|
abborrmaster
24-01-2003, 11:23
om ni bara visste den mörka sanningen om MUF i solna... De köper jacuzzis för skattepengarna! SANT! Man kanske inte blir så förvånad men jag vet en som e med i muf, det e pissmånga som e med där för de får DRINK-KORT  Man blir så jävla förbannad!  /Simon
När Persson ett antal gången missbrukade regeringsflygplanet, blev det väldigt snabbt tyst om saken. Han vet nog hur han ska tysta dem som vågar knysta...
*Felix matte*
24-01-2003, 12:30
CITAT (oldwolfie @ 24-01-2003, 11:09) ja jesses va det blev långt nu då från en som har svårt för politik  jag gillar politik men inte politiker i den högre sfären De har tappat allt förnuft och allt går ut på att fixa sej själv mer makt och förmåner som gräddfil i sjukvården, feta pensionsförsäkringar mm.mm.[/B] Vi gräsrötter får streta på som vanligt för billig penning. Förresten Gräsrötter Vilken dum benämning på folket Rötter är ju något som i regel är under jorden Vi går ju på den
CITAT (Felix matte @ 24-01-2003, 12:30) Förresten Gräsrötter Vilken dum benämning på folket Rötter är ju något som i regel är under jorden Vi går ju på den Eller kanske inte... de höga herrarna går på den och trampar på oss, vi som är i gräsrotsnivå...
*Felix matte*
24-01-2003, 13:00
CITAT (Betty @ 24-01-2003, 12:39) Eller kanske inte... de höga herrarna går på den och trampar på oss, vi som är i gräsrotsnivå...  Skarp hjärna du har! Sååå långt tänkte inte jag men så är det förståss.
Men utan rötter klarar sig ingen växttopp heller! Och lite mer paralleller: Om växternas luftdelar vet man en hel del. Vi han se och granska dem, rikta, beskära och äta dem om vi vill. Om rötterna vet man mycket mindre. De är dolda, men sprider sig ändå...
Jag har inte tagit ställning i Gudrunfrågan och vet inte om jag kommer göra det heller. Kan hålla med både en och annan kommentar i olika riktningar.
Men stämmer verkligen detta att "moral fortfarande står högt ju längre ner man kommer" (oldwolfie)? Jag är inte säker. Skattefuskar medelsvensson mindre? Roffar inte åt sig det han kan? Hyr in färre svartjobbare? Jobbar färre timnmar svart? Ljuger mindre, är mindre taktisk, mer solidarisk, har en altruistisk moral som styr handlandet och håller fast vid den?
Har vi gräsrötter verkligen bättre moral i våra liv än vad näringstoppar och politiker toppar har? Vi har lägre löner, helt klart. Men för det bättre moral? Nej, jag tror inte det! Det finns lika många egoistiska roffare i botten som i toppen, och det finns 'oroffiga', generösa, härliga människor överallt.
*Felix matte*
24-01-2003, 13:37
CITAT (Cilla @ 24-01-2003, 13:22) Jag har inte tagit ställning i Gudrunfrågan Men visst behandlas väl kvinnan ofta mer respektlöst än mannen. Lyssnade på P4 igår, samtalet handlade om avstängda Finländska skidåkare och deras kommande tävlingar när strafftiden är till ända. Den Finske reportern namngav de manliga och tillade sedan nonchalant " och så de där tjejerna " om de kvinnliga åkare som också är avstängda. Blev faktiskt rejält arg trots att liknande händer ganska ofta.
CITAT (Cilla @ 24-01-2003, 13:22) Men stämmer verkligen detta att "moral fortfarande står högt ju längre ner man kommer" (oldwolfie)? Jag är inte säker. Skattefuskar medelsvensson mindre? Roffar inte åt sig det han kan? Hyr in färre svartjobbare? Jobbar färre timnmar svart? Ljuger mindre, är mindre taktisk, mer solidarisk, har en altruistisk moral som styr handlandet och håller fast vid den?
