|
andersen
24-05-2004, 13:50
Märkligt att du blir så upprörd över ett gift och vill försvara den graden fast du har aldrig använt det. Det är bra att vara aktiv man ska inte säja ja till allt, så är jag uppfostrad till och det hoppas jag att mina barn åxå ska vara hela sitt liv, därför ska vi inte köpa allt som bolagen vill sälja och i det hära fallet gift, dessutom så säjer regering och tillsynsmyndigheter att inte alla ska få hanskas med giftet........så är det! Tycker inte att du ska se det personligt....gifttrådar tenderar att bli giftiga
andersen
24-05-2004, 13:53
Jag sätter åxå pungt här.
Men du Copycat får slut ordet om du vill.
CITAT (Copycat @ 24-05-2004, 14:16) TACK POSSE !!!!  Det måste jag väl tolka som att du blev förtjust över att se en flaska RoundUp? Nåväl - det är inget som jag använder...
MrLindells formuleringsförmåga uppnår emellanåt rent Oscar Wildeska höjder vill jag lova! Menar ni verkligen att ni tänker sluta nu?!!! Mvh Fenja
MRLINDELL
24-05-2004, 16:50
MAKAR? Jag är absolut inte gift med den där "Azifoa" ...
Gossen Ruda
24-05-2004, 17:29
Här hettar det till trots att jag inte skrivit något.  På´n igen jag tror han rör sig. Jag tänker inte dra igång det hela igen bara påpeka att Roundup är klassat som BEKÄMPNINGSMEDEL av Sveriges högsta organ på området, Kemikalieinspektionen. V g använd den beteckningen eller sluta skriv, det ser så obildat ut att göra egna tolkningar även om jag vet varför en del använder värdeladdade omskrivningar. Kolla gärna med Kemi varför dom fattat detta beslut. "Vatten är ett farligt gift, omger Visby stift."
Copycat
24-05-2004, 18:52
Nja, det var Azofia som syftade på dig och mig, MR Lindell. Jag tror inte att maken skulle uppskatta bigami
MRLINDELL
24-05-2004, 19:04
Ojzan! Inte undra på att jag inte förstod
CITAT (Gossen Ruda @ 24-05-2004, 18:29) Här hettar det till trots att jag inte skrivit något.  På´n igen jag tror han rör sig. Jag tänker inte dra igång det hela igen bara påpeka att Roundup är klassat som BEKÄMPNINGSMEDEL av Sveriges högsta organ på området, Kemikalieinspektionen. V g använd den beteckningen eller sluta skriv, det ser så obildat ut att göra egna tolkningar även om jag vet varför en del använder värdeladdade omskrivningar. Kolla gärna med Kemi varför dom fattat detta beslut. Apropå Kemikalieinspektionen citerar jag från SVT text 040522: CITAT Amalgamfyllda tänder från döda bör dras ut före kremeringen. Det är en lösning som Kemikalieinspektionen vill diskutera för att minska utsläppen av kvicksilver från krematorier, skriver Dagens Nyheter. 40-talisterna har mer amalgam i sina tänder än andra. Därför kommer utsläppen av kvicksilver från krematorierna att öka väsentligt de närmaste tio till trettio åren. Det vill inspektionen hitta en lösning på. Hmm.. vore det inte mer angeläget att amalgamsanera dem som ännu lever?
*Felix matte*
24-05-2004, 22:20
CITAT (Posse @ 24-05-2004, 23:16) Hmm.. vore det inte mer angeläget att amalgamsanera dem som ännu lever? :unsure: Billigare att ta dem efter de "gått hädan".... då krävs ingen bedövning och inga steriliserade verktyg... greppa tag i tanden med en tång och ryck ut ... inga protester
....nu har jag halvläst denna märkliga tråd......och jag måste bara få tycka till lite... Alltså, jag är bonde och har som sådan vid ett flertal tillfällen haft folk som sprutat med roundup för oss....men inte f-n tycker jag att det var nåt BRA...det var illa nödvändigt eftersom vass höll på att ta över åkrarna.....men det är inget som jag nånsin kommer att tycka var OK egentligen.....(numera odlar vi ekologiskt, fast jag är ingen "miljömupp" för det...) .....men man kan väl inte FÖRSVARA att man sprider gift i naturen, det är ju så fruktansvärt självklart att det egentligen är FEL, FEL, FEL... ..... det finns det väl ändå ingen som kan säga emot...eller..... Nu är det ju så att det är mänskligt att inte göra allt rätt...men att försvara att man medvetet gör saker helt fel....näe...det är åt h-e, tycker jag...
