibland känns det som om man slår hårdare mot kvinnorna. När debatten om Mona Sahlin var som kraftigast så stod Per Unckel o skrek högt. Sedan visade det sig att han itne var ett dugg bättre än nån annan...
*Felix matte*
23-01-2003, 22:14
CITAT (Ralf @ 23-01-2003, 22:04) ja men finns det något så oportunisktiskt som kommenterade journalister. Avslöjandet verkar ha kommit natt. Per Wendel skerv artikel igår som gick att läsa idag. I den fick GS högst betyg av alla partiledare. Idag säger sama journalist att hon kan inte sitta kvar.
Ibland känns det som om man slår hårdare mot kvinnorna. När debatten om Mona Sahlin var som kraftigast så stod Per Unckel o skrek högt. Sedan visade det sig att han itne var ett dugg bättre än nån annan... Men så har det väl varit i alla tider. Drevet går och Gudrun skall slaktas! Så är väl tanken hos Gubbmaffian inom media och politik. Hur många karlar i politikens högsta skikt har inte gjort samma tabbe som Gudrun? Hur många av dem har straffats med annat än en högre position i hierarkin? Trots en ilska som inte går att beskriva måste jag tro att hon inte tvingas avgå. Ett förtydligande - Jag röstade inte V i valet.
Jo helt rätt, så har det varit i alal tider, men det har blivit värre. Tänker på den mor som kiddnapapde sin dotter o försvann till USA. Under resan så presenterades hela hennes liv, bilder o namn o allt, ALLT. Jag begrepp ej vad det kudne vara för intressant med henne så djupt privat. Hennes liv är en tragedi men det angår inte mig alls.
Helen i Skåne
24-01-2003, 07:58
Tycker också att det oftast blir väldigt hårt när en kvinna gjort något fel, vi har ju haft Monas tobleroneaffär och nu Gudrun. Gubbarna håller ihop mycket mer men de är ju också fler. Hade det funnits fler kvinnor på sådana poster så hade de kanske stöttat varandra på samma sätt, men det får vi inte veta förrän det finns ungefär lika många kvinnor som män i politiken. Det blir konstiga proportioner på saker och ting när sådant här kommer fram. Alla ondgör sig över Gudruns skattesmitande för att man inte får smita från skatten. Själv funderar jag över hennes kapitalisttänk vs det parti hon står för. DET tycker jag är oroande och konstigt. Eller är det så att det spelar ingen roll vilken politik man står för när man väl kommit upp på de höjderna? Då blir ALLA kapitalister oavsett ursprungspolitik? Det skulle i såfall innebära att det kvittar hur man röstar för alla är lika goda kålsupare när de väl hamnar i toppen! Och så undrar man varför folk inte vill rösta...
Gunvor Nilsson
24-01-2003, 08:24
När det gäller Gudrun så retar jag mej mest på att hon spänner sina ögon i journalisten och säjer - visst jag gjorde fel och det ber jag om ursäkt för! Kan man bära sej åt hur som helst och sen bara gå till biktstolen och få syndernas förlåtelse??? Men å andra sidan bryr jag mej inte i om hon är kvar eller inte - det är ju bara synd om dom som jobbar för sin övertygelse i hennes parti och som nu drabbas av hennes klanteri. Monas Toblerone kanske kan bagatelliseras och Jan O Karlssons kräftskiva likaså men det är deras nonchalans gentemot väljarna som eldar under politikerföraktet och tyvärr så lär dom sej aldrig. Och det oavsett kvinna eller man.
Helen i Skåne
24-01-2003, 08:34
Håller med dig Gunvor! Nonchalans gentemot väljarna är oförlåtligt! Oavsett vilken politik det är eller vilket kön politikern har. Jag undrar hur många det är som verkligen helhjärtat lever efter och tror på den politik som de representerar...
abborrmaster
24-01-2003, 10:00
väntar bara på att mp ska bli så stora att de oxå kommer att klanta sej o bli kapitalistavslöjade...
CITAT (Helen i Skåne @ 24-01-2003, 07:58) Eller är det så att det spelar ingen roll vilken politik man står för när man väl kommit upp på de höjderna? Då blir ALLA kapitalister oavsett ursprungspolitik? Det skulle i såfall innebära att det kvittar hur man röstar för alla är lika goda kålsupare när de väl hamnar i toppen! Och så undrar man varför folk inte vill rösta...  så tror jag att det är,,,,,,,,,,,,,,, när dom kommer in i maktens korridorer så bleknar verkligheten bort verkar det som o de närmaste är dom som springer i korridorerna o dom får likartade värderingar oavsett vad dom tyckte då dom klev in i politikens egen lilla bubbla, utredningar görs som tar åratal så att själva ämnet har glömts då det blir dags att pröva utredningen ,som ofta inte alls håller i det verkliga livet, ,o det där med att försöka dra av för o sänka skatter det verkar väl dom flesta hålla på med ,för ju fler kronor som ligger i bankgömmorna desto färre verkar det som om dom vill släppa ifrån sej, det måste vara hemskt att ha så mycket pengar att man som joakim von anka bara vill ha dom för att glassa i , nej de e nog bäst ändå att tillhöra det lilla gräsrotsfolket som strävar på o försöker göra rätt för sej efter konstens alla regler eftersom moral fortfarande står högt ju längre ner man kommer ja jesses va det blev långt nu då från en som har svårt för politik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|