Har vi gräsrötter verkligen bättre moral i våra liv än vad näringstoppar och politiker toppar har? Vi har lägre löner, helt klart. Men för det bättre moral? Nej, jag tror inte det! Det finns lika många egoistiska roffare i botten som i toppen, och det finns 'oroffiga', generösa, härliga människor överallt. hej cilla du har kanske rätt ,,,,,,,,,suck ,,,,,,,,, moralen kanske inte är så hög nuförtiden alls kanske e de bara så att den lilla gräsroten har ingen möjlighet att skatteplanera eller söka kryphål eftersom den som har ska varada givet o den som inget har kan inte heller roffa åt sej så det har väl inte med moralen att göra men optimisten i mej VILL att vi ska vara fler som har hög moral än tvärtom ,för jag VILL INTE tappa tron på människan jag vill tro gott om mänskligheten så jag tror jag fortsätter att tro att den lilla roten som föder o göder topparna så att dom kan slå ut i prakt o ståt  har högre moral
Jag tycker vi kan ha hoppet kvar om både gräsrötter och toppjobbare, oldwolfie! Det finns ju bra människor överallt, och varje dag görs en massa goda gärningar och kläcks en mängd bra idéer. Och en annan sak som är rätt trevlig också - en människa kan vara superegoist i ena timmen, och hur generös som helst i den andra. Alldeles oavsett hur mycket resurser, tid eller pengar hon har.
I övrigt är det lite svårt att tala om god moral utan att specificera. Det är ju inte alltid fel eller omoraliskt att vara egoist, och inte alltid gott att vara altruist...
Just deklarationer och hur de är uppbyggda tycker jag MANAR en att ta fram så många avdrag och smartigheter som man kan. Deklarationen är inte gjord så att man ska känna att man bidrar till något bra när man redovisar hur mycket skatt man bidrar med. (Tacka vet jag förenklade deklarationer förresten!)
Vi journalister har en enastående dålig förmåga att fokusera på alla världens viktiga problem, hot och förödelser. Det retar mig mer och mer att problemlösningar, fredsslut, försoning, uppbyggandet efter förödelse etc inte redovisas. Det är minst lika häpnadsväckande att se hur snabbt människor med gemensamma krafter kan bygga upp en stad och börja leva tillsammans, som att de kan bomba den.
Därför är trädgårdstidningar så himla bra. De fokuserar på möjligheter, tar drömmar och visioner på allvar och ser inte alla utmaningar som hinder eller hot.
rätt o riktigt cilla,,,,,,,o journalister har ju ett stort ansvar eftersom alla inte kan fara runt o rota o gräva o leta o belysa så journalister skulle nog som du säger ta fram de där fina oftare än vad som sker fast de e ju också så att journalisterna gräver o bökar fram oegentligheter på gott o ont ,gott eftersom om man vet om det kan man göra nåt åt det ont eftersom de ibland blir just de där hyenadrevet som är så otäckt o inte alltid helt relevant fast vet du vad  det allra bästa är ju att vi trots att vi alla e lika i mångt o mycket ändå är så olika  de e härligt o egoister bör vi ju vara till en del eftersom om vi mår bra själva så kan vi få andra i vår närhet att må bra så det är ett tveeggat svärd
Någon dag sedan Schyman i partiledardebatten fått Persson att framstå som en hycklande yngrygg började "hyenadrevet " efter henne. När Mona Sahlin framstod som en allvarlig konrurrent till Persson om statsministerposten startade det "hyenadrevet "..... Vem tror på tillfälligheter...
Monique
24-01-2003, 16:07
 Är det månne en händelse som ser ut som en tanke Det luktar alltid rävspel när drevet går...
jag känner ju bara de som jag brukar makt o politik där kan nog folk få på skallen rejält det verkar ju som om dom gärna tar till både hinkar o spadar i sandlådan o själva kärnan i vad dom har tänkt säga försvinner ut i nånting som mera liknar ett sätt att vara den som e bäst på att trycka till den andre jag tror inte att könet spelar så stor roll även om herrarna är i majoritet så kastar alla sand lika bra
Eva i Skåne
24-01-2003, 22:03
Ni har skrivit mycket klokt i ämnet, men jag kan inte låta bli att tycka att det är ett större svek från en vänsterpolitiker som försöker sko sig. Jag hoppades att de hade större känsla för jämlikhet, men idealen hyllar bara de längst ner i ledet, sen är alla lika vänster eller höger. Se till att få det så bra som möjligt själv och ha en bra reträttplats. Kliar du min rygg så kliar jag din.