MRLINDELL
25-05-2004, 12:15
Vart tog ni vägen tokstollar, mitt blodtryck håller på att sjunka ....
Du får la ta med dig Round Up-dunken och en pensel och gå runt i trädgården och pensla lite på grodbladen. Trycket stiger efter ett tag när du gått frammåtböjd som en mäla!! Mvh Fenja
Gossen Ruda
25-05-2004, 20:28
CITAT .....men man kan väl inte FÖRSVARA att man sprider gift i naturen, det är ju så fruktansvärt självklart att det egentligen är FEL, FEL, FEL... Ja du Tesa, hur kan man göra nåt sånt? Själv använder jag vid behov bekämpningsmedel i min trädgård så jag känner mig inte träffad. Fast det var kanske det du menade? Trädgårdar och odlad mark är inte natur enligt min mening, men där får var och en tycka fritt, och produktdefinition har jag skrivit om tidigare. Varje människa har rätt till att själv avgöra vad man skall göra och inte göra, vad som är fel och vad som är rätt. Det finns få absoluta sanningar, för det mesta får man avgöra själv utifrån sina egna värderingar och uppfattningar. En del tänker inte ens själv utan låter andra lägga orden i den egna munnen. Därmed är det enligt min mening helt förkastligt att säga till någon annan att denne gör fel. Förmodligen tycker han eller hon tvärtom och vem har egentligen rätt?????
CITAT (Gossen Ruda @ 25-05-2004, 21:28) Trädgårdar och odlad mark är inte natur enligt min mening, men där får var och en tycka fritt, och produktdefinition har jag skrivit om tidigare. Jag bara undrar hur du kan tycka att en trädgård inte är natur? Trädgården är ju inte avskild från den omgivande naturen, den är i allra högsta grad en del av ekosystemet runt omkring, om än kontrollerad av människan. Och vad som är gift resp. bekämpningsmedel, tja, det kan väl kvitta? För "ogräset" är det gift, för odlaren är det arbetsavlastning. Men är det verkligen på definitionerna det hänger? Det handlar väl snarare om vad "bekämpningsmedlet" eller "giftet", eller vad man nu vill kalla det, kan ställa till med utanför trädgården. Eller?
.......vad jag menade var att ingen ärlig människa vid sina sinnens fulla bruk kan innerst inne tycka att det är helt OK att medverka till att förstöra miljön (i det stora perspektivet...) och riktigt, riktigt ärligt kunna försvara det.......
....för många bäckar små.....
...men det måste ju alltid vara nån som säger emot även den mest självklara sanning...men så länge det man gör i sin egen trädgård påverkar andra- nu eller i framtiden, på ett negativt sätt så är det INTE var och ens ensak....... och om man inte tycker så, så har man FEL...sådetså.....
På tal om att inte trädgården inte är en del av naturen: Den moderna människan som känner sig avskild från naturen och inte känner sig som en del av den, som har slutat känna släktskap och ansvar för den. (Att sluta att känna att den är värd att leva för sin egen skull. ) Det är det som gör miljöföstöring möjlig.
CITAT (Siri @ 25-05-2004, 23:03) På tal om att inte trädgården inte är en del av naturen: Den moderna människan som känner sig avskild från naturen och inte känner sig som en del av den, som har slutat känna släktskap och ansvar för den. (Att sluta att känna att den är värd att leva för sin egen skull. ) Det är det som gör miljöföstöring möjlig. där tror jag du har rätt!
MRLINDELL
26-05-2004, 12:27
 . o O (Vad äter de här mupparna för något?)
Gossen Ruda
26-05-2004, 17:48
Nej go vänner, jag anser inte att rädgårdar kan räknas som natur. Natur är för mig skogar och ängar, inte välansade trädgårdar. Visst finns det trädgårdar som närmar sig naturstadiet med likafullt är det en trädgård. Framför allt är en normalträdgård ett ekologiskt hopkok med växter från hela världen som egentligen inte har i Sveriga att göra och absolut inte i naturen.
Visst håller jag med om att man inte skall påverka omgivningen negativt och sprida saker som kan skada. Det är bara det att jag anser inte Roundup kan räknas in i den kategorin. Dessutom använder jag R-p på ett sätt som definitivt inte kan skada varken min mark eller omgivningen. Vissa kan inte acceptera detta utan anser att bara man sprutar ett tag sugs allt direkt ner i grundvattnet och skadar hela omgivningen. Lite normalt sunt förnuft skulle nog inte skada, nu tycks hysterin råda.
