Sidor: 1, 2, 3, 4
Exotic
Här är en av mina älsklingar wub.gif bilden är tagen idag på vår trapp..
Sen blir hon 12 år i oktober och visst ser hon ut som en ung tös smile.gif wub.gif rolleyes.gif
Semlan

rolleyes.gif
kerstin z5-6
OK ! Jättesöt är hon din semla smile.gif men draken var inte dum heller -var har du hittat den -föll direkt -jag som inte är så mkt för trädgårdspynt annars -Superläcker !!!
Här är han igen min Björn smile.gif
renate
tongue.gif Här kommer Murvel i närbild,det var nästan omöjligt att tar en bild,när jag skulle tar kort föjlde han efter och ville kela,till slut blev det den här bilden.

Nu kommer Olivia och vår gäst Kix.

Och här kommer lille Fritz,nu är alla mina älsklingar med.
wolkenkrabber
Dennis
cala98

Grynet gäspar

Markoolio

Lufsan o Dodis
Exotic
Ojjj Ojjjjj så härliga bilder rolleyes.gif laugh.gif wub.gif
jag får dela med mig av en till bild.... men ena katt som är i utegården sitter i ett av mina cementblad laugh.gif biggrin.gif
Katten Loppis

Kerstin draken har jag köpt här nere i Göteborg, den är från England , vill du veta exakt så säg till så tar jag reda på namnet rolleyes.gif
Ciczi
Här är bilder på Edison. Det är visserligen inte min egen utan det är mina föräldrars. Men jag tycker om den lille filuren ändå! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Annica i Sörmland
http://www.odla.nu/album/data/annica77/ful...1576_p12365.jpg

Här min älskling!! Liten Piri visar upp sig.
Gunvor Nilsson
Morris och Spotty - mina fyrfotingar. smile.gif

/Gunvor
Katarina H
Här är bild på Musse - världens bästa katt!
Musse
Fenja
Kul initiativ och trevliga bilder! Kolla i mina album så finns alla 10 djuren där (hundar och kaniner i 'Lite av varje').
Mvh
Fenja
Anki på Öland
Jag har ju några stycken men det här är min söta lilla Nina som just parats

Nina

med Colin
Colin

så hoppas vi på valpisar om 9veckor. Dom här bor inte kvar hos mig men dom är go'a.
valpar

Anki
magiana
Oj, vad härliga bilder. Bilden på Grynet som gäspar var ju bara för skön!

Här är mitt älsklingsgull:

*Felix matte*
Alla mina fyrfotade älsklingar finns HÄR

Felix fyller 6 år på fredag 10 sept.

En av dem finns inte längre i familjen... Ebba har fått nytt hem i Viskafors wub.gif
lisselbo
Råkade lägga in en bild på en av mina favoriter i en ny tråd här i småprat.
mvh Marie
Ewa L
Och jag har mina 4-benta älsklingar här. wub.gif
Annelie
En utav mina kisar - Pacy. Han trivs bäst när han får ligga ovanpå tidningen man läser eller mina tjejers läxböcker smile.gif

Kattfot
Oj va många sötnosar det fanns smile.gif
Jag diggar verkligen Grynet och hennes söta tand *hihi*

Här kommer mina kissar:

Miranda 7 år & Laban 1 år

...myspysstund
Xelma
Här är Selma i målartagen...

...och i planteringstagen

Fialotta
Åhhh...va Selma va söööt...vilken
härlig päls att gosa näsan i smile.gif wub.gif
Fenja
Kattfot! Vilka fina katter!! Vad är det för ras på den svartmaskade, siames? Ser så ädel och högfärdig ut!! tongue.gif wub.gif
Mvh
Fenja
netaave
Vår Millan
Fenja
Netaave! När jag försöker kolla din länk kommer jag till inloggningssidan för vår bredbandsleverantör?!! Andra länkar fungerar... wacko.gif Kan du inte länka in bilden jag vill gärna se Millan?
Mvh
Fenja
Kattfot
CITAT (Fenja @ 06-09-2004, 12:25)
Kattfot! Vilka fina katter!! Vad är det för ras på den svartmaskade, siames? Ser så ädel och högfärdig ut!! tongue.gif wub.gif
Mvh
Fenja

Japp, en brunmaskad siames är det biggrin.gif
Det är familjens lilla dam, väldigt bestämd över hur saker och ting ska vara. Protesterar högt om hon är missnöjd tongue.gif
Caprice
Cala98: din översta bild är underbar...! wub.gif

Här är mina gullisar:

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Caprice
Fenja
Caprice! Har du stulit min katt?!!

Mvh
Fenja
Caprice
OOOps... ohmy.gif tongue.gif Bara lånat.... tongue.gif

Caprice
Nutten
Måste jag ju lägga in mina sötnosar då:

Helios (bengal) 12 veckor:

Å så min Mintha (huskatt), lite över ett år:
wub.gif
Zanna
Här är korniga bilder på mina älsklingar; Trixi, dalmatiner 2,5 år och Simba, bondkatt 8 år.

http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...1790&uuid=zanna
renate
Oj joj joj,så fina bilder från alla djur,den ene sötare än den andre.Jag var ute i trädgården i det fina sommarvädret och då är Olivia alltid med,men det är tröttsamt att bara sitta och tittapå,man måste tar en tupplur ibland.Då duger det med mattes Timjan som säng.
Fenja
Vilken härlig hundsäng! Måste visa min favoritbild på årets kattungar, en liten dam som INTE vill vara med på bild:

Mvh
Fenja
humla
CITAT (cala98 @ 05-09-2004, 20:31)

Vilken goding!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Här är tre av mina tussar;

Towanda
Hmm. Grymt avis på att ni har så söta små vänner. Jag vill så gärna ha en vovvekompis, men utan plats och tid så funkar det inte. sad.gif

Mvh,
Lena
Exotic
Här får jag visa katten med den sköna stilen laugh.gif laugh.gif
Ciczi
Håller med dig Towanda om att vara avis. Jag har dock mina föräldrars hund att kela med lite i bland.