Hade jag gjort så som Gudrun gjort hade jag blivit åtalad utan en massa skriverier i pressen.
Nu undrar jag när pressen ska kolla vilka bilar miljöpartisterna åker omkring i när de inte åker taxi.
CITAT (Virgo @ 25-01-2003, 00:52) Nu undrar jag när pressen ska kolla vilka bilar miljöpartisterna åker omkring i när de inte åker taxi. Och så kan de ju rapportera om vad de åker i för sorts bilar när de äker taxi åxå!!!
halloj, CITAT Och så kan de ju rapportera om vad de åker i för sorts bilar när de äker taxi åxå!!! Taxibilarna brukar vara av nyare årsmodeller och de skräpar inte ner så mycket. Det är ju egentligen det som är intressant att få veta vilka bilar de har eftersom de vill höja alla möjliga energiskatter och miljöskatter osv. Tror faktiskt att många av dessa "miljöpartister" är "miljösadister".
Helen i Skåne
26-01-2003, 20:55
Jag tycker synd om Gudrun precis som jag gjorde med Mona. När det är en man som klantat sig handlar det aldrig om deras privatliv eller vad deras fru, 65 säger eller tycker de får inte ens vara med på bild. När det är en kvinna som gjort dumheter blir det alltid så mycket privata grejor och dumheter som inte har betydelse för själva "brottet"...DET tycker jag är fult för man är mer sårbar när ens nära och kära blir involverade, DE har ju inte gjort något, de råkar bara ha en mamma eller särbo eller nåt som gjort fel. Jag önskar Gudrun lycka till även om jag håller med Eva...
*Felix matte*
26-01-2003, 22:18
CITAT (Helen i Skåne @ 26-01-2003, 20:55) Jag tycker synd om Gudrun precis som jag gjorde med Mona. När det är en man som klantat sig handlar det aldrig om deras privatliv eller vad deras fru, 65 säger eller tycker de får inte ens vara med på bild. När det är en kvinna som gjort dumheter blir det alltid så mycket privata grejor och dumheter som inte har betydelse för själva "brottet"...DET tycker jag är fult för man är mer sårbar när ens nära och kära blir involverade, DE har ju inte gjort något, de råkar bara ha en mamma eller särbo eller nåt som gjort fel. Jag önskar Gudrun lycka till även om jag håller med Eva... [COLOR=green]Exakt så känner jag också. Det var samma känsla när jag lyssnade på P4 och hörde följande som jag ju skrivit om tidigare: Den Finske reportern namngav de manliga och tillade sedan nonchalant " och så de där tjejerna " om de kvinnliga åkare som också är avstängda.
Lika var det när den unga kvinnan for till USA med sin dotter som hon "kidnappade" på dagis. Jag undrar - Hur ofta sätter man ut namn och bild på "förövaren" ens när det gäller brutala mord? Aldrig! vågar jag påstå - Inte åtminstone innan vederbörande är dömd i domstol - Visst ja - Förutom de fåtal unika gånger det handlar om kvinnliga gärningsmän. Då lämnas (hängs) till och med hennes föräldrar ut. Sorgligt! Undran som infaller - Har vi eg. hunnit så långt avseende jämlikhet? Tror inte det!
Jag tycker Skatteverket eller vad det heter skulle lusgranska deklarationerna för varendaste en av riksdags- och regeringsledamöterna. De skulle säkerligen finna mycket av intresse.
Jag var på årlig tandkontroll och förfasade mig även jag över dessa skvaller tidningar. Tyvärr hade jag ett hål och följdaktligen skulle dessa tidningar läsas igen. Men hon fann på råd, i samma hus finns ett bibliotek och där fanns det bla en bok som jag lånade (grönsaks odling inomhus). Tror att tandis fattade att varken motor eller skvaller passar mig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|