Det är faktiskt lite lustigt att så många kritiserar mig för att använda R-p utan att veta hur mycket och på vilket sätt jag använder det. Det tycks som om 0-tolerans är det enda riktiga för en del fanatiker. Det står väl så i Ekologi-odlarens bibel. Jag gick ur statskyrkan för flera år sen och tänker inte ansluta mig till någon annan religion eller livsåskådning. Jag är en pragmatiker, ser på varje fråga på sitt sätt. Dogmatikerna får hålla på med sitt, dogmer är till för att man skall slippa ta ställning för varje ny fråga.
Med detta hoppar jag av denna diskussion, den börjar bli lite spretig. Må förståndet och klokheten återvända till forumet och trädgårdarna.
tomas99
27-05-2004, 10:47
Gossen Ruda, det här är mitt första inlägg här, och jag har läst dom inläggen som du har i den här tråden, och jag måste säja att du värkar ej förstå vad vare sig natur eller gifter är för något! när du räknar upp vad som är natur för dej så står det inget ting om vatten.
Ang gifter så är det så att du skriver själv att ogräset dör, och då är min fråga vad dör dom av? det måste väll vara giftet som dom dör av.
Sedan förstår jag inte varför DU pratar nedsättande om region vad har det med om folk ska använda gifter eller ej, jag tycker att den som är ansvarig för forumet ska ta dej i örat! vi har religon frihet i Sverige och då ska du inte skriva som du gör, vi som har valt att vara kvar i kyrkan eller någon annat religöst samfund ska ej bli nervärderade för det!
Hannele
27-05-2004, 10:55
CITAT (Gossen Ruda @ 25-05-2004, 21:28) Varje människa har rätt till att själv avgöra vad man skall göra och inte göra, vad som är fel och vad som är rätt.  Hoppas verkligen inte det! En del sprider gifter, andra stoppar sina ungar i ugnen, kör fulla på oskyldigt folk...
Copycat
27-05-2004, 11:00
Hejsan Tomas ! Välkommen till Forumet. Det var verkligen inte rätt "tråd" att halka in på. Jag tar för givet att du p.g.a. stort odlarintresse tagit dig in på Odla.nu. Att gå raka vägen in på ett mycket känsligt område kanske inte är så lyckat. Har du inga frågor om växter som vi alla andra kan stå till tjänst med? Jag håller med "gossen Ruda" Min lilla plätt på 30 kvm. är då banne mig inte natur. Jag har staket om min plätt och om jag skulle välja att bara ha stenplattor, skulle du och ni andra naturfantaster kalla det natur då? Nä, självklart inte. Natur är som "Gossen Ruda" så fint beskrev, vårat vackra landskap med skogar och ängar (och naturligtvis våra sjöar). Jag uppfattade det inte som att han klankat ner på någon religion, vilken religion då? Om man får fråga? Jag har läst hans inlägg flera gånger och kan absolut inte komma på vilken religion som fått på tafsen.
Hannele
27-05-2004, 11:51
CITAT (Copycat @ 27-05-2004, 12:00) Min lilla plätt på 30 kvm. är då banne mig inte natur.  Jag hade en liten äng på min första uteplats på ca 30 m². Copycat, klarar du inte din lilla plätt utan gifter...??
And here we go again! Fenja
CITAT (Copycat @ 27-05-2004, 12:00) Att gå raka vägen in på ett mycket känsligt område kanske inte är så lyckat. Voffor dådå?
Copycat
27-05-2004, 13:42
Till Hannele . Nä, tänk för att det gör jag inte. Jag har kämpat i sex år med att gräva och åter gräva, jag vill faktiskt ha något annat på min plätt än 30 kvm. kirskål. Jag har reumatiskt, och min kropp orkar inte mer grävande. Till Posse . Jaa, gissa det du.
CITAT (Copycat @ 27-05-2004, 14:42) Till Posse . Jaa, gissa det du.  Jag gissar att du hoppas slippa förklara....
Gossen Ruda
27-05-2004, 17:42
Jag hade egentligen avslutat medverkandet i den här tråden men får väl ta upp det igen pga direkta frågor. Visst ingår naturliga vattenytor i naturen, från den minsta bäck till Vänern. Dock inte den anlagda dammen i trädgården även om grodorna från naturen förökar sig där.
Ogräset dör pga inverkan från bekämpningsmedlet. Det kan dö av andra saker också. Häller man vanligt koksalt på dom dör dom också men du har väl knappast sett en giftvarning på ett saltpaket?
Nu skall vi väl inte ha en religionsdebatt också? Då kommer jag att bli bannlyst av dom flesta religiösa. Vad jag menar är att en renlärig ekologiodlare är lite att jämställa med en starkt religiös person. Man skall lyda vad som sägs om den rätta tron utan att ifrågasätta. Vare sig det nu är den eller dom som skapat ekologiläran eller vad som står i bibeln, toran, koranen eller vilken annan likadan bok. Jag kan dra till med Mein Kampf och Das Kapital också. Människan har en fantastisk hjärna, använd den och tänk själv.
Får jag hoppa av nu?
Hannele
27-05-2004, 17:50
CITAT (Gossen Ruda @ 27-05-2004, 18:42) Människan har en fantastisk hjärna, använd den Och begränsar man sej så, blir det som i Mein Kampf und Das Kapital.
Copycat
27-05-2004, 18:27
Jaa, Gossen Ruda, du har så rätt så.  Och Hannele, man måste inte måla fan på väggen, bara för att några väljer att "måla" sina blad i den egna trädgården.
MRLINDELL
27-05-2004, 20:52
Miljömupparna skall bara skita i vad jag gör i min trädgård, där bestämmer jag och gör det som känns bra & rationellt. Jag hoppas alla känner så!
Copycat
27-05-2004, 21:22
Jadå MR Lindell, visst är det så många av oss känner. Vi går ut i trädgården och sjunger en skvätt " jag ska måla hela världen lilla mamma....." med en burk och pensel. Hela sommaren kan man njuta av sitt måleri. Och ingen ska bry sig, alldeles rätt.
CITAT (MRLINDELL @ 27-05-2004, 21:52) Miljömupparna skall bara skita i vad jag gör i min trädgård, där bestämmer jag och gör det som känns bra & rationellt. Och om det du gör påverkar naturen utanför din trädgård, vad ska vi andra göra då?
birgitek
27-05-2004, 21:55
Hur vore det med lite saklighet. Visst har Roundup en viss miljöpåverkan, men jämfört med tex bilkörning är den försumbar. Ingen höjer på ögonbrynen pga min bilkörning, närmare bestämt 6 mil per dag, däremot blir det ramaskri om jag använder en gnutta Roundupo. Var finns logiken? Bekämpningsmedel eller gift? Tja, ingen kallar salt för gift, men ändå har det en ganska avsevärd negativ miljöpåpverkan (tex vägsalt) Jag själv anvädner Roundup, i begränsad omfattning, med gott samvete, och tycker att det är viktigt att låta saker och ting behålla sina rätta proportioner. Birgit Ek
Copycat
27-05-2004, 22:02
Tack, det där behövdes. Nu kan jag sova gott och veta att vi är flera som tycker lika. Sila mygg och svälja kameler, det är många bra på. God natt på er.
MRLINDELL
28-05-2004, 03:51
CITAT (Ralf @ 27-05-2004, 22:33) Och om det du gör påverkar naturen utanför din trädgård, vad ska vi andra göra då? Då skall jag tala om att när Miljömupparna här tar på sig hörselskydd och kör med sin motorgräsklippare så att det bullrar en halvtimme och luktar huggorm i hela området upphör plötsligt alla regler. Större negativ inverkan på grannar kan jag inte tänka mig. Miljömuppen borde haft handjagare som jag. Miljömuppen har bil, en gammal pundarvolvo som säkert drar 2 liter milen. Ibland undrar man vem som är miljövänligast i det stora hela.
CITAT (MRLINDELL @ 28-05-2004, 04:51) Då skall jag tala om att när Miljömupparna här tar på sig hörselskydd och kör med sin motorgräsklippare så att det bullrar en halvtimme och luktar huggorm i hela området upphör plötsligt alla regler. I detta fallet så tror jag att du har blandat ihop snok och huggorm, det är snoken som försvarar sig genom at avge ett sekret som luktar illa om den känner sig hotad. Uttrycket bör alltså vara "luktar snok".
tomas99
28-05-2004, 06:43
CITAT (Gossen Ruda @ 27-05-2004, 18:42) Jag hade egentligen avslutat medverkandet i den här tråden men får väl ta upp det igen pga direkta frågor. Visst ingår naturliga vattenytor i naturen, från den minsta bäck till Vänern. Dock inte den anlagda dammen i trädgården även om grodorna från naturen förökar sig där.