Ciczi
Vicke
humla: Vilken härlig färg det "honungsfärgade" marsvinet har smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Här kommer lite mer djurbilder.

Ronja som faktiskt för det mesta sover på rygg.

Ronja och bästisen Casper (syrrans hund)
cic
Fina bilder, och underbara djur.. wub.gif

Som ju en del av er vet var jag tvvungen att lämna bort mina tussar. Känns tomt och overkligt. sad.gif
pimpim
Här kommer en bild på vår hund Sussi. Blandning mellan kelpie/labbe.

Pia
Bettson
Herre Gud vilka fina djur ni har.

Jag önskar jag hade en digitalkamera så jag kunde visa min älskling.Hästen förstås.
Bjuder på en historia i stället.
Hästen och jag snackar en del med varandra. Låter knepigt men vi förstår varandra perfekt.
Min lilla dam hade kolik och veterinären blev tvungen att komma ut.
Till undersökningsproceduren här undersökning genom ändarmen för att utesluta tarmvred innan medecin ges. De kan var lite obehagligt och veterinärerna är ofta lite osäkra om man inte har undersökningsbur. Veterinären frågar om hästen tolererar undersökningen och jag svarar ja.

Nu blev det lite obehagligt och hästen lyfter då på ett bakben tittar på mig och ber om lov att få sparka veterinären. Jag svarar nej och hon sätter ner benet igen . Veterinären var märksbart lättad.

Så skulle hon ha fyra stora sprutor. De flesta hästar brukar sitta som en tofs i taket när det blir dags för sprutor. Min häst öppnar demonstraivt gapet rör det mot veterinären stannar i rörelsen och tittar på mig.

Jag säger nej, han skall spruta. Hon stänger munnen rätar på halsen och gör sig beredd på behandlingen.

Efter två sprutor spänner det förmodligen i muskeln och hon fäller ena örat på den sida hon får sprutorna. Så vänder hon på huvudet och blänger ganska irriterat på mig. Blicken säger måse han verkligen göra det här.

Jag svarar och hon här på rösten att hon måste. Rätar återigen på halsen och plutar missnöjt med underläppen. Men hon står blickstilla.

Veterinären är en god vän till mig och han säger allt som oftast att "din häst är inte normal, men tänk om alla vore som hon". Dessutom är även han övertygad om att hästen och jag pratar fast han egentligen inte tror på sånt.

Fast pratar gör vi nog egentligen inte utan vi har bara så god kontakt.
När jag får en kamera så skall jag visa henne.
Ciczi
Hästar är fina djur och din lilla dam låter ju bara för bra för att vara sann....
Vad är det för ras?

Ciczi
Bettson
Hon är precis så bra om hon låter.

Det är ett halvblod som är tjugotre år gammalt.Pigg som en mört har motorn bak och full gas i skogen.

HOn är ganska jobbig att rida. Lite skumpig innan man får henne i rätt form.
Men sätter man upp en liten unge på henne så går hon så mjukt och försiktigt. Håller de på att ramla av så stannar hon och väntar på att de skall återfå balansen. Nybörjare beter hon sig som en liten ängen mot.

En ridkunnig person som hon inte tycker om, kan få henne att uppföra sig som den lede hin. Då låtsas hon att hon inte förstår några som helst hjälper och är alldeles outbildad vilket hon inte är.

Man måste förtjäna hennes respekt innan hon bjuder på sig. Hon har en enorm integritet. Men när man väl är kompis med henne sål accepterar hon precis vad som helst. Matte har sagt.....Å då får vi väl göra så då.
humla
CITAT (Vicke @ 08-09-2004, 09:49)
humla: Vilken härlig färg det "honungsfärgade" marsvinet har smile.gif

Tack! *Blir lite stolt*, hon är det enda marsvin jag har som jag själv fött upp! wub.gif
Mikaela
Min Bullterrier Attila wub.gif

Becky,Malmö
Vilken roligt idé!
Kattgalen som jag är måste jag då stolt visa upp min två ögonstenar. Burmakillen Nicke och vårt nya tillskott Rufus som är en bengal.
Becky,Malmö
Ooopps! Var inte meningen att man skulle behöva förstoringsglas för att kunna se bilderna blink.gif försöker igen!

Fenja
Becky, du måste klicka upp och kopiera egenskaperna på den stora bilden i albumet för att det ska fungera.

Han är jättefin!!
Mvh
Fenja
amaira
Så många goa älsklingar, och så många härliga foton på desamma!

wub.gif wub.gif wub.gif

Lämnar ett bidrag jag också, på min Trisse-in-memorian. Han avlivades i somras, när han började tackla av, femton år gammal.

Alla tycker väl att ens egen katt är "den bästa och finaste i världen", men de absolut bästa och finaste katterna i världen, är min Trisse och hans mamma Tusse, som gick bort i vintras.

Det är verkligen något speciellt med djur när man får den där "kontakten" med dem.

/amaira.

Fialotta

Här kommer en bild på Bobby som dog i leukumi 3 år
i somras...min bästa kompis...saknar honom som sjutton unsure.gif
carol
CITAT (Mikaela @ 09-09-2004, 12:53)
Min Bullterrier Attila  :wub:                                                                    

Känner du bullisarna Otto och Laura? Dom är mina kompisar! smile.gif

Fina bilder allihopa! Man blir helt glad av att se dom. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon