Sidor: 1, 2, 3, 4
Nanna
Här kommer mitt underbara troll Bumper: http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=8...=nanna&pid=8489

Du Kattfot, kolla denna bilden: http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=8...nanna&pid=16734
Är han inte ruskigt lik din kisse? biggrin.gif
Becky,Malmö
Fenja, Tack för hjälpen, är ju nybörjare rolleyes.gif
åsgård
Här är RuffRuff och Celma hos dagishusse, och vi väntar på matte.
Då ligger Celma på Ruffes svans.
lisselbo
Här kommer en bild på min dotter Rebecca och en av hennes tamråttor, "Madonna"
GrönAnna
Nu hoppas jag det blir rätt tråd...
Vad många djurvänner det finns här på odla! Och vad många fina fyrfotingar! Jag fyller på med min Sigge, snart 14 år.

och en kattungebild på Alice, nu 10 år.

Exotic
Men man blir så sjuk i allas fina djur här rolleyes.gif wub.gif wub.gif

helt underbart jag skulle kunna ta en av var :rolleyes

Här kommer stora kärlek...som hoppar bland molnen

wub.gif
Mikaela
Hej Carol

Nej Tyvärr, vi har inte träffat så många andra bullar.
Sen Attila bröt benet när han var liten tål han inte andra hundar (katter o andra djur går bra), kan därför inte gå på träffar eller utställningar o bekanta oss. sad.gif
Och nu bor vi utomlands.
Mvh Mikaela
Towanda
Nu blir det andra bullar! smile.gif rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif
Sorry. Kunde inte låta bli!

Mvh,
Lena
Nutten
CITAT (Becky @ Malmö,09-09-2004, 14:39)
Ooopps!  Var inte meningen att man skulle behöva förstoringsglas för att kunna se bilderna  :blink:  försöker igen!

Är din bengals urprungliga namn möjligtvis Hero? I sådant fall har jag ett gäng bilder på honom, samt en halvbror, hemma hos mig smile.gif

BÅDA mina älsklingar Mintha (huskatt) och Helios (bengal):

fruberglund
CITAT (Exotic @ 05-09-2004, 20:42)
Kerstin draken har jag köpt här nere i Göteborg, den är från England , vill du veta exakt så säg till så tar jag reda på namnet rolleyes.gif

Här kommer en bild på mig och min ögonsten när hon sitter fint!

Kan tyvärr inte ha katt eller hund på grund av allergi men minigrisen Tindra är inte ett dugg sämre smile.gif

Exotic - jag vill gärna veta mer om draken...den var hur häftig som helst!

//Fru Berglund

Exotic
Hej Bruberglund
Hur gammal Tindra ?
En kund till mig har en tjjaaaa minigris vet jag inet om det blev ...men Nisse heter han är nog snart 11 år smile.gif rolleyes.gif

jag la in en länk här på listan ang Draken
Draklänken
fruberglund
Exotic!

Tindra är lite över 1 år och är inte fullvuxen än, minigrisar växer tills de är ca 3 år.

En "riktig" minigris (kanadensisk minigris) kan väga mellan 25 och 60 kg beroende på gener, man ska därför alltid titta på föräldrarna för att få en uppfattning om hur stor grisen blir.

Det kan hända att din kund har ett hängbuksvin, de kan bli upp till 90 kg tunga.

Många verkar tro att en minigris ska vara liten som en chihuaua men man får ju tänka på vad man jämför med...alltså en riktig gris som väger ca 200 kg...och då är ju en minigris med sina ungefär 30 kg MINI i jämförelse. En minigris blir ju inte större än en mellanstor hund och kan man ha en sån så kan man ju ha en minigris smile.gif

Avvek lite från ämnet men en liten lektion skadar ju aldrig, eller hur smile.gif

Tillbaka till drakarna.

Hittade två favoriter, dels den du hade och dels den som sov...underbara.

Måste genast kolla upp vart man får tag i dessa, har inte sett dem någonstans här i Jönköping i alla fall.

Vad kostade din om man får fråga?

Hälsningar, fru Berglund
Viveka
Nutten, din bengal är ju bara för läcker. Som en liten tiger.

Om jag nånsin ska ha katt igen blir det nog en sån. Min gamla abessinierhona dog för 4 år sedan, men egentligen är jag mer hundmänniska än kattmänniska.

Har en ljuvlig brunvit Springer Spaniel som heter Molly, men tyvärr ingen bild på henne.
Fenja
Viveka, kolla Ocicat, de är lite vassare än bengalen tycker jag! Det finns några uppfödare i Sverige som du hittar om du söker på Google.se.
Mvh
Fenja
ylle
Slänger in bilden på Ylle här också. Har visat den i kattforum.
Kan inte låta bli!