Ogräset dör pga inverkan från bekämpningsmedlet. Det kan dö av andra saker också. Häller man vanligt koksalt på dom dör dom också men du har väl knappast sett en giftvarning på ett saltpaket?
Nu skall vi väl inte ha en religionsdebatt också? Då kommer jag att bli bannlyst av dom flesta religiösa. Vad jag menar är att en renlärig ekologiodlare är lite att jämställa med en starkt religiös person. Man skall lyda vad som sägs om den rätta tron utan att ifrågasätta. Vare sig det nu är den eller dom som skapat ekologiläran eller vad som står i bibeln, toran, koranen eller vilken annan likadan bok. Jag kan dra till med Mein Kampf och Das Kapital också. Människan har en fantastisk hjärna, använd den och tänk själv.
Får jag hoppa av nu? Jaha Gossen ruda. Tack för att du svarade! Men hur är det möjligt att få till ett sådant svar som jag fick av dej, du buntar ihop ett kränkande svar där du blandar in Bibeln och Koranen med Mein kampf påstår att dom hör ihop! Sedan skriver du att människan har en hjärna och att JAG ska använda den och tänka själv! Och då undrar jag var är ägaren till den här sidan? Gossen ruda följer ej reglerna han kränker människor varför blir han ej tillsagd?
Gossen Ruda
28-05-2004, 06:59
Snälla Tomas, du läser mina inlägg som fan läser bibeln. Jag kränker inga människor, möjligen deras läror. Religiösa, kommunister, nazister och andra renläriga har ett par saker gemensamt, bl.a. att dom har en bok eller liknande som dom lyder i allt. Det är i det sällskapet ekologiodlarna för det mesta platsar. Att tänka själv innebär att man skall ifrågasätta alla uppgifter man ser. För en riktig ekologiodlare är det otänkbart att använda konstgödning. Jag funderar över varför? En näve Blåkorn gör ingen skada, lika lite som en skvätt Roundup. Men det ingår i läran att inte använda sånt trots att det egentligen inte har någon betydelse.
Jag skulle vilja utlysa en liten namnförslagstävling - om vi som väljer de lite mer besvärliga, men för naturen skonsammare metoderna att få bort ogräs ska kallas miljömuppar vad ska man då kalla de bekväma, egoistiska latstockar som väljer den enkla vägen - vars vidare konsekvenser vi ännu inte har en aning om? Man kanske skulle kunna kalla dem för miljösvin?
Jag vill egentligen inte alls kalla meningsmotståndare för någonting kränkande. Jag kan inte förstå varför en diskussion mellan vuxna människor ska behöva innehålla dylikt? Men nu börjar jag bli JÄV-T trött på att få höra dessa nedlåtande tillmälen och insinuationer om att vi som tar det säkra före det osäkra och avstår från att använda olika kemiska preparat är dumma i huvudet och inte använder våra hjärnor! Har ni så ont om argument att ni måste gå på person i stället för sak?
Sluta upp med att föra ned diskussionen på den nivån!
Tänk om folk överhuvudtaget hade en ANING om vad ett personangrepp ÄR, innan de börjar ropa om att de är utsatta för det?!!! Men det ligger kanske i miljömuppars, religiösa, kommunister, naziztern och övriga renlärigas natur att ropa: "Vargen kommer" så ofta att ingen hör det till slut...
Mvh Fenja
Copycat
28-05-2004, 11:17
Sanna ! Nu får du lugna ner dig lite grann. Det finns faktiskt fler kategorier än två. Jag anser mig inte vara ett "egoistiskt miljösvin", om du tar åt dig när någon skriver om miljömuppar får stå för dig. Jag tror inte ens att du var involverad i detta uttalande. Det finns faktiskt människor som vill ha annat än Kirskål och asfalt att välja på i sin trädgård. Jag och många med mig, lider av reumatism och andra funktionshinder. Att kalla oss för egoistiska miljösvin, eller att ens komma på tanken att det skulle behövas ett namn på oss, tycker jag är mer nervärderande. Ta gärna över min smärta jag har dygnet runt, så ska jag nog ligga på alla fyra och gräva upp ogräsrötter.
Hannele
28-05-2004, 12:06
CITAT (Copycat @ 28-05-2004, 12:17) Det finns faktiskt människor som vill ha annat än Kirskål och asfalt att välja på i sin trädgård. Krukor på asfalten är bra alternativ för dej. Jag tror inte en sekund på att du bara har kirskål. Alla har vi våra anledningar; heltidsjobb, småbarn, krämpor, handikapp... Fortfarande kan man odla utan gifter. Min farbrors lungor var helt slut, han orkade inte ens gå runt och visa sin trädgård, som han var mycket stolt över. Han var tvungen att sitta på en stol och vila. Han skötte hela sin stora trädgård med frukt och grönsaker för hand, sittandes på sin stol, när han vände jorden med spaden. Långsamt, i sin egen takt. Utan gifter.
Copycat
28-05-2004, 12:12
Nä, okej jag ljög, jag har inte bara kirskål, jag har kvickrot på resterande yta. Om jag skulle ta bort all kvickrot så skulle det inte finnas någon gräsmatta kvar. Min gräsmatta ÄR kvickrot. Var inte så snabba att dömma andra, en vacker dag sitter ni där själva med en värkande kropp. Skulle du då nöja dig med en asfalterad trädgård och några krukor? Jag tycker faktiskt att påhoppen på oss funktionshindrade börjar bli lite patetiska.
Hannele
28-05-2004, 12:22
CITAT (Copycat @ 28-05-2004, 13:12) ,en vacker dag sitter ni där själva med en värkande kropp. Skulle du då nöja dig med en asfalterad trädgård och några krukor? Jag tycker faktiskt att påhoppen på oss funktionshindrade börjar bli lite patetiska.  Patetisk kan du vara själv, ingen har hoppat på dej. Påhopp fixar du så bra själv, samt herrarna här med sin åldersrasism, könsdiskriminering och även hopp på bögflummet  Du läste inte ens... lyssnade inte - du är inte den enda med fysiska hinder.
Copycat
28-05-2004, 12:31
Hannele ! Om du citerar MIG så tar jag för givet att kritiken riktas mot MIG. Om det var meningen till någon annan så kan du ta och citera denna. Ålder s och könsdiskriminering får du nog tala om för mig vart jag hittar på Odla, jag har inte märkt av detta. Och "hopp på bögflummet"? Vad betyder det? Är det nåt nytt inom trädgård, eller. Inte heller något jag sett.
Hannele
28-05-2004, 12:39
CITAT (Copycat @ 28-05-2004, 13:31) Hannele ! Om du citerar MIG så tar jag för givet att kritiken riktas mot MIG. Kritiken...? Jag berättade en historia ur verkliga livet, jag kan berätta fler.
MRLINDELL
28-05-2004, 13:00
Hej Sanna, det är jag, charmknutten Det är ingen som sagt sådär om miljömuppar. Jag vill bara belysa dubbelmoralen och fixeringen vid enstaka saker där man kan lägga ner så mycket kraft för att uträtta så lite. Ibland känns det som roundup just nu är viktigare än kärnkraften och allt annat som man borde poängtera betydlig mera. Nästan alla siffror MOT har varit fel och hysteriska. Pragmatin lyser med sin frånvaro oavsett hur & vad som diskuteras. Det finns bara EN som har rätt och det är den som är emot och vill förbjuda, till vilket pris som helst. Det är denna trångsynthet som är det stora problemet. Det är viktigt att låta någon ha en annan åsikt och få uttrycka den. Den typen av förbud som kommer allt mer är på gränsen till kränkande. Tänk om allt skulle behandlas/handläggas på det sättet. Det skulle bli kaos. De miljömuppar jag känner är lika stora eller små miljöbovar som alla andra, det är bara dom själva som anser att de är bäst i hela världen. Det är tråkigt att det är så och det är så problemen uppstår.
Copycat
28-05-2004, 13:20
Du får ursäkta Hannele. Men om det inte är kritik när du påstår att jag visst kan odla giftfritt oavsett hur min kropp mår. Eller då du påstår att jag ljuger om att jag bara har ogräs på tomten. Du tyckte att det var ett bra alternativ för mig att asfaltera min plätt. Det tycker inte jag, jag älskar blommor och vill ha så mycket det bara kan rymmas på 30 kvm. Ibland får man känslan av att du skickar inlägg för skickandets skull. Om du åtminstånne kunde vara saklig som Andersen och komma med konkreta argument, istället för att passa på att trycka ner dom som redan är svaga. Jag tänker inte skämmas för att jag vill ha det ogräsfritt i min trädgård. HUR det går till angår faktiskt bara mig själv. Jag har sett att du kan vara riktigt bra på växter, svara på forum medlemmarnas frågor istället för att kritisera en annan åsikt än din egen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|