Fenja
Vad bra att du inte kunde låta bli Ylle!!
wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Nutten
CITAT (Fenja @ 12-09-2004, 10:38)
Viveka, kolla Ocicat, de är lite vassare än bengalen tycker jag! Det finns några uppfödare i Sverige som du hittar om du söker på Google.se.
Mvh
Fenja

Haha, jag som tycker precis tvärtom, att bengalen är vassare än ocicaten! Säg den katt som har bengalens glitter!!! tongue.gif

ylle, skulle precis säga att jag kände igen din katt från kattforumet! var inte alls länge sedan den bilden dök upp där ju!
Boxbum
Va underbart att se era familjemedlemmar:-) Vad vore livet utan husdjur?:-)
Här är en bild på mina "små" älsklingar. Bergman och Sessan
Mina Hundar
Towanda
Gaaaah! Vill också ha vovve! wub.gif
Fialotta
CITAT (Boxbum @ 12-09-2004, 14:12)
Va underbart att se era familjemedlemmar:-) Vad vore livet utan husdjur?:-)
Här är en bild på mina "små" älsklingar. Bergman och Sessan
Mina Hundar

Bergman o Sessan...åhh...vilka
fina hundar...vilken ras är de????
Fenja
Så här ser våra odjur ut:

Ikaros & Amadeus

Mvh
Fenja
Boxbum
Hejsan Maudan:-)

Det är Leonberger. Bergman blir snart 2,5 år och "lilltjejen", Sessan har nyss fyllt 1 år:-)
Fialotta
CITAT (Boxbum @ 12-09-2004, 15:42)
Hejsan Maudan:-)

Det är Leonberger. Bergman blir snart 2,5 år och "lilltjejen", Sessan har nyss fyllt 1 år:-)

Hej!

Jag tyckte de va den rasen, men va inte säker....men dom är
jättefina...som stora björnar wub.gif smile.gif wub.gif
Exotic
CITAT (fruberglund @ 11-09-2004, 22:54)
Exotic!

Tindra är lite över 1 år och är inte fullvuxen än, minigrisar växer tills de är ca 3 år.

En "riktig" minigris (kanadensisk minigris) kan väga mellan 25 och 60 kg beroende på gener, man ska därför alltid titta på föräldrarna för att få en uppfattning om hur stor grisen blir.

Det kan hända att din kund har ett hängbuksvin, de kan bli upp till 90 kg tunga.

Många verkar tro att en minigris ska vara liten som en chihuaua men man får ju tänka på vad man jämför med...alltså en riktig gris som väger ca 200 kg...och då är ju en minigris med sina ungefär 30 kg MINI i jämförelse. En minigris blir ju inte större än en mellanstor hund och kan man ha en sån så kan man ju ha en minigris smile.gif

Avvek lite från ämnet men en liten lektion skadar ju aldrig, eller hur smile.gif

Tillbaka till drakarna.

Hittade två favoriter, dels den du hade och dels den som sov...underbara.

Måste genast kolla upp vart man får tag i dessa, har inte sett dem någonstans här i Jönköping i alla fall.

Vad kostade din om man får fråga?

Hälsningar, fru Berglund

Hej,

Nix pix ingen hängbuksvin.. smile.gif

Jag tror att jag betalade sissåådär ca 2000 kr...
försökt att nå dem i England men ingen tur ännu.

Men om du läste i länken så skrev jag vad man kunde höra efter någonstans .
Lycka till rolleyes.gif
Exotic
Här är gammla damen Semlan igen...
Som ville se hur det ser ut inne i mattaes kamera biggrin.gif
yla
morris o smokie i full fart med lek

det finns fler bilder på de mina i min djurmapp i fotoalbumet
men jag måste nog göra en insektsmapp först innan ni tittar som inte gillar insekter så innan det finns en insektsmapp så ska ni inte titta i djurmappen,,, rolleyes.gif rolleyes.gif men jag börjar sortera nu så det ska snart vara åtgärdat o då e de fritt fram för de insektsrädda att öppna djurmappen rolleyes.gif

nu kan man titta i djurmappen utan att dö av spindelbilder som nu ligger i insektsmappen
o så gjorde jag en mapp för fjärilar också för såna kan de flesta iallafall titta på smile.gif smile.gif
yla
jo jag glömde säga att den här tråden är ju lika kul som mingeltråden tongue.gif
Fenja
De är så söta, jag älskar kattungar, skulle kunna ha hur många som helst!! Smokie kommer att bli otroligt läcker med sin grå bakdel och svart randiga svans! wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
yla
CITAT (Fenja @ 12-09-2004, 18:59)
De är så söta, jag älskar kattungar, skulle kunna ha hur många som helst!! Smokie kommer att bli otroligt läcker med sin grå bakdel och svart randiga svans! wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja

jo visst har han en fin teckning
ska bli spännade o se hur mycket päls det blir på dom
deras mamma e korthårig med lite lurv på tassarna
deras pappa är antagligen brandgul o det har dom lite färg av på nosarna
men ingen vet säkert
så dom är ena riktiga bondgårdskorsningar
o öronen är stora som på en pappillonhund laugh.gif rolleyes.gif
men dom e såå gosiga o keliga o lekfulla så jag får verkligen inget annat gjort än sitta o titta på dom då dom far runt som tossingar o leker
jag e glad för deras skull att jag tog två smile.gif
*Felix matte*
Nu måste jag bara få säga att jag är sååå avis på er alla som kan ha dessa söta kissemissar hos er. sad.gif wub.gif

Visst.. jag har Felix wub.gif men också han älskar katter och är kompis med några. wub.gif som han bara får umgås med utomhus.
ylle
CITAT (Nutten @ 12-09-2004, 13:38)
ylle, skulle precis säga att jag kände igen din katt från kattforumet! var inte alls länge sedan den bilden dök upp där ju!

Ja, har precis och äntligen köpt digitalkamera. Men har inte lärt mig göra bilderna lagom stora än, det sköter sambon. Därför är urvalet lite begränsat!
Nutten
Ohh, måste jag visa bilden jag nyss flashade inne på kattforumet; första gången mina katter vilar tillsammans!! Hände nu ikväll! wub.gif

ylle
Härliga vilddjur!
Fenja
Dom är så fina, Nutten! Mintha påminner en hel del om min lilla kisse Luva som blev överkörd för ett tag sedan...
Mvh
Fenja
yla

här är smokie
o fler bilder på dom finns på min hemsida på dagens datum laugh.gif
det enda jag gör är att gosa me dom laugh.gif

lycka rolleyes.gif
Fenja
Åh wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif, du milde så söt man kan vara!
Mvh Fenja
Becky,Malmö
Nutten!
Jag har ju nästan en likadan bild.

Visst är det härligt att se när ens nya kisse blivit kompis med den gamle.

...och fårskinnsfällen är allt toppen!
Copycat
Oj, oj, vad jag blir avundsjul på er som har katter som kan vara tillsammans. Den dagen då mina två ligger tillsammans, så har nog en av dom dött, eller ligger för döden. Den äldre surkärringen Ida som är 9 år, hon tål bara inte vildkatten "Copycat Kitty" ett år gammal. Jag längtar till den dagen då dom kan aceptera varandra och sova tillsammans. wub.gif
Boxbum
Becky, vilka underbara katter, vilken härlig personlighet dom verkar har man ser det bara av att titta på bilden, och vilka underbara färger:-)
Nutten
CITAT (Copycat @ 13-09-2004, 15:33)
Oj, oj, vad jag blir avundsjul på er som har katter som kan vara tillsammans. Den dagen då mina två ligger tillsammans, så har nog en av dom dött, eller ligger för döden. Den äldre surkärringen Ida som är 9 år, hon tål bara inte vildkatten "Copycat Kitty" ett år gammal. Jag längtar till den dagen då dom kan aceptera varandra och sova tillsammans. wub.gif

Jag kan inte påstå att de är såta vänner än, men det går åt rätt håll! Min Mintha är en svårflirtad dam ska du veta! Får se om jag kan få dem att sova tillsammans en liten stund idag med...ni skulle sett vad Helios njöt av den lilla tid han fick ligga på Mintha igår! Busar gör de däremot som tokiga laugh.gif

CITAT
Nutten!
Jag har ju nästan en likadan bild.

Visst är det härligt att se när ens nya kisse blivit kompis med den gamle.

Jo du, man blir riktigt varm i hjärtat när det fungerar bra med båda, men för min del har det bara skett en kort stund. Tror din burma är av den mer accepterande typen än min surkärring Mintha! wink.gif
carol
CITAT (Mikaela @ 10-09-2004, 14:27)
Hej Carol

Nej Tyvärr, vi har inte träffat så många andra bullar.
Sen Attila bröt benet när han var liten tål han inte andra hundar (katter o andra djur går bra), kan därför inte gå på träffar eller utställningar o bekanta oss.  :(
Och nu bor vi utomlands.
Mvh Mikaela

Så trist! sad.gif Men det är ju tur att han tål andra djur åtminstone.

Här är en länk till Ottos sida med mycket bullissnack.

Ottobullen
Zanna
Vad kul att se allas bilder, det verkar som de flesta är både djurvänner och trädgårdsintresserade.

Här är två bilder, en på min mysiga katt Simba som somnade på min datorskärm och en på syrrans yrväder Rossi som blir full med snöbollar på vintern.
Simba
Rossi med snöbollar

Bilderna fick fel text, det ska var tvärtom!
*Felix matte*
Zanna... vad härlig bild på hunden biggrin.gif vad är det för ras?
Felix ser likadan ut när det är blötsnö.. om han inte har overallen på sig,
men på han syns det inte så väl... är ju vit. tongue.gif
Ewa L
Visst är det härligt att se att djuren samsas och har det gott tillsammans.

Har haft denna bild publicerad tidigare (som tävling: Finn hund nr 3), men tycker mycket om den.
Det festligaste tycker jag är att "minst tar störst plats".

amaira
Ja katten brer verkligen ut sig!

Tredje hunden ... är det ögonen i rummet bredvid?

Häftigt!

/amaira.
Copycat
Hejsan ! Och jag som trodde att den som bredde ut sig var en hund unsure.gif Mina katter ser likadana ut annars, båda är sköldpaddsfärgade, dom finns i mitt album. Ida är 9 år och Copycat Kitty är en 1 årig vildkatt. Ögonen i dörröppningen däremot, det trodde jag var en katt, tänk så olika vi ser saker tongue.gif wub.gif
Zanna
CITAT (Felix matte @ 14-09-2004, 07:43)
Zanna... vad härlig bild på hunden biggrin.gif  vad är det för ras?
Felix ser likadan ut när det är blötsnö.. om han inte har overallen på sig,
men på han syns det inte så väl... är ju vit. tongue.gif

Rossi är en Pyreneisk(stavning?) vallhund (BERGER DES PYRÉNÉES). Han är en härlig lite lurver. Rasen är ganska ny i Sverige. Det är en väldigt energisk hund och syrran har nog fått en som är 10 gånger så energisk som rasen i övrigt! Tursamt nog så bor de på gård med hästar så Rossi är med hela dagarn och får vara med när de är ute och rider också. Ibland sticker han ut i hagarna och vallar hästarna - inte så populärt ohmy.gif

Jag förstår folk som har overall på sina hundar när det fastnar så mycket snö (det är svårt att tro det om man inte sett det). Värst är det väl när det är kring nollan då det är blötsnö. Förra vintern när jag hade Rossi ett tag så kunde han knappast röra sig för alla snöbollarna!

Här kan du se honom lite bättre, jag ska se om jag kan scanna in en riktigt bra bild om du är nyfiken
Rossi

Här kan man läsa mer om rasen:
Berger des Pyrenees
ylle
CITAT (Zanna @ 14-09-2004, 07:27)
Vad kul att se allas bilder, det verkar som de flesta är både djurvänner och trädgårdsintresserade.

Här är två bilder, en på min mysiga katt Simba som somnade på min datorskärm och en på syrrans yrväder Rossi som blir full med snöbollar på vintern.
Simba
Rossi med snöbollar

Bilderna fick fel text, det ska var tvärtom!

Vilka roliga bilder!
Ewa L
CITAT (Copycat @ 14-09-2004, 08:26)
Hejsan ! Och jag som trodde att den som bredde ut sig var en hund unsure.gif Mina katter ser likadana ut annars, båda är sköldpaddsfärgade, dom finns i mitt album. Ida är 9 år och Copycat Kitty är en 1 årig vildkatt. Ögonen i dörröppningen däremot, det trodde jag var en katt, tänk så olika vi ser saker tongue.gif wub.gif

Nej då, hon som brer ut sig är en kisse, dessutom extremt liten sådan. Men här tar hon plats.
Hon är inte alls lika lurvig som dina "sköldpaddor".

Amira: Ögonen på hunden i dörröppningen är min kolsvarta Cocker-flicka, som jag tyvärr förlorade 30 maj i år. Hon var inte utstött, hon tyckte bara inte om värmen till skillnad mot de andra tre. wub.gif
Ewa L
CITAT (Copycat @ 14-09-2004, 08:26)

Nej då, hon som brer ut sig är en kisse, dessutom extremt liten sådan. Men här tar hon plats.
Hon är inte alls lika lurvig som dina "sköldpaddor".

Amira: Ögonen på hunden i dörröppningen är min kolsvarta Cocker-flicka, som jag tyvärr förlorade 30 maj i år. Hon var inte utstött, hon tyckte bara inte om värmen till skillnad mot de andra tre